Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Marcus Lupus":3hlwag68 je napisao(la):
Ако је већ так онда немој да долазиш на ову тему.
Има нас који осећамо као своју грађанску дужност да се колико-толико боримо против бусплуса. Ви, препоштена старија генерација која је створила "државу" у којој може да се догоди бусплус слободно наставите да глумите пролеће.

izvini
 
hazard":y5vw9ztz je napisao(la):
Kako se boris protiv busplusa time sto ne placas kartu?

Једна ласта не чини пролеће.

Исто тако, један човек, једна шачица људи неће ништа променити. Међутим, уколико се та маса буде стално увећавала и на крају достигне критичан број, само постојање Бусплуса се ће довести у питање јер ће та фирма постати финансијски неодржива.

Да кажемо хипотетички да од сутра сви престану да плаћају превоз, Бусплус не може да узима проценат јер нема од чега и фирма постаје неликвидна, одлази под стечај па банкрот.

Наравно, ово је теорија. Тачно је да ће се повећање броја шверцера негативно одразити на квалитет превоза, јер "екипа" неће од свог џепа да буде оштећена. Али на крају ни то им не може помоћи. Јер, пад квалитета превоза експоненционално ће повећати количину шверца и тако до тренутка неодрживости система. У првом периоду би дошло до екстремног пада квалитета превоза, али та жртва је очигледно потребна пре него што се буду стекли услови за напредак. Уосталом, добар део шверцера на овом форуму су биле уредне платише првих месеци Бусплуса (међу њима сам и ја). Међутим, када видиш да те неко вуче за нос, лаже у лице, још те представља као криминалца, непоштује као корисника и најбитније, твоје паре не улаже у оно што је обећао (у побољшање квалитета превоза), револт је неизбежан.

Рецимо, последњих месеци је јавни превоз у кризи, пара нема и уместо да ГСП реционализује трошкове барем тиме што ће спречити део манипулација у погонима који се врше на свим нивоима од возача, портира, до директора, они укидају поласке, тј, уништавају услугу. Не пада им напамет да гледају у своје двориште, већ оптужују друге.

Или да су од 2 000 радника вишка отпустили барем 100 за почетак. Не, уместо тога они додатно сакате поласке....Штеде нафту, коју им потом возачи покраду на окретницама......а притом се то све зна и ништа се не предузима.

Шверц је последица невремена и олује, али после сваке олује долази сунце.

На крају, контрапитање:

Како се бориш против Бусплуса тиме што плаћаш карту? Тиме јасно показујеш да је све у реду и да само тако наставе. Ако постоји неки други и ефектнији начин ја ћу радо прећи на њега и поново плаћати карту. Плаћање карте није проблем. Финансирање нестручних и нерадних људи је проблем.
 
stf":39etd1wn je napisao(la):
Како се бориш против Бусплуса тиме што плаћаш карту? Тиме јасно показујеш да је све у реду и да само тако наставе. Ако постоји неки други и ефектнији начин ја ћу радо прећи на њега и поново плаћати карту. Плаћање карте није проблем. Финансирање нестручних и нерадних људи је проблем.

Veliki plus za ovo :kk:
 
stf, da li je tebi jasno da kad platis participaciju za neki lek ti ne samo da si platio deo cene leka vec si platio i one milione nesikoriscenih vakcina, tj neciju proviziju. kad kupis litar benzina, deo tih para ide nekom saricu, borovici. kad platis putarinu omogucavas veljinim pulenima da malo kraduckaju. ako si kupio ogrev pred zimu, znas li koliko je od tog novca zavrsilo van budzeta kolubare? da li si svestan da placanjem infostana placas gomilu lezilebovica u gradskoj upravi, da struju koju ti i ja placamo besplatno koristi (krade) nekoliko desetina hiljada nasih sugradjana? ona slika koja visi u mrkonjicevom kabinetu (znas koja).. ti i ja smo druze platili i njeno uramljivanje i cistacicu koja brise prasinu sa nje... da li si ti spreman da obustavis sva ova placanja i budes konzistentan u svojoj borbi protiv nepravde ili samo jajaris i gledas gde mozes da stipnes koji dinar? mozda da otovrimo po temu - naplata participacije vs pljacka apoteke, besplatani energenti - ne budi bu**** da placas struju, infostan - ustedite za letovanje.....?

to sto vi pricate nije nikakva gradjanska neposlusnos i smesno je sto pokusavate sebe da predstavite kao neke robin hudove, betmene..sta li vec tripujete o sebi. to se druze zove anarhija i ne vodi nikakvom boljitku vec konacnom kolapsu sistema. na kraju, nece biti nikakvog klimaksa u kome svi zajedno zagrljeni i veseli igramo kolo na terazijama vec cemo se juriti nozevima po gradskim haustorima

na dnu kace vlada mrkli mrak.
 
