Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Naravno, hvala na primerima. Moje mišljenje je da, gledano celokupno, ceo grad, da je trenutno bolja opcija koristiti kola, nego voziti se gradskim prevozom. Pogotovo što nema toliko žutih traka, pa zbog toga i gradski prevoz je u istoj gužvi kao i ostatak saobraćaja. Eto pre neki dan je moja koleginica na Zelenjaku, ka gradu, čekala 65 oko 50 minuta. A prilaz Zelenjaku ima žute trake. Doduše malo vanredna situacija zbog kiše, pa ni peške nije mogla da ide, ali da je npr imala kola, od kuće do fakulteta je mogla lagano da dođe alternativnim trasama, plus da ne kisne.
 
Upravo zbog toga što mnogi razmišljaju kako je bolje da se ide svuda kolima , na kraju i dođemo do toga da ne uštediš ništa ili maltene ništa. Izuzetak su destinacije koje si ranije spomenuo i takvi slučajevi , ali to je ređa situacija nego idenje kroz centralne ulice. Jeste da se može alternativnim pravcima stići kolima , ali to opet nije garancija da će se brže stići , pogotovu što mnogi krenu istom alternativnom trasom. Sve ovo sam bio u prilici da doživim lično , kao i prethodno opisane situacije , tako da kola koristim samo kada znam da nije gužva ili tamo gde brže stignem kolima. Naravno , izuzimam vanredne situacije. Ja ne vidim komfor vožnje kolima ako mi dođe isto kao da sam koristio gradski prevoz.
Iako plaćam gradski prevoz , i iako bi usluga mogla biti bolja , opet računam da mi je to isplatljivije nego da koristim kola. Čak znam i par ljudi koji su maltene svuda išli kolima , ali već nekoliko godina koriste kola ređe , a na posao idu gradskim prevozom.

P.S.
Tramvajima 3 , 12 i 13 takođe se brže stiže do željene destinacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622735#p622735:1rmsz5dg je napisao(la):
marrecar » Čet Maj 16, 2019 2:15 am[/url]":1rmsz5dg]Može li par primera gde je gradski prevoz bolja opcija od automobila? Šta se tačno podrazumeva pod tom "uštedom"? Novac? Vreme?
Ja sad ne mogu da se setim nijednog primera, možda razmišljam pogrešno. Ali npr, od Kaluđerice do Zemuna je brže stići kolima nego gradskim prevozom. Ili do Kumodraža. Ili Mirijeva. Ili do Mirijeva do Kumodraža. Sad jedino ako vi posmatrate neke druge relacije ili primere.

evo meni sa konjarnika, u centar mi je brze autobusom ako u voznju kolima uracunamo i trazenje parkinga, tek da ne pricam o razmisljanju, ovako te neko drugi vozi i super, najveci problem je komfor

gde god imam jednu bilo kakvu, ili dve relativno normalne linije mi je brze i lakse gspom nego kolima




a da se nadovezem na moj prethodni post, naravno da nisam mislio da je u redu da naplacuju ako ne daju dobru uslugu

te budalastine kao "nema para, ne placa se dovoljno" su nelogicne, gsp je kao gradska cistoca, bez toga grad umire, nek je najveci gubitas na svetu on MORA da se plati, drzava MORA da izdvoji pare da ga dovede u red, da se ne guramo ko st***

onda kad dovedu uslugu u red, tad ce biti u redu da se naplacuje kroz porez, jer se tako naplacuju i ostala NEOPHODNA komunalna preduzeca be kojih grad NE MOZE
 
60344987_1254166418096101_7344929293509591040_n.jpg
 
:cry:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622432#p622432:36jfo15q je napisao(la):
Žika » Uto Maj 14, 2019 3:43 pm[/url]":36jfo15q]Zaposleni dobijaju naknadu za prevoz. Dodatak na platu.
U nemačkoj to nisam video.
Bune se najviše oni koji ne plaćaju prevoz a isti koriste.
Ne treba mi naknada za prevoz , a veruj mi ni ostalima ne bi trebala da od svoje plate i mukotrpnog rada mogu da zive normalno! Mnogo ljudi je u stanju da bira da li ce tih 3200 za hranu ili BUS PLUS.

