Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

bojan87":1c6hswnz je napisao(la):
a joj, znaci kontroleri busplusa su sada u nivou nacista :). Rade svoj posao i uzivaju u mucenju ljudi.

I veruj mi kod nas situacija uopste nije takva, kod nas ce covek pre izabrati da ne radi, iako ima ponudu za posao.

Evo posto ti smatras represijom to sto ti kada udje kontrolor trazi da imas validnu kartu, a ako je nemas da napustis vozilo, recimi kako bi sistem trebao da kontrolise ?
Kako treba kontrola da ti se obrati, koje opcije da ti ponudi kada nemas kartu, i kako da reaguje ako neces da platis kartu vec hoces besplatno da se vozis ?

Не, неко је изговор којим их ти браниш страшан. Они само раде свој посао је исто као То је божја воља - ослобађа почионица сваке одговорности, а то је ЈАКО опасно.

Обезбеђивање наплативости није посао контроле. Не разумем зашто људи у Србији толико верују у контроле, казне и те ствари. Оне су последња карика и тек један корективни елемент. Овде је концепт контроле и казне схваћен потпуно криво, а њихова улога до крајности преувеличана. Наплативост се обезбеђује на другачије начине.

И на крају, не разумем зашто би јавни превоз по што по то морао да се скупо плаћа, или чак да се уопште плаћа. Не слажем се с идејом да све мора бити профитабилно, нити је то могуће (као што видимо). Ако има пара за разне баханалије и скупштинске ресторане, уопште не схватам што бих се убијао да подржим ово цеђење суве дреновине, и још да дајем бесплатни консалтинг по форуму. :kafa:
 
direktor":15nj1wn8 je napisao(la):
BOJAN87
Bravo za tebe sklonio si bus minus sa avatara

Pridružujem se čestitkama Bojanu87 za uklanjanje BusPlus kartica kao avatara, bilo je krajnje vreme :D
 
Danga":3g9lqh5f je napisao(la):
E, ako je to poenta - onda u redu... Toga sam se i pribojavala... :?

Bojala si se zakljucka da kritika, ako zeli da bude delotvorna i konstruktivna, mora da se bavi konkretnim losim stvarima i da bude zasnovana na cinjenicama?

Marcus Lupus":3g9lqh5f je napisao(la):
Не, неко је изговор којим их ти браниш страшан. Они само раде свој посао је исто као То је божја воља - ослобађа почионица сваке одговорности, а то је ЈАКО опасно.

Ja bi voleo da znam koja je tacno odgovornost ljudi koji rade za 25.000 i ciji je posao da te pitaju imas li kartu, a ako nemas, da te zamole da izadjes. Dakle, govorim o ljudima koji rade to - svoj posao - ne govorim o kontrolorima koji su bahati, bezobrazni, agresivni, i slicno. Sto se njih tice, svaka je kritika opravdana. No kontrolori koji ti traze karte i zamole te da izadjes ako je nemas nista nikom nisu skrivili. Da upotrebim drugi primer: to sto postoji previse papirologije nije krivica niti odgovornost radnika na salteru kome ti predajes sve te papire, nego onoga koji je svu tu papirologiju propisao. Ili: to sto je negde parking zona a ne bi trebalo da bude, nije krivica niti odgovornost radnika parking servisa koji ide i naplacuje parking, nego onog koji je tu zonu propisao na tom mestu. I tako dalje. Sad, ovde ne moze da se nastavi niz i da se dodje do radnika u Ausvicu, jer je stvari jednostavno nisu iste - kontrola u prevozu je "banalna" radnja, kao druga dva primera koja sam naveo - niko tu ne moze da strada (ako ljudi samo "rade svoj posao") niti se desava nekakva povreda ljudskih prava.

Обезбеђивање наплативости није посао контроле. Не разумем зашто људи у Србији толико верују у контроле, казне и те ствари. Оне су последња карика и тек један корективни елемент. Овде је концепт контроле и казне схваћен потпуно криво, а њихова улога до крајности преувеличана. Наплативост се обезбеђује на другачије начине.

A koji je tacno posao kontrole? Da skuplja statistiku? To moze i bez horde zaposlenih kontrolera. Obezbedjivanje naplativosti jeste posao kontrole. Zato kontrola i postoji. Naravno, kad kazes da to nije i ne treba da bude jedini nacin za obezbedjivanje naplativosti, tu si u pravu. I da ne moze naplatviost da se obezbedjuje samo kontrolom - i tu si u pravu. Ali to svakako jeste posao i kontrole - njihov glavni posao.

