Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Konduktera nije bilo, kontrole jeste, i zbog guzve nije ni izlazila iz busa, a nije bilo drugih autobusa na liniji. Samo mi nije jasno kako mislite da poboljsate neku uslugu neplaćanjem iste? Samo to ne mogu da shvatim. Ako nesto ne plaćam to moze da bude samo gore i gore, nikako bolje. Nisam ni ja zadovoljan ali uradim onoliko koliko je do mene, a 50 dinara nije mnogo i to moze svako da priušti.
1) To na koji način će se finansijski obezbediti poboljšanje usluge je pitanje za one kojima je to posao, a ne za putnika.
2) Na meni kao putniku je da iskoristim svoja (zakonska!) prava u slučaju rđavo ispunjene/neispunjene obaveze koju mi prevoznik duguje.

Na primer, naručio si hranu preko nekog od servisa za dostavu, rečeno ti je da je vreme dostave 35’. Hrana stiže za sat i po hladna i isprosipana. Da li misliš da treba i da li bi platio punu cenu?

Kad već posmatrate javni prevoz kroz tržišne okvire (što je po meni svakako pogrešno), onda dosledno primenite tržišna pravila.

I još nešto, baš me briga kako je u Nemačkoj, Danskoj, Holandiji ili Rusiji. Tamo se ne dešava da uzaludno i bez ikakvog obaveštenja sat vremena čekaš vozilo na liniji koja ima devet polazaka na sat.
 
Само кад би на свету постојало нешто између чекање тројке 45 минута (такт је 11) да би у њој било 1389 степени и вожње климатизованим таксијем. Изгледа да нам је избор само луксуз и распад, црно или бело, моја омиљена логичка грешка

Čekam 80 minuta a takt je 40. Ja samo ne znam kako vi na forumu mislite da funkcionise taj prevoz. Evo ti kazes da se kupe novi autobusi, da idu cesce a od kojih para? Koliko znam ovo pojeftinjenje je uvedeno da bi se povećala prodaja karata i budzet a samim tim i kupovina novih autobusa i uvodjenje vise polazaka, mada vise polazaka ne moze zbog manjka vozaca. Vi bi ste obrnuto, da se kupi bez para pa bi ste onda kao placali karte, naravno da ne bi ste ni onda placali, nije to do luksuza nego do mentaliteta i vaspitanja osobe. To samo u Beogradu moze, svaki drugi grad prvo platis kartu pa udjes u bus, platis mnogo skuplje nego u Beogradu, a busevi mnogo gori. Ako ti se neka usluga ne svidja, zasto je onda koristis a ne zelis da je platis, a ocekujes da bude bolja? Reci mi bar jedan primer necega da tako funkcionise? Da li kod frizera odes 20 puta iako te lose sisa i ne placas mu uslugi, da li tako radis u prodavnici, ili platis i izadjes? Nisam od onih koji kazu moze i gore, ali znam da ne moze bolje bez para. Umesto da se napravi neka skola, dom zdravlja, oni ce te pare da preusmere u gradski prevoz jer niko ne placa kartu. Ako ne koristim gradski prevoz necu da se moje pare preusmere iz budžeta za tu uslugu. Taj ko koristi neka plati, a ako ti se ne svidja nemoj da koristis. Navedite mi neke gradove u svetu koji imaju besplatan javni prevoz, a da nemaju nalaziste nafte ispod grada?
Prestanite da romantizujete siromaštvo, nemaštinu, "ćuti može gore" ideologiju, počev od prevoza za 50 dinara uz doskočicu "šta očekuješ za 50 dinara", pa sve do akcijskog parizera. Nije lepo i nije u redu, 2023. godina je, uz sve krize cela Evropa živi normalno a mi se zadovoljavamo time što smo živi, pa kako god.
Mi smo prodali Nis, sada nam cenu goriva diktiraju drugi. Mislis da nece prodati i GSP ako lose posluje i prodaja karata ne bude isla po planu kako su predvideli. Grad vec dosta ucestvuje u finansiranju GSP-a, ali dokle ce to je pitanje. Kada bude prodao privatniku, cenu vise nece moci da diktira grad, vec ce ceo iznos da placa putnik. Nisam od tih da moze gore, moze bolje naravno, ali ne moze bez para, ja stvarno ne znam kako to zamisljate, ne placamo prevoz ali kupite nove buseve pa cemo onda da razmotrimo da li cemo da placamo, a verovatno ni onda necemo, jer mi zasluzujemo besplatan prevoz, jel tako?
 
1) To na koji način će se finansijski obezbediti poboljšanje usluge je pitanje za one kojima je to posao, a ne za putnika.
2) Na meni kao putniku je da iskoristim svoja (zakonska!) prava u slučaju rđavo ispunjene/neispunjene obaveze koju mi prevoznik duguje.

Na primer, naručio si hranu preko nekog od servisa za dostavu, rečeno ti je da je vreme dostave 35’. Hrana stiže za sat i po hladna i isprosipana. Da li misliš da treba i da li bi platio punu cenu?

