Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ja nisam vadio iz noovčanika, mislim da nije toliko potrebno prisloniti je, koliko što taj sekund mora da bude nepomična. E sad... možda kad je sistem opterećeniji to traje duže, meni je zaista trebalo sekund, čak nisam ni morao da se zaustavljam ispred validatora, nego u prolazu.
 
Da prenesem moje iskustvo sa validacijom.

S obzirom na to da niko dugi nije validirao karte, kada sam isao sam, validacija je isla brzo i bez problema.

Medjutim, kada sam isao sa devojkom, i kada je ona prvo validirala svoju kartu, aparat se nesto zabagovao na onom zelenom (uspesna validacija) ekranu, i ja nisam mogao da validiram svoju, jer to nikako nije silazilo sa ekrana. Dakle, primakao sam kartu, i nista se nije desavalo.

Kada smo posli da sidjemo, radoznalosti radi, ponovo sam prineo svoju karticu, i onda ju je validirao. Onda sam probao i drugi put, da bih video sta ce da se dogodi, tj. da li se seca da sam vec validirao karticu, ali je ekran zasvetleo narandzasto, oglasio se drugom vrstom pistanja, i napisao nesto kao da je kartica vec validirana. :)
 
Александар":1xtxewip je napisao(la):
Čim sam čuo da je validacija online, a ne offline onda mi je bilo jasno da to neće ići tako brzo!

Da, to je jednostavno srž cele ove bruke.
U vestima Studija Đ, Veljko Vlahović je priznao da je sistem pun neispravnosti "od kojih je deo već otklonjen".
Takođe je priznao da, u slučaju da su kartice organizovano nabavljene preko firme, sasvim je normalno da prilikom prve upotrebe validator signalizira da nema kredita na kartici, tek tada u komunikaciji sa centralom informacija o kreditu biće učitana i pri drugom pokušaju validacija će biti uspešna. Budževina. Toliki su diletanti da su dozvolili sebi da se čak i kartica data Draganu Đilasu tako ponaša, Đilas je pred kamerama popio crveno obaveštenje da nema kredita, a u drugom pokušaju se validirao. Ovo je čak i Studio B prikazao u vestima, jer je najmanji problem.

Najveći problem je kao što kažeš spora validacija u online sistemu (na kartici snimljeni lični podaci a u centralnoj bazi podataka je snimljeno stanje kredita). U sistemima javnog prevoza sa velikom masom putnika nedopustivo je stvaranje uskog grla kada se više putnika validira preko istog komunikacionog kanala. Jednostavno rečeno, oni su Beogradu na tenderu ponudili sistem koji po perofrmansama odgovara potrebama provincijskog grada ili letovališta gde uglavnom nema više putnika nego što je mesta za sedenje, a ne robusni sistem koji je prilagođen protoku reke putnika u milionskim gradovima.
Hoće li neko umreti od sramote što je mimo svake logike saobraćajne struke tako nešto prošlo u Beogradu? Pa to je diletantska greška kao da ste tramvaj uskog koloseka provukli kroz iskopani tunel za metro. Imaju li obraza da priznaju grešku bilo u Busplusu, bilo u Direkciji za javni prevoz?
 
