Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

1111":2ln6i5hl je napisao(la):
Коју корист ћемо да имамо од оверавања месечних картица, ако се зна по ком принципу се појачавају линије у Београду?

И још једна ствар. Ако ГСП више нема увид у продају, то значи да Апекс и остали сумњивци могу да кажу било који (мањи) износ од којег ће да узму тих 8,5 процената, а остатак задрже.

Pa Direkcija tvrdi da će se linije pojačavati na osnovu informacija koje dobijaju iz Bus Plus sistema. Možemo da sumnjamo u njihovu iskrenost, ali ne možemo da tvrdimo da je to tako. Oni su osmislili pravilo, oni ga primenjuju. Još jednom kažem, neće večno biti ista garnitura upravljača... Validiranje kao princip od odgovornosti rada pojedinaca trebalo bi razdvojiti.

Ja očekujem od svih koji su protiv validacije da se udruže i da zaista učine nešto po tom pitanju, umesto uzaludnog postavljanja pitanja na forumu. Bio bih zadovoljan da se ovolika galama pretoči u pravu akciju i da da rezultate.
 
Mateja ,
ne znam na kakvu vrstu akcije misliš. Raferendum „za i protiv“ validacije raspisan je kako na ovom forumu, na facebook mreži ,postoje razna obraćanja nadležnima na raznoraznim forumima , tagovima i blogovima. I oni koji su protiv validacije, rekli su svoje. Jedino preostaje da se povežu svi organizatori peticija i anketa, navedu svi argumentovani razlozi, ukaže na postotak putnika namernika koji su protiv, sačini neka vrsta „otvorenog pisma“ Direkciji ili Gradonačelniku. Ne znam šta je treće.
 
Mislim da glavni razlog za protivljenje ovom sistemu sa obaveznom validacijom pri ulasku treba da bude taj što sistem negira značaj skraćivanja vremena putovanja. Vreme putovanja treba da bude jedna od osnovnih karakteristika kvaliteta javnog prevoza. Mislim da će se prosečno vreme stajanja na stajalištu u najboljem slučaju udvostručiti, a verovatno će povećanje biti još veće. I sada mali broj ljudi koji validiraju kartice pri ulasku prave smetnju pored vrata, nekoliko puta sam svoju karticu validirao tek u toku vožnje. Ma koliko da je validacija brza, treba vreme da se stane, prinese kartica, sačeka validacija, skloni i propusti sledeći. Ako ljudima ovo postane rutina ići će malo brže, ali sigurno znatno sporije od ulaska bez validacije.
Ako ovo prihvatamo, kako onda da se borimo za ubrzanje javnog prevoza. Čime opravdati npr. uvođenje semafora koji automatski propuštaju tramvaje ili čak denivelaciju tramvajske trase na nekim mestima, uvođenje žutih traka tamo gde su potrebne i druge načine ubrzavanja vozila JGP-a, ako ta ista vozila treba da izgube dragoceno vreme dok putnici koji su već platili prevoz i za to imaju dokaz prinose kartice validatoru? Da li je bolje uvesti dodatna stajališta nego produžavati stajanje na postojećim?
Delimično rešenje bi bilo da validacija ostane moguća i u toku vožnje i da se blokira samo pri kontroli tako da se ljudi validiraju tek kad uđu, ali problem je što bi u iole većoj gužvi neko mogao da se buni da nije stigao da se validira i da su kontrolori prerano blokirali validatore. Drugo delimično rešenje bi bilo da se kartice mogu očitavati sa veće daljine da ih uopšte ne treba prinositi validatoru. Tu bi bio osećaj manje kontrole nad sistemom i više paranoje, bio bi problem ako neko iz bilo kog razloga kod sebe ima više nepersonalizovanih kartica (kartice bi onda trebalo da imaju neku mogućnost deaktiviranja, ali to je dodatna stvar o kojoj treba misliti; moglo bi da ostane da se nepersonalizovane moraju prineti validatoru). U svakom slučaju, postoji obaveza koja ranije nije postojala.
Trebalo bi insistirati na nekim konkretnijim informacijima kako će se koristiti podaci dobijeni validacijom od toga da će se koristiti za optimizaciju prevoza; građanima je odlukom gradske vlasti nametnuta nova obaveza i razlozi za to ne smeju biti poslovna tajna Apex-a. Ne treba valjda da Discovery pravi emisiju o BusPlus-u da bi šira javnost saznala kako sistem funkcioniše kao što je trebalo da bismo videli kako se gradi Most na Adi. Bilo bi dobro da neko ovde ko je upućen kaže nešto o tome, ali sumnjam da su podaci dobijeni validacijom (samo pri ulasku, ne pri izlasku) za praktične potrebe mnogo korisniji od onih koji se dobiju prebrojavanjem na reprezentativnom uzorku, ako se uzmu u obzir različiti delovi trase i doba dana, radni dan/vikend, školski raspust... Prebrojavanje putnika treba da bude dodatna funkcija kontrole, tako da ne bi dovelo do dodatnih troškova. Glavna prednost obavezne validacije je što teoretski omogućuje da se u nekim "vanrednim" situcijama (vrlo posećene manifestacije, zatvaranja nekih ulica i izmene trasa,...), prati opterećenost linija i šalju vozila tamo gde su potrebna. Pitanje je da li će se u praksi sistem zaista prilagođavati potrebama u realnom vremenu.
Dakle uvedena je obaveza koja naizgled umanjuje kvalitet usluge, možda je to opravdano zbog unapređenja koja će to omogućiti, ali nam treba neka detaljnija analiza a ne prazne priče.
 