@stf

mislim da je razgradjevinar sasvim lepo odgovorio na sve sto si me pitao, nemam sta mnogo da dodam.

Osim toga da je ideja neplacanja neke usluge uz njeno istovremeno koriscenje jako opasna kao vid drustvenog protesta. Jer kada jednom ljudi sebi daju za pravo da ne placaju neku uslugu - i ako je koriste - jer nisu zadovoljni njenim kvalitetom, otvaramo Pandorinu kutiju - dobar deo tih ljudi (a mozda i vecina) vise nikada nece placati tu uslugu, jer ce od tada uvek sebi naci izgovor zasto ne treba da je plati i zasto je OK da i dalje tu uslugu koristi besplatno. Ja sasvim verujem da bi ste ti, Marcus Lupus, i mnogi drugi "principijelni sverceri" sa foruma vratili na uredno placanje karte kada bi BusPlus funkcionisao normalno, ali vi ste izuzetak.

Ako je cilj da se udari na dzep BusPlusa, to se radi tako sto se prvo organizuje jednodnevni bojkot GSPa (snasli bi se ljudi jedan dan bez gradskog prevoza). Pa ako se za to ne dobije nikakav odgovor, onda je sledeci korak organizovanje jednonedeljnog bojkota, ali iza toga moras imati neku organizaciju koja bi na neki podnosljiv nacin nadomestila nedostatak prevoza onima kojima je bas neophodan (npr. akcija masovnog stopiranja uz voljne vozace). I onda bi se mozda neko trgnuo, gradjani videli da imaju neku moc i da mogu da postave neke zahteve, a gradski celnici da moraju te zahteve da poslusaju. Mislim, idealan je trenutak za tako nesto, sada kada je vlast na nivou grada opozicija na nivou republike.

A sto tice kako kupovina karte pomaze borbu protiv BusPlusa - pa pomaze tako sto ti to daje pravo da se zalis. Ako si platio neku uslugu, a ne dobijas ono sto treba da dobijas, ti kao musterija imas pravo zalbe. Neka se skupi 1000 korisnika gradskog prevoza koji uredno placaju karte, pa neka kolektivno tuze GSP, BusPlus, Grad....kada platis kartu postoji implicitni ugovor izmedju tebe i prevoznika - da ce te on prevesti od tacke A do tacke B navedenom linijom po navedenom redu voznje. Preskacu polaske koji su u redu voznje? Tuzba. Preskacu stanice na kojima moraju da stanu? Tuzba. Uvece zure ko ludi da bi otisli ranije kuci pa poslednjeg najavljenog polaska ustvari i nema? Tuzba. Nebezbedni busevi ugrozavaju zivote? Tuzba. Vozaci voze kao sumanuti? Tuzba. BusPlus kontrolori vrse diskriminaciju tako sto samo kontrolisu slabije? Tuzba. Ponasaju se agresivno? Tuzba. I tako dalje. Evo ja cu prvi da dam 100 evra za advokata (ako doticni nece da radi pro bono dok se ne dobije neka odsteta) - najozbiljnije. Ako se skupi 1000 ljudi, pa nek svako da po 10 evra, fin advokat ce da se uzme za te pare.

Opet, idealno je vreme za tako nesto jer republicka vlast (koja bi mogla da izvrsi pritisak na sudove da se ovi procesi odugovlace do besvesti dok ne zastare) trenutno nema nikakav interes da stiti "Djilasov" BusPlus, naprotiv.

Dalje, iznositi nerealne predloge poput besplatnog prevoza treba potpuno izbegavati. Od hiljada gradova u Evropi, to se praktikuje u njih mozda 10ak (i u nekim od tih ne u celom gradu), postoje ocigledno razlozi zasto je tako. Ne izmisljajte toplu vodu. Insistirajte na realnim stvarima. Na redovnim polascima. Na odrzavanju vozila. Na kartama vazecim za odredjeni vremenski period za neograniceni broj presedanja (karta od 72 din. je mnogo podnosljivija kada znas da mozes sledecih sat vremena da se vozis gde hoces, i kada ne moras da potrosis jos 72 din. svaki put kada presednes). I tako dalje.
 
