Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ima i ona narodna - Kolko para tolko muzike. S tim sto kolko god damo para, ne cuje se ni trijangl.

Kakvo je to sramotno poredjenje u kontekstu "ne uzimas ni hleb za dz u pekari" ?! Pa taj hleb u pekari nije budjav ni star ni ne cekam ga sat vremena. Da je sve te stvari, ne bih ga placao, kunem ti se!

Sad kod Vuka uveli placanje - sto znaci da niko u celom Beogradu ne mora da placa kartu za bg voz koji ovih dana kasni i po 30 minuta a ide na duplo toliko, osim ovih sto bas tu ulaze.

NIKAD ALI NIKAD necu platiti nesto pa makar bilo i 20 dinara, ako ne dobijem konkretnu uslugu za te pare!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683688#p683688:vs3y6mnv je napisao(la):
Dzejms » Čet Nov 28, 2019 12:17 pm[/url]":vs3y6mnv]Kakvo je to sramotno poredjenje u kontekstu "ne uzimas ni hleb za dz u pekari" ?! Pa taj hleb u pekari nije budjav ni star ni ne cekam ga sat vremena. Da je sve te stvari, ne bih ga placao, kunem ti se!


Nego sta bi sa hlebom, jesi ga ukrao na kraju ili ostavio na polici i otisao negde drugde gde prodaju bolji?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683700#p683700:uujriq8b je napisao(la):
glasumasi » Čet Nov 28, 2019 12:56 pm[/url]":uujriq8b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683688#p683688:uujriq8b je napisao(la):
Dzejms » Čet Nov 28, 2019 12:17 pm[/url]":uujriq8b]Kakvo je to sramotno poredjenje u kontekstu "ne uzimas ni hleb za dz u pekari" ?! Pa taj hleb u pekari nije budjav ni star ni ne cekam ga sat vremena. Da je sve te stvari, ne bih ga placao, kunem ti se!


Nego sta bi sa hlebom, jesi ga ukrao na kraju ili ostavio na polici i otisao negde drugde gde prodaju bolji?


Ovaj budjavi, stari i kojeg sam cekao sat vremena sam uzeo za dz. Jel treba neku laksu analogiju da ti objasnim?
 
Malo malo pa se povede ista priča. Iako smatram da prevoz treba da se plaća, ne zato što radim u GSP-u kog, uzgred budi rečeno, naplata karata ne treba da zanima pošto nije u njegovoj nadležnosti, poređenja usluge javnog prevoza sa kupovinom neke robe po prodavnicama nije baš na mestu. Javni prevoz je jedna od osnovnih komunalnih usluga, za koju je predviđena određena nadoknada. Dok ostale komunalne delatnosti u većini imaju efikasan instrument naplate, što znači da neizostavno slede sankcije, ako se pristigle obaveze ne izmire, u Beogradu je još uvek moguće ući u bilo koje sredstvo javnog prevoza i prevesti se do željene destinacije potpuno besplatno. To je moguće i u mnogim evropskim gradovima, samo što tamo kad uđe kontrola, jako je teško izbeći zakonom predviđene sankcije. Ovde kontroli skoro da i nemaju nikakva ovlašćenja, a s time je i javnost jako dobro upoznata. Jednostavno, ljudi koriste mogućnost koja im je data i to je to. Onda Grad to koristi kao dobar izgovor za loše funkcionisanje javnog prevoza i tako u krug. Vrzino kolo iz kojeg se jako teško izlazi.
 
