Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Danas oko podneva 26 od Dorcola do Trga (zuti japanac).
a) vecina putnika (90%) ne zarezuje validatore uopste, jednostavno izcooliraju ih, ulaze i smestaju se bez osvrta na validator, koji trabunja nazive stanica.
b) oni koji ipak pokusaju da se validiraju, pola njih ne uspeva (od buke motora ne cuh sta prica ono sokocalo) a oni koji uspeju urade to tek iz treceg puta, kad bas-bas prilepe celu karticu na ekran, potrose na to po 4-5 sekundi, a i vise, s tim da usput dobiju i lakat u ledja od onih koji ulaze za njima u bus pa im se provlace iza ledja u nastojanju da zauzmu mesto za sedenje ili bolje mesto za stajanje . Steta sto sam zurio te ne ostadoh da posmatram na sta ce liciti ukrcavanje na Trgu Republike (mislim da je to jedna od najfrekventnijih stanica za ukrcaj na 26-tici u smeru ka bulevaru)
Moguce da se sistem jos steluje, uhodava itd., ali danas nista od validiranja prinosenjem u novcaniku, torbi, dzepu - (mora bas da se zalepi karta za ekran) i tada validacija traje u najboljem slucaju 2-3 sekunde po putniku, kod nekih i duze.
sad ako ulazi 20 putnika po 3 sekunde - veliki je to gubitak vremena. Jos ako kao sto prete pocnu sa onim da validator radi samo na stajalistu i ako ostane pravilo da se i mesecne validiraju.........
Srecom 90% ne ferma validaciju inace bi se bas bas gubilo vreme - to mi je prvi utisak, videcemo sta ce od svega ispasti?
Uglavnom danas je TV udario u propagandu BusPlusa samo tako....
 
Darko75":2lajizf8 je napisao(la):
Bobb":2lajizf8 je napisao(la):
A protiv čega si se do sad borio dok si se švercovao? ;) :p
Vidi ti to,umesto da se podržimo u pobuni mi jedni druge prozivamo,uostalom možda si ti još jedan Apex-ov vojnik... I nisam se švercovao do sada ali ništa sa čipom i mojim podacima nemam(pasoš,lična karta mi je stara i važi do 2016. pa neću ni bus plus) a one pojedinačne su skupe pa je jedini izlaz-šverc!
Ma šala mala (bar jednim delom ;) ) A što se čipova tiče, predpostavljam i da gasiš mobilni da bi onemogućio da te prate po gradu :p
Moram da priznam da mi nikad nije bila jasna ta paranoja kontrole i praćenja, pogotovo kod starijih. Koliko se ljudi oseća toliko bitnim i vrednim nekog špijuniranja...
Što se švercovanja tiče, ne mogu da te podržavam u neplaćanju bilo kakve usluge, a sumnjam da je drugačiji stav većine ovde na forumu. Ako je već koristiš, ma koliko ona bila loša a skupa, red je da je plaćaš. Ako nisi zadovoljan, jedini legalni način borbe je bojkot, dakle naći alternativni prevoz.
Vidiš, to je jedna od bitnih razlika između nas i uspešnih i uređenih zemalja. Nemcima na primer ne bi palo na pamet da ne plaćaju nešto što svakodnevno koriste samo zato što nisu time zadovoljni, nego bi našli neki civilizovan način za borbu protiv toga. Bicikl, skuter, car-sharing, taxi-sharing, šta god.

Zato se treba zapitati, koliko smo i mi i naš mentalitet krivi što nam je država toliko korumpirana i pljačkaška.
 
Ако је већини већ толико стало да се избори за то да се обавезна валидација укине, онда мислим да је много боље од бојкота валидације, урадити управо супротно, и применити својеврсни „валидациони DDOS“ напад на систем.

Шта то значи? То значи да сви који су већ у возилу а близу су апарату, и сви који тек улазе на сваком стајалишту масовно раде валидацију .
Негативни пропратни ефекат би био једино тај да би се изгубило неко додатно време, али мислим да би позитивни ефекти били преовлађујући, а то значи:

1. Обесмишљавање добијених података о броју путника => неиспуњење сврхе валидације.
2. При томе, формално не бисте улазили у сукоб са контролом јер „имате валидирану картицу“.
3. Послата више него јасна порука.