Razgradjevinar i Hazard, mnogo ste se rasplinuli u objašnjavanjima o tome šta je moralno, šta je anarhija, itd, a suština je prosta:

- ako nezaposleni ili student (ili zaposleni kome se ne isplaćuje plata / koji ima mizernu platu) mora da bira da li će npr. plaćati (preskupu) kartu ili račun za struju, naravno da će izabrati to drugo...

- ako zaposleni kome privatna kompanija ne isplaćuje nadoknadu za prevoz to mora da prihvati kao realnost , onda i grad/Apex moraju da prihvate kao realnost da taj putnik neće plaćati njima kartu...

Možete da pišete kilometarske postove o tome kako je to "nemoralno", "neprincipijelno", "uvod u anarhiju", itd. ali to je realnost...
Izvadite glavu iz peska, i obratite pažnju za promenu na to kako većina ljudi živi u Bg-u, i šta većina ljudi ima u novčanicima, a onda to uporedite sa cenama pojedinačnih karata (koje i dalje važe samo za 1 vožnju!) i cenama mesečne dopune kartica... Dok god stanje bude takvo, naplata karata će nastaviti da nezadrživo pada i dalje...
 
Ок, хајде да првимо будуће пројекције и даље са бус плусом! Кажите како да ствари иду набоље, да се убаце у неке нормалне токове? Ми овде имамо спор, заједнички компромиси ће можда дати резултате! Само не, те не делотворне ствари, као тужбе. Па да због не функционалности нападамо правосуђе овде, уместо бус+а!

Него, чини ми се да би се више ишло средину возила, да се тамо преместе апарати за чекирање. И нема више гужве на вратима!
 
Felix55 +++

Sustina je jednostavna, uhlebljeni ne zele da gledaju probleme onih koji to nisu (a cine vecinu) i pritom vole da traze mane i osudjuju te nesrecne...

Sve se uvek vrti oko socijalnih razlika koje se nekima toliko svidjaju i toliko vole da ih potenciraju...
 
felikse

sad sam pogledao i cena mesecne karte za studente, penzionere, nezaposlene.. za sve povlascene kategorije je 1100din. vi ovde pricate i mene ispitujete o 72 dinara a ispostavlja se da je cena pojedinacne voznje za sve ove ljude (ajde da kazemo da svaki dan odu negde i vrate se (1100/(30x2)) oko 18din.. ej druze, 18din, 15centi..

ja razumem da je nekome ko ne radi deset evra ogromna suma ali i necu da ulazim u demagogiju pricajuci o punim kaficima studenata i nezaposlenih, o kladionicama u kojima se za tih 72din kupuje par sati lazne nade, o svercovanju u autobusu u patikama od 150 evra.. slozices se da sve ovo postoji i da se ne uklapa bas u pricu o sirotom prepostenom narodu mazohista koji nema leba da jede ali ide sa npr zvezdare da proseta popodne po tc uscu, ciso da vidi

neki red mora da postoji. ponovicu za kraj ono sto ja mislim da je sustina svih postova na ovoj temi (a ne socijalna struktura korisnika). onog trenutka kad ti, stf, ovaj drcni markus apsolutni vladar ove teme i mnogi drugi moji sugradjani , budete shvatili da pre nego sto se pozovete na svoje pravo morate da ispunete svoje obaveze (a ne obrnuto) izbicete meni koji sam, da parafraziram mighty markusa, 'ispusena lula koja vas je upropastila a sad vam jos i moralise i izigrava vaspitaca" sve argumente. dotle, ne mogu da promenim vase samozavaravanje kako ste nekavi urbani heroji i moram da trpim lopovluk i bezobrazluk koji, svesno ili nesvesno, propagirate.

ostajte mi dobro, ja vas ne bih vise uznemiravao
 
A da li je neko bio aktivan i trazio zvanicno ugovor od grada ili apeksa o bus plusu?Obe strane su u obavezi da ga pokazu.To bi bilo dosta aktivnija borba protiv bus plusa nego sizifsko pisanje u nedogled o istom.
 