Takodje primetio da su se mnogo brze validirali oni koji su uspeli nepomicno da prislone karticu na validator, dok onima koji su malo mrdali karticu, uopste nisu uspevali da se validiraju sve dok nisu ``zalepili`` karticu za validator, a to je trajalo i po 5-6 sekundi. Ocigledno je sistem podesen tako da je potrebno da se na sekund ili cak dva- kartica ``zamrzne`` da bi se validirala, a to bas i nije izvodljivo u uslovima guzve ili na primer od strane starijih sugradjana koji se tesko i krecu a kamol da nepomicno drze karticu na validatoru dok ih ostali od pozadi guraju ili se provlace pored njih oni koji se uopste ne validiraju (a takvih je danas bilo 90%). Neka podese taj sistem tako da se tolerise to minimalno pokretanje kartice - ako je ikako moguce. Ako to nije moguce, onda je taj validator tezak shit.
Moguce je da je kod putnika potrebno malo sticanja osecaja pa ce sve leci na svoje mesto ali, ipak je vecini naroda ovo tehnicka novotarija (mislim da stariji sugradjani cak imaju malu tremu oko upotrebe novog sistema). Moguce je da se podesavanjima moze uspostaviti veca tolerancija na pokretanje kartice, ali moralo se racunati sa time....
Sto se tice zakonskih osnova, Odlukom je definisano sta se smatra ispravnom kartom. Karta koja nije validirana (po vazecoj Odluci) je neispravna karta, i kontrolorov uredjaj prilikom ocitavanja takve nevalidirane karte pocinje da printa ``uputstvo za deblokiranje`` a u uputstvu ce stajati da se kartica deblokira uplatom 1500 dinara na bilo kom uplatnom mestu....... Odluka ta i ta, Sl. glasnik grada BG taj i taj, Clan taj i taj........Prema tome ko se ne validira bolje da ne daje karticu kontroloru. Naravno prvih mesec dana nece oni zatezati, niti ce da blokiraju nevalidirane kartice, cekace malo da se slegne prasina, pa ce posle.......isto ko sto ce prvo vreme da puste da se validacija obavlja svo vreme a ne samo dok vozilo stoji u stanici.....
Vide oni da je otpor veliki pa malo olabavljuju, ali sudeci po njihovoj PR-ki, nece oni popustiti tako lako....
 
Cini mi se da je za unapredjenje gradskog prevoza to jest pracenja broja putnika mogao da se uvede RFID sistem:

citac na svakim vratima vozila i RFID odasiljac u svakoj kartici.

Jeftina tehnologija, ucinak maksimalan: putnik nista ne mora da radi, sistem sâm ucitava ulazak i izlazak iz vozila.

Takav sistem treba postaviti paralelno sa busplus "validatorima". Ne bi bilo potrebe za overavanje pretplatnih kartica, gubljenja vremena i opterecenja sistema nepotrebnim tokom informacija.


PS. da li postoji rok u kojem mora da se odblokira kartica koja prethodno nije validirana pa ju je kontrola blokirala?
 
vucko":2b2ab8jx je napisao(la):
Bus plus fijasko...

Nego,mozete li pitati kontrolore apexa kada ih budete videli kako radi onaj sistem sa zakljucavanjem povlastica ako se ne otkucaju?NIko ga sada ne pominje,ali cisto da znamo sta ce biti kada prodje ovaj probni period.Da ponovim,otkljucavanje povlastica ne postoji kao opcija na aparatima na kioscima.Sto jedino moze znaciti:
1.Da se otkljucavanje povlastica vrsi u Bus Plusu posle placanja kazne
2.Da uopste ne postoji zakljucavanje povlastica i da je to pominjano kao nacin da se gradjani uplase i nateraju da validiraju personalizovane kartice.

На основу ове задње реченице, на полеђини картице:

„Нестанак или губитак картице пријавити на телефон.....или у најближем корисничком сервису.“

капирам да је нека врста закључавања (блокаде...) сасвим могућа, макар и офлајн.
Ко, како и за које паре откључава, деблокира – следеће je питање?

До сада ме нико није избунарио (пу, пу), али се нешто надам да би у случају нестанка или губитка платне картице било довољно да одем у своју банку и то пријавим. Не верујем да би, убрзо после тога, АТМ те банке дао паре некоме ко би покушао да их подигне чак и да сам на картици написала ПИН.
 
Ok da ne citam bas sve dali neko zna moramo li mesecne karte takodje validirati ili to vazi samo za dopune?
 
pogledaj 43 stranu 976 post sve je lepo objasnjeno. :bash:
 
zidar":2i5mrinm je napisao(la):
PS. da li postoji rok u kojem mora da se odblokira kartica koja prethodno nije validirana pa ju je kontrola blokirala?

