Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kao sto sam navela, ne opravdavam sebe, ja sam krivac za ulazak sa karticom kojoj stanje racuna nisam proverila pre ulaska u vozilo, jer sam tek u busu ukapirala da imam 30 dindzi na kartici, moje pitanje se konkretno odnosilo na (ne)ponasanje doticnih.
Putnik nije izbegao kaznu od 5000 din. Obaveze treba da budu na prvom mestu, ali nekad se desi omaska zbog koje ljudi pribegavaju pravu, sto je sasvim u redu ako se desi jednom.

Ne, sledeci put cu da otkucam karticu pa cu onda i do vozaca da kupim jos jednu, za svaki slucaj. :D

毋不敬,儼若思,安定辭 :) da, ali i sistem je takav da dodatno razvija takvo ponasanje.
 
Pa i sistem bi bio bolji da su ljudi razvili poverenje u institucije i u sisteme same po sebi. Međutim, ogromna nepoverljivost prema svemu, a pogotovu međusobno jedni prema drugima i ogromna nesigurnost nas večito i drže u vrzinom kolu i blatu odakle nikako da iskoraknemo.

@Neodlucna
"Obaveze treba da budu na prvom mestu, ali nekad se desi omaska zbog koje ljudi pribegavaju pravu, sto je sasvim u redu ako se desi jednom."
U ovakvom rezonovanju je problemčić uvek u perspektivi. Tebi (ako smem da ne persiram :) ) se to desilo jednom, i ti to znaš i sebi veruješ na reč, ali kontrolor (kao i bilo koja instanca autoriteta, u ovom slučaju autoritet koji proverava karte u prevozu, šta god mi mislilo o tome) i treba da svaki slučaj posmatra izolovano. Ovde ne opravdavam neljubaznost, nego pristup.

Isto kao i sa saobraćajcima ili policajcima. Kada prvi put pređete na crveno, boga da molite da vas zaustavi policajac koga će uopšte da zanima da li vam je ovo prvi put da ste se zaneli, niste obraćali pažnju, i eto, desilo se... I ne treba da ga zanima, nego treba da vas kazni, jbg. I pri tome može biti vrlo ljubazan, ili pak izuzetno antipatičan i neprijatan, jer ima i takvih. Isto kao i sa kontrolorima. I opet, jbg.

Paralela ima mnogo, jer princip treba da bude isti.
 
Немаш због чега да се потресаш, платила си превоз кроз порез. Месечне карте су рекет система.
 
E zbog ovakvih komentara ponekad pozelim da Beograd dozivi bankrot !!!
`Mesecne karte su reket sistema` ???
Jesi li ti neki `anarhista`? ;-)
 
Зашто анархиста ако плаћа у сваком случају (у старту свако плаћа) :p
Платиш карту - дао си паре
Не платиш карту - дао си паре :)
 
Ti opravdavas pristup koji je u svakom smislu bio neljubazan, mozda sam ja konfuzna pa nisi razumeo-la da sam ja revoltirana ne kaznom koju sam dobila, vec iskljucivo ponasanjem. Slazem se sa tvojim stavkama koje su vrlo realne, ali opet smatram da niko za vreme radnog vremena ne bi trebalo da ispoljava svoje frustracije na nekog ko te iste nije prouzrokovao, i imam prava da to podelim sa ljudima koji su se nasli ili mozda mogu da se nadju u slicnoj situaciji. :)
 
