Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@Ronche
Postaću dosadan sa ponavljanjem da je vlasnicima BusPlus sistema ekstremno bitno da se SVAKO validira (tj. prijavi sistemu) kada uđe u vozilo, jer će jedino tako imati kompletne i detaljne statističke podatke, pa će moći posle da te podatke prodaju marketinškim agencijama koje rentiraju oglasni prostor po stanicama i u vozilima.

Zato im je važno da se čak i oni koji ne plaćaju prevoz (stariji od 65 godina) i oni koji unapred plate prevoz za ceo mesec (personalizovane karte) validiraju svaki put. Jedan deo profita im zavisi direktno od toga.
 
Ronche":3q2gyv0s je napisao(la):
Neću da ispadne da branim BusPlus, ali izdavanje kartica je počelo u Avgustu 2011. godine...bilo je sasvim dovoljno vremena da svako ko hoće izvadi BusPlus...a pošto je kod nas postala tradicija da većina ljudi završava posao u poslednjem trenutku...neka se sada smrzavaju na -10 u redovima i čekaju po 2-3 sata, niko im nije kriv. A grad bi mogao da se smiluje i da starije od 65 godina oslobodi obaveze imanja povlastice...nego samo da pokažu ličnu kartu kad uđe kontrola. Zamislite samo kolaps kada baba od 85 godina bude ulazila u bus i krenula da traži karticu da bi je validirala (pošto su godine učinile svoje da zaboravi da je pripremi pre ulaska u bus)...
ja sam izvadio busplus pocetkom novembra kod vuka-telekom,cekao sam 2 sata!1 h napolju,1 unutra.vec tada su bile guzve,mogli su da predvide sve sta ce se dogoditi.
 
Lako je ovim kokoskama da se smeju narodu kad obe nisu videle ni G od gsp-a. Jadno.
 
Можда људи заиста немају кредита на картицама. Синоћ сам око 7 прошао поред трафике код Лондона, четворо људи је чекало у реду, а чуо сам како девојка из трафике говори изненађеном човеку да је пао систем и да не може да му допуни картицу. Па се данас можда само играју картицама.
 
Đilas u obilasku Busplusa - ekskluzivna reportaža od forumaša-reportera

Juče oko podne mediji su preneli da će se gradonačelnik Dragan Đilas lično uveriti u funkcionisanje Busplusa i voziti se u 8:30 sedmicom od Sava Centra do Tašmajdana. Nešto posle 18:00 B92.net je objavio ispravku vesti, da će se gradonačelnik voziti trinaesticom u 8:10 od okretnice u Požeškoj do Palate pravde. Vaš reporter odlučio je da prisustvuje istorijskom događaju. Već u osam ujutro celokupna svita GSP-a, Busplusa, novinara, na čelu sa Miletom Radojevićem, Veljkom Vlahovićem, Turcima i drugarima stajala je na terminusu Požeška, čekajući gradonačelnika. U 8:10 "katica" na liniji 13 pošla je puna, sakupivši veći broj ljudi koji su pristigli prigradskim autobusima, ali bez delegacije i novinara. Oko 8:15 španski tramvaj je prispeo na izlaznu stanicu i veći deo svite ušao je unutra da se zgreje. Oko 8:30 stigao je drug gradonačelnik i pred dvadesetak objektiva ispred tramvaja održao je govoranciju od nekoliko minuta.

Usledio je čitav niz čitav niz bezočnih kršenja gradske Odluke o javnom linijskom prevozu, sve u prisustvu Dragana Đilasa, Milete Radojevića i ostalih. Tramvaj je na izlaznoj stanici primio ogromnu količinu putnika, pedesetak članova svite, novinara i nekolicinu redovnih putnika. Gradonačelnik i najveći deo prisutnih ušao je na srednja vrata koja nisu predviđena za ulaz putnika. Gradonačelnik se naravno validirao, ali praktično niko od novinara nije viđen da je to učinio. Neko od putnika pitao se zašto tramvaj ne kreće. Mileta Radojević je inteligentno odgovorio da vozač čeka vreme. Ipak, nekoliko trenutaka kasnije, vozač je krenuo sa terminusa iako je sat u tramvaju pokazivao 8:33, ignorišući red vožnje koji predviđa polazak u 8:40.