Ne kao izricit rok, u Odluci se ne pominje rok za deblokiranje ali se blokiranje kartice u sistemu vezuje za maticni broj gradjana, i nadalje je nemoguce izvrsiti dopunu za naredni mesec dok se ne namiri kazna blokade. U krajnjem po isteku vazenja kartice sa tim maticnim brojem nemoguce izvaditi novu personalizovanu karticu pre nego sto se namire obaveze po prethodnoj kartici izdatoj na taj maticni broj. Na odstampanoj opomeni ili uputstvu o deblokadi, predpostavljam bice naveden opsti rok placanja od 8 dana, nakon cega tece zakonska kamata za neblagovrenmeno placanje u skladu sa zakonom tim i tim....Clan taj i taj.....(Obligacioni odnosi itd...)
Pravi sokovi ce nastati kod firmi koje uplacuju direktno busplusu za svoje radnike, kad se kod nekoliko radnika izvrsi blokada zbog nevalidiranja. Firma ce uplatiti za sve radnike a dopunice se samo neblokirane kartice......Busplusu lepo, dobije pare za sve radnike, a dopune se samo neblokirane,......
Welcome my friends to the show that never ends.......
 
ovo sad slučajno nadjoš na netu.

" KentKart из Турске

Специјализовано за смарт картице и
праћење возила у јавном саобраћају.
Међутим јасно је из инфромација са
њиховог сајта да је то регионално
предузеће орјентисано на Турску и
Блиски Исток са мало пројеката у Европи
http://www.kentkart.com/en/Basinda_Kentkart.aspx.

Тренутно раде на 12 турских и 6
међународних пројеката (мада још није
на
списку укључен Београд). Ови
међународни су http://www.kentkart.com/
en/international_projects.aspx

Скопље, Македонија Аман, Јордан Алепо, Сирија, Доха, Катар, Tczew, Поњска (120 хиљ. sтановника), Призрен (KOSOVO REPUBLIC)

Лично мислим да ово није сјајно друштво
за Београд који „хрли ка Европи“
али нека то остане само моје мишљење.

Остаје потпуна конфузија чији је ово
пројекат. Обратите пажњу да се
директор приватне фирме "Apex", Вељко
Влаховић представља и као менаџер
БусПлус система који би требало да је
градски. Или можда није.
Још нешто јако битно, а на шта нико није
обратио пажљу. „Organizacija
prodaje karata i kontrola putnika biće u nadležnosti konzorcijuma firmi
koji je dobio posao na tenderu za ugradnju ovog sistema „.
Једноставн...о
ово нема више никаве везе са ГСП . *Карте
продаје и путнике контролише
приватна дружина физичких лица! Тачније
њих 6 (Вељко Влаховић, Мирослав
Петровић, Иван Букелић,Војислав Крстић,
Александар Ђорђевић и Зоран
Миловановић). *Наравно уз асистенцију
комуналне полиције коју сви плаћамо.
Дакле приватна лица убирају профит, а ми
им помажемо тако што плаћамо
комуналнце.

Да се вратим на терен горе поменутих
залога. Оно што у најгорој варијанти
може да се деси је да наплату карата
преузму повериоци овог „конзорцијума“
па да је онда продају неком трећем. Оно
што мало људи зна је да наплату
карата у Бечу не врши предузеће
градског саобраћаја, као што јадне
Бечлије
мисле, већ једна америчка фирма којој је
то право продато.

Да је ово једна цела ујдурма како би се
из ГСП извукло оно
најпрофитабилније (продаја карата) ево
и информације из самог ГСП. Део
шалтер сале је уступљен да не кажем дат
фирми "Apex" да врши продају
карата, а ГСП је „изнајмио“, читај
наредио, својим запосленима да раде за
њу јер та фирма нема ни најосновније
капацитете за тако велики пројекат.
Цела служба продаје ГСП иде на добош од
којих ће многима „великодушно“ бити
понуђено да пређу у Apex (у отпицају је
цифра од 25.000 динара нето плате).
Цео систем је потпуно нестабилан, и
често пада. Према прелиминарним
инфромацијама ако се настави овим
темпом неће успе�=8 ****
 
Pisao sam im da mi odgovore zašto ne radi kartica i da li će biti potrebna (i zašto) validacija personalizovanih mesečnih karata. Evo odgovora:

"Poštovani,

To se dešava kod svih zaposlenih koji su svoje kartice dopunili preko firmi. Potrebno je više puta validirati svoju karticu da je sistem prepozna i aktivira. Nekim korisnicima se kartica aktivira iz prvog puta a neki to moraju da urade više puta.