Izgleda da će ovaj Gordijev čvor, na žalost, biće razrešen (presečen) kada problem PARA bude postao nepodnošljiv, kada, kako stf napisa - sistem JGP-a, ovakav kakav je sada, postane neodrživ. Druge nam, izgleda, nema :!:
Bolje bi bilo ranije, ali izgleda da oni koji odlučuju - to ne žele.
Do tada, ne usuđujem se da procenjujem - kada, ova spirala inaćenja će se nastaviti:
- Problem viška zaposlenih u GSP-u neće biti ni načet dok nekima ne dogori do nokata;
- Ni BP ekipa neće odustati sve dok im 8,53% ne postane nedovoljno.
- Putnici će se, svako iz svojih razloga i kako najbolje zna, adaptirati i snalaziti (redovno ili povremeno plaćati) i to samo oni koji o tome mogu sami da odluče, dakle - ne i oni kojima poslodavci uplaćuju. Preturili su, putnici, preko svojih glava i obaveznu validaciju, pa neobaveznu validaciju, pa ulaz-izlaz pravila. Trpe i redukovane polaske i još što-šta...
Pitanje ostaje samo - koga će prvog izdati strpljenje jer se ovako u nedogled ne može?

Prateće etičke pridike, koje nerado čitam, ostaće povlastica "socijalno neosetljivih", kojih ovde nema mnogo, ali su prilično agilni, gordi i puni predrasuda :bash:
 
"Prateće etičke pridike, koje nerado čitam, ostaće povlastica "socijalno neosetljivih", kojih ovde nema mnogo, ali su prilično agilni, gordi i puni predrasuda"

Bravo!
 
I da se nadovežem na Dangu. Sit gladnom ne veruje, i to je upisano u gene, odvajkada. Etička erozija društva je planska stvar, pa se ne može očekivati nikakav "moralni otpor" koji može da pomiri smrtne neprijatelje. S jedne strane ajkule istrebljivačke nove (stare) klase, kojima već generacijama ranije državna, a sada javna preduzeća služe za pranje lovušine i sveopšte drpanje. Oni su nezasiti i u Boga ne veruju. Sa druge strane je masa izgladnelih i u pojam ubijenih sardina, kojima pride i niže ajkule, kao i druge nemani u vidu poslodavaca, stanodavaca, trgovaca i drugih reketaša svakodnevno grickaju po komad mesa. Verujem da se ljudi u prevozu osećaju baš kao sardine u plehanim kutijama, koje neka sila rola i šutira ulicama, u neprekidnoj paranoji da će svakoga časa da upadnu pirane... To je taj psiho momenat. Ne bi trebalo očekivati od ljudi da se baš drže za etiku, već čvrsto za onu masnu šipku, u nadi da će tako ipak stići na cilj. A tamo ih čeka prazan frižider! Ja poznajem mnogo takvih ljudi, a vi?

Gordost je moguće i izlečiti, teško, ali moguće. Lek se zove empatija.
 
razgradjevinar":w61ejl7j je napisao(la):
prosto neverovatno sta sve necu procitati ovde. koliko slova potrosenih u objasnjavanju sopstvenog bezobrazluka i nekulture. mozda da vam platimo sto se uopste cimate javnim prevozom?

E moj razgradjevinar...
Ma nije , nisi ti dobro shvatio.
Oni (SVERCERI) prevoz ne placaju jer ide preko `BusPljuc` sistema.
Cim njih oteramo (sto naravno treba uraditi) naplata ce biti bez problema skoro 100%

EDIT!!!
I da dodam jedno pitanje za moralne gromade koje se ne placanjem prevoya bore za dobrobit svih nas.
Kad vam dodje racun za mobilni, internet, kablovsku Grejanje preko infostana i slicno, jel i njega ne placate jer niste zadovoljni uslugom, ali i dalje ocekujete da koristite tu uslugu???
 
Нико овде не изиграва урбане хероје и Робин Худове. Не желим да иједна моја пара иде у дођем-ти-дођеш-ми "систем" за обезбеђивање куле од слоноваче нечијем сину и нечијим мафијашким садрузима и искључујем се из тог система где год је то могуће, а надам се да ћу ускоро ући у статистику тзв. "одливених мозгова" (радим на томе) и искључити се потпуно. Нећу да проведем живот у покушају да променим државу која се 200 година није макла с мртве тачке.

