Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bender Rodriguez":250cmsuv je napisao(la):
Kako se navodi u saopštenju za medije, Sekretarijat za javni prevoz je sa Gradskim saobraćajnim preduzećem "Beograd" protekle sedmice obavio snimanja na terenu u terminima jutarnjeg i popodnevnog špica i sekretar je Radojičića obavestio da je utvrđeno da "ponuđeni kapaciteti zadovoljavaju potrebe naših putinika".

https://www.blic.rs/vesti/beograd/grado ... je/tv7e5xp

E zbog ovakvih svinjarija, do daljnjeg kad god mi dođu kontrolori da pitaju za kartu, moći će da dobiju samo ovaj odgovor:
NnBXzQ.gif

Mozda su racunali samo putnike koji placaju kartu, sto je sasvim u redu.

A tebi ako je usluga losa ti nemoj da je koristis, sumnjam da tako opusteno udjes u neku prodavnicu odece, uzmes majicu i kazes "au, jes vam losa ova majica, ukrascu je zato".
 
Naravno da nećeš, nego ćeš otići u drugu prodavnicu gde su majice kvalitetnije i imaju dobru cenu koja je u skladu i sa svojim kvalitetom i sa finansijskim mogućnostima kupaca. A analogija je čista glupost jer ti ne možeš da izabereš drugi javni gradski prevoz. Zato su ovakve analogije čista glupost i samo nekakvo izmišljanje i filozofiranje.
Takve izjave da "ponuđeni kapaciteti odgovaraju našim građanima" su neverovatno bezobrazne. Kada ceo grad priča da je gužva tu i tu u špicu, da nema autobusa, da se kvare, onda dođe neka glava koja ni ne koristi gradski prevoz, kao vrše neko brojanje, ali ne u svakom autobusu te linije, niti na svakoj liniji, i onda kaže da nema nikakvih problema i da je sve super. Zato ne treba plaćati kartu, dokle god imamo ovakve majmune da vode naš grad.
 
Ako želiš kvalitetniju uslugu imaš taksi, sigurno se nećeš gurati i brže ćeš stići.
Bezveze je tražiti izgovore, jer bi se ljudi ovde svercovali ako im daš priliku za to, makar ih vozio spejs šatl.
 
Имаш таксисте који иду докле се њима иде и нешто зановетају. Бицикл је мама.
 
Ja plaćam prevoz , ali to je moja stvar. Iako to radim , i dalje se ne slažem sa sistemom plaćanja , tj. cenom karte za određene kategorije. Zapravo , tu najviše imam zamerku što nezaposleni plaća 1200 din mesečno , a penzioner 407 din godišnje. Ovo je samo jedan od primera nelogičnosti cene karata.
Drugo , ove analogije sa (ne)plaćanjem hleba ili majice u radnji , su čista glupost , kao što reče marrecar , jer ja tu imam mogućnost da odaberem šta ću da uzmem , gde i po kojoj ceni , a kod gradskog prevoza imam samo tu jednu jedinu mogućnost. Taxi nije gradski prevoz, čisto da se razumemo.
Ovo me podseća na ono kada se raspravljamo o blokiranjima ulica , gde se potežu argumenti da svako ima pravo na protest , proslavu i sl. , kao i pravo na slobodu kretanja. A kada se neko ne složi sa time, krenu priče kako je to normalno u svetu i kako se tamo niko ne buni , a niko da potegne i to da tamo postoji i metro kojim se to može izbeći. Onda krene priča o tome da ne moram baš za vikend da izlazim iz kuće , kao da sve može da čeka radni dan i kao da se za sve može naći vremena radnim danom. Pa tu je i priča o tome kako je to neko dešavanje jednom ili dvaput godišnje i se za toliko može istrpeti , a niko da kaže koliko tih jednodnevno - dvodnevnih dešavanja ima u toku godine. Naravno tu je neizbežna priča o traženju alternative kada su takva dešavanja u gradu , kako nešto što je najnormalnija stvar. E , a vrhunac svega je kada se poziva na pravo o neugrožavanju slobode kretanja svim tim organizatorima i učesnicima , a kada ja ili neko drugi potegnemo pitanje prava ugrožavanja moje slobode kretanja , e tu se onda aršini promene za 180°.
 