Licno, ni ja nisam ljubitelj takvog sistema - uvek se nekako osecam pomalo ko kriminalac kada udje kontrola (i ako u 99% slucajeva imam kartu), desi mi se da jednostavno zaboravim da kupim kartu u zurbi, ili kupim/otkucam pogresnu, pa onda strepim oce li uci kontrola pa cu s njima morati da se raspravljam/platim kaznu...itd. Mnogo vise volim sistem gde ili jednostavno ne mozes da udjes u vozilo bez placanja karte, ili postoji kondukter koji ce ti kartu naplatiti nakon sto udjes. I govorim generalno, ne samo u Beogradu (nije Beograd izmislio sistem sa kontrolorima, toga ima svugde u Evropi).

И на крају, не разумем зашто би јавни превоз по што по то морао да се скупо плаћа, или чак да се уопште плаћа. Не слажем се с идејом да све мора бити профитабилно, нити је то могуће (као што видимо). Ако има пара за разне баханалије и скупштинске ресторане, уопште не схватам што бих се убијао да подржим ово цеђење суве дреновине, и још да дајем бесплатни консалтинг по форуму. :kafa:

Ni ja ne razumem zasto nesto u radnji kosta 100 dinara a ne 50, ali ga ili platim 100 ili ne kupim - ne odem do kase sa tim artiklom, ostavim 50 dinara pa izadjem. Da li prevoz treba da kosta ovoliko ili onoliko, ili da bude besplatan, to su sve validne stvari za diskusiju, ali nemaju veze sa samim cinom placanja karte u prevozu i sa svercovanjem. A ova poslednja recenica je samo trazenje izgovora - ako idemo tom logikom, ne treba drzavi placati nista, nikad.

Uostalom, pasivni pristup problemu - "oni su svi i onako lopovi pa ja necu da placam" - po pravilu ne vodi nikakvom resenju.

Sto se tice samog svercovanja - ja razumem da se ljudi svercuju jer nemaju para. Beda je. Ja razumem donekle i to da su ljudi revoltirani BusPlusom, politicarima, itd. pa i iz inata nece da placaju. Smatram da je to 100% pogresan pristup, ali mogu da razumem kako se ljudi osecaju i zasto. Medjutim, ako se neko svercuje - iz bilo kog razloga - minimum pristojnosti je da izadje iz autobusa kada ga uhvati kontrola bez karte. I da to uradi bez ikakve buke, galame, konflikta sa kontrolorima i slicno. Licne podatke ne mora da da kontroli, prema tome ne postoji nacin ga nateraju da plati kaznu. Ali nek izadje iz busa, pa nek saceka sledeci gde kontrole nema. Sve ostalo je ista ona bahatost za koju optuzujemo BusPlus, GSP, i politicare.
 
Upravo to mi pričamo o tom zadnjem pasusu.
Bahatost je velika sa njihove strane ali i naša je bahatost kad krenemo u svadju sa njima i nećemo da izadjemo iz busa.
Ja se švercujem zato što se može, da ne može nije mi problem da platim koliko god da traže ukoliko je naravno usluga normalna. Ako je loša usluga, a preskupo, i mora da se ima karta, ićiću biciklom..
Ali kada nemam kartu i naidje kontrola lepo izadjem iz autobusa, sačekam sledeći..
 
Мени је тешко да замислим неки бољитак, уз фирму која је толико омражена.
Када кренеш да радиш комерцијалан посао, на начин да учиниш све против својих муштерија!
Одмах у првим данима гужви за картице, када су старији суграђани буквално ломили ноге у редовима, требало је окончати ову бруку. Нисам само против целог система јавног превоза, ја бих слао у затвор и што се чекао и на који начин пасош, лична карта, било каква папирологија, односа према трудницама... свега што без неког права на спорење, није добро и нормално.
 
