Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A zasto bi kontrolori dobili status sluzbenog lica .Pa u istoj takvoj situaciji su i taksisti ako ne i u goroj situaciji.Udje mu covek a on ni sam ne zna koga vozi.Ako taksisti ne mogu da dobiju status sluzbenog lica onda ne trebaju ni kontrolori to bi bila velika nepravda za taksiste
 
Zato sto taksisti mogu donekle da se fizicki zastite od potencijalnih nasilnika. Jednostavno da se ljudi voze u zadnjem delu i ograda/zastita izmedju sedista, neka neprobojna, nemam pojma. Kontrolori ne mogu da imaju takvu zastitu jer se slobodno krecu, kao i lekari/sanitarci. Ali u svakom slucaju, bilo kakav status sluzbenog lica nece mnogo zastiti od napada, samo ce kazne biti strozije, ako se nasilnici uhvate.
 
Adekvatna obuka i visoka kultura pri kontroli je 50 % zaštita

Pod adekvatnom obukom i odabrirom kadra (čega sada nema)
je da svaki kontrolor/ka pored tehnoloških veština
mora da vlada i odbrambenim veštinama (blokovi udaraca)
Pa i kovač pored tehnologije mora da savlada i zaštitnu veštinu da čekićem ne udario svoj prst :lool:

Naj češće situacije su kada kada putnik odgurne kontrolora/ku
eventualno ,,ošamari,, a potom dolazi do kojekavih prekoračujučih sitacija

Ako putnikov pokušaj rukom bude bez uspeha (blokiran)
retko ko ce nastaviti uzaludnu aktivnost jer u protivnom ,,bezazleno odgurivanje,,
mora preci u ne dvosmislen napad sa predumišljajem sa namerom nanošenja fizičkih povreda
a to je vec zakonom vrlo jasno i strogo ozbiljno sankcionisano i ne predstavlja čestu pojavu

Dokle god bude ovako loš odabir ,,kadra,, loša i polovična obuka
dotle ce biti i loš proces kontrole bus-plusa ili gsp ili bilo kog novog subjekta :)
 
Kakva bre obuka u zemlji Srbiji gde se policajci zapošljavaju preko veze pa malo po malo neko sr*nje naprave.

Ne može svako sa ulice da dobije status službenog lica. Pogledajte malo šta to znači i koja prava i obaveze imaju ta službane lica.

Da je posao težak - težak je. Ljudi koji rade za omržena preduzeća moraju da shvate da nose rizik da ih ostali identifikuju sa tim preduzećem. Ja znam da uglavnom nije kriv šalterski službenik za neku dokumentaciju koja je potrebna, ili kad ti u drndavom autobusu u kome ne čuješ ni svoje misli neko traži kartu, ali ne možeš uvek da smireno reaguješ kad ne neko (ali stvarno ne znam koja druga reč bolje oslikava to) je*e u zdrav mozak, a i nije zdravo da držiš u sebi. Jedino kad bi postavili neku lutku za udaranje gde bi ljudi mogli da iskale bes, a ne na onima koji su na najnižoj lestvici u preduzeću.
 
Šta vi ovde napričaste, kontrolorima smrdljivim da se da status službenog lica, a šta je sa vozačima koji zbog svih vas drže glavu u torbi?
Druga stvar 90% tih stvari koje im se dešavaju izazivaju sami kontrolori, nije tačno da su Beograđani psihopate i da tuku bagru bez razloga. Ja kao mlad čovek, sa poprilično mnogo strpljenja i živaca ponekad uhvatim sebe kako bi istresao sve na dotičnu gospodu, jer prvo što su strašno nekulturni i nevaspitani (velika većina), drugo što ne znaju ni šta im je posao i dokle idu njihova ovlaštenja, treća stvar što se pozivaju na neka nepostojeća prava, neovlašteno zaustavljaju vozila time jasno kršeći zakon, kao i razne druge sitne prekršaje, tako nekom treba dati status službenog lica? Pa šta će onda biti, ko nema kartu odseće mu prst?
Ne budite smešni, 90% njih treba dobro prevaspitati pa pustiti na ulicu, jer ovi što su sada tamo ko sa lanca pušteni!
 
Evo ja imam jedno rešenje.