Rukodržači - konačno obećani!
Po polasku sa terminusa Đilas i Radojević su stajali između sedišta naspram drugih vrata CAF-a. Đilas je nešto prozborio o dodatnim rukodržačima. Kroz dva minuta je neka mlada nezavisna novinarka sa amaterskom kamerom ljubazno pitala Đilasa da li stoje pored praznih sedišta da bi se identifikovali sa redovnim korisnicima gradskog prevoza, ili je nešto drugo u pitanju. Na to se otpozadi neko "hejterski" prodrao sa negativnim komentarom o gužvama u prevozu. Tada sem se i ja umešao i rekao "Ništa ne brinite, evo gradonačelnik je obećao dodatne rukodržače". Đilas je moju upadicu mogao samo da potvrdi. Mileta Radojević je dodao nešto kako su do sada pristigli CAF-ovi ipak bez dodatnih rukodržača, kao da je hteo da kaže da mu je potrebna dodatna podrška gradskih vlasti da se to pitanje izgura.

Zakona kao pijan plota? Nikad!! Živela sloboda!
Posle prve stanice Đilas i Radojević su seli. Mesto pored Đilasa bilo je slobodno i seo je neki "sumnjivo običan" čovek iz naroda, koji je bio pun samo reči hvale za progres u gradskom saobraćaju. Prvi put kada je Đilas prozborio o potrebi navikavanja na novi sistem validacije, ja sam dodao "Eh da, da li su se novinari validirali?" Osim ponekog osmeha niko ništa nije rekao, prisutni novinari su ostali nemi. Čovek iz naroda izašao je već kod McDonaldsa a Đilas je nastavio razgovor sa Radojevićem. Između ostalog, spomenuo je dilemu oko principa ulaska samo na prednja i zadnja vrata. Tu sam započeo vrlo interesantan razgovor sa gradonačelnikom Đilasom:
Ja: Zar nije već doneta odluka da se ulazi samo na prednja vrata?
Đilas: Ne, nije. Mi još uvek razmišljamo o svim varijantama i tražimo rešenje.
Ja: Treba proveriti da to nije već usvojeno. Zar nije 23. decembra usvojila Skupština i Antić potpisao?
Đilas: Mi tu odluku ne tretiramo... Ako je potrebno, izmenićemo...
Tim rečima! Tu se naš razgovor završio. Građani, radujte se! Baš kao ni mišljenja revizora, ovaj grad ne tretira ni svoje odluke objavljene u Službenom listu... U tom duhu, pretpostavljam da ni građani više ne moraju da tretiraju deo odluke koji se odnosi na validiranje kartica. Gradonačelnik je na javnom mestu izrekao preporuku o netretiranju!

Presedanje? Hvala, ne...
Vožnja se nastavila u pravcu mosta na Adi. Neko je dobacio gradonačelniku pitanje da li je krenuo u obilazak mosta. Ja sam opet nešto dobacio na temu nesrećnog validiranja. Neko iz svite je prišao Đilasu i obavestio ga da će sići kod Gospodarske mehane, iako je prvobitno planirana maršruta do Palate pravde. Neko je pitao zašto se režira vožnja CAF tramvajem kada je stanje u drugim vozilima gradskog prevoza bitno drugačije. Ponovo sam se obratio Đilasu:
Ja: Zašto ne presednete ovde na 23? Ide u pravcu Skupštine...
Đilas: Eh, dvadeset tri... Kud ću sad na dvadeset tri...
Ja: Pa, evo, staje tu, bukvalno preko puta stanice.
Đilas je odgovorio da ne preseda, odnosno da se vraća nazad istom rutom. Nekoliko trenutaka kasnije ponovo sam se obratio Đilasu:
- Možete i da presednete na 37. Staje vam bukvalno kod Skupštine, ispred Doma sindikata... Bićete tamo u 9 i koji minut...
Gradonačelnik više ništa nije rekao. Očigledno sam potpuno pogrešno pretpostavio da gradonačelnik tog jutra kao i mi žuri na posao. Đilas i Radojević su kod Gospodarske mehane ustali da izađu iz vozila, a zajedno sa njima i 90% novinarske svite. U tramvaju je ostala još samo ekipa Studija B.