A velika vecina, koja zivi kako da kazemo prosecno bi radije da npr. jedan bracni par: 3200x2 = 6400 = 55 evra. I to pomnozi sa 12, to je 650e za prevoz znaci jedno letovanje!

Kada vec spominjes Nemacku, spomeni kolika je prosecna plata posle takse - 2200€ a uzmimo u obzir da cene hrane, odece i osnovnih potrepstina nisu skuplje mnogo nego u Srbiji.
Prosta racunica, u Nemackoj 2200e/81e = 27 mesecnih karti, a uzmimo Beograd i prosecnu platu 500e/27e = 18.5
To znaci da covek sa platom od 500e, bi trebalo da ima platu 716e da bi mogao da priusti isti broj karata kao stanovnik Berlina, odnosno to je ekvivalent a da se ne lazemo nema puno njih koji imaju ovu platu.

Pogledamo onda npr. Bugarsku koja nije nista mnogo bolja od Srbije, i oni su jad i beda. Prosecna plata u Sofiji posle poreza je
681, i to podeljeno sa 25e koliko je mesecna karta = 27 karata.

I dobijemo obicno vrzino kolo, ali primetno je da se kao argument uvek uzima neka drzava sto se tice placanja, a nikada se ne spomene kakva se usluga dobije, i kolika je kupovna moc u toj drzavi.

Prevoz se trenutno dotira iz budzeta, odnosno mi ga svi i placamo samo indirektno. Oni koji prosipaju bajke kako bi te pare koje se izdvajaju iz budzeta za prevoz bile ulozene u npr "skole, vrtice", pitam ih otvoreno gde oni zive? Te pare bi pokrao neko, ugradio se, ili otislo bi to na prekopotrebne gondole, fontane, stadione, afere pa se pitam da li je normalno da je neko protiv toga da se te pare pre izdvoje za prevoz kao javno dobro, nego za neku tamo gondolu ili BnV??

Drzava koja je pljackas, odnosno lopov na svim mogucim mestima, ciji ljudi na pozicijama primaju enormne plate po nekoliko puta vece od proseka, koji imaju po nekoliko nekretnina sumnjivog pitanja, pritom afere vezane za mnoge od njih, muvanja itd. i oni da nekome kazu kako treba da plati kartu za prevoz ili je "klosar" kao sto su neki pojedinci ovde obelezavali ljude??! Mislim da neki ljudi zaista zive u paralelnom univerzumu, evo ne znam ja ne zivim u istoj drzavi.

A sto se tice placanja karte, o tome se moze pricati kada:

✓mesecna karta bude bila oko 2,000 sto je ekvivalent sa Nemackom o kojoj pricas, znaci oko 27 mesecnih karata
✓red voznje se postuje, i krece se na vreme
✓otpuste se nepotreban deo administracije u GSPu cije plate upravo sada pojedu prihode, s obzirom da ih ima mnogo
✓kada prevoz pocnu da prilagodjavaju potrebama gradjana, tj. da usklade zelje i mogucnosti

Ova nova odredba, da treba dokazati da si zaista kupio kartu tj. priloziti racun poslodavcu je smejurija. Velika preduzeca ce to kostati mnogo vise, treba voditi evidenciju za sve radnike pa knjiziti to pa poslati, znaci komplikovanje zivota. Nece nikako naterati ljude da placaju ovim, samo stvaraju jos veci gnev i ljudi se snadju, licno ja dobijam racune za gorivo pa to prilazem kao "potvrdu" posto lopovima ni dinara, a tako i vecina kolega, poznanika, prijatelja..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623186#p623186:28dszqas je napisao(la):
igorsimic » Sub Maj 18, 2019 10:55 am[/url]":28dszqas]:cry:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622432#p622432:28dszqas je napisao(la):
Žika » Uto Maj 14, 2019 3:43 pm[/url]":28dszqas]Zaposleni dobijaju naknadu za prevoz. Dodatak na platu.
U nemačkoj to nisam video.
Bune se najviše oni koji ne plaćaju prevoz a isti koriste.
Ne treba mi naknada za prevoz , a veruj mi ni ostalima ne bi trebala da od svoje plate i mukotrpnog rada mogu da zive normalno! Mnogo ljudi je u stanju da bira da li ce tih 3200 za hranu ili BUS PLUS.