Kad već posmatrate javni prevoz kroz tržišne okvire (što je po meni svakako pogrešno), onda dosledno primenite tržišna pravila.

I još nešto, baš me briga kako je u Nemačkoj, Danskoj, Holandiji ili Rusiji. Tamo se ne dešava da uzaludno i bez ikakvog obaveštenja sat vremena čekaš vozilo na liniji koja ima devet polazaka na sat.
Ako ti neko prospe hranu dva, tri puta, hoces li i dalje placati i narucivati od istog ili promeniti dostavljaca, da li ces mu sva tri puta reci da neces da platis i tako u nedogled, svaki put besplatna hrana? Ja bih promenio dostavljaca. Ne postoji usluga koju ne platis, osim GSP-a. Ovi koji ne placaju, oni ne placaju i kad stignu na vreme, i kad se voze u klimatizovanom tramvaju, i kad sednu, dok oni koji plaćaju stoje, to su samo izgovori, to je takva kultura neplaćanja, ali to samo u Beogradu i samo u GSP, ne postoji nijedan drugi primer gde uporno koristis neku uslugu, nisi zadovoljan i ne placas je a bunis se.
 
Ono što ti predlažeš je zapravo da putnici poklone kapital GSP-u kako bi ovaj mogao da se dovede u red. Nadam se da nije potrebno dalje da objašnjavam koliko je to nebulozno.

Ne znam kako si izvukao korelaciju između neplaćanja karata i privatizacije GSP. Takođe, ne znam odakle ti da država ne može privatniku da diktira cene, pogotovo imajući u vidu činjenicu da već imamo gomilu privatnih prevoznika kojima.

svaki drugi grad prvo platis kartu pa udjes u bus, platis mnogo skuplje nego u Beogradu, a busevi mnogo gori.
Gde su to busevi mnogo gori? U Ulan Batoru?

Ako ne koristim gradski prevoz necu da se moje pare preusmere iz budžeta za tu uslugu.
U kom gradu na ovom kontinentu se budžetske pare ne daju za gradski prevoz?

Navedite mi neke gradove u svetu koji imaju besplatan javni prevoz, a da nemaju nalaziste nafte ispod grada?
Talin.
 
Na primer, naručio si hranu preko nekog od servisa za dostavu, rečeno ti je da je vreme dostave 35’. Hrana stiže za sat i po hladna i isprosipana. Da li misliš da treba i da li bi platio punu cenu?
Ne treba zaboraviti da su tokom nekoliko meseci Koronštine Grad i prevoznici išli i dalje od toga. Prevoz je radio od 6 do 18h a naplaćivala se puna cena karte (ne govorim o periodu vanrednog stanja, nego meseci nakon toga). Pored toga, bio je i nešto duži period kada su dozvoljavali samo 50% od punog kapaciteta u vozila. A opet, naplaćivali su punu cenu karata.

Upravo ti događaji su meni tada prelili čašu, jer sam 20 godina pre toga trpeo svašta a uredno plaćao, a prethodne godine (2019) sam prećutao i očajno sakaćenje prevoza tokom radova na Trgu, a zatim i naknadno trajno ukidanje pojedinih trolejbuskih linija. Onda kad sam još čuo da u gradu od 2 miliona ljudi, oni ukidaju prevoz posle 18h, tu sam rekao e sad je dosta, i odbijao da uplatim prevoz. Što sam govorio i samim kontrolorima, uz napomenu da nije ništa protiv njih i da ne želim da im kvarim dan i posao, ali da mi je dosta da me neko pravi dalabom 20 godina i još mi uskraćuje uslugu a uredno naplaćuje pun iznos.
 
Poslednja izmena:
Ako ti neko prospe hranu dva, tri puta, hoces li i dalje placati i narucivati od istog ili promeniti dostavljaca, da li ces mu sva tri puta reci da neces da platis i tako u nedogled, svaki put besplatna hrana?
Možda i hoću ako tako odlučim i ako mi se tako isplati, niko mi ne brani. To se pogotovo odnosi na gradski prevoz jer tu, za razliku od dostave hrane, de facto imamo monopol. Dakle, ne postoji neka alternativna firma koju bih izabrao, pošto sve firme iz ugla putnika funkcionišu kao jedna.

Propagirate neku tržišnu i fiskalno konzervativnu politiku a očigledno veze nemate da u takvom sistemu firma ima i neke obaveze prema mušteriji.

Ponoviću: baš me briga što toga nema nigde sem u Beogradu. Nigde sem u Beogradu nema takve bahatosti i nezainteresovanosti celokupnog sistema javnog prevoza, od mehaničara i vozača do direktora.

Problem je naše demokratske nekulture i javnog mnjenja što nije u stanju da izabere normalnu gradsku vlast koja bi se iole pristojno odnosila prema gradskom prevozu. To bi naravno bio pravi način za rešenje ovog problema. U nedostatku toga - neplaćanje.
 
