Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

vucko":q1f1iqq0 je napisao(la):
To je valjda dunav stanica,zaboravih koje linije staju tu.

DA ;) , mislim 33 i 48.
Vidim da se neki i dalje sjajno zabavljaju i "pričaju svoje Hi-Tech priče", zaboravljajući šta je tema :bash:
Enjoy!
 
Evo da podelim i ja moje utiske sa ovim kodovima: cekam nocas/jutros prvi 610 iz Zemuna ka blokovima, kasni u polasku celih pola sata (neobicno),u medjuvremnu ajd da probam kod stajalista. Dobih odgovor da je bus 73 2 stanice daleko. Em nema 73 u to doba nikako em narednih pola sata NISTA nije proslo tom ulicom! Ko je sad tu lud?! Ne hejtujem sistem poruka, nego mi zaista nije jasno?! Ove pouruke i jesu najkorisnije u periodima kad je prevoz redji ili na linijama koje nisu toliko frekventne. Za 16 i 95 mi i ne treba toliko (osim da se nerviram kad se zaglavi negde).

A i dalje ne vidim svhru validacije i kako ona doprinosi pobosljanju i povecanju koristi usluge prevoza. Ponavljam, ljudi ce rado placati i vise i ponasati se po zadatim pravilima ako vide smisao toga i ako pre svega osecaju korist od toga.
 
Sistem je još uvek u izradi, rekli su da još uvek ima bugova.. Sačekajmo prvi mart kada zvanično proradi :)
 
Nedostatak sistema je i sto ne može da se na personalizovanim karticama vrsi jos jedna doplata. Radi se o sledećem: na primer firme i ustanove uplaćuju radnicima mesečni iznos, sad npr. u Lasti neko hoće da se vozi ekspresom, ali ne može jer se uplata može izvršiti jednom tj. samo paket iznos! Isto studenti i djaci iz druge zone su se sigurno dosta njih masovno "švercovali" sa uplaćenim mesečnim iznosima ovoga meseca jer na kioscima nisu znali da treba drugi iznos da im uplate, a posle onih 300 din. koje važe i za GSP nisu mogli da doplate...
 
Pa sistem bi trebao da radi da u svakom trenutku mozes da doplatis razliku i predjes na skuplji paket.

Te ako mi dune da 10.03 zelim i drugu zonu mogu doplatiti razliku i voziti se i drugom zonom.
 
Lepo si rekao "bi trebao", ali nisu toliki ljudi ludi, pa svi da kazu da nece da im doplate!!!
 
Imamo puno stanica na kojima nema kodova - brojeva stajalista, pa ce valjda u nekom trenutku da nam daju spisak svih kodova na nekom sajtu, GSp-a ili Bus plusa. :kafa:
 
Spisak kodova za stanice imate ovde:

http://www.busevi.com/index.php?option=com_eventlist&view=eventlist&Itemid=26


Imate desno red voznje pa izaberete liniju i tu je i kod za svaku stanicu. Evo primer za liniju 45:

45.png
 
Kakva je ovo otimacina u Bg od strane sistema Bus Plus ,prvih 6 meseci besplatno a posle ce da vas deru,sto ako su tako dobri ne stave neke semafore sa linijama i obavestenjima gde se koje vozilo nalazi.To sam video u Stutgartu i perfektno radi ,a ovde neko hoce jos da vise izmuze gradjane BG...
 
детаљи уговора о Бус плусу

У уговору, што је врло битно, нису прецизиране кључне финансијске ставке, односно, чак и читањем уговора не може се сазнати његова вредност, нити се може сазнати по којим ценама град може да откупи систем Бус плус после 4 године, колико конзорцијум има право на експлоатацију.

http://www.dverisrpske.com/sr-CS/vesti/2012/februar/ekluzivno-detalji-ugovora-o-bus-plusu.php
 
да ли мислите да је могуће, кад апосле пар месеци се ухвате у коштац са системом и сазнају тачко како се крећу у просеку у које доба дана у ком делу града које линије, да тај број станица, као информацију доласка, замене минутима?
 
Sutra ćemo možda biti u prilici da vidimo prve konkretne rezultate "buke" koju smo podigli.

http://www.kurir-info.rs/vesti/politika/djilas-bez-dlake-na-jeziku-183514.php

U ekskluzivnom intervju za Kurir koji objavljujemo u sutrašnjem broju gradonačelnik Beograda Dragan Đilas ... objašnjava sve što je vezano za „bus plus“ kartice i famozne validatore, kao i zbog čega je taj sistem uveden u prestonicu...
 
^Budimo realni iako smo ljudi :)

Đile treba da objasni kako to kada svaki put uđe u prevoz sa svojom mesečnom kartom, overavanjem iste pruža doprinos unapređenju prevoza u gradu i kako kažnjavanje neizvršenja istog čina smatra produktivnim !?
 
nova":1ywjgcht je napisao(la):
... i kako kažnjavanje neizvršenja istog čina smatra produktivnim !?

