Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa nisam ja kriv sto nisu popunikli rupe u zakinu pravne praznine nego oko bus plusa u kuriru neko spominjao romin i dopune za mob

OTKRIVAMO: Neša Roming je pravi gazda bus-plusa!
Nenad Kovač vlasnik je preduzeća „Koefik“, čija je zavisna firma „Lanus“, prema izveštaju iz 2009, jedan od dva osnivača „Apeksa“, koji vodi sistem naplate karata
BEOGRAD - Kurir otkriva u čije ruke odlazi novac Beograđana od „bus-plusa“!
Višemilionski iznosi koji građani i Grad Beograd plaćaju za sistem „bus-plus“ u stvari odlaze u ruke Nenada Kovača, poznatijeg kao Neša Roming, čije su firme bile pravi većinski vlasnici konzorcijuma „Apeks solušn tehnolodžija“, koji je 2010. godine na tenderu od Grada Beograda dobio posao za naplaćivanje karata u javnom prevozu, saznaje Kurir.

Podsetimo, firma „Apeks“, koja kontroliše „bus-plus“, bila je 2010. godine 90 odsto u vlasništvu firme „Lanus“ i 10 odsto u vlasništvu turske firme „Kentkart“, a Nenad Kovač, zvani Neša Roming, vlasnik je firme „Koefik“, koja je direktno povezana s firmom „Lanus“.

Tvorci „Apeksa“

Naime, firma „Lanus“, prema konsolidovanim finansijskim izveštajima za preduzeće „Koefik“, objavljenim 2009, jedno je od zavisnih preduzeća „Koefika“, kao i druga Kovačeva firma - „Roming elektroniks“.

- Ovo je isti onaj „Lanus“ koji je zajedno s turskim „Kentkartom“ stvorio „Apeks“, koji uzima pare od Beograđana. Iz ovog uvida u vlasničku strukturu, dolazi se do zaključka da je Nenad Kovač, zvani Neša Roming, pravi vlasnik „bus-plusa“! On se godinama krio iza raznih firmi, a sklapanjem ovog posla počeo je da dobija novac od naplate prevoza - priča naš izvor.

Kad je policija ozbiljno počela da se interesuje za poslovanje i vlasničku strukturu „bus-plusa“ i firme „Apeks solušn tehnolodži“, ova kompanija je na brzinu promenila vlasničku strukturu. Firma Neše Rominga „Lanus“ u tri pravna koraka povukla iz „Apeksa“.

Prema podacima iz Agencije za privredne registre, 18. jula ove godine briše se udeo „Lanusa“ od 90 odsto i pretvara u udeo od 45 odsto, a turska firma „Kentkart“ upisuje se s udelom od 55 odsto. Dakle, u prvom koraku „Lanus“ je Turcima preneo 45 odsto svog vlasništva u „Apeksu“. Istog dana, 18. jula 2013. godine, udeo „Lanusa“ od 45 odsto pretvara se u udeo od 21 odsto, a 24 odsto upisuje se izvesnom Savi Terziću, koji se i sad vodi kao manjinski vlasnik „Apeksa“.

Udeo u firmi

Sutradan, 19. jula, u potpunosti se briše firma „Lanus“ i vlasništvo nad 21 odsto „Apeksa“ dobija firma „Proceskom“. Inače, i firma „Proceskom“, koja je sadašnji vlasnik „Apeksa“, umesto „Lanusa“, povezuje se s Romingom, pošto je bila sto odsto vlasnik firme „WP tim sistem“, manjinskog vlasnika „Lanusa“.