Ako ti neko prospe hranu dva, tri puta, hoces li i dalje placati i narucivati od istog ili promeniti dostavljaca, da li ces mu sva tri puta reci da neces da platis i tako u nedogled, svaki put besplatna hrana?
Da li ćeš u radnji svaki put da prvo platiš za hleb ili pecivo, pa ako ga dobiješ ili je pitanje kada ćeš da ga dobiješ, da i dalje nastaviš tako ili ćeš promeniti radnju? ;)
 
Znači, ovo što pričate ne pije vodu ni da je u pitanju klasična tržišna interakcija dva privatna subjekta, a kamoli u slučaju javnog prevoza koji je ipak nešto što je od prvorazrednog opšteg značaja, kako za one koji ga koriste, tako i za one koji u životu nisu ušli u autobus.
 
Ono što ti predlažeš je zapravo da putnici poklone kapital GSP-u kako bi ovaj mogao da se dovede u red. Nadam se da nije potrebno dalje da objašnjavam koliko je to nebulozno.
Ne da poklone vec da plate uslugu koju koriste. Ne vidim kako je to poklon ako me neko preveze 20-30 km i ja mi za to dam 50 dinara. I ne vidim zasto bi to placali svi gradjani cak i oni koji ne koriste gradski prevoz. Ako u gradu zivimo ti i ja, samo dva stanovnika, hoce li prevoz pasti sa neba ili ga mi trebamo kupiti i finansirati, odrzavati? Ako se pojavi treci stanovnik koji ne koristi prevoz, hocemo i njegove pare da koristimo za nas prevoz, ima li to smisla? Isto je i sa dva miliona stanovnika.
Gde su to busevi mnogo gori? U Ulan Batoru?
Niš, Zaječar, Leskovac, Velika Plana, Vranje, Pirot. U pojedina mesta autobus ide 2 puta nedeljno po jedan, dva polazka.
Da li ćeš u radnji svaki put da prvo platiš za hleb ili pecivo, pa ako ga dobiješ ili je pitanje kada ćeš da ga dobiješ, da i dalje nastaviš tako ili ćeš promeniti radnju? ;)
I autobus platis kada ga dobijes odnosno kada stigne. Ne znam koji je to procenat neobavljenih polazaka pa da se ne placa nijedan cak ni onaj ostvareni. Autobus dodje ti platis kartu, ne placas unapred. Zivim u prigradskom naselju pa cesto cekam i hleb po sat dva da stigne u prodavnicu, mleko isto, tako da meni nije bas za poredjenje sa hlebom.
 
Ja bih uveo da se broj polazaka koriguje na osnovu validiranih karata na toj liniji, pa lepo gde nema validiranih karata smanjis polaske ili ukines liniju, onda bi mozda poceli da placamo za usluge koje koristimo.
Čuveni "šta se žalite, zar ne znate da postoje i mnogo gori?" argument...
Ne nego ne mozes da ocekujes bolje i da se izlezavas, nista ne pada sa neba. Plati kartu pa ocekuj bolje, a ne za dzabe. Ne vidim logiku, necu da platim i bice bolje, kako? Bolje moze i mora ali ne moze bez para, stvarno mi niste jasni da ne shvatate kako sistem funkcionise, a bez novca ne moze, a 50 dinara svako moze da izdvoji, ali je ovde kultura takva da nece, cak i da se vozi najnovijim busem opet ne bi platio, jel tako? Da te voze luksuznim busem ti ces reci necu da platim, hocu bolje, sve moze samo da se plati ne moze.
 
Plati kartu pa ocekuj bolje
Ne čitaš, kao i mnogi arogantni na forumu. Ajde da ti ponovim - Plaćao sam 20 godina. Zauzvrat sam dobio kanturine, gužve, ekspres lonce i toplotne udare, ukinute linije, ukinute polaske, havarije, lažna obećanja...
stvarno mi niste jasni da ne shvatate kako sistem funkcionise
Zapravo si ti taj koji ne shvata kako sistem funkcioniše. Pokazao si to već više puta.
 
Terase od mozgova
Bolje terasa nego bez mozga. Bio u Pirotu za 3 km puta platio bus jedan pravac 1200 dinara, dva polazaka dnevno, tri puta nedeljno. Dosao u Beograd, platio 120 dinara dnevnu, vozio se ceo dan, prevoz u svim pravcima, dan i noc, voznja bez prestanka, i ja sad treba da se blamiram i da pametujem da necu da platim 120 dinara, da toliko sitnicarim i da se ponozavam, da smatram da ta usluga ne vredi toliko?
Ne čitaš, kao i mnogi arogantni na forumu. Ajde da ti ponovim - Plaćao sam 20 godina. Zauzvrat sam dobio kanturine, gužve, ekspres lonce i toplotne udare, ukinute linije, ukinute polaske, havarije, lažna obećanja...
Linije su ukinute jer vecina ne plaća, dok sam redovno koristio plaćao sam mesečnu markicu. Ti si se prikolonio vecini onoj koja ne placa, onda prestani da se zalis. Ok je da se zalis ako placas, ako ne plaćas, cuti i ne mozes da ocekujes bolje. Mi sto placamo mozemo i nesto da zahtevamo a vi sto ne placate stvarno ne vidim razlog da se bunite. U redu je, nemoj da placas, to je tvoje pravo, ali sto onda ocekujes nove buseve i da se stanje popravi? Onda nam treba neki madzioničar da nam stvori te buseve.
 
