Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

MilisaV":1rwxpoxu je napisao(la):
10.12 dolazi brzo. Mnogo je "informacija" i ranije dolazilo iz "izvora", kao na primer da veolia kupuje kosmaj.

Možda će se i povući, ali ja ne vidim razlog kad njima svakog meseca ovako kapne 8.5% bit luk jeli nit luk mirisali.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Veolia nije htela da kupi kosmaj već da ga preuzme, a to bi uradili kako bi prebili dug za prevoz sa gradom. To je propalo, međutim dobro se zna da su hteli da kompenzuju dug sa gradom, u početku je to išlo u pozitivnom smeru, ali je grad izračunao da to njima ne odgovara pa je stvar propala.
 
@x14sz

Dobrodosao na forum :kk:

Beobuild nije forum B92 ili deo za komentare na sajtu Blica gde partijski radnici po nalogu prosipaju unapred napisane price. Ovde clanovi razgovaraju o razvoju grada i argumentovano razmenjuju misljenja. Kroz vreme se polako bolje upoznajemo i nalazimo zajednicke tacke koje nam omogucavaju medjusobno postovanje i kvalitetnu raspravu koja cesto urodi konkretnim projektima.

Kao sto rekoh razgovor je zasnovan na argumentima a izjave tipa "rekao mi poznanik" ili "moja baba je cula" su u najmanju ruku neumesni da ne kazem krajnje uvredljivi.

Uz to primetices da clanovi imaju razumljive nadimke koji omogucavaju da im se svako direktno obrati a ne nasumicno otkucana slova na tastaturi.

Znas sta ti je ciniti, ili ukljuci mozak, promeni nadimak i pridruzi nam se ili vrati u partijsku kancelariju i zaobidji ovaj forum.
 
Zidar svaka ti je ka u Njegosa bajs ide odlicno uspjesno stigao na destinaciju
 
He, u stvari covek ima razumljiv nadimak, nije ovo nasumicno otkucano :-D
To sto je njegov nadimak je GM tacnije Opel oznaka za jedan od motora od 1400ccm
Verovatno je na nekom od opelovih foruma tako stavio i sad koristi i ovde. Meni to nije sporno.
Vecina ostalog u komunikaciji je prilicno sporno, ne ulazeci u pravo svakog da ima svoj politicki stav, mada ovo nije politicki forum pa bi se trebalo uzdrzavati od politickih stavova.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Stvorena je atmosfera da je najveći problem prevoza Apeks. Smešni su mi komentari ljudi koji toliko promovišu priču da GSP treba da vrši naplatu. Koja je razlika? Pare za uvođene sistema su date, a sad da li će jedan monopolista obavljati taj posao ili drugi, sve je to monopol. Razlika je što je apeks uzimao 8,5%, i zbog toga su karte poskupele.

GSP NIJE JEDINI PREVOZNIK U GRADU, I POTPUNO JE BEZ LOGIKE DA GSP OBAVLJA NAPLATU. To je samo presipanje iz šupljeg u prazno, i oduzimanje monopola jednima, a davanje drugima.

Kada bismo išli na sistem u kojem se razbija monopol (što je u Beogradu skoro neizvodljivo), onda bi svi prevoznici imali slobodu cena i sami vršili naplati i bila bi konkurencija na tržištu. Ovako, imamo monopol, i to se neće menjati, ali ja vas pitam zašto GSP da radi naplatu?

O Lasti tek da ne pričam, pa oni decenijama koče razvoj Beograda. Ionako je strašno da posle dve godine od uvođenja BUSPLUSA, Lasta i dalje ima svoj tarifni sistem, našminkan da se zove ITS2. Šta, sad im ponovo treba dozvoliti da prave seljaniju od Beograda?

Za naplatu treba da postoji ovakav sistem, i vlasnik busplusa treba da bude GRAD. Prevoznici treba da budu ravnopravni, svi, privatnici, GSP i Lasta, i da ne budu povlašćeni GSP i Lasta. Treba grad da dodeljuje linije i polaske na osnovu uslova tendera, onima koji daju bolju ponudu i koji su sposobni da drže određene linije.
 
