Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bus plus odlično funkcioniše, ali je kontrola nikakava, a u zadnje vreme preterano i dosadno česta. Nikoga ne kažnjavaju, jedva da kažu nešto kad neko nema i verovatno je namera da se čestim pojavljivanjem podigne svest kod onih kojima je neprijatno da kažu da nemaju kartu. No, kao što u prethodnom postu rekoh, javni prevoz bi trebao da bude maksimalno opušten i relaksirajući, a ne ispunjen stresnim situacijama, tako da jedino besplatan prevoz može biti takav.
 
Naravno da ne kažnjavaju.. Ne mogu da otimaju dokumenta ljudima.. Samo na dobrovoljnoj bazi mogu da kažnjavaju.. Ako si malo mazohistički nastrojen, hoćeš da te kazne, prija ti, imaš višak keša u novčaniku ili ako je (komunalna) policija u neposrednoj blizini jer ne mogu ni da te zadrže 1 sekund mimo tvoje volje..

Suština priče je da postoji samo moralna obaveza da platiš doplatnu kartu radniku bus plusa ne i pravna.. Kod kršenja moralne obaveze sankcija je unutrašnja, autonomna i zove se griža savesti, a kod pravne obaveze sankcija je spoljašnja i dolazi od organizovanog društva u vidu kazne, novčane, zatvor itd.

Stepen morala i savesti je različit kod različitog broja ljudi.. Da nema policije pored prošao bih ispod crvene ograde kod Vuka bez problema, jer je sankcija samo unutrašnja, sa njom se lako izborim.. Malo peče savest, ali ne košta ništa.. Sa policijom u neposrednoj blizini razmisliću dva puta da li da se mangupiram ili budem uzoran građanin..
 
Jutrošnji presek za prvih 20 minuta rada, 332,40 evra prodatih karata.

 
to da ne šverceri ne plaćaju kaznu je nekako postalo normalno, ali bi barem mogli da izađu na sledećoj stanici ukoliko naiđe kontrola. Barem malo neprijatnosti, mogu da sačekaju sledeći autobus pa da nastave da se švercuju, ali oni neće ni da izlaze napolju nego se svađaju i prete kontrolorima
 
Ja uvek izađem, jer sam nezaposlen pa ne žurim nigde.. Sačekam novi bus, tramvaj.. i uvek sam maksimalno pristojan, samo sam se jednom pokačio kad me je kontrolor rukama ogradio uhvato se za šipke tako da mi kao ne da da prođem, nego bi da me ubeđuje još malo da moram da platim kaznu... Tad sam namerno ostao još jednu stanicu jer je bio agresivan, rekao mi je na kraju kao - ajde izlazi... On me zagrađuje i on određuje kad ću da izađem... Lik je bio nižeg rasta pa je to zagrađivanje izgledalo i pomalo smešno... Srećom nije bilo gužve tek jedan momak je posvedočio toj sceni...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684766#p684766:25qa9i96 je napisao(la):
nensav » Pon Dec 02, 2019 10:58 am[/url]":25qa9i96]to da ne šverceri ne plaćaju kaznu je nekako postalo normalno, ali bi barem mogli da izađu na sledećoj stanici ukoliko naiđe kontrola. Barem malo neprijatnosti, mogu da sačekaju sledeći autobus pa da nastave da se švercuju, ali oni neće ni da izlaze napolju nego se svađaju i prete kontrolorima

Evo pre tri dana sam ja bio taj, Čekao sam 601 na početnoj malo manje od 45 minuta. U jutarnjem špicu. Sa ostatkom stanice.

I onda kada nekako kontrola naiđe kod Sava Centra i u toj gunguli traži da izađem napolje, svađao bih se 7 dana zašto to ne treba da uradim. Jedino taj razlog prihvatam za kašnjenje na posao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684036#p684036:1f8g641m je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 29, 2019 1:51 pm[/url]":1f8g641m]Ako sledećeg meseca uplatim mesečnu to će biti samo i samo da ne bih otežavao dan onom jednom broju kontrolora koji su maksimalno korektni i razumeju kada neko ko ima da plati, ali ne želi više iz principa i revolta.
Ne znam da li se radi o taktickom potezu ali evo u zadnje vreme primecujem sve vise ljubaznih i tolerantnih kontrolora. Mozda su bili takvi i pre ukidanja linija nego ja nisam primecivao jer bih imao kartu... Kako god, opet cu da uplacujem, samo i samo zbog njih. Jer koliko god prezirao Vesica i izrode oko njega sto unistavaju grad i prevoz, krivo mi je da obicni ljudi na terenu ni krivi ni duzni trpe neprojatnosti zbog toga.