Niš, Zaječar, Leskovac, Velika Plana, Vranje, Pirot. U pojedina mesta autobus ide 2 puta nedeljno po jedan, dva polazka.
Poredimo Beograd i Veliku Planu?

Ako u gradu zivimo ti i ja, samo dva stanovnika, hoce li prevoz pasti sa neba ili ga mi trebamo kupiti i finansirati, odrzavati? Ako se pojavi treci stanovnik koji ne koristi prevoz, hocemo i njegove pare da koristimo za nas prevoz, ima li to smisla?
Apsolutno ima smisla - javni prevoz je opštekoristan. Onaj koji se isključivo prevozi automobilom ima gotovo jednaku korist od javnog prevoza kao i onaj koji se njime i vozi. Da sutra nestane prevoz grad bi kolabirao jednako za sve. Uostalom, svuda u svetu budžetske pare idu na javni prevoz.

Ne vidim kako je to poklon ako me neko preveze 20-30 km i ja mi za to dam 50 dinara.
Tako što te nije prevezao: 1) u ugovoreno vreme, 2) u ugovorenom trajanju i/ili 3) u adekvatnim i bezbednim uslovima, a neretko te uopšte nije ni prevezao. Teoretski, trebalo bi da ti nadoknade štetu koju si pretrpeo usled toga, a povraćaj cene karte bi trebalo da se podrzaumeva.

ne placas unapred.
A mesečna karta?
 
Poslednja izmena:
Bolje terasa nego bez mozga. Bio u Pirotu za 3 km puta platio bus jedan pravac 1200 dinara, dva polazaka dnevno, tri puta nedeljno. Dosao u Beograd, platio 120 dinara dnevnu, vozio se ceo dan, prevoz u svim pravcima, dan i noc, voznja bez prestanka, i ja sad treba da se blamiram i da pametujem da necu da platim 120 dinara, da toliko sitnicarim i da se ponozavam, da smatram da ta usluga ne vredi toliko?
Nije problem imati stav, cenim ljude koji zastupaju i vode argumentovanu debatu za to sto se zalazu. Ali isto tako sam protiv opstemestasenja i argumentacije a la baba na pijaci. Sada obrcemo temu pa jel vredi/ne vredi. Niko se ne zali ovde za cenu, nego za uslugu koja se pruza, a porediti Beograd i javni saobracaj i koriscenje istog naspram manjih gradova, je bas ta baba na pijaci argumentacija. Mora se shvatiti da se jedan (veci) deo stanovnika ovog grada oslanja na isti prevoz, i da bez njegovog normalnog funkcionisanja nema ni normalnog funkcionisanja grada. Svaki izgubljeni putnik javnog prevoza u korist automobila je udarac za normalan zivot grada (a naravno plus za drzavu i porez)
 
I autobus platis kada ga dobijes odnosno kada stigne.
Samo što ja nisam kupac autobusa već usluge koja se pruža kupljenim autobusom.

Ja bih uveo da se broj polazaka koriguje na osnovu validiranih karata na toj liniji, pa lepo gde nema validiranih karata smanjis polaske ili ukines liniju, onda bi mozda poceli da placamo za usluge koje koristimo.
Kao prvo, potrebno je da postoje validatori i da je obavezno validiranje pri ulasku. Drugo, mi već sada imamo korigovanje broja polazaka pod onom čuvenom parolom "Brojač putnika je pokazao...".
Bolje moze i mora ali ne moze bez para, stvarno mi niste jasni da ne shvatate kako sistem funkcionise, a bez novca ne moze
Sve i da svi do jednog redovno plaćaju kartu i da ona bude 100%, ja i dalje nisam ubeđen da bi to značilo da bi smo imali veći broj ispravnih vozila na ulicama, veći broj vozača koji je uz to bolje plaćen i koji će manje da radi, što doprinosi i povećanju bezbednosti tokom vožnje, da se kupuju rezevni delovi umesto krpljačine "štap i kanap" tehnikom, da posledično imamo i veći broj polazaka i kasnije i ranije polaske tamo gde je potrebno i sl. , već sam ubeđen da bi smo dobili veći broj mastiljara koji izučava pasijans i ukuse kafe za vreme radnog vremena, uz to bi i novi i postojeći zaposleni imali veće plate. I ovo ne pišem kao neko ko je štekara, već neko ko plaća mesečnu.
Linije su ukinute jer vecina ne plaća
Linije, polasci, manji broj vozila na pojedinim linijama i sl. je posledica loše strukturne organizacije u firmama koje pružaju uslugu prevoza putnika, zato što se gomilaju nepotrebni kadrovi po kancelarijama, a ne potrebni na mestu vozača i onih koji održavaju vozila, i to nema nikakve veze sa % ljudi koji plaćaju karte. Sa trenutnim stanjem po pitanju plaćanja, broj vozača je moguće povećati za broj onih koji su višak u kancelarijama. Da je veći broj ljudi koji plaćaju karte, mogao bi još veći, dodatni broj vozača da bude zaposlen.​
 