Pošto na ovo niko na belom svetu ne može smisleno da odgovori, može i "repriza" razgovora sa probe:

„...Čovek iz naroda“ izašao je već kod McDonaldsa, a Đilas je nastavio razgovor sa Radojevićem.
Između ostalog, spomenuo je dilemu oko principa ulaska samo na prednja i zadnja vrata. Tu sam započeo vrlo interesantan razgovor sa gradonačelnikom Đilasom:
Ja: Zar nije već doneta odluka da se ulazi samo na prednja vrata?
Đilas: Ne, nije. Mi još uvek razmišljamo o svim varijantama i tražimo rešenje.
Ja: Treba proveriti da to nije već usvojeno. Zar nije 23. decembra usvojila Skupština i Antić potpisao?
Đilas: Mi tu odluku ne tretiramo... Ako je potrebno, izmenićemo...


I vuk sit i ovce na broju :kk: ...jedino časno, pre no što se o čudu svi zabavimo :kk:
 
Mislim da nisu dužni da obezbede besplatan SMS-servis, ali jesu dužni da postavljaju displeje na stanicama i da omoguće besplatno praćenje vozila preko Interneta.
 
TV Emisija potrosacki savetnik na RTS2 u saradnji sa Bus plusom proslediti najzanimljivija pitanja gradjana u vezi Bus Plusa koja se posalju na mejl redackije potrosackog savetnika do ponedeljka uvece.

redakcija@potrosackisavetnik.com

Odgovori Bus Plusa na postavljena pitanja ce biti emitovani u emisiji u sledecu Subotu .Pa ako vas nesto zanima,a hocete odgovor direktno od bus plusa,posaljite mejl sa pitanjem na gornju adresu
 
Danga, a je li DJ baš rekao Mi tu odluku ne tretiramo... Ako je potrebno, izmenićemo...“
Šta znači to da ne tretiira tu odluku. Je li to kao sa izveštajem Državne revozorske inspekcije da on taj izveštaj o nenamenskom trošenju budžetskih para ne prihvata i da nemora uvek da se držimo zakona.
 
@vucko
hvala za info. Verujem da će "najzanimljivija pitanja" biti upravo ova dva člana/ice "nova" jer se na njima sve prelama. Bude li mudrosti - neće ni početi sa primenom progona urednih platiša. Takvih je, po objavljenim podacima, 86,4% ukupnog broja izdatih kartica, a ne verujem da ju je bilo ko čekao iz dosade, hobija..., a da nije platio Februar. (i to će uredno plaćati i ubuduće). Stvar je kristalno jasna!
Sa nama je daleko, neuporedivo lakša borba protv šverca, a ako grunu frontalno i na njih (!) i na nas, odnosno protiv nas - ne može na dobro da izađe, pa da im je Bog otac i svi sveci ujaci!

@hobotnica
ovo je citat iz medija, nisam bila lično prisutna jer sam morala pratiti "seriju o Džordžu" :cool:
Kažu da je počivši maršal svojevremeno izjavio: "Pa ne moramo se, valjda, držati zakona kao pijan plota" ;) , pa tako razumem i (ne)tretiranje. Da bi sve bilo "lege artis" očas posla je promene u tom delu (nije to Sveto Pismo), niti bi bilo prvi put da se Odluka menja, kako neko ovde napisa.

EDIT 1: Ja mnogo bolje razumem apel građanima da validiranjem "pomognu u brojanju" i bez oklevanja bih to činilia, kad god to budem mogla i to ne samo pri ulasku. Ruka - ruci!

EDIT 2: ...a oni koji u SG ne bi glasali za izmenu Odluke "neka se isprse" i neka krenu sa kontrolorima od prvog dana. Može i "dedino unuče" da im se pridruži.
 
Pa meni je maršal odmah pao na pamet. A ne bi bilo čudno da ponovo donesu Odluku o izmenama, izmenjene izmene i dopune Odluke o............s obzirom da je to kod nas praksa. Pa dok pokrpiš iz svake izmenice po nešto na kraju odustaneš. Kao da nisu čuli za "prečišćen tekst" ili kod nas to prečišćavanje traje od izbora do izbora.
 
Моја размишљања у вези приче о директној уплати накнаде за превоз,уместо давања новца у готовини запосленима. Биће прилично дугачак пост, жао ми је и извињавам се, али више ценим опште сагледавање ситуације него аргументе типа: ''Зато!''.

Према Закону о раду, запослени има право на накнаду трошкова за долазак и одлазак са рада у складу са општим актом и уговором о раду у висини цене превозне карте у јавном саобраћају. То значи да закон само прописује право на накнаду и њену висину. Послодавац је аутономан у избору начина на који ће да изврши плаћање накнаде. Претпостављам да се случај када фирма обезбеди превоз радницима тумачи тако да је у складу са овом одредбом.