Posle pokušaja da se iz „bus-plusa“ izbrišu svi tragovi prisustva Nenada Kovača, sadašnji vlasnici u „Apeks solušn tehnolodžiju“ su turski „Kentkart“ s udelom od 55 odsto, Sava Terzić s udelom od 24 odsto i firma „Proceskom“ s udelom od 21 odsto.
Kurir je juče pozvao Nenada Kovača i upitao ga za komentar, ali je on uporno ponavljao jednu rečenicu, uprkos našem insistiranju da nam odgovori bar na jedno pitanje:
- Nemam nikakve veze s tim!
Aleksandar Jovičić: Odmah Raskinuti ugovor

Šef odborničke grupe SNS u Skupštini Beograda Aleksandar Jovičić nedavno je rekao da je prihod od naplate karata u gradskom prevozu u julu 2012. opao i da bi trebalo ozbiljno razmotriti prekid saradnje s „bus-plusom“.
- Ove godine je zabeležen manjak od osam miliona dinara u odnosu na isti period prošle godine. Ovim poslednjim potezom pogoršana je i onako loša situacija u gradskom prevozu, a za to vreme „bus-plus“ i dalje uzima svojih 8,53 odsto - rekao je Jovčić.
Blizak Đilasu

Nenad Kovač, zvani Neša Roming, poznat je i po tome što ga povezuju s gradonačelnikom Beograda i predsednikom DS Draganom Đilasom. Prema rečima dobro upućenih, Đilas i Neša Roming su veoma dobri prijatelji i često se mogu videti zajedno, a prema nekim informacijama, imaju i poslovne odnose.
Dobit 400.000 evra

Iako sve troškove uvođenja sistema snosi konzorcijum, zauzvrat je, osim prava da od GSP preuzme posao naplate karata, „Apeks“ dobio i 8,53 odsto ukupnih prihoda od ovog posla. Naplata karata trenutno donosi otprilike 4,6 miliona evra mesečno, što znači da od prodaje karata konzorcijum mesečno zaradi malo manje od 400.000 evra.
apeks-1379450669-367817.jpg


http://www.kurir-info.rs/otkrivamo-nesa ... nak-990023
 
Gorstak89":2dqk0igb je napisao(la):
Zašto izmišljate toplu vodu? Kada imaš neizmirenu obavezu prema bilo kome šta se dešava? Sledi Tužba, ovde mislim da baš mora tužba, za struju, vodu i sl može odmah na izvršenje pa ako uložiš žalbu koja je argumentovana ide na sud, pa onda opet na izvršenje :)
A što bi deca stradala zbog nemarnih roditelja? Plus, mnogi kao ja nemaju decu!

Хајде погледај шта сам ја заиста написао... деца су само пример.
Прописе треба нивелисати тако да боли... тужбе у Србији, посебно за ситне износе не врше посао.

@dGoran Jezik i pismo
Član 10.
U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uredjuje se zakonom, na osnovu Ustava.

Хајде поново погледај шта сам ја заиста написао.
Мој фаворит је српски језик и ћирилично писмо, након тога енглески језик и латинично писмо.

Када је у питању изједначеност писама, основно је питање да ли можеш нешто да напишеш и на латиници и на ћирилици на потпуно исти начин без губитка садржаја, и да ли се друго писмо (латиница) користи у народу.

A moj drugar koji studira ETF se nikako ne bi složio sa tobom za ovu izjavu o zanatu. I ako stvarno može skoro bilo ko da koduje, potrebno je poprilično znanje da se shvati ceo sistem, kako šta radi i kako šta može da se optimizuje. Ova aplikacija svakako da je mogla i lepše da izgleda, ja mislim da je i rf antena (detektor) trebao da bude jači.

Полако :) дај другу неко време.
 
Treba malo uzeti sve ovo sa rezervom. Opet, ne branim BUS PLUS ali mi sve ovo deluje mnogo prenaduvano. I to baš sad kad se spremaju izbori oni napadaju bus plus? Drugo, građani neće biti zadovoljni ni jednim sistemom koji im uzima pare, navikli da se klackaju džabe! To ko je sada vlasnik nam govori šta? A verujem da bi Vučko odmah strpao Đikija u tvorza da je našao nešto. Mada, polako, možda se i to desi.
 