Staviti kamere u sva vozila (nije mnogo skupo)

Ako putnik neće da plati kartu (ili da je pokaže) kontrolor odmah zove policiju (komunalnu ili koju već) koja dolazi na sledeću stanicu i izvodi putnika iz vozila (uvek ima neko ko je blizu nekoj stanici).

Kamera je tu da pokaže kako putnik nije pokazao ili hteo da kupi kartu.

Meni se ovo na prvi (i drugi pogled) čini kao jedini rešenje u našim uslovima.
 
Nije skupo? Znaš li ti koliko bi za zglobno vozilo trebalo kamera da bi to dokazali?
Nema boljeg rešenja od konduktera, pričajte šta god hoćete, nema tog sistema koji može zameni ljudstvo. A komunalci već sada neće da izlaze na poziv kontrole, a dok se ovo tvoje realizuje pitanje je da li će postojati komunalna policija.
 
Nije skupo instalirati kamere jer ako bi bio nenamešten tender prihod od više prodatih karata bi to isplatio za manje od godinu dana.

Ja jesam za koduktere, ali šta da se radi kad su nezaštićeni, a već sada dosta ljudi zna da teoretski oni ne mogu sami da ti napišu kaznu ili da te izbace iz vozila.
 
Ne možemo ništa drugo ni očekivati od ljudi, pa mi nemamo nikakav sistem naplate karata od ukidanja konduktera. Naviklo to da se vozi za džabe, sad to ne možeš iskoreniti, bar ne jako brzo, a sigurno ne ovakvim sistemom!
 
Svako ko pokusava da se preveze bez placanja te usluge je lopov!!!
Kada ga ovo drustvo bude tako tretiralo, krenucemo put ka normalnom drustvo.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Svako ko pokusava da opljacka gradski budzet je lopov!!!
Kada ga ovo drustvo bude tako tretiralo, krenucemo put ka normalnom drustvo.
 
astrodule":257jcf8u je napisao(la):
Jedan prijatelj (koji je živeo u Austriji 80-ih) je rekao da bi nas 100 austrijskih policajaca dovelo u red.

А онда бисмо им рокнули престолонаследника... :D
 
Hvala lepo ,stara smo mi država ne treba nam takva "asistencija" biće da je pre problem u pravosuđu i sporovođenju zakona,što teže ide kada su ljudi nezadovoljni ,bez posla ..tada bi i asutrijancima bilo jednako teško da sprovode zakon..ali se ljudima treba realno pokazati da ne mogu da žive u Beogradu a da ne plaćaju obaveze,neka se presele tamo gde im ne treba javni prevoz,eto to iskustvo im možemo preneti iz Austrije.
Primer da ako živite u centralnoj zoni Beča i ne želite da platite održavanje fasade, oni vam se zahvale i kažu da će vam prodati stan i odseliti na perifeririju.Treba uzimati proverene stvari koje dobro funkcionišu na zapadu..pa ajmo onda da pravimo uporedbu šta je to dobro organizovano u Beču,i da građanima preko medijia predstavimo,segment po segment prava i obaveza jednog recimo Bečlije,tako će se i uticati na svest ljudi da imaju i obaveze i sankcije ako ih ne ispunjavaju.A ne da ih maltretira vlast ova ili ona.. :kafa:
Evo da se nadovežem na recimo krađe kablova sa gradskih pruga,izmenite zakon da se kvalifikujte delo kao terorizam,a onda duž pruge na vidnim mestima odnosno gde je instalirana privlačna "roba"nakačite table sa obaveštenjem da se za "krađu opreme i ugrožavanje bezbednosti putnika biti procesuirani za terorizam"..pa ćete videti da će takva dela nestati sa dnevnog reda.. :kafa: tako je urađeno u Bugarskoj i Rumuniji koliko se sećam..za šahtove i sl.
 
astrodule":n9vnz6yj je napisao(la):
Kakva bre obuka u zemlji Srbiji gde se policajci zapošljavaju preko veze pa malo po malo neko sr*nje naprave.Ne može svako sa ulice da dobije status službenog lica... ..