Mislim da su i oni sami svesni koliko je loš kvalitet prevoza da ne smeju da daju veća zakonska ovlašćenja kontrolorima. Narod bi poludeo, kao što je poludeo i na vest da će komunalci da idu sa kontrolom i da pišu kazne, pa se odmah našla ta "rupa" da jedan drugom ne smeju da prosleđuju podatke, a samim tim ne mogu da pišu kaznu. A sada da daju ovlašćenja radnicima privatne firme, to bi bio najgori potez.
Uostalom, realno je da ne možete da očekujete dobru, ili barem ne negativnu reakciju na takav potez ako je prevoz ovako loš. Nije tu dovoljno samo kupiti nova vozila, tu je potrebno popraviti milion sitnica, od redovnosti polazaka, preko čistoće vozila, do racionalnog poslovanja samog javnog preduzeća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683711#p683711:3e3j58ir je napisao(la):
Kesha » 28 Нов 2019, 12:29[/url]":3e3j58ir]Onda Grad to koristi kao dobar izgovor za loše funkcionisanje javnog prevoza i tako u krug.
Ово је кључно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683700#p683700:3fmyewar je napisao(la):
glasumasi » 28 Nov 2019 11:56[/url]":3fmyewar]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683688#p683688:3fmyewar je napisao(la):
Dzejms » Čet Nov 28, 2019 12:17 pm[/url]":3fmyewar]Kakvo je to sramotno poredjenje u kontekstu "ne uzimas ni hleb za dz u pekari" ?! Pa taj hleb u pekari nije budjav ni star ni ne cekam ga sat vremena. Da je sve te stvari, ne bih ga placao, kunem ti se!
Nego sta bi sa hlebom, jesi ga ukrao na kraju ili ostavio na polici i otisao negde drugde gde prodaju bolji?
Ne, nego sam seo u jednu od linija drugog operatera javnog linijskog prevoza, zato što mi on pruža bolju uslugu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683722#p683722:54lim17b je napisao(la):
Astrotrain » Čet Nov 28, 2019 1:58 pm[/url]":54lim17b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683711#p683711:54lim17b je napisao(la):
Kesha » 28 Нов 2019, 12:29[/url]":54lim17b]Onda Grad to koristi kao dobar izgovor za loše funkcionisanje javnog prevoza i tako u krug.
Ово је кључно.

I to ne samo Grad, nego i ovakvi poput "glasumasi" koji uspeju da uporede jedinog pruzaoca usluge javnog gradskog prevoza sa kradjom hleba u pekari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683722#p683722:25ywir9b je napisao(la):
Astrotrain » Čet Nov 28, 2019 12:58 pm[/url]":25ywir9b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683711#p683711:25ywir9b je napisao(la):
Kesha » 28 Нов 2019, 12:29[/url]":25ywir9b]Onda Grad to koristi kao dobar izgovor za loše funkcionisanje javnog prevoza i tako u krug.
Ово је кључно.
To slušamo već 30 godina.

Ne kažem ništa protiv Keshe, on samo konstatuje činjenično stanje i to je ok. Ali ja podsećam da to traje tako već 30 godina.
Grad, DJP i GSP će uvek naći neki izgovor da pruže goru i manju uslugu od onoga što se od njih očekuje. Sve i da sutra naplata karata bude 100%. Jer to su takve institucije i takvo preduzeće. Aljkavi, alavi i bezobrazni.
 
Upravo to.
Autobusi ne voze zato sto se ne placaju karte, Poplave su zato sto su pljuskovi pocetkom leta, fasade otpadaju zato sto je kosava u novembru, ulice su kao meseceva povrsina zato sto je zimi hladno, ceo grad smrdi zato sto je u avgustu visoka temperatura ( a za sve ostalo su krive predhodne vlasti). i tako u krug . I to su ta arhaična objasnjenja, koja ljudi gutaju. Da li ce ikada u ovoj zemlji neko izaci i reci ovo se ne radi kako treba greske su to to i to i trudicemo se da popravimo, bez izgovora. Eto eps na sva usta prica kako treba cena struje da se poveca 16 posto posto samo tako mogu da posluju sa dobitkom, a onda sponzorisu klubove i rasipaju pare gde stignu. Tako je i sa GSP. Moze naplata biti 200% i da karte poskupe koliko god, opet bi se raspadao prevoz. Sutra da neko magicnim stapicem stvori u gradu 2000 novih zglobnih autobusa, opet bi se prvo cekala godinu dana preraspodela po garazama, trecina bi bila u hangaru zbog nedostatka vozaca, trecinu bi razmontirali za delove i razneli na strane, a ovi koji izadju na ulice bi isli 3 jedan za drugim a posle pola sata nista.
 
Evo...

Hocu da se vozim autobusom i da platim tu vožnju. Ali ta taj novac hocu da se ne smrzavam kada je zima napolju, jer u tom autobusu za koji sam platio kartu nema grejanja i kada je leto, necu da se kuvam unutra za vožnju koju sam platio, jer klima ne radi ili je nema. Hocu da sedišta i rukohvati budu čisti toliko da mi na belim stvarima ne ostaju štrafte. I necu da taj isti autobus cekam po pola sata i vise. I necu da moram da promenim 4 prevoza za 25 pređenih kilometara.

Da li je to hotelska usluga na pragu 2020. godine u glavnom gradu?
 