A velika vecina, koja zivi kako da kazemo prosecno bi radije da npr. jedan bracni par: 3200x2 = 6400 = 55 evra. I to pomnozi sa 12, to je 650e za prevoz znaci jedno letovanje!

Kakve veze ima letovanje ???

Brkaš neke stvari, platu zarađuješ a nadoknadu za prevoz je dužan poslodavac da ti da. Da li će biti novčana ili u vidu markice to je slobodna volja poslodavca.

Pomnoži koliko bacaju na cigare i razna opravdanja videćeš koliko je jeftin gradski prevoz.
 
Ja pricam za sebe, ne pusim cigare i smatram da je gradski prevoz skup. Meni je 55e sa strane svakog meseca more u Grckoj.

Ne brkam, platu zaradjujemo ali od zaradjene plate se ne moze bas ziveti, pa se ljudi dovijaju kako znaju i od te "nadokande" stede, i gledaju gde god mogu da skresu troskove.

Jadno je da su ljudi prinudjeni da od nadoknade za prevoz, kupuju hranu ili placaju racune a ima takvih dosta. I sa tom nadoknadom plate su nam cemer i jad..

Ja sam lepo naveo sta smatram da je potrebno uraditi, bez toga tesko da neko moze da trubi o nekoj naplati, i uopste da prica o tome, jer pokazuje koliko ignorise cinjenice.
 
Sve to kažeš je OK, ali zašto recimo na struji se ne štedi ? Recimo puno para može da se uštedi na struji x12. Ili na namirnicama x365.

A na šta misliš da idu ti autobusi ? Vazduh ? O kojih para da se održava ili da se isplate vozači ?
 
Ok, nek idu na vodu...ako mogu. Mislim da bi propast gsp Beograd, bio veoma jaka inicijalna kapisla za rusenje ove pljackaske vlasti. Znaci nek propadne, nek sve stane!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ne znam odakle tebi da obican narod ne stedi na struji. Poznajem ljude koji pale uredjaje i kuvaju rucak uvece po jeftinoj struji sto je jad i beda ali sta ce ljudi muka natera na sve..

A vala stedi se i na hrani, kupuje se po Lidlu pilici za 120din... Ne znam sta je tu luksuziranje.. Meso se jede retko, ne razbacuje se obicna raja mnogo.. Odeca se kupuje po rasprodajama, second hend radnjama, na snizenjima.. Telefoni se uzimaju na rate, more na kredite.. presipa se iz supljeg u prazno. Mladi bracni parovi dizu kredite na 20, 30 godina da se skuce.. Aaa glavni problem je odakle ce da se finansira prevoz, ili je mozda:

Lepo sam rekao, od para koje se pucaju na gondole, fontane, BnV, dovlacenje botova na skupove, isplacivanje 1500e plata obicnim sekretaricama u EPSu... lista je podugacka! Pritom ja nisam rekao da ne treba da platimo, naveo sam lepo da karta treba biti 2,000 mesecno da bi bilo ujednacenije i naveo sam sta bi trebalo da se popravi. Takodje veliki izdatak je gomila ljudi u administraciji u GSPu koja je nepotrebna, oni u stvari pojedu pare.

EDIT: Mislim da je naprednjacima veci problem kako da isplate tolike administrativne radnike u GSP cija prosecna plata je verujem duplo veca od vozaca.. Treba isplatiti 700,000 naprednih, poplacati silne koordinatore, supervajzore, Plame & co. koji daju 3,000 gospodji, treba platiti tolike sendvice, mutljavine, treba cimnuti tetku iz Kanade.. Ima puno problema, pa ne vidim sto je plata vozaca toliki problem ionako je jad i beda nacice se za to, ali mozda ipak treba suficit u budzetu preko ledja obicnog naroda.. Alal im vera, imaju suficit a povecali sve moguce namete, pa tako moze i moja pokojna baba Visnja kako kaze Vucic.
 