Ко мисли да ће плаћањем бусплуса нешто да поправи, нека плаћа, мој закључак је да је то бачена пара, а не зарађујем довољно да бацам новац у бесмисао.Нисам адвокат и не разумем се у тужбе, и немам стомак за развачење по србијанским судовима и вођење кафканских процеса, и то у држави где полиција мало-мало па одигра неку епизоду из познатих представа Секуритатеа, Сигурими и сличних. У прилог томе, са Фејзбук стране бусплусЛокатор:

Kao što znate, prekoračenje ovlašćenja od strane BusPlusovaca, pa čak i upotreba fizičke sile postali su svakodnevnica u Beogradu. Naš odgovor je bio pojačavanje građanskih patrola, koje se sastoje iz nenasilnog otpora u vidu saopštavanja ustavnih prava građanima i snimanje kontrolora prilikom vršenja dužnosti- potpuno legalne radnje, kao što će vam i svaki policajac reći.
Međutim, vlastima to ne odgovara.
Danas su Đilas i njegovi fašisti otišli korak dalje, preko linije koja je najdalje što smemo da dopustimo. Grupa pravih aktivista danas je po ovom vremeno otišla u smanjenim brojevima da pokuša da uradi koliko može za građane, služeći se isključivo gore navedenim metodama.
Međutim, kako kontrolori ne žele da bude zabeleženo njihovo ponašanje, pribegli su očekivanom i sramnom izlazu- laganju. Bez ikakvog upozorenja, interventna policija se pojavila i strpala u kombi aktiviste koji su bili u patroli, kasnije im objasnivši da će ih kontrolorka navodno tužiti za to što su je gurnuli, fizički napali ili već nešto slično što svi svedoci potvrđuju da je LAŽ.
Pusteni su pre nekih sat, dva, bez uzimanja izjave, ali uz brdo pretnji i neprijatnosti u procesu. Ukratko, kako niti ima dokaza za lazne optuzbe niti bilo kakve zakonske regulative, ne postoji ni slucaj.
 
Потпуно, суштински разумем ставове хазарда, разграђе и других. И сам сам тако размишљао, па сам мало разочаран собом и својом наивношћу, због вере у то да бескрајним редом - подржавам ред. Није уопште ствар цене и сиротиње, маши се тема.
Већина је огорчена због неспремности друге стране на компромис. А како то променити!
Не верују људи овде у те козметичке притиске, уговори, захтеви, тужбе, мислим да је то у некој уређеној средини па ок.
Плашим се да ће коло да траје, траје, па да ескалира на овај или онај начин. Тада сви губимо, зато треба тежити компромисним, најмање болним решењима, а пре свега више отворености, добре воље са свих страна. Ни ми овде нисмо супарници, ни сви заједно са бус плусом, градом, гсп-ом... Не дај боже ни отпуштања у гсп. Треба размишљати о томе како да добију намену, функционалност, нису то неспособни људи, али треба организације и мало и притиска. Ако будемо размишљали како да се упослимо а не да се отпустимо, овакви ће проблеми постајати маргинални и нестајаће сами по себи.
Мало јединства и заједништва, па макар то значило, ако се договоримо, да подржимо и другачија мишљења.
Само добра воља са свих страна, а потом је све лакше...
 
Razgrađevinar, Hazard i co

Дрпају нас на све стране, и када год платиш неку услугу (вода, струја, кабловска, интернет, телефони...) добар део средстава се дрпне на овај или онај начин. Сви смо свесни тога. Међутим, да ли то значи, да ако не можемо да искоренимо крађу на свим нивоима у истом тренутку, треба да је допустимо у потпуности и свакоме?

Постоји граница људске толеранције, и црта коју не желимо да пређемо. Не могу да спречим да ме поткрадају, али ћу колико могу то да смањим.. Прича са Бусплусом је кап која је прелила чашу горчине. Не можеш се борити против свега, немогуће је.

Мора да постоји граница коју народ дозвољава иначе би муљатори буквално радили шта им падне напамет. Пензионери су добар пример. Они плаћају апсолутно све у секунд, и који год додатни намет да уведеш, они ће плаћати. Зато се надлежни и не брину много. Увек имају сигуран прилив новца, какву год таксу да уведу.

Када се све дозволи долази се до тога да Европска комисија жели да за почетак у Немачкој опорезује и ваздух!
 
stf":3brjsmq4 je napisao(la):
Razgrađevinar, Hazard i co

Постоји граница људске толеранције, и црта коју не желимо да пређемо. Не могу да спречим да ме поткрадају, али ћу колико могу то да смањим.. Прича са Бусплусом је кап која је прелила чашу горчине. Не можеш се борити против свега, немогуће је.

