Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Dobar dan cjenjeni gospodne molim vasu kartu hvala ,recimo tako nesto ,pokaze nsluzbenu legitimaciju
 
Upravo tako .
Ako hoće svima da se obrati, kao što se obratio sa ajte spremte karte. Mogao je reći
Dobar dan dame i gospode, molim da pripemite vaše karte radi kontrole, hvala

Ukoliko se meni obraća dovoljno je da kaže
Dobar dan, kontrola karata
i posle da se zahvali...

@somi, meni je danas kontrolorka htela da naplati 1000 :)
 
kopmania":3sd8kiqe je napisao(la):
Ukoliko se meni obraća dovoljno je da kaže
Dobar dan, kontrola karata
i posle da se zahvali...
Углавном се и тако појединачно обраћају путницима, што је и у реду.
Да будем искрен још нисам доживео да се контролор обраћа свим путницима у аутобусу у глас, за контролу карата. Малте не би то требао онда да каже (виче) на свакој станици кад уђу нови путници !
 
Najvise od svega mrzim robotske recenice "dobardankontrolavasukartumolim", i sve u jednom dahu. A pogotovo bez pogleda, uvek kad dajem kartu, gledam u oci, zahvali mi se i klimnem glavom, i uglavnom me pogledaju nazad, ali me uzasno iznervira kada neko vraca kartu i gleda u nekom drugom pravcu. Malo pristojnosti nije na odmet, ipak je to posao gde je prvi utisak vazan, pre ce neko izaci iz vozila ako ga lepo zamolite i ponasate se pristojno, nego kada pametujete "a zasto niste kupili kartu? jel znate da morate da imate? izadjite na sledecoj stanici".
 
mene najvise nervira kad udjem a kontrolor poleti za mnom pa nije krava zgazila na nogu mogu bar jedan minut da sacekaju korisno je i za one koje su negde zaturili kartu pa se desava da putnica trazi kartu u tasni gde je zaturila kontrolor non stop joj visi nad glavom :roll:
 
Večeras umalo fizički sukob na 78, 2 ženske kontrolorke firme Apex Solutions verovatno zadužene na trasi Ušće-Opština Novi Beograd- Ušće, umalo da izazovu opštu tuču. Prvo je mlada kontrolorka sama kontrolisala karte i nakon jednog mirnog odgovora momka da neće da da kartu dotičnoj dok ne pokaže legitimaciju, ova kreće na vrata u nameri da zaustavi vozilo dok ovaj ne izađe, tu kreću psovke vika i dreka, na pretnji da će joj se ovaj Na***ati majke, ona odustaje i vraća se da prekontroliše karte u prikolici, ostavljamo je na opštini NBGD. Međutim, dotična kao da je čekala opet nas pa opet ulazi, trči preko cele stanice do prvih vrata i ulazi, naravno mene preskače, nastavlja dalje. Na sledećoj stanici, ovoj mladoj kontrolorki se priključuje i starija kontrolorka, takođe radnica u firmi Apex Solutions. Nakon stanice preko puta Siva, napred do kolege stiže jedna mlada devojka starosti 19 godina sa molbom da je zaštitimo od kontrolorke, naime dotična je pokušala da je izbaci iz vozila, dok mlada dama nije imala nikakav dokument, sa pričom da je krenula u policiju da prijavi krađu novčanika, pritom otvarajući torbu kako bi nas uverila da ju je neko stvarno "opelješio". U međuvremenu mi pristižemo na stanicu "Ušće", mlađa kontrolorka blokira vozilo da krene sa stanice, dok starija kreće u novi obračun sa putnicom pokušavajući da je gurne iz vozila, na šta sam ja reagovao i rekao da nema pravo nikoga fizički da tera iz vozila. Tada se priključuje mlađa, koja dolazi do prvih vrata i preteći prstom govori kolegi "nemoj slučajno da si joj prodao kartu"! U tom momentu ova matora, videvši da ja neću odustati od toga da joj sprečim dalji fizički kontakt sa devojkom izlazi napolje i šatro zove policiju, kolega je molio da nekako to reše samo da nas ne zadržavaju, jer nakon tog pravca idemo za garažu, tj. kućama, međutim dotične dame nisu htele "nagodbu". Matora je tu nekog zvala i pričala kako ju je neko "napao", taj neko sam verovatno ja :D, kao da se zove policija vamo tamo, ova mlada drži nogu na vratima i psuje nešto, tu smo stajali jedno 5 minuta, da bi na kraju već poprilično iznerviran kolega zatvorio vrata i krenuo, ova je krenula da udara po staklima, da zaustavi bus, verovatno nesvesna same situacije i raspoloženja kakvo su stvorile, pa da onda vidi kako bi trebalo da se ponaša na javnom mestu. Srećom, stakla i kontrolorke su ostale čitave, bar smo ih mi takve ostavili, a devojka se zahvaljivala i obećala da će nas častiti, na čemu smo se zahvalili i zamolili je da ipak sledeći put ima kartu uz sebe, da ne bude tenzija.
 