Ne bih da idem baš u off topik , ali uzimanje mobilnog na rate , letovanjue na kredit , ne može baš da se uporedi sa sirotinjom. Onaj ko je zaista sirotinja , taj ne može da sebi priušti pomenute stvari , čak ni na rate , i taj neko će , i te kako da potroši tih 3.000 , ako ih dobija na ruke , na hranu ili plaćanje računa. Meni lično je smešno govoriti o siromaštvu , a redovno ići na more ili menjati mobilne , koji god da je vid plaćanja u pitanju.
 
bilo bi lepo da se organizuju radnici gsp-a, kad kazem radnici mislim oni koji rade, vozaci i serviseri, nikako blejaci adminisracija, i da traze smanjenje plata blejacima tj ujednacavanje plata, mogli bi oni da vode neki skup a narod da podrzi sa nekim sloganima tipa "necemo da placamo stranacki zaposlene morone"
 
Nema od toga nista, ovi na vlasti drze sindikate u dzepu, a razbice svaki pokusaj samoorganizovanja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623302#p623302:3n50gojo je napisao(la):
solecar » Sub Maj 18, 2019 10:56 pm[/url]":3n50gojo]Ne bih da idem baš u off topik , ali uzimanje mobilnog na rate , letovanjue na kredit , ne može baš da se uporedi sa sirotinjom. Onaj ko je zaista sirotinja , taj ne može da sebi priušti pomenute stvari , čak ni na rate , i taj neko će , i te kako da potroši tih 3.000 , ako ih dobija na ruke , na hranu ili plaćanje računa. Meni lično je smešno govoriti o siromaštvu , a redovno ići na more ili menjati mobilne , koji god da je vid plaćanja u pitanju.
Slazem se da to nije siromastvo u odnosu na gladne ljude kojih itekako ima u svetu, ali sa druge strane ne mogu da smatram nekoga ko na kredit ide na more pa posle gladuje 12 meseci za srednju klasu.

Zna se sta je srednja klasa, za 4oclanu porodicu u Srbiji srednja klasa je primanja preko 100,000 mesecno u domacinstvu, pa sve negde do 150,000-200,000 a da se ne lazemo mnoge porodice zive sa 500, 600 itd. evra. Medijalna plata u Srbiji je 39,000din, sto znaci bracni par dogura nekako do 80,000 a gde je onih 20?

Siromastvo o kojem ti pricas, retko postoji uopste u Evropi, to siromastvo na koje ljudi imaju asocijaciju je npr. u pojedinim delovima Afrike gde ljudi nemaju hranu i vodu, zdravstvo, skolstvo itd. Srbija jeste propalitet, ali ipak smo tu u Evropi shodno tome standard bi trebalo uskladjivati i uporedjivati sa EU drzavama.

Smatram da je osoba siromasna u Srbiji materijalno, u poredjenju sa standardom EU ako kupuje hranu na cekove/odlozeno, ako dize kredit za more u Grckoj koja je tu na pljuvometar, ako jednom u par meseci kupuje patike na kredit/rate/odlozeno, ako ide na more u maju zbog first minuta za 100e,.. To je sve relativna stvar, ali da se ne lazemo vecina nasih sugradjana gorepomenute stvari radi tako jer je prinudjena i iz toga proizilazi cinjenica da jedna cetvoroclana porodica nema tih 55e za prevoz + jos 15e ako imaju dva srednjoskolca = 70e samo za GSP. I ne, ne mogu da klasifikujem osobu sa fakultetom koja radi 8h dnevno, i pritom dize kredit za more, kupuje patike jednom u par meseci na rate i vau ima telefon na rate od 1000din mesecno za osobu sa dobrim zivotom u materijalnom smislu, posto to svakako nije u poredjenju sa Evropom kojoj tezimo i sa kojom je bilo usporedbe gore (Nemacka).

Odo i ja previse u off, ali svakako karta mora biti uskladjena sa platama, odnosno posto mi volimo u Srbiji da tako prepisujemo zakone iz EU, sto ne prepisemo i to da za prosecnu platu mozes kupiti 30 mesecnih karta, sto je ekvivalent sa Nemackom eto.