S poštovanjem,

BusPlus"


:lol: :bash:
 
Loka":2apuh8sx je napisao(la):
Prvo, Bus Plus neozbiljna firma, kompanija, preduzeće, šta li već sa neozbiljnim direktorom, zaposlenima i celokupnom organizacijom.
Nalaze se u polovini stana u centru grada gde se cela firma sastoji od njih 5 od kojih je Call Centar jedna devojka sa slušalicama na glavi, a ostalih 4 kuckaju i švrćkaju i ni na jedno pitanje ne znaju odgovor. Šefica, najstarija od njih, sa celih 26 godina ne zna rešenje ni jednog problema.

Posle 5 dana dolazaka, razgovora, neodgovorenih e-mail-ova, neodgovorenih tel. poziva i na kraju ličnog kontakta - rešenje gen. men. Veljka V. je - "Za vaš problem nemamo rešenje jer nismo na to računali pa vaši zaposleni ako budu "uhvaćeni" bez karte vi dođite pa ćemo mi njihove kazne stornirati!"

Neozbiljno, neodgovorno i nemam reči - fijasko, totalni fijasko.

Овде све време расправљамо о детаљима, битним, слажем се, али потуреним да се њима замајавамо. Ако је ово што сам цитирао тачно, све остале приче су другоразредног значаја. Људи, у Дирекцији су се дрзнули да читаву једну јавну услугу повере оваквој фирми. Шта ће они да ураде, да за пар месеци направе пар техничких побољшања, типа да могу да се картице овере са три сантиметра удаљености од апарата, за упола краће време него сада или ће укинути оверавање месечних карата и сви ћемо да будемо срећни. А ''слонови'' ће да пролазе поред нас за то време.

Немам ништа против партнерства града са приватним фирмама, напротив, али са озбиљним а не буразерским. Ужас.
 
Evo i mojih iskustava sa sistemom
U 15h sam dopunio karticu na kiosku na Bulevaru
30-ak sekundi kasnije sam usao u tramvaj 6 i validirao. Validator registruje karticu istog trenutka (kao citac bar kod u supermarketu), bilo je malo putnika i uglavnom su validirali
15:15: Bus 33, narandzasto-plavi privatni: validator imao "radni ekran"na sebi ali nije radio nikome. Pretpostavljam da nije bio umrezen.
16:20 GSP-ov Conecto na 47, sistem radi, validira sa lag-om od nekih pola sekunde - prihvatljivo. P:oluprazan, vecina ljudi validira
16:45 tram 14, validator radi sa malo vecim lag-om, velika je guzva, malo ko uopste validira.
nadalje je sve bilo u redu sa uredjajima, posle sam se vozio katicama na liniji 6 i 7, singl katica, veceras u CAF-u 1507 na 13, kao i na jos jednoj 7-ci, otprilike polovina putnika validira. U vecini prevoza grejanje je misaona imenica (da li su mozda temperature preniske za standarde po kojima su ugradjeni kaloriferi u vozilima ili nesto drugo, ugl u nekim prevozima su bili skroz hladni). I primetio sam da ponekad kad neko prvi validira na nekoj stanici dugo ceka da validator reaguje, a onima koji su iza njega sve ide promptno. Takodje, u vecini tih prevoza zvucna najava nije radila ali tamo gde jeste cula se bas jasno, kako u busu tako i u tramvaju.
 