Evo sad da ti pojasnim, to da boli je samo neka naša odomaćena idiotarija, izvini ali tako je. Šta smo dobili žestokim kaznama u saobraćaju? Jedini način da se neko pravilo baš poštuje je da se to pravilo baš primenjuje. Kada bi 90% onih koji se švercuju bilo tuženo, pa im onda imovina bila popisana i na kraju prodata više se ne bi vozili bez karte. A to što će jedan u 300 da bude kažnjen nekom takvom novom kaznom ili npr novčanom kaznom od 1000e koju verovatno neće ni da plati to ne služi svrsi.

mali off topic, planira se nova vrsta kontrole brzine na auto putu, biće 2 kontrolna punkta i sistem meri vreme koje ti je trebalo između te dve tačke. Na toj deonici niko neće voziti preko 120 (osim ako između bude neko odmaralište, ali ja bih te punktove postavio na svim rampama i na svim odmaralištima) tada bi svi vozili po propisu.

A što se tiče pisma, ustav kaže samo ćirilica, međutim, latinica je za Beograd bolja samo zato što imamo jako puno stranaca. Alternativa je da imamo i na latinici i na ćirilici. A da li nam to baš treba? Odmah ide sitniji font na i onako male nazive stanica.
 
Gorstak89":tyw466ze je napisao(la):
Evo sad da ti pojasnim, to da boli je samo neka naša odomaćena idiotarija, izvini ali tako je. Šta smo dobili žestokim kaznama u saobraćaju? Jedini način da se neko pravilo baš poštuje je da se to pravilo baš primenjuje. Kada bi 90% onih koji se švercuju bilo tuženo, pa im onda imovina bila popisana i na kraju prodata više se ne bi vozili bez karte. A to što će jedan u 300 da bude kažnjen nekom takvom novom kaznom ili npr novčanom kaznom od 1000e koju verovatno neće ni da plati to ne služi svrsi.

Hajde da se složimo da su poštovanje propisa i primena propisanih mera osnovne stvari. To je sasvim jasno.

Sledeće pitanje je šta je realno primenljivo a šta ne? Šta grad može da uradi za sebe, na šta može da utiče a na šta ne?
Da li grad može da utiče na sudove? Ne može.
Da li grad može da uskrati svoje usluge? Može.

Kada se tako postave stvari, lakše je.
Nikako nije rešenje reći, mi smo tužili ali eto sudovi su neefikasni. Dobro, nađi rešenje koje je efikasno, ovo prvo je samo izgovor.
 
Da li ti možeš da utičeš na sud u postpku u kome si ti stranka? DA, ako se postupak odugovlači pišeš primedbu na rad suda, u slučaju da se i dalje prekopotrebno odugovlači to je jedini primer gde možeš pravo u Strazbur bez viših istanci i ostalih peripetija.

Ako je ne plaćanje karata prekršaj, a može da bude, onda je stvar malo prostija, pokrene se postupak, postupak se sprovede makar i posle godinu dana i ti MORAŠ da platiš, neko u gradu mora da vodi računa o tome. Ako ne platiš, 10 dana zatvora. I nemojte se zavaravati, 10 dana nije u opšte malo!

Zamisli kako bi bilo da se uskrate usluge grada? Kao pravniku jako mi je teško da zamislim takav sistem. Moguće komplikacije? A i sad, ja npr nemam pare, siromašan sam, i ja ne mogu da platim zbog toga budem trajno odstranjen od Bazena i to je to, ništa se drugo ne dešava. A ti ako imaš para ti platiš i boli te.. :D To je diskriminacija po osnovu imovnog stanja. I uvodi neke potpuno nove vrste kazni i to opasno dalje komplikuje sistem. Plus administracija za sve to, kako bi te informacije išle? Kako bi neko tamo znao da li ja smem na bazen ili ne? Ko bi imao pristup tim informacijama, gde je tu zaštita podataka o ličnosti? i još brojna pitanja bi se tu postavila i brojni su potencijalni problemi. Plus, gde si ti to video u svetu?
 