Jednostavno ne moze privatan sektor u Srbiji da izdrzava na grbaci 2 miliona penzionera, i 400,000 ljudi u drzavnom sektoru a da se taj uticaj ne prenese na sve. Jedino resenje je skresati broj zaposlenih u drzavnom sektoru, osloboditi se gubitaskih preduzeca, procesljati sva preduzeca i direktore.. Ali nazalost to se nikada nece desiti, ma koji god da su na vlasti tako da savet mladjima paljba negde gde ce se vas rad i trud ceniti, a i platiti.. :mrgreen: :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623322#p623322:8p43dp7v je napisao(la):
igorsimic » Ned Maj 19, 2019 2:19 am[/url]":8p43dp7v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623302#p623302:8p43dp7v je napisao(la):
solecar » Sub Maj 18, 2019 10:56 pm[/url]":8p43dp7v]Ne bih da idem baš u off topik , ali uzimanje mobilnog na rate , letovanjue na kredit , ne može baš da se uporedi sa sirotinjom. Onaj ko je zaista sirotinja , taj ne može da sebi priušti pomenute stvari , čak ni na rate , i taj neko će , i te kako da potroši tih 3.000 , ako ih dobija na ruke , na hranu ili plaćanje računa. Meni lično je smešno govoriti o siromaštvu , a redovno ići na more ili menjati mobilne , koji god da je vid plaćanja u pitanju.
Slazem se da to nije siromastvo u odnosu na gladne ljude kojih itekako ima u svetu, ali sa druge strane ne mogu da smatram nekoga ko na kredit ide na more pa posle gladuje 12 meseci za srednju klasu.
Ja takve , koji znaju i da uzmu kredit za proslavu Nove godine , pa posle isto tako gladuju , uopšte ne razumem , tu želju za pomodarstvom , da se pokažu pred svetom. Ja rezonujem da mi je bolje da i ne idem na more , nego da živim kao sirotinja godinu dana , ako već nemam da se isprsim , nego se samo "isprsim". Ovamo se stiskaš na gradskom prevozu i sl. , a sa druge strane glumiš nekog bogataša (srednju klasu). Isto tako i ovi što su srednja klasa , glume sirotinju , pričaju kako je život skup , kako moraju da štede na prevozu , a poruku poslali sa pametnog telefona , stalno su na internetu , redovno idu na more... Jednom prilikom sam se vozio gradskim prevozom i neka medicinska sestra koja živi u Pančevu , a radi u BG , pričala koleginici kako se svađala sa kontrolorima jer su hteli da joj naplate kaznu pošto nije imala BUS PLUS. Na to je dodala kako nije u redu da ona koja živi u Pančevu mora da plaća prevoz u Beogradu , samo zato što tu radi.
 
Ni ja ne razumem takve ljude, ali ne mogu ih ni osudjivati. S jedne strane to im je jedini nacin da barem tih nedelju dana odmora odu negde, nego ovako da non-stop budu u Beogradu a znaju da u doglednoj buducnosti (godinama) nece moci da priuste to... i sta sad treba da prodje zivot cekajuci? A sa druge strane "srednja klasa" koja se zali da je skupo, zaista i jeste skupo. To sto imaju pametan telefon na kredit, idu na more jednom godisnje i imaju internet i nije neko obelezje bogatstva, nego je kupovna moc u Srbiji jadna pa je to pojam srednje klase..

Bilo kako bilo, 55e-70e uopste nije mala cifra za prevoz, pogotovu ne u drzavi gde je medijalna plata 333e, stoga cena karte mora da se prilagodi vecini, a velika vecina u Srbiji prima platu do 500e. Prevoz se vec dotira iz budzeta, tako da jednim delom smatram kao i da vec placam. Dok god se pare iz budzeta budu trosile na gondole, fontane, BnV, itd. a ne na nesto sto je zaista potrebno onda je to dokaz da para za GSP ima, vec su u pitanju samo prioriteti.

A prica kako pare koje se dotiraju sada bi isle za skole, vrtice, fakultete su smejurija obicna, u fazonu pricam ti pricu.
 
