Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kakvi god da su putnici komunalci bi trebalo da budu adekvatno obuceni a nisu
 
Komunalci su pod ovom vladom počeli da budu režimska garda, srpska verzija Sturmabteilung-a. Ljudi sve više to uvidjaju i mislim da ti revolti često nastaju i iz političkih razloga. Ovo danas nije bio jedini napad na ovu zloupotrebljenu službu.
Cela stvar funkcioniše po principu: ako komunalci budu zahtevali nešto od mene pružiću fizički otpor jer znam da ću imati institucionalnu zaštitu raznih opozicionih grupa pa i političkih stranaka.
U svetu, komunalna policija služi za borbu protv komunalnog nereda. U Srbiji ovi su komunalna policija samo de jure, de facto se bave raznim poslovima za interes Partije i državnih organa, od uterivanja dugova do fizičko-tehničkog obezbedjenja partijskih interesnih zona (Savski amfiteatar) dok je sveopšti komunalni nered i dalje tu.
 
Sta ce biti kad zaposle jos 800 stranackih policajaca
 
Ovo je karta za međumesnu liniju, ukupno sa peronskom kartom. Međumesne nije nisu subvencionisane, i 100% se finansiraju od prodatih karata, za razliku od linija ITS-a, kome pripadaju i ITS2 linije 465, 493, 560, 581, 860 i mnoge druge, koje se sa 70% subvencionišu iz budžeta. Ova karta je jeftinija i od karte na užim gradskim linijama unutar ITS1, jer kupljena karta u vozilu na užim gradskim linijama košta 150 dinara, a u ovde je sa sve peronskom kartom i dalje jeftinije, bez obaveze plaćanja plastike i papira na kojima nema uplaćenih vožnji. Kuda ide sav taj naš novac?
Pritom nivo usluge ne može da se uporedi, linija ima udobna vozila međugradskog tipa, i ne staje pored svake bandere, odnosno preskače gradska stajališta, i staje samo na nekoliko mesta, dok su vozila koja voze za Lazarevac, Obrenovac, Barajevo veoma loša i često neispravna, staju na svakoj stanici, više puta se dešavalo da se tokom vožnje zapale i sl. Da li ćemo da ćutimo i trpimo teror Direkcije za javni prevoz i dalje?

 
Usluga bolja? Ček ovo bio neki humor, šta?
slika22149.jpg

slika20390.jpg

2014-01-28122155-001.jpg

Ovo im je najbolje vozilo, treba li onda dalji komentar o usluzi i kvalitetu iste?
2014-01-28121959-001.jpg


Pritom da ti kažem njima su u zadnjih par godina izgoreli silni busevi, barem jedno 5-6 komada, što na njihovu ukupnu "flotu" predstavlja veliki nedostatak i brojku...
 
Idemo na kratko putovanje na pocetak 2015. godine i izjave gospodina Vesica:
- Ukinuta je pojedinačna karta od 73 dinara jer se u praksi pokazalo da građani promene dva ili više prevoza. Zbog toga je uvedena vremenska karta od 90 minuta koja košta 89 dinara, a koja omogućava da se promeni više prevoza.

A ovih dana:
Od ukupnog broja putnika, 63 odsto ne preseda na putu do škole, kuće, fakulteta, posla, dok je isti procenat i onih koji koriste personalizovane "bus plus" kartice.

Tekst sam procitao u Vecernjim novinama, koji je poslao neki gradjanin. Odlucio sam da proverim i, naravno, istina je. Koji je onda uopste razlog uvodjenja vremenske karte i potpunog iskljucenja pojedinacne?
 
Spomenuto premlaćivanje putnika od strane komunalne policije:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YrBuOBwm4TY[/youtube]
 
Bas su ga "premlatili". Novinari uvek napisu pretukli brutalno cak i kada neko lupi nekom jedan samar, aa da su obicni panduri bili umlatili bi ovog vola samo tako.
 
Znam ja, becks, kakve autobuse imaju u voznom parku. Neke fotografije imam i objaviću ih na forumu, u, za to predviđenoj, temi, ali ovu međumesnu liniju (hvala Bogu što nije ITS, jer bi bila potpuno uništena) održavaju jako profesionalno.
Takođe, ove buseve koje si okačio, to su jako stara vozila, i jako dobro očuvana, ali u voznom parku imaju i dosta novih autobusa. Opet kažem, objavljivaću polako fotografije, jer ih nema toliko iz Pančeva.
Kad već spominješ stara vozila, vozilo ne mora da bude mlađe od 5 godina da bi bilo očuvano i ispravno, a kvalitet usluge koju pruža ATP, daleko je iznad kvaliteta usluge koju pruža GSP, a za prigradsku Lastu mogu da napišem roman.

