Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Наравно да плата од 22000 није на месту, јер тиме не можеш да обезбедиш основне месечне егзистенцијалне потребе.

На месту је ако си трули капиталиста и боли те уво за друге.
 
No comment..
CAM00452.jpg
 
EUKALIPTUS":2xn4bk6k je napisao(la):
Борчанац":2xn4bk6k je napisao(la):
Зашто је важно за колико раде?
Радне обавезе, међу којима је одржавање уредним свог радног места, висина зараде, договарају на разговорима за посао. Када се договориш, вероватно поштујеш договор, какав год да је.
Ту где радиш, колика год да је плата, због себе и поштовања према себи, држиш уредно. Бар би требало.

Auuu, kakva kapitalistička izjava! Ti mora da si neki privatnik, ili da su ti roditelji privatnici.
Očigledno ne gledamo stvari istim očima. Kad biram posao, biraću maksimalno što mogu za sebe da nađem, koliko je to moguće u odnosu na brojne okolnosti, ali da je isto da li radiš za 20.000 ili za 50.000 ili za 80.000, ne može nikako da bude isto.
Jel isto radi komp od 20.000 i onaj od 80.000, jel isto radi auto od 1000 evra i onaj od 50.000? E, pa ne radi ni čovek. Ako sam zadovoljan platom, i njom mogu da priuštim mnogo stvari koje želim, ima da radim i desetostruko, ali ako svojom nazovi platom ne mogu da obezbedim ni hleb i mleko za svih mesec dana, na pamet mi ne pada da se nešto trudim i unosim u to. Vau, izgubiću 20.000? To je ponižavajuća plata, i van svakog ljudskog dostojanstva. Pokušaj da sam živiš mesec dana sa tom platom (bez deljenja sa porodicom) pa ću te videti da li ćeš tako da razmišljaš.

O visokoj ceni karte je glupo pričati, jer SVAKI građanin Beograda, koristio prevoz ili ne, subvencioniše isti sa 70%!!! Znači da cena za pojedinačnu vožnju ne može biti 72 dinara pa makar je i trećina plaćala.
O čemu se zapravo radi? Radi se o neinformisanosti građana, koji ne znaju šta se i kako finansira, pa misle da je to puna cena, a ta cena od 72 dinara je zapravo komercijalna cena, koliko u stvari i vredi karta bez ikakvih subvencija. To se lako da i dokazati primerom privatnih prevoznika koji nisu deo ITS-a i koji saobraćaju po nižim cenama iako nisu subvencionisani, na određenim gradskim relacijama, pisao sam već o tome, pa ne bih da se ponavljam.

Smisao kapitalizma je: DAJ IM KOLIKO TI TRAŽE I NE RAZMIŠLJAJ PREVIŠE DA LI SU TE POKRALI!


Није капиталистичка изјава, већ морална. Шта ако ми је плата мала, не морам да радим. Па то је понуда и потражња, сви би волели да стање није такво. Ја знам људе који би ценили и овакву понуду, да им у овом тренутку значи. Ако ја дођем код тебе, ти ми кажеш шта нудиш, а ја се сложим. То је то, то је договор, а од тога нема поштеније. Ако то нећу да поштујем, шта ћу? Можеш и да покрадеш, да отмеш, превариш. Али то су све неке погрешне ствари.
Поштуј договор или се не договарај и сналази другачије.

За цену карте потврђујем, мора да буде мања 70% субвенција мора бити чисто пресипање у џепове. Сигуран сам да има приватника који би од превоза могли да имају профитабилан посао.
 