Хазарде, већ смо апсолвирали тему зашто јавни превоз и контрола нису исто што и продавница и касирка. Не осећам потребу да поново прежвакавамо зашто је то неваљана аналогија. То што је систем крађе у продавницама знатно разрађенији и у неку урку глобалан, и што је храна у Србији благи луксуз, није оправдање да се против нечега другог не бориш. Или можда да ми све то пустимо док се не реши проблем Косова? Ипак је то питање свих питања.
Треба, дакле, деловати тамо где се може.
Посао контроле је да повремено контролише карте у систему где је редовно стање да се карта плаћа. Посао "хорде контролора", како си их правилно назвао и одлично описао, није да се ја у једном истом незагрејаном аутобусу три пута будим из дремке, откопчавам и додатно смрзавам да би најлошији ђак из одељења проверио моју исправност. Ако контролори који раде за 25000 не морају да размишљају о томе за колико ја радим, ни ја нисам у обавези да саосећам с њима. Нећеш изазвати ту врсту сажаљења код мене, никада.

И на крају, а никако најмање важно. Мене је помало престало бити срамота због неплаћене карте када сам схватио да контрола напада средовечне жене, ниске мушкарце, људе који одају утисак да се фино понашају, људе с диоптријским наочарима итд. Нешто не видим да ови тетовирани, набилдани и разни други с напуханим патикама и други који се бахате икада ишта плате или да им се нешто захтева типа излазак из возила. А долазак бусплуса и ово изигравање бечких цена стваило је дефинитвну тачку на моје редовито плаћање.
 
Sta kad vozilo nema automata kao 1025 na 26 na dovje vrata ,ili voz u kome narede automati u polovini istog sta treba onda da se radi zar nemaju obavezu da drze ispravne automate a znaju da traze kartu u vozu iako je to besmisleno kad se mogu osposobiti kapije na stanicama :evil: :?:
 
prosto neverovatno sta sve necu procitati ovde. koliko slova potrosenih u objasnjavanju sopstvenog bezobrazluka i nekulture. mozda da vam platimo sto se uopste cimate javnim prevozom?
 
Е добро, некултура и безобразлук!
А можда да платимо и ако се не возимо!
Колико слова за оправдавање разбојништава!

Када имаш радњу и неко са стране дође и хоће да ти наплати заштиту? Који је потез културан и моралан?
 
mozda da, ako bus nije tvoj nivo, ides peske ili uzmes taksi. a ako ti dodje neki u tristacu ti onda nemoj da mu platis. ovo o reketasima ti je sjajno, dubokoumno i pravo u centar.. sta bi ti tako moralan i vaspitan... uhvatio ih za usi, upucao u koleno..ili mozda prijavio slucaj nadleznim organima?

ajmo molim te jos glupi primera.. ako je prostitutka ruzna ne das kes ali guras, ako vozis juga ne placas benzin ali vozis, zvezda igra lose ne placas kartu ali gledas.. jer pobogu, sve je to tu da zadovolji tvoje prohteve
 
Нисам чак ни корисник, најчешће. Када сам користио, плаћао сам.
То је све небитно постало овим твојим последњим писањем.
Ти мене питаш да ли треба пуцати у колено а испољаваш агресију, овако на кеца.
Ја нисам од оних који удовољавају себи, склон сам да плаћам и волим ред и функционалност. Моје поређење се односило на не регуларност тог посла.
Твоје није сигурно да оцењујеш дубокоумност или степен културе и безобразлука. Не пада ми напамет да се свађам иза тастатуре, ако можемо нас двоје да пређемо у причу предлог на предлог, мишљење на мишљење. Право стање на терену јасно је и теби као и другима. Ако пишемо, какав нам је интерес да се вређамо???
Сатисфакцију ћеш наћи само позитивним напредком. Или ако хоћеш, некултурни смо, глупи, безобразни, па уживај и расти.
 
Braćo i sestre, nađosmo se beznadežno zaglavljeni u temi, koja je paradni primer ovog raspalog društva. Moralisati tu je eventualno sasvim privatna stvar i trebalo bi izbegavati lična prepucavanja na tom terenu. Moral je ionako više filozofska kategorija, dok je u sociološkom smislu isuviše podložna svakojakim manipulacijama.

Zbog toga je tema postala "žešći smor". Ja bih je čak i zaledio, jerbo bi jedini pomak bio moguć u javnoj političkoj akciji, koja, razume se, treba da bude na širokoj građanskoj bazi... I tu je kraj priče. Jer su u nas opšte rasulo i potpuno odsustvo borbe i solidarnost zapravo isto toliko odgovorni za opstanak problema, koliko i zbog onih koji ih proizvode. I to se odnosi na SVE, čega je ova ujdurma s prevozom samo jedan deo. Da li me kapirate?

