Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Meni bas ovako odgovara da pisem, a ti slobodno nemoj da citas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622283#p622283:3rvtg9ql je napisao(la):
Misha V » Пон Мај 13, 2019 11:00 pm[/url]":3rvtg9ql]Meni bas ovako odgovara da pisem, a ti slobodno nemoj da citas.
Исто тако и мени одговара да сваког ко на јавним препискама инсистира на неписмености буде означен као неписмен. То је моје право као слободног грађанина јелте. Из те неписмености свакакви ставови могу да настану и добију нов облик, идеологију, стил у архитектури, језик и писмо. Свашта(сваста). Страшно(страсно). Лепо је дичити (дицити) се тиме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622275#p622275:37tckih0 je napisao(la):
oplatnatehnika » 13 May 2019 10:43 pm[/url]":37tckih0]

Зато нека неко да одговор зашто је 1000 динара много да сваки запослени да у градски буџет за одржавање ГСП-а? Послодавци већ ионако дају 3000 динара за те потребе, па ионако запослени неће да осете разлику.
Nije u visini novca. Suočavaš se sa mnogo više problema. Troškove 1.5 miliona stanovnika za prevoz svaljuješ na koliko već ima zaposlenih u Beogradu. Ja lično to ne vidim kao nešto što bi bilo u redu. Zašto bi moji članovi porodice koji rade imali umanjenu platu za koliko god dinara kako bi se svi u Beogradu vozili besplatnim gradskim prevozom. Plus što ogroman broj zaposlenih ne koristi gradski prevoz. Onda imaš i taj problem, ako bi se hipotetički ovo ostvarilo, da se poveća broj korisnika gradskog prevoza, povećane gužve u istom, a pri tome ne postoje tehničke mogućnosti da se to amortizuje. Zatim imaš problem da gradski prevoz nije "lokalizovan" odnosno da se ne odvija samo na teritoriji grada Beograda. Na primer linija do Opova. Zašto bi radnik u Beogradu finansirao od svoje plate prevoz neke osobe do drugog okruga koji nije Beograd? Sigurno tu ima i zakonskih prepreka, logističkih itd itd. A možeš sigurno da računaš i na to da neka preduzeća i firme ne bi pristale na to jer bi ovim potezom došlo do nezadovoljstva radnika, a samim tim i smanjenja njihove efikasnosti.
Jednostavno mislim da ovo nije uopšte jednostavno niti izvodljivo. Ne može se porediti porez sa ovim "nametom" jer svi doprinosimo porezu kroz različite kanale i svi koristimo to što se dobija od poreza, tj budžeta. A ovako da jedna grupa ima namet, a onda i drugi koriste tu "dobit", to uopšte nije isto kao porez.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:1hxz1x5z je napisao(la):
marrecar » 14 Мај 2019, 00:19[/url]":1hxz1x5z]

Nije u visini novca. Suočavaš se sa mnogo više problema. Troškove 1.5 miliona stanovnika za prevoz svaljuješ na koliko već ima zaposlenih u Beogradu. Ja lično to ne vidim kao nešto što bi bilo u redu. Zašto bi moji članovi porodice koji rade imali umanjenu platu za koliko god dinara kako bi se svi u Beogradu vozili besplatnim gradskim prevozom.

Зато што се сви који нису запослени у суштини и овако и онако финансирају из издвајања запослених.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:2yhy0swk je napisao(la):
marrecar » Uto Maj 14, 2019 12:19 am[/url]":2yhy0swk]
Ne može se porediti porez sa ovim "nametom" jer svi doprinosimo porezu kroz različite kanale i svi koristimo to što se dobija od poreza, tj budžeta. A ovako da jedna grupa ima namet, a onda i drugi koriste tu "dobit", to uopšte nije isto kao porez.