Spomenuću samo kakav bezobrazluk vlada na najfrekventnijoj prigradskoj liniji, liniji 860. Zbog idiotskog tarifnog sistema, u kome je jedna jedina linija, u celom Beogradu, a to je linija 860E, van standardnog ITS2, i za nju ne važe standardne mesečne ITS2 karte, već postoji posebna doplata (ovo nije slučaj sa ostalim ekspres linijama 560E i 581E), Lasta je, da bi na neki način opravdala visinu cene (iako sada Lasta nema veze sa tim, ali je Direkcija nasleđeno stanje usvojila i neće da tu doplatu ukine), dakle, Lasta je u dilu sa direkcijom, pristala da na ovu liniju UVEK I PO SVAKU CENU šalje kvalitetna vozila (SOR, Berkof i IK-301), i možda se samo par puta za sve ove godine desilo da je na ovu liniju poslato neko vozilo gradskog tipa, a i tada nije bilo koje vozilo nego je novije vozilo bilo u pitanju, i do čega je to sve dovelo?
Lasta je, na liniju 860E, koju koristi relativno mali broj putnika, mobilisala sva svoja bolja vozila, pa je za liniju 860 ostalo samo da voze krševi.
Drugi razlog je taj, što na linijama unutar ITS1, svi privatnici, pa i Lasta koja tu spada, moraju, zbog idiotske odluke, da imaju vozila mlađa od pet godina. tako da Lasta dragoceno štedi godine, pa su skoro sva vozila mlađa od 5 godina u pogonu "Gradski saobraćaj", i na ITS1 linijama, pa tako za liniju 860, osim što im je linija 860E izvukla sve "putničke" autobuse, i pogon gradski saobraćaj im je izvukao sve nove gradske autobuse, pa tamo sada voze oni stari IK-201 koji su najgora klasa u celom Beogradu, to je Š klasa. Dalje nema. Karta je paprena, ali i za to ljude boli uvo, jer je niko ni ne plaća, tako da je linija 860 Teksas siti, leglo klošara, prosjaka, uličnih svirača, Miše Tumbasa i cele apokalipse.
I ti onda uzmeš, i slikaš neka stara vozila, kojima se verovatno nikada nisi ni vozio, i to ovde serviraš kao dokaz da je usluga loša, a onda se slikaš tamo sa Lastinim vozačima, i glumiš po forumima nekog Lastinog bota.
 