Stari Nietzsche je svojevremeno zdravorazumski postavio tezu: "Da li se može biti dobar u lošem?" Moj odgovor je da može, ali i to nešto košta.

A drugi velikan prodorne misli je objasnio: "Price: value, plus a reasonable sum for the wear and tear of conscience in demanding it". (Ambrose Bierce) Cena: vrednost, plus prihvatljiva suma zbog drndanja savesti usled zahtevanja iste". :mrgreen:
 
Ако ништа, тема је утврдила, како закључују ови разграђевинари, да се морална исправност купује код бусплуса за 72 динара. А иде и на месечну претплату.
 
Voleo bih samo da nam razgradjevinar objasni kako se dobija ta trzisna cena karte za prevoz posto se samo u trizino poslovanje razume... Jel to po kilometru, ili po potrosnji goriva, ili skuplja karta ako sedis, a jeftinija ako stojis? Ajde molim vas vi trzisni uhlebljeni da nam objasnite te stvari nama neukima agresivnim i nazadnim...

Nezaposlenost 1 000 000 u okviru radno sposobnog stanovnistva, a ovde neki mudruju o trzisnoj privredi i slobodi izbora u rupcagi od Beograda... Naravno nikako razgradjevinar da nam trzisno pomene onaj visak od 2000 zaposlenih u GSP...
 
Duleja":3l2i8ghr je napisao(la):
Braćo i sestre, nađosmo se beznadežno zaglavljeni u temi, koja je paradni primer ovog raspalog društva. Moralisati tu je eventualno sasvim privatna stvar i trebalo bi izbegavati lična prepucavanja na tom terenu. Moral je ionako više filozofska kategorija, dok je u sociološkom smislu isuviše podložna svakojakim manipulacijama.

Zbog toga je tema postala "žešći smor". Ja bih je čak i zaledio, jerbo bi jedini pomak bio moguć u javnoj političkoj akciji, koja, razume se, treba da bude na širokoj građanskoj bazi... I tu je kraj priče. Jer su u nas opšte rasulo i potpuno odsustvo borbe i solidarnost zapravo isto toliko odgovorni za opstanak problema, koliko i zbog onih koji ih proizvode. I to se odnosi na SVE, čega je ova ujdurma s prevozom samo jedan deo. Da li me kapirate?

Stari Nietzsche je svojevremeno zdravorazumski postavio tezu: "Da li se može biti dobar u lošem?" Moj odgovor je da može, ali i to nešto košta.

A drugi velikan prodorne misli je objasnio: "Price: value, plus a reasonable sum for the wear and tear of conscience in demanding it". (Ambrose Bierce) Cena: vrednost, plus prihvatljiva suma zbog drndanja savesti usled zahtevanja iste". :mrgreen:
У праву си!
Мислим ипак да пре изласка са широком грађанском базом и јавном политичком акцијом, треба доћи до неког општег договора. Зато теме служе, да лупамо, делимо, расправимо...
Цело друштво, лечи се управо свуда и стари цитирани је у праву. Ово је сегмент друштва, ни бољи ни гори. Само ми морамо да пре растемо сами себе.
Дај предлог, знам да можеш!
Ја сам на претходној страни набацао нека сабрана дела у кашу могућности. Шта мислите о томе? Да ли можда само нешто од тога, или ништа, другачије? Како да се вадимо, како да утичемо?
Хајде да пишемо шта су нам могућности, ако смо утврдили шта је добро а шта не уместо да у празно бијемо и делимо етикете некоме или свима без потребе.

Ево предлажем систем.
Увести зујалице, као у продавници. Кад неко уђе у превоз без плаћене карте, гпрс, опет као на каси шаље податке мобилној контроли/патроли до зуба наоружаној :bash:

Шалим се, ипак бесплатан превоз, базиран на повећању прихода од маркетинга и евентуално услуга, сигуран сам да би се тако и субвенционисање смањило. Шта је са продајним местима гсп, могу ли се издавати? Нека радионица, хала која се не користи потпуно, управне зграде неке, има ли наде за ренту? Да буде прихода од другачијих услуга, када се превоз и онако у највећој мери субвенционише!
 
