- U toku je probni period i putnici treba da znaju da još nije sve usavršeno. Primena ovog sistema počeće 15. marta. Sva stajališta još nisu obeležena, to će biti urađeno do pomenutog datuma, kada će ujedno biti postavljeno i detaljno objašnjenje o tome kako se usluga koristi i koji je broj određene stanice - kažu u “Bus plusu”.
Primera radi, ukoliko se nalazi na stajalištu Dorćol (Kneginje Ljubice) građanin treba na svom mobilnom da ukuca *011*53# i nakon toga da stisne zelenu slušalicu. Pri tom je *011* pozivni znak koji se ukucava u svakoj varijanti, dok poslednje cifre (pre tarabe) predstavljaju broj stajališta na kom se putnik nalazi. Za one koji žele da koriste ovu uslugu najvažnije je da kada dođu na neko od stajališta prvo utvrde koji je broj tog stajališta. Taj broj se obično nalazi na informativnoj tabli na kojoj pišu i sve linije, u njenom donjem desnom uglu. Nakon unetog koda (primera radi *011*123#) i stiskanja zelene slušalice građanima su dostupne informacije o svim linijama koje staju na stajalištu i ukupnom broju stanica koje vozilo treba da pređe do stanice gde stoji onaj ko je tu poruku poslao.
Otprilike će se znati gde se trenutno nalazi prevoz koji se čeka (na kojoj stanici), dok će putnik na osnovu toga moći sam objektivno da proceni za koliko minuta stiže taj prevoz. Kako je u toku test period, logično je da se još nisu sklopile sve kockice. Tako na primer SMS poruku trenutno mogu da pošalju korisnici MTS i VIP mreže dok sa Telenor operaterom “još traju pregovori”. Broj stajališta se ne vidi baš svuda, jer je negde ižvrljan markerom ili prelepljen nekakvim propagandnim nalepnicama. Usluga je trenutno besplatna a tako bi trebalo da bude u prvih šest meseci od zvaničnog starta primene sistema (15.mart).
Desetka nije došla na vreme
“Blic” je juče proverio kako funkcioniše sistem SMS poruka na stajalištu “Dorćol” u Ulici cara Dušana. Kada smo ukucali poruku dobili smo povratnu informaciju da se autobus na liniji 26 nalazi jednu stanicu pre one ne kojoj smo stajali, dakle u Francuskoj ulici. Za nepun minut vozilo je stiglo. Međutim, tačnost informacije ne važi za liniju 10 koja je sve vreme navodno bila kod u stanici Takovska i nije se pomerala iako smo poslali oko desetak poruka. S druge strane, na stanici Zeleni venac autobus na liniji 95 došao je tačno u predviđenom roku. Kada smo poslali SMS, stajalo je da je autobusu potrebno da prođe tri stanice da bi stigao do „Zelenjaka“ i on je stigao za desetak minuta. Isti je slučaj bio i sa autobusom na liniji 44, na stanici u Francuskoj ulici