Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

kopmania":1c2pr161 je napisao(la):
А како скоро свугде у свету осим у Београду, возач је тај који контролише карте ? Свугде је њима тај посао. Да је њему посао да само вози, онда би се свугде улазило као код нас на сва врата јер возач не мора да прегледа и контролише карте.
Овакав систем рада је у државама са високим платама, где је прескупо имати два члана посаде аутобуса, а уобичајено је да сви путници седе, те обично нема проблема са коришћењем углавном само једних врата. Код нас мале плате и велика незапосленост потпуно могу правдати кондуктерски систем. Иначе, контрола наплате би требала бити организована или од стране самих оператера јавног саобраћаја, или од стране Дирекције за јавни превоз.

Иначе, типични аутобуси у САД су због тога са два врата, или само једним. Ако су двам предња су широка, а задња уска.
hall-fraser-bus-downtown-san-diego-california-usa.jpg


4712559732_cef6d8b059_z.jpg


@Duleja
где ти је та статистика о шверцовању у свету? Нисам успео да је нађем...
 
Imah danas sukob sa dve bus plus kontrole koje "samo rade svoj posao".

Umoran sam sada da pisem,sutra cu da otvorim dusu.
 
Мислим да ће ова мера на неки начин провоцирати путнике и да поспеши још више шверц.

NOVA MERA SISTEMA „BUS PLUS“ PROTIV SLEPIH PUTNIKA

Šapa na platu zbog šverca!
Autor: R. Ćoralić | 29.03.2013 - 15:54:00h | Komentara: 1
46
U borbi protiv švercera u GSP-u „Bus plus” je uveo novu meru. Hteli - ne hteli, neplatiše će ubuduće morati da plate kaznu, i to tako što će im sud skidati od plate!

Neplatišama će ubuduće novac za kazne sud skidati od plate. Prvi na tapeti Beograđanin koji je u jednom mesecu 18 puta uhvaćen bez karte

Prvi koji je to osetio na svojoj koži je Beograđanin koga su kontrolori samo u toku jednog meseca 18 puta uhvatili bez karte. Početkom ovog meseca on je dobio administrativnu zabranu na zaradu i biće mu skidano od plate zbog švercovanja u gradskom prevozu.
Sudski izvršitelj je 4. marta doneo zaključak o izvršenju bez prava na žalbu stavljanjem zabrane na zaradu. To je zasad prvi i jedini slučaj, ali u „Bus plusu” ističu i da je „u proceduri” još nekoliko ljudi, kao i da je ova nepopularna mera usmerena protiv najvećih neplatiša, koji duguju od 50.000 do 80.000 dinara.

- Sprovođenju ove mere prethodila je saglasnost Direkcije za javni prevoz i ona je zasad pokrenuta protiv nekolicine najvećih dužnika kojima su napisane opomene zbog švercovanja u vozilima GSP-a. S obzirom na to da oni u roku od 15 dana nisu platili kaznu od 1.500 dinara, ona je duplirana. A pošto ni tada nisu izmirili dugovanja, sudski izvršitelj je preuzeo naplatu, kao što to odnedavno čini i u slučajevima neplaćanja „Infostana”, sprovodeći Zakon o izvršenju i obezbeđenju - objašnjavaju za „Alo!” u „Bus plusu” i dodaju da je sve urađeno kako bi se smanjio šverc u vozilima, kao i da je ovo samo opomena pojedincima koji uporno ignorišu plaćanje karata.

- Pojedinci su više od 15 puta zatečeni u prevozu bez karte, a najdrastičnija dugovanja dostižu 80.000 dinara. Oni koriste usluge GSP-a, a svaka usluga mora da se plati. Troši se gorivo, tu je i amortizacija vozila, moraju da se plate vozači, kontrolori... - kažu u „Bus plusu” i podsećaju da su iz Direkcije za javni prevoz više puta apelovali na građane da plaćaju karte, jer je za normalno funkcionisanje pored subvencije grada neophodno redovno plaćanje usluge prevoza.