Pa nije tacno. Skoro ceo porez funkcionise upravo ovako, jedna grupa placa, a onda i drugi koriste tu dobit. Cak veliki deo poreza koriste iskljucivo drugi, tj. odlaze na usluge koje na primer meni (ili bilo kome u mojoj porodici) nisu ni teorijski dostupne.
Jedina je razlika sto ova konkretna usluga nije trenutno ukljucena u paket, a ti je verovatno ne koristis, pa ti se ne svidja da je dodaje u paket. (ustvari, samo ti se cini da nije ukljucena, posto, bar zvanicno, veci deo troskova prevoza ionako ide iz budzeta)
 
kad bi se naplata gsp-a uvela kao porez na prebivaliste na teritoriji beograda, i uveo "besplatan" prevoz, onda bi svako imao automatski placenu kartu, i izbegao bi se paradoks po kome je jeftinije da dvoje idu kolima nego busom, koji je razlog zasto nam je grad prenatrpan, saobracajne guzve bi bile manje, jos kad bi se prosirila mreza zutih traka...

naravno to ne smeju da uvedu dok ne srede sistem prevoza, prvo da se ukinu porivatnici koji po liniji dobiju 4 puta vise novca ne racunajuci to da voze solo a ne zglobne i samim tim su jos duplo manje efikasni, zatim da se kupi jos tramvaja trolejbusa autobusa elektrobusa vozova... cega god, samo da je sto vise, i da su sto veci, znaci zglobni ili duplo zglobni autobusi i trolejbusi, onda bi bilo sasvim fer da svaki stanovnik nezibezno placa prevoz
 
Ljudi to je nemoguce najvise iz jednog razloga. Lopovluk na svim nivoima i partijsko zaposljavanje koje degradira javni prevoz se pravda iskljucivo floskulom da gradjani ne placaju karte! Ako bi se iskljucila karta kao takva u Beogradu, cime bi opravdali haos u javnom prevozu? Nemojte samo da kazete kako ce prevoz biti bolji!!! Svima je jasno da GSP sluzi za malverzacije gradske vlasti i to se nece skoro promeniti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622355#p622355:1fx853ee je napisao(la):
roger34 » 14 May 2019 11:28 am[/url]":1fx853ee]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622295#p622295:1fx853ee je napisao(la):
marrecar » Uto Maj 14, 2019 12:19 am[/url]":1fx853ee]
Ne može se porediti porez sa ovim "nametom" jer svi doprinosimo porezu kroz različite kanale i svi koristimo to što se dobija od poreza, tj budžeta. A ovako da jedna grupa ima namet, a onda i drugi koriste tu "dobit", to uopšte nije isto kao porez.

Pa nije tacno. Skoro ceo porez funkcionise upravo ovako, jedna grupa placa, a onda i drugi koriste tu dobit. Cak veliki deo poreza koriste iskljucivo drugi, tj. odlaze na usluge koje na primer meni (ili bilo kome u mojoj porodici) nisu ni teorijski dostupne.
Jedina je razlika sto ova konkretna usluga nije trenutno ukljucena u paket, a ti je verovatno ne koristis, pa ti se ne svidja da je dodaje u paket. (ustvari, samo ti se cini da nije ukljucena, posto, bar zvanicno, veci deo troskova prevoza ionako ide iz budzeta)
Ja koristim prevoz i plaćam mesečnu kartu, studentsku. Nije baš tačno da jedna grupa plaća, a druga koristi. Svi plaćamo porez kroz sve moguće načine, čak i najsitnije. Kupiš žvaku, plaćaš i porez istovremeno. Jeste da možda neka grupa koristi tu dobit, druga ne, kao npr socijalna pomoć, ali i ta grupa plaća porez. U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622369#p622369:hxzn5ivx je napisao(la):
marrecar » 14 Мај 2019, 12:15[/url]":hxzn5ivx]

U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.