Борчанац wrote: ,,. . . . Да буде прихода од другачијих услуга. . . . ,,

Au. . . koje GSPhuljenje. Šta sve ljudima pada napamet. . . . , pa da ih posle otrgneš i od gradske ,,sise,,
pa da moraju nešto da r a d e tj. zarade nccccc . . . . :laugh: :lool: :laugh:
 
Борчанац":1aa5uumb je napisao(la):
Нисам чак ни корисник, најчешће. Када сам користио, плаћао сам.
То је све небитно постало овим твојим последњим писањем.
Ти мене питаш да ли треба пуцати у колено а испољаваш агресију, овако на кеца.
Ја нисам од оних који удовољавају себи, склон сам да плаћам и волим ред и функционалност. Моје поређење се односило на не регуларност тог посла.
Твоје није сигурно да оцењујеш дубокоумност или степен културе и безобразлука. Не пада ми напамет да се свађам иза тастатуре, ако можемо нас двоје да пређемо у причу предлог на предлог, мишљење на мишљење. Право стање на терену јасно је и теби као и другима. Ако пишемо, какав нам је интерес да се вређамо???
Сатисфакцију ћеш наћи само позитивним напредком. Или ако хоћеш, некултурни смо, глупи, безобразни, па уживај и расти.

nisam agresivan tip. slazem se da je iza tastature lako biti hrabar ali je isto tako lako pogresno protumaciti necije reci,tj neciji ton razgovora, i meni se cesto desva i jedno i drugo.

postoje neke norme, neka pravila ponasanja koja se uzimaju kao aksiom. ne mozemo mi u svakom postu da dokazujemo i raspravljamo o tome da li je ok udariti zenu, imati seks sa detetom, ukrasti, ubiti... platiti uslugu. strasno je uopste sto postoji ova tema, jos strasnije je sto smo nakucali preko 200 stranica na tu temu.. a meni je bilo najstrasnije kad sam (posle duzeg vremena sam svratio na temu) video postove ljudi koje inace znam i cenim sa nekih drugih tema u kojima oni opravdavaju svercovanje sve pod nekim meni zaista smesnim izgovorima. nema opravdanja za sverc, plati kartu ako koristis vozilo pa ti posle objasnjavaj i kritikuj i sta god..ali budi covek(ne mislim ti licno, pricam o svima nama) i misli o svojim obavezama pre nego o svojim pravima i svima ce nam automatski biti bolje.

toliko ja imam da kazem o tome, mozemo mi razmeniti misljenja ali ne mogu ja sad sa oviliko godina da promenim misljenje o osnovnim pravilima ponasanja
 
predhodni moj post je odgovor i ostalima koji su se nasli prozvanim. daleko od toga da sam ja moralna gromada ali mi na pamet ne pada da se hvalim po forumima kako sam nesto ukrao. kad to uradim cutim i stidim se. cena karte je tolika kolika je i vi to znate pre ulaska u vozilo.. da ne ispada da sam opet agresivan ..ali ko ste vi da cenite da li je prava cena 5din, 72din ili 350din ili da li su kontrolori strani placenici ili nasi sugradjani? da se razumemo, da pricate o ceni na forumu to svakako ali onog trenutka kada svesno udjete u vozilo sa namerom da ne potrosite 72din jer ste vi ocenili da tako treba pa jos dodjete na jedan ovakav forum da nam se hvalite onda drugari morate da istrpite kritiku a ne da sistite tu ko sam ja da vam to kazem. ok?
 
razgradjevinar wrote:
..ali ko ste vi da cenite da li je prava cena 5din, 72din ili 350din ili da li su kontrolori strani placenici ili nasi sugradjani?

Ma slažem se sa svim osim sa citiranim , meni ružna rečenica koja ne stoji jer ja placam
upravo sam malo pre na trafici dopunio bus plus karticu sa 1.000 din :(
i ako smatram da je cena previsoka jer se preko te cene finasira i visak zaposlenih tj djabaleboraša od moje zarade
i ovde drvimo vec godinama a oni kao povlašćeni monopolisti kuliraju i podsmevaju se Raji

Zamisli da je u gradu samo jedna jedina pekara koju podosta dofinasiraju svi ,,domoroci,, iz svog djepa,
i pri kupovini hleba prvo konstatuješ da je hleb ne pečen dovoljno tj polu živ
i ti uporno plačaš i sve vreme ladno te kuliraju, i to bi prošlo kao jedna ne zadovoljna muušterija . . .
ali ako jako m n ooo g o mušterija ima istu primedbu
a oni iz pekare izjave upravo to sto si napisao .. ko ste Vi da sudite,,
E pa ja sam onaj od cijih para se uzima . . .
zar ne bi im oduzeo dofinasiranje (najurio ih)
kad vec ne uvažavaju primedbu
tj ne ponude neki kompromis tipa: jeftinije ili pečeniji hleb

E to ti je tako OK ?
 