Malopre se vratih iz grada i nisam imao nikakvih problema sa validacijom personalizovane kartice. Ušao sam u 83, prineo ekranu, odmah ju je validirao i to je bilo to. Posle sam u toku vožnje opet prineo karticu i odmah mi je izbacio da je već validirana. Zatim sam probao i dok je u novčaniku (da ga malo opišem :D plavi sportski...Nike.) Kartica mi je stajala ispred dve plastificirane kartice od banaka, vozačke dozvole (stare roze) i nešto para. Prineo sam novčanik i nije imao problema u očitavanju. E sad, zašto nekima ne očitava dok se kartica ne priljubi uz ekran ili ne može dok je u novčaniku, ne znam...bilo šta može da bude uzrok. Inače, u jednom busu nisam uspeo da validiram...razlog je što je na validatorima stajao žuti trougao sa uzvičnikom (kao i do sada što je stajao na svim ostalim validatorima). Verujem da nisu svi validatori pušteni u rad danas. Evo moja teorija. Rekli su da prvih (kol'ko su već rekli) dana, validiranje neće biti obavezno, kako bi postepeno uključili sve validatore, u isto vreme testirajući ceo sistem, opterećenost i tako to. Uostalom, videćemo u narednom periodu kako će teći sve.
I za kraj...ako validator ne reaguje na karticu, obratite pažnju da li u donjem desnom uglu stoji uzvičnik.
P.S. Da li im je neko poslao pitanje zbog čega aparati ne registruju kredit na nepersonalizovanim kartama?
 
Amsterdam
http://cdn.radionetherlands.nl/data/files/imagecache/must_carry/images/lead/ov-chipkaart650.jpg
Amsterdam
From 27 August, the OV-chipkaart will be the sole payment method for the Amsterdam metro. The same will apply on buses and trams in Amsterdam from the end of 2009. Amsterdam’s public transport company GVB estimates that by the end of 2010 most of the Netherlands will have turned over to the new system and the whole country will have by 2011.

The new system will also be used by tourists, so if you are planning to visit the Netherlands there are a few things you will need to know. There are three types of card: anonymous cards, disposable cards and named individual cards. Visitors can buy an anonymous card for five euros; at present the card itself is free, and the five euros counts towards your credit. Credit can be loaded onto the smart-card in a vending machine. You can buy it at tobacconists or public transport stations in major Dutch cities and regions which have gone over to the smart-card system.

Disposable cardIf you only intend to use public transport occasionally, the disposable card is a practical choice. It can be bought at bus and rail stations. After usage, the card cannot be reloaded and can be thrown away. The disposable card can be purchased in much the same way as you used to buy a train ticket before: per journey or combination journey, for example, 5 same-day return journeys or an OV day card.

For residents of the Netherlands, a more flexible choice is a personalised card, which can be ordered by post or online. A passport-sized photo must be supplied - in the case of an online application, you scan your photo and upload it into the system. The OV-chipkaart website has all the relevant information and instructions in English as well as Dutch, or you can pick up a form at a station. Currently individual cards cost 1.50 euros instead of the 7.50 euros it will cost in the future. This offer applies to online applications too although this isn’t clear on the site. For children, students and senior citizens, special rates apply.

Advantages to the operatorsOnce the OV-chipkaart is in full operation, the various companies providing public transport will be able to use the information in the system to analyse travel patterns and plan improvements to their services. At the moment, teams of people board trains to physically look at each ticket and record details on a computer to provide management with this information. In future, it will automatically be available. Additional material: Expatica.nl
 
Ево и мог искуства...

Тотални фијаско!!!! Већина апарата није ни радила. Валидација траје много брже него бивши систем "набадања" карте у рупчагу, па повлачења, па не разумем толико јадиковање око тога.

Чињеница је да су људи очекивали да ће ова технологија ипак функционисати како је и замишљена, па је оно мало њих, који су хтели валидирати карту, беспомоћно махали картицама испред валидатора, без учинка.

Приметно је да преко 95% путника игнорише валидирање, па они који то покушају учинити изгледају прилично блесаво...
 