Mada cu da nastavim da komentarisem i skrecem paznju na bezobrazluk koji Grad, DJP, GSP pa i Apex cine putnicima u Beogradu.
 
И ја сам приметио слично. Ти људи су у целом ланцу најмање криви.
 
Super je što servis *011* pokazuje i vozila koja idu za garažu ili krate, pa em te ispali, em ti naplati. :bash:
 
Nije mi jasno što ljudi uopšte koriste taj servis kad imaju BusPlus aplikaciju besplatnu?
 
Istina, i u poslednje vreme skoro svaki drugi dan zabode na neko vreme..Problem je i u aplikaciji, i ona prikazuje vozila koja su u garazi,cekaju da se ukljuce na trasu, idu za garazu itd iako je koliko znam izdato obavestenje da se na tome poradi. Kada bi bilo zelje i volje mogla bi app da se napravi mnogo boljom, da se dodaju neka dodatna info..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687599#p687599:2q3usjaz je napisao(la):
Dejan011 » Uto Dec 10, 2019 8:38 pm[/url]":2q3usjaz]Nije mi jasno što ljudi uopšte koriste taj servis kad imaju BusPlus aplikaciju besplatnu?

Nema za iPhone....
 
Zanimljivo je kako većina kontrolora uopšte ne pregledava kartice za plaćanje. Primetio sam da bi tako mogao da se švercujem i da bi me možda tek deseti kontrolor iscimao da proveri da li je prevoz plaćen ili ne.
 
Još jedan tender i prilika da se ovajde neki ne tako SMART planeri :bash:
 
„Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostataka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog broja, neefikasnog načina utuživanja korisnika…“, stoji između ostalog u dokumentu Grada Beograda.

I šta je ovde u stvari vezano za sam Busplus?
Ja i dalje tvrdim da je Busplus kao tehnologija sasvim u redu. Problem je što se sistem ne održava, nije problem sistem. Iako se negde koriste papirne karte, elektronska naplata kao ova uopšte nije loša. Svi ovi problemi koji su navedeni su posledica zanemarivanja tog sistema, donošenja jedne odluke i njenog držanja iako je jasno da nije odgovarajuća. Ja ne bih voleo da se Busplus u potpunosti ukloni, voleo bih da se unapredi. Uvesti više vrsta karata, uvesti pravu obuku kontrolora, unaprediti softver (i hardver), srediti GSP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691691#p691691:3qvy4t1y je napisao(la):
marrecar » Pon Dec 23, 2019 1:51 pm[/url]":3qvy4t1y]
I šta je ovde u stvari vezano za sam Busplus?
Ja i dalje tvrdim da je Busplus kao tehnologija sasvim u redu. Problem je što se sistem ne održava, nije problem sistem. Iako se negde koriste papirne karte, elektronska naplata kao ova uopšte nije loša. Svi ovi problemi koji su navedeni su posledica zanemarivanja tog sistema, donošenja jedne odluke i njenog držanja iako je jasno da nije odgovarajuća. Ja ne bih voleo da se Busplus u potpunosti ukloni, voleo bih da se unapredi. Uvesti više vrsta karata, uvesti pravu obuku kontrolora, unaprediti softver (i hardver), srediti GSP.

Sistem nije jednako tehnologija. Tehnologija BusPlusa je solidna (u najbolju ruku), ali sistem BusPlusa je sve od 250 dinara za karticu, 89 dinara za vožnju, 99 dinara platnom karticom, plaćeni kontroleri, neobučeni kontroleri, marketing aktivnosti, očajna služba za reklamacije i još n+1 stvari.

Dakle, želim reći - Sistem je očajan.
 