Opomena, pa onda plenidba
Kad neko dobije opomenu zbog neplaćene kazne, prvo mu se šalje obaveštenje o potraživanju neizmirenih uplata sa rokom uplate od tri dana. Ako ni tada ne plati, u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbeđenju (ZIO) pristupa se postupku prinudne naplate (član 252. ZIO) preko ovlašćenog sudskog izvršitelja. Zatim sudski izvršitelj donosi zaključak i preporučenom poštom ga uručuje. Ukoliko dužnik nije primio zaključak, on se postavlja na oglasnoj tabli Prvog osnovnog suda. Ako se ni posle toga ne izmire dugovanja, sudski izvršitelj pristupa pribavljanju podataka o imovini kako bi se izvršenje sprovelo i naplatilo preko imovine dužnika.

http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/sapa-n ... erca/14561
 
1.Vratite cenu mesečne karte za zaposlene , priloagođeno našem standardu na 1.800 din.
2.Raskinite ugovor sa Apex-om,Beograđani nisu odobrili privatizaciju Gsp-a.
3.Uradite pod 1 . 2. jer su izbori blzu..
 
A sta ako nema ni pokretne ni nepokretne imovine plus neznam sto im ljudi daju dokumenta
 
Bus Plus tj.sam tehnički sistem je na mestu,mnogi građani mešaju tehničko unapređeni sistem,sa načinom i tarifom koja se plaća.Dakle,ako bi se uradilo gore navedeno 1.i 2..Sistem predao Gsp ili posebnom gradskom preduzeću odakle bi se izbacio privatnik,Bus Plus bi posta podnošljiv za građane i bilo bi sramota da se ne plati karta.
A to da se plaća mesečna karta kao u Beču u kome ima 5 linja metroa i 10 gradske ž.sa našim afričkim platama standardom,dok se kupuju busevi koji troše skupu naftu,umesto trola ili gasa,i gde Beograđani ne plaćaju taksu za metro,tj.ne zna se gde tačno ide novac od naplate karata,biće sve veći i veći problem. :kafa:
 
U borbi protiv švercera u GSP-u „Bus plus” je uveo novu meru. Hteli - ne hteli, neplatiše će ubuduće morati da plate kaznu, i to tako što će im sud skidati od plate!

Jos jedan dobar razlog zasto im nikako ne treba dati dokumenta.
A ovaj 'genije' od 18 kazni za metar dana i zasluzuje izvrsenje na plati...
 
2012":22p8oiz5 je napisao(la):
Bus Plus tj.sam tehnički sistem je na mestu,mnogi građani mešaju tehničko unapređeni sistem,sa načinom i tarifom koja se plaća.Dakle,ako bi se uradilo gore navedeno 1.i 2..Sistem predao Gsp ili posebnom gradskom preduzeću odakle bi se izbacio privatnik,Bus Plus bi posta podnošljiv za građane i bilo bi sramota da se ne plati karta.
A to da se plaća mesečna karta kao u Beču u kome ima 5 linja metroa i 10 gradske ž.sa našim afričkim platama standardom,dok se kupuju busevi koji troše skupu naftu,umesto trola ili gasa,i gde Beograđani ne plaćaju taksu za metro,tj.ne zna se gde tačno ide novac od naplate karata,biće sve veći i veći problem. :kafa:


Па и технички систем није нај савршенији, само свакако је огроман искорак. Требало би га наравно и унапређивати. Обештетити приватну фирму, споразумно преузети контролу над системом. Не би требало да је проблем, јер ће се лопуже брзо нагодити, већ су предобро прошли!

