Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

2012 ako se u nešto razumem to su onda ugovori :) Kako ćeš dokazati ovde štetnost ugovora? 300 kontrolora (ako se ne varam), plus displeji, plus uređaji, plus onaj centar za praćenje, plus rukovođenje novca za 8% od karte. A da, i izdavanje karata. A ugovor je sigurno potpisan na neki period, teško je pričati o tome bez samog dokumenta a ja našim medijima ne verujem dovoljno da bih duboko ušao u diskusiju. Sve u svemu, apexu bi morala da se isplati i izgubljena dobit. za period od toliko koliko bi on radio da ugovor nije raskinut. A kažem, i ako jeste mutljavina bila, nećeš je tek tako dokazati.
 
He he daj mi ugovor i slucaj u ruke :wink: , sve je podlozno reviziji,a posebno ovakvi aranzmani,ja ne brinem za Apex oni ce dobiti svoj deo obestecenja,vec su isplatili ulozena sredsta u sistem od naplate i to jos na pocetku,a dobit ..,sto su uzeli uzeli su,vise nema..vazno je da se stvari vrate pod kontrolu osnivaca,i da Beogradjani vise ne trpe stetu.Mi ovde na forum ne raspravljamo o krivicnoj odgovornosti,to nije tema za nas.. :kafa:
U sustini ,ovde ja uradjena neka vrsta javnog privatnog partnerstva koje nije bilo transparentno,diskutovano u nadleznim odborima,sagledane posledice,i pravna lica umesana u ovaj slucaj,sto ce se naknadno uraditi.
Cak je moguce da zamislim, ili predlozim kao opciju,da se napraviti novi ugovor sa Apexom,o obavljanju usluga operatora sistema ,pod novim uslovima,sa novom realnom cenom za pruzanje tih usluga na odredjeni period,tako sto bi se dobit u prethodnom ugovoru sada prevela u naknadu..za usluge operatora.po isteku odredjenog roka ,islo bi se na tender za novog operatora ili bi se napravila nova strucna sluzba unutar GSP koja bi se bavila istim stvarima, a sam elektronski sistem GSP,Grad kupio ili jos unapredio na trzistu.Dakle ima jos mogucnosti koja bi se uporedno sa svetskim iskustvima primenila ,ali me niko ne placa za to da bi utrosio svoje vreme..besplatno dajem neke savete na Beobildu jos uvek :kafa:
Shema subjekata u prici
Parties involved in the development, implementation and operation of integrated smart ticketing can be broadly categorised:

Transport authorities;
Transport Operators;
Standards Bodies;
Equipment Suppliers;
Service Suppliers;
Public transport users.
Sta kaze EU komisija na tu temu
Smart Ticketing schemes need to cooperate, build consensus, share best
practice and speak convincingly and with one voice to the legislature, to
other industry bodies and to customers at large. This can only happen
through the development and agreement on
relevant standards and
relationships, ways to verify compliance and provide all stakeholders
with trust in the technology and systems used in Smart Ticketing
 
Sad imam preča posla ali imam i iskrenu nameru da se posle tih poslova bacim i na proveru takvih stvari. Ta firma nije došla tu bez želje za profitom. I u tom smislu svakako bi bilo jeftinije da da je sam GSP uveo sistem. Zašto nije? Zašto se išlo sa ovakvim rešenjem? A što se tiče količine para, država kroz poreze uzima daleko veći deo. 20% PDV + akcize na gorivo. A ako ti pokriješ izgubljenu dobit onda ti se isto hvata radili oni tu ili ne. Verujem i da ne posedujemo tačne podatke o cenama uređaja i ostalim finansijama te firme?
 
2012":t9gncesf je napisao(la):
Borčanac,Novi Sad je sada model ,koji treba da sledi Beograd,vratiti sve na početak i napraviti uspešnu priču.Sam sistem el.naplate i nadzora javnog prevoza jeste napredak i razvoj tu nema dileme.Jedna od prvih vidljivijih stvari treba da bude postavljanje info tabli na najfrekventnijim stanicama,imamo primer na stanici kod Sajma gde postoji info tabla u jednom smeru,u drugom je nema..Info el.table ,verovali ili ne nema na stanicama kod ž.stanice,autobuske,Nbg ž.stanice,..Ade..itd..

У праву си, сам систем има позитивних страна. Намерно не причам о њима. Више ми упада у очи например недостатак инфо табли које спомињеш или никаква комуникација са крајњим потрошачима и лоша заинтересованост за њихове сугестије.
И да Нови Сад је то нормалније урадио. Само ми није јасно, да ли је нормално ангажовати фирму са оволиком прашином око себе, негативним асоцијацијама грађана због њеног досадашњег деловања?