Slabo znas, a mnogo pricas. Ne znam zasto i odakle ti potreba da pises o necemu na osnovu jednog ili dva iskustva? Tebi je odlicna usluga to sto se vozis u novom kineskom minibusu? Ili ti je odlicna usluga da se vozis u raspadnutom Renou sa dve brzine ili da ne navodim masu primera, od koje sam neke i licno doziveo. je*******ote samo prokleti 860 postoji, to je bre najveci problem u ovom gradu, ajme majko. Nemas ti brale moj pojma u cemu se ljudi voze, i to ti bukvalno kazem, ljubio bi pod svakog od tih krseva kako kazes, da si primoran da koristis neke druge prevoznika, a cak i druge pogone iste te Laste. Evo recicu ti samo da u jednom Lastinom pogonu od cetrdesetak vozila, tehnicki pregled je regularno proslo 2 vozila, slovima DVA vozila, ostali su posle vise pokusaja odbijeni i voze te bez tehnickog, dok su neki prosli kod nekih malih privatnika uz dobru cifru naravno. Imao sam priliku da idem na jedan tehnicki, sa jednim vozilom na kome ni rucna ne drzi, od cetiri tocka koci, samo prednji desni sa nekih 80%, a ostali ne koce ni 20%. Kaze momak da mora da ga pusti jer je gazda tako rekao, a lista nedostataka ide na celoj stranici a5 formata, ali prosao je tehnicki. To vozilo i dalje tako radi u redovnom saobracaju, pre dve nedelje sam silom prilika radio u jedno vozilu koje od 6 sijalica napred ima, napominjem ima, a ne da ne rade, ima jednu sijalicu i to levog dnevnog svetla, sa istog vozila ispadne deo prozora i tako odradi 4h bez prozora, jer ne sme da iskljuci. Ali ne najveci problem je 860, je*******i ga samo su tamo ljudi. Daj bre pusti me toga i pusti me oznacavanja autobusa, dal ima font ovaj ili onaj, jel vozac stavio i broj ili krajnju stanicu, jel cesao onu stvar dok je vozio i slicne stvari na koje obracate paznju, a niste primetili kako neki drugi postuju i mnogo gore sto imaju. Uzeo si da mi pricas o nekim stvarima, prvo za koje se godinama zanimam, a onda i 3 godine radim u toj sferi i sad ces ti mene da nabedjujes kako je Atp extra firma i extra im je usluga, aj mi onda objasni otkud vise putnika ima stup koji je duplo skuplji od tog divnog atpa, pritom bih te podsetio na par incidenata Atpovih vozila u kojima su im vozila ostajala bez kocnica, to je valjda odrzavanje koje pominjes. To ni u Lasti nije bilo, a ne secam se ni u kosmaju da je bilo, sem gbr. 1 koji je od 'rodjenja' felerican. Kao argument pominjes neko slikanje sa lasti im vozacima, sta tebe zabole sa kim se ja slikam i sa kim se ja druzim? Sta treba da glumim? Poaroa koji ide i gleda koji autobus nema broj i da ga prijavljujem, da pratim ko se sa kim druzi i slika? To treba da radim, je*******ote koliko je pojedincima zivot prazan i bezidejan kad imate vremena da pratite i moj zivot i to sa kime se ja druzim, gde idem i slicno? Treba da idem po okretnicama i da se krijem i bezim po busevima kad slikam nesto i da glumim nekog borca za pravdu, kqo trazis neka prava, pa bajo moj, ako si borac onda skupi muda pa slikaj, a ne da mi se sakrivas i bezis cim te neko pogleda. Mogu ja Filipa da volim ili ne, da mi se dopada njegov rad ili ne, ali decko ima muda da kaze i da stane iza svega sto misli, a ne da se preserava po forumima i pljuje po necemu sto je neko stvorio, a da pritom ima toliko zanimljiv zivot da stize da prati i privatni zivot nekog tamo totalno nebitnog smaraca sa foruma i da mu jedina zanimacija bude pljuvacina po necemu i nekome.
Jako mi je zao sto ne smem sve da pisem sto znam, samo da vas nabedjene uputim koliko nemate ni najmanje pojma o cemu pricate, da mogu da pomenem ko i koliko prima para da unistava pojedine linije, kako se krade gorivo na pumpi u firmi, kako se proknjizavaju delovi koji firmu ne vide, kako su trosene pare na razne zaje*******ancije, kako se dele sluzbene legitimacije, kako se vode dvostruke knjige, kako imamo fantomska vozila, linije, polaske i jos puno toga, kakve prevoznike imaju drugi, u cemu se oni voze i to normalno placaju i jooosss dosta tih temq, tek onda bi mozda i shvatio koliko pricas napamet i verujem da bi ti bilo onda neprijqtno sto si rekqo ovo gorw. Pitaj te Pancevce kakav im je Atp, neces jednu lepu rec cuti, bio sam i tamo na stanici, cesto, pa eto slucajno znam, da ne pricam o stanici iz doba Turaka, sa sve 'Uslugom' i ostalim sadrzajima, pitaj tamo sto rashodovase neke donacije posle par meseci rada, sto im izgorese ikari par godina stari, sto nema nijedan bus da nije iscukan i prepravljan, sto rade sa prigradskim busem more i sto jos dosta toga sa tako sjajnom uslugom i odrzavanjem. Posto vidim da znas to i kako to funkcionise.
A sto se tice mog zivota, bas taj koji ti smeta je veci covek i prijatelj nego 90% ljudi koje sam upoznao, a silom prilika dosta sam ljudi imao prilike da upoznam do sada u mom zivotu, za razliku od nekih ovde nema problem javno da kaze ko je i sta je, da izrazi svoj stav i da izadje pred ljude i da kaze, taj isti covek je 2001. izvukao tu bednu firmu iz govana i postavio je na mesto broj 1 na Balkanu, a sta si ti uradio u svom zivotu kad mozes njega da pljujes? Krijes se po fejsu iza nekih profila laznih, isto se tako krijes i kad slikas, ali zato anonimno, tu si na recima jak, prijateljski ti je savet da gledas malo sebe i svoj zivot, pusti moj prazan i dosadan zivot na miru i nemoj da brines sa kim se ja druzim i slikam, i najlepse bih te molio da ubuduce sagledas malo da svet postoji i van BEograda, Obrenovca, Its2 sistema i da postoje i drugi ljudi, prevoznici i gradovi, pogledaj malo kako se zivi, pa onda pljuj po tome sto imas. Jel bi srecniji bio da zivis tamo na jugu i vozis se u nibusovim sklepotinama sto bog otac ne zna od cega je sklopljen, bez kocnica, supalj, u poluraspadnutom stanju gde ti vozac psuje majku sto mu dajes sitne pare, jer i on radi za 28.000 ceo mesec pa mu je svega dosta, gde si gradjanin sedmog reda, gde nema kome da se zalis i gde je to kako je? Obidji malo Srbiji i veruj mi da ces biti mnoooogo srecniji time sto imas, secas se ti mene od ranije pljuvao sam istu tu Lastu, najgori su ovakvi onakvi, onda sam obisao malo Srbiji, a i prosao kroz istu tu Lastu i shvatio da nije sve kako se cini i da ima mnogoo gore, pa sad umem da cenim ono sto imam...
 