Али који су то "други који користе"? Па то су у највећем броју случајева наши незапослени партнери, деца, родитељи, рођаци, пријатељи. Нису то неки "зли Марсовци" који су слетели и ушли у ЈГП само да би нама напакостили тиме што "ми плаћамо и за њих". Да, користиће и они који су тренутно незапослени а нису нам "ни род ни помози Бог" али зар се и ми исто тако не можемо наћи у истој ситуацији и зар нам онда не би добро дошло да имамо могућност да бар не плаћамо превоз док тражимо нови посао или можда само покушавамо да преживимо?
 
Zaposleni dobijaju naknadu za prevoz. Dodatak na platu.
U nemačkoj to nisam video.
Bune se najviše oni koji ne plaćaju prevoz a isti koriste.
 
Ja se vozim gradskim prevozom 10-15 puta u mesecu, ne placam kartu, naravno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622412#p622412:6d3gio52 je napisao(la):
Astrotrain » 14 May 2019 02:54 pm[/url]":6d3gio52]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622369#p622369:6d3gio52 je napisao(la):
marrecar » 14 Мај 2019, 12:15[/url]":6d3gio52]

U ovom slučaju sa prevozom gde bi samo zaposleni od svoje plate gubili 1000 dinara, onda samo ta grupa plaća, a drugi koriste tu dobit, uključujući i deo zaposlenih.

Али који су то "други који користе"? Па то су у највећем броју случајева наши незапослени партнери, деца, родитељи, рођаци, пријатељи. Нису то неки "зли Марсовци" који су слетели и ушли у ЈГП само да би нама напакостили тиме што "ми плаћамо и за њих". Да, користиће и они који су тренутно незапослени а нису нам "ни род ни помози Бог" али зар се и ми исто тако не можемо наћи у истој ситуацији и зар нам онда не би добро дошло да имамо могућност да бар не плаћамо превоз док тражимо нови посао или можда само покушавамо да преживимо?
Naravno, sve je to humano. Ali nije ovo utopija gde će svi imati isti takav osećaj humanosti. Zašto bi neko plaćao prevoz nezaposlenoj osobi kada ona može da radi bilo koji posao (pod pretpostavkom da je fizički sposobna)? Odmah bi neko postavio to pitanje i bunio se tim argumentom. Zatim opet ima taj faktor nezadovoljstva radnika kojima se oduzima od plate, da onda oni zbog tog osećaja smanje svoju efikasnost i volju za radom. A to nijedna firma ne želi.
 
Ако смо сви већ тржишно оријентисани, зашто ја као запослен плаћам 3000, а студенти, пензионери и незапослени 1000 динара? Да ли је то праведно? Није. Ако сте себични, није праведно. Ако вам се свест развила даље од вашег огледала и када прескочите тај степеник вишег стања свести онда ћете разумети да плаћати за добробит СВИХ грађана није велики изазов(ни финансијски ни ментални). Ова бољшевичка-капиталистичка пљачкашка метода наплате карата не иде никоме у прилог, па чак ни тим лешинарима државних служби (на дуже стазе им се не исплати). Ако већ хоћемо чисту тржишну трку и економску правду онда ми изволте дајте да плаћам по пређеном километру, па нека онај из Сурчина плаћа пут од 10 км 200 динара, а ја свој пут од 500 метара 15 динара. Зашто бих ја финансирао његових 10км?

Да се вратим на тему, овде је суштина у праведној прерасподели новца на најбољи могући начин:
- уплате иду од стране послодавца (то већ раде само што неопорезоване паре дају људима на рачун што је правни преседан)
- сви имају право да се слободно крећу свим градским линијама
- терет пада на запослене искључиво
- једина разлика је што ће уместо садашњих 100 хиљада, свих 700 хиљада запослених плаћати 1000 динара за градски превоз
- више ћете волети себе и остале када знате да сте вашим малим процентом од прихода (3 пакле цигара или 3 кафе у кафићу) финансирали да ваш град слободно функционише а можда и ви некад одустанете од паљења аутомобила и уђете у неки аутобус на 3 станице...