Blade, glavni grad Saarland-a ima sličan prevoz za pojedine delove grada jedino što ti ne ostaju štrafte po garderobi.
Inače posmrzavli smo se po autobusima, prosto neverovatno da je toliko hladno i da je to njima sasvim normalno. Jako malo radijatora po vozilu i u principu najtoplije je kod vozača ili pozadi na motoru.
Leti je situacija slična, veliki broj vozila nema klima uređaje. Novija imaju , jedan deo starih ima naknadno ugrađene klime.
A karta najeftinija 1,40/1,90 evra za 5 stanica pa naviše. I svi na prednja vrata.
Ne verujem da je nešto bolje i u drugim gradovima.
 
Ako javni prevoz zahteva od putnika da plate uslugu prevoza, koja je i da su vozila u redu, preskupa za na naš standard, mora da pruži minimum dostojnosti čoveka. Klima uređaj u našem vremenu nije luksuz, nego normalna stvar. Kao i grejanje, tehnička ispravnost i redovnost vozila.

A kod nas je javni prevoz i skup, a i u većini slučajeva ispod svakog dostojanstva.
 
Da bi narod stvarno plaćao pružalac usluge bi morao da ponudi osećaj pouzdanosti i sigurnosti. Ranije nije bilo potrebe da se teraju firme da plaćaju doprinos na zarade za javni prevoz direktno 'pruzaocu usluge' i sve je funkcionisalo manje više kako treba, u svakom slučaju bolje nego sad. A bilo je šverca, toliko da se postavlja pitanje šta je starije - šverc ili ridža.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683881#p683881:kc40r8kw je napisao(la):
Žika » Čet Nov 28, 2019 9:10 pm[/url]":kc40r8kw]Blade, glavni grad Saarland-a ima sličan prevoz za pojedine delove grada jedino što ti ne ostaju štrafte po garderobi.
Inače posmrzavli smo se po autobusima, prosto neverovatno da je toliko hladno i da je to njima sasvim normalno. Jako malo radijatora po vozilu i u principu najtoplije je kod vozača ili pozadi na motoru.
Leti je situacija slična, veliki broj vozila nema klima uređaje. Novija imaju , jedan deo starih ima naknadno ugrađene klime.
A karta najeftinija 1,40/1,90 evra za 5 stanica pa naviše. I svi na prednja vrata.
Ne verujem da je nešto bolje i u drugim gradovima.

Sve stoji jedino ta klima leti u Saarlandu.. boravio sam mesec dana u toku leta u Štuttgartu a obišao i Saarland.. vreme im je bilo kao naše oktobarsko svaki dan ceo mesec, tako da klima nigde nije trebala, niti je stanovi imaju, niti autobusima treba...
 
Javni prevoz nikada ne može da bude kao udobnost ličnog automobila, ali neki minimum dostojanstva za cenu karte mora da postoji.

Mnogi ste ovde koliko vidim negde između 30 i 40 godina. Setite se kakva su vozila bila kada ste išli u Osnovnu i Srednju školu, kao i kakav je red vožnje tada bio, odnosno nije i da li vam je to smetalo. Nije - jer niste znali za bolje, posebno vi koji živite u prigradskim naseljima i koji ste radnička deca.

I sećam se tog perioda, kada su ridže, dok proveravaju ko ima kartu, zaobilazili razne baje, koje im odbruse sa: ,,Nemam kartu i šta mi možeš" , maltretirali decu koja idu u školu i stare ljude sa: ,,Sada ćeš da platiš dodatnu kartu". Protom dvojica stanu isped njih da slučajno ne pobegnu, a treći ih verbalno maltretira. Mnogo puta sam bio svedok toga.

Nepovezanost javnog prevoza i vozni park ispod svakog ljudskog dostojanstva čine automobil još većom potrebom, nego što stvarno jeste. A to vuče novi niz problema za ovaj grad. Abnormalno veliki broj vozila na ulicama, povečanje godina starosti prosečnog automobila, nebezbednost, problem da se nađe parking mesto,...
 
Ako sledećeg meseca uplatim mesečnu to će biti samo i samo da ne bih otežavao dan onom jednom broju kontrolora koji su maksimalno korektni i razumeju kada neko ko ima da plati, ali ne želi više iz principa i revolta.

Uvek mi je bilo žao tih "običnih (a korektnih) ljudi na terenu" koji moraju da trpe sve i svašta zbog korupcije i bezobrazluka onih iznad njih (Policija, BusPlus, GSP, Carina, EDB, radnici telekom operatera...) i na kojima se sve uvek slomi. Dok oni odgovorni (u ovom slučaju Groxy i ostala štroka oko njega) sede u foteljama i čak ni ne znaju kroz sta im sve prolaze podređeni, a sve zbog njihovih retardiranih odluka i lopovluka.
 