Vlasnik sistema naplate treba da bude DJP ispred grada .Sto se tice monopola nisi to bas razumio najbolje .Grad odredjje cjenu voznje i ona je ista za sve prevoznike u 1 ITS zoni takodje dalje saglasnost na cjene u 2ITS zoni
Cjena karte mora biti ista za sve iz razloga sto ja necu da imam trku autobusa na linijama kao po uvodjenuju privatnika
 
Na DJP sam i mislio.

Pa zato sam i napisao da je razbijanje monopola u Beogradu neizvodljivo, ali mislim da nikako GSP ne treba da vrši naplatu.
 
Pa to i jeste suštinska poenta DJP-a. Između ostalog. Problem je u tome što je DJP stvorena zarad udomljavanje nesposobnih partijskih kadrova a svrha je sekundarni razlog, ako je bude, super, ako ne, nikom ništa. I nikakve koristi od DJP-a.
 
zidar":8ok0vdm2 je napisao(la):
@x14sz

Dobrodosao na forum :kk:

Beobuild nije forum B92 ili deo za komentare na sajtu Blica gde partijski radnici po nalogu prosipaju unapred napisane price. Ovde clanovi razgovaraju o razvoju grada i argumentovano razmenjuju misljenja. Kroz vreme se polako bolje upoznajemo i nalazimo zajednicke tacke koje nam omogucavaju medjusobno postovanje i kvalitetnu raspravu koja cesto urodi konkretnim projektima.

Kao sto rekoh razgovor je zasnovan na argumentima a izjave tipa "rekao mi poznanik" ili "moja baba je cula" su u najmanju ruku neumesni da ne kazem krajnje uvredljivi.

Uz to primetices da clanovi imaju razumljive nadimke koji omogucavaju da im se svako direktno obrati a ne nasumicno otkucana slova na tastaturi.

Znas sta ti je ciniti, ili ukljuci mozak, promeni nadimak i pridruzi nam se ili vrati u partijsku kancelariju i zaobidji ovaj forum.

@zidar

Hvala na dobrodošlici.

Dugo čitam ovaj forum, pogotovo sekciju Projekti u izgradnji. Da nisam instalirao Tapatalk, i čitao subotnje jutarnje komentare, ne bih se sigurno još registrovao. Prvo što sam pročitao je bilo: "Apex je puk'o".
Odabrao sam svoj nadimak da bih neke nebitne stvari zapamtio. Član laki72 vas je pravilno uputio na značenje. Izgleda da je sada prepoznatljiv, i da omogucava da mi se svako direktno obrati, kao što ste vi učinili, i to na više foruma.

Na žalost (ili sreću), nisam član partije, osim davnog članstva u SKOJU, ako se sećate te organizacije, što mi dođe kao pod obavezno.

Kao što svi hrabro upotrebljavamo svoja imena na forumu, tako ni ja nisam hteo da kompromitujem svoje izvore informacija na bilo koji način. Još učim, pa se nadam da ću sledeći put upotrebiti bolju reč od poznanik. Ali, ne vidim da ste za isto pre toga reagovali, ili se za određene članove to toleriše. Izvinjavam se ako grešim, ali ovu sekciju pratim od subote.

Pre svega mi je žao što vam je sve to zvučalo politički, a želeo sam da kroz aktuelna dešavanja i aktere umešane u ovo o čemu diskutujemo reagujem poređenjem na post čiji sam deo citirao, i koji sada smatram isto politički. Kada bi sada iz svog prvog posta izvukao lično ime koje sam upotrebio, mislim da politike ne bi bilo uopšte. U sekciji o unutrašnjem magistralnom prstenu tek vrišti od politike.

Podaci koje sam izneo, mislim da su tačni, i nadam se da i njih ne smatrate politički stavom.
 
....tako ni ja nisam hteo da kompromitujem svoje izvore informacija na bilo koji način....Podaci koje sam izneo, mislim da su tačni...

