Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Zvanicno saopstenje jedne firme u nivou Parova ili scenarija spanske serije. Sve sa sitnim detaljima, sta je neko pricao, kako se ponasao, samo da se "uzvrati" istom merom na optuzbu i opljune sopstvena musterija i korisnik. Bahatost preduzeca i firmi koje su drzavne ili posluju u sklopu javnih preduzeca i ustanova u odnosu prema svojim korisnicima je uzasna. Ti tonovi, formulacije, uglavnom je svuda isto ako zatrazite neko svoje pravo ili pitate za neku nepravilnost.

Normalna firma bi mu uputila izvinjenje i dala besplatnu voznju ceo sledeci mesec, iako mozda nije njihova greska, ali bi bila pozitivna reklama.
 
Komunalni policajci maltretirali profesora jer se žalio što autobus stoji

U autobusu na liniji 860, na Obrenovačkom putu, na raskršću za Železnik i Makiš, juče oko 15.30 sati, komunalni policajci su maltretirali putnika i na njega "fizički nasrnuli". Sugrađanin se javio našoj redakciji i objasnio da nije hteo da pokaže kartu iz revolta jer autobusi na toj liniji svakog dana stoje po 20 minuta dok kontrolori ne pregledaju da li svi građani imaju kartu.
- Svakodnevna je pojava maltretiranja putnika. Komunalna policija zaustavi autobus i po 10, 15, a nekad i 20 minuta, autobus stoji sve dok karte ne budu pregledane - kaže za "Blic" Milinko Ćetković, inače profesor u jednoj srednjoj školi u Beogradu.
Kako kaže, zato što je više puta kasnio na posao zbog takvog ponašanja kontrolora i nepotrebnog zadržavanja prilikom povratka kući sa posla, odlučio je da se tome suprotstavi.
- Jasno hoću da kažem da to nije dozvoljeno ponašanje po Ustavu Srbije. Na taj način se krši osnovna sloboda kretanja - kaže Ćetković.
On ističe da ima mesečnu kartu, ali da nije hteo da je pokaže dok autobus ne krene.
- Ovim hoću da naglasim da kontrola koja upada u autobus odmah blokira aparate da ljudi koji su tu ušli nemaju vremena ni da overe svoju kartu. I vrši se pregled karata dok autobus stoji. Ja nisam dužan da imam kao putnik tada kartu jer sam još u stanici i imam pravo da je kupim pre nego autobus krene. Nemam ništa protiv kontrole neka se voze i neka pregledaju karte kao što se to čini u drugim autobusima. A niko nema pravo da drži ljude po 10-15 minuta dok pregledaju karte - kaže Ćetković.
Kontrolorima nije dao kartu, pa su komunalni policajci počeli da ga maltertiraju.
- Rekao sam da ću im rado pokazati kartu čim bude autobus krenuo, jer kartu sam imao, i to mesečnu. Nisu želeli ništa da slušaju. Unosili su mi se u facu, par puta su hteli da me udare i na sve moguće načine pokušavali su da me izvuku iz autobusa. Držao sam se za šipku i nisam želeo da izađem, ali su uspeli da me otrgnu, čak me je jedan policajac prilikom izlaska udario kolenom u donjem predelu kičme da bi me izgurao napolje. Vukli su me, zavrtali ruku, ali ja nisam pružao otpor, ponašali su se kao da sam kriminalac - ističe Ćetković.
On kaže da ga je jedan od komunanih policajaca vređao i govorio "videćeš ti koja su sada naša prava".
- Prislonili su me uz stanicu vičući na mene "ruke gore" kao da sam kriminalac. Pri tome mi je ispala torba. Jedan od njih mi je tražio ličnu kartu. Sagnuo sam se da bih dohvatio torbu i dao ličnu kartu i pri tome sam dobio udarac u predelu leđa pesnicom. Jedan je viknuo "jesam li ti rekao ruke gore". Kazao sam da me ne udara i da sam hteo da izvršim njegovo naređenje da dam ličnu kartu na uvid i da mi je u torbi. Tada je jedan od njih podigao moju torbu i hteo da izvadi ličnu kartu iz nje. Odmah sam reagovao da ne sme da pretura po mojoj torbi. Na silu su me odvukli do kola, gde je nastavljeno maltretiranje - kaže on.
Nakon što su mu pročitali zapisnik on je odbio da ga potpiše jer to "nije istinita verzija događaja".
- Ima lažnih izjava i odbio sam da potpišem - kaže on.

izvor: blic.rs

P.S.
Video koji je bio postavljken na YT je uklonjen.
 