Добри предлози! Генерално у задњим данима примећујем позитивне твоје постове и велики напредак у дискусијама. Конкретнији си, увиђајнији, и гасиш ватру у споровима. Велика похвала! Тако долази до пуног сагледавања твојих капацитета, сам доста профитирам информативно, када си у елементу. Хвала! :kk:
 
С бусплусом никада није досадно.
http://trojka.rs/vesti/drustvo/busplus- ... es-se-foto

Цитирам најзанимљивији део:
Nakon što mu je zatražila kartu i nakon što je mladić objasnio razloge zbog kojih kartu nema, kontrolorka (koja je odbila da da svoje podatke) mu je rekla da je on po zakonu dužan da kod sebe pri ulasku u prevoz ima tačan iznos u novčaniku. Kada ju je I.G. pitao koji zakon to tačno nalaže, ona je odgovorila da ne zna ime zakona i da ne nosi zakon sa sobom jer nije pravnik. Zatim je insistirala da I.G. izađe iz vozila i kupi kartu na nekom od kioska kako bi mogao da nastavi vožnju u nekom drugom autobusu. U narednih nekoliko autobusa I.G. takođe nije mogao da dođe do karte jer vozači ili nisu imali sitno, ili im aparat nije radio, te je na kraju bio primoran da zaustavi taksti i plati preko 700 dinara vožnju do kuće, koja je, podsećamo, trebalo da ga košta 140 dinara.

Smatrajući da su njegova ljudska i građanska prava ugrožena, I.G. je odlučio da pošalje mail nadležnima u BusPlus-u, da ispriča šta se dogodilo i da zatraži odgovor na nastalu situaciju.
Odgovor je stigao od gospodina Aljoše Dragaša, rukovodioca službe za podršku korisnicima, a gospodin Dragaš je odgovorio na apsolutno sve, osim na postavljena pitanja. Citirao je izvod iz zakona u kojem se naravno ne pominje šta je putnik u obavezi sa uradi ukoliko vozač nema da mu vrati kusur, već samo šta se dešava ukoliko kartu nema. Pored toga on je upozorio I.G.-a da mu obraćanje medijima neće pomoći da mu ponište opomenu (koju on nije ni dobio),

У тексту су приложени и мејлови које је овај дечко размењивао с извесним Аљошом из бусплуса.
Из њих се види тотално неискуство тог младића у пословној комуникацији тј. комуницирању на нивоу корисник-фирма (што сведочи какве су нам школе и колико смо функционално писмени), а с друге стране тотално непрофесионални одговор Аљошице из бусплуса, напамет исписан и смандрљан, али са завидном дозом ароганције и са позиције суперирорног и недотичног, баш како им се и контролори понашају.
 
Jos prilikom najave uvodjenja busplusa, vodio sam prepisku sa doticnom Aljoshom...paa recimo da su govorni automati daleko korisniji od njega. Ni na sta covek nije odgovorio,samo je mlatio naucene prazne fraze ili je prebacivao odgovornost na direkciju. Slicno mi se desilo kad nisu hteli da mi izdaju novu kartu na prilozeni pasos (isto biometrijski), nego kazu mora samo licna karta, jer je tako direkcija propisala.
Kao sto smo vec kosntatovali, firma koja ima zagarantovan prihod pri obimu poslovanja od 0% nece brinuti o korisnicima usluga, jer pobogu zasto bi... naucili su `mora da se plati` i `tako je tamo negde` i dosta od njih.
 
Та ароганција, не заинтересованост за муштерију, је оно прво од услуге што упада у око! Да тога нема, не би ни ових силних страна било, а и наплата не би понирала!
 
Борчанац":111v0x8q je napisao(la):
Та ароганција, не заинтересованост за муштерију, је оно прво од услуге што упада у око! Да тога нема, не би ни ових силних страна било, а и наплата не би понирала!
Суштина проблема!

Толико у овој земљи има лопова, лезилебовића и јавних фирми које плаћамо како тако или потпуно, али Апекс је прекардашио са понашањем од свог првог дана па до данас.

Приватна фирма која се понаша као најгоре државно самоуправно предузеће.

Минимум који сматрам да би требао да се догоди је раскид уговора са Апексом због неиспуњења одредби из уговора, тужба, и распис новог тендера за организацију наплате превоза. Међутим, највећа реална опасност је да и следећи оператер не успе иако се буде трудио, јер је у народу завладао отпор према овом, у теорији добро замишљеном систему.
 
