Danga":3g9lqh5f je napisao(la):
E, ako je to poenta - onda u redu... Toga sam se i pribojavala... :?
Bojala si se zakljucka da kritika, ako zeli da bude delotvorna i konstruktivna, mora da se bavi konkretnim losim stvarima i da bude zasnovana na cinjenicama?
Marcus Lupus":3g9lqh5f je napisao(la):
Не, неко је изговор којим их ти браниш страшан. Они само раде свој посао је исто као То је божја воља - ослобађа почионица сваке одговорности, а то је ЈАКО опасно.
Ja bi voleo da znam koja je tacno odgovornost ljudi koji rade za 25.000 i ciji je posao da te pitaju imas li kartu, a ako nemas, da te zamole da izadjes. Dakle, govorim o ljudima koji rade to - svoj posao - ne govorim o kontrolorima koji su bahati, bezobrazni, agresivni, i slicno. Sto se njih tice, svaka je kritika opravdana. No kontrolori koji ti traze karte i zamole te da izadjes ako je nemas nista nikom nisu skrivili. Da upotrebim drugi primer: to sto postoji previse papirologije nije krivica niti odgovornost radnika na salteru kome ti predajes sve te papire, nego onoga koji je svu tu papirologiju propisao. Ili: to sto je negde parking zona a ne bi trebalo da bude, nije krivica niti odgovornost radnika parking servisa koji ide i naplacuje parking, nego onog koji je tu zonu propisao na tom mestu. I tako dalje. Sad, ovde ne moze da se nastavi niz i da se dodje do radnika u Ausvicu, jer je stvari jednostavno nisu iste - kontrola u prevozu je "banalna" radnja, kao druga dva primera koja sam naveo - niko tu ne moze da strada (ako ljudi samo "rade svoj posao") niti se desava nekakva povreda ljudskih prava.
Обезбеђивање наплативости није посао контроле. Не разумем зашто људи у Србији толико верују у контроле, казне и те ствари. Оне су последња карика и тек један корективни елемент. Овде је концепт контроле и казне схваћен потпуно криво, а њихова улога до крајности преувеличана. Наплативост се обезбеђује на другачије начине.
A koji je tacno posao kontrole? Da skuplja statistiku? To moze i bez horde zaposlenih kontrolera. Obezbedjivanje naplativosti jeste posao kontrole. Zato kontrola i postoji. Naravno, kad kazes da to nije i ne treba da bude jedini nacin za obezbedjivanje naplativosti, tu si u pravu. I da ne moze naplatviost da se obezbedjuje samo kontrolom - i tu si u pravu. Ali to svakako
jeste posao i kontrole - njihov glavni posao.
Licno, ni ja nisam ljubitelj takvog sistema - uvek se nekako osecam pomalo ko kriminalac kada udje kontrola (i ako u 99% slucajeva imam kartu), desi mi se da jednostavno zaboravim da kupim kartu u zurbi, ili kupim/otkucam pogresnu, pa onda strepim oce li uci kontrola pa cu s njima morati da se raspravljam/platim kaznu...itd. Mnogo vise volim sistem gde ili jednostavno ne mozes da udjes u vozilo bez placanja karte, ili postoji kondukter koji ce ti kartu naplatiti nakon sto udjes. I govorim generalno, ne samo u Beogradu (nije Beograd izmislio sistem sa kontrolorima, toga ima svugde u Evropi).
И на крају, не разумем зашто би јавни превоз по што по то морао да се скупо плаћа, или чак да се уопште плаћа. Не слажем се с идејом да све мора бити профитабилно, нити је то могуће (као што видимо). Ако има пара за разне баханалије и скупштинске ресторане, уопште не схватам што бих се убијао да подржим ово цеђење суве дреновине, и још да дајем бесплатни консалтинг по форуму. :kafa:
Ni ja ne razumem zasto nesto u radnji kosta 100 dinara a ne 50, ali ga ili platim 100 ili ne kupim - ne odem do kase sa tim artiklom, ostavim 50 dinara pa izadjem. Da li prevoz treba da kosta ovoliko ili onoliko, ili da bude besplatan, to su sve validne stvari za diskusiju, ali nemaju veze sa samim cinom placanja karte u prevozu i sa svercovanjem. A ova poslednja recenica je samo trazenje izgovora - ako idemo tom logikom, ne treba drzavi placati nista, nikad.
Uostalom, pasivni pristup problemu - "oni su svi i onako lopovi pa ja necu da placam" - po pravilu ne vodi nikakvom resenju.
Sto se tice samog svercovanja - ja razumem da se ljudi svercuju jer nemaju para. Beda je. Ja razumem donekle i to da su ljudi revoltirani BusPlusom, politicarima, itd. pa i iz inata nece da placaju. Smatram da je to 100% pogresan pristup, ali mogu da razumem kako se ljudi osecaju i zasto. Medjutim, ako se neko svercuje - iz bilo kog razloga - minimum pristojnosti je da izadje iz autobusa kada ga uhvati kontrola bez karte. I da to uradi bez ikakve buke, galame, konflikta sa kontrolorima i slicno. Licne podatke ne mora da da kontroli, prema tome ne postoji nacin ga nateraju da plati kaznu. Ali nek izadje iz busa, pa nek saceka sledeci gde kontrole nema. Sve ostalo je ista ona bahatost za koju optuzujemo BusPlus, GSP, i politicare.