Kontrolorima procenat od uručenih kazni?
N. VUKIĆ | 15. septembar 2013. 22:07 | Komentara: 6
Svi Beograđani koji koriste linije javnog gradskog prevoza moraće obavezno da validiraju svoje "Bus plus" karte. Sekretarijat za saobraćaj planira da u svakom vozilu radi jedna osoba koja proverava karte
KONTROLORI ne daju mira putnicima na pojedinim linijama gradskog prevoza, dok su drugi potpuno zaboravili da oni postoje. Međutim, uskoro bi svi korisnici usluga javnog prevoza trebalo da imaju isti tretman. Prema nezvaničnim informacijama, nadležni su obećali zaposlenima u ovoj službi da će povrh plate dobijati procenat od napisanih kazni putnicima koji nemaju kartu, pa se očekuje da će čete kontrolora krenuti u hajku na "švercere".
Iz firme "Apeks", koja je zadužena za kontrolu karata i Sekretarijata za saobraćaj, nismo uspeli da dobijemo informaciju koliko je trenutno kontrolora angažovano, ali kako je nedavno istakao gradski sekretar Bojan Bovan, grad Beograd zapošljava oko 620 kontrolora čija je plata u julu iznosila 20.000 dinara. U resornom sekretarijatu su najavili da će da nastave sa zapošljavanjem kontrolora dok ne budu došli do toga da u svakom vozilu radi po jedan, što bi trebalo da bude realizovano do kraja godine.
NEMA VIŠE TOLERANCIJE
JAVNIM gradskim prevozom u Beogradu svakodnevno se preveze oko 1.600.000 putnika, a više od 50 odsto se "švercuje". Ipak, kontrola je dosad uglavnom bila tolerantna i nadležni su izbegavali restriktivne mere o čemu govori podatak da je od početka godine naplaćeno oko 7.000 doplatnih karata u vozilima i izdato nešto više od 100.000 opomena po osnovu neplaćene doplatne karte, a od toga naplaćeno manje od deset odsto.
- Činjenica je da još nema dovoljno kontrolora - objašnjavaju u "Apeksu". - To je jedan od razloga što neke linije nisu "pokrivene" i što neki putnici podležu kontroli, a drugi ne. Ali kada u svakom vozilu bude po jedan kontrolor, to će se promeniti. Za sada kontrola karata u gradskom prevozu obavlja se na uobičajen način, uz maksimalno angažovanje službe kontrole koja radi u punom sastavu. Obavlja se linijska, kratka kružna i kontrola na terminusima. Kako bi se pregledao što veći broj karata na svim gradskim i prigradskim linijama, plan rada kontrole podložan je izmenama na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou.
Nadležni ističu činjenicu da je na linijama na kojima su uključeni kontrolori, broj korisnika koji ne plaćaju prevoz znatno je smanjen. Primera radi, na liniji 95 broj karata kupljenih van vozila povećan je za 200 odsto, a broj karata prodatih kod vozača za više od 1.700 odsto. Na liniji 15, više od tri puta je povećan broj karata kupljenih van vozila, a prodaja kod vozača 25 puta.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... enih-kazni