ОК, разграђевинар, враћаш се у причу! Супер!
Пошто већ плаћамо сви, па и они који не користе!
Како побољшати услугу, смањити монопол, смањити цену, довести више корисника?
Конкретно, ја кроз финансирање од града такође плаћам, не користим јер не морам и сматрам опасним коришћење ( лоша возила, прљава, не довољна, не организована ) па још да додатно још плаћам, ако се возим...
Ако се интересују за клијенте, садашње и будуће нека одговоре, како да напустим ауто, како да користим јавни превоз, да ми буде доступнији ( осећам да је исправно користити га ) нека ми господа објасне како да им гурнем паре у руке!?
Ако их муштерије не занимају, а требало би, да је нормално, да и они размишљају шта је исправно као ти...
Немој ни да се чуде нечему после...
 
razgradjevinar":ecxhjpvz je napisao(la):
ne mogu ja sad sa oviliko godina da promenim misljenje o osnovnim pravilima ponasanja

Ако је већ так онда немој да долазиш на ову тему.
Има нас који осећамо као своју грађанску дужност да се колико-толико боримо против бусплуса. Ви, препоштена старија генерација која је створила "државу" у којој може да се догоди бусплус слободно наставите да глумите пролеће.
 
Kako se boris protiv busplusa time sto ne placas kartu?

O tome pricam...taj pristup generalno ne vodi nicemu. Isto kao ljudi koji se bore protiv nerazumnih poreza tako sto rade na crno...ili isplacuju na crno...i tako dalje. Drzava samo stisne one koji i dalje placaju i cedi ih vise...ili nadje drugi nacin da ti to sto ne placas direktno naplati indirektno (ko ne plati na mostu, plati na cupriji).

Svaka "borba" protiv necega sto radi drzava pasivnom merom zvanom neplacanje (prevoza, struje, poreza, infostana, tv pretplate...) samo dovodi do veceg sisanja nas ostalih ovaca koji i dalje mislimo da je red ipak placati svoje racune. Ja cu da ispadnem bu**** jer placam X redovno, a neplatisa ce da nagomila dug koji ci nadlezni organ da mu smanji za 80% posle 5 godina. Takva "borba" donosi korist samo pojedincima koji ne placaju, drustvo u globalu od toga nema nista.
 
izgleda da je to šišaćka favorizovana moda kao i davanje subvencija iz drž. kase za kupovinu Fijata
je upravo šišanje drugih ovaca koje pune tu kasu u korist ,, fabričke kase ,, na ime nekog promila stanovnika koj jesu kupci
umesto da se te subvencije okrenu ka besplatnom ili jeftinijem prevozu
 
Marcus Lupus":2im5aad5 je napisao(la):
razgradjevinar":2im5aad5 je napisao(la):
ne mogu ja sad sa oviliko godina da promenim misljenje o osnovnim pravilima ponasanja

Ако је већ так онда немој да долазиш на ову тему.
Има нас који осећамо као своју грађанску дужност да се колико-толико боримо против бусплуса. Ви, препоштена старија генерација која је створила "државу" у којој може да се догоди бусплус слободно наставите да глумите пролеће.

Hej Markuse Lupuse!
Dirnuo si me u živac i dao mi sjajnu ideju. Hajde da otvorimo podtemu i nazovemo je AGILNI MATORCI feat. OMLADINA U CVATU u cilju opšteg poboljšanja, na primeru Bus Plus Blues! Naravno shvaćeno kao kreativna razmena energije. Upravo je to ono što nam nedostaje ovde, most između generacija! Most, brate, most!
Ili novije rečeno, sinergija...

Vidi, ja sam rasitnio šestu banku, prvi moj protest je bio pre 45 leta, poslednji u nizu prošle godine u uličnim protestima protiv B+ (sa konceptom za promene, koji je aktuelan i u stalnoj doradi). I to nije moj hobi, već stav.
Omladina treba da vidi matorce na delu, primer je keva. Između ostalog, nisam propustio ni jedan aktivni društveni angažman, ili čin, u naznačenom periodu. Važno - bez dresa, već kao goli građanin.