Sistem nije tehnologija, kao sto kazes, ali tehnologija mora da ima neki sistem da bi funkcionisala. Ovde treba da se razlikuje sistem celokupne naplate, i sistem nacina naplate. Ovaj drugi sistem je Busplus i cela tehnologija koja se koristi. Ovaj prvi sistem su kontrolori, vrste karata, sve ostale sluzbe itd. I taj sistem ne valja i njega treba menjati. Drugi sistem, Busplus, tehnologija, je sasvim solidna. Naravno i ona moze da se unapredi, ali istovremeno mora i da se odrzava.
 
Ljudi, kad kazu da se ukida BusPlus ne misle na sistem s karticama vec na to kako sada isti funkcionise.

Problem sa tim sistemom kod nas je sto se koristi na isti nacin na koji su se koristile i papirne karte, od svega imamo samo privid neke napredne tehnologije, a korist nikakvu jer se ta ista tehnologija ne koristi u potpunosti i pokusava da se uklopi u stari koncept mesecnih markica.

Nadam se da ce novi sistem dovesti do sledecih promena:
- niza cena karte (moguce kroz vecu naplatu)
- obavezno ocitavanje kartice za sve kategorije putnika (idealno i pri izlasku zbog pracenja transfera i boljih podataka o koriscenju prevoza)
- ulaz iskljucivo na prednja vrata
- brze validatore posto su sadasnji uzasno spori
- vozac koji vrsi kontrolu ko je usao bez validacije
- nova moderna aplikacija sa informacijama o prevozu, planiranju putanje, pozicijama i vremenima dolaska vozila kao i mogucnost da ta ista aplikacija zameni karticu jer vecina telefona svakako ima NFC
- nove infosisteme na stajalistima, vreme dolaska vozila umesto udaljenosti u broju stanica

A sto se tice besplatnog prevoza, tako nesto ne postoji. Neko mora to da plati, na kraju ce da plate gradjani iz budzeta, cak i oni koji ne koriste prevoz.
 
- obavezno ocitavanje kartice za sve kategorije putnika (idealno i pri izlasku zbog pracenja transfera i boljih podataka o koriscenju prevoza)
А, као, очитавање само при уласку не ствара праву слику? Јеси упоран, човече... :roll: Када нешто НИЈЕ ДОБРО, онда НИЈЕ ДОБРО, и тачка, рекао сам ти да је куцање при уласку сасвим довољно, као и да би куцање при изласку само створило забуну и довело до масовног заборављања, док су при уласку путници ипак навикли да се куцају јер знају да им је то обавеза.
Сликаћу ти ових дана оне направе зване бројачи путника које су постављене изнад врата у сваком бусу да видиш како изгледају... И они итекако раде посао, чак боље од двоструког очитавања. :wink:
На време да ставим до знања, да неко види пре увођења новог система - јасно је да превоз мора да се плати, то сви знају. Али, ако буде уведено обавезно откуцавање при изласку, то неће бити добро уопште, боље да ни не наводим разлоге, не постоји ниједан оправдан разлог да то буде уведено. :notok:
 
Ne moze da funkcionise ulaz samo na prva vrata, nema sanse. Mnogo se vremena tu gubi, onda udje neko bez karte pa napravi problem pa nece da izadje... Takav smo narod, ne volimo da moramo nesto da uradimo ako nam se ne radi.Aplikaciju treba napraviti jos boljom, bar to moze u danasnje vreme da se uradi. I mislim da kad bi smanjili cenu karte da bi je ljudi vise kupovali.
 
Ne radi se o tome da smo loš narod nego o sticaju okolnosti. Probajte da zamislite sistem sa ulaskom samo na prednja vrata, u popodnevnom špicu, na stajalištu prekoputa Hrama. Nema teorije. A ni potrebe.

Da se otkucavam dva puta za vreme vožnje, nešto me malo i mrzi. Pogotovu imajući u vidu da postoje drugi načini da se beleži (ne)funkcionisanje linije. Kao i to kako se Grad, GSP i DJP ophode prema putnicima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691773#p691773:j347wz8y je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Dec 23, 2019 4:28 pm[/url]":j347wz8y]
...пре увођења новог система - јасно је да превоз мора да се плати, то сви знају.

Nije jasno, postoji mnoštvo primera gde radi sasvim odlično a bez toga. To mnogi ne znaju.

Nije jasno, u smislu ako ovakva ili naplata kakva je bila proteklih 20ak godina opstane, onda je bolje i da je nema.
 
Vrh