[img=PunBB bbcode test]http://img513.imageshack.us/img513/8193/dsc0002ok.jpg[/img]

Ja mislim da i sve stanice koje imaju ove nove nadstresnice sadrze kod, pa bi trebalo da na ovoj bude kod 1111.
 
E sad zašto ja mislim da će priča „protiv validacije“ teško proći. Vi ste kupili personalizovanu karticu (studentsku, penzionersku, invalidsku, za zasposlene) ali to ne znači i da će svi svakog meseca uplatiti na karticu predviđen iznos (za razliku od zaposlenih pod pokroviteljstvom grada o kojima smo već pisali i kojima lova namenjena za prevoz , po direktivi gradonačelnika, direktno ide na račun Bus Plus-a, takozvana sigurna parica bez neophodne kontrole pa si te vozio ne vozio). Mislite li vi da oni misle o Vašem poštenju. Ovako bato ukoliko je validacija obavezna koju će od marta i kad otopli opet medijski pokrivati , u svakom trenutku i na daljinu ,osim podataka u svrhu istraživanja i statistike, mogu proveriti koliki je broj personalizovanih, svakog prvog u mesecu uplatilo sigurnu lovicu i koliko treba pooštriti kontrolu, a ne sad kontrolori po onolikoj gužvi da svakodnevno idu od čoveka do čoveka, pa provlače isprave kroz svoje aparate, pa se svađaju, pa ovaj ne da ličnu kartu pa........pa tu treba armija kontrolora sa sve policajcima. Šta ako kontrolori idu sami, a ja kažem nemam ličnu kartu , neću da pružim podatke o svom identitetu, šta ako neću da pružim voznu ispravu radi provere ili neću da napustim vozilo ako mi je blokirana isprava. Kontrolori nisu ovlašćeni za privodjenje ni za stavljanje lisica. A ono gužva, a ono narod nervozan, a ono stoji autobus. Naravno sve su ovo ružne stvari, ali i naša stvarnost. Švercera je bilo i opet će biti pa taman nas i čipovali. Kako će izgledati kontrola, koliko će i na koji način da pritisnu nesavesne, videćemo. Bojim se da opet teret održavanja voznog parka i unapredjenja usluga ne padne samo na savesne. Ne znam što mi sada na pamet pade priča o bespravnoj gradnji i legalizaciji i onima sa papirima i bez papira pa na kraju daj šta daš. Po sistemu APP (ako prodje prodje).
 
Samo jos jedna stvar,od sada i zaposlenim u skolama i na fakultetima uplacuju bus plus direktno na karticu,nema vise parica ili markice na ruke.Eto i odakle ce biti enormno povecana prodaja karata,to jest od zaposlenih u birokratiji koji hteli,ne hteli ce imati uplacen bus plus.Da ne kazem sigurna para.
 