Mare lepo objasnio, hvala Mare. :kk:

Ja bih samo dodao još par stvari. Prvo, bezobrazluk je još veći što je grad saobraćajno disfunkcionalan već tri godine. JGP je sve gori, gužve su sve veće, a povrh toga poremećena vlast svaki treći dan zatvara grad ILI otvara gradilišta koja ne može da završi. Što znači da kako god da kreneš na svoje odredište, bilo kao pešak, bilo kao vozač, bilo kao putnik JGP, nadrljao si. Grad Beograd i njegova vlast se ophode prema svojim stanovnicima kao prema stoci, ne nudeći ništa sa svoje strane, a očekujući od druge strane da ona uredno ispunjava sve svoje obaveze. Na osnovu čega? :kafa:

Drugo, kao što sam napisao ranije na temi, ja sam svoju mesečnu markicu uredno plaćao 15 godina, još od prvih dana srednje škole. I nikad nisam propagirao stav da se treba švercovati. Štaviše, par puta sam se i raspravljao sa ljudima koji bi insistirali da se švercuju u Beogradu ''jer im se može''. Otkud onda ovaj novi stav? Pa lepo, zato što već godinama gledam Gradsku upravu i GSP kako sami sebi kopaju grob. I ne samo da ne vide to, nego kada gomila ljudi, što pojedinaca, što medija, što ljudi iz struke, počne da im skreće pažnju da idu u propast, oni to ignorišu i teraju po svome.

Još pre tri godine su svi redom, od običnih ljudi, preko medija, pa sve do struke, upozoravali da GSP i privatnike čekaju strašne nestašice vozača ako se nešto ne promeni. Šta je učinjeno po tom pitanju? NIŠTA!
Još od fijaska sa Slavijom milion puta je rečeno da ne možeš da seješ gradilišta koja ne možeš da završiš i da očekuješ da se grad i građani ''snađu nekako''. Šta je tu učinjeno? Takođe NIŠTA! Samo je pogoršano još više.

Svako ko živi duže od godinu dana u Srbiji, i ko ima tri grama mozga, zna da je ovdašnjim putnicima na vrhu liste prioriteta to da linija ima dovoljno vozila, redovne polaske, i da je vozilo bezbedno. Šta putnici dobijaju od toga? Neću da kažem ništa, ali svakog meseca - sve manje i manje.
S druge strane, Vesara i Megatrend brigada oko njega, umesto da se nakon 10 faking godina nenormalne klime, i još nenormalnijih temperatura u limenim kantama, pozabave problemom klima uređaja još na početku mandata... Oni su godinama drvili... kolac i zamajavali se sa uvođenjem WiFi, LED displeja, trudničkih sedišta, kufera palaca... svega onoga što im niko nije tražio... da bi se nakon 7 faking godina, pošto su ljudi počeli da kolabiraju u limenim kantama, setili da bi moooooožda klima uređaji na 40 stepeni dobro došli. I počeli da se bave tim problemom u julu faking mesecu, da bi ponosno izašli pred medije i rekli kako od 1. novembra nijedan autobus neće biti bez klime.

Što takođe nije ispunjeno!!! :evil: :evil: :evil:

U međuvremenu su uspeli da sebi još više prodube grob buvljačkom nabavkom vozila po principu ''daj šta daš''. Te su prvo prošli ko bosi po trnju sa N-tim pokušajima Ikarbusa da napravi pristojan autobus, da bi se onda okrenuli Turcima koji dobijaju turažu i divljaju sami od sebe, i nastavili sa Kinezima za koje niko ne zna kako će da ih održavaju.

Kao šlag na tortu govana koju su napravili, u svoj svojoj mudrosti, uz konsultacije sa ljudima koji se šatro bave javnim prevozom a ušli su u njega zadnji put još u vreme Jugoslavije (Tica i ostala ekipa...), rešili da nisu dovoljno izd***li građane koji ih izdržavaju, pa su, da bi gurnuli pod tepih svoje govnarije (npr Trg sa propalom kaldrmetinom), odlučili da ukidaju i skraćuju linije po svom nahođenju. I da tek onda rade studije. I da na kraju kažu ''sve funkcioniše savršeno''.