Becks je sve lepo objasnio :) Stvarno Eukaliptus nema potrebe da se krijes kad slikas :D Meni nisu jasna ta cinkarenja vozaca GSP-a Da li je promenio displej ili ne da li u autobusu jede kikiriki i vozi i da li se cese koga je to briga.
 
Akio jede kikiriki ili priča na mobilni , dok vozi , mene je briga , jer lično ugrožava moju bezbednost. Ukoliko to radi na okretnici , dok vozilo stoji , onda me nije briga.
 
dare":3otdq2fk je napisao(la):
Da li je promenio displej ili ne

Da li si nekad bio u inostranstvu ? I da li si koristio tamo prevoz, da li ti je bilo od značaja da pogledaš u kom smeru treba da ideš prema displeju koji je napisan... Možda tebi nije bitno dal piše Kumodraž, Karaburma i sl. jel znaš u kom smeru ideš. Neko ne zna pa mu je bitno
 
becks89 u startu se proseravaš bez potrebe i padaš u vatru, i iznosiš, na osnovu mojih prethodnih postova, neke zaključke, naravno pogrešne.
Evo, odmah mogu da ti kažem da nikada nisam prijavio pojedinačno vozilo po garažnom broju za nepropisno obeležavanje, gde bi neki konkretan vozač imao štetu, a po najmanje nisam slikao na kvarnjaka i cinkario.
Čak ni tog vozača što mu je cica sedela napred naslonjena na vetrobransko staklo, nisam prijavio.
Prijavio sam par puta celu radnu jedinicu, a jedini put kada sam navodio garažne brojeve, bilo je kada su imali greške na displeju, a to isto nije do vozača, nego do tehničke službe koja održava displeje.
Druga stvar, lažni profili, potpuno suludo. Pa ja imam profil koji prati mnogo ljudi iz rubnih opština: Grocke, Barajeva, Sopota, Mladenovca, Lazarevca i Obrenovca. Adekvatnije bi bilo da držim stranicu, ali sam se iz tehničkih razloga opredelio za profil, jer na fejsbuku sada kad bilo šta objaviš sa stranice, vidi samo 10% ljudi, a da povećaš vidljivost, moraš da platiš. Profil ima ograničenje na 5000 prijatelja, ali meni to ne smeta, dovoljno mi je. S obzirom da profil ima svrhu da što više zainteresovanih ljudi okupi na jednom mestu, da se dele informacije, posebno one teže dostupne, ja ne vidim poentu da za takve stvari koristim privatan profil.

I ne pratim ja tebe, ponajmanje da bih prijavljivao tvoje drugove, nego imam u prijateljima gomilu Lastinih stranica, i profila i jednom mi je iskočila slika, pa sam odmah povezao ko je u pitanju, jer sam tog lika zapamtio dobro iz nekih diskusija na FB stranicama, gde je bio onako prilično žustar i radikalan, a inače nemam pojma ni na kojoj liniji vozi, niti me se tiče. Daleko od toga da je 860 najvažnija linija, ja čak ni nisam iz Obrenovca, ali jesam često tamo iz drugih razloga, samo je od Lastinih najfrekventnija, ali kad se ode severnije, zapadnije, južnije, sve je tužnije...
 