Ok, ali da li bi doslo do doticnog konflikta da si na primer kad si rekla nisam otkucala kartu, na njihov zahtev odma dala licnu kartu? Sve bi proslo lepo, dakle, da si se samo ponasala onako kako zelis da se prema tebi ponasaju. Kazes pogresila si, i spremna si da platis :D :D
Naravno, ne opravdavam ovo, ali samo navodim da je za svadju potrebno dvoje, ne krivim tebe, ali moj licni stav, je da ako sam pogresio, necu da se raspravljam, uradicu sto trazi kontrolor, policajac..
Eto, prodjem na zuto svetlo, zaustavi me policija u Novoj Pazovi, kaze prosli ste na crveno svetlo, reko jesam, licnu i vozacku, ja dam, on napise sta ima, i to je to. On ljubazan, ljubazan i ja, meni jeste mozda prvi put, i to njega ne zanima, jer on tu za ceo dan vidi 1000-nas koji "prvi" put to uradimo. Na kraju, kad je ispunio gore datum, mesto, ulica i sve, kaze pa zasto si to uradio, ma reko desi se, ziv covek pogresi, on uze dokumenta, vrati mi, i kaze ajd bezi. Neko sledeci ce se naci na vec polupopunjenom obrazcu, neko ko bude terao svoje :D . Mozda da si i ti dala licnu mozda bi rekli, ma ajd, nema veze, nemoj drugi put :D

A ovo, da si platio prevoz vec kroz porez...kakva je to glupost? Gde u staci porez stoji deo za javni saobracaj? Onda treba besplatna da bude struja, voda, grejanje, garedroba, hrana... :D
 
Глупост! Јашта!
А одакле извадише оних 7,5 милијарди? Ако није и већи износ у питању...
Која је то ставка? Донела рода? :D
 
MAN, prvo se informiši. Grad Beograd subvencioniše korišćenje javnog prevoza sa 70%. Kakvo poređenje sa strujom ti ovde spominješ? Struja nije subvencionisana.
Karta koju mi plaćamo je zvanično samo participacija od 30%. Svi mi vidimo da je to, zapravo, ekonomska cena, jer kad uporedimo sa međumesnim relacijama iste dužine, koje nisu subvencionisane, vidimo da je, iako subvencionisana, ITS karta daleko skuplja. Dakle, grad plaća subvencije, a mi ipak plaćamo kartu po ekonomskoj (ili čak i jačoj) ceni. Gde idu subvencije? To ja vas pitam.
 
Тако је ЕУКАЛИПТУС!
Једино што је партиципација и мања јер је 15% приход од маркетинга (бар је тако неко овде изнео раније)
Велике паре за субвенције долазе од некуд, са тим се није шалити. Та лова сразмерна је јавашлуку који се намерно гаји, зарад лова у мутном.
Ако хоћете наплату, хајде да укинемо субвенције?! Докле више произвољна наплата по принципу, узимам колико хоћу.
 
Tvoje nije da filozofiraš odakle se grad snabdeva i ko kome i kako plaća, tvoje je da platiš kartu. Aman više, u kojoj to državi ima da je javni prevoz besplatan, pa jel svojim autom možeš za dž da se voziš? Prestanite da tražite izgovore i razloge, karta mora da se plaća i to je kraj cele priče, neće me niko od vas ubediti da ne mora i da je to tako dobro! Ako ja mogu da plaćam 2 markice, možeš i ti da platiš 1100 dinara i da se vozaš ceo mesec ako si nezaposlen, za te pare ni autom neće jeftinije izaći, cena je smešna. Pa i puna markica od 3200 je smešna cena za mesec dana neograničene vožnje!
 
laki72":2xpwemlt je napisao(la):
E zbog ovakvih komentara ponekad pozelim da Beograd dozivi bankrot !!!
`Mesecne karte su reket sistema` ???
Jesi li ti neki `anarhista`? ;-)
МАН":2xpwemlt je napisao(la):
A ovo, da si platio prevoz vec kroz porez...kakva je to glupost? Gde u staci porez stoji deo za javni saobracaj? Onda treba besplatna da bude struja, voda, grejanje, garedroba, hrana...
becks89":2xpwemlt je napisao(la):
Tvoje nije da filozofiraš odakle se grad snabdeva i ko kome i kako plaća, tvoje je da platiš kartu

Да вам држава каже да поједете *******, да ли бисте то урадили или бисте можда укључили на кратко мозак? Ја се стварно извињавам на овако простачком примеру, али лепо сам покушао у десетине наврата.