Skoro svi smo mi protiv Komunalne policije, ali kako ljudi misle da oni izvrše legitimisanje ako putnik ne da ličnu kartu? Naravno da se tada mora primeniti sila.
 
Odakle im pravo da zadrzavaju autobus mislio sam da to nerade
 
Neko solomonsko resenje bi bilo da kom. policija dolazi samo po pozivu kada neko bas odbija da napusti vozilo. Zvanicno dozvoliti kontrolorima da zaustave vozilo ako ima nekoga unutra ko je bez karte a odbija da izadje. Razumem obe strane, ali radi ostalih nije fer da se uvlace u neki licni scenario otpora gde se blokiraju drugi koji idu na posao, skolu, u bolnicu na pregled i slicno. Izadjes na ulicu pa pravis bunt, ako je vec doslo do toga.

Nije srecno resenje, ali u svakom slucaju se sigurno nece nista promeniti jer vidimo da bas vole nasumicna prebijanja i teror.
 
Samo saobracajna policija ima pravo da zaustavlja vozila .Niko drugi i betreba im dati to pravo .
 
Pošto je, zbog loše naplate i slabo iskorišćenih kapaciteta, najavljena reorganizacija integrisanog tarifnog sistema, koji će najverovatnije startovati polovinom juna, kolega Shone i ja smo napravili jedan predlog za reorganizaciju ITS-a, koji bi na najbolji i najpravedniji način trebalo da optimizuje kompletan sistem, čime bi se ukinulo dupliranje kapaciteta, povećala naplativost, i omogućio prevoz koji je pravedan za sve građane.
Šta mislite o ovom predlogu?

 
Naplativost se ne bi povećala , jer bi svi oni koji su B1 zona , digli frku oko toga što moraju da plaćaju veću cenu , tačnije oni da plaćaju istu cenu , a ovi sa u okviru A zone jeftinije , iako je razlika 100 din. Takav smo ti mi narod.
 
плаћају исту цену, 100 динара је скупље ако су две зоне у питању. мислим да је ово ок, с тим што је превелика разилка између две и три зоне за запослене (1.400 је много). можда би требало да буде 3.200, 3.800, 4.400 и 5.000. слично важи и за карту у возилу (100, 150, 200 и 250)
 
У А мораш да промениш уместо Сурчин/Центар до окретнице у Сурчину. Јер Сурчин није само до центра,уосталом не би било фер према корисницима линије 601 ,да задње 3 станице плаћају више у односу на људе до центра
А само ми није јасно ,како мислиш да Сопот буде у Б2, а Младеновац у Б3
465 и 493 имају малтене исту киломтражу,не би било фер да Младеновчани плаћају већу цену карте од Сопоћана.
 
U tom slučaju i Jakovo i Surčin /SRC centar/ trebalo da bude u A zoni , jer je linija 610 maltene iste kilometraže kao i 601 , a 602 znatno kraća od 601.
 
Razlika izmedju kilometraze od pocetne do kranje stanice 601 i 610 je 4km ,a od okretnice 601 do okretnice 610 7km
A izmedju 465 i 493 ti je mozda kilometar evenutalno dva ili mozda cak i nikakva.
 
Ja sam hteo da kažem nešto sasvim drugo. Nije poenta ovog predloga u kilometraži linija , jer ako tako postavimo stvari , onda bi neke gradske linije trebalo da imaju skuplju kartu u odnosu na prigradske , jer imaju dužu trasu. To bi samo izazvalo revolt građana , i došli bi smo u situaciju da bi mnogi građani podnosili peticije , slali dobise i sl. da se linije skraćuju , kako bi ih karta izašla što jeftinije. Poenta je u tome da naselja bliže centru imaju jeftiniju kartu , ona dalja skuplju , ali da to ne bude ogromna razlika , i da cena katre za svaki liniju koja obuhvata dve ili više zona bude ista , bez obzira na to koje su zone u pitanju.
 
Veceras u emisiji da mozda nebna rts u 22h direktor direkcije za javni prevoz i nacelnik komunalaca
 
Opet ce da opletu po gradjanima kao po obicaju... GSP naravno ne moze ni dinara da pristedi sam po sebi. Samo karte su problem!
 
solecar":2d70isop je napisao(la):
Ja sam hteo da kažem nešto sasvim drugo. Nije poenta ovog predloga u kilometraži linija , jer ako tako postavimo stvari , onda bi neke gradske linije trebalo da imaju skuplju kartu u odnosu na prigradske , jer imaju dužu trasu. To bi samo izazvalo revolt građana , i došli bi smo u situaciju da bi mnogi građani podnosili peticije , slali dobise i sl. da se linije skraćuju , kako bi ih karta izašla što jeftinije. Poenta je u tome da naselja bliže centru imaju jeftiniju kartu , ona dalja skuplju , ali da to ne bude ogromna razlika , i da cena katre za svaki liniju koja obuhvata dve ili više zona bude ista , bez obzira na to koje su zone u pitanju.