Када се пореди градски превоз и аутомобил постоји још једна предност градског превоза. Наиме, ако возите аутомобил и поштујете прописе морате сву своју пажњу да усмерите на вожњу док у градском превозу можете да читате, сурфујете, да се дописујете или играте игрице тако да тих десет до тридесет минута више у путу уопште не морају да буду бачено време.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623373#p623373:h8n60psd je napisao(la):
igorsimic » Ned Maj 19, 2019 2:30 pm[/url]":h8n60psd]Ni ja ne razumem takve ljude, ali ne mogu ih ni osudjivati. S jedne strane to im je jedini nacin da barem tih nedelju dana odmora odu negde, nego ovako da non-stop budu u Beogradu a znaju da u doglednoj buducnosti (godinama) nece moci da priuste to... i sta sad treba da prodje zivot cekajuci? A sa druge strane "srednja klasa" koja se zali da je skupo, zaista i jeste skupo. To sto imaju pametan telefon na kredit, idu na more jednom godisnje i imaju internet i nije neko obelezje bogatstva, nego je kupovna moc u Srbiji jadna pa je to pojam srednje klase..
A kakav mi je pa to život , gledano sa druge strane , da sastavljam kraj sa krajem cele godine i živim ko "prosjak" zarad tih nedelju dana gde ću da živim kao "kralj"? Što se tiče kupovne moći , ne bih se složio da je jadna , ali isto tako nije ni sjajna. A upravo oni koji su boljestojeći se mahom najviše bune na cenu karte.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623373#p623373:h8n60psd je napisao(la):
igorsimic » Ned Maj 19, 2019 2:30 pm[/url]":h8n60psd]Bilo kako bilo, 55e-70e uopste nije mala cifra za prevoz, pogotovu ne u drzavi gde je medijalna plata 333e, stoga cena karte mora da se prilagodi vecini, a velika vecina u Srbiji prima platu do 500e. Prevoz se vec dotira iz budzeta, tako da jednim delom smatram kao i da vec placam. Dok god se pare iz budzeta budu trosile na gondole, fontane, BnV, itd. a ne na nesto sto je zaista potrebno onda je to dokaz da para za GSP ima, vec su u pitanju samo prioriteti.
Bolja kategorizacija , to je moje mišljenje , mogla bi da doprinese boljoj naplati. Mada nije isključeno ni da grešim. Ono što mi je trenutno sumanuto je da penzioneri plaćaju 450 din godišnje , a nezaposleni 1.200 mesečno. Videli da ima najviše nezaposlenih , pa ajd udri po njima , od njih može najviše da se izvuče. Isto tako i puštanje srednjoškolaca da se voze bez karte , a iživljavanje nad drugim kategorijama putnika , od strane kontrolora , je apsurdno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623377#p623377:h8n60psd je napisao(la):
Astrotrain » Ned Maj 19, 2019 2:52 pm[/url]":h8n60psd]Када се пореди градски превоз и аутомобил постоји још једна предност градског превоза. Наиме, ако возите аутомобил и поштујете прописе морате сву своју пажњу да усмерите на вожњу док у градском превозу можете да читате, сурфујете, да се дописујете или играте игрице тако да тих десет до тридесет минута више у путу уопште не морају да буду бачено време.
A možeš i da se to vreme koje provedeš vozeći se gradskim prevozom , da se odmoriš od konstantnog buljenja u mobilni , ili da dok voziš kola , isključiš mobilni u potpunosti , a ne da jednom rukom telefoniraš , drugom voziš , a to radiš sa pola mozga , i onda se još i dereš na pešaka koji je "istrčao" ispred tebe na svoje zeleno.
 
Може у градском превозу и без мобилног, али сам хтео да кажем да ако већ неко жели може то евентуално дуже време путовања да искористи и на путу од посла до куће обави неке ствари које би возећи аутомобил морао да остави за код куће.
 
