Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@Pantograf

Kad se već igramo sa rečima šarlatanstvo, par pitanja:

1) Šta je efikasnije, kupovati gorivo za 30 automobila koji voze 60toro ljudi, ili jedan autobus? Pomnožiti sa dnevnim brojem putnika u Beogradu.
2) Ko finansira ogroman/najveći deo budžeta javnog prevoza?
3) Koji procenat javnog prevoza u Beogradu je na struju, a koji procenat privatnih automobila?

Dodatna pitanja za forum:
1) Da li bi prelaženje na potpuno besplatan javni prevoz, koji se finansira iz malo većih poreza u Beogradu na one koji zarađuju/zagađuju više, povećalo ili smanjilo prihode GSP?
2) Da li je bi povećano korišćenje javnog prevoza i znatno povećane investicije u isti:
2a) Smanjili ili povećali zavisnost Srbije od stranih sila?
2b) Smanjili ili povećali kvalitet života u gradu?
 
Daleko je pravicnije da prevoz plaća onaj ko se njime vozi, nego da ga plaćaju svi građani kroz porez bez obzira da li su ikada ušli u prevoz.
Takođe firme koje se finasiraju iz sopstvenih prihoda su efikasnije i efektinije od onih koje se finansiraju iz budžeta...
 
problem prevoza je taj sto imamo sto bi rekli the worst of both world, ekstremnu neefikasnost i izivljavanje u pogledu placanja nepotrebne administracije, a sa druge strane imamo i privatnicki fazon izivljavanja na radnicima koji stvarno rade i nose firme a placeni su mizerno, ne zna se ko je po tome gori, gsp ili privatnici

sto se tice prve stavke razbacivanja administracijom, bilo bi ocekivano da je gsp gori, drzavni je, ali ocigledno privatnici po broju linija (nije uracunato da gsp drzi opterecenije i duze) dobiju 4 puta vise para od gsp-a, sto znaci da je nivo razbacivanja na administraciju kod njih stvarno preko svih granica
 
Код приватника, наравно, нема говора о "разбацивању на администрацију", већ о профиту.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624490#p624490:1xsxkkoc je napisao(la):
jovanovm » 23 May 2019 12:12 pm[/url]":1xsxkkoc]@Pantograf

Kad se već igramo sa rečima šarlatanstvo, par pitanja:

1) Šta je efikasnije, kupovati gorivo za 30 automobila koji voze 60toro ljudi, ili jedan autobus? Pomnožiti sa dnevnim brojem putnika u Beogradu.
2) Ko finansira ogroman/najveći deo budžeta javnog prevoza?
3) Koji procenat javnog prevoza u Beogradu je na struju, a koji procenat privatnih automobila?

Није ми баш јасно шта си хтео да кажеш, али, свакако, у случају укидања плаћања превоза у Београду имао би много веће издатке за гориво које погони приватне аутомобиле - јер би превоз био, свакако, још гори, па би се додатан контигент путника сналазио како може.

Оно што ми се чини да не схватате, а помало ме и плаши, јесте то што, у случају да се сви трошкови подмирују из буџета, нема могућности за неизбежно повећање прихода растом цене карте, него све мора - из буџета. А расходи, у оваквом систему, нису под контролом онога ко располаже буџетом! И онда, избије рат у Ираку, барел нафте оде на 100$ , град остане без пара за... све осим превоза. Епохално!

Најгоре је што смо и сада, будући неспособни да заведемо елементарни ред - укинемо фактичку некажњивост путника, у сличној опасности.
 
u slučaju rata u Iraku nafta bi otišla na bar 150. Treba razmišljati o alternativama koliko god je moguće. Širenje tramvaja, trola, elektro autobusa, kako bi se amortizovali šokovi na tržištu nafte.
 