Bolje terasa nego bez mozga. Bio u Pirotu za 3 km puta platio bus jedan pravac 1200 dinara, dva polazaka dnevno, tri puta nedeljno. Dosao u Beograd, platio 120 dinara dnevnu, vozio se ceo dan, prevoz u svim pravcima, dan i noc, voznja bez prestanka, i ja sad treba da se blamiram i da pametujem da necu da platim 120 dinara, da toliko sitnicarim i da se ponozavam, da smatram da ta usluga ne vredi toliko?

Linije su ukinute jer vecina ne plaća, dok sam redovno koristio plaćao sam mesečnu markicu. Ti si se prikolonio vecini onoj koja ne placa, onda prestani da se zalis. Ok je da se zalis ako placas, ako ne plaćas, cuti i ne mozes da ocekujes bolje. Mi sto placamo mozemo i nesto da zahtevamo a vi sto ne placate stvarno ne vidim razlog da se bunite. U redu je, nemoj da placas, to je tvoje pravo, ali sto onda ocekujes nove buseve i da se stanje popravi? Onda nam treba neki madzioničar da nam stvori te buseve.
Koliko neznanja...

Linije i polasci su ukinuti iz sledećih razloga:
1) Tokom aljkave i predugačke rekonstrukcije Trga republike, GSP je opasno srozao svoje trolejbuse, jer ih je u tom periodu ''održavao'' i držao na okretnicama, što je dovelo do brojnih krađa, vandalizama i uopšte, sveopšteg propadanja vozila. Što se može videti sa ove i ove fotografije (bilo ih je još na forumu ali nisu preživele migraciju na novi server) a o svemu tome smo tada govorili i ovde na forumu. Za tih godinu dana, trolejbusi su istrošeni gore nego za prethodnih 10 godina službe.
2) Pošto su srozali stanja samih vozila i podsistema, Grad i DJP su odlučili da svoju brljotinu ne rešavaju i ne nadoknađuju, nego su prosto ''rešili'' problem - ukidanjem linije 28 i 19, i skraćenjem linija 21 i 22 do Slavije. Ono, Staljin metode - Problemi na linijama? Koje linije? Pa, nema linija. Nema ni problema.
3) Potom je usledila Korona, koju su takođe brže bolje iskoristili da poukidaju još neke polaske i vozila, ali naravno da nisu zaboravili da i tada naplaćuju pun iznos za svoje usluge. To je ujedno i period kada je došlo do značajnog pada u plaćanju karata, između ostalog i usled ogorčenosti putnika i građana da plaćaju nešto što dobijaju polovično do nimalo.
4) Dodatno srozavanje i hohštapleraj usledili su posle kada je Vesić Gremlin iz šahta odbio da raspiše kršten tender za nabavke novih autobusa, a umesto toga sklopio dil sa NN rođačko-partijskom firmom koja je prijavljena na porodičnu kuću kod Prokopa, da kupi kontigent Kineskih krševa od autobusa koje verovatno niko drugi nije hteo
5) Sledeći autogol desio se kada je Korona prošla, a Grad i DJP su u svoj svojoj mudrosti odlučili da, nakon više godina stagnacije, osipanja, propadanja, korupcije, havarija, krize i nestašica, Beogradu prioritet do 2025. treba da bude da zameni 700 autobusa na dizel - elektroautobusima, da bi se šatro smnajilo zagađenje. U gradu u kome inače svakog dana bruji 700.000 drugih vozila na dizel, i u sistemu JGPa koji je na kolenima, neko je odlučio da je top prioritet da GSP Beograd više nema nijedan SUS motor... Dap, definitivno, 700 autobusa sa SUS motorima su najveći, i iedini preostali problem Beograda... Sve drugo smo rešili i sredili. 👌
6) Pičvajz je prekipeo negde 2021. kada je postalo jasno da neće imati ko da vozi autobuse, jer je ovaj režim punih 5 godina ignorisao upozorenja: sindikata, medija, stručne javnosti i šire javnosti da povećaju plate i uslove rada, inače će Beograd zapasti u ozbiljnu nestašicu vozača. Ali avaj, pošto je ovo garnitura slepčina i ponavljača, oni su to izignorisali, sve dok im nije masa ljudi otišla, pa su bili primorani da prorede linije i polaske, a privatnicima su naredili da dovedu strance po hitnom postupku.