Da li neko zna postoji li ozbiljno razmišljanje ili predlog u gradu kada je u pitanju ideja besplatnog gradskog prevoza? Ta ideja bi trebalo da bude finansijski zasnovana na istom porezu kojim se uređuju gradske saobraćajnice i putna infrastruktura. …
Nisam čuo da bilo koja politička partija u BG ozbiljno stoji iza jedne takve inicijative i da je pokušava sistematski razraditi sa svim plus-minus elementima. Glavna stvar za gradski prevoz jeste da mora biti finansijski bezbedan, a ne da zavisi od plaćanja karata i mora da bude relaksirajući kako za stanovnike grada tako i za goste kako bi se poboljšalo kretanje ljudi. Sadašnje stanje je poprilično frustrirajuće i za stanovnike i za goste. ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683993#p683993:2cva9jax je napisao(la):
Noki » Pet Nov 29, 2019 10:38 am[/url]":2cva9jax]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683881#p683881:2cva9jax je napisao(la):
Žika » Čet Nov 28, 2019 9:10 pm[/url]":2cva9jax]Blade, glavni grad Saarland-a ima sličan prevoz za pojedine delove grada jedino što ti ne ostaju štrafte po garderobi.
Inače posmrzavli smo se po autobusima, prosto neverovatno da je toliko hladno i da je to njima sasvim normalno. Jako malo radijatora po vozilu i u principu najtoplije je kod vozača ili pozadi na motoru.
Leti je situacija slična, veliki broj vozila nema klima uređaje. Novija imaju , jedan deo starih ima naknadno ugrađene klime.
A karta najeftinija 1,40/1,90 evra za 5 stanica pa naviše. I svi na prednja vrata.
Ne verujem da je nešto bolje i u drugim gradovima.

Sve stoji jedino ta klima leti u Saarlandu.. boravio sam mesec dana u toku leta u Štuttgartu a obišao i Saarland.. vreme im je bilo kao naše oktobarsko svaki dan ceo mesec, tako da klima nigde nije trebala, niti je stanovi imaju, niti autobusima treba...

Ovo leto je bilo nezapamćeno, velike vrućine. Septembar daleko prijatniji ali isto topao pa je bilo mučenje u busu bez klime. Srećom vozila su prazna pa se nekako istrpi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684008#p684008:35vuzij3 je napisao(la):
Blade » Pet Nov 29, 2019 12:53 pm[/url]":35vuzij3]Javni prevoz nikada ne može da bude kao udobnost ličnog automobila, ali neki minimum dostojanstva za cenu karte mora da postoji.

Mnogi ste ovde koliko vidim negde između 30 i 40 godina. Setite se kakva su vozila bila kada ste išli u Osnovnu i Srednju školu, kao i kakav je red vožnje tada bio, odnosno nije i da li vam je to smetalo. Nije - jer niste znali za bolje, posebno vi koji živite u prigradskim naseljima i koji ste radnička deca.

I sećam se tog perioda, kada su ridže, dok proveravaju ko ima kartu, zaobilazili razne baje, koje im odbruse sa: ,,Nemam kartu i šta mi možeš" , maltretirali decu koja idu u školu i stare ljude sa: ,,Sada ćeš da platiš dodatnu kartu". Protom dvojica stanu isped njih da slučajno ne pobegnu, a treći ih verbalno maltretira. Mnogo puta sam bio svedok toga.

Nepovezanost javnog prevoza i vozni park ispod svakog ljudskog dostojanstva čine automobil još većom potrebom, nego što stvarno jeste. A to vuče novi niz problema za ovaj grad. Abnormalno veliki broj vozila na ulicama, povečanje godina starosti prosečnog automobila, nebezbednost, problem da se nađe parking mesto,...
Javni prevoz treba da bude takav da se kirisnikuvučini atraktivnijim od sopstvenog prevoza - jeftiniji, nema problema parkiranja, sistemom žutih traka podignuta prosečna brzina...
 
@Zika, menja se klima, ovo leto je bilo nezapamćeno toplo u zapadnoj Evropi... ali izdrži se to u Nemačkoj, ne brinem ja za tebe :D

Nego što se naplate tiče.. ako te ne mrzi napiši nam ukratko kako je u Nemačkoj urađena kontrola naplate karata.. Ima li kontrolora, je l' kontrola prepuštena privatnoj firmi ili to rade službena lica ispred nekog organa države i imaju li ovlašćenje da te legitimišu.. Ja sam u Nemačkoj uredno kupovao kartu ali kontrolu ni jednom nisam video..