Izgleda da su se ponovo vratili na ono staro. Od ponedeljka kontrolora nema u vozilima, odnosno ne stoje tu da odrade smenu, nego se setaju, idu po dve-tri stanice, izadju, pa cekaju sledeci autobus. A na Ustanickoj opet "mucenje", sad na stanicama stoje u grupama po 3-4, udju, kontrolisu i izbacuju. Barem sam ja takav utisak stekao, ni na 25 ni na 31/17 nije bilo kontrolora u vozilu, sto je bio slucaj prethodnih par meseci.
 
kopmania":14qimzjb je napisao(la):
@somi, meni je danas kontrolorka htela da naplati 1000 :)
Тетка у траму није откуцала карту, а када је дала контролорки она јој је написала казну и тражила 1000 на лицу места. Тетка није хтела да јој плати па ће јој на кућну адресу стићи казна од 5000! Мало је пуно? :?
 
marrecar":8t0tim60 je napisao(la):
Izgleda da su se ponovo vratili na ono staro. Od ponedeljka kontrolora nema u vozilima, odnosno ne stoje tu da odrade smenu, nego se setaju, idu po dve-tri stanice, izadju, pa cekaju sledeci autobus. A na Ustanickoj opet "mucenje", sad na stanicama stoje u grupama po 3-4, udju, kontrolisu i izbacuju. Barem sam ja takav utisak stekao, ni na 25 ni na 31/17 nije bilo kontrolora u vozilu, sto je bio slucaj prethodnih par meseci.

Изгледа да јесу, и на 72., 74. и 75. се тако распореде. Чекају аутобус рецимо код станице на пијаци Бежанијска коса (у правцу града) уђу у аутобус, прекотролишу карте до станице после цркве на Коси, ту изађу, пређу преко пута и онда уђу у аутобус који иде према пијаци и даље.
Онда је у том истом аутобусу у ком сам био (75.), код Студењака ушла контролорка, преконтролисала карте, и изашла код Општине. И ја сам изашао код Општине тако да не знам како је било даље.
Кад сам се враћао било је слично.
 
chirac_metro1.jpg

a sto mi srtnici nebi mogli kad moze predsjednik drzave
 
Kontrole su sada na potezu 300, onda imaju ekipe na trasi Ušće-Opština Novi Beograd-Ušće, ima ekipa od Marakane do Mišovića, kao i od Mišovića do VMA, ako nekom to nešto znači, eto da zna, to je do kraja nedelje, a nakon toga ih vraćaju na redovna zaduženja, pa nema više šetajuće kontrole.
 
Ima ih i kroz kumodrašku od autokomande do darvinove pošte se voze,
 
e dobro je da znam da ne idem tuda :D .Ima ih jos kod kineza prema buvljaku ali samo kod tramvajske stanice
 
Ima ih i u Vojvode Stepe.
Cak ne vidim ni poentu ovakvog kontrolisanja. Treba odrediti linije na kojima ce redovno biti kontrolori, kao sto je bio slucaj prethodnih par meseci, a onda postaviti ove "setace" koji ce biti na odredjenim linijama par dana, pa onda menjanje i tako ponovo. Ovako, npr na potezu 300, nije ih bilo ne znam koliko meseci, sad odjednom dosli na nedelju dana. Efekat jednak nuli.
 