@bob

Што се праћења тиче, ниси у праву. Не ради се ту о праћењу у реалном времену (мада и то може бити велики проблем у одређеним околностима), већ се ради о томе да лични подаци (ЈМБГ, статус и слично) итекако могу бити злоупотребљени у сврху крађе идентитета у циљу подметања извршења кривичних дела и многих других потенцијалних злоупотреба. Зар ниси читао о најновијој афери са подацима о свим дипломцима Дефектолошког факултета од 1975-2010. године који су прослеђени Аустралији? Крајње је време да сви подигнемо мало свест о безбедносној и култури заштите приватности. Зар мислиш да ЕУ, која је овде широко обожавана од многих, случајно значајно пооштрава односну регулативу?
 
Apex-ov vojnik :p
majstor Bobbe od početka si mi delovao sumnjivo.

Ne ulazeći u dečije bolesti prvog dana....
Dokle god se ne registruje protok putnika kroz vozilo, nego samo validacija na ulazu, svaka analiza je besmislena jer se sistem svodi na drugačije "otkucavanje" karata i drugačiji sistem prodaje.

A ovo za validaciju mesečnih karata je apsolutni debilizam.
 
^Problem validacije mesečnih karata nije problem manije praćenja.

Ja imam čipovanu ličnu kartu. Međutim, samo službeno lice, ili moja banka ili moj poslodavac dobijaju na uvid moju ličnu kartu i očitavaju je. Ne ostavljam svoje podatke u svakom prevozu, koji potom završavaju u nekakvim i nečijim sistemima bez kontrole. (da ne pominjem mobilni)

Pre svega, po meni pravo je pitanje zašto je važno da se na toj kartici skladište svi moji lični podaci, dakle šta će njima moj JMBG i moj broj lične karte na jednom mestu (ako je tačno da im trebaju statistički podaci, pa to se i bez ličnih podataka lako može reši)?

Drugo, ko ih kontroliše da ne uparuju podatke, zašto je neophodno da taj rizik uopšte postoji?

Ponavljam, službenom licu ja nemam problem da dam ličnu kartu na uvid, čak ni da prijavim svoje kretanje, ali ko je ova firma, od koje ni osnovne podatke vezano za usluge koje plaćaš ne možeš da dobiješ, i šta će njoj moji lični podaci na istom mestu?

I poslednje vezano za validaciju mesečnih karata - to je i kršenje potrošačkog prava. Ja platim uslugu unapred, a onda me ti kazniš jer ti ne pomažem (nije obavezujuće,ne bi smelo da bude) da sakupiš podatke da bi se sistem prevoza unapredio. Tretiraš me kao švercera, a nisi se ni potrudio da objasniš kako se to sistem prevoza unapređuje ostavljanje ličnih podataka u svakom prevozu.
 
nova":yh7i254s je napisao(la):
Pre svega, po meni pravo je pitanje zašto je važno da se na toj kartici skladište svi moji lični podaci, dakle šta će njima moj JMBG i moj broj lične karte na jednom mestu

Kako šta će im? Pa vrlo jednostavno, ako ti je vozna isprava neispravna/nevalidirana, prostim provlačenjem kartice kroz svoj aparat za sekund možda mogu da ti ištampaju kompletnu doplatnu kartu/opomenu sa svim podacima, ne bi morali da gube vreme na prepisivanje iz tvoje lične karte niti da se znoje hoće li te uopšte privoleti da im daš ličnu kartu.
Eto šta će im tvoji lični podaci. Da putnik koji je uhvaćen sa neispravnom kartom ne bi mogao da sakriva identitet. Živeli prihodi od naplate!

nova":yh7i254s je napisao(la):
Ja platim uslugu unapred, a onda me ti kazniš jer ti ne pomažem (nije obavezujuće,ne bi smelo da bude) da sakupiš podatke da bi se sistem prevoza unapredio.

Gradska vlast odlukom o javnom prevozu može da propisuje obaveze putnika, između ostalog i da se validiraju. Dakle, nije ovde direktno Apex/Lanus/Busplus taj koji te šikanira u vezi sa plaćenom uslugom, već grad Beograd koji im je obezbedio pravni okvir za nametanje te obaveze.
Ali, kao što reče Đilas danas, nemojmo to tretirati....
 
Do sada su kazne pisali i na osnovu zdravstvene knjižice, vozačke dozvole itd .... Ali opet, zašto u svakom prevozu moram da je validiram (mrzim ovu reč), neka je on lepo uzme i vidi da je ispravna.... A i kontrola nije službeno lice.