Ovako spor oko kazni je spor male vriijednosti podizanje tuzbe kosta vise od vriednosti spora kao i za rtv pretplatu recimo i zastarjeva u roku od godinu dana
Gorstak 89 neide bas to tako oko tuzbi
 
Položih gpp :D Zavisi kako se gleda na to. Ako je prekršaj onda nema male vrednosti nego je prekršajni postupak. Ako je građanska parnica onda postoji baš taj postupak koji ide direktno na izvršenje, al ovde to verovatno ne bi bio slučaj. A to što ne ide ne ide zato što se niko ne trudi i zato što imamo gomilu pravnika koji pojma nemaju. Ja sam se kao pripravnik nagledao svega i svačega, čak i kod sudija i advokata. Plus, godinu dana je za rtv pretplatu, struju, vodu, nije i za gsp, ZOO govori o tome u rokovima zastarelosti. A rtv pretplata i slično po sadašnjem zakonu o izvršenju i obezbeđenju ide direktno kod privatnog izvršioca bet sudskog postupka. Ti tu imaš pravo žalbe, ali samo uz valjane dokaze da nešto nije u redu oko tog postupka. E tad ideš na sud, prolaziš kroz postupak za sporove male vrednosti itd.

Rešenje? Napisati jedan detaljniji priručnik za ljude koji su zaduženi za to. U tim priručnicima bi pisalo rešenje za svaku takvu situaciju. To što je taksa skuplja je problem onoga ko neće da plati. Mada, ja i dalje smatram da to treba da bude prekršaj, i bio je prekršaj pre, verujem da je i sada. A to je onda praktično jedan mali krivični postupak, nakon što se on završi a to bi po pravilu trajalo jedno ročište koje može da se održi realno posle 3 meseca od momenta pisanja kazne, ide na izvršenje. Pre izvršenja imaš paricioni rok od 15 dana da dobrovoljno uplatiš, ako ne uplatiš privedu te i odslužiš 10 dana. I tu nema nikakav problem pravno gledano.

Ono što je istina iza svega toga je to da vlast neće da se zamera narodu, situacija u državi je loša, količina para je mala i onda većina političara čuva svoje poene na taj način. Što znači da tek neće hteti neke ekstremnije kazne da sprovode.
 
O kolega GPP :p polozeno ima tu dosta supljina i krivina ,naj jednostavnije rijesenje svi kontrolori otkaz ,povecati broj komunalnih policajaca za 150 i da oni vrse kontrolu i naplatu kazni samim tim se smanjuje broj krivina za vatanje,ijer za razliku od sadasnjih kontrolora imaju pravo da legitimisu , pa onda kod sudije za prekrsaje u prizemlju gradske uprave u 27 marta i gotovo ,ovo jedan brzinski predlog do tad imamo konduktere :)
 
Gorstak89":1yfnwi0c je napisao(la):
Da li ti možeš da utičeš na sud u postpku u kome si ti stranka? DA, ako se postupak odugovlači pišeš primedbu na rad suda, u slučaju da se i dalje prekopotrebno odugovlači to je jedini primer gde možeš pravo u Strazbur bez viših istanci i ostalih peripetija.

Ako je ne plaćanje karata prekršaj, a može da bude, onda je stvar malo prostija, pokrene se postupak, postupak se sprovede makar i posle godinu dana i ti MORAŠ da platiš, neko u gradu mora da vodi računa o tome. Ako ne platiš, 10 dana zatvora. I nemojte se zavaravati, 10 dana nije u opšte malo!

Zamisli kako bi bilo da se uskrate usluge grada? Kao pravniku jako mi je teško da zamislim takav sistem. Moguće komplikacije? A i sad, ja npr nemam pare, siromašan sam, i ja ne mogu da platim zbog toga budem trajno odstranjen od Bazena i to je to, ništa se drugo ne dešava. A ti ako imaš para ti platiš i boli te.. :D To je diskriminacija po osnovu imovnog stanja. I uvodi neke potpuno nove vrste kazni i to opasno dalje komplikuje sistem. Plus administracija za sve to, kako bi te informacije išle? Kako bi neko tamo znao da li ja smem na bazen ili ne? Ko bi imao pristup tim informacijama, gde je tu zaštita podataka o ličnosti? i još brojna pitanja bi se tu postavila i brojni su potencijalni problemi. Plus, gde si ti to video u svetu?