Procitaj-te ponovo moj post
nigde se ne pominje ikakakvo dodeljivanje nekog novog statusa
pa ni S od sl. lica :dil: naravno da je takav zahtev glupost

To potvrdjuje i sam navedeni primer kovaca, treba li i on da dobije status sl. lica :p

Hajde malo pozitivnosti iz tog razloga ponovicu prvu recenicu mog posta
,,Adekvatna obuka i visoka kultura pri kontroli je 50 % zaštita,,
a za vise vrati jednu stranicu nazad :laugh:
 
Ja recimo nisam naisao na neljubaznog kontrolora. Da bilo ih je namrstenih, umornih, i oni su samo ljudi, na kraju krajeva. Sem toga, nikad se nisu ophodili prema meni lose (ne trazim sad da mi se kezi u facu ili sta ti ja znam), sto ne znaci da i njih nema primitivnih, bahatih ili onih sto misle da je na njima da sprovode pravdu. Bio jedan stariji covek u 95, vidi se brbljiv po prirodi, `zamoljavao` je ljude bez karte da izadju napolje, tako da te prosto bude blam. I uspevalo mu je.

Ali ja i dalje mislim da je NEOPHODNO poboljsavati uslugu prevoza da bi ljudi menjali svoje navike. Ako uzmemo da nabrajamo sta je pozitivno ZA PUTNIKE busplus sistem doneo, necemo daleko stici. Ako mene pitate, stagnacija usluge je jedan od glavnih problema zbog kojih ljudi ne placaju. Ovako ostajemo u zacaranom krugu.
 
becks89":2qyh2qtt je napisao(la):
Šta vi ovde napričaste, kontrolorima smrdljivim da se da status službenog lica, a šta je sa vozačima koji zbog svih vas drže glavu u torbi?

Svaka čast retkim slučajevima, ali 50 % vozača naše glave stavlja pod točkove.. Kucanjem SMS-ova, jedenjem hamburgera, pričanjem za volanom. Da ne pričam o onome što otvaraju i zatvaraju vrata u pokretu, pa čak i kada je velika gužva, i kada su ljudi mahom na vratima.
 
Ljudi, jedini problem u neplacanju karata i besu ljudi i sukobima jeste cena karte. Pojedinacne, mesecne kako hocete...
Mi smo socijala... Verujem da je vecini vas na forumu lagano da platite ili se uopste ne vozite gsp/om ali verujte u Srbiji veliki broj radi za minimalac a jos veci ni nema posao... Dok ne budete shvatili razmere nase bede moci cemo da filozofiramo o sistemima naplate karata i kamerama i policiji...

Sve ovo je zalosno s obizrom da grad subvencionise prevoz, da ima 2000 viska radnika i da privatnik uzima 8% od prodaje karata... Kad bi se samo te tri stvari regulisale karta bi mogla lagano da bude na nivou od 30-40 din ili 1500 za mesecnu i tada bi mnogo vise ljudi placalo a kontrola bi imala opravdanje da bude strozija... Da ne pricamo o poboljsanju kvaliteta prevoza...
 
Ljudi, jedini problem u neplacanju karata i besu ljudi i sukobima jeste cena karte. Pojedinacne, mesecne kako hocete...
Mi smo socijala... Verujem da je vecini vas na forumu lagano da platite ili se uopste ne vozite gsp/om ali verujte u Srbiji veliki broj radi za minimalac a jos veci ni nema posao... Dok ne budete shvatili razmere nase bede moci cemo da filozofiramo o sistemima naplate karata i kamerama i policiji...

Sve ovo je zalosno s obizrom da grad subvencionise prevoz, da ima 2000 viska radnika i da privatnik uzima 8% od prodaje karata... Kad bi se samo te tri stvari regulisale karta bi mogla lagano da bude na nivou od 30-40 din ili 1500 za mesecnu i tada bi mnogo vise ljudi placalo a kontrola bi imala opravdanje da bude strozija... Da ne pricamo o poboljsanju kvaliteta prevoza...
 