hazard":13fnp4lk je napisao(la):
EUKALIPTUS":13fnp4lk je napisao(la):
Auuu, kakva kapitalistička izjava! Ti mora da si neki privatnik, ili da su ti roditelji privatnici.
Očigledno ne gledamo stvari istim očima. Kad biram posao, biraću maksimalno što mogu za sebe da nađem, koliko je to moguće u odnosu na brojne okolnosti, ali da je isto da li radiš za 20.000 ili za 50.000 ili za 80.000, ne može nikako da bude isto.
Jel isto radi komp od 20.000 i onaj od 80.000, jel isto radi auto od 1000 evra i onaj od 50.000? E, pa ne radi ni čovek. Ako sam zadovoljan platom, i njom mogu da priuštim mnogo stvari koje želim, ima da radim i desetostruko, ali ako svojom nazovi platom ne mogu da obezbedim ni hleb i mleko za svih mesec dana, na pamet mi ne pada da se nešto trudim i unosim u to. Vau, izgubiću 20.000? To je ponižavajuća plata, i van svakog ljudskog dostojanstva. Pokušaj da sam živiš mesec dana sa tom platom (bez deljenja sa porodicom) pa ću te videti da li ćeš tako da razmišljaš.

Pogresan ti je primer. Borcanac govori o zalaganju, a to ne treba da zavisi od visine plate - svako ko radi neki posao treba da ga radi najbolje sto ume. Ako je u Srbiji nekome plata 50.000 na odgovornom, strucnom radnom mestu za koje je potrebna fakultetska diploma, za mesto kontrolora u prevozu, za koje ti ne treba nikakva strucna sprema, i gde se jedino ocekuje od tebe da ides kroz prevoz i uzimas karte od ljudi koji su spremni da ti daju (i nista vise) i provuces kroz aparat, se onda dobija plata od 20.000.

Za ono sto kontrolori rade, u Srbiji su adekvatno placeni.

Da se od njih ocekuje da budu drski prema svercerima, i da ih izbacuju, i da sa njima ulaze u konflikt, trebalo bi da im plata bude bar 4 puta veca. No, ocigledno se ne ocekuje.

A to da su plate u Srbiji generalno male i ponizavajuce - jesu, ali se to ne moze koristiti svaki put kao izgovor za nerad. O tome sam vec pisao nasiroko, pa necu opet.


Да Хазард слажем се са овим што си написао. Једино... И овде је понуда и потражња, па имаш и шофере који раде 1500е, лимаре, керамичаре... о чијим зарадама многи са дипломом могу само да сањају.

Чак се и интелигенција, дефинише најчешће као могућност адаптације у окружење. Тако да не зависи ништа ни од дипломе, ни од заната већ све зависи од прилагођавања, али и реда, интегритета. Па тако и од радних навика, карактера...
Код нас је та адаптација у окружење често схваћена као продаја морала, тражење шема и хватање кривине.
Јапанци су нам увек позитиван пример... а када се гужвају у превозу, живе у 18 квадрата, купују лошије само због тога што је код њих произведено... ту дисциплину и самоодрицање некако не примећујемо, није нам пример!?
И ја се мењам, нисам више за не плаћање карти због сумње у лоповлук. Једном негде мора да се почне са редом или ће нас мрак појести.
 
Nego da pitam vas trzisne sta cemo sa onih 25% manjka poslova na trzistu, tj. sa ljudima kojima ti poslovi fale? Nek crknu kad nisu inteligentni?
 
Pa el imaš ti rešenje za tih 25%? :) Ne postoji magično rešenje za to. Ja sam iz kraja gde tek nema posla, gde su sve fabrike sem jedne pogašene. neka mi neko pokloni 500 miliona evra a ja ću sam da ih pokrenem nekako, i čak ni tada neće biti lako...
 
Pa resenje nije sigurno neoliberalni kapitalizam, zakon trzista i ostale fore za budale... Nije resenje da se zakoni prave po narudzbini tajkuna i stranih firmi... A ako ti tvrdis da je trziste resenje, onda ti zelim svim srcem da upadnes u drustvo od 25%... Ko ne vidi mane postojeceg poretka danas posle godina raspada sistema sirom sveta, onda je stvarno slep...
 
@Feanor

Ti pretpostavljam zagovaraš neki bolji sistem od tog? Da nije možda neki anarhosindikalni tip?
 