Праведнији систем од тога не може да буде. Или то, или да се наплаћује по пређеном километру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622518#p622518:17ua2jd0 je napisao(la):
oplatnatehnika » Uto Maj 14, 2019 10:28 pm[/url]":17ua2jd0]Ако смо сви већ тржишно оријентисани, зашто ја као запослен плаћам 3000, а студенти, пензионери и незапослени 1000 динара? Да ли је то праведно? Није. Ако сте себични, није праведно. Ако вам се свест развила даље од вашег огледала и када прескочите тај степеник вишег стања свести онда ћете разумети да плаћати за добробит СВИХ грађана није велики изазов(ни финансијски ни ментални). Ова бољшевичка-капиталистичка пљачкашка метода наплате карата не иде никоме у прилог, па чак ни тим лешинарима државних служби (на дуже стазе им се не исплати). Ако већ хоћемо чисту тржишну трку и економску правду онда ми изволте дајте да плаћам по пређеном километру, па нека онај из Сурчина плаћа пут од 10 км 200 динара, а ја свој пут од 500 метара 15 динара. Зашто бих ја финансирао његових 10км?
Ne moraš ti da plaćaš 3.000 , ali u tom slučaju ni onaj ko je u kategoriji nezaposlenih , ne bi trebalo uopšte da plaća. Penzioneri da plaćaju na osnovu primanja , a ne da oni do 65 godina plaćaju jednu cenu , a posle 450 din godišnje , bez obzira na to kolika su im primanja.
 
zato mislim da je bolje da to bude vezano za prebivaliste, i svako posebno za sebe mora da uplati, onda bi roditelji placali deci studentima ako su nezaposleni, a ako su zaposleni oni bi placali sami, to bi destimulisalo navalu svih zivih u beograd, i teritorija beograda bi se sigurno smanjila jer stanovnici selendri koje su blize drugim gradovima bi izglasali da izadju iz beograda u kom de fakto i nisu
 
Mislim da se ovde ignorisue mnogo razloga za koriscenje kola a ne prevoza. Ja opet kazem, na svom primeru, da odvedem decu u vrtci trebaju mi 2 prevoza (linije koje idu na pola sata) a onda odatle do posla, jos 2 prevoza (sat vramena minimum). To znaci da je treba dnevno da potrosim izmedju 3 i 4 sata na ove aktivnosti! Ljudi, ne radi se o parama, radi se o vremenu koje hocu da provedem sa porodicom a ne u prevozu. Drugo, ako se svima uzmu pare za prevoz, koju cu ja garanciju dobiti za to sto placam? Kakvi ce autobusi biti na linijama u mojoj opstini? Kakve ce linije biti?

Nemojmo te utopisticke ideje, kao sve ce onda biti lepo. Ako ljudi na gradskom nivou kradu vise nego ikad, vama je resenje da im damo vise para vodeci se logikom "mozda ostane nama vise onda"?
 
Pa ni vođenjem logikom da im ne dajemo pare jer je loša situacija sa prevozom , ne postižemo neki super efekat. Oni se vode logikom , ne plaćaš prevoz , ne može ni usluga da ti bude bolja , jer se nema para za bolje.
 
Placam kada se vozim i to je to. Ja stvarno ne verujem u koncept davati pare nekom u koga nemas poverenja u nadi da te nece prevariti i popraviti uslugu. Koji je to model poslovanja? Valjda firma prvo ponudi kvalitetnu uslugu, pa onda ide naplata..
 