Edit i ponovo su nepersonalizovane karte - povlašćene
 
111760_55337885_Untitled.jpg
 
моји утисци: прво, морам да примакнем скроз картицу на екран (нормално је да ишчитава картицу са 5 цм), затим спор одзив (око 2 секунде му је требало да избаци податке са моје картице), и треће, нико не зарезује апарате ни 2%
 
^ po meni je Grad najviše i odgovoran: kome si prodao, šta si prodao i kako si zaštitio građane/ke?
 
Nesto razmiljam o njihovoj izjavi, da se moraju svi da se validiraju da bih videli koje linije su naopterecenije i da bih poslali koji autobus viska. Kako mogu da znaju koliko putnika je u autobusu kad nemaju podatak koliko je ljudi izaslo iz istog a svi su se chekirali pri ulasku. Dobice sliku da autobus na zadnjoj stanici ima 2000 putnika npr a prima 200 putnika. Nije mi jasna logika tog pracenja. Zar je vozac slep i ne vidi opterecenje koje ima u autobusu.
Meni je jedino zao sto sistem nije preslikan iz bilo kog grada u Evropi npr Becha, Praga, Pariza i sl.
Najveci je bezobrazluk sto nema karte zaa turiste 24h voznje, 48h, 72h karta za 7 dana, karta za 10 voznji koja bih kostala jeftinije od kupljenih deset voznji pojedinacno. I sto nema karta koja vazi za60/90 min voznje pa da moze covek da presedne na drugi prevoz, pogotovu kako nam je lepo organizovan isti.

Mnoge evropske metropole sam obisao ali ovaj sistem nisam nigde video.
 
Voleo bih da meni, kao ekonomisti, objasne sta ce im podaci o kateorijama putnika koje ulaze u prevoz? Kazu samo da se to evidentira. Kakvu znacajnost (da ne kazem statisticku signifikantnost) sa stanovista saobracajnog inzenjera i planiranja prevoza, ima informacija da li mesecno, u proseku, na tom i tom stajalistu u tom i tom delu dana ulazi 2 penzionera, 10 studenata, 15 zaposlenih i 15 srednjoskolaca u odnosu na informaciju da ulazi 42 ljudi? Nisu umeli/hteli da mi odgovore.

Sa stanovista istrazivanja trzista ne moraju da mi objasnjavaju, to je sjajan nacin prikupljanja informacija koje ce posle prodavati ne samo svojim sponzorima. Mene su na fakultetu naucili, kada se anketa sprovodi, pocinje se sa 'Dobar dan,mi smo ti i ti, da li bi ste zeleli da ucestvujete...'
 
Da, što se tiče validacije mesečnih karata, tu se potpuno slažem da nema ni smisla ni opravdanja u tobože skupljanju podataka o opterećenju linija, pogotovo što se ne traži 'de-validacija' prilikom izlaska iz vozila. Šta njima znači podatak koliko je putnika ušlo na određenoj stanici bez podataka koliko je uzašlo? Po meni jedino čekiranje mesečnih karata ima smisla da radi kontrola radi provere, nikako drugačije.

Koliko vas ovde koristi platne kartice, po raznim prodavnicama, manje ili više sumnjivim? Ovo nije ništa drugo, samo masovnije. Naravno da još postoje ljudi koji više vole da nose keš sa sobom nego plastiku, toga će uvek biti, ali su to ljudi kojima život neće vremenom dobijati na kvalitetu, već će im se sa promenama strahovi samo više uvećavati.
Dok se ne iskristališe situacija sa ličnim podacima, kupujte samo nepersonalizovane kartice i neće biti problema ;)
 
JohnnyLee":hhm9wouw je napisao(la):
моји утисци: прво, морам да примакнем скроз картицу на екран (нормално је да ишчитава картицу са 5 цм), затим спор одзив (око 2 секунде му је требало да избаци податке са моје картице), и треће, нико не зарезује апарате ни 2%

Čim sam čuo da je validacija online, a ne offline onda mi je bilo jasno da to neće ići tako brzo!
 