Evo napisah vam iskustva Amsterdama evo sada dodajem i N.Y ,čitav svet hvali ovaj sistem..a mi jako želimo da budemo u korak s svetom.Jeres je reći nešto protiv Bus Plus sistema..u N.Y su te kartice i kreditne tako da ako imate neku od kreditnih kartica sa istom i kupujete u radnji i validirate se u prevozu,čekajte samo da se dosete naše banke.. ;)

The MetroCard has been very successful, but it's outdated technology," he said. "This is a new technology that's really going to speed up the process and make the riding system a bit easier for our customers."With the smart card, transit payments show up on the user's bank statements like any other purchase made with the card. Since launching a few years ago, the smart chip used in the PayPass system has been added to 75 million MasterCard devices, said Tristan Jordan, vice president of communications at MasterCard.

"This is all about delivering speed and convenience to passengers," Jordan said. "We think this will serve as a strong example for transit agencies, not just in the U.S., but also around the world."

Ortiz added that Visa will have the option to join the pilot in August. For more information on the program, visit www.ridenynj.com. According to the MTA, the technology will allow participants to:

•Board buses and subways faster because tapping a smart card takes just a few milliseconds and won't suffer from glitches that can sometimes result in MetroCard error messages.
•Avoid lines at MetroCard vending machines. Your smart card will be connected to your bank account, so you'll never need to visit a vending machine again.
•Choose whether you want a pay-per-ride or unlimited ride option over the Web or the phone, and view your usage and payment statements online.
•Reduce clutter in your wallet. The same bank card that you use every day to buy groceries or go to the movies will allow you to travel across multiple transportation agencies.
"This technology is a real triple play for the MTA," MTA Chairman and CEO Jay H. Walder said in a release. "It makes life easier for our customers, helps us board our buses more quickly and saves us money. It's a win-win-win and I think people are going to love it."
O da i naši sugrađani će ga zavoleti...ili vam jednostavno ukinu karticu.. :kafa:
 
E a ovo ću da stavim kao poseban post za menadžment BUS PLUS-a s obzirom da im je Beobuild veoma bitan,da imaju ovo u vidu što pre.Zapravo radi se o inovaciji..
London..
http://thecityfix.com/files/2011/08/Oi.jpg
Beautiful and functional, wearable transit cards will eliminate fumbling while boarding buses and metro. Photo via Yanko Design.
Knowing that your transit card is on your finger or around your wrist, you’ll never fumble to find your card again. Thanks to Benjamin Parton, who recently received a master’s degree in product design from the Royal College of Art, Oyster, London’s transit smartcard, is getting a complete redesign. Called Oi, the wearable transit card comes in the form of a ring or a “watchstrap widget” in order to improve functionality. The project is part of InnovationRCA, a program of the Royal College of Art that manages and commercializes intellectual property, and leads knowledge transfer programs, like helping students integrate business skills with creative practice.

According to Yanko Design, Oi uses the same radio-frequency coil infrastructure as the existing Oyster cards. The product can also be bent and twisted without damage to the internal components, and it is unaffected by interference from other radio frequency devices. We can only hope that it’s also waterproof.

The existing Oyster card is a plastic smartcard that commuters use on the bus, Tube, tram, Docklands Light Railway, London Overground and most National Rail services in London. According to Transport for London, the Oyster is the cheapest way to pay for single journeys and can store credit for multiple trips.

Currently, the patent for Oi is pending.

http://thecityfix.com/files/2011/08/Oi-watch-gadget.jpg
 
Bobb":335igk20 je napisao(la):
Koliko vas ovde koristi platne kartice, po raznim prodavnicama, manje ili više sumnjivim? Ovo nije ništa drugo, samo masovnije. Naravno da još postoje ljudi koji više vole da nose keš sa sobom nego plastiku, toga će uvek biti, ali su to ljudi kojima život neće vremenom dobijati na kvalitetu, već će im se sa promenama strahovi samo više uvećavati.
Dok se ne iskristališe situacija sa ličnim podacima, kupujte samo nepersonalizovane kartice i neće biti problema ;)