Ма могли би и ови бити успешни, али да окрену лист, признају грешке, коригујемо се сви по мало и ето. А злопамтила нисмо, 1000 пута доказано.
Следећи гест сигурно је на њима, али мислим ипак
 
Talin: Uspeo projekat besplatnog gradskog prevoza
| 04. 04. 2013. - 11:40h | Komentara: 7
308686_talin-foto-afp-2_f.jpg

Prestonica Estonije Talin postao je prvi glavni grad na svetu koji je uveo besplatan gradski prevoz za sve svoje stanovnike, javlja danas AP.

Sve osobe sa legitimacijom koja pokazuje da žive u Talinu mogu besplatno koristiti gradske autobuse, trolejbuse i tramvaje.

Tri meseca pošto je ta inicijativa pokrenuta, gradske vlasti tvrde da je eksperiment uspeo, dok skeptici ocenjuju da se radi o skupom populističkom triku pred lokalne izbore.

Besplatan prevoz je ideja gradonačelnika Edgara Savisara, koji želi da smanji saobraćajne gužve i zagađenje, uz smanjenje troškova siromašnijih sugrađana.

Savisar je program nazvao "13. plata", tvrdeći da će porodice moći da uštede mesečnu platu zahvaljujući besplatnom prevozu.

Zamenik gradonačelnika Tavi As je izjavio da je eksperiment prevazišao očekivanja, mada će grad godišnje gubiti 12 miliona evra na neplaćenim kartama.

Vlasti tvrde da je broj putnika u gradskom prevozu porastao za 10 odsto, dok je broj automobila na ulicama smanjen za 15 odsto.

Ispitivanje javnog mnenja je pokazalo da je 90 odsto stanovnika Talina zadovoljno tim projektom.

"Ljudi se sada više kreću po gradu tokom vikenda. To znači i da troše više novca, što podstiče ekonomiju", rekao je As.

Očekuje se da će program doneti korist gradskom budžetu, jer je za dobijanje legitimacije za prevoz potrebna registracija kao stanovnika Talina, što gradu donosi nove poreske obveznike.

Talin ima 425.000 stanovnika.

Vlasti Talina tvrde da je oko 40.000 osoba koje rade ili žive u prestonici registrovano u drugim gradovima.

Od 1. januara, u Talinu je registrovano više od 5.000 novih stanovnika, u odnosu na 3.600 tokom cele prošle godine.

Pošto 1.000 novih stanovnika znači milion evra gradskog poreza, ovakav nivo registracija će pokriti ovogodišnje troškove programa, izjavio je As.

Mnogi mali gradovi u Evropi i Kini su uveli besplatan javni prevoz, ali je Talin prva prestonica.

Kineski Čangning je jedini grad veći od Talina čiji se stanovnici voze besplatno.

Protivnici tog projekta tvrde da se radi o eksperimentu koji će dovesti do bankrota Talina i optužuju Savisara da troši novac poreskih obveznika za "svoje potrebe i propagandu", dok taksisti navode da im je promet opao za 25
odsto.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/375660/Ta ... og-prevoza
 
Веома занимљив експеримент. Треба имати поверења у Естонце, ипак су то прорачунати северњаци-протестанти, патентирали су "Скајп", па што да не и бесплатан превоз.

Потребе и трошкови у милионским градовима попут Београда су, на жалост, непропорционално већи, али остајање без икаквих директних прихода од наплате превоза би вероватно натерао власти да се позабаве јефтинијим технолошким решењима превоза (наравно, мислим на шинске системе), као и на наплату од таксе на гориво, паркирање и сл., као што сам предложио за пуњење Градског фонда за метро.
 
Пантограф":eg2l9ko7 je napisao(la):
Веома занимљив експеримент. Треба имати поверења у Естонце, ипак су то прорачунати северњаци-протестанти, патентирали су "Скајп", па што да не и бесплатан превоз.