Fantastičano! :)

#1. Gde je tu efikasnost i efektivnost rešenja? Ako ću da se ganjam po sudovima godinama i ako će to da me košta mnogo više nego ona osnovna karta?

#2. Nego reci mi, jel da, da sa dobrim pravnikom ova prava i obaveze, kršenje ljudskih prava, socijalna nepravda, itd. i nije neki problem ;-) sve može da se reši, zar ne?

#3. Svakako ne zagovoram totalitarni kapitalizam već prirodna rešenja. S nešto volje, truda i vremena svakako može da se nađe rešenje gde će se bahati kazniti (to je cilj) a socijalno izazvani prepoznati i priznati.
 
Ok, to rešenje je već izvodljivije. Dodati tu neki lukaviji sistem upada u atobus gde nema izlaza dok se ne pregleda sve.

I ja bih dodao i jedan sistem gde bi se testirali i komunalni policajci, pa kada nekome progledaju kroz prste da popiju oni kaznu. Tu bi mogli lažni šverceri da se uvedu.

Mana je što to onda dobija malo militantni izgled. Građani bi bili žrtve, mnogi bi bili nervozni zbog usporavnja saobraćaja, ali to bi valjda vremenom došlo na svoje mesto.

Druga opcija bi bila da se nastavi ovako, svako vozilo sa kontrolotom, kada kontrolor naiđe na nekog bez karte zaustavlja vozilo. ako neće da izađe, komunalna. A to da im je mala plata, pa šta sad, ne sviđa ti se posao? Idi radi negde drugde. Non stop imamo izgovore da ne radimo svoj posao profesionalno!
 
Ових дана сам видео девојку контролора како инсистира да нека ромска омладина напусти возило. И успела је у томе. Пуно ми је сметала та расна дискриминација, до сада сам виђао само гледање кроз прсте.
Друга контролорка је пре неки дан приметила отворен прозор и прешла пола аутобуса брзо, да га затвори. Потом је извадила марамице и обрисала два мокра седишта.
Из ова два примера сам видео да има вредних и пожртвованих људи, још увек. Али и да би одлична идеја била да присуство контролора у сваком аутобусу добије други карактер. Да као стални чланови посаде у будућности и они пазе на возила, уредност ( прозори, седишта), кварове ( откачене ручке, отпали лимови ... ) и те ситне ствари пријављују. Или сами решавају по могућностима, ипак је то њихово радно место и некако је ред да о њему брину.
Уз квалитетнији превоз и услуге, и када свет види да се мења нешто, смањио би се и отпор не плаћању.
 
@dGoran

#1 prekršaji ne traju godinama. Da li si nekada imao postupak pred krekršajnim sudom? Koštaće te mnogo više ako odbijaš da platiš. To je tvoja odluka. A ne možeš u zatvor bez postupka, to su neke temeljne stvari, osnove sistema.

Efekti bi se uočili vrlo brzo, najkasnije posle godinu dana od sprovođenja takvog sistema. Kada prvih 500 ljudi popije zatvor zbog izbegavanja da plati.

#2Može da se reši. Neke stvari su bolne i spore ali mogu da se reše. TO što mnogi odustaju i beže od rešavanja problema i dovodi do lošeg sistema. A tu je uvek i taj čuveni Strazbur gde naši građani poprilično lepo dobijaju sporove protiv RS.

#3 Ako ti je cilj kazna onda je sistem promašen i nehuman. Cilj je da se plaća karta. Taj cilj treba da se postigne na što efikasniji i bezbolniji način. Između ostalog valja i objasniti cenu karte, dostaviti građanima šta koliko košta, sprovesti kampanje i tako dalje.
 