Ovo je zaista pitanje (bez sarkazma ili sličnog): Po kojoj logici se odlucuje da linije van gradskog jezgra treba da budu skuplje ako je tačno da neke 'gradske' linije imaju dužu trasu? U Londonu, primera radi, su karte skuplje u centralnim zonama, a jeftinije van centra. Zar nebi centraši trebali da plaćaju više nego oni iz prigraskih naselja?

To me samo zanima, onako, usput jer ja zaista mislim da svi treba da plaćamo isto za gradski prevoz (nije naš grad toliko veliki da treba da se deli na zone, i da se na taj način kazne naši sugrađani koji žive malo dalje al moraju da dolaze u centar na posao).
 
Komunalna policija obaveštava javnost da je juče, 1. aprila 2015. godine, sprečila napad na svoju patrolu.

Tokom pružanja asistencije Direkciji za javni prevoz, u 15.30 časova, na Ibarskom putu, na autobuskom stajalištu kod skretanja za Barajevo, u autobusu javnog prevoza na liniji 581, jedno lice, koje je zatečeno bez važeće putne isprave, odbilo je saradnju sa kontrolorkom. Kad je patrola Komunalne policije pokušala da interveniše i da razgovorom reši nastali problem u komunikaciji, lice je počelo da preti, odbilo da se legitimiše i da izađe iz autobusa, i nasrnulo na komunalnog policajca. Međutim, pravovremenom intervencijom, patrola je primenila mere u skladu sa zakonom definisanim ovlašćenjima, a zatim lice dovela u policijsku stanicu Barajevo. Po utvrđivanju identiteta, protiv njega je sačinjen prekršajni nalog za prekršaj vožnje bez važeće isprave, kao i prekršajna prijava za ometanje patrole u obavljanju komunalno-policijskog posla.
Komunalna policija najoštrije osuđuje napade na svoje pripadnike i poziva građane da poštuju zakon i red i da se uzdrže od nasilja.

izvor: studio B
 
I jeste poenta da naselja blize centru imaju jeftinu kartu, ali ja sam hteo da ti kazem da npr jakovo je udaljenije od centra grada za razliku od surcina 7km,i hteo sam da kazem da ne moze po ovom predlogu da se ostale tri stanice odvoje u drugu zonu,ne bi bilo fer prema stanovnicima tog naselja, a za 493 i 465 ti je pocetno stajaliste isto,AS Lasta ,a i kilometraza im je ista maltene,ne verujem da ima neke preterane razlike,i ne bi bilo fer da ako je ista kilometraza,ili priblizna ,da neko od njih placa vise
 
@ink
Primera radi , London ima metro , a Beograd nema. U Londonu se vodi računa o zagađenju grada , posebno centra , prebacivanjem ljudi iz autobusa na metro.

@Najdzel
Sistem naplate po dužini linije je loš , kako god okreneš. Samo bi izazvalo kofuziju i nezadovoljstvo , i brdo kratkih linija , preopterećenje okretnica i sl. A inače , Mladenovac je 15 km dalje od centra u odnosu na Sopot.
 
Zna li ko sta se desava sa busplus android aplikacijom? Nema je na google play, a ne moze da joj se pristupi preko linka na njihovom sajtu. Voleo bih da mislim da su je povukli jer je unapredjuju, ali nisam toliki optimista. Ili im malo para, pa bi da ljudi salju SMS-ove.
 
gosha":29taxldj je napisao(la):
Zna li ko sta se desava sa busplus android aplikacijom? Nema je na google play, a ne moze da joj se pristupi preko linka na njihovom sajtu. Voleo bih da mislim da su je povukli jer je unapredjuju, ali nisam toliki optimista. Ili im malo para, pa bi da ljudi salju SMS-ove.


Moja informacija je: Info servis isključen je do daljnjeg. Moguć je samo upit preko USSD info servisa koji se naplaćuje
 
Ja sam je danas koristio, sve normalno radi. Mislim, donekle, to sto baguje i prekida sa radom, to je druga prica, ali kada sve radi normalno, onda daje informacije. Mada vrlo cesto se desava da mi ne prikaze neki autobus, a preko poziva pise da je par stanica udaljen.
 
Што је тачно тачно је,скажем се да је систем наплате по дужини лош
Можда авалским путем,али аутопутем сигурно не,аутопутем је малтене индентична удаљеност
 
Vrh