Модрице не могу да сакријем од породице

Бранислава Поповић
Бранислава Поповић има 52 године и по струци је економиста.

Удата је и мајка двојице синова.

Променила је више послова, радила и у пекари, трафици...

Од 16. јануара 2012, запослена је у предузећу „Апекс”, као контролор карата у јавном градском саобраћају.

Од тада, каже, први пут за 32 године радног стажа, проблеме са посла не дели са укућанима...

„Сваки радни дан је нови изазов и нови ризик. Али, трудим се да не размишљам о могућим опасностима, иако сам на радном месту неколико пута нападнута. Било је ту одгуривања раменом у мимоилажењу, мучких удараца лактом у бубреге, једном сам добила шамар преко уста... Ма нема говора да сам их нечим испровоцирала. Ударају већ после реченице: „Добар дан, контрола, молим вас вашу карту”. Последњи пут... пре месец дана, у аутобусу на линији 601. Била су двојица, без карте, нити су хтели да их купе код возача нити да напусте возило. Остали путници су ме подржали, и тражили да ова двојица изађу. Онда су они устали и пред долазак на стајалиште кренули ка вратима. Нису претили, ни псовали. Када су се врата отворила, један од њих се окренуо и ударио ме песницом у око. Све сам звезде видела...

Те батине нисам могла да сакријем од породице, модрица је била превелика.

Замало да ми се исто догоди пре десетак дана. Дечко улази у аутобус, једе хот-дог. Ја њему: „Добар дан, контрола, молим вас вашу карту”, а он мени као из топа: „Шта ме смараш, ку... У делићу секунде сам видела да замахује руком и инстинктивно сам устукнула. Ударцем песнице који је био намењен мени разбио је апарат за очитавање карата. Срећа да је тако искалио бес...

Највише проблема имамо са младићима од 17 до 22 године и особама више од 50 година. Стари путници ме доживљавају као некога ко их малтретира, само зато што им тражим карту.

Вербалне провокације углавном и не пријављујемо шефовима. Вређање и увреде су на жалост постале уобичајени део овог посла. Посебно боле коментари појединих путника дан након што медији објаве да је неко од контролора нападнут. Замислите како је када чујете да вам иза леђа говоре „и треба да их бију, заслужили су”. Имам утисак да су изливи насиља чешћи и бурнији сада него пре рецимо годину дана. О томе често причам са колегама, то нам дође као неки издувни вентил.

Када дођем кући, ћутим барем два сата. Тако покушавам да повратим психички мир. Неки пут ми успева, неки пут не. Мој муж је вероватно сто пута помислио: „Шта ти то треба Бранислава”, али ми то никада није рекао. Свестан је ситуације и зна колико је тешко наћи било какав посао...

----------------------------------------------------

Обуком против сукоба

Сви контролори запослени у „Апексу” пролазе кроз тренингео пословном понашању у оквиру којих су и симулације рада на терену као и обуке о избегавању конфликтних ситуација.У процесу селекције, при одабиру кандидата за радно место контролора, обавља се и одговарајуће психолошко тестирање.

-------------------------------------------

Амбијент растуће мржње

Компанија „Апекс”, која управља системом наплате карата за јавни превоз, затражила је од заштитника грађана Саше Јанковића да допринесе заштити права запослених те фирме, који често трпе вербалне и физичке нападе, и да се придружи иницијативи да контролори добију статус службених лица.

Као аргумент, „Апекс” наводи да су њихови контролори „нападнути безброј пута, а да су у 28 ситуација последице тих напада изискивале медицинску помоћ”.

Представници компаније „Апекс” су навели да су се Јанковићу обратили у недостатку правне помоћи да заштите своје запослене у, како суистакли, „амбијенту продукованог анимозитета према институционализицији система наплате”.