kopmania":12vs1mub je napisao(la):
dare":12vs1mub je napisao(la):
Da li je promenio displej ili ne

Da li si nekad bio u inostranstvu ? I da li si koristio tamo prevoz, da li ti je bilo od značaja da pogledaš u kom smeru treba da ideš prema displeju koji je napisan... Možda tebi nije bitno dal piše Kumodraž, Karaburma i sl. jel znaš u kom smeru ideš. Neko ne zna pa mu je bitno
Ok, slažemo se oko ovoga. ALi hoćeš li mi reći, koga boli ona stvar jel pored 2 table Obrenovac Beograd nedostaje broj? Evo glavu mi seci da 99% ljudi koji ne žive u Obrenovcu, Mladenovcu gde god nebitno, apsolutno pojma nemaju koji broj ima koja linija i to im apsolutno ništa ne znači. E vidiš to je preseravanje i to je traženje dlake na jajetu, osnovna svrha označavanja je da putnik bude obavešten gde vozilo ide i da može bez razmišljanja da sedne i mirno se vozi jer je pročitao kuda koji bus ide. Radio sam ja u tom prigradu, samo s' druge strane, znam jako dobro kako i šta funkcioniše, isto tako dobro znam da apsolutno 90% ljudi ne čita šta piše na autobusu, valjda je narod zaluđen u nekim svojim mukama i problemima, ko zna čime sve opterećen pa radi stvari mašinski, koliko puta se dešavalo da ljudi poskaču kad vide da se skreće negde van njihove zamišljene trase i onda krenu da se čude šta piše na tabli, to neopravdava da tamo gde ima mogućnosti bude pravilno obeleženo.


EUKALIPTUS":12vs1mub je napisao(la):
becks89 u startu se proseravaš bez potrebe i padaš u vatru, i iznosiš, na osnovu mojih prethodnih postova, neke zaključke, naravno pogrešne.
Evo, odmah mogu da ti kažem da nikada nisam prijavio pojedinačno vozilo po garažnom broju za nepropisno obeležavanje, gde bi neki konkretan vozač imao štetu, a po najmanje nisam slikao na kvarnjaka i cinkario.
Čak ni tog vozača što mu je cica sedela napred naslonjena na vetrobransko staklo, nisam prijavio.
Prijavio sam par puta celu radnu jedinicu, a jedini put kada sam navodio garažne brojeve, bilo je kada su imali greške na displeju, a to isto nije do vozača, nego do tehničke službe koja održava displeje.
Druga stvar, lažni profili, potpuno suludo. Pa ja imam profil koji prati mnogo ljudi iz rubnih opština: Grocke, Barajeva, Sopota, Mladenovca, Lazarevca i Obrenovca. Adekvatnije bi bilo da držim stranicu, ali sam se iz tehničkih razloga opredelio za profil, jer na fejsbuku sada kad bilo šta objaviš sa stranice, vidi samo 10% ljudi, a da povećaš vidljivost, moraš da platiš. Profil ima ograničenje na 5000 prijatelja, ali meni to ne smeta, dovoljno mi je. S obzirom da profil ima svrhu da što više zainteresovanih ljudi okupi na jednom mestu, da se dele informacije, posebno one teže dostupne, ja ne vidim poentu da za takve stvari koristim privatan profil.

I ne pratim ja tebe, ponajmanje da bih prijavljivao tvoje drugove, nego imam u prijateljima gomilu Lastinih stranica, i profila i jednom mi je iskočila slika, pa sam odmah povezao ko je u pitanju, jer sam tog lika zapamtio dobro iz nekih diskusija na FB stranicama, gde je bio onako prilično žustar i radikalan, a inače nemam pojma ni na kojoj liniji vozi, niti me se tiče. Daleko od toga da je 860 najvažnija linija, ja čak ni nisam iz Obrenovca, ali jesam često tamo iz drugih razloga, samo je od Lastinih najfrekventnija, ali kad se ode severnije, zapadnije, južnije, sve je tužnije...
Slušaj brate, nemam ja ništa protiv tebe, ali strašno mi smeta tip ljudi koji želi da me nabedi u neke priče u koje nije upoznat, to je isto kao da ja nabeđujem direktora da bolje znam pravo i zakon od njega, da nabeđujem Šomija da bolje znam Zaklopaču od njega i slično (izvinjavam se obojici što ih pominjem u primeru). Prvo, nisi odgovorio ni na jedno postavljeno pitanje o tom divnom ATPu i sjajnom održavanju u istom, a o kome si mi drsko odbrusio kako ti znaš bolje, ja eto jedva dva puta nedeljno idem u to Pančevo i eto ne znam kako je tamo i kako oni održavaju vozila, pa treba da me uputiš. Eto ja nisam letos par puta video šta šalju na more, nisam pričao sa tim ljudima što voze to more, pa eto nisam bio u prilici da saznam kako je "sjajno" tamo... Ali, dobro nema veze, desi se čoveku da izleti bez potrebe.