Pa kad bi rasclanili tih 72 din recimo primjer 1.8 din bus plus
2.12 din plate vozaca osoblja
3.17 din odrzavanje vozila
4.5 din DJP
5.30 din gorivo ,mazivo itd
 
Борчанац":256l6svt je napisao(la):
Ових дана сам видео девојку контролора како инсистира да нека ромска омладина напусти возило. И успела је у томе. Пуно ми је сметала та расна дискриминација, до сада сам виђао само гледање кроз прсте.
Друга контролорка је пре неки дан приметила отворен прозор и прешла пола аутобуса брзо, да га затвори. Потом је извадила марамице и обрисала два мокра седишта.
Из ова два примера сам видео да има вредних и пожртвованих људи, још увек. Али и да би одлична идеја била да присуство контролора у сваком аутобусу добије други карактер. Да као стални чланови посаде у будућности и они пазе на возила, уредност ( прозори, седишта), кварове ( откачене ручке, отпали лимови ... ) и те ситне ствари пријављују. Или сами решавају по могућностима, ипак је то њихово радно место и некако је ред да о њему брину.
Уз квалитетнији превоз и услуге, и када свет види да се мења нешто, смањио би се и отпор не плаћању.

Da, i sve to da rade za 20.000 dinara (ili čak, kako neke novine pišu, iz čistog ubeđenja, volonterski)? :D :D :D

direktor":256l6svt je napisao(la):
Pa kad bi rasclanili tih 72 din recimo primjer 1.8 din bus plus
2.12 din plate vozaca osoblja
3.17 din odrzavanje vozila
4.5 din DJP
5.30 din gorivo ,mazivo itd

Ako već raščlanjavaš, raščlani kako treba. Cena od 72 dinara je samo 30% pune cene. Preostalih 70% finansiraju svi građani preko poreza, tako da cena nije 72 dinara, već 240 dinara (koliko god to bilo realno ili ne).
 
Inache, fiat punto trosi prosecno oko 100 din na 10km, sto znaci da kolima moze da se za te pare predje bar 20km, sto govori koliko je ta cena "realna" ;-)
 
EUKALIPTUS":ae63eia3 je napisao(la):
Борчанац":ae63eia3 je napisao(la):
Ових дана сам видео девојку контролора како инсистира да нека ромска омладина напусти возило. И успела је у томе. Пуно ми је сметала та расна дискриминација, до сада сам виђао само гледање кроз прсте.
Друга контролорка је пре неки дан приметила отворен прозор и прешла пола аутобуса брзо, да га затвори. Потом је извадила марамице и обрисала два мокра седишта.
Из ова два примера сам видео да има вредних и пожртвованих људи, још увек. Али и да би одлична идеја била да присуство контролора у сваком аутобусу добије други карактер. Да као стални чланови посаде у будућности и они пазе на возила, уредност ( прозори, седишта), кварове ( откачене ручке, отпали лимови ... ) и те ситне ствари пријављују. Или сами решавају по могућностима, ипак је то њихово радно место и некако је ред да о њему брину.
Уз квалитетнији превоз и услуге, и када свет види да се мења нешто, смањио би се и отпор не плаћању.

Da, i sve to da rade za 20.000 dinara (ili čak, kako neke novine pišu, iz čistog ubeđenja, volonterski)? :D :D :D

direktor":ae63eia3 je napisao(la):
Pa kad bi rasclanili tih 72 din recimo primjer 1.8 din bus plus
2.12 din plate vozaca osoblja
3.17 din odrzavanje vozila
4.5 din DJP
5.30 din gorivo ,mazivo itd

Ako već raščlanjavaš, raščlani kako treba. Cena od 72 dinara je samo 30% pune cene. Preostalih 70% finansiraju svi građani preko poreza, tako da cena nije 72 dinara, već 240 dinara (koliko god to bilo realno ili ne).


Зашто је важно за колико раде?
Радне обавезе, међу којима је одржавање уредним свог радног места, висина зараде, договарају на разговорима за посао. Када се договориш, вероватно поштујеш договор, какав год да је.
Ту где радиш, колика год да је плата, због себе и поштовања према себи, држиш уредно. Бар би требало.

Од квалитета превоза, зависе и приходи, па тако и евентуално веће плате некада.