Sve je povezano mekbejn... Da zalazem se za bolji sistem... Kapitalizam je umro samo to slepci ne primecuju... Posto milis da bolje ne postoji ili da je nemoguce napraviti zelim ti da sto pre postanes zrtva tranzicije kako vi volite da pricate o ovom tajkunsko burazersko ucenjivackom sistemu...
 
Feanor":3v3qyyvo je napisao(la):
Pa resenje nije sigurno neoliberalni kapitalizam, zakon trzista i ostale fore za budale... Nije resenje da se zakoni prave po narudzbini tajkuna i stranih firmi... A ako ti tvrdis da je trziste resenje, onda ti zelim svim srcem da upadnes u drustvo od 25%... Ko ne vidi mane postojeceg poretka danas posle godina raspada sistema sirom sveta, onda je stvarno slep...

Феанор, мој став према тржишту не значи да те не разумем. Имам ја превише пријатеља и чланова породице у тих 25%, оне који не могу да раде не треба остављати на цедилу и свако ко је нормалан неће гледати да му неко из окружења пропада, док се башкари и луксузира.
Ја сам хтео да кажем да треба да се поштује договор! Да ли може да се има нешто против тога? Па има људи који су се потрудили, крваво стекли фирму, не могу да плаћају више од минималца. Да ти посао и уместо захвалности, треба да га лешинариш.

Сви видимо мане поретка, када се он промени, доћи ће други поредак али у суштини исти такав. Идеално друштво не постоји и неко увек пати. Зато сви и причају да морамо да се мењамо, учимо, сналазимо, радимо. Из свих примера у тих 25% које знам ( и ако им то не објашњавам ) постоји недостатак труда. Те нећу за те паре, те нећу то, те ја имам диплому, те ја сам мангуп, те то је тешко, те нисам сељак већ урбана њушка... Колико нас је свесних ситуације око себе, чуди ме да тај проценат није 60%

Да сам у тих 25% ни секунд не бих провео у дружењу, интернету, разоноди, копао бих као кртица своје место у друштву. На жалост, стање није сјајно, али барем у Србији, да има воље код људи, мислим да би сви могли да раде. Када се узме у обзир да толика земља стоји необрађена... Има места за 25+25% и немој сада како неко нема земљу. Све и да нема, 100е је код Београда да изнајми хектар, неко је већ писао о томе... Па и мом малом детету лакше објасним... сви морају да раде, на томе се заснива цело човечанство.
Ни ја не знам све, али знам да се слабо трудимо и то кажем као неко ко такође греши а хоће боље, није још скапирао како...
 
Po ko zna koji put cu ponoviti da je ovde problem sto osnovna usluga (a to je prevoz) u najboljem slucaju stagnira, dok su oni poboljsali naplatu (pod uslovom da ne lazu) uvodjenjem kondutkera, sto su mogli i odma da urade, bez parazitskih firmi.
Drugo, razvili su demagogiju kako su sad stvari bolje jer imamo SMS/android najavu dolazaka, sareni ponistivac karata, 10 (DESET) displeja za najavu, gomilu pokusaja uvodjenja pravila koja u postojecoj situaciji su besmislena, vise prodajnih mesta za dopunu mesecnih. Ovde je promenjen (na bolje, bicu posten) samo deo PRATECIH usluga javnog prevoza, dok je osnovna usluga u najbolju ruku ista (tu mislim na redove voznje, frekventnost, trase linija, pouzdanost).
Cim je osnovna usluga vidno, opipljivo bolja, ljudi ce se lakse prihvatiti cinjenicu da moraju da plate i postovace nova pravila kad vide korist od njih, a ne samo zato sto je `neko tamo rekao da je tamo negde tako`.
Ovako mogu da vidim da je zastoj negde i da je guzva...umesto da se pozabave time zasto je to tako. Ne kazem da je lako upravljati saobracajem (ja to ne umem, ali samo na ovom forumu sam procitao gomilu sjajnih predloga koji ne zahtevaju ni dinar ulaganja).
Ukratko: prevoz nije bolji od/zbog uvodjenja busplusa (upropastili su i svoju osnovnu delatnost, a to je naplata,a treba znati upropastiti poklonjeni monopol),dok je sve ostalo je sminka (i to ne tako jeftina, koliko vidim) koja je kratkog daha. Rezultat svega toga moze biti samo negativan po sve, osim za nekolicinu kojoj kaplje procenat, al oni i onakko ne koriste javni prevoz, pa sto bi se uzbudjivali oko toga.
 