Zamisli brate, okačili me na udruženje vozača Laste i sad sam uspeo u životu i ja se slikam sa Lastinim vozačima, vauuuu! Onda si svojevremeno sa tog "biznis" profila komentarisao i palamudio nešto, naravno krijući se iza nalog Prigradski prevoz, pa care ako već imaš hrabrost da izraziš svoj stav na virtuelnoj mreži, onda bar stani iza svog imena i prezimena kao nosioca tog stava.
Eto baš taj koga pljuješ, 2001. godine je vodio pregovore sa vladom, tadašnjim ministrom i na ugovoru u kome država staje iza Laste i stavlja je u proces restrukturiranja možeš videti baš njegovo ime, to je sigurno jedan od zaslužnijih ljudi što je Lasta bila to što jeste do 2008, 2009, kada je fasovao par nameštaljki da bi se sklonio sa vrha i da bi moglo da se radi ono što se radilo ovih godina. A znam i što ti smeta, što su neki tamo pokušavali da mu napakuju prijave za mene, pa su poduvali, znam nisi ti, neka dvojica sa ovog foruma su u pitanju i znaju oni na koga mislim. Baš su uzeli sa njegovog profila fotografiju i slali je kao svoju uz pretpostavke o čemu se radi, e problem je što on pokrije sebe i kolege za takve bezobrazluke kojima neko pokušava da napakosti njima, lečeći neke svoje frustracije ili da upotrebim težu reč, komplekse. Pa je u tome problematičan za vas, a i ne voli Filipa, baš beše neka prijava u pitanju, ali nebitno, pa si imao prilično opširan komentar na njegov stav oko stajališta u ustaničkoj, pa ste onda psovali majke čoveku i pravili sprdnje sa njim, iako ima i više škole od većine pljuvača, a godina radnog staža više nego mnogi godina života. Ali nebitno sad.
Toliko me ne pratiš da si uspeo da ispratiš kako sam ja neki "bot" po forumima, po čemu sam bot, što objavim ono što viidm u garaži i što ne priznajem da nije sve crno belo kako neki pričaju? Ne smeš ništa da kažeš većini, jer odmah si bot? Šta?
Tužnije? Ne brale, ono je žalosno, da vidiš po Kraljevu šta se vozi, Kragujevac sad ajde malo Vulović vadi prosek, Niš, Prokuplje, Leskovac ili oćeš severnije u Mitrovici, Loznici, Bečeju, Apatinu, Kanjiži, pa i u Subotici, zaboravih i Šabac. Ono je da ti se plače kad vidiš kakav prevoz ljudi plaćaju, života mi mog, ono je tuga, ali ćute voze se i plaćaju, za razliku od raznih Beograđana koji niti plaćaju, a voze se, i još im usluga ne odgovara, džabe i još im ne valja?! Treba to poslati u Niš, da vidi šta je trauma kad sedne u Nibusa, plaćao bi mesečnu za Obrenovac posle toga za mesec dana unapred ;)
 
Sledećom izmenom tarifnog sistema, uveo bih još dve novine, koje bi povećale efikasnost.
1. Ukinuo bih nepersonalizovane karte, i umesto njih bih omogućio i uplatu slobodnog iznosa na personalizovane, tako da bi sada i putnici koji su na godišnjem odmoru, raspustu ili često van Beograda, pa im u nekom momentu nije potrebna mesečna uplata, mogli da uplaćuju pojedinačne iznose, bez potrebe da kupuju nepersonalizovanu kartu od 250 dinara, i da vucaraju stalno dve karte, a s druge strane, putnici koji ne koriste često prevoz, pa sada zato koriste nepersonalizovane karte, imali bi mogućnost i da u slučaju potrebe uplate celu mesečnu, jer bi već imali personalizovanu.