Detaljnije u Vestima u 7 i 10
Kod železničke stanice prišao sam reporteru Studija B (sa isključenim kamerama) i ponovo sam pitao da li se novinari validiraju. Rekao sam da mogu biti u problemu ako se švercuju, da nije dobro što izbegavaju validaciju ako treba promovisati novi Busplus sistem i da se tako nešto ne bi uklapalo u saopštenja koja idu u Vestima u 7. Takođe sam ga pitao ko piše saopštenja za Vesti u 7. Reporteru nije bilo jasno na koja saopštenja ja mislim, rekao sam da mislim na saopštenja koja se čitaju u Vestima u 7, a zbog kojih stariji novinari sa Studija B gledaju da više ne sede u Vestima, već da umesto njih rade mlađi spikeri. Odnosno, interesuje me da li im ta saopštenja stižu iz Kabineta ili imaju sopstvene pisce za to. Reporter nikako nije mogao da razume o čemu ja pričam, s obzirom da se u informativnoj emisiji emituju vesti, a ne saopštenja. Tako smo završili naš off-record razgovor, ja sam izašao kod Ekonomskog fakulteta dobacivši još jedanputa da teško njima ako se ne validiraju, a ljudi sa Studija B potom uzeše da snimaju izjave uljudnih, čestitih i dobronamernih putnika tokom dalje vožnje ka Novom Beogradu.
Druga potpuna, zvanična, netendenciozna i objektivna verzija ovih događaja biće emitovana 1. februara na Studiu B u 19:00 i 22:00 časova. Pogledajte.
 
Ja sam izvadio karticu u septembru čekao sam 0 minuta, nije bilo nikoga.
 
Najslabija karika u svemu ovome su sami aparati.Dva razvaljenja jutros u zutoj 17( Ikarbus ne Japanac). Tek na drugim vratima sam uspeo da validiram. Aparat je ok za validaciju nepersolanizvanih traje 2 sec sto je manje nego sto treba za busenje karte.
Validiranje personalizovanih je teska glupost i vreme ce pokazati da to i nece morati da se radi.
Najavala glasom je ok stvar ali opet u drndavim Ikarbusima skroz beskorina jer od stektanja dizel motora ne moze ni sopstevni glas da se cuje a kamoli najava stanica.

Sanse za uspeh sistema-50%.

Poboljsanja-Anti vandal apaprati, najjaci model koji se moze pronaci na trzistu, potencijalnog kandidata treba traziti u Rusiji. Neizivljena populacija vandala ne razume lepu rec samo batinu.
 
Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности донето је решење којим је привремено забранио друштву за маркетинг и услуге Аpex Solution Technology обраду података о личности, конкретно серијског и алиас броја персонализованих СМАРТ картица у оквиру система за наплату карата и управљање у јавном превозу у Београду, тзв. Бус Плус систем.
С тим у вези Повереник Родољуб Шабић је изјавио следеће:
„Још у поступку претходне провере извођачи пројекта Бус Плус били су упозорени на све обавезе које произлазе из Закона о заштити података о личности, као и на то да ће Повереник у случају да закон не буде поштован забранити обраду података.
Уз остало, упозорење се, пре свега, односило на неопходност искључивања могућности „упаривања“ података из два центра, једног у коме се воде подаци о претплатнику и другог у коме се воде подаци о саобраћају. Мора се, дакле, гарантовати приватност лица која претплатне карте користе и искључити могућност праћења њиховог кретања, односно утврђивања времена путање кретања грађана на основу параметара који би били исти у обе базе података.
Непосредно пред почетак функционисања Бус Плус система овлашћена лица Повереника су у поновљеном поступку надзора констатовала да по Упозорењу није поступљено у потпуности, због чега је и донето решење о привременој забрани обраде одређених података.
Разлоге забране не треба драматизовати али ни потцењивати. Добро је што систем Бус Плус функционише на начин који искључује могућност праћења било кога у реалном времену. Искључена је и могућност накнадног реконструисања путање кретања корисника услуга Бус Плус. Међутим, остала је могућност да се накнадним лоцирањем времена и возила које је коришћено задире у приватност односно врши обрада података о личности, а да ни једним правним актом није утврђена сврха те обраде, разлози због којих се може вршити, процедура и круг лица којима су ти подаци доступни, дужина чувања тих података и сл., што, све док ти недостаци постоје, такву обраду, са становишта Закона о заштити података о личности, чини недопуштеном.
О томе да ћу донети решење о привременој забрани обраде података у јучерашњем разговору обавестио сам градоначелника Драгана Ђиласа. Мислим да је градоначелник у потпуности разумео разлоге забране и да ће предузети кораке да се они што пре отклоне."
 