To svakako. Toliko se već ponavlja da se moraju širiti ekološki, a i ekonomski znatno isplativija vozila, ne bi li se u nekoj, ne baš tako bliskoj budućnosti, troškovi održavanja javnog prevoza znatnije smanjili. Viška radnika u GSP-u svakako ima, ali to nisu one brojke kojima se špekuliše u medijima. Elem, malo mi je degutantno da se određeni deo populacije (ne odnosi se na forum, već pričam u globalu) pozivaju na pomenuti višak, kao opravdanje za neplaćanje prevoza, a da to isto ne čine kad plaćaju usluge svih drugih JKP preduzeća. Niko i ne zna, a i ne priča se o broju zaposlenih u Parking servisu, Vodovodu i kanalizaciji, Elektranama, Javnoj rasveti, Pogrebnom, Gradskim pijacama, Beograd putu i ostalima. Sve njihove usluge se plaćaju, bez obzira na kvalitet i opravdanost cene, dok se jedino usluga operatera javnog prevoza može izvrdati, i to se masovno i čini. Dal se plaća preko računa ili dodatnih poreza manje važno. Bitno je dal će zbog neizmirenih obaveza izvršitelj zakucati na vrata, ili se, pak, neće trpeti apsolutno nikakve posledice.

Nemojte me pogrešno shvatiti. Nije da pravdam nerad i javašluk, ali mi smeta što se samo GSP povlači po svim mogućem medijima, forumima i društvenim mrežama, kao najveći rashod i tumor grada Beograda, koji mu je i dodelilo ulogu socijalne službe bez svojih prihoda i bilo kakvog uticaja na samu organizaciju javnog prevoza. Od kako je GSP 2011 godine prešao u društvo Javno komunalnih preduzeća, postao je tek običan operater i ništa više od toga. Ono što Grad da, sa tim se raspolaže, a sam GSP malo šta može da uradi sam ne bi li kvalitet usluge podigao na malo viši nivo. Privatnicima se da više novca, rade sa znatno mlađim vozilima, a bez obaveze da se baš u svemu pridržavaju Zakona o radu, i nemaju tako visoke troškove održavanja glomazne infrastrukture. Višak radnika čini i te kakav teret, u to sumnje nema, ali nije GSP jedini koji ima problem sa partijskim kadrovima, i odredjenim procentom džabalebaroša, dobro zaštićenih od strane tridesetak sindikata, koji su, opet, pod zaštitom vladajuće vrhuške. Velika većina zaposlenih i te kako radi, bez obzira na posao koji obavljaju. Nemojte misliti da i među vozačima nemate izvestan broj neradnika, često i sindikalno aktivnih sa sve beneficijom, iako volan ne vidoše godinama unazad. Većini zaposlenih, koji bi se najradije bavili isključivo svojim poslom, najviše i smetaju oni podobni sa članskom knjižicom, ali ti su, ipak, u manjini, i ne treba zbog njih sve stavljati u isti koš. Grad, da hoće, može relativno lako rešiti problem sa viškom zaposlenih po Javno komunalnim preduzećima. Kod GSP-a, konkretno, imaju savršeno opravdanje u vidu, odavno odomaćenog, šverca, a za lošu i neadekvatnu uslugu. Zato se i ne trude da definitvno reše problem naplate prevoza, jer su svesni da bi za normalno funkcionisanje GSP-a morali odvojiti znatno veća sredstva, a i uložiti dosta novca u obnovu infrastrukture preduzeća. Sve u svemu, jedno veliko vrzino kolo. U suštini, ni GSP ne treba mnogo da zanima prodaja karata, a privatnike još manje.

Što se tiče mogućnosti uvođenja besplatnog javnog prevoza, trebalo bi uraditi detaljne analize troškova, pronaći održivo rešenje za pokrivanje makar i jednog dela rashoda iz nekog dodatnog poreza, i na kraju, predvideti benefite takvog poteza. Nema primera, bar koliko ja znam, da je javni prevoz učinio besplatnim i jedan grad u svetu veličine Beograda. Ne znam koliko uopšte ima smisla opteretiti budžet samo javnim prevozom u tolikoj meri, a jako je teško naći dobar model naplate bez karata, a putem dodatnog poreza. Preko komunalija, plaćali bi samo oni koji tu uslugu imaju, a nemali deo prigrada uopšte i nema naplatu pomenute usluge, plus su tu i oni koji koriste javni prevoz, a bez stalnog prebivališta na teritoriji Beograda. Takođe, ima primera u manjim gradovima po Evropi koji su uveli besplatan javni prevoz, i da su potom imali velikih problema sa znatnim prilivom novih putnika, što je automatski značilo i veće izdatke za javni prevoz, odnosno, nabavku novih vozila i zapošljavanje dodatnih radnika. Nisam kompetentan da ocenim održivost besplatnog javnog prevoza u Beogradu, ali, iskreno, ne vidim šta bi se konkretno time dobilo, a nije da se ne može sprovesti smislenija i, ajde da kažem, pravednija naplata.
 
