kingmanowar":2lvy7892 je napisao(la):
@hazard
1. Posao kontrolora jeste u ovom trenutku za osudu jer rade za mafiju!!! Koliko treba da si ocajan da krenes da radis za takvog poslodavca?
Ajmo sada opet malo razuma. Srbija je toliko korumpirano drustvo, da covek moze da bude siguran da ne radi za neku mafiju, jedino ako je
1) samozaposlen, tj. ima svoju firmu, ili je
2) nezaposlen.
A pod 1), ne moze biti siguran da mu neki klijent nije neki mafijas, ili bar mufljuz-muvator, jedino ako su mu sve musterije inostrane (onda bar zna da ne prima pare od domacih mafijasa). Ako je posao kontrolora BusPlusa za osudu, onda je i posao kasirke u Maxiju bio za osudu do pre godinu dana, jer ta kasirka tada radila za Miskovica. Zamisli! Time sto je ona uvek insistirala da na kasi platis sve sto si stavio u korpu, umesto da te pusti da lepo izneses sta hoces bez placanja, ona te je terala da svoj tesko zaradjen novac guras u dzepu mafijasu Miskovicu! Te kasirke, zle zene...
Nadam se da si svestan koliko to besmisleno zvuci.
2. Ne sme vozac da zaustavi vozilo ako mu neki kontrolor kaze. Jasno postoje zakoni i pravila ponasanja u saobracaju i nikakav kontrolor nema nadleznost da ih sprovodi ili menja. To moze samo saobracajna policija. Tako da pada u vodu tvoja teza da vozac moze da zaustavi vozilo bilo gde sto obuhvata i zadrzavanja u stanici.
Slusaj, ako cemo tako restriktivno da tumacimo zakon, onda ti ne smes da zaustavis svoj licni auto kada ti drugar/keva/cale/sestra/brat/zena mase sa ulice da stanes, a takodje ne smes da zaustavis sluzbeno vozilo firme u kojoj radis kada ti direktor te firme, tvoj sef, mase sa ulice da stanes. Takodje, taksista ne bi smeo da zaustavi vozilo kada mu musterija mahne da hoce u taksi.
Nadam se da si svestan koliko i ovo besmisleno zvuci.
BusPlus kontrolori nisu pali s Marsa. BusPlus (ili kako se vec zvanicno zove firma koja zaposljava kontrolore) ima ugovor sa GSPom. Tim ugovorom BusPlus se obavezao da zaposli kontrolore koji ce proveravati da li su putnici platili karte, a GSP se obavezao da ce kontrolore pustati u svoja vozila da to cine, a deo te obaveze je da autobus stane kada kontrolori naznace da zele da udju u vozilo, kao i da, ako kontrolori tako naznace, nastavi da stoji dok oni ne obave svoj posao. Dakle,
ne postoji element
prisile. Kada saobracajni policijac zaustavi vozilo, tu postoji element prisile. Vozilo mora da stane, inace vozacu preti kazna, mozda i zatvor. Kada su u pitanju BusPlusovi kontrolori, GSP (tj. vozac GSPa)
dobrovoljno zaustavlja autobus,
dobrovoljno pusta kontrolore unutra, i
dobrovoljno uslisava njihov zahtev da autobus ne krene dok ne izadje putnik koji nije platio kartu. Ako mi ne verujes, pitaj bilo kog skolovanog pravnika, advokata. Mada ti treba samo zdravo sagledavanje cinjenica, i logika.
Dakle, GSPov vozac nece platiti kaznu
drzavi niti ici u zatvor ako ne stane kada kontrolori to traze (kao sto bi se mozda desilo da ne stane kada saobracajna policija to trazi), ali ce mozda GSP da mu odbije nesto od plate zbog nepostovanja radne discipline, a mozda i da mu da otkaz iz istog razloga, a BusPlus ce mozda da tuzi GSP sto se njihovi vozaci ne pridrzavaju potpisanog ugovora.
BusPlus je los sistem, i ima mnogo toga, zaista mnogo za kritikovanje. Ali ako se kritika vrsi putem totalnih besmislica (kontrolori su losi i zli ljudi i krse zakon time sto zaustavljaju autobus) onda se samo daje BusPlusu argument da su kritike neosnovane. To bi bilo kao da kazemo ,,Djilas je los gradonacelnik jer je ridj, a ridji ljudi su po starom srpskom verovanju vampiri, dakle...'' umesto da pricamo o stvarima gde on stvarno jeste mnogo zgresio.