Цена карте, је неспособност наплате. Ако не можеш да узмеш свима по мало, онима који хоће да плате узми много.
 
Otkud ti to da placamo samo 30 posto ako gsp se dotira sa 50 posto i ostali prevoznici sto dobijaju po formuli direkcije
kazu da iz budzeta ide 100 mil za gsp godisnje nesto ta racunica nevalja
 
Борчанац":n4a8sb7e je napisao(la):
Зашто је важно за колико раде?
Радне обавезе, међу којима је одржавање уредним свог радног места, висина зараде, договарају на разговорима за посао. Када се договориш, вероватно поштујеш договор, какав год да је.
Ту где радиш, колика год да је плата, због себе и поштовања према себи, држиш уредно. Бар би требало.

Auuu, kakva kapitalistička izjava! Ti mora da si neki privatnik, ili da su ti roditelji privatnici.
Očigledno ne gledamo stvari istim očima. Kad biram posao, biraću maksimalno što mogu za sebe da nađem, koliko je to moguće u odnosu na brojne okolnosti, ali da je isto da li radiš za 20.000 ili za 50.000 ili za 80.000, ne može nikako da bude isto.
Jel isto radi komp od 20.000 i onaj od 80.000, jel isto radi auto od 1000 evra i onaj od 50.000? E, pa ne radi ni čovek. Ako sam zadovoljan platom, i njom mogu da priuštim mnogo stvari koje želim, ima da radim i desetostruko, ali ako svojom nazovi platom ne mogu da obezbedim ni hleb i mleko za svih mesec dana, na pamet mi ne pada da se nešto trudim i unosim u to. Vau, izgubiću 20.000? To je ponižavajuća plata, i van svakog ljudskog dostojanstva. Pokušaj da sam živiš mesec dana sa tom platom (bez deljenja sa porodicom) pa ću te videti da li ćeš tako da razmišljaš.

O visokoj ceni karte je glupo pričati, jer SVAKI građanin Beograda, koristio prevoz ili ne, subvencioniše isti sa 70%!!! Znači da cena za pojedinačnu vožnju ne može biti 72 dinara pa makar je i trećina plaćala.
O čemu se zapravo radi? Radi se o neinformisanosti građana, koji ne znaju šta se i kako finansira, pa misle da je to puna cena, a ta cena od 72 dinara je zapravo komercijalna cena, koliko u stvari i vredi karta bez ikakvih subvencija. To se lako da i dokazati primerom privatnih prevoznika koji nisu deo ITS-a i koji saobraćaju po nižim cenama iako nisu subvencionisani, na određenim gradskim relacijama, pisao sam već o tome, pa ne bih da se ponavljam.

Smisao kapitalizma je: DAJ IM KOLIKO TI TRAŽE I NE RAZMIŠLJAJ PREVIŠE DA LI SU TE POKRALI!
 
To se lako da i dokazati primerom privatnih prevoznika koji nisu deo ITS-a i koji saobraćaju po nižim cenama iako nisu subvencionisani, na određenim gradskim relacijama, pisao sam već o tome, pa ne bih da se ponavljam.

Koje gradske relacije koje linije koje nisu u sitemu prosvjetli me
 
Samo si zaboravio da napomeneš da je cena od 72 dinara najskuplja cena karte i da je zapravo mali vroj ljudi plaća. Mnogo više ljudi koristi mesečne karte, za koje postoje razne pogodnosti, a pojedine grupe ne plaćaju kartu uopšte (populizam).

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
direktor":3988mnau je napisao(la):
Koje gradske relacije koje linije koje nisu u sitemu prosvjetli me


Linija: 860
Tarifni sistem: ITS2
Status finansiranja: subvencionisana iz gradskog budžeta
Cena karte (AS Lasta Beograd-Obrenovac): 210 dinara (kod vozača: 300 dinara)
Prevoznici: SP Lasta; Banbus

Linija: Beograd-Obrenovac (Strela UB)
Tarifni sistem: sopstvena tarifa
Status finansiranja: 100% od prodatih karata
Cena karte: 150 dinara
Prevoznik: Strela

...a pogledaj sad ovo, cene mesečnih markica po relacijama: http://www.strela.rs/index.php?option=c ... &Itemid=31

Umka-Beograd je Strelom 1500 dinara mesečno.
Umka-Beograd GSP-ovom linijom 552 je mesečno 3216 dinara mesečno.
 