Hajde da malo spustimo loptu.
Ja pre svega pozdravljam uvođenje jednog modernog sistema u naš gradski prevoz.
Ne bih ulazio u vlasničku strukturu firme koja to implementira, niti kako su posao dobili, to je sad van naše moći.
Ali, skoncetrisao bih se na nekoliko važnih manjkavosti, od kojih većina može biti ispravljena:

1) Validacija "mesečnih" - debilizam koji se po kratkom postupku može i mora rešiti. Staro dobro brojanje putnika završava posao.
2) Spora validacija - čini mi se da ovde tehnički teško može doći do značajnog poboljšanja. Dok se GPRSom (ili sl. sistemom) pošalju podaci nekom centralizovanom računaru, on to procesuira i vrati rezultat, teško da može ispod te 2 sekunde. Optimizacija je verovatno moguća, ali verovatno u granicama do 20ak % ubrzanja.
3) Nedostatak vremenskih karata - bezobrazluk i javašluk. Ajde da vidimo kako će da radi sistem, pa pomozi Bože za jedno 2-3 godine da uvedemo.
4) Tek ćemo videti kako izgleda kontrola, gajim određene sumnje prema tome.
5) Sigurnost ličnih podataka - znajući kako se kod nas firme odnose prema tome, ovo je vrlo opasno. Jedino me ohrabruje vera u sposobnost Gosn. Šabića.

Sve u svemu, ima mesta za poboljšanja samo ako postoji dobra volja.
 
Znači moramo dići glas protiv ovog fašizma(kako drugacije nazvati kada ti kontrolor automatski odštampa kaznu jer nisi ,,validirao" svoju kartu iako si platio mesečnu kartu) a nema svrhe nikakvo ,,nevalidiranje" i sl. već samo švercovanje pa neka vrate stare dobre konduktere,i onako su jeftiniji od ovog elektronskog logora.
 
@mekbejn

Nekoliko amandmana na tvoj, u osnovi “pozitivistički” i krajnje dobronameran post 1.265:

Posle: “to je sad van naše moći“, dodati – „ali i to će doći na red, kat-tad“.

Dalje, po tačkama:
1. Ne bih rekla da je IQ onih koji su ovo zamislili od 50 do 69 (Grupa 10 BusPlus Cenovnika, laka duševna zaostalost - debilnost). Verujem da, brat – bratu, nisu manje od 100, ali kombinovano sa osionošću i pohlepom. Opasan „mix“!

2. Ne znam dovoljno, ali ne sumnjam da si u pravu, no mala „ušteda“ i slaba uteha.

3. Posle „2-3 godine“ nedostaje ti smajli, jer je to neoprostivo dug period. Ne verujem da je potrebno više od 2-3 meseca, ali je i tada zakasnelo, ako me razumeš?

4. Ni 200 ovakvih (koliko kažu da će ih biti), ne može popraviti sistemske nedostatke, posebno ne u ovolikom i ovakvom gradu.



„Velja kruška u grlo zapadne”.

5. Ono što tebe hrabri – mene plaši. Da ne elaboriram šire – dajmo mu priliku.
 
Bus Plus, život MINUS, stop validaciji mesečnih karata

Poštovani građani i gosti Beograda,

Uveden je novi sistem za naplatu gradskog prevoza u našem gradu koji će nam dodatno otežati život. Preti se kaznama svakome ko se ne prijavi prilikom ulaska u gradski prevoz, iako ima uredno kupljenu mesečnu kartu. Osim što vređa inteligenciju i zdrav razum, jer tako nešto niko nema pravo da nam nameće, ovaj sistem će direktno pogoditi sve one koji često presedaju i svakog dana dosta vremena provode vozeći se gradskim prevozom. Sada će to vreme biti još duže, jer ćemo nepotrebno čekati da autobusi, tramvaji i trolejbusi krenu sa stanice dok svi ne "validiraju" svoje karte. Samim tim ćemo još manje vremena provoditi sa svojim porodicama, prijateljima... a odlazak i povratak sa posla, iz škole, sa fakulteta... će nam predstavljati još veći stres nego što je bio do sada. Tražimo da gradski prevoz bude prilagođen potrebama nas građana, jer jedino zbog nas i postoji.

Nemojmo se predati bez borbe, tražimo da se ova odluka ukine i da se obavezno "validiraju" samo oni koji nemaju personalizovane karte!

Potpišite peticiju.

http://www.peticije24.com/bus_plus_zivot_minus_stop_validaciji_mesecnih_karata
 
Nakon što je Dragan Đilas tramvajem na liniji 13 polazak ostvario sedam minuta pre roka, sišao je kod Gospodarske mehane i tu je bio izložen divljanju i gnusnom verbalnom napadu od strane bahatog građanina. Ceo "incident" zabeležila je kamera S Medije:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bynbVcfvO80

Interesantno zapažanje: ženska koja se na snimku vidi kako okrenuta leđima priča sa Đilasom mi je privukla pažnju, jer mi se čini da je to upravo osoba koju je Đilas "spontano" pozvao da sedne kraj njega dok se tramvaj vozio donjim delom Požeške. Bio sam svedok događanja u tramvaju i delovalo mi je potpuno prirodno, a onda sam video ovaj snimak... Na snimku deluje kao da govori Đilasu da je gluma u tramvaju bila fenomenalna...
 