Тачно, али овде си приморан да даш своје личне податке, а у продавници је то твој избор. На каси те нико не тера да користиш пластику, можеш платити и чеком, готовином, купонима, пасуљем... шта је већ у оптицају. И што је још јако важно, различити начини плаћања не повлаче са собом повећање трошкова које сносиш - када купиш зејтин за 90 динара, платиш 90 динара ма које средство плаћања користио (е сад, ако не измириш рачун за картицу па ти зарачунају камату је већ друга прича). Овде, ако изабереш да плаћаш неперсонализованом картицом, то те изађе много скупље ако често користиш превоз (преседачи, запослени, студенти итд.). Рецимо, ја идем 2 пута недељно на часове италијанског, и мењам 2 аутобуса. То је 4 аутобуса по часу. Ако имам маркицу, односно персонализовану месечну карту, уплатим тих 1000 или колико већ динара и возим се без бриге месец дана. Ако не желим да ми лични подаци улазе у систем, ја могу да изаберем да користим неперсонализовану карту. У том случају, месечно ћу на превоз до школе језика и назад потрошити 1920 динара, ако се чекирам сваки пут када уђем у аутобус (4 недеље*2 дана*4 аутобуса дневно*60 динара по аутобусу=1920 динара). :)

Mene su na fakultetu naucili, kada se anketa sprovodi, pocinje se sa 'Dobar dan,mi smo ti i ti, da li bi ste zeleli da ucestvujete...'

Не могу сада да нађем књигу из предмета Маркетинг истраживање, али сам сигуран да у њој постоји практичан пример једне фирме у Америци која је је кажњена управо због злоупотребе личних података (прикупљање без сагласности и неовлашћена даља продаја). То је велики проблем, и због тога у овој земљи никада не пристајем да дајем личне податке у анкетама - после се ти подаци користе буквално за прогањање телефоном ради уваљивања неких јастука, масти за хемороиде, стимулатора памети...
 
Da li će ovakva nakrivljenost vozila negativno uticati na prijem signala validatora?
autobus----1.jpg


Da li su validatori otporni na plamen i temperature od par stotina stepeni, tako da izdrže uslove koji se povremeno javljaju u GSP-ovim autobusima?
165684_autobus-se-zapalio_f.jpg


Kako će se odraziti na rad validatora to ako se i šipci na kojoj je fiksiran dogodi ova ne tako retka pojava?
vrezjl.jpg


Hoće li na brzinu validiranja primetno loše uticati činjenica da je jedno krilo vrata neispravno, iako je to ovako propisno obeleženo?
scaled.php


Da li izduvni gasovi, koji po pravilu u ovakvim autobusima kuljaju u njegovu unutrašnjost među putnike, mogu da nagrizu elektroniku validatora?
1222-1.jpg


Toliko pitanja i dilema... :rolleyes:
 
Amsterdam, Njujork, London...

Istambulski "Akbil" je najjednostavniji i najprakticniji sistem koji sam do sada isprobao.

Privezak sa dugmetom koji se koristi za sve vidove prevoza a kredit moze da se dopuni na svakoj stanici.

AkbilNKey.jpg

840904705.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Akbil_(smart_ticket)

Vise osoba moze da koristi isti akbil, kosta 6 turskih lira a kada vam vise ne treba lepo ga vratite na salter i dobijete pare nazad :cool:

Mala, jednostavna, neunistiva sprava.

Kamo srece da su nam Turci akbil doneli umesto BusPlus (kurzschluss) kartica.

(BTW i Istambul polako prelazi na savremene RFID kartice http://www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/istanbulkart.html)
 
2012":1eujidgq je napisao(la):
Amsterdam
http://cdn.radionetherlands.nl/data/files/imagecache/must_carry/images/lead/ov-chipkaart650.jpg
Amsterdam
From 27 August, the OV-chipkaart will be the sole payment method for the Amsterdam metro. The same will apply on buses and trams in Amsterdam from the end of 2009. Amsterdam’s public transport company GVB estimates that by the end of 2010 most of the Netherlands will have turned over to the new system and the whole country will have by 2011.