Kada sam letos učestvovao u protestima, prvenstvena ideja je (uvek) ta, da ako želiš da razumeš ljude, idi među ljude. Ako želiš da menjaš nešto, budi aktivni deo promene. Kada sam pozivao poznanike i prijatelje, uključujući i ovaj forum, bilo je komentara tipa matori, ideš malo da se čegevarišeš, pa izbegavanja teme na razne fore, sa nezaobilaznim pa to su oni anonimusi, pa okupatori, pa su se onda pojavili i naši... Pridružila mi se samo Sneža Legenda, moja generacija. Ostali su ostali ophrvani problemima, u očekivanju smaka sveta, ili priključeni na nešto ružičasto. I to je OK. Dobro je da smo i "pričali" o tome!

Teškoće su naizgle uvezane u gordijev čvor, pa sve to zajedno zakatančeno totalnom društvenom paralizom. Ono što mene od svega najviše zabrinjava je pospanost omladine. Matorima se jednostavnije može oprostiti potrošenost, to je prosto biološka činjenica.

Ovo sve primi kao krajnju pozitivu i poziv na otvorenu vertikalnu razmenu mišljenja. Nabaciću još par misli kasnije, samo da odgledam Tipsu protiv neugodnog Simona!
 
ali ko ste vi da cenite da li je prava cena 5din, 72din ili 350din

Ovo vec postaje smesno! A ko ce da ceni? GSP rukovodstvo sa 2000 viska radnika? Ili gradske vlasti? Ili ti? Pitao sam te da nam obrazlozis cenu koja god da ti odgovara, a ti krenuo da udaras po postenju i nepostenju...

Beograd je rupcaga koja je planski unistavana i postajala zavisna od tog prevoza... Kao sto je neophodnost asfalt po ulicama pa ga ne placamo po metru kvadratnom na koji nagazimo... Kao sto je neophodnost uredjeni recni tok pa ga ne placamo svaki put kada to spreci izlivanje reke... A inace prevoz svi i placamo kroz budzet, bas kao i ostale bitne segmente grada...

Javni gradski prevoz je krvotok grada i niko od vas uhlebljenih nema prava da moralise ovde ljudima koji nemaju za kartu ili povlasticu u ovoj zemlji koja zbog vezara i politicki srecnijih ima milion nezaposlenih... Uopste ne zalazim u to da li ima bahatih koji imaju pare ali ne placaju, takvih uvek ima... Oni nisu tema... Tema su ljudi koji ne dobijaju od drzave ono sto drzava treba da pruza, a ima moralista koji zahtevaju da ti ljudi pruzaju sve sto treba za drzavu i pored ociglednih zloupotreba i lopovluka... Ko bre sme da progovori o placanju karte dok se ne otpuste 2000 viska radnika?

Imamo ovde i genijalce koji tvrde da su nezaposleni u stvari lenji i nesposbni i olako prelaze preko cinjenice da posla NEMA za milion radnih mesta sve i da su doktori nauka svi... To uglavnom rade uhlebljeni studenti koji pojma o zivotu i placanju racuna nemaju... Ili ljudi koji su "imali srece"... Da ne ulazimo sad kakva je to sreca pa i sve da je najpostenija i najzasluznija od takvih ljudi treba da se ocekuje razumevanje, solidarnost sa onima koji srecu, sposobnosti ili poznanstva nemaju...

Oduvek mi je bilo muka od tog laznog osecaja elitizma dok neki ne smeju da se pogledaju u ogledalo i priznaju sebi od cega zive i kako su dosli do toga... Takvi su najglasniji u osudjivanju onih koji su na dnu lestvice...

Cisto da ne bude zabune, imam posao, drzim se nekako, ne spadam jos uvek u unesrecene koje vidjam svaki dan dok se krecem gradom i najmanje sto mogu jeste da ih razumem jer svaki dan takodje vidjam ogromnu nepravdu i pljacku kako bi uhlebljeni ostali tu gde jesu i kako bi mogli da nastave sa visine da gledaju "lenje i nesposobne"...

Da se ne bi javljao svaki put kada vidim lazni moral na ovoj temi, pozelecu svakom moralisti da se jednog dana nadje u kozi onih koji nemaju 280 dinara za 4 voznje dnevno u prvoj zoni ili 3200-3900 dinara za povlasticu...
 
Vrh