E zbog svih tih svinjarija, licemerja i bezobrazluka, na pamet mi ne pada da plaćam kartu sve dok ne vidim ijedan iole smislen potez i napor da se nešto promeni na bolje, a ne da se samo skupe politički poeni ili gurne balega pod tepih. Petnaest godina sam se vozio u kanturinama, izvijao po stepenicama, visio na šipki, skupljao kišnicu i kuvao se ko jastog u loncu. Petnaest godina sam im okretao drugi obraz kad god bi mi uzeli pare a onda odalamili u lice. Epa što je dosta, dosta je. Nisam svetac, ali vala neću da budem ni slepac. Neka traže drugu budalu. Dok se ne dovedu u red, od mene nijednu paru više neće dobiti. :kafa:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681415#p681415:1c802dhm je napisao(la):
glasumasi » Uto Nov 19, 2019 11:31 am[/url]":1c802dhm]Mozda su racunali samo putnike koji placaju kartu, sto je sasvim u redu.
Brojanje putnika ne funkcioniše tako. Kad se broj putnici, broje se svi. Brojač se ne bavi time ko ima kartu a ko ne. Između ostalog, i zato što ne bi imalo smisla, jer ima dosta ljudi poput mene koji imaju/imali su mesečnu ali se ne čekiraju pri svakom ulasku u vozilo.

Osim ako Tica i ova nova Megatrend brigada nisu uveli neki nov, Napr'dni metod i na tom polju... Što me uopšte ne bi čudilo, jer se ovde ionako sve podređuje politici, pa tako i nauka i statistika. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680510#p680510:ydvtb2oq je napisao(la):
busspoter » 15 Nov 2019 15:54[/url]":ydvtb2oq] :D

B0h9Oix.jpg
Kada bi svi platili kartu, stolica bi bila tapacirana, ali i dalje ne bi bio veći broj vozila na ulicama, zato što ne bi bile veće plate vozačima, pa samim tim ne bi bio sprečen odliv vozača u inostranstvo, te samim tim ni povećan broj vozača da vozi sva vozila, što u suštini znači da bi smo se i dalje gurali u vozilima, i samo bi retki srećnici koji su vešti u laktanju, uspeli da u letećem startu, zauzmu mesto za sedenje na okretnici, dok bi ostali stajali i disali jedni drugima za vrat.
 
Jadne su im ove reklame za plaćanje karata, kao za retardiranu decu i ljude sa posebnim potrebama. Ne znam da li je bilo kakva dalja polemika na tu temu potrebna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682221#p682221:1v1c4zue je napisao(la):
Blade » Pet Nov 22, 2019 12:42 am[/url]":1v1c4zue]Jadne su im ove reklame za plaćanje karata, kao za retardiranu decu i ljude sa posebnim potrebama. Ne znam da li je bilo kakva dalja polemika na tu temu potrebna.

Taman odgovaraju mentalnom sklopu nekog ko koristi javni prevoz, ne placa kartu, a ocekuje hotelsku uslugu.
 
Ako izuzmemo privatne prevoznike, fokusariramo se samo na GSP, da svaki treci putnik placa kartu, gsp bi bio u dobitku, a drzava profitirala od te svoje firme. I bio bi na dobitku i sam sebe izdrzavao, u smislu da bi isplacivao zaposlenima dostojne plate, redovno odrzavao vozila i kupovao nova, kada stara vise nije isplativo popravljati i sve ostalo.

Ali postoji problem sto drzava od tog GSP-a hoce puno da zaradi i da se ta zarada kao takva prikaze. A uzmimo za primer da je ta zarada dva džaka para. Jedan džak ce drzavni bumbari da uzmu za sebe, a u drugi ce da zagrabe rukama koliko mogu da izvuku i ono sto ostane u drugom džaku, to je dobit GSP-a za drzavu i samoizdrzavanje. I od para koje GSP sada zaradi - dok drzavni bumbari uzmu jedan džak i uzmu deo iz drugog, ono sto u tom drugom ostane - naravno da nije dovoljno za sve sto treba, pa se GSP predstavlja kao gubitaš.

A kada bi se naplata karata povecala, GSP bi i dalje bio predstavljan kao gubitaš, a kralo bi se više. Jer za njih kontrola ne postoji. A drzavnih bumbara ima mnogo i u mnogo nivoa, a sve treba namiriti.

Vređa mi inteligenciju to sto se pazi da se slučajno ne prospe iz šoljice, a ovamo ispada iz lonca. I misle da smo mi Indijanci koji to ne vide.

Smešni su kao bioskop.

Oni pre njih, jesu krali više, ali zbog toga ovi trenutni u mojim ocima nisu vise vredni. Jasno je meni da ne moze da se mesa med ceo dan, a da se ne proba malo na prst, ali ovo je i dalje previse.