To su glavni razlozi ukidanja polazaka, linija i vozila za ovih zadnjih pet godina.

Što se plaćanja i komentarisanja tiče, ja i moja porodica smo tom propalom kriminalnom sistemu ostavili dovoljno para i živaca da možemo da komentarišemo dokle god smo živi. A uz to smo i građani ovog grada, koji isto finansiraju taj javni prevoz kroz poreze odnosno dotacije. Tako da dokle god sam živ, komentarisaću to što plaćam i izdržavam, na ovaj ili onaj način. Pritom ja sada sporadično i plaćam kartu i na taj drugi način takođe dajem pare tom sistemu, tako da i sa tog aspekta imam pravo da komentarišem.

Ali ništa od tog nije toliko bitno koliko je bitno da ti u startu imaš pogrešnu naopaku premisu, a to je da javni prevoz treba da postoji da bi pravio profit, i da svako kome dođe komad metala na 6 točkova (mada i to je nekad relativno i promenljivo ovde...) treba da bude presrećan i zahvalan tom propalom sistemu i ovoj propaloj hohštaplerskoj državi. A to je, kažem, odraz neznanja. Neznanja i neshvatanja zašto uopšte postoji javni prevoz i kako on treba da funkcioniše.
 
Poslednja izmena:
Poredimo Beograd i Veliku Planu?
A zasto ne bi smo poredili? U Velikoj Plani ne možeš da udjes a da ne platis kartu, cena mnogo veca po kilometru puta, broj prodatih karata 100%. Odličan sistem, treba ga primeniti u Beogradu.
Tako što te nije prevezao: 1) u ugovoreno vreme, 2) u ugovorenom trajanju i/ili 3) u adekvatnim i bezbednim uslovima, a neretko te uopšte nije ni prevezao. Teoretski, trebalo bi da ti nadoknade štetu koju si pretrpeo usled toga, a povraćaj cene karte bi trebalo da se podrzaumeva
Za godinu dana se desilo mozda 3-4 puta da se autobus ne pojavi usled kvara ili vremenske nepogode, snega sto je bukvalno statisticka greska sobzirom da sam prevoz koristio svaki dan. Prevezen sam uvek u ugovoreno vreme i bezbedno, a zivim u prigradskom naselju. Takt polazaka 40 minuta. Zbog te statisticke greske ja treba da ne placam tu uslugu?
Niko se ne zali ovde za cenu, nego za uslugu koja se pruza, a porediti Beograd i javni saobracaj i koriscenje istog naspram manjih gradova, je bas ta baba na pijaci argumentacija. Mora se shvatiti da se jedan (veci) deo stanovnika ovog grada oslanja na isti prevoz, i da bez njegovog normalnog funkcionisanja nema ni normalnog funkcionisanja grada.
Ja sam zadovoljan cenom i uslugom. Za normalno funkcionisanje grada je potrebno da svi placamo prevoz a ne suprotno. Ajde recimo da svi ne placamo kako vi predlazete, sta bi se desilo? Kako bi to resilo problem? Niko ne plati kartu i sta ce se prvo desiti? Da li bi trcali da kupe nove buseve i da uvedu nove polaske, ili bi redukovali postojece, i pokusavali da se snadju za pare iz budzeta grada? Unistili bi time gradski prevoz totalno. Ne mozes biti nezadovoljan necim sto ne placas.
Sve i da svi do jednog redovno plaćaju kartu i da ona bude 100%, ja i dalje nisam ubeđen da bi to značilo da bi smo imali veći broj ispravnih vozila na ulicama, veći broj vozača koji je uz to bolje plaćen i koji će manje da radi, što doprinosi i povećanju bezbednosti tokom vožnje, da se kupuju rezevni delovi umesto krpljačine "štap i kanap" tehnikom, da posledično imamo i veći broj polazaka i kasnije i ranije polaske tamo gde je potrebno i sl. , već sam ubeđen da bi smo dobili veći broj mastiljara koji izučava pasijans i ukuse kafe za vreme radnog vremena, uz to bi i novi i postojeći zaposleni imali veće plate. I ovo ne pišem kao neko ko je štekara, već neko ko plaća mesečnu.​
Slažem se, to je već drugi problem. Najbolje bi bilo da bude neki vid referenduma da se tako odlučuje gde ce novac iz budzeta ici i novac od zarade. Koliko znam GSP ima nutricionistu stalno zaposlenog, koji prima platu vecu od vozača. Reforma u samoj firmi je potrebna. Ali ja smatram da ta usluga vredi 50 dinara, i nije mi opterećenje da izdvojim toliko para. Uradio sam koliko je do mene, ajde svi da probamo pa da vidimo? Naplata karata nikada nije bila 100% pa i ne znamo sta bi se desilo kada bi svi placali, mozemo samo da nagadjamo. Ako oni glume lopove a za njih smo mi lopovi ako ne placamo, takav sistem nikuda ne vodi.
Što se plaćanja i komentarisanja tiče, ja i moja porodica smo tom propalom kriminalnom sistemu ostavili dovoljno para i živaca da možemo da komentarišemo dokle god smo živi. A uz to smo i građani ovog grada, koji isto finansiraju taj javni prevoz kroz poreze odnosno dotacije. Tako da dokle god sam živ, komentarisaću to što plaćam i izdržavam, na ovaj ili onaj način. Pritom ja sada sporadično i plaćam kartu i na taj drugi način takođe dajem pare tom sistemu, tako da i sa tog aspekta imam pravo da komentarišem.