Ајд сад аргументи звани: "трећи разред основне школе - предмет Математика"

ЈГП се субвенционише из буџета града Београда са 70%, а буџет пунимо сви ми - буџетски корисници
15% се финансира од маркетинкга,
а од маркица са 15%.

Када срачунамо колико систем потроши месечно само на 2 000 радника вишка (званична потврда, није паушална процена), долазимо до простог закључка да се од тих 15% финансира гомила непотребних партијских пацова по канцеларијама.

Што чини месечно плаћање маркице - рекетом трулог система.

Ако ће неко да ипак једе ****, пријатно!
 
Placam mesecnu kartu jer zaista koristim cesto prevoz, ali za zaposlene je skupa, za nase plate...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
becks89":3pfle9uj je napisao(la):
Tvoje nije da filozofiraš odakle se grad snabdeva i ko kome i kako plaća, tvoje je da platiš kartu. Aman više, u kojoj to državi ima da je javni prevoz besplatan, pa jel svojim autom možeš za dž da se voziš? Prestanite da tražite izgovore i razloge, karta mora da se plaća i to je kraj cele priče, neće me niko od vas ubediti da ne mora i da je to tako dobro! Ako ja mogu da plaćam 2 markice, možeš i ti da platiš 1100 dinara i da se vozaš ceo mesec ako si nezaposlen, za te pare ni autom neće jeftinije izaći, cena je smešna. Pa i puna markica od 3200 je smešna cena za mesec dana neograničene vožnje!

Видиш како грешиш. Ја филозофирам или ти?
Тачније, да ли је скочила наплата или јок?

Наравно, 3 бода за Борчанца! :pob:
Бекс опет био немоћан да заповеди како ваља чинити, јер је имао погрешне аргументе :(

Подели 7 милијарди на 1,6 милиона становника ( труднице, деца, страци)... па види колико је по свакој глави у старту плаћено, по свакој души једнако, без да рачунамо маркетинг и продају карата. Замисли још да рачунаш/одбијеш повлашћене категорије.
Још ако трошиш плин, Живиш на НБГД а радиш и крећеш се ка Брду, Центру, Земуну... Гарант би коштало мање да ти не узимају из џепа + оно што платиш као карту :p

Зашто плаћаш 2 маркице? Солидарност, убеђење?
 
stf":396v3xui je napisao(la):
laki72":396v3xui je napisao(la):
E zbog ovakvih komentara ponekad pozelim da Beograd dozivi bankrot !!!
`Mesecne karte su reket sistema` ???
Jesi li ti neki `anarhista`? ;-)
МАН":396v3xui je napisao(la):
A ovo, da si platio prevoz vec kroz porez...kakva je to glupost? Gde u staci porez stoji deo za javni saobracaj? Onda treba besplatna da bude struja, voda, grejanje, garedroba, hrana...
becks89":396v3xui je napisao(la):
Tvoje nije da filozofiraš odakle se grad snabdeva i ko kome i kako plaća, tvoje je da platiš kartu

Да вам држава каже да поједете *******, да ли бисте то урадили или бисте можда укључили на кратко мозак? Ја се стварно извињавам на овако простачком примеру, али лепо сам покушао у десетине наврата.

Ајд сад аргументи звани: "трећи разред основне школе - предмет Математика"

ЈГП се субвенционише из буџета града Београда са 70%, а буџет пунимо сви ми - буџетски корисници
15% се финансира од маркетинкга,
а од маркица са 15%.

Када срачунамо колико систем потроши месечно само на 2 000 радника вишка (званична потврда, није паушална процена), долазимо до простог закључка да се од тих 15% финансира гомила непотребних партијских пацова по канцеларијама.

Што чини месечно плаћање маркице - рекетом трулог система.

Ако ће неко да ипак једе ****, пријатно!