To moze kad imas gde da sednes ili se bar stojeci dobro uglavis. Ja sam mnogo knjiga procitao u gsp-u, samo to u spicu uglavnom ne ide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623430#p623430:38dbirjf je napisao(la):
solecar » Ned Maj 19, 2019 6:06 pm[/url]":38dbirjf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623373#p623373:38dbirjf je napisao(la):
igorsimic » Ned Maj 19, 2019 2:30 pm[/url]":38dbirjf]Ni ja ne razumem takve ljude, ali ne mogu ih ni osudjivati. S jedne strane to im je jedini nacin da barem tih nedelju dana odmora odu negde, nego ovako da non-stop budu u Beogradu a znaju da u doglednoj buducnosti (godinama) nece moci da priuste to... i sta sad treba da prodje zivot cekajuci? A sa druge strane "srednja klasa" koja se zali da je skupo, zaista i jeste skupo. To sto imaju pametan telefon na kredit, idu na more jednom godisnje i imaju internet i nije neko obelezje bogatstva, nego je kupovna moc u Srbiji jadna pa je to pojam srednje klase..
A kakav mi je pa to život , gledano sa druge strane , da sastavljam kraj sa krajem cele godine i živim ko "prosjak" zarad tih nedelju dana gde ću da živim kao "kralj"? Što se tiče kupovne moći , ne bih se složio da je jadna , ali isto tako nije ni sjajna. A upravo oni koji su boljestojeći se mahom najviše bune na cenu karte.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623373#p623373:38dbirjf je napisao(la):
igorsimic » Ned Maj 19, 2019 2:30 pm[/url]":38dbirjf]Bilo kako bilo, 55e-70e uopste nije mala cifra za prevoz, pogotovu ne u drzavi gde je medijalna plata 333e, stoga cena karte mora da se prilagodi vecini, a velika vecina u Srbiji prima platu do 500e. Prevoz se vec dotira iz budzeta, tako da jednim delom smatram kao i da vec placam. Dok god se pare iz budzeta budu trosile na gondole, fontane, BnV, itd. a ne na nesto sto je zaista potrebno onda je to dokaz da para za GSP ima, vec su u pitanju samo prioriteti.
Bolja kategorizacija , to je moje mišljenje , mogla bi da doprinese boljoj naplati. Mada nije isključeno ni da grešim. Ono što mi je trenutno sumanuto je da penzioneri plaćaju 450 din godišnje , a nezaposleni 1.200 mesečno. Videli da ima najviše nezaposlenih , pa ajd udri po njima , od njih može najviše da se izvuče. Isto tako i puštanje srednjoškolaca da se voze bez karte , a iživljavanje nad drugim kategorijama putnika , od strane kontrolora , je apsurdno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623377#p623377:38dbirjf je napisao(la):
Astrotrain » Ned Maj 19, 2019 2:52 pm[/url]":38dbirjf]Када се пореди градски превоз и аутомобил постоји још једна предност градског превоза. Наиме, ако возите аутомобил и поштујете прописе морате сву своју пажњу да усмерите на вожњу док у градском превозу можете да читате, сурфујете, да се дописујете или играте игрице тако да тих десет до тридесет минута више у путу уопште не морају да буду бачено време.
A možeš i da se to vreme koje provedeš vozeći se gradskim prevozom , da se odmoriš od konstantnog buljenja u mobilni , ili da dok voziš kola , isključiš mobilni u potpunosti , a ne da jednom rukom telefoniraš , drugom voziš , a to radiš sa pola mozga , i onda se još i dereš na pešaka koji je "istrčao" ispred tebe na svoje zeleno.

Ne znam na osnovu kog podatka, ili statistike ili bilo cega ti zakljucujes da je kupovna moc u Srbiji osrednja, ni ekonomski a vala ni statisticki ne moze nikako spadati u kategoriju osrednja. Vise je "lower-upper" ali nikako srednja.

Dovoljno je pogledati nas GDP per capita, prosecnu platu, minimalnu platu, cene i ne znam na osnovu kog podatka ti to konstantujes. Niko nije demantovao da srednja klasa postoji u Srbiji, ali gleda se uvek medijana, a realnost je da je nasa medijana ne bas takva kakva ti pricas. Ja bih pre rangirao Srbiju pod lower upper income, Poljsku za middle income, a Dansku/Nemacku/Svajcarsku za high income. Tako pokazuje statistika i podatci, a ne instagram selfiji.

Sto se tice izivljavanja, protiv sam istog za bilo koga. S druge strane smatram da nezaposleni i srednjoskolci nikako ne treba da placaju kartu. Srednjoskolci su jos necija deca, i smatram brukom i sramotom da od njih traze tu bednu kartu ima vremena kada ce placati porez i kartu.. Ti verovatno pretpostavljam nemas decu, pa tako pricas ali ne verujem da bi ti bilo lepo da sutra tvoje dete od npr. 15 godina kontrolori maltretiraju zbog karte. Roditelji ne znaju sta ce pre, drzava udarila po dzepovima za sve, komplet udzbenika kosta 15,000.. a vamo s druge strane pricaju o natalitetu a tebi je problem sto se oni voze za dz..,, ali nee veci je prioritet sto dete od 15god nije platilo kartu a gondola.... :violina: Takav nam je mentalitet, sta ces..
 