Za dobrodošlicu :vops:
evo +1
a na tebi je da ga ubrzo upravdaš samo malo krace piši :)
 
x14sz":s635gqkg je napisao(la):
gosha":s635gqkg je napisao(la):
Da vidimo sta smo mi korisnici prevoza dobili? Dobili smo sveCke karte i ponistivace, deset displeja i android aplikaciju...stvarno, sta bi mi nezahvalnici hteli za 12 milona evra i mnogo suplje price u koju su nazalost mnogi poverovali?
Ne, Apeks je sve, samo nije puk`o.

Malo vam je nepravedno poređenje, kao da cenu zgrade poredite sa vrednostima jednog stana, ili kao kada neko deli bruto prihod Đilasove firme sa prosečnom neto zaradom, pa onda kaže koliko je godina porebno da neko to zaradi, u proseku. BusPlus, po mom utisku, je osmišljen za kontrolu prevoza i naplate. Poznanik mi je rekao da ima oko 6500 validatora u oko 2500 vozila (gps oprema i telemetrija, npr nivo goriva) više prevoznika, uključujući i voz, kontrolni centar za svakog prevoznika, prodajna mesta bus plusa, oprema za svako prodajne mesto za dopune, računski centar, održavanje svega toga... I lepota, sistem je nezavistan od prevoznika. Kada pomislim da bi ovo sve GSP trebao sam da uradi. Mora da se osećaju kao u matrixu. Svi podaci se skuplaju u realnom vremenu. Još da svi plaćaju i validiraju, slika bi bila potpuna.

I onda se javi lik iz Novog Sada, kako će da kupe mercedes sistem. A njihov prevoz sa stotinak vozlia jednog prevoznika, sa ulazom na jedna vrata (jedan validator). A tender će im propasti, ponovo.

Mozda je ovo bolje poredjenje: njima je kao u matriksu, a nama je i dalje isto na stanicama. Ja poredim samo ono sto su oni obecavali i ono sto smo mi dobili i za koje pare. Nista vise.
Prezvakavali smo ovde mnogo puta sta smo dobili konkretno: android aplikaciju, mogucnost upalte na vise mesta i deset displeja za najavu, za dve godine funkcionisanja i 12 miliona evra (koje ce grad, tj. mi da vracamo), to je premalo, gotovo nista.

Od samog pocetka nisu radili kako treba, bili su na losem glasu, a onda su se svojim arogantnim izjavama i drzanjem samo jos vise ukopali. Obecavali su od starta stvari na koje ni ne mogu da uticu (dolazak na vreme,upravljanje u realnom vremenu bla bla), nije mi jasno kako sektor `prodaje i naplate` moze da utice na redove voznje i frekventnost, nikako, bar ne direktno kako su oni predstavljali. Iz svake njihove izjave, bilo zvanicne, bilo preko prepiske i razogovora, vidi samo nesposobnost i arogancija, sa neizostavnim argumentom na kraju `Direkcija je za to glavna, morate to sa njima`.

A da, i naplata je opala, a to im je ako se ne varam osnovna delatnost, a ne zivot u matriksu. Sistem, kao takav ima mnogo potencijala,ali ljudi kojima je poveren nemaju ga ni malo, ili ne zele time da se bave (a i sto bi kad imaju sigurnih 8.5% svakog meseca).
 