Ide još jedan primer:

Linija BG voza: Pančevački most-(Vukov spomenik, Karađorđev park........-Zemun)-Batajnica je 72 dinara. Linija je subvencionisana (ITS1).
Linija Beovoza: Pančevački most - Pančevo je 60 dinara. Linija nije subvencionisana i finansira se isključivo od prodaje karata.
 
EUKALIPTUS":2kpi1itb je napisao(la):
Auuu, kakva kapitalistička izjava! Ti mora da si neki privatnik, ili da su ti roditelji privatnici.
Očigledno ne gledamo stvari istim očima. Kad biram posao, biraću maksimalno što mogu za sebe da nađem, koliko je to moguće u odnosu na brojne okolnosti, ali da je isto da li radiš za 20.000 ili za 50.000 ili za 80.000, ne može nikako da bude isto.
Jel isto radi komp od 20.000 i onaj od 80.000, jel isto radi auto od 1000 evra i onaj od 50.000? E, pa ne radi ni čovek. Ako sam zadovoljan platom, i njom mogu da priuštim mnogo stvari koje želim, ima da radim i desetostruko, ali ako svojom nazovi platom ne mogu da obezbedim ni hleb i mleko za svih mesec dana, na pamet mi ne pada da se nešto trudim i unosim u to. Vau, izgubiću 20.000? To je ponižavajuća plata, i van svakog ljudskog dostojanstva. Pokušaj da sam živiš mesec dana sa tom platom (bez deljenja sa porodicom) pa ću te videti da li ćeš tako da razmišljaš.

Pogresan ti je primer. Borcanac govori o zalaganju, a to ne treba da zavisi od visine plate - svako ko radi neki posao treba da ga radi najbolje sto ume. Ako je u Srbiji nekome plata 50.000 na odgovornom, strucnom radnom mestu za koje je potrebna fakultetska diploma, za mesto kontrolora u prevozu, za koje ti ne treba nikakva strucna sprema, i gde se jedino ocekuje od tebe da ides kroz prevoz i uzimas karte od ljudi koji su spremni da ti daju (i nista vise) i provuces kroz aparat, se onda dobija plata od 20.000.

Za ono sto kontrolori rade, u Srbiji su adekvatno placeni.

Da se od njih ocekuje da budu drski prema svercerima, i da ih izbacuju, i da sa njima ulaze u konflikt, trebalo bi da im plata bude bar 4 puta veca. No, ocigledno se ne ocekuje.

A to da su plate u Srbiji generalno male i ponizavajuce - jesu, ali se to ne moze koristiti svaki put kao izgovor za nerad. O tome sam vec pisao nasiroko, pa necu opet.
 
Vidi, ako ti se ne sviđa da radiš sve to, nemoj ni da se zaposliš na tom radnom mestu. Ili, ako ne radiš kako treba dobiješ otkaz. Mi jesmo u kapitalističkom dobu. Što bi ti ja dao 50 000 kada ima dovoljno ljudi koji jedva čekaju da rade za 22 000? Pa ja prvi kao neko ko plaća kartu neću da oni imaju velike plate jer ih ja plaćam! Ima dosta ljudi bez škole ili sa adekvatnom školom za to i plata je na mestu.

Što se tiče svih subvencija, grad do nekle ima interes da daje deo para. Smanjuje se zagušenje, smanjuje se gužva, socijalno ugroženi imaju korist...

A to što punto troži toliko, a koliko punto košta? Koliko košta servis? Koliko koštaju popravke na puntu koje moraš tokom veka eksploatacije da platiš? Ja inače navijam za skuter i od sledeće sezone se vozim njime!
 
Vrh