A hoće li penzionerima skidati sa penzionerskog čeka i direktno uplaćivati na Bus Plus. A studenti ne mogu da overe semestar dok se ne vidi da su uplatili mesečni iznos za karticu. A ne da se vozaju kad im padne na pamet.Još sigurne lovice.
Pa kad je, što bi rekao jedan lokalni političar, situacija "taka" zar ne bi bilo poštenije da donesu Uredbu ,odluku, Lex specijalis,,, da su svi u Beogradu u obavezi da plaćaju naknandu za javni prevoz po određenim kategorijama i cenama, kao što plaćamo iznošenje smeća pa čak i ako nikoga nema u stanu mesecima ili pretplatu na telefon pa da li ga mi koristili ili ne ,ali ga imamo kao što imamo trolejbuse i autobuse pa se vi vozili ili ne, a o Tv RTS pretplati i da ne govorim. Onda netrebaju kontrolori. Kakvih sve stavki ima na računima, te nakanada za zaštitu voda, te ekološka zaštita, te gradjevinsko zemljište, te neko održavanje,,,,, A ne ova podela na savesne i nesavesne, personalizovane i nepersonalizovane, lokalne i republičke, profesore i radničku klasu i još kojekakve. Tako bi se budžet punio od svih, milom ili silom, a ne samo od savesnih učesnika ovog foruma koji su za ili protiv „overe“ iliti validacije.
 
Mogla bi da se uvede obaveza za svakog poslodavca da uplaćuje markicu radniku kao što mora da plaća socijalno osiguranje. Sada su zaposleni u državnoj upravi diskriminisani, jer svako ima para da potroši iznos za prevoz na način na koji želi. Na bicikl, na kola, na taksi, na minibus, na autobus...
 
Placanje prevoza zaposlenim u gradskoj upravi grad stedi dosta para jer vise ne daje gotov novac, vec uplacuje samo 8% od cene koliko je Apexovo, a ovo ostalo prakticno placa sam sebi.
Матеја Бељан":2h4mn8cm je napisao(la):
Sada su zaposleni u državnoj upravi diskriminisani

Ok, neka im ukinu placanje prevoza, pa neka od svoje plate rade sta hoce. Placanje prevoza zaposlenima nigde u svetu nije obaveza, bar koliko ja znam.
 
jedno pitanje...jel se planira i ovo u beogradu kod stajalista kao sto postoji na primer u becu? da se vidi za koliko dolazi tramvaj/autobus...bilo bi super ;)

[img=PunBB bbcode test]http://static.pixelpipe.com/31fb5b5f-47fe-43fb-9b82-f00d487783b4_b.jpg[/img]
 
Već su postavljeni displeji na nekim stanicama, još uvek nisu u funkciji niti znamo kako će se najavljivati dolasci autobusa.
 
Jel znas mozda na kojim stanicama postoji displej?
kopmania":xr5o1ohu je napisao(la):
Već su postavljeni displeji na nekim stanicama, još uvek nisu u funkciji niti znamo kako će se najavljivati dolasci autobusa.
 
Da, pricali su da ce biti postavljeni displej koji ce pokazivati za koliko vremena stizu svi autobusi na toj stanici.
myback":2c700bls je napisao(la):
jedno pitanje...jel se planira i ovo u beogradu kod stajalista kao sto postoji na primer u becu? da se vidi za koliko dolazi tramvaj/autobus...bilo bi super ;)

[img=PunBB bbcode test]http://static.pixelpipe.com/31fb5b5f-47fe-43fb-9b82-f00d487783b4_b.jpg[/img]
 
Zaposleni u drzavnoj administraciji su u mnogim slucajevima diskriminisani u odnosu na druge. samo sto je u pitanju pozitivna diskriminacija: mnogo veca plata u startu, doprinosi, bolovanja, porodiljsko/trudnicko, bonusi, 13-e plate, pravo na sindikalno organizovanje, manji obim pravog posla u vecini slucajeva...tako da i ako su zakinuti za gotovinsku naknadu za prevoz - neka su.