Taj koncept da firma mora da ponudi minimum kvaliteta i kvalitetnu uslugu ovde neki uporno ne žele da razumeju. To je osnova svakog poslovanja. Međutim ovde je malo specifična situacija jer je u pitanju usluga koju država mora da obezbedi, jer u slučaju njenog nepostojanja, postoje velike posledice. Dok npr. ako neki kafić nije kvalitetan, neće imati dobru naplatu, odnosno prihod pa će biti na gubitku, a onda će se zatvoriti. Ali od toga niko neće da ispašta niti im je on neophodan za život. Bez obzira na to, za imalo dobru naplatu, mora da se pruži minimum kvaliteta, a svaki viši nivo je samo pozitivan. Ali ovde ne postoji ni minimum kvaliteta. Danas se kod mene nije ostvario jedan polazak iz naselja ka gradu, što znači da celo naselje nije imalo polazak 40 minuta. A treba na svakih 15 minuta, ili manje, i to sa dve linije. I to nije izolovan slučaj niti je nešto što se dešava jednom u dužem vremenskom periodu, nego svakodnevno više puta. I onda neko očekuje dobru naplatu. Ili besplatan prevoz.
 
Gsp i sa ovim parama koje sada ima može da odlično funkcioniše, potrebna je čistka u tom preduzeću pa će onda neki pametniji i stručniji da nađu pravednije rešenje za naplatu.


@marrecar isto tako na linijama koje ja koristim stalno je krcato i uopšte se ne poštuje raspored, pa mogu da razumem nekoga ko ne želi da to plaća, pritom smatram i da je cena veoma nepravedna za pruženu uslugu. U Istanbulu vozio sam se metroom za 50 dinara, a svako dodatno presedanje je duplo manja cena, pritom pređeš ceo grad a ne osetiš i imaš pun komfor, a prevoz je na svaka dva minuta i stigneš za max 20 minuta do bilo koje tačke u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622564#p622564:7q2vvcmi je napisao(la):
hiavata » Сре Мај 15, 2019 9:28 am[/url]":7q2vvcmi]Mislim da se ovde ignorisue mnogo razloga za koriscenje kola a ne prevoza. Ja opet kazem, na svom primeru, da odvedem decu u vrtci trebaju mi 2 prevoza (linije koje idu na pola sata) a onda odatle do posla, jos 2 prevoza (sat vramena minimum). To znaci da je treba dnevno da potrosim izmedju 3 i 4 sata na ove aktivnosti! Ljudi, ne radi se o parama, radi se o vremenu koje hocu da provedem sa porodicom a ne u prevozu. Drugo, ako se svima uzmu pare za prevoz, koju cu ja garanciju dobiti za to sto placam? Kakvi ce autobusi biti na linijama u mojoj opstini? Kakve ce linije biti?

Nemojmo te utopisticke ideje, kao sve ce onda biti lepo. Ako ljudi na gradskom nivou kradu vise nego ikad, vama je resenje da im damo vise para vodeci se logikom "mozda ostane nama vise onda"?

Случајеви када људи немају бољу опцију од кола треба узети у обзир. Не треба аутомобил да се забрани и избаци из употребе него да се људи мотивишу да квалитетнијом услугом и бољом методом наплате чешће користе ГСП. А то значи:
- Град се задужи и купи 200-300 нових аутобуса, уведе нове линије (неке нове су већ уведене, такође се најављује нови сет аутобуса што је за похвалу ако се деси)
- У малтене једном дану побољша услугу до те мере да ниједна линија не би требала да има чекање дуже од 10 минута
- Градским уредбама "натера" све фирме које послују у Београду да плаћају директно ГСПу тај симболичан износ од 1000 динара

Ко хоће да га користи нека га користи. Ко неће, има ко хоће. Град тренутно ионако даје новац из буџета за те сврхе па се нико не буни што не користи ГСП а од његовог пореза иде за ГСП. Немојте ту логику да користите јер она није поштена. Није поштена према свима који НЕ користе остале ствари које се финансирају из буџета. Понављам : школе, вртићи, факултети, позоришта, музеји, и остале градске ствари које једноставно нису сви у могућности да користе.

Поента је у праведнијој ПРЕРАСПОДЕЛИ новца, квалитетнијем превозу, бољем начину наплате, сигурним приходима ка ГСПу.