@gosha

Sve si probleme lepo opisao. Samo onih 12 miliona nije samo za nas korisnike. Mi smo jedan od učesnika: Pre svega je tu grad koji mora po pređenom kilometru i kapacitetu vozila da podeli pare na kraju svakog meseca. Sada mogu da znaju u metar, i to svi učesnici. Zanimljivo je da se privatni prevoznici nisu mnogo interesovali za nadzor sistema. Drugi su oni što treba da upravljaju sistemom. E sada, da li znaju da koriste sistem, ili on ne zadovoljava, ne bih znao. Ali na osnovu android aplikacije posle nekoliko dana posmatranja, moglo bi da se upravlja okretnicom. Pretpostavljam da aplikacija za njih može mnogo više. Bilo bi lepo da može kao Skynet, samo da ne postane svesna sebe. Mi kao korisnici, kakav god je sistem, moramo da imamo dokument za validaciju (za one koji misle da plaćaju) i validator u vozilu (ako mislimo i da platimo). One koji ne misle da plate nema sile da neko natera da to i učine ili da kazni. Kontrolori mogu da ih samo zamole. Bez promene zakonske regulative ovako se tu ništa ne može. Ili ulazak na jedna vrata, što slobodarskom duhu korisnika ne prija. Najbolju zaradu imaju oni koji imaju najbolju kotrolu plaćanja. To su kod nas telekomunikacione kompanije, ne platiš, nemaš. Kod gradskog prevoza, jedini način da sprečiš šverc, jeste da sprečiš ulazak svakoga bez karte. Ovako je plaćanje kao dobrovoljni prilog.

Dakle tih 12 miliona (a možda i 14) niko još nikome nije dao, jer je reč o koncesiji. Za deset godina, ko zna, možda će biti bolja ponuda. I verujem da je Direkcija glavna, jer iako u matriksu, Apex nije želeo zadnje povećanje cene prevoza, i hteli su više profila karata kako bi afirmisali sistem. Kada su skinute oznake za ulazak i izlazak, postalo je jasno, da do početka mandata neke nove vlasti neće biti vidljivih promena.
 
Unapred se izvinjavam na poduzem postu :)
@x14sz
Slazem se ja sa vecinom onog sto ste rekli, ali cinjenica je da su ulozene neke pare (12 mil.tako je pisalo po medijima, neka je i 10 din.), a efekti tog ulaganja u najmanju ruku nisu ocekivani. E sad, veliko je pitanje sta smo mi ocekivali (ja da budem iskren nista posebno), a sta oni.
Oni su pricali da ce zbog novog sistema (pozivam se opet na njihova saopstenja, koja su inace sjajan primer nedoslednosti i kako se ne radi PR) biti: manje guzve (kako?), dolaziti na vreme (kako?), upravljanje u realnom vremenu (deluje mi jako tesko u BG-u). Ja sam sva ova pitanja poslao njima, i dobio sam vrlo uopstene odgovore tipa `tako treba`. Nista konkretnije. Valjda su mislili da ako kazu `nove sarene karte, kao u Evropi i svi cemo da se polomimo da placamo`. Ta retorika mozda i pali na kratak rok (oni naivniji su i poverovali), na duze, vidimo i sami.

Sistem ima potencijala,to nikad nisam negirao, i kao izvor podataka za buducu organizaciju linija, polazaka i sl. i za tarfinu politiku (sto mu je prvenstveno i namena), ali on MORA biti prilagodjen postojecim uslovima u ovom gradu (a to je veliki izazov, primer sa ulaskom na odredjena vrata u postojecim uslovima je po meni cist sadizam) u cilju poboljsanja usluge prevoza, a ne samo odredjenih delova tog sistema.
Ocigledan je problem nepostojanja koordinacije izmedju DJP-a,Apeksa i GSP-a, koji bi morali da rade na istom cilju. Ali licno sam se uverio da se Apkes za malo sta pita,malo sta radi, a dobija neke ne tako male pare. Losom kampanjom su srozali (inace nizak imidz) javnog prevoza, a sebe doveli u poziciju da budu sinonim za sve sto ne valja. Ne branim ja ni Direkciju ni GSP. Ocigledno su tamo neophodni i metla i palica (dirigentska).

Posebno vredja inteligenciju to sto su ti ljudi odavde, a ponasaju se kao da su dosli iz Tronhajma i rekli `e sad cemo mi vama kromanjoncima da organizujemo javni saobracaj onako kako je u nasem selu, a za SVE sto ne valja, sami ste krivi`. Takav im je stav.
Sto se tice svercera, kondukteri u svakom vozilu i zamoljavanje da izadju, nekretanje sa stanice (juce bio svedok toga, guzva, sneg, kad je rulja pocela da gundja, odmah je izasao napolje). Ja mislim da bi dalo rezultate posle nekog vremena, ali SAMO uz povecanje ukupnog nivoa usluga u prevozu, u protivnom svako normalan ce posle nekog vremena da se zapita `cekaj bre, pa sto bih ja ista placao, a ovamo:krs, kasni, solo umesto zglobnog, ne prilagodjavaju linije i red voznje vec 10 godina...`.
Poceli su lose, nastavili jos gore...ja zaista ne znam kakve su reakcije oni ocekivali.
 