Нешто ми то бљутаво, некако против већинске воље! А доводи их странка која апелује да се истраже муљавине око бус плуса у Београду. хмм...
 
Borcanac nisam bas razumeo..ovo u vezi NS koje doveo koga,koju firmu je angazovao NS..
 
Па напредњаци су на власти у НС. За Београдски бус плус су имали оптужујуће ставове. А за фирму сам претпоставио да је иста, бус плус. Сад јасније?
 
Link ka celoj vesti: http://www.24sata.rs/novi-sad/vesti/ves ... 5593.phtml

Dakle tek treba da se završi tender! Pitanje je ko će dati najbolju ponudu, 24sata su ga samo tako nazvali, novinari... :kafa:

A posebno izdvajam ovaj deo:
Da li će tender uspeti videće se nakon otvaranja ponuda, jer ovo nije prvi put da GSP raspisuje javne nabavke za elektronsku naplatu. U proteklih pet godina bila su čak četiri tendera, ali svi su bili oboreni pre izbora ponuđača zbog konstantnih prigovora učesnika u proceduri, ali i zbog izuzetno složene tenderske dokumentacije i visokih zahteva.

A koliko košta raspisivanje tendera i ko je tu mutio kada je čak 4 puta oboren tender?
Lepo zvuči ideja da sve bude državno kad su te stvari u pitanju, i da se to lepo radi na korist korisnika i poreskih obveznika. ali to je UTOPIJA! Evo ga naš EPS, imam neke informacije iz prve ruke šta se tamo radi, kopovi i elektrana Kostolac.. UŽAS, nekima smetaju poslaničke plate i cene u njihovom bifeu, ali prave pare se gube po tim firmama.
 
Борчанац":2z77o1g2 je napisao(la):
Па напредњаци су на власти у НС. За Београдски бус плус су имали оптужујуће ставове. А за фирму сам претпоставио да је иста, бус плус. Сад јасније?
Pa nisu oni imali pritužbe na modernizaciju i elektronski sistem nadzora javnog prevoza nego na štetan ugovor na javni interes sa privatnom firmom Apex a o čemu smo diskutovali do sada.. :kafa:
Modernizacija je jedno a način finansiranja i strane u tom poslu drugo..to ti je kao kod Metroa i ugovora da se pregovara samo sa firmom Alstom dve godine.. :kafa:
 
Александар":29j0n2y0 je napisao(la):
Борчанац":29j0n2y0 je napisao(la):

Pa nije BusPlus u Novom Sadu, već novi sistem naplate karata! Što nisu napisali Su-Bus u Novom Sadu, kad i oni imaju RFID kao i u Beogradu?


Заведен сам вероватно насловом, брзоплето сам помислио да је иста фирма, већ решена ствар. Постоји вероватно и та могућност. Видећемо.
Извињавам се због дезинформације!
 
Odličan posao u NS i prema preporukama EU Komisije u toj oblasti..
 
Nadam se da ce dobiti neka ozbiljna firma koja ce odraditi posao kako treba. Cak je i pozarevacka firma koja je radila u Subotici slican sistem bolje odradila od ovog sto postoji u Beogradu.
 
Neka se javi institiut Mihajlo Pupin i da uvede svoj PAUK sisitem i da objasni kako se to radi domacom pameti za to vrijeme u Subotici
mpdy.jpg
 
Bus Plus validator na prvim vratima u svom novom izdanju :D
23042013191.jpg
 
Mislim da će se ovakve softverske i ljudske greške pri rukovanju uređajima dešavati i u buduće.. Ima li neko neki tehnički podatak o uređajima? Tipa OS i sl :)
 
Kontrolorima procenat od uručenih kazni?
N. VUKIĆ | 15. septembar 2013. 22:07 | Komentara: 6
Svi Beograđani koji koriste linije javnog gradskog prevoza moraće obavezno da validiraju svoje "Bus plus" karte. Sekretarijat za saobraćaj planira da u svakom vozilu radi jedna osoba koja proverava karte
KONTROLORI ne daju mira putnicima na pojedinim linijama gradskog prevoza, dok su drugi potpuno zaboravili da oni postoje. Međutim, uskoro bi svi korisnici usluga javnog prevoza trebalo da imaju isti tretman. Prema nezvaničnim informacijama, nadležni su obećali zaposlenima u ovoj službi da će povrh plate dobijati procenat od napisanih kazni putnicima koji nemaju kartu, pa se očekuje da će čete kontrolora krenuti u hajku na "švercere".