milanobelgrade":i277esob je napisao(la):
ето..толико о нашем дивном европском путу...све саме метрополе :D :D :D
Doha i Aman su milionski gradovi veličine bliske Beogradu, a pogotovo Doha je sad prava metropola i ne bi se postideo ničeg što su oni uveli. E sad, što mi još uvek gravitiramo prema Istoku, tj. Istok preko nas ulazi na evropsko tržište, to je tako.
Nego ima li vesti, da li je i gradonačelnik pokušao danas da se švera sa karticom bez dovoljno kredita? :laugh:
 
Prvo, Bus Plus neozbiljna firma, kompanija, preduzeće, šta li već sa neozbiljnim direktorom, zaposlenima i celokupnom organizacijom.
Nalaze se u polovini stana u centru grada gde se cela firma sastoji od njih 5 od kojih je Call Centar jedna devojka sa slušalicama na glavi, a ostalih 4 kuckaju i švrćkaju i ni na jedno pitanje ne znaju odgovor. Šefica, najstarija od njih, sa celih 26 godina ne zna rešenje ni jednog problema.

Posle 5 dana dolazaka, razgovora, neodgovorenih e-mail-ova, neodgovorenih tel. poziva i na kraju ličnog kontakta - rešenje gen. men. Veljka V. je - "Za vaš problem nemamo rešenje jer nismo na to računali pa vaši zaposleni ako budu "uhvaćeni" bez karte vi dođite pa ćemo mi njihove kazne stornirati!"

Neozbiljno, neodgovorno i nemam reči - fijasko, totalni fijasko.
 
Sad treba da izadjem iz kuce, uzeo sam personalizovanu karticu pre mesec dana, a dopunio je "markicom" pre pet. Sacuvao sam racun gde pishe da sam dopunio i sa cime, pa ako validator pokaze da nemam kredita, a kontrola udje, pokazacu im racun. Kapiram da je to ok praksa... Mada kod nas je sve relativno...
 
Bravo za Šabića!!!

Moje iskustvo od jutros:
Linija 15, karađorđev Trg - Z. Venac.
Autobus Lastin, Neobus.
Na mojoj stanici ušlo 10ak ljudi, 2-3 se validiralo. Nekima se uopšte nije dešavala nikakva promena kad prinesu karticu, neki su se validirali a nekima se čula poruka "Nemate dovoljno kredita". Na svakoj sledećoj stanici bar jednom se čulo da neko nema dovoljno kredita.
Aparati nisu baš sinhronizovani pa se čuje Ušće-će-e :)

Nisam primetio pojačanu gužvu zbog novog sistema. Ja još trošim ostatak parpirnih karata, a onda kupujem paprinu nepersonalizovanu. (dok ne vidim šta će biti sa personalizovanim, i dok se smanje gužve).
 
Bobb":2923lrv7 je napisao(la):
milanobelgrade":2923lrv7 je napisao(la):
ето..толико о нашем дивном европском путу...све саме метрополе :D :D :D
Doha i Aman su milionski gradovi veličine bliske Beogradu, a pogotovo Doha je sad prava metropola i ne bi se postideo ničeg što su oni uveli. E sad, što mi još uvek gravitiramo prema Istoku, tj. Istok preko nas ulazi na evropsko tržište, to je tako.
Nego ima li vesti, da li je i gradonačelnik pokušao danas da se švera sa karticom bez dovoljno kredita? :laugh:
Doha i Aman mozda jesu veci od Bg ali tamo su plate nekoliko puta vece, a benzin je jeftiniji od vode tako da je pitanje da li ikada imaju guzve u prevozu.
 