Setite se...Tamo nedge 2002. - 2003. godine, par godina posle, taj period, kada su se tek pojavili ikarbusi sa digitalnim čeonim displejom i ,,japanci". Ono pre toga, tu tugu i jad necu da spominjem, ali pricam o ovom periodu, samo tih par autobusa je imalo grejanje, nekih 20 posto, a 80% nije. Ostali su bili stariji ikarbusi, neki i po 20 godina tada stari, pa i iz doba komunizma, jos stariji, koji su nekada bili zeleni, oni stari MAN-ovi sa polukruznim krovom...JEL SE SEĆATE TOGA? A i tada su trazili da se placa karta. A vozili smo se u taljigama, ispod svakog dostojanstva za čoveka. A oni muceni vozači...sta su sve trpeli i kako su vozili. U jaknama, kapama i rukavicama, neispravna vozila...

Kazu da ce biti prosek starosti vozila 5 godina i to je u redu. Ali svaki autobus mora da bude uvek full tehnicki ispravan, da mu radi osvetljenje, klima, grejanje i tako dalje. Plate zaposlenih, posebno vozača da budu dostojne posla koji rade,...I da kradu manje. I onda mogu da traze da se placa karta.

Moje viđenje stvari, za koje nemam problem, ako ne bude prihvaceno sa vase strane kao tacno. Ali dok me neko argumentom ne ubedi da nisam u pravu i da preterujem, a sto bi voleo, ostace ovako.
 
Блејд: "Ostali su bili stariji ikarbusi, neki i po 20 godina tada stari, pa i iz doba komunizma, jos stariji, koji su nekada bili zeleni, oni stari MAN-ovi sa polukruznim krovom..."
Па тај аутобус по квалитету и грејању, посебно онај зглобни са линије 17, је био тако квалитетан да ови нови према њему изгледају као кинеске играчке.
 
Kad je bio nov, verujem da je bio bolji, možda nije imao bolju opremu, ali verujem da je bio kvalitetnije urađen. Tada je sve pravljeno da traje, a ne da se sto pre promeni.

Ali posle 20 godina izrabljivanja (čak i više) sigurno nije bio dobar i bezbedan, posebno kada se uzme u obzir kako je odrzavan, odnosno nije. Prema tome, nije smeo da se tako star i neodrzavan, ni tada nadje u voznom parku GSP-a.
 
Blade":1mnpy75j je napisao(la):
Kad je bio nov, verujem da je bio bolji, možda nije imao bolju opremu, ali verujem da je bio kvalitetnije urađen. Tada je sve pravljeno da traje, a ne da se sto pre promeni.
Ако те чују љубитељи модерних возила, одмах ће те прогласити неким ко говори неистину о "модерним" технологијама. Погледај само какав је Мерцедесов прототип из овог века. Али некима је то чудо технике.
 
Da li ce novi Mercedes C ili E klase u proseku da traje kao 123-jka ili 124-rka? Ili da li će novi Audi A4 ili A6 da traju kao Audi 80 B2 ili Audi 100 C3?

Mislim, kada se komercijalizovao sport, sto ne bi i auto-industrija koja mora da radi? Delovi moraju da se prodaju, a koji se serijski prave. Toliko raznih radionica za automobile na svetu takođe moraju da rade i zarađuju.

I ja vise volim da imam novo vozilo, nego staro. Ali realno gledam na stvari...
 
I?
Jel se secate tog perioda? Kao i reklame: ,,Kupi kartu, nije teško biti fin" sa Aljošom Vučkovićem.
 
A reklama je bila foru, secam se, autobus krece sa 25-og maja, kondukter, putnici - svako iz svoj razloga nece da plati kartu i smatra da na to ima pravo. Među njima je bio neki penzioner koji se obraca kondukteru rečima: ,,Da neces možda meni da naplatiš kartu, ja sam se 43-će borio u ratu", pa onda scene raspalih i rasturenih autobusa, pa Aljoša Vučković kaže: ,,Plaćajte kartu, jer ćete tako pomoći GSP-u da bolje odrzava i obnavlja vozila...Kupi kartu, nije teško biti fin". Drugo pozorište, malo izmenjen tekst, ali poenta predstave ista,...Kod nekog drugog im možda prođe.