Када се све дозволи долази се до тога да Европска комисија жели да за почетак у Немачкој опорезује и ваздух!

Upravo tako. Paradoks je u tome, da je otpor koji ljudi pružaju kada su saterani uza zid, otpor "poslednjeg krika", nedelotvoran. To je kao tableta protiv bola, koja ne leči ništa.

Pre x strana sam ovde okačio analizu švercovanja u svetu, koju su preneli naši mediji, sa uporednom analizom sa BG istorijom te pošasti. BG nije nikakav izuzetak niti štrči van opštih mesta i gradova sa cele kugle. Postoje amplitude u mustri ponašanja ljudi, u zavisnosti od toga šta ih svrbi u društvu, pa se to lepo pokazuje i na procentima šverca. To je u potpunosti ista pojava na svim kontinentima. Razvijenost društva igra ulugu, ali nema isključivosti. Tamo gde je sistem uređeniji ili "opasniji", amplitude su samo malo mirnije.

@ Борчанац

Није уопште ствар цене и сиротиње, маши се тема.

Mislim da jeste i ta stvar, mnogi su to već ovde apsolvirali. I različite druge stvari, drugim rečima, svako od nas je u ponečemu u pravu, u ovom ne baš komplikovanom mozaiku. I objektivno smo u pravu, kada prepoznajemo uzroke problema, ali i subjektivni smo, kada tumačimo ponašanje sugrađana ili svoje sopstveno.

Sa tvojim stavovima se uglavnom slažem. Ali mislim da sam realističan kada kažem, da bilo kakvoj nadi o nekakvom "organizovanom uticaju" na glavne aktere ovog spektakla, nema mesta.
Ne pomaže kritika, ne pomažu apeli, ni protesti, ne pomaže šverc. Bahatost pobeđuje, zbog toga recimo kolega Marcus Lupus diže sidro. Potpuno ga razumem, kao što razumem i njegovu ogorčenost prema starijoj generaciji. Pitao si me i ja verujem da rešenja ima, ali da bi se ono moralo mnogo maštovitije zamišljati i praktikovati.
 
@ Дулеја

Sa tvojim stavovima se uglavnom slažem. Ali mislim da sam realističan kada kažem, da bilo kakvoj nadi o nekakvom "organizovanom uticaju" na glavne aktere ovog spektakla, nema mesta.
Ne pomaže kritika, ne pomažu apeli, ni protesti, ne pomaže šverc. Bahatost pobeđuje, zbog toga recimo kolega Marcus Lupus diže sidro. Potpuno ga razumem, kao što razumem i njegovu ogorčenost prema starijoj generaciji. Pitao si me i ja verujem da rešenja ima, ali da bi se ono moralo mnogo maštovitije zamišljati i praktikovati.

Ћале :mrgreen: немој молим те тако песимистички. Ја до задње секунде верујем у преокрет...
Инспирација су ми бројни, не нормални подвизи наших предака, такви смо, из ничега ће се нешто десити...
Можда баш и ми припремамо терен за неко боље сутра.
Зато понављам, као браћа, да запнемо, погледамо једни на друге, мало и унапред, и мало памети кад пишемо, да се не повуку погрешне, негативне поуке када постанемо историја а наша деца дођу у посед ових слова.
 
Felix55":1o8h5oh2 je napisao(la):
Razgradjevinar i Hazard, mnogo ste se rasplinuli u objašnjavanjima o tome šta je moralno, šta je anarhija, itd, a suština je prosta:

- ako nezaposleni ili student (ili zaposleni kome se ne isplaćuje plata / koji ima mizernu platu) mora da bira da li će npr. plaćati (preskupu) kartu ili račun za struju, naravno da će izabrati to drugo...

- ako zaposleni kome privatna kompanija ne isplaćuje nadoknadu za prevoz to mora da prihvati kao realnost , onda i grad/Apex moraju da prihvate kao realnost da taj putnik neće plaćati njima kartu...

Možete da pišete kilometarske postove o tome kako je to "nemoralno", "neprincipijelno", "uvod u anarhiju", itd. ali to je realnost...
Izvadite glavu iz peska, i obratite pažnju za promenu na to kako većina ljudi živi u Bg-u, i šta većina ljudi ima u novčanicima, a onda to uporedite sa cenama pojedinačnih karata (koje i dalje važe samo za 1 vožnju!) i cenama mesečne dopune kartica... Dok god stanje bude takvo, naplata karata će nastaviti da nezadrživo pada i dalje...

