GREŠKA ILI BAHATOST? Putnik s kartom izbačen iz autobusa
M.Marjanović | 26. 03. 2015. - 17:37h izmena vesti 17:38h | Foto: M.Pešić | Komentara: 57
Kada je juče pre podne u autobus na liniji 56 ušla kontrola, pripremio sam, kao i svaki put, kartu i dve reči: "izvolite" i "hvala". Ovu drugu još ne znam kome ću i kada reći, jer sam izbačen iz autobusa i osramoćen, iako sam imao važeću kartu, požalio nam se čitalac Marko Pešić.
Pešić kaže da je u autobus, dok se vozio na posao, na pola puta ušla kontrola, kada počinju njegove nevolje. Pružio je, kaže, kartu, ali je aparat pokazao da nije očitana.
- Kontrolorka sa brojem 99397 zauzela je neprijatan stav i pogled sa kakvim sam mislio da se objavljeje rat u neverbalnoj komunikaciji. Pokušao sam da objasnim, da zamolim da njena koleginica svojim aparatom jos jednom proveri kartu jer znam da imam kredita. Račun je zbog refundacije troškova bio u firmi u kojoj radim i nisam njime mogao da pokušam da obuzdam emocije koje preplavljuju ove ljude sa rozim “bus plus” karticama kada naiđu na švercera. Upravo tada pocinje kulminacija. Za nekog ko je navikao da se igra igre toreadora i bika, ovo bi bila predstava za decu. Ali za mene to javno sramoćenje, bezobrazluk, bahatost, oduzimanje “Bus plus” kartice iz izbacivanje iz vozila predstavlja torturu koju sam prvi put doživeo. Ne fizički, ali psihički ja sam išutiran iz autobusa bez svoje kartice, dok je gospođa kontolor zadovoljna zbog “dobro” obavljenog posla nastavila da radi. Ja sam na svoj posao zakasnio - priča Pešić.
Pešić priča da je potom otišao pravo pred šaltere "Bus Plusa" u "Beograđanki".
- Tamo sam dobio informaciju da imam redovnu mesečnu uplatu za mart, da
Ni brojevi kartica se ne podudaraju
- Ni broj kartice koji piše na potvrdi o oduzimanju i broj moje kartice nisu isti. U "Bus plusu" nisu uspeli da mi objasne zašto se ovi brojevi ne podudaraju. Dobio sam potvrdu o oduzimanju kartice koja se ne poklapa sa brojem moje kartice - kaže Marko Pešić.
mogu da se žalim na rad kontrolora, ali da svoju karticu neću dobiti za oko sedam dana, koliko je potrebno da ona od kontolora dođe do njih - uzrujan je Pešić.
Imao je, dodaje on, tri opcije: prva je bila da počne da se švercujem, druga da potpiše da je kartica oštećena i da o svom trošku kupi novu a treća da potpiše da je karticu izgubio i opet kupi novu.
Potpisao sam da je kartica oštećena, iako smatram da oštećena kartica uopšte ne bi mogla da se očita. Nije postojao način da sa novom kartom izađem iz "Beograđanke", a da ne potpišem da sam sve ove neprijatnosti doživeo svojom greškom i da o svom trošku ne kupim novu kartu. Ako se za sedam dana utvrdi da mi kartica nije bila oštećena, dobiću priliku da napišem zahtev za refundaciju troškova. Naravno, oni već imaju moje priznanje da je kartica oštećena. Javno sam osramoćen i izbačen iz autobusa. Na kraju sam tuđu grešku morao ja da platim - razočarano zaključuje Pešić.
Bus plus: Nije imao validnu karticu
Gospodin Marko Pešić, koji je zatečen u vozilu na liniji 56 nije posedovao važeću kartu već je kontrolorima dao nevalidnu karticu, takođe izdatu na njegovo ime ali je u pitanju nedopunjena studentska kartica koja je blokirana (neaktivna)i nije dopunjena.
Personalizovana karta za zaposlene na kojoj zaista postoji dopuna za tekući mesec nije ni pokazana prilikom kontrole i ta kartica nije oduzeta, već je oduzeta kartica sa brojem 01100932945 za koju je uredno izdata potvrda.
Potrebno je naglasiti da su kontrolori postupali profesionalno i u skladu sa pravilima koji se primenjuju u slučaju da putnik ne poseduje validnu kartu.
Pretpostavka je da je gospodin Pešić greškom poneo nevalidnu karticu i zabrinjavajuće je to što, ne samo što tvrdi da se brojevi kartica ne podudaraju, već i u sredstva informisanja iznosi činjenic ekoje ne odgovaraju onome što se dogodilo, kao i lažne optužbe da je bio ucenjen tvrdeći da je u pitanju tuđa greška.
Iako je tvrdio da ima plaćenu dopunu, prilikom ponovnog pokušaja kontrolorke da proveri validnost karte na validatorima, ničim izazvan je burno reagovao rečima „Hoćete odmah da dovedete komunalnu policiju da me vežu i tuku?“ Proverom karte i na validatoru, ustanovljeno je da kartica nema dopunu. U skladu sa Pravilnikom putniku je ponuđeno da plati posebnu kartu ili da mu se izda zapisnik za neposedovanje validne karte.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/545702 ... z-autobusa