2. Time bi se stvorili uslovi da se putnici različitim bonusima stimulišu da plaćaju prevoz. Mogućnosti je bezbroj, i ja ću navesti samo neke:
-povlašćene kategorije putnika (stednjoškolci, studenti i nezaposleni) mogli bi da imaju i popust na pojedinačnu vožnju, od, npr. 15%, jer bi sada aparat pri validaciji odmah registrovao da je u pitanju studentska karta, i manje naplatio vožnju.
-svaka 10. validacija je besplatna.
-svakom 10. mesečnom uplatom, dobija se jedan mesec gratis.
-svakom petom validacijom, mt:s ti poklanja 20 MB.
-svakom desetom validacijom, Tempo ti poklanja vaučer od 200 dinara.
-mogućnost jedne linije, po izboru, na kojoj će se naplaćivati 50% cene karte, bez mogućnosti korišćenja ostalih promocija...

Znači, mogućnosti su praktično neograničene, i primenom ovih mera, naplativost bi se mnogo efikasnije povećala, nego primenom represivnih mera, i batinanjem putnika bez karte.
Neko je spominjao BUS-BONUS, e ovo bi moglo da se zove tako, ili još bolje, da se ceo sistem preimenuje u neko potpuno novo ime, jer je ovo toliko već nepopularno i iskompromitovano u narodu, da bi ceo sistem trebalo preimenovati.
 
....Ukinuo bih nepersonalizovane karte, i umesto njih bih omogućio i uplatu slobodnog iznosa na personalizovane...
Zapravo logičnije je
Ukinuo bih personalizovane karte, a što veci iznos uplate na karticu povlači i veci popust tj. jeftiniju vožnju :)
šta koga briga koje se ime validira to je čisto opterecenje sistema ili sprovodjenje staro Rumunske Sekurate-e
Takodje nepersonalizovanu sa dobijenim velikim popustom
svako možu svoju karticu da ustupi vikendom i detetu ili nekom dr.
Personalizovane su najveca glupost ikada sprovedena, a mi se primili ko mladi majmuni
 
Slažem se, ali kad ovako neke predloge dajem, gledam i da bude koliko toliko realno da se sprovede. Inače, takvi modeli postoje u svetu, i nije nikakvo izmišljanje tople vode, ali teško da će naši u narednih 100 godina da ukinu personalizovane karte, pa je onda bolje, da ako već sistem tako funkcioniše, da ne moramo da kupujemo i plastične nepersonalizovane, a druga stvar, eto, da kažem, prednost toga bi bila što bi povlašćene kategorije mogle da ostvare i popust na pojedinačnu vremensku kartu a ne samo na mesečnu.
 
Poslao mejl Direkciji pre sigurno nedelju dana u vezi podataka brojanja putnika, odgovora naravno jos uvek nema. Shvatam da prodju 2 dana da dodju do mog mejla i da odgovore, ali skoro 7 radnih dana je vec previse. Sledece stajaliste? Poverenik za informacije od javnog znacaja.
 
Ukidanje mesečnih kartica , što proizilazi ukidanjem personalizovanih kartica , nije rešenje sa kojim se slažem. Treba jednostavno uvesti na personalizovanim karticama mogućnost uplaćivanja od određenog dana u mesecu do kraja meseca , i to tako što bi se cena za ceo mesec podelila na 30 dana i potom pomnožila sa brojem dana preostalih do kraja meseca , i dobijeni iznos uplatio na karticu.
 
GREŠKA ILI BAHATOST? Putnik s kartom izbačen iz autobusa

M.Marjanović | 26. 03. 2015. - 17:37h izmena vesti 17:38h | Foto: M.Pešić | Komentara: 57
Kada je juče pre podne u autobus na liniji 56 ušla kontrola, pripremio sam, kao i svaki put, kartu i dve reči: "izvolite" i "hvala". Ovu drugu još ne znam kome ću i kada reći, jer sam izbačen iz autobusa i osramoćen, iako sam imao važeću kartu, požalio nam se čitalac Marko Pešić.

590855_racun-bus-plusa-foto-marko-pesic-citalac-3_ff.jpg


Pešić kaže da je u autobus, dok se vozio na posao, na pola puta ušla kontrola, kada počinju njegove nevolje. Pružio je, kaže, kartu, ali je aparat pokazao da nije očitana.