@x14sz/Opel

Izvini ako sam lose shvatio tvoj post, zvucalo mi je kao spin a tvoj ezotericni nadimak nije nimalo pomogao.

Napredan sistem za pracenje vozila i naplacivanje karata je neophodan ali sadasnji BusPlus to ne omogucava.

BusPlus je postavljen iskljucivo kao sredstvo za prikupljanje gotovine pre proslih izbora i kao nacin da se osigura finansiranje politckih stranaka, nesto kao parking servis.
Da nije tako posao ne bi bio poveren fantomskoj firmi vec proverenom igracu, bio bi izabran bolji sistem od postojecih u evropi a ne gori, ne bi bilo maltretiranja putnika i ogavne i ponizavajuce propagande.
Uz to verovatno bi ekipa strucnjaka do sada analizirala dobijene podatke i unapredila saobracaj i mrezu, umesto svega toga dobili smo minibus preko novog mosta, i to je to.

E sad BusPlus ima potencijal za ogromno unapredjenje kvaliteta usluge putnicima:

- Za pocetak napokon su uvedene presedacke karte sto ce omoguciti putnicima bez markica alternativna putovanja.
- Pracenje broja putnika u vozilima, barem ulazaka dok ne dobijemo i informaciju o izlascima, omogucava da se reorganizuje mreza autobusa kako bi svako vozilo bilo optimalno popunjeno a ne krcato ili poluprazno.
- Pracenje polozaja vozila omogucuje da se putnicima na stanici najavi vreme dolaska vozila.
- Javno objavljivanje svih ovih podataka ucinice da korisnici osecaju da sistem radi za njih i da ga podrze umesto da ga bojkotuju.
 
@gosha

Mislim da smo se složili da grad Beograd, mi i naša deca, ne moramo da vraćamo 12 miliona, jer ih nismo dali. Izneo sam mišljenje da je sistem zadovoljio barem 2 od 3 stvari. To što ti nisi zadovoljan onim delom koji koristiš, ne znači da je pao u celosti. Recimo, sada EPS krene da uvodi brojila sa daljinskim očitavanjem i isključivanjem struje. Investicija, barem milijardu. Ti, kao redovan platiša gotovo ništa ne dobijaš, ali će to zabrinuti i decu naše dece. Ali neko dobija mnogo.
Što se tiče koordinacije, mislim da je više tu potrebno da svako radi svoj posao. Apex radi samo naplatu, Direkcija deli pare i upravlja prevozom. To što nema uskakanje vozila kada preti kašnjenje više je problem za sledeći budžet grada, jer je potrebno više dispečera, i ne može jedan dispečer da prati više od 150 vozila kao što je sada. Apex je izgradio kvalitetan sistem, još neiskorišćen u potpunosti. Sada im je najteže da centriraju sliku na validatoru koja je mogla videti nekoliko dana povodom neke manifestacije.
Što se tiče švercera, lepo si rekao, kondukteri ih zamoljavaju da izađu. Građanskom akcijom vi ste uspeli jednog upornog i da naterate da to učini. Šta će on sledeće da uradi? Otrčaće da kupi kartu? Sumnjam. Pre će samo sačekati sledeći bus i voziti se dalje u istom maniru. Nema sankcije. Da dobije kaznu u praksi sprovodljivu ne bi bilo problema šverca. Još ako bi sledilo povećanje kazne za ponovljeno delo u određenom periodu... Ovako se dešava i da putnici izbace kontrolu.
 