Ako si već pisao o tome samo me uputi gde da pročitam :)
 
Navodno privatnici imaju svoju kontrolu koju ja nisam još video. Gradski prevoznici imaju veoma ozbiljnu kontrolu. Ozbiljnu da su čak i naoružani??? Čim su naoružani sigurno da imaju šira ovlašćenja, čak i problematične vozače skidaju sa linije.
Svi plaćaju kartu ili pokazuju vozaču ranije kupljenu dnevnu, nedelju, mesečnu, godišnju kartu.
I naravno grad dotira prevoz.
 
Da, ja sam se vozio samo U bahnom i kupovao kartu na automatu.. Nikad nije naišla kontrola ali to je bilo davno... Očigledno je da imaju široka ovlašćenja poput komunalne policije i da mogu da legitimišu jer su deo nekih lokalnih organa vlasti, za razliku od bus plusa.. Potpuno je svejedno da li te radnik bus plusa pita da mu pokažeš lične isprave ili neki znatiželjni prolaznik na ulici... Od tvoje dobre volje i samo od toga zavisi hoćeš li pokazati dokumenta i jednima i drugima.

Hvala ti na odgovoru!
 
U Berlinu u metrou sam jednom video kontrolu. Bili su potpuno neugledno obučeni (skoro kao klošari), pokazali legitimaciju, ja video da drugi pokazuju kartu, pa sam i ja pokazao.

Inače, pre neko veče (četvrtak oko 20h) čekam 65 kod Carine, pada kiša i ukucam kod i piše da je udaljena 14 stanica!? Odem peške do Fontane i uđem u prvi bus i sa zadovoljstvom ne platih kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684238#p684238:3s9dc8yh je napisao(la):
Noki » Sub Nov 30, 2019 10:18 am[/url]":3s9dc8yh]Da, ja sam se vozio samo U bahnom i kupovao kartu na automatu.. Nikad nije naišla kontrola ali to je bilo davno... Očigledno je da imaju široka ovlašćenja poput komunalne policije i da mogu da legitimišu jer su deo nekih lokalnih organa vlasti, za razliku od bus plusa.. Potpuno je svejedno da li te radnik bus plusa pita da mu pokažeš lične isprave ili neki znatiželjni prolaznik na ulici... Od tvoje dobre volje i samo od toga zavisi hoćeš li pokazati dokumenta i jednima i drugima.

Hvala ti na odgovoru!

U Beču su neki obučeni sa prslucima , neki nisu ali nema puno rasprave sa njima kad nekog uhvate bez karte. Slično i u Pragu.

Inače Kurd koji mi je jutros pokazivao liniju napravio žešće sranje naplaćivao je karte redom. Niko mu nije objasnio niti je čitao obaveštenje na oglasnoj tabli fime da od 01.10. važe sve karte, studentske, nedeljne, mesečne, godišnje , ferien itd. Sad će da se usija inbox na mailu firme. :D

google translate
Od 1. oktobra sezonske karte za saarVV i searVV semestralne karte saarlandskih sveučilišta bit će priznate na noćnim autobusnim linijama širom Saarlanda. Svako ko ima važeću nedeljnu, mesečnu ili godišnju kartu saarVV, ili searVV semestralnu kartu može koristiti noćne autobuse na svojoj ruti bez potrebe za kupovinom noćnih autobusnih karata kao ranije.
Svi ostali putnici i dalje imaju povoljnu noćnu autobusku kartu: vožnja unutar okruga ili regionalne udruge Saarbrücken (jedna zona) košta 2,50 eura, a fiksna karta za noćni autobus za Saarland (dve i više zona) samo 5 eura.

Ovo je bitno i lepo

Povezani linijski taksiji u okrugu St. Wendel i okrug Neunkirchen i taksiji za prikupljanje poziva u regionalnoj udruzi Saarbrücken mogu se besplatno koristiti za vlasnike putnih karata i semestralnih karata na odgovarajućoj ruti. U okrugu Saarpfalz postoje taksiji za pozive gdje putnici još morajudoplatiti za uslugu. U okrugu Saarlouis postoje dva taksija za pozive, za koja svi putnici još moraju plaćati AST domaću tarifu KVS-a.
 
Vrh