Ali ništa od tog nije toliko bitno koliko je bitno da ti u startu imaš pogrešnu naopaku premisu, a to je da javni prevoz treba da postoji da bi pravio profit, i da svako kome dođe komad metala na 6 točkova (mada i to je nekad relativno i promenljivo ovde...) treba da bude presrećan i zahvalan tom propalom sistemu i ovoj propaloj hohštaplerskoj državi. A to je, kažem, odraz neznanja. Neznanja i neshvatanja zašto uopšte postoji javni prevoz i kako on treba da funkcioniše.
Niste ostavili pare vec ste plaćali usluge koje koristite. To ti smatras da ti daje pravo, placa dosta nas i placamo i dalje, mi imamo vece pravo. Komentarisi ko ti brani, tome i sluzi ovaj forum, samo ja ne razumem takve ljude koji ne placaju a ocekuju nesto. Ja trenutno ne koristim ali se moj novac indirektno koristi za gradski prevoz i ja se ne slazem sa tim, ok je manji deo ali propagirati da to bude vecina, to nije i redu. Sistem je mozda los ali neplaćanjem moze da bude samo losiji, vise para ce ici iz budzeta i sta je poenta? Vredjanja drzave u kojoj zivis zbog trenutnog sistema koji njom vlada nema nikakvog smisla. Drzava je dobra, sistem ne valja, menjaj sistem.
 
Naplata karata nikada nije bila 100% pa i ne znamo sta bi se desilo kada bi svi placali, mozemo samo da nagadjamo.
Kolika god naplata bila tokom prethodnih 10 - 15 godina, nikada se nije razmišljalo kako da se poboljša stanje po pitanju majstora i vozača, nego se gledalo da se poveća broj mastiljara. To je parametar kojim sam se vodio prilikom iznošenja konstatacije i koji ukazuje na to da nije potrebno nagađanje.

Ali ja smatram da ta usluga vredi 50 dinara, i nije mi opterećenje da izdvojim toliko para.
Da li si ikada razmišljao ili probao da razmišljaš šta je sa ljudima koji ne mogu da izdvoje tih 50 din, nevezano za to da li su zadovoljni uslugom ili ne? Na osnovu onoga što pišeš ispada da plaćaš samo zato što imaš, a ne da plaćaš zato što si zadovoljan uslugom.​
 
@Bender Rodriguez

Tačno, samo bi dodao da smo svi kolektivno poslednjih decenija zaboravili na jednu "sitnicu", a to je onaj momenat kada je neka komunistička ameba zaključila da se "razvoj" može nastaviti domaćim autobusom ili češkim tramvajem, iako je baš tada grad demografski eksplodirao a ne sada. Posle se samo nastavilo sa političko-investitorskom bahatošću bez društvenog otpora i evo tu smo gde smo. Grad se raspada, naši svakodnevni životi se mogu nazvati agonijom.
 