У ширем центру Београда(Палилула, Савски венац, Дедиње, Вождовац, НБГД, Земун, Баново Брдо, Церак) живи преко 1милион становника. Када би смањили број аутомобила за 15% гужве би биле неподношљиво мање, град мање загађен, стрес одласка на посао оних који иду колима десетострку мањи. Брже би сви стизали где треба а опет, уз иницијалну инвестицију града у куповину нових аутобуса та цифра конзумената ГСПа би расла.
 
Slažem se za situaciju kad ne postoji bolja opcija od kola. Sa druge strane , treba svesti na minimum (razumnu meru) , situacije sa ljudima koji koriste kola zato što smatraju da svuda i u svakoj prilici brže , bolje i komfornije stignu do odredišta nego da se ide gradskim prevozom. A to može da se postigne postizanjem kvaliteta prevoza , jer u sadašnjoj situaciji objasniti nekome da ništa ne uštedi time što ide kolima , u odnosu na gradski prevoz , za određene destinacije , je gotovo nemoguća misija.
 
Može li par primera gde je gradski prevoz bolja opcija od automobila? Šta se tačno podrazumeva pod tom "uštedom"? Novac? Vreme?
Ja sad ne mogu da se setim nijednog primera, možda razmišljam pogrešno. Ali npr, od Kaluđerice do Zemuna je brže stići kolima nego gradskim prevozom. Ili do Kumodraža. Ili Mirijeva. Ili do Mirijeva do Kumodraža. Sad jedino ako vi posmatrate neke druge relacije ili primere.
 
Nije drumski ali npr. Bg voz, dok sam radio na Kosi od Pančevca do gore sam stizao dok trepneš dok bi kolima upao u krkljanac negde usput (posebno u jutarnjem špicu ili u povratku) trebalo bi ti minimum 40 minuta do preko sat. Ali to je opet nezavisan prevoz, za Beograd kako god okreneš jedino unapređenje Bg voza uz izgradnju metroa može da reši problem javnog prevoza i da parira automobilima, time znatno smanji i njihov broj na ulicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622735#p622735:3ipo5nfm je napisao(la):
marrecar » Čet Maj 16, 2019 2:15 am[/url]":3ipo5nfm]Može li par primera gde je gradski prevoz bolja opcija od automobila? Šta se tačno podrazumeva pod tom "uštedom"? Novac? Vreme?
Ja sad ne mogu da se setim nijednog primera, možda razmišljam pogrešno. Ali npr, od Kaluđerice do Zemuna je brže stići kolima nego gradskim prevozom. Ili do Kumodraža. Ili Mirijeva. Ili do Mirijeva do Kumodraža. Sad jedino ako vi posmatrate neke druge relacije ili primere.
Za pomenute lokacije si u pravu , ali nije svuda i u svakoj prilici tako. E , tu je glavna caka.
Kneza Miloša. Ništa se ne uštedi na vremenu kada se ide kolima , jer i trola / autobus i auto za isto vreme pređu destinaciju od MUP - a do Nemanjine. Onda , jeste da sediš sve vreme u kolima , ali konstantno trubljenje i prestrojavanje , ne bi li se dobilo na vremenu , a na kraju se samo blokiraju dve trake , i opet ti dođe isto vremenski dal se prestrojavao ili ne.
Takovska ulica. Bilo gradskim prevozom , bilo kolima , relativno brzo dođem do iste , iz pravca Palilule i Zvezdare , a onda zna i po 45 minuta da se ide od Jaše Prodanovića do Glavne pošte , bilo da ideš kolima , bilo da ideš gradskim prevozom.
Vrlo često koristim 36 sa kojim preko Autokomande brže stignem do Slavije , gde presedam na trole ka centru i brže stignem nego da idem bilo čime preko Kneza Miloša. Takođe i kada treba da idem na Bulevar , mnogo brže stignem koristeći BG: voz , nego da idem kolima. Trenutno , zbog radova , ako uspem da uđem u voz.
 
Vrh