Ti očigledno neke stvari nećeš da vidiš kako izgledaju realno.
Prevoz plaćaš preko poreza jer je u ovoj državi (i u drugim) gradski prevoz svrstan pod socijalna služba. Prosta svar realna cena prevoza je daleko viša u odnosu na trenutnu cenu karte. Da ne bi širio puno priču probaj da sagledaš šta sve ulazi a znamo šta ne bi ali opet se vraća na ono socijalna služba koja udomljava i one koji joj ne trebaju.
Kažeš gubitak GSP-a ??? Na osnovu čega ? Na osnovu toga što je neko naredio kolika će cena usluge GSP-a biti, na osnovu toga što je taj isti trebao da dotira do ekonomske cene karte (ranije je i sama Republika Srbija bila u obavezi) kako bi preduzeće normalno funkcionisalo. Idemo dalje, ako se u tim uslovima preduzeću se ne daje dovoljno sredstava za normalno poslovanje znači , isplate plata zaposlenima i kupovina delova + gorivo a da ne pričamo o sredstvima za kupovinu novih vozila onda jeprosto jasno da tu nema prostora za unapređenje usluge.
I čija je onda krivica ?
Idemo dalje, kupovina vozila. Šta se kupuje, uvaljuje ? Ono što je najgori izbor u svakom slučaju, jeftina i nepouzdana vozila koja na kraju budu daleko skuplja od zapadne konkurencije.
Idemo dalje dok je GSP bi preduzeće koje je vodio radnički savet firma se razvijala , obnavljala vozni park, kupovala stanove od sopstvenih sredstava ,imala naplatu i konduktere u svojim rukama. Tada su ogromne para išle u preduzeće ali neko iz grada rešio da su kondukteri višak i da se cena karte snizi. Od tada kreće sve veća zavist GSP-a od grada Beograda i para republike.
Vrati par strana unazad i videćeš nerealno stanje što se tiče raspodele para , GSP je u jednom momentu imao oko 70-72 % transportnog rada a dobijao skoro 70% manje novca u odnosu na privatnike (taj procenat pada i sad je oko 58%). Privatnici koji dobijaju daleko lakše i manje opterećene linije. Privatnike koji nisu u obavezi da zapošljavaju ničije ...... da ne širim , privatnike koji zapošljavaju penzionere, privatnike koji plaćaju mizerne doprinose za to malo zaposlenih i onda se neko isčuđava kako to privatnici mogu da kupuju nove autobuse.
Neka stvare treba malo čovek da gleda kroz drugačiju prizmu.
GSP ne bi bio gubitaš da su stvari realne.
I sad ćeš ti da pričaš kako je realno da neko ne plaća prevoz već te pare da utroši na letovanje. Vidi taj koji ne plaća ima opciju da učini nešto za svoje zdravlje i da se bavi pešačenjem.
Kad se već po treći i ko zna koji put dotičemo Nemačke a veliki broj mojih prijatelja tamo radi pa dobijam dosta informacija. Tamo svi ( OK uvek se nađe neki kukolj) plaćaju prevoz i uporni su da plate. Da uporni. Ne interesuje ih opravdanje vozača da aparat ne rade ili bilo šta slično, oni po svaku cenu plaćaju prevoz.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621894#p621894:3a94778z je napisao(la):
Žika » Sub Maj 11, 2019 9:20 pm[/url]":3a94778z]Kvalitetan prevoz je postojao, onda su došli ratovi i krize. Najlakše je bilo ne plaćati prevoz i tako se radilo.
Usled nemanja novca usledio je i veliki pad kvaliteta prevoza. Kulminacija je bila kad su uvedeni privatnici (tad im nije bilo teško da plaćaju) i ubrzo Danicina šapa pada na GSP koji je tada izbacivao par desetina vozila na ulice. Došlo do velikog osipanja vozača i radnika održavanja od kog se GSP do dana današnjeg nije oporavio.
Svi koje se bune i nalaze razna opravdanja nisu ni svesni kako se loše razvijaju stvari za javni prevoz. Vozači, mehaničari masovno odlaze, u zemlji ostaju penzioneri i oni kojima treba sticanje šestomesečnog iskustva.
Maćehinski odnos Beograda (mislim kako na upravu tako i na građane) se nastavlja.