Ja podržavam da i studenti imaju besplatnu, preko 80% dolazi sa strane i em što roditelji većini plaćaju stan, komunalije i školarinu pa moraju još i kartu, daleko veće opterećenje za roditelje nego ovi mlađi. Ili da svi đaci/studenti plaćaju ali da to bude neka simbolična cena npr. 200 din i da se to reguliše preko škola/fakulteta kao dodatna pogodnost koja bi se plaćala za svaku godinu.
 
Meni apsolutno uopšte ne smeta da se srednjoškolac vozi besplatno. To nije uopšte sporno , već princip koji se primenjuje u praksi i sama kategorizacija , koji su potpuno pogrešni. Trenutno imamo situaciju da imamo kategorije srednjoškoloca , studenata i nezaposlenih , između ostalog. Prema sadašnjem zakonu (odredbi) , sve tri kategorije su u ubavezi da imaju plaćenu kartu (mesečnu ili pojedinačnu). Kada srednjoškolac kaže da nema kartu , kontrolori ga puste. Kada student ili nezaposleni kaže da nema kartu , kontrolori neće da ga puste , nego se obruše na njega k'o kobci , krenu da zaustavljaju vozilo gradskog prevoza dok dotični ne izađe iz istog , i neće da te puste da odeš dok im ne daš ličnu kartu i ne napišu ti kaznu. Ako je neko nezaposlen i zaista nema od čega da plati kartu , nije u redu da se na njemu iživljavaju i teraju neku pravdu. Ako mogu osnovci da imaju besplatne mesečne BUS PLUS , ne vidim zašto one ne bi mogle da bude besplatne ili simbolične cene , i za kategoriju srednjoškolaca , studenata , nezaposlenih... , kao što reče Piccolo. Ako već može da se uredi da nezaposleni imaju pravo na besplatnu zdravstvenu knjižicu , a studenti preko studentske poliknike , dok srednjoškolci i osnovci preko roditeljskih zdravstvenih osiguranja , ne vidim zašto isti princip ne bi mogao da se primeni i za BUS PLUS. Nadam se da je sada jasnije zašto mislim da je kategorizacija pogrešna. Isto tako bi trebalo i da se uradi da se mesečne za zaposlene i penzionere naplaćuju prema visini primanja , kako ličnih , tako i primanja svih ukućana. Jer ako se za oslobađanje plaćanja participacije za zdravstveno traži potvrda o primanjima svih članova domaćinstva , ne vidim zašto to ne bi moglo da funkcioniše i na primeru BUS PLUS - a.
Što se tiče kategorizacije primanja , koju je spomenuo Igorsimic , to se slažem , s tim što za naše uslove pametni mobilni i sl. , što sam već spominjao , smatram statusom bogatijih (ne niže klase , kao što je slučaj u inostranstvu , već neke srednje klase) , a ne onih baš siromašnih.
 
Не знам баш како ми у капитализму одосно у екстреме који нису важили ни док нам је друштвено уређење било, званично, социјализам. Ономад, богме, тражише карте од средњошколаца и од студената. И од пензионера.

Много нам се концепата помешало, па не можемо да се снађемо, не знамо где је лево.
 
Ne znam odakle ideja da bilo ko ne plaća kartu. Svuda deca preko 7 godina (osnovci) plaćaju kartu. Čak i osnovce kažnjavaju u trulom zapadnom kapitaliznu ako nemaju kartu. Moje dete je primer, zaboravilo kartu (godišnja) i platila doplatnu u iznosu od 60 evra. Naučila lekciju i to se više ne ponavlja.

Pričate o Beogradu gde su deca uglavnom lepo obučena i nose skupe telefone dok zaboravljate unutrašnjost i još gori ekstrem jug Srbije gde su karte preskupe za njihove zarade. Preskupe ali uredno plaćaju. Sve su to zemljoradničke porodice sa dva ili tri školska deteta. I oni se ne bune kao u Beogradu.
 
Vrh