- Kontrolorka sa brojem 99397 zauzela je neprijatan stav i pogled sa kakvim sam mislio da se objavljeje rat u neverbalnoj komunikaciji. Pokušao sam da objasnim, da zamolim da njena koleginica svojim aparatom jos jednom proveri kartu jer znam da imam kredita. Račun je zbog refundacije troškova bio u firmi u kojoj radim i nisam njime mogao da pokušam da obuzdam emocije koje preplavljuju ove ljude sa rozim “bus plus” karticama kada naiđu na švercera. Upravo tada pocinje kulminacija. Za nekog ko je navikao da se igra igre toreadora i bika, ovo bi bila predstava za decu. Ali za mene to javno sramoćenje, bezobrazluk, bahatost, oduzimanje “Bus plus” kartice iz izbacivanje iz vozila predstavlja torturu koju sam prvi put doživeo. Ne fizički, ali psihički ja sam išutiran iz autobusa bez svoje kartice, dok je gospođa kontolor zadovoljna zbog “dobro” obavljenog posla nastavila da radi. Ja sam na svoj posao zakasnio - priča Pešić.


Pešić priča da je potom otišao pravo pred šaltere "Bus Plusa" u "Beograđanki".

- Tamo sam dobio informaciju da imam redovnu mesečnu uplatu za mart, da
Ni brojevi kartica se ne podudaraju


- Ni broj kartice koji piše na potvrdi o oduzimanju i broj moje kartice nisu isti. U "Bus plusu" nisu uspeli da mi objasne zašto se ovi brojevi ne podudaraju. Dobio sam potvrdu o oduzimanju kartice koja se ne poklapa sa brojem moje kartice - kaže Marko Pešić.
mogu da se žalim na rad kontrolora, ali da svoju karticu neću dobiti za oko sedam dana, koliko je potrebno da ona od kontolora dođe do njih - uzrujan je Pešić.

Imao je, dodaje on, tri opcije: prva je bila da počne da se švercujem, druga da potpiše da je kartica oštećena i da o svom trošku kupi novu a treća da potpiše da je karticu izgubio i opet kupi novu.

590854_racun-bus-plusa-foto-marko-pesic-citalac-2_ff.jpg


Potpisao sam da je kartica oštećena, iako smatram da oštećena kartica uopšte ne bi mogla da se očita. Nije postojao način da sa novom kartom izađem iz "Beograđanke", a da ne potpišem da sam sve ove neprijatnosti doživeo svojom greškom i da o svom trošku ne kupim novu kartu. Ako se za sedam dana utvrdi da mi kartica nije bila oštećena, dobiću priliku da napišem zahtev za refundaciju troškova. Naravno, oni već imaju moje priznanje da je kartica oštećena. Javno sam osramoćen i izbačen iz autobusa. Na kraju sam tuđu grešku morao ja da platim - razočarano zaključuje Pešić.


Bus plus: Nije imao validnu karticu

Gospodin Marko Pešić, koji je zatečen u vozilu na liniji 56 nije posedovao važeću kartu već je kontrolorima dao nevalidnu karticu, takođe izdatu na njegovo ime ali je u pitanju nedopunjena studentska kartica koja je blokirana (neaktivna)i nije dopunjena.

Personalizovana karta za zaposlene na kojoj zaista postoji dopuna za tekući mesec nije ni pokazana prilikom kontrole i ta kartica nije oduzeta, već je oduzeta kartica sa brojem 01100932945 za koju je uredno izdata potvrda.

Potrebno je naglasiti da su kontrolori postupali profesionalno i u skladu sa pravilima koji se primenjuju u slučaju da putnik ne poseduje validnu kartu.
Pretpostavka je da je gospodin Pešić greškom poneo nevalidnu karticu i zabrinjavajuće je to što, ne samo što tvrdi da se brojevi kartica ne podudaraju, već i u sredstva informisanja iznosi činjenic ekoje ne odgovaraju onome što se dogodilo, kao i lažne optužbe da je bio ucenjen tvrdeći da je u pitanju tuđa greška.

Iako je tvrdio da ima plaćenu dopunu, prilikom ponovnog pokušaja kontrolorke da proveri validnost karte na validatorima, ničim izazvan je burno reagovao rečima „Hoćete odmah da dovedete komunalnu policiju da me vežu i tuku?“ Proverom karte i na validatoru, ustanovljeno je da kartica nema dopunu. U skladu sa Pravilnikom putniku je ponuđeno da plati posebnu kartu ili da mu se izda zapisnik za neposedovanje validne karte.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/545702 ... z-autobusa
 
Trebao je da kupi plastičnu na dopunu, tih 7 dana se tako vozi i posle traži zahtev za refundaciju tih troškova.
 
Vrh