@zidar

Ne znam šta bi napredniji sitem od ovog više i bolje radio kada je reč o praćenju i naplaćivanju.

Implementaciju BusPlusa je poverena konzorcijum Lanusa, Kenkarta i Apexa, gde je Apex nosilac posla. Apex je osnovan sa 500€ (više od zakonskog limita) i jednim zaposlenim. Za tih 500€ se zna šta je čije i u kojem odnosu (90/10 Lanus/Kentkart). E gde je tu fantom, ne znam. Za dobijanje poslova se takođe traži bankarska garancija, koja košta i ne može svako da je dobije.
Drpanje para, malo mi je tu nategnuto, jer se tu ne preliva. Investicija je recimo 12 miliona evra u opremi. Koncesija je na 10 godina, ili četiri ali da grad sve to otkupi za 5,9 miliona evra. Za prvi sluča, za povraćaj investicijie je potrebno barem 100.000 evra , u drugom 127.000 evra mesečno čistog prihoda. Naplata se kreće oko 4,9 miliona evra mesečno, što 8,5% Apeksovih čini 416500 evra. Za to se plaća 300 kontrolora (200 evra neto, barem 400 bruto) što je barem 120000 evra za njih. Postoji još zaposlenih na naplatnim mestima, servisima, računskim centrima, direktori i šefovi, logistika, birokratija, sa ukupno veći prosekom zarada od kontrolorskih. Neka je prosek 400evra neto, barem 800 bruto, za njih 100 to bi bilo 80.000 evra. Ako ih je više... Ostaje još 200.000 evra. Ako odbijemo povraćaj investicije, ostaje 100.000 evra u prvom, odnosno 73,000 evra u drugom slučaju. Zatim imate struju, gorivo, potrošni materijal, iznajmljivanje prostora, telekomunikacione usluge za prenos podataka između naplatnih mesta i vozila sa centralom, održavanje, itd, itd. Valjda privatan biznis treba da donese i neku zaradu.
I tu dolazimo, do proverenih igrača, samo što mi nije jasno zašto Kentkart nije to. Bojim se da im je mala zarada za neizvesno cimanje po Srbiji. Opet, kolika je kriza, samo nek se vrti.
Efekti uvođenja BusPlusa nisu donele uštede budžeta jer sa svakim budžetom republike i njegovim rebalansom grad gubi pare više nego što BusPlus štedi, pa je manje para za unapređenje prevoza. Bojim se da je GSP najveći gubitnik, jer mogu da pišu koliko god hoće pređenih km i angažovanih vozila, validno je ono izmereno. Kvarovi vozila i ispadanje iz saobraćaja još više stvara dubiozu preduzeća. Da je privatno već bi bilo u stečaju. Bilo bi interesantno videti koliko je prihod GSP-a od naplate povećan sa 200 novih vozila umesto izbačenih krševa.
Takođe bi bilo lepo videti semafor sa podacima o naplaćenim kartama, mesečno i dnevno, pređenim kilometrima i brojem vozila. Sve to postoji, samo da se stavi na sajt grada ili BusPlusa.
 
Aparat se resetuje i ne očitava karte.


busplus.jpg
 
Beograd: Dvojica maloletnika napala kontrolora u autobusu
Tanjug | 07. decembar 2013. 13:24 | Komentara: 0
Kontrolora u autobusu na liniji 31 napala su dvojica maloletnika (17) na stanici kod zgrade "Beograđanke". Napadači identifikovani i sa njima će u policiji biti obavljen razgovor u prisustvu roditelja
Kontrolora u autobusu na liniji 31 u subotu rano ujutro napala su dvojica maloletnika na stanici kod zgrade "Beograđanke".



Maloletnici koji imaju po 17 godina su identifikovani i sa njima će u policiji biti obavljen razgovor u prisustvu roditelja, rečeno je Tanjugu u MUP-u.

Napad se dogodio oko 1.30 sati, a kontrolor nije zatražio lekarsku pomoć.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-autobusu
 
Sta je to Nedeljnik.. :?: flajer Apexa ili slicno.. :wink:
 
Vrh