Потребе и трошкови у милионским градовима попут Београда су, на жалост, непропорционално већи, али остајање без икаквих директних прихода од наплате превоза би вероватно натерао власти да се позабаве јефтинијим технолошким решењима превоза (наравно, мислим на шинске системе), као и на наплату од таксе на гориво, паркирање и сл., као што сам предложио за пуњење Градског фонда за метро.

Скајп су одрадили средњошколци ако се не варам. А приходи од рекламирања остају, вероватно се и развијају већом применим превоза код становника.

Него не верујем да је порез 1000 еура, кад 1000 становника значи милион градског пореза. :shok:
 
Danas sam prisustvovao jednoj vrlo zanimljivoj taktici Busplus kontrole. Na terminusu Ustanicka vec duze vreme kontrolori kontrolisu karte, ali danas su malo promenili nacin. Umesto onog tradicionalnog, cekaj da udju pa kontrolisi, sada su naterali vozace da otvore samo prva vrata, pa onda kada udje par putnika i cela posada kontrolora, jedan stoji na prednjim vratima, dok ostali kontrolisu one sto su vec usli. Onaj sto stoji kod prednjih vrata, tacnije kod aparata, kontrolise putnike da li imaju kartu, personalizovanu pregleda na svom aparatu, a oni koji imaju nepersonalizovanu, moraju da kucaju. Tek kada kontrolor proveri da putnik ima kartu i/ili da je platio voznju, onda moze da udje.

Po mom misljenju, vrlo zanimljiv nacin kontrolisanja, ali mana je to sto se vozila prilicno dugo zadrzavaju, vise od 5 minuta, a time poremecuju red voznje, kao i cinjenica da se kontrolisu samo putnici koji ulaze na okretnici.
 
Бусплус може да укида поласке, станице, ремети ред вожње, угрожава безбедност саобраћаја... Али нема везе, чему љутња, само да Ђиласу и Влаховићу нешто не зафали. Ваљда можемо сви за толицко да се пожртвујемо за нашег вољеног градоначелника и његове другаре, који толико тога учинише за нас.
 
Zaboravih da pomenem moj slucaj od pre vec nedelju dana.

Nijedan kontrolor nece da se legitimise pa nisam hteo da pokazujem kartu.

I na kraju nalete kurazni kontrolori u pozeskoj kojima lepo objasnih da ne kupujem kartu vec nekih godinu dana jer nemam nameru da placam privatnoj firmi,a GSP-u sam uredno placao od 16 godine.I da se gradski prevoz subvencionise od mog poreza vec 70% a od prodaje karata samo 15% na sta je kontrolorka odmahivala glavom i pominjala kako sam ja zapravo kriminalac sto ne kupujem kartu,i da nju ne placa grad vec bus plus!!

Kazu mi da izadjem,rekoh da nemaju pravo da me izvode iz vozila.Onda je kontrolorka pozvala jos 2 kontrola koji su bili u vozilu koji su prisli sa pitanjem-ima li problema??? Rekoh da ima,jer legitimisete putnike a nece da pokazete legitimacije.

Svaki kontrolor je drzao naopacke svoju legitimaciju.REkoh da nemaju pravo da to rade i da cu platiti naplatnu kartu cim zapisem njihove sluzbene brojeve.Onda su rekli vozacu da zaustavi vozilo.

I rekose mi da dok ne izadjem nece krenuti vozilo,nisam imao vise zivaca da se svadjam sa njima a i nisam hteo da ostali putnici zbog mene gube vreme pa sam izasao iz vozila.Onda je kontrolorka zvala komunalca koji je bio stanicu iza a jedan od kontrolora je pokusao da me uhvati.Uspeo sam da se otrgnem i pobegao sam preko parka u slobodu.

I sta posle svega reci???Ubuduce cu kao ljudi iz 99% da snimam sve kamerom i saljem im kao dokaz,jer ovako ostaje njihova rec protiv moje.Pa cemo videti ko ce izvuci deblji kraj.
 
Бежање од полиције је опасан преступ! Надам се да не зарађујеш тако за живот, Вучко кримосе...
Преко парка :lool:
 
Onog trenutka kad te pipne imas prava da udaris. Bahata st***...
 
Vrh