Ako se meni obracas, promasio si poentu. Ja sam vec napisao da apsolutno razumem da je beda i da ljudi nemaju para i da se zbog toga svercuju. Samo onda neka kazu - nemam brate para, i zato se svercujem, a ne da glume kako je to zbog borbe protiv zlog BusPlusa i nekakve gradjanske neposlusnosti, i da se gaje nekakve iluzije da to njihovo neplacanje prevoza kao doprinosi necem dobrom. Ne doprinosi. Naravno da ce neko pre da jede ili da plati racun za struju (koju ce mu iseci ako ne plati) umesto da plati prevoz ako je to jedinih 3 soma dinara (dakle ako predpostavljamo da je zaposlen) koje ima da potrosi na ovo ili ono, jer za sverc fakticki nema nikakve kazne. Ali onda brate, kada te uhvati kontrola, lepo izadji iz busa, nemoj se svadjati, zadrzavati ceo autobus, i kukati kako je to neka nepravda.

Medjutim - ako se svercujes jednostavno jer ti se moze, jer ne biras izmedju prevoza i hrane nego izmedju prevoza i jos jednog pica u kaficu ili prevoza i jos jedne pakle cigara, onda, izvini, nemam razumevanja. Nekoga sa stavom kao sto ima kopmania - svercujem jer mi se moze ali izadjem kada me uhvate - mogu i da svarim, ali nekoga ko se svercuje jednostavno jer mu se moze a pritom smatra za kosmicku nepravdu to sto se kontrolor usudio da mu zatrazi kartu i da zahteva da on izadje iz busa jer je nema, to vec ne mogu da svarim - jer je to bahatost i bezobrazluk.

A onaj ko iskreno misli da se neplacanjem prevoza stvarno nekako bori protiv BusPlusa je u zabludi, i to sam pokusao da objasnim.
 
Dezurni moralisti koji sve placaju, naravno ne spadaju u grupu koja radi za 23 000 u BG ili koja uopste nema posao posto je nezaposlenost medju mladima preko 30%... Nema takvog koji ima taj zivotni status da ce da podrzi bezobrazluk i bahanalisanje sa cenama i kvalitetom beogradskog prevoza...

Inace sam od onih koji placaju kad imaju, ali nazalost, dolazio sam u situaciju kada moram da biram izmedju dorucka i prevoza do posla na kome nisam primio platu 4 meseca... Nazalost, tada ne da mi je 3200 mnogo nego mi je i crvena kao sunce velika... A ne radim za minimalac... Doslo je vreme kada privreda propada zbog delovanja drzave, politike, a od naroda koji to jedini oseca na svojoj kozi se zahteva neki moral, red, disciplina... Pa ko ne bi poludeo kada zna da je u GSP 2000 viska radnika... Ko ne bi poludeo da privatna firma ima 8 % na nista... Ko ne bi poludeo kada je nezaposlenost milion ljudi i kada mozda pola miliona ljudi hrani 7 miliona Srba...

Pun forum moralista, licemera, vise rase... Puno, a niko da sebi prizna kako se "snasao" u zivotu, ko ga je ubacio na posao, preko koje stranke radi i sl. Svaka cast izuzecima... Ali nesto sumnjam da posteni, sposobni, vredni ljudi koji su imali srece da ne budu medju nezaposlenima imaju uopste potrebe da moralisu ili da ne razumeju one "ispod" njih...

Ali onda brate, kada te uhvati kontrola, lepo izadji iz busa, nemoj se svadjati, zadrzavati ceo autobus, i kukati kako je to neka nepravda.

Bas tako... Ovo treba da bude stav svakog normalnog coveka... To sam i pricao kada je bila aktuelna ona tema o udaranju u stomak onog "stuidenta" koji nije hteo da plati kartu niti da izadje... Bahatost nikada necu podrzavati, ali cu uvek biti na strani onih koje zivot ne mazi, posto mi je muka od onih koje zivot mazi a prave se borci i vrednice...
 