Opet ponavljam, ne mislim da javni prevoz treba da bude besplatan. Ali ta naplata treba da se dovede na nivo prihvatljiv građanima i da se protok tog novca kontroliše. A to teško da će skoro biti.
 
Сећам се 90тих када су први пут уведени приватници у јавни градски превоз у сваком возилу је постојао кондуктер и никоме ни на крај памети није било да се супротстави наплати карте. ГСП је био у потпуном распаду па хајде као нико није водио рачуна ни о чему.

А зашто је данас када је да кажемо нормалније време јер нема рата и санкција наводно неисплативо да у возилима постоје кондуктери који би радили наплату и/или валидацију која би онда била близу 100% а истовремено људи били запослени, примали плате, издржавали породице и плаћали порезе, доприносе и рачуне, то је загонетка коју никако не успевам да решим.
 
Kondukteri u vozilima javnog prevoza su stvar prošlosti. Naime, u većini evropskih gradova odavno postoji neki vid sistema čekiranja karata, kupovine istih van vozila na automatima, ili na prodajnim mestima kao u Beogradu. Ako se i mora kupiti karta u vozilu, najčešće je prodaje vozač. Praktično je to iz više razloga. Nije zgodno da se kondukteri provlače po punim vozilima, a i karte za jednu vožnju su, generalno gledano, najmanje interesantne, sem kod onih ljudi koji koriste prevoz tek par puta mesečno i to bez potrebe da presedaju. Zato, u većini, po Evropi postoje i vremenske, i dnevne, i nedeljne, i na kraju mesečne karte. Kondukteri bi mogli biti interesatni, možda, u nekim turističkim centrima. Novi Sad ima, možda, solidnu naplatu prevoza, ali im je sistem, blago rečeno, zastareo. Primanje putnika na prvim vratima, karte koje u većini prodaje vozač za one koji nemaju mesečnu pretplatnu kartu ume da zadrži vozilo poprilično u stanici. Da se razumemo, ima primera gde se u autobus ulazi samo na prva vrata, a na zahtev izlazi na ostala, što i nije loš sistem u gradovima gde autobusi nisu baš pretrpani kao u Beogradu. Pa opet, i kod takvih slučajeva napred obično postoji aparat za čekiranje karte, pa vozači ne prodaju ne znam koliko karata po pravcu. I još jedna dobra stvar u tim slučajevima jeste pravilnije kretanje putnika, da tako kažem, jer prosto uđeš napred i odmah prolaziš dalje dokle god možeš i oslobađaš mesto za one koji ulaze posle tebe. Elem, mislim da je više onih gradova gde se sva vrata koriste i za izlaz i za ulaz, pa se opet usluga u preko 90% naplati. Kad je organizacija dobra, i kad postoji dobar instrument naplate, šverc se svodi na statističku grešku. Kod nas se zakonodavac ne bavi dovoljno problemom šverca, usluga je loša, što za rezultat ima povećan broj automobila u saobraćaju, a to opet znači još najefikasniji javni prevoz i tako u krug. Sve u svemu, naš bus plus sistem nije loš u globalu. Ima svojih dobrih strana i te kako, ali se mora mnogo toga još uraditi da bi usluga bila adekvatna na prvom mestu, a onda se tek treba obračunati sa švercerima primenjivim sankcijama.
 
@Astrotrain

Требало би бар 3.000 контролора за цео ГСП. Са садашњим примањима, која су ипак знатно већа него пре 20 година, то је страховит трошак. Десетине милиона евра годишње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682317#p682317:3ht1xfq9 je napisao(la):
glasumasi » 22 Nov 2019 10:29 am[/url]":3ht1xfq9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682221#p682221:3ht1xfq9 je napisao(la):
Blade » Pet Nov 22, 2019 12:42 am[/url]":3ht1xfq9]Jadne su im ove reklame za plaćanje karata, kao za retardiranu decu i ljude sa posebnim potrebama. Ne znam da li je bilo kakva dalja polemika na tu temu potrebna.

Taman odgovaraju mentalnom sklopu nekog ko koristi javni prevoz, ne placa kartu, a ocekuje hotelsku uslugu.
Ljudi za početak očekuju da mogu da uđu u autobus i da se u razmunom roku odvezu od tačke a do bačke b, kakav hotelski smeštaj pominješ i još vređaš ljude.
Definitivno je razvoj interneta je doveo do toga da razni ludaci mogu da pisu sta im se prohte.
 
Vrh