Iz firme "Apeks", koja je zadužena za kontrolu karata i Sekretarijata za saobraćaj, nismo uspeli da dobijemo informaciju koliko je trenutno kontrolora angažovano, ali kako je nedavno istakao gradski sekretar Bojan Bovan, grad Beograd zapošljava oko 620 kontrolora čija je plata u julu iznosila 20.000 dinara. U resornom sekretarijatu su najavili da će da nastave sa zapošljavanjem kontrolora dok ne budu došli do toga da u svakom vozilu radi po jedan, što bi trebalo da bude realizovano do kraja godine.


NEMA VIŠE TOLERANCIJE
JAVNIM gradskim prevozom u Beogradu svakodnevno se preveze oko 1.600.000 putnika, a više od 50 odsto se "švercuje". Ipak, kontrola je dosad uglavnom bila tolerantna i nadležni su izbegavali restriktivne mere o čemu govori podatak da je od početka godine naplaćeno oko 7.000 doplatnih karata u vozilima i izdato nešto više od 100.000 opomena po osnovu neplaćene doplatne karte, a od toga naplaćeno manje od deset odsto.

- Činjenica je da još nema dovoljno kontrolora - objašnjavaju u "Apeksu". - To je jedan od razloga što neke linije nisu "pokrivene" i što neki putnici podležu kontroli, a drugi ne. Ali kada u svakom vozilu bude po jedan kontrolor, to će se promeniti. Za sada kontrola karata u gradskom prevozu obavlja se na uobičajen način, uz maksimalno angažovanje službe kontrole koja radi u punom sastavu. Obavlja se linijska, kratka kružna i kontrola na terminusima. Kako bi se pregledao što veći broj karata na svim gradskim i prigradskim linijama, plan rada kontrole podložan je izmenama na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou.

Nadležni ističu činjenicu da je na linijama na kojima su uključeni kontrolori, broj korisnika koji ne plaćaju prevoz znatno je smanjen. Primera radi, na liniji 95 broj karata kupljenih van vozila povećan je za 200 odsto, a broj karata prodatih kod vozača za više od 1.700 odsto. Na liniji 15, više od tri puta je povećan broj karata kupljenih van vozila, a prodaja kod vozača 25 puta.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... enih-kazni
 
Prodaja karata kod vozača kao podatak u procentima ovako je van svake pameti. Ako je u početku njih 10 mesečno kupovalo kartu pa onda od jednom 250 to je ništa.. Ta linija prevozi ko zna koliko putnika dnevno, čini mi se da je na nekom pisalo 4500 putnika dnevno po autobusu? Slična je priča i sa kupovinom van vozila, mada mi zvuči mnogo realnije da sada duplo više putnika kupuje kartu. Nadam se da će jednog dana konačno da se uvede red i da će se plaćati karta. A onda se nadam da će i potrošači biti zainteresovaniji za svoja prava i da ćemo imati i dnevne i ostale vrste karata, bolju uslugu, savesnije vozače, precizniji prevoz i linije koje ne idu na više od npr 7 minuta.
 
Da li neko zna nekoga od doticnih 600 kontrolora, koji je dobio svoju platu?
Prvo nek oni pocnu placati svoje obaveze, pa tek onda nek traze od drugih da placaju njima.
A kod vozaca je kupovina karata bila jedna karta u 2 dana prosek, pa sad ima njih 10 na dan koje kontrola posalje, to je ta razlika njihova, a negde je jedna karta isla na 10 dana da neko zatrazi.
 
Upravo zato statistika mora i da se pojasni. Ima i ona izreka da je staistika ... :D Upravo zato što je očas posla našteluješ. Neki procenat putnika plaća po 3 karte za sebe svaki put kada uđe u bus. Taj procenat je verovatno 0, ali i to je procenat. :kafa:
 
Ni onda kada bude po jedan kontrolor u svakom vozilu, nista se nece promeniti. Oni ne mogu da se ponasaju kao policajci, kao neka vrsta sile, nemaju hrabrosti, sto je sasvim normalno. S obzirom na velicinu plate koju primaju, i ne treba da rizikuju svoj zivot i da teraju ljude da plate kaznu ili kupe kartu. Smesni su mi ovi iz PR sluzbe kada pricaju tako, misle da je sve lako, oni lepo sede u fotelji, kuckaju, piju kafu kad im se cefne. Ja kontrolorima iskreno skidam kapu, ja u zivotu nikada ne bih mogao da trazim ljudima kartu u autobusu, pogotovo kada naidjete na "nafurane" srednjoskolce, besne radnike i nervozne penzionere. Ja i ovako zaobilazim takve ljude u sirokom luku.
 