Apex je puk'o, kucam sve novosti čim do kompa dođem.
Edit: Firma Apex je propala, povlači se iz posla. Kontrola od 10.12 je isključivo iz GSP-a, oprema ostaje ista, sve ostaje isto, samo što više Apexovi kontrolori ne postoje. Tačnije 46 radnika firme Apex Solutions će preći i popuniti broj od 300 kontrolora koji ostaju iz GSP-a. Sada i na aparatima piše samo GSP, nema više Apex Solutions i slično, preostali broj kontrolora će biti vraćen kućama (ostaje prvih 300 sa lista po efikasnosti iz GSP kontrole, i 46 iz Apex-a) oni će dobiti redovna zaduženja, dakle opet stalna kontrola dok će ovi privremeno otpušteni biti pozivani od februara meseca. Ostaje samo pitanja koliko novca je Apex uzeo od GSP-a za sve ovo , međutim to nama običnim smrtnicima verovatno neće biti objašnjeno.
 
Pa ovo je sjajno, ako je istina. Najbolje ulozene pare ikad, skolski primer burazske ekonomije, pa narko karteli nemaju takve stope povracaja ulaganja, bravo, klap klap.
Nesto mi tesko da poverujem da je Apeks `propao`, uz poklonjen monopol, namlatili su se oni para (kao i svi oni koji su stampali sve one plakate kojima su nam pretili nevalidiranjem bla bla, pa sve one ulaz/izlaz napelnice za vrata, sve to kosta), verovatno i prodavali podatke svojim pratnerima iz tempa i erste banke. Jos dok su uvodili sistem pretpostavio sam (ne zato sto sam ja mnogo mudar, nego zato sto su oni providni, jer im ni laganje nije islo od ruke) da ce ovako nesto da se desi: da muzu profit iz monopola dok mogu, a onda sve to nazad lepo da uvale gradu da otplacuje. To su i radili, bahato, agresivno, bezobrazno i arogantno.

Da vidimo sta smo mi korisnici prevoza dobili? Dobili smo sveCke karte i ponistivace, deset displeja i android aplikaciju...stvarno, sta bi mi nezahvalnici hteli za 12 milona evra i mnogo suplje price u koju su nazalost mnogi poverovali?
Ne, Apeks je sve, samo nije puk`o.
 
Informacija je iz jako dobro obaveštenog izvora, direktno iz firme. Nisu pukli, pokrali i otišli, to je bolja definicija ;)
 
Hteo sam bas na ovoj temi da kazem da sam primetio da nema apex kontrolora inace dosta manje kontrolora nema vise savako vozilo svoju kontrolu vec preskacu kako stignu
 
10.12 dolazi brzo. Mnogo je "informacija" i ranije dolazilo iz "izvora", kao na primer da veolia kupuje kosmaj.

Možda će se i povući, ali ja ne vidim razlog kad njima svakog meseca ovako kapne 8.5% bit luk jeli nit luk mirisali.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
gosha":2zqzhn7d je napisao(la):
Da vidimo sta smo mi korisnici prevoza dobili? Dobili smo sveCke karte i ponistivace, deset displeja i android aplikaciju...stvarno, sta bi mi nezahvalnici hteli za 12 milona evra i mnogo suplje price u koju su nazalost mnogi poverovali?
Ne, Apeks je sve, samo nije puk`o.

Malo vam je nepravedno poređenje, kao da cenu zgrade poredite sa vrednostima jednog stana, ili kao kada neko deli bruto prihod Đilasove firme sa prosečnom neto zaradom, pa onda kaže koliko je godina porebno da neko to zaradi, u proseku. BusPlus, po mom utisku, je osmišljen za kontrolu prevoza i naplate. Poznanik mi je rekao da ima oko 6500 validatora u oko 2500 vozila (gps oprema i telemetrija, npr nivo goriva) više prevoznika, uključujući i voz, kontrolni centar za svakog prevoznika, prodajna mesta bus plusa, oprema za svako prodajne mesto za dopune, računski centar, održavanje svega toga... I lepota, sistem je nezavistan od prevoznika. Kada pomislim da bi ovo sve GSP trebao sam da uradi. Mora da se osećaju kao u matrixu. Svi podaci se skuplaju u realnom vremenu. Još da svi plaćaju i validiraju, slika bi bila potpuna.

I onda se javi lik iz Novog Sada, kako će da kupe mercedes sistem. A njihov prevoz sa stotinak vozlia jednog prevoznika, sa ulazom na jedna vrata (jedan validator). A tender će im propasti, ponovo.
 
Vrh