znas u cemu je fora, da moze da se ne placa, ljudi ne bi placali ni zelenilo ni cistocu ni bilo sta od pomenutog, ali to je kroz porez i zato nemas izbor, osim ako kupujes u marketima koji ne izdaju fiskalne, sto dobar deo ljudi i radi, to je jedini nacin da koliko toliko smanjis troskove za te dzabalebarose i gubitase, a za gradski prevoz je ocigledno, usteda 30 evra odma bez zaje*******ancije, dat ti je izbor


u pravu si sto se tice problema oko toga da se naplacuje stanovnicima beograda, meni najvise pada na pamet da bi ljudi masovno prijavljivali boravak negde drugde, do te mere da bi pancevo na papiru imalo vise stanovnika od beograda, pa bismo dosli opet na mrtvu tacku



osnovno je da grad pokaze volju da zeli korisnicima da ponudi bolju uslugu, znaci ukloni pijavicu busplus, rasformira privatnike i otpusti stranacke dzabalebarose iz gsp-a

sledeca stavka je da zapravo ponudi bolju uslugu, od ustedjevine na platama dzabalebarosa kupi autobuse, ili jos bolje elektrike: tramvaje i trole, poveca plate vozacima i serviserima, kupi delove za vozila da ne idu opravljana delovima za zastave

nakon toga, kada bi uveli naplatu kroz prebivaliste, a kvalitet usluge bio ok, sa naznakom da ce se poboljsavati kad krene jos bolja naplata prevoza, mozda bi ljudi razmisljali malo drugacije i ne bi se cimali da menjaju prebivaliste da bi ustedeli na naplati necega sto vredi kolko kosta
 
Uh, ali je prevoz Beča i Beograda kao dan i noć. U Beču mi se nije desilo da ijednom kasni prevoz, i to bilo koji, tramvaj, bus, U-Bahn, S-Bahn, šta god. Da ne pričam o čistoći i kvalitetu vozila. Plus što je ceo sistem organizovan i ima milion načina za informisanje o prevozu, koja god informacija je potrebna. Od displeja na svim stanicama koje pokazuju dolazak vozila, do aplikacija kojima može da se organizuje plan prevoza koje su "Real time", odnosno imaju informacije o trenutnim izmenama i kašnjenjima. I sve je to besplatno. Dva puta sam doživeo kašnjenje. Prvo se ne sećam šta je uzrok bio, ali su odmah bilo informacije uz poruku izvinjenja. To da se neko nekada izvini kod nas, bio bi smak sveta. Drugi put je kašnjenje bilo zbog nekih ljudi koji su bili na železničkim šinama, ali je i to brzo rešeno. I opet izvinjenje, iako nije bilo do njih. Za Novu godinu je prevoz radio "vanredno" duboko u noć, tj. određeni delovi. Čini mi se da su tramvaji radili, uz naravno uobičajene noćne autobuse. Kod nas se sve to ukida već u 22h, pa i pre.
Mislim, naravno da treba da se plaća prevoz. Cena je daleko skuplja u Beču, za jednu vožnju je možda 3 puta skuplja karta u odnosu na našu od sat i po. Ali je zato kvalitet prevoza neuporediv.
 
Naravno, nigde nije potpuno savrseno. Doduse nisam bio u prilici da tako rano idem prevozom, ali verujem ti na rec da se i to desava. Najranije mi je bilo kada sam dolazio u Bec negde oko 5 ujutru i kasnije. Zanimljivo mi je to sto kazes "lepa realnost", sa drugarom koji tu zivi sam imao situaciju slicno da nam je pobegao metro, pogledamo za koliko sledeci, bilo nesto za 7 minuta. Cujes njega "au koliko dugo sad treba da cekamo". Neverovatno je koliko se covek prilagodi i navikne na nesto, pa mu postane odjednom neobicno da ceka prevoz duze.
 
osnovno je da grad pokaze volju da zeli korisnicima da ponudi bolju uslugu, znaci ukloni pijavicu busplus, rasformira privatnike i otpusti stranacke dzabalebarose iz gsp-a

Super, ali je sve ovo pobrojano neizvodljivo, s obzirom na činjenicu da interesne grupice (stranke) rade upravo suprotno od ovde pobrojanog...
 