MAN":1u1xcz16 je napisao(la):
Bus Plus validator na prvim vratima u svom novom izdanju :D
23042013191.jpg

Ово је запањујуће лоше урађено. Софтвер као да је од пре две деценије.
Скоро да нема ничег доброг на том екрану, ни трага неком дизајну... катастрофални фонтови, (не)слагање боја, геометрија објеката на екрану је лоша. Изгледа као да је "мали из комшилука" радио на овоме.

Да се разумемо, писање софтвера је данас занатски посао, то може да ради скоро свако ко је заинтересован за то.
Међутим, добар од лошег софтвера издваја ергономија, природност и лакоћа употребе, пријатност за око.

Не, заиста је лоше. Лоше и за оне који су правили систем и за оне који су га купили и "преузели" на коришћење.
 
Meni, pored navedenog, smeta i pismo, koje bi trebalo da bude cirilicno. Ja ovako retko pisem cirilicom, uglavnom koristim latinicu, ali smatram da bi ovo ipak trebalo da ima cirilicno pismo.
 
marrecar":30ejons8 je napisao(la):
Ni onda kada bude po jedan kontrolor u svakom vozilu, nista se nece promeniti. Oni ne mogu da se ponasaju kao policajci, kao neka vrsta sile, nemaju hrabrosti, sto je sasvim normalno. S obzirom na velicinu plate koju primaju, i ne treba da rizikuju svoj zivot i da teraju ljude da plate kaznu ili kupe kartu. Smesni su mi ovi iz PR sluzbe kada pricaju tako, misle da je sve lako, oni lepo sede u fotelji, kuckaju, piju kafu kad im se cefne. Ja kontrolorima iskreno skidam kapu, ja u zivotu nikada ne bih mogao da trazim ljudima kartu u autobusu, pogotovo kada naidjete na "nafurane" srednjoskolce, besne radnike i nervozne penzionere. Ja i ovako zaobilazim takve ljude u sirokom luku.

Сирова сила је ретко када ефикасна. На силу се удара силом, то је бар јасно. Акција захтева реакцију.
Када на то додамо и наш традиционални Српски инат, ето радости и весеља. :) Контролори немају шансе као избацивачи.

Према томе, треба паметније писати прописе. Рецимо, уколико имаш пријаву за неплаћену карту која још увек није плаћена, твоје дете не може да добије повластицу за коришћење градских објеката лети/зими (рецимо лети бесплатних базена), или шта већ може да се веже за градске услуге.

Уколико неко неће да се легитимише, наћи неко решење ... и да се разумемо наћи правилна решења свакако није лако ... али неко је задужен и за то а примера по свету има колико хоћеш. Довољно је да Гуглају у радно време и инспиришу се, припреме пет предлога, сведу избор на три и дају на усвајање. :)

Звучи наивно, али већина послова може да буде добро зезање и решења могу да прођу.
 
marrecar":3rm1mglf je napisao(la):
Meni, pored navedenog, smeta i pismo, koje bi trebalo da bude cirilicno. Ja ovako retko pisem cirilicom, uglavnom koristim latinicu, ali smatram da bi ovo ipak trebalo da ima cirilicno pismo.

Једна од дивних ствари у Србији, на коју сам ја јако поносан, је да имамо потпуно изједначена писма.

Идеална комбинација је орво на српском ћирилицом а након тога на енглеском латиницом.
 
Zašto izmišljate toplu vodu? Kada imaš neizmirenu obavezu prema bilo kome šta se dešava? Sledi Tužba, ovde mislim da baš mora tužba, za struju, vodu i sl može odmah na izvršenje pa ako uložiš žalbu koja je argumentovana ide na sud, pa onda opet na izvršenje :)
A što bi deca stradala zbog nemarnih roditelja? Plus, mnogi kao ja nemaju decu!

@dGoran Jezik i pismo
Član 10.
U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uredjuje se zakonom, na osnovu Ustava.

i mislim da je pravilnije Ćirilično ali dobro, Ustav je pisan na brzinu i mi nismo pismen narod. Poenta je da je Ćirilica pismo kojim se služimo a ne latinica.

A moj drugar koji studira ETF se nikako ne bi složio sa tobom za ovu izjavu o zanatu. I ako stvarno može skoro bilo ko da koduje, potrebno je poprilično znanje da se shvati ceo sistem, kako šta radi i kako šta može da se optimizuje. Ova aplikacija svakako da je mogla i lepše da izgleda, ja mislim da je i rf antena (detektor) trebao da bude jači.
 
Vrh