Д. Спаловић

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... ce.sr.html
 
Jos ce traziti status sluzbenih lica , svako malo ista prica
 
direktor":3je33z3p je napisao(la):
Jos ce traziti status sluzbenih lica , svako malo ista prica

Da, i treba da ga dobiju jer je taj zakon namenjen zaštiti lica na radnom mestu, a ne zaštiti privatne kompanije. Niko ne sme da ima pravo da svoje neslaganje sa radom neke firme izrazi tako što će da maltretira njene radnike. Ovo apsolutno nema veze za tim što verovatno postoje i bahati kontrolori, na koje ja i ako sam korisnik prevoza nisam dugo naišao.

Dosta je bahatosti i nekulture.
 
Nemaju pravo initi treba da dobuiju onda ce da traze ljekari ,pa takcisti ,i tako redom onda sistem nefunkcjonise vec pada ,ako hoce da rijese problem mogu vrlo lako
Otpustis kontrlolre zaposlis 150 kom policajaca da kontrolisu karte i rijesen problem
 
direktor":6g1y8zaw je napisao(la):
Jos ce traziti status sluzbenih lica , svako malo ista prica
Zasto i ne bi? Da vidimo kako bi se ti osecao da te svaki dan maltretiraju, a moras to da radis i jos znas da bilo ko da te napadne, taj nece biti uhvacen ili/niti strogo kaznjen. Podrzavam ih da dobiju status sluzbenog lica, kao i sanitarce i vozace. Nikada ne razumem da neko napadne coveka, a jos manje zenu, koja samo trazi kartu ili da napusti vozilo. Jeste da mogu da budu neprijatni i ponekad nekulturni, ali 98% njih ne napada fizicki, a ako to urade, iz samoodbrane je.
 
Procitaj moj gornji post onda ce i drugi trziti i to je zacarani krug ,fino sam ponudio i rijesenje problema
 
Ma mogu da dobiju i diplomatski imunutet, sve je to samo lecenje posledica. Sve dok usluga prevoza ne postane bolja, ali tako da gradjani to pocnu da osecaju, stvari mogu samo da stagniraju ili idu na dole. Mislim na trase linija, redove voznje, frekventnost, semafore kod tramvaja, zute trake, dakle sve ono sto ce uciniti da manje cekamo i brze i stizemo tako gde smo krenuli. Sve ostalo je sminka koja je kratkog daha.

Od pompeznog uvodjenja novog sistema i svih mogucih svemirskih poboljsanja do kojih je ono trebalo da dovede dobrili smo tek dve mrvice: android aplikaciju i dopune mesecnih na trafikama. Nista vise, ali bukvalno NISTA. Zamenili su papirnu kartu plasticnom, i tu se taj epohalni poduhvat zaustavio. Gde je upravljanje u realnom vremenu, dolasku u minut i ostalim glupostima o kojima su toliko trucali? (Ni onda nisu znali kako da odgovore na to).
A posle moje nedavne epizode sa kaznama (zloubpotrebom moje LK),licno sam se uverio da preduzece Apeks ama bas nista ne radi, ne odgovora nikom i ne pita se ni za sta, osim sto parazitira i dobija svojih 8.5% svakog meseca i to je ljudima odavno jasno. Odatle, izmedju ostalog, i potice svo to nezadovoljstvo.

Karta treba da se plati, ali i usluge moraju da pruze odgovarajucu protivvrednost. Kada ljudi vide da da stvari su makar krenule a bolje, onda ce da pocnu da menjaju svoje ponasanje.
Od/zbog uvodjenja busplusa prevoz NIJE bolji, tacka. A koliko vidim,ni naplata, sto im je osnovna delatnost.
 
direktor":zzks75ma je napisao(la):
Procitaj moj gornji post onda ce i drugi trziti i to je zacarani krug ,fino sam ponudio i rijesenje problema
I dalje ne vidim zasto kontrolori ne bi trebalo da imaju takav status? Taksisti mogu lako da se zastite, sanitarci/lekari treba da imaju status sluzbenog lica. Kontrolori imaju vrlo mali nivo zastite, a onda kada su potrebni svedoci, nema nikoga. Ali naravno, ne bi trebalo ishitreno nesto takvo uvesti i usvojiti.
 
Vrh