Ja sam samo hteo da kažem da iako razumem ljude koji su slabo plaćeni (ili nemaju posao uopšte, moja supruga npr.),
mala plata ne opravdava neispunjavanje radnih obaveza. Tačnije, mislim na ono telefoniranje uz vožnju, zamenu brojeva linija, smerova kretanja i sl. To su uglavnom male stvari koje mogu da učine rad daleko boljim
 
Капитализам је, за сада, жив. Све водеће светске државе су капиталистичке. Кад умре, нека му објаве читуљу.
 
Пре ће бити да је капитализам клинички мртав, и одржава се вештачки зато што је од њега направљена својеврсна религија, а конструисана је атмосфера да алтернативе нема...
 
Anarhosindikalna incijativa je rešenje.
 
Анархија, ол овер башчаршија... :p
Ратиборе, ти си?

У сваком систему, неке вредности би морале да буду универзалне. Нама се системи доста често мењају и морамо да се прилагођавамо. Али ваљда не морамо увек изнова да учимо да будемо људи, да поштујемо себе, да будемо вредни, поштени... а и много боље јединство да одржавамо, па да се изборимо са факторима који нас угрожавају. Али реалних, не борба са ветрењачама...

Следећи систем који би требао да се мења је јавни градски саобраћајни превоз. Сада се променио на пар стотина радника више, надамо се да ће тако и квалитет превоза, мање субвенционисање...
 
Ne bi bilo loše da se ceo sistem reorganizuje, da se uvede plan i za buduće saobraćajnice, da ne bude sistem samo za sutra pa posle opet da se budži. Da se analizira kretanje putnika, da se u njega ubaci i budući metro sa planom kako do metroa i kako od metroa.
Ja mislim da su i oni ljudi na okretnicama nepotrebni, jedan komandni centar bi bio sasvim dovoljan i par radnika tu da to opslužuje. Mislim da unutrašnje uređenje može dosta da se popravi. Isto tako i organizacija linija.
 
Ta smena je cista varka da dodje neko drugi koji ce opet da krade. Djilas po mom misljenju je bio dobar gradonacelnik, dosta toga je uradio dobrog, samo ima onih kojima se to ne svidja. Evo sad kad su ga smenili, trebace 6 (ALO SEST!) meseci da dobijemo novog gradonacelnika. Za to vreme, oni koji nisu mogli, sada imaju sanse da kradu.
Drugim recima, da, nastavicu da placam, sve dok nova vlast ne ukine busplus, sto ce biti nikad jer ce shvatiti koliko ce moci da trpaju para u dzep.
 
I ja cu nastaviti da placam mada ostavljam prostora za drugu opciju. Prvi razlog za DA je sto prevoz, makar na linijama koje ja koristim (47, 48, 50, 52,) izuzetno redovan od pocetka zimskog reda voznje, a razlog za prestanak placanja bi bio ako privremena uprava grada pocne toliko lose da upravlja prevozom da broj vozila javnog prevoza pocne da se smanjuje, da pocne da se stedi na komforu, redovnosti itd sto ne bi bilo neocekivano.
 
Plaćaću onda kada cena karte bude dostupna i prihvatljiva, nevezano koji je lopov na vlasti. :blah:
 
A koja je to cena koja je prihvatljiva? Pa za 72 dinara danas ne možeš da kupiš pola litre goriva.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
 
Dokle ce vise isti bezosecajni ljudi odlucivati koja je cena prihvatljiva za one koji nemaju i kojima je cena izuzetno visoka? Gde zivite medju kojim narodom se krecete? Od cega zivite i da li se uopste vozite GSP-om?
 
Vrh