Prvo potrudi se da razgovaras na civilizovanom nivou, veruj mi nije tesko, ako si vec savladao "treci razred" !
Budzet finansira, budzet finansira...
To je sve sto imas od argumenata?
Jesi li onda svojim genijalnom analiticnoscu primetio da je taj isti budzet konstatno u deficitu???
Kasnjenja isplate za obavljene poslove u Beogradu su sve duza. Budzet grada za 2014 nije ni donesen. Sadasnji privremeni je restriktivan samo tako. Mi malo stariji pamtimo kad je Jugopetrol obustavio isporuku goriva GSP-u zbog ne placanja, al se onda iz politickog establismenta intervenisalo. Mislis li da bi sad Ruse gazde NIS-a bolelo uvo?
Znas li koliko grad kasni sa tim subvencijama koje daje GSP-u? Znas li koliko se kasni sa uplatom privatnim prevoznicima????
Kazes kako grad placa 70%, reklame 15% ?
I sad je problem da neko ko se vozi plati samo 15% vrednosti usluge koju koristi???
Drzava je godinama subvencionisala JAT, pa sto su uopste nplacivali karte, zeleznica se za putnicki saobracaj takodje subvencionise, ajde besplatna karta z voz nek bude...
Aman, odakle???
Pa bogati gradovi u bogatim drzavama to ne mogu!
Probudi se, razmisli malo, nemoj samo tvrdoglavo glavom kroz zid!?

Zasto vrtic ne bi bio besplatan?



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ako je kod nas prosečna plata oko 350-400 evra
46000 din - a mesečna karta je za zaposlene 3200 to nije ni 10 % od plate
Uzmemo recimo London prosečna plata je oko 2500 funti
2500 funti - a mesečna karta je u proseku oko 200 funti, ima i skupljih ima jeftinijih zavisnosti gde se živi, ali naravno niko tamo ne živi samo u centru gde se računa samo prva zona. Dobijamo opet da cena nije ni 10 % od plate.
Naravno da kao i kod nas tako i kod njih ima onih sa nižim primanjima pa tih 200 funti budu preskupi za njih, ali pošto oni ne mogu da udju u autobus bez karte oni će sesti na bicikl i odvesti se negde, ili tražiti neku drugu alternativu. A kod nas je lakše da udješ u bus i ne platiš kartu i samo kukaš....
E pa ljudi ne može tako, svugde se plaća karta, mora i kod nas, ako ne plaćaš kartu nemoj kukati, i tražiti izgovore kako je skupo... Eto sad sam dokazao da uopšte nije skupo, nego je isto..
 
lakše je od 2500 funti odvojiti 200 za prevoz, nego od 46000 dinara 3200 za prevoz.
 
laki72

Докле год тих 15% (и више, али ајде) поједе непотребна партијска администрација која фирми не доноси ни динар профита (само губитке) ти немаш аргументе.
 
Prosecna plata u januaru je bila 37.966,00 din. Ja bih voleo da znam osobe koje primaju tu platu a kamoli tu sto ti navodis od 46.000,00. Skoro sve koje poznajem primaju minimalac ili 25 hiljada eventualno 30. Ako ces da uzimas primer karta u Becu je oko 60 evra mesecna sad je verovatno skkuplja, a plata im je oko 1400 evra. A pogledaj prevoz u Becu i kod nas...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Loyola u mom okruzenju većina ljudi radi za veće pare. Druźimo se ocigledno sa različitim ljudima

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
stf":3t5f4nhf je napisao(la):
laki72

Докле год тих 15% (и више, али ајде) поједе непотребна партијска администрација која фирми не доноси ни динар профита (само губитке) ти немаш аргументе.

Dokle god mi ne napises strukturu svih tekucih troskova GSP-a, a zatim i strukturu troskova u slucaju kada bi se vozila odrzavala kako treba, tvoji argumenti takodje ne deluju ni malo uverljivo.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Šta sve ne jede nepotrebna partijska administracija. Pa to je višedecenijska boljka koja je ušla i u DNK kod, i teško da će se brzo odatle da se odstrani.