Из тог разлога, Град Београд је, као послодавац за све или део запослених у градској управи, вртићима, центрима за социјални рад, ЈКП, установама културе... у могућности да врши директну куповину карата уместо давања пара ''на руке'', наравно, ако је то у складу са општим актом - тј. колективним уговорима за све те групације. Постоји много аргумената за ту одлуку, већ су наведени - више пара иде директно у систем јавног превоза, смањује се број аутомобила на улицама, посебно у шпицу, проблем паркинга постаје лакши итд. Може да дође до незадовољства дела запослених, којима то не одговара (иду на посао пешке или својим превозом), али то је већ питање политичке храбрости. Јасно је да је делом досадашњи систем давања готовине био на снази да би се тако потпомогла социјална ситуација једног дела запослених (бројне теткице, васпитачице, домари... имају ниске плате, без обзира што раде у медијски прокуженом јавном сектору). кажем, то је питање политичке одлуке и храбрости. Ја сам за, због свих набројаних користи, а тако би власт морала директно да решава проблем плата у управи (ако постоји, не желим да ширим причу у том правцу), а не заобилазно, као до сада. С тим да би ово требао да буде корак у сређивању превоза, јер ако се стане на овом потезу, џаба све. У првом тренутку, приходи би били већи за одређени проценат и сви срећни, као сви проблеми наплате су решени. Аха. Ал' замало.

Када су у питању запослени у администрацији градских општина и њиховима установама, ствар је мало компликованија - за све оне које потпадају под јединствени превоз (да ли се то још зове ИТС?), исти принцип може да важи. Уколико постоје опције, типа да на истим релацијама возе нпр. Ласта и још неки превозник, то постаје проблем - одабир једног од њих би нарушио конкуренцију. Не знам какава је ситуација у приградским општинама по питању превоза, па не могу ни да предлажем решења.

Што се тиче запослених у свему што има везе са Републиком, ту је тек компликовано. Наиме, прво ту треба разликовати државну администрацију, јавна предузећа, установе културе, образовања и здравства и све остало. Иако често наши полуобавештени новинари све трпају у један кош, то је небо и земља. Да не ширим причу, у сваком случају би то питање морало да буде решено једним актом за целу земљу. А то отвара нове проблеме.

Прво, када је администрација у питању - није сва у Београду. Нпр. у њу спадају сви цариници, радници Пореске управе, инспектори рада, радници МУП-а који нису овлашћена службена лица... Слично је и са запосленим у здравству, просвети, а за јавна предузећа - ЕПС, нпр. не знам да ли би морао да се доноси посебан акт. Дакле, може (и треба) Град Београд да поднесе иницијативу за решавање тог питања, али решење мора да се односи и на запослене у нпр. Пореској управи у Новом Саду или Врању. Шта је ту проблем? У Панчеву је од скора уведена нека врста јавно-приватног партнерства у градски превоз и стање је стварно значајно побољшано. Поред АТП-а, уведени су и комбији приватних превозника, који имају на вратима ознаку АТП-а, али сами наплаћују карте по истој цени као и АТП, чак издају и месечне карте. Те месечне карте не важе у возилима АТП-а, и обратно. Практично, паралелно послују. Уколико би Владина уредба или закон наложили да се у свим градовима и општинама плаћање накнаде за превоз уреди као и у Београду, добили бисмо проблем отворене дискриминације приватних превозника. Ок, могло би да се нађе решење и за то, преуредили би однос са градом, као што је и у Београду, али указујем на последице једне такве одлуке. Не знам како је у другим местима, верујем да има доста различитих примера, знам да су у Ужицу једно време остали и без јавног превоза итд. Шта ћемо са онима који возом путују на посао?

Поменуо сам проблем приградског превоза. Слично је и са међуградским. Где год постоји конкуренција на тим линијама, не би смела да буде нарушена владином одлуком. Једино да се сваки запослени сам одлучи и да пријави којим превозником или којом врстом превоза путује, па да му се купује месечна карта за тог превозника, што би повећало администрирање по фирмама, а и на личном примеру знам да многи путују ''оним који први наиђе''.

Ништа од овога што сам навео није нерешиво. Генерално сам за, у сваком случају, али да се поведе рачуна о свим тим појединостима. Чуо сам да правници кажу: ''Ђаво је у детаљима''.
 
Može da se favorizuje zvanilni prevoznik ili najjeftiniji. Kombi u Pančevu bi bila kategorija kao naše E - linije. Uglavnom svaki grad ima zvaničnog prevoznika, ali problem je sa međumesnim linijama. U tom slučaju možda je najbolje pretplatna karta za najpovoljnijeg prevoznika. Ili za prevoznika čiji red vožnje odgovara radnom vremenu zaposlenog...
 
Au baš je podugačko. Ali , šta je tvoj predlog: direktna uplata naknade za prevoz na Bus Plus ili na ruke ili račun pa da zaposleni bira hoće li da se vozi minibusom, vozom, svojim vozilom ili JGP.
Drugo, kakve veze u ovoj priči imaju državni službenici u Nišu, Užicu i drugim mestima Srbije. Bus Plus je uveden u Beogradu. I kakva je razlika da li službenik radi u opštini u , republičkom organu, javnom preduzeću ili fakultetu. Svi su oni državni službenici koji rade u institucijama čije je sedište u Beogradu. A ne znam i na koju vladinu odluku misliš. Bojim se da je priča ostala malo nejasna.
 
Vrh