Evo i moja iskustva
u 18 : Niko nije kucao kartu nisam ni ja
33: Bila prepuna nije moglo da se dodje do validatora
9: U prikolici jedan validator fali drugi isključen
u povratku
7: radilo i očitao sam kartu (koja se očitava 2-3 sek)
14: nije radilo
18: nije radilo

jedno 50 % ljudi validira i to mislim čisto iz znatiželje :D
 
Loka":1ndd0cpa je napisao(la):
Prvo, Bus Plus neozbiljna firma, kompanija, preduzeće, šta li već sa neozbiljnim direktorom, zaposlenima i celokupnom organizacijom.
Nalaze se u polovini stana u centru grada gde se cela firma sastoji od njih 5 od kojih je Call Centar jedna devojka sa slušalicama na glavi, a ostalih 4 kuckaju i švrćkaju i ni na jedno pitanje ne znaju odgovor. Šefica, najstarija od njih, sa celih 26 godina ne zna rešenje ni jednog problema.

Posle 5 dana dolazaka, razgovora, neodgovorenih e-mail-ova, neodgovorenih tel. poziva i na kraju ličnog kontakta - rešenje gen. men. Veljka V. je - "Za vaš problem nemamo rešenje jer nismo na to računali pa vaši zaposleni ako budu "uhvaćeni" bez karte vi dođite pa ćemo mi njihove kazne stornirati!"

Neozbiljno, neodgovorno i nemam reči - fijasko, totalni fijasko.

Pa to je toliko providno ne znam samo kako ih nije sramota, znaci sin bivseg funkcionera dosao sa ortacima da radi bus plus kartice i po 10% od svake kartice prodate... pa mislim ljuuuudiii... ajde malo da se namesta...al ovo je preterizam....

O ceni GSP-a necu ni da pricam, to su toliki imbecili sto ubedjuju jadan narod da je najjeftiniji transport u celoj evropi, sto je pod 1.) notorna laz a pod 2.) pa i da je jeftiniji za razliku od svetskih metropola kao sto su Bech, London, Pariz itd, pa tamo za malo vise dobijes kartu sa presedanjima, u trajanju od sat i vise, sve moguce vidove transporta, mozes bre da letis za te pare koliko ces ovde da platis 1 EUR u autobusu da te vozi 3 stanice...

opet navodim, problem je sto nasi nisu putovali i nisu videli a ovi na vlasti nas ubedjuju u neke nebuloze nevidjene i vredjaju ti inteligenciju do maksimuma a bogate se do meseca...
 
Ovo je bre elektronski logor,ja se protiv bus plus-a borim jedino mogućim sredstvom-švercovanjem! A kontrnla može jedino ,,to kiss my ass!" :-D
 
orion":1crsss20 je napisao(la):
times12":1crsss20 je napisao(la):
Ево вести и у турској штампи..
http://www.haberturk.com/dunya/haber/711198-belgradda-toplu-tasimada-turk-sistemi

Једини коментар нас "унапред сажаљева"
Misafir30 Ocak 2012 Pazartesi 21:35
şimdiden geçmiş olsun belgradlılara

http://tureng.com/search/geçmiş+olsun

Како само ови ископа :kafa:

Са фејсбук-зида једне другарице
 
Bobb":2tdffzvd je napisao(la):
A protiv čega si se do sad borio dok si se švercovao? ;) :p
Vidi ti to,umesto da se podržimo u pobuni mi jedni druge prozivamo,uostalom možda si ti još jedan Apex-ov vojnik... I nisam se švercovao do sada ali ništa sa čipom i mojim podacima nemam(pasoš,lična karta mi je stara i važi do 2016. pa neću ni bus plus) a one pojedinačne su skupe pa je jedini izlaz-šverc!
 
Bobb":2v2isb6h je napisao(la):
A protiv čega si se do sad borio dok si se švercovao? ;) :p
Vidi ti to,umesto da se podržimo u pobuni mi jedni druge prozivamo,uostalom možda si ti još jedan Apex-ov vojnik... I nisam se švercovao do sada ali ništa sa čipom i mojim podacima nemam(pasoš,lična karta mi je stara i važi do 2016. pa neću ni bus plus) a one pojedinačne su skupe pa je jedini izlaz-šverc!
 
Vrh