Niste ostavili pare vec ste plaćali usluge koje koristite. To ti smatras da ti daje pravo, placa dosta nas i placamo i dalje, mi imamo vece pravo. Komentarisi ko ti brani, tome i sluzi ovaj forum, samo ja ne razumem takve ljude koji ne placaju a ocekuju nesto. Ja trenutno ne koristim ali se moj novac indirektno koristi za gradski prevoz i ja se ne slazem sa tim, ok je manji deo ali propagirati da to bude vecina, to nije i redu. Sistem je mozda los ali neplaćanjem moze da bude samo losiji, vise para ce ici iz budzeta i sta je poenta? Vredjanja drzave u kojoj zivis zbog trenutnog sistema koji njom vlada nema nikakvog smisla. Drzava je dobra, sistem ne valja, menjaj sistem.
Ne, napisao sam već tri puta za pismene i za one koji su sposobni da čuju još nekog osim sebe - ja sam njima davao pare čak i onda kada oni meni nisu pružali uslugu.
A kao što ti ne razumeš nas koji smo odlučili da pružimo otpor tom trulom sistemu, tako ni ja ne razumem ljude koji će uvek biti ponizni i servilni državi i režimu, bez obzira šta im oni sve radili i kako ih tretirali. Ja sam lično 20 godina glumio ''većeg Hrišćanina'' , a moji čak i duže od toga. Više mi ne pada na pamet da to radim. Neću otići ni u totalno suprotni ekstrem, ali neću se vala ni upinjati da hranim taj sistem i kolektiv uhleba, lenčuga, parazita i štetočina.
Vredjanja drzave u kojoj zivis zbog trenutnog sistema koji njom vlada nema nikakvog smisla. Drzava je dobra, sistem ne valja, menjaj sistem.
Ovo je slepačka i razbonička država koja cedi i pljačka svoj narod već minimum 100 godina, taj moj stav znaju ljudi koji su čitali moje postove i na drugim temama. Ovo sada je samo kulminacija tih 100 godina slepila i vladavine razbojnika i primitivaca, uz tek poneki izlet nekog razumnog i poštenog. A kulminacija toga u kontekstu javnog prevoza i saobraćaja se mogla videti ovog proleća kada je prvi ''čovek'' Beograda, jedno nadrndano, uobraženo, arogantno, a prilično primitivno i priglupo stvorenje, izjavio kako se ponosi time što se ne vozi javnim prevozom. Time potvrdivši ono što svi ovde odavno pišemo, da je u Srbistanu normalno da o javnom prevozu odlučuju oni koji ga ni ne vide i ne koriste. I pride se posravši po ogromnom broju ljudi, od kojih su mnogi radni ljudi koji drže ovu us**nu državu i grad na nogama radeći za crkavice, za razliku od njega parazita, političmara i razbojnika. I naravno da ću takve poput Šapića da pljujem, penalim i bojkotujem dokle god sam živ. Kao i njegovog ljigavog prethodnika, Gremlina iz šahta. A kome se to ne sviđa, pogotovu od ovih javnih funkcionera i direktora, uvek može da da ostavku ako ne može da podnese sve te kritike i izazove. Niko ih puškom ne prisiljava da drže sve te funkcije i primaju sve te masne plate dok za govornicama bljuju po onima koji ih izdržavaju. Ako im je teško, samo neka jave, nisam pravnik ali doći ću najbrže što mogu u te zgrade i pomoći ću im da se pravno što pre otarase i razreše tih funkcija koje ne mogu da podnesu više. U stvari, ma platiću im pravnike i računovođe da ih sprovedu kroz proces ostavke, samo da im više vidim leđa.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Tačno, samo bi dodao da smo svi kolektivno poslednjih decenija zaboravili na jednu "sitnicu", a to je onaj momenat kada je neka komunistička ameba zaključila da se "razvoj" može nastaviti domaćim autobusom ili češkim tramvajem, iako je baš tada grad demografski eksplodirao a ne sada. Posle se samo nastavilo sa političko-investitorskom bahatošću bez društvenog otpora i evo tu smo gde smo. Grad se raspada, naši svakodnevni životi se mogu nazvati agonijom.
Donekle se slažem.

Zato ja i govorim, i na ovoj i na mnogim drugim temama vezanim za urbanizam, da slepilo u Srbiji ne traje ni od 2012. ni od 2000. ni od 1990. ni od 1945... nego još od 19. veka. Samo se svake decenije sve više uvećava i sve jače utvrđuje u ovdašnju kulturu i tradiciju. Uostalom, još je Arčibald Rajs 1920ih upozoravao na slepilo i hohštapleraj koji su počeli da opsedaju Srbiju. Ovo sad je samo kulminacija, sazrevanje svega toga na šta je on upozoravao. Pa eto recimo dobismo kradonačelnika koji sav ponosit u javnosti kaže kako se ne vozi javnim prevozom i ni ne zna kako on izgleda i (ne) funkcioniše.

A onda se posle neki čude što ima nas koji ne poštujemo i ne podržavamo takvu državu. Pa naravno da neću da je podržavam, niti da je cenim i volim. Podržavaću samo društvo, obične ljude i narod, jer ima normalnih i dobrih među njima. Ali sam sistem, ma nikada. Nema tu šta ni da se voli ni da se poštuje ni da se podržava.
 
Da li si ikada razmišljao ili probao da razmišljaš šta je sa ljudima koji ne mogu da izdvoje tih 50 din, nevezano za to da li su zadovoljni uslugom ili ne? Na osnovu onoga što pišeš ispada da plaćaš samo zato što imaš, a ne da plaćaš zato što si zadovoljan uslugom.​
Pa neko gore napisao da ne pisemo da i od goreg ima gore. Kao sto sam napisao u Pirotu mesto na 3-4 km od grada 1200 dinara karta u jednom pravcu, dva polaska dnevno, tri puta nedeljno. Penzioneri koji idu na pregled svake nedelje daju pola penzije za karte. Razmisljao sam o ljudima koji nemaju, ali ovde se radi o ljudima koji imaju a ne zele da plate. Ja sam zadovoljan uslugom, vec sam napisao, a sobzirom i da nije skupa, zasto da ne placam.
 
Vrh