The new system will also be used by tourists, so if you are planning to visit the Netherlands there are a few things you will need to know. There are three types of card: anonymous cards, disposable cards and named individual cards. Visitors can buy an anonymous card for five euros; at present the card itself is free, and the five euros counts towards your credit. Credit can be loaded onto the smart-card in a vending machine. You can buy it at tobacconists or public transport stations in major Dutch cities and regions which have gone over to the smart-card system.

Disposable cardIf you only intend to use public transport occasionally, the disposable card is a practical choice. It can be bought at bus and rail stations. After usage, the card cannot be reloaded and can be thrown away. The disposable card can be purchased in much the same way as you used to buy a train ticket before: per journey or combination journey, for example, 5 same-day return journeys or an OV day card.

For residents of the Netherlands, a more flexible choice is a personalised card, which can be ordered by post or online. A passport-sized photo must be supplied - in the case of an online application, you scan your photo and upload it into the system. The OV-chipkaart website has all the relevant information and instructions in English as well as Dutch, or you can pick up a form at a station. Currently individual cards cost 1.50 euros instead of the 7.50 euros it will cost in the future. This offer applies to online applications too although this isn’t clear on the site. For children, students and senior citizens, special rates apply.

Advantages to the operatorsOnce the OV-chipkaart is in full operation, the various companies providing public transport will be able to use the information in the system to analyse travel patterns and plan improvements to their services. At the moment, teams of people board trains to physically look at each ticket and record details on a computer to provide management with this information. In future, it will automatically be available. Additional material: Expatica.nl
U Amsterdamu se validira i pri ulasku i pri izlasku. Vrata su samo za ulaz ili samo za izlaz, i imaju kapije koje se otvaraju kad se validiraš / odvalidiraš. Ulazi se samo na prva vrata (gde je vozač) ili na srednja (gde je kondukter - ima svoju kućicu). Ovo važi za tramvaj, metroom nisam išao.
Inače najava stanica radi samo na holandskom, dok je podsećanje da moraš da se odvalidiraš i na holandskom i na engleskom.
Btw. Ne postoji automatska najava stvari u blizini stanice ili mogućnosti presedanja. Ako je kondukter dobro raspoložen, on to sam da pročita.
 
zidar":g7u1xzt3 je napisao(la):
Amsterdam, Njujork, London...

Istambulski "Akbil" je najjednostavniji i najprakticniji sistem koji sam do sada isprobao.

Privezak sa dugmetom koji se koristi za sve vidove prevoza a kredit moze da se dopuni na svakoj stanici.

AkbilNKey.jpg

840904705.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Akbil_(smart_ticket)

Vise osoba moze da koristi isti akbil, kosta 6 turskih lira a kada vam vise ne treba lepo ga vratite na salter i dobijete pare nazad :cool:

Mala, jednostavna, neunistiva sprava.

Kamo srece da su nam Turci akbil doneli umesto BusPlus (kurzschluss) kartica.

(BTW i Istambul polako prelazi na savremene RFID kartice http://www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/istanbulkart.html)
Gledano u odnosu šta se koristi u svetskim metropolama,ipak smo rame uz rame,a ovo na slici ..To je to što nam treba,nadajmo se da će BUS PlUS za kratko vreme izaći i sa ovakvim praktičnim rešenjem,a kako pročitasmo krajnje rešenje je validiranje svakog putnika ,skeniranjem daljinski bez bilo kakvog prinošenja RFID-A ili kartice..ipak nadam se da će BUS PLUS brzo donosti nove trendove u Beograd jer sada kada imaju operativni centar u funkcionalnu infrastrukturu,lakše je dograđivati ili unapređivati sistem.
a ovo sa RFID narukvicom ili prstenom je jednako atraktivno..može se ponuditi kao dodatna opcija za svakog korisnika uz neku manju naknadu..
http://thecityfix.com/files/2011/08/Oi-watch-gadget.jpg
http://thecityfix.com/files/2011/08/Oi.jpg
 
Vrh