Elem da ne skrecem sa teme, iznecu moje iskustvo sa SMS pracenjem: veceras sam cekao 48 kod pravnog, jedna mi je pobegla pre nego sto sam dosao na stanicu, a cim sam dosao poslao sam sms i izbacilo mi je sledece:
33 - 6
48 - 4.
Bilo mi je jako cudno, jer 33 i 48 do ove stanice imaju istu trasu i okretnicu a to je 6 stanica, znaci kasno uvece nije bas moglo da se desi da 48 koja ne spada u bas ceste prevoze bude razmaknuta na nekih 4-5 stanica. Kako je prolazilo vreme, jos par puta sam proverio i uvek je stajala ista vrednost, dakle 48 - 4. 33 je krenula i to sam mogao da primetim, video sam kad je bila na 4,3, i 1 stanici od moje i prosla je. Posle sam video da se i vrednost za 48 smanjuje na 3 i 2, pa je i ona dosla. Kad sam seo u nju opet sam proverio sta izbacuje za stanicu polaska i opet je stajalo
33 - 6
48 - 4.
To znaci da sistem percipira 48 kao kracu liniju nego sto ona jeste, dakle kao da okrece u 29. novembra kod "Brace Stamenkovic" a ne ispod Pancevackog mosta. Inace ovaj servis je prilicno beskoristan ako ste na prvih 6-7 stanica posle okretnice, jer vam zapravo daje samo informaciju da li je bus u okretnici ili ne, sve dok ne krene, a na mnogim linijama se sa okretnica ne polazi prema redu voznje, nego prema potrebi: ili se ceka da dodje sledeci, ili se deonicno iskljucuju zbog guzvi i gomilanja koje je i glavni uzrok neredovnosti.
 
kopmania":1sefkt07 je napisao(la):
Već su postavljeni displeji na nekim stanicama, još uvek nisu u funkciji niti znamo kako će se najavljivati dolasci autobusa.

odlicno hvala :kk:
 
tragac":2d56f0l0 je napisao(la):
Inace ovaj servis je prilicno beskoristan ako ste na prvih 6-7 stanica posle okretnice, jer vam zapravo daje samo informaciju da li je bus u okretnici ili ne, sve dok ne krene, a na mnogim linijama se sa okretnica ne polazi prema redu voznje, nego prema potrebi: ili se ceka da dodje sledeci, ili se deonicno iskljucuju zbog guzvi i gomilanja koje je i glavni uzrok neredovnosti.

Mislim da polaze prema redu vožnje, otpravnici bar to pokušavaju da ostvare. Ono što bi bilo fino da za vozila u okretnici sistem šalje pored informacije udaljeosti i vreme za koliko bus kreće sa terminusa.
 
Skoro svaki dan cekam na okretnici i jako cesto vidjam pravila koja sam pomenuo. Naravno, nije uvek tako, zavisi od linije do linije, primecujem i ja da kad nema guzvi postuje se red voznje, ali ocigledno je da postoje "taktike" eliminacija efekta guzvi u saobracaju kako bi se poremeceni raspored koliko-toliko vratio u normalu.
 
Komentar putnika
"„Imam ugrađeni pejsmejker i ne mogu da držim ruku u tom položaju“"

? :rolleyes: wtf
 
Na kojim stanicama su postavljeni displeji? Ja nisam nigde video.....
 
ne znam na kojoj stanici ali ima slika malo ranije na forumu :)
Danga":2yh3y4ur je napisao(la):
@cgmiki:
Ti, izgleda, nisi razumeo pitanje koje je „gosha“ postavio. Pročitaj ga još nekoliko puta, za svaki slučaj.

BTW, evo tog info-panela, koji može samo da pruži informaciju o vremenu stizanja i ništa više od toga.

sq3xy0.jpg


Čovek priča o dinamičkom praćenju i (ne)moći reagovanja na eventualne gužve, zastoje..., u čemu (ne)validacija personalizovanih kartica treba da bude (ne)obavezna, ali obavezno – kažnjiva radnja! To je pitanje!
Recimo i da na početku Brankovog mosta (na zgradi APR-a i na mnogim ključnim mestima) budu postavljene kamere (naravno - povezana u BP podsistem) koja će, u realnom vremenu, pokazati stanje na čak tri stanice, s leva u desno:
- u pravcu Zelenog Venca (nekim linijama je to pretposlednja stanica);
- u pravcu Novog Beogr......
 
Vrh