Prevoz ne može da bude besplatan. Iako je koncept divan, ajmo da se manemo te utopije i ako ćemo već da diskutujemo o nečemu, da se držimo domena realnog i izvodljivog.

Realno, cena prevoza može da se neznatno smanji jedino i ako grad obezbedi sigurne prihode tako što naredi svim preduzećima koja se finansiraju iz budžeta (bilo gradskog ili republičkog) da se apsolutno svim zaposlenima uplaćuje naknada za prevoz direktno na karticu. Tu mislim na celokupnu gradsku upravu, sva JP i JKP sa zaposlenima na teritoriji BG-a, sve škole, sve domove zdravlja i bolnice.... spisak je ogroman.

Dalje, da se isto tako ispregovara sa velikim privatnim sistemima, pošto količinski popusti za pravna lica već postoje, kao i odbitna stavka PDV od 10% u bilansima kada se za prevoz pravnom licu ispotavlja faktura.

Svi ti mehanizmi su postojali i do sada, ali avaj, nije bilo najpre političke volje da se ovako nešto izvede do kraja. Kada je prethodni gradonačelnik to pokušao, prozvan je diktatorom i lopinom.

Sada nažalost ili nasreću izgovora je sve manje.
 
Imam i ja prijatelje koji su u manjini, koji imaju plate 1000-1500 evra ali oni ne koriste autobus. Ako je to tvoje trebalo da znaci da se druzim sa propalicama, ne. Dosta njih sa fakultetskim diplomama radi po kaficima i trafikama...

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
to moje je trebalo da znači to da se prosečna plata zove prosečna plata jer je to prosek...

to što se ti družiš sa ljudima koji manje zarađuju nije nikakav podatak koji bi mi na ovoj diskusiji trebali da znamo. ja se družim sa onima koji zarađuju više, pa dođemo do proseka, zar ne?



btw i ne vidim razlog zašto potenciraš to da ljudi sa boljim platama se ne voze javnim prevozom. to jednostavno nije istina.

i trebalo bi da radimo na popularizaciji javnog prevoza. da ga svi koriste bez obzira na imovinski status.
 
Ја знам тек по неког ко има испод 50 000, статистика ако није реална, само може да буде и већа плата просечна. Пуно газди пријављује на минималац а плаћа далеко више, па је просечна приказана статистиком сигурно мања од реалне.

Наравно, нисам наиван и знам да постоје мноштва са минималцима, као и они са платама од више хиљаду или више хиљада евра (али они нису толико бучни, не помињу цифре сваки дан, а и одговорност је већа јер су по уговорима плате најчешће тајна)
То што неко има или нема некакву диплому не доказује да ли је неко пропалица или не.

Лаки.
То што је буџет у дефициту значи да нешто није у реду. Ја сам истакао да плаћам све што користим, променио сам и мишљење око потребе плаћања превоза. Наравно да треба. Али онда да укину субвенције. Ти као потрошач, не знаш колико плаћаш. Онај који превоз не користи, не зна шта плаћа. Ја ове године нисам сео у превоз, а једнако учествујем у тих 70%
Које је решење за такве?
Дај онда економску цену па је ти плаћај, а ми остали ћемо како ми знамо, ок?
Просто ми је јасно да онај који крпи за хлеб, неће да плати. Нарочито не дупло. Макар опет ангажовали војску да бије грађане, кад нема, нема. Џабе ту моралисање шта би било лепо, културно. Зато сам ја вољан да ми који и носимо економски терет, преузмемо и тих 15% чисто да престане шиканирање сиротиње. Нико никада није помињао бесплатно у смислу да се не плаћа, већ да све иде из буџета и маркетинга. Уз обавезно много већу ефикасност превозника то чак не би ни коштало више
Па боље да запосле 2000 доктора да лелемудају, да их има више, него не знам ни ја чега све бескорисног у гсп толико. Све одмах отпустити, боље здравство, школство да финансирамо тако, да их је 2000 више.
 
Vrh