Bitno da imaju za poltrone, menzu koju niko ne koristi itd a za bitn :mrgreen: e stvari nema.



I onda se pravda ne plaćanje prevoza.
 
Većina građana plaća prevoz.

One koji plaćaju prevoz ne zanimaju oni koji ne plaćaju i koliko takvih ima, niti ih interesuju debilni izgovori oko toga zašto je javni prevoz sve lošiji.

Dakle, oni koji redovno plaćaju prevoz hoće da za svoj novac dobiju pristojnu uslugu, ostalo ih ne interesuje. Prosto i jednostavno.
 
Primećeno koliko njih ostane posle kontrole.
Da plaćaju ne bi se toliko para izdvajalo za prevoz.
 
Mene, kao korisnika koji redovno plaćam prevoz - ne zanima kako i koliko para se izdvaja za prevoz i kako se rešava problem sa neplatišama.
Mene, kao korisnika koji redovno plaćam prevoz - jedino zanima kvalitetna usluga, koja je, nažalost, sve nekvalitetnija.

Zato će i oni ljudi koji su do sada izdržali sa redovnim plaćanjem nekvalitetne usluge postepeno prelaziti u tabor neplatiša.
Sasvim opravdano i logično...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625554#p625554:onblkcnm je napisao(la):
Žika » Uto Maj 28, 2019 10:40 am[/url]":onblkcnm]Bitno da imaju za poltrone, menzu koju niko ne koristi itd a za bitn :mrgreen: e stvari nema.



I onda se pravda ne plaćanje prevoza.
file.php
Nema, kupili smo fontanu.

Inace pozdrav za sve iz Grcke, bas nas je lepo vreme uhvatilo. I sledece godine isto, od para za Bus Plus :mrgreen:
 
Отишле паре на шминку. Где ли заврше паре од рекламирања по возилима само да ми је знати?
 
Da gradske vlasti zaista žele da se poboljša javni prevoz i da se već jednom za svagda iznađu rešenja stabilnog finansiranja javnog prevoza - spustile bi cenu karte sa sadašnjih (enormno visokih) 89 dinara - na 30 dinara, i svi problemi bi bili rešeni.
U tom slučaju bi 99% građana plaćalo karte, jer bi, jednostavno rečeno, mogli da izdvoje toliko. Mada, čak i 30 dinara bi za mnoge bio veliki izdatak, s obzirom na izuzetno nisku platežnu moć velikog broja građana.

Mnogi članovi foruma su do sada u ovoj temi iznosili svoja realna viđenja rešavanja problema finansiranja javnog prevoza, ali šta to vredi kada gradske vlasti (kako aktuelna, tako i sve prethodne) ne žele da se problemi rešavaju, već rade upravo suprotno - nagomilavanjem problema žele da se stvara još veći haos, jer u takvom (strogo kontrolisanom) haosu najbolje odrađuju svoj - lopovski "posao"...
 
Al' onda kad bi svi da platili tih 30 dinara, opet ne bi bilo dovoljno, skupilo bi se tek malo vise para nego ovako (3x vise ljudi plati da bi stigle iste pare), a nestane izgovor da ljudi ne placaju.
 
Tako je, jer svako ko zaista želi da reši neki problem i unapredi stanje ili uslugu - spustiće cenu na nivo koji je prihvatljiv za najveći deo građana, a zauzvrat će pooštriti kontrolu i kaznenu politiku i na taj način broj neplatiša svesti na minimum.

Ali ne, gradske vlasti jednostavno ne žele da se uredi sistem, jer u tom slučaju propada njihov lopovski "sistem" koji savršeno funkcioniše već punih 30 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625736#p625736:3lu7lz3c je napisao(la):
Дошљак » Sre Maj 29, 2019 12:06 am[/url]":3lu7lz3c]Отишле паре на шминку. Где ли заврше паре од рекламирања по возилима само да ми је знати?

primetio sam da sad, zadnjih meseci, kako su vece guzve, lepe solarise i spance tramvaje reklamama, al ne onim koje prekrivaju samo sta moraju, nego onima koje prekrivaju ceo autobus tako da se spolja ne vidi kolika je guzva

guranje problema pod tepih... :bash:
 
Vrh