Neka baba validira, jer i nas ostale kada se vozi u špicu nervira.. :D Šalu na stranu,jasno nam je da je validiranje dobro za uvid u opterećenost linja i vozila..e sad šta bi moglo da se tehnički unapredi,brzo..
1.podela vrpci u vozilima od strane bus plusa,da bi te karte visile oko vrata,da Baba ne prebira po novčaniku..
2.da se u toku godine nabave mašine koje bi štancovale kartice u obliku narukvica od istog ili sl. savitljivog materijala te bi se lakše i brže prinosile validatoru..
3.da se za dve godine od sada nađe firma koja će ponuditi tehničko rešenje, automatskog validiranja pri ulazku u vozilo tako da će se isti uvid u operativnom centru o broju putnika i validaciji vršiti pomoću laserskog zraka i sl.bez obaveze prinošenja kartice validatoru.. :kafa:
I Bravo za Đilasa na držanju,nepristojne stoke kao onaj čovek na snimku koji je vikao ima svuda..
 
stanislaw":14jn79q5 je napisao(la):
Nakon što je Dragan Đilas tramvajem na liniji 13 polazak ostvario sedam minuta pre roka, sišao je kod Gospodarske mehane i tu je bio izložen divljanju i gnusnom verbalnom napadu od strane bahatog građanina. Ceo "incident" zabeležila je kamera S Medije:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bynbVcfvO80

Auuuuuu!!!- uocite na snimku ovog djilasovog telohranitelja kako trlja ruke i kako iskosa gleda buckavog prigovaraca sa Belih Voda sve vreme se postavvljajuci izmedju gradonacelnika i prigovaraca spreman za shlogirajuci udarac. Bucko da je rekao jos koju mogao je posteno da odspava na stanici.........(danas da slavi drugi rodjendan)
BTW: nice whirst-watch kod bodygarda........
 
Validacija karte traje 1 sekund, veoma je brzo, samo je potrebno držati je na miru prislonjenu. Ja je čak nisam ni vadio iz novčanika. Ljudi validiraju i mmesečne i sve je ok, doduše, nisam se vozio u gužvi. Stvarno nije problem validirati personalizovanu karticu. Ne znam čemu toliko protivljenje. Moje zamerke na sistem su: nema vremenskih karata, plaća se 250 din samo za karticu, i čuvena provizija od 8 ipo posto. Validacija je najmanji problem, a mislim da je to psihološki fenomen, u smislu „Neće mene niko da tera da naslanjam karticu na automat, oni će meni..."
 
Bus plus fijasko...

Nego,mozete li pitati kontrolore apexa kada ih budete videli kako radi onaj sistem sa zakljucavanjem povlastica ako se ne otkucaju?NIko ga sada ne pominje,ali cisto da znamo sta ce biti kada prodje ovaj probni period.Da ponovim,otkljucavanje povlastica ne postoji kao opcija na aparatima na kioscima.Sto jedino moze znaciti:
1.Da se otkljucavanje povlastica vrsi u Bus Plusu posle placanja kazne
2.Da uopste ne postoji zakljucavanje povlastica i da je to pominjano kao nacin da se gradjani uplase i nateraju da validiraju personalizovane kartice.
 
Матеја Бељан":sz42k0rj je napisao(la):
...Stvarno nije problem validirati personalizovanu karticu. Ne znam čemu toliko protivljenje...

Stvarno je problem, osim ako neko proba "u laboratorisjskim uslovima", kada nema gužve.

Ne znam čemu toliko insistiranje na validaciji?
 
3 puta danas sam se vozio prevozom i 3 puta validirao karticu da bih testirao kako radi sistem.

Jednom rečju, sistem radi kilavo i sporo. Nije mi problem što moram da čekam 5 sekundi za validaciju, ali mi itekako jeste problem što kartica mora da bude prislonjena uz sam aparat da bi se očitala. To je smešno, obzirom na tehnologiju koja je korišćena.

Dodatni problem je to što po ovoj zimi treba skidati rukavice, tražiti novčanik po dubinama jakne, vaditi ga, vaditi iz njega BusPlus karticu, i validirati je. Skroz nepotrebno i kontraproduktivno.
 
Vrh