@ Борчанац

Jel' znaš onu foru iz crtaća - Sinak, dva puta ništa je ništa, znači crva nije bilo! Pazi, pesimizam-optimizam to je ono crno-belo, a moja poslednja rečenica ti je putokaz, jer gađa sredinu. Samo prati tu nit. Dakle prošlost i budućnost su ništa, crv je u uvek sada i ovde!

Ili ovako: Sva plemena na Balkanu oduvek su imala herojsku prošlost, neizvesnu budućnost i zaje*******anu sadašnjost.

Ovde na forumu kao i u realnosti samo opušteno s Ćaletom, koji tretira jednako svakog sagovornika od 7 do 107 Takođe, otvoren sam za diskusiju i na privatnom kanalu, ne bih želeo da zagušujem temu mudrolijama. :grand:
 
stf":1t6hfc45 je napisao(la):
Да кажемо хипотетички да од сутра сви престану да плаћају превоз, Бусплус не може да узима проценат јер нема од чега и фирма постаје неликвидна, одлази под стечај па банкрот.

Nazalost ovo sa bankrotom ce se tesko desiti, jer su gospoda izoksovala da im veliki broj preduzeca obavezno uplacuje mesecne karte derketno .(zasto su poskupele samo za zaposlene?)
Uprvao zbog toga sistem ni ne funkcionise, jer je MONOPOL javne sluzbe dat privatniku koji nije sposoban da upravlja njime, nego je samo zainteresovan za svojih 8.5% koji su SIGURNI. Ako na to dodamo da je u ulozeno 500 evra i dobijen kredit na lepe oci (citaj partijsku knjizicu) od 12 miliona evra za koje garantuje grad...pa ljudi,to je biznis plan iz snova... NE RADIS NISTA (samo vices to je u nadleznosti GSP ili direkcije, nije do nas nikako), nakrivis kapu, i samo kaplje... i normalno da ih zabole sto kvalitet prevoza ide na dole, sto se putnici i kontrolori mlate (ocajni i jedni i drugi), sto validacije treba da ima, al i ne mora, sto smo stampali nalepnice za vrata, ali ne mora da se postuje, sto smo stampali plakate za gebelsovksom progandaom, ali nema veze...pare samo `ulazu` na veoma los PR i marketing i to je to. Jedino sto su naucili jeste da vise ne eskponiraju po medijima onog tupavog Vlahovica (da, kazem tupavog, jer to i mislim o njemu), jer je vise nego ocigledno da je momak nesposoban i nedorastao tom poslu.

Nema to veze sa placanjem i neplacanjem, moralnim kategorijama i sl. Mnoge stvari su tu neuporedive, jer ovde nije u pitanju trzisna konkurencija, gde postoji kakav takav izbor (nemojte mi o pesacenju), vec JAVNI MONOPOL, a onda je jedini profitabilni deo tog monopola (naplata) poklonjen za 500 evra privatnoj firmi koja ne krije da ne zeli da radi taj posao. Pokazite ljudima zasto je placanje dobro, da se vidi i oseti gde idu pare...i imacete jako brzu promenu ponasanja (dokazano). Ovako ce samo da se grabi dok se bude moglo, pa ce na uvale ceo sistem nazad gradu da ga otplacuje, pos sistemu`otmi i bezi `(glavni izvor prihoda Hogara Strasnog :)
Ovo nema veze za ekonomijom, saobracajnim inzenjerngom, filozofijom, moralom... sa krivicnim pravom ima itekako.
I da, i dalje placam kartu, jer sam tako vaspitan i ne osecam se glupo zbog toga...jos uvek.
 
То је потпуно тачно и то је можда и основни узрок непрофесионалног односа Апекса према послу који обављају. Фирма има ЗАГАРАНТОВАНУ зараду макар шверц порастао на 100%. Када узмемо у обзир да је градска администрација прегломазна и да се за сваког запосленог у државној управи од стране града, тј. од наших пара плаћа Бусплус користили ти запослени јавни превоз или не. Обашка приватне фирме и компаније.

Хјадемо да израчунамо сигурну зараду Апекса. Колико је запослених у градској управи на свим нивоима? Да ли постоји тај податак? Да ли запослони по систему Уговора о делу такође имају плаћен Бусплус? Ако имају, тај број је запањујући.

Зашто би се онда неко трудио да побољшава услугу. Са побољшањем услуге се експоненционално повећавају и приходи, то је темељ тржишне економије и напретка. Борба за зараду. Ако нема борбе за зараду, нема борбе ни за услугу.
 
Vrh