Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

pre 20 godina kada je iz garaze Kosmaj izaslo samo 12 autobusa na svim linijama, u sred zime. Bilo ih 20 ali 8 ostalo u kvaru Budes srecan ako vidis bus za dva, tri sata cekanja a onda dodje i nemoze da otvori vrata jer je prepun, ne razmisljas da li je udoban, ima ili nema klimu, a nije imao, nego samo kako da udjes. Markicu moras da imas jer je kontrola unutra bila tada obavezna i ne mozes da udjes bez karte.
Misliš da je to normalno?
 
Šta biva, i šta treba da radi, neko ko 2/3 svog života daje pare za karte a uvek dobija isti kvalitet usluge, i kad ne plaća i kad plaća?

Da pogodim - treba da nastavi da bude veći Hrišćanin i da okrene drugi obraz, ka prozoru, da bi mogao da dođe do vazduha u prepunom autobusu...?
 
Evo šta kaže Zakon:

-Превозилац који обавља превоз на одређеној линији (линијски превоз) дужан је да редовно и уредно одржава објављену линију.

-Кад превозилац са започињањем превоза касни толико да друга страна више нема интереса за уговорени превоз, или кад превозилац неће или не може да изврши уговорени превоз, друга страна може одустати од уговора и тражити да се врати плаћена накнада за превоз.

-Превозилац је дужан да превоз лица изврши безбедно оним превозним средством које је одређено уговором о превозу и уз оне услове удобности и хигијене који се према врсти односног превозног средства и удаљености пута сматрају неопходним.

-(1) Превозилац је дужан превести путника до одређеног места на време.

(2) Он одговара за штету коју би путник претрпео због задоцњења, изузев ако је до задоцњења дошло из узрока који није могао отклонити ни пажњом стручњака.

E sad, kažite mi šta je od ovoga bilo koji od prevoznika u Beogradu ikada ispoštovao pošto se uporno insistira kako je prevoz usluga koja se mora platiti.
 
Da se podsetimo:

647041_pusi-tompuse-u-autobusu_ls.jpg

2728007_zemun_ls.jpg

0f7629cf1b787a620d059b1c169cc7f3.jpg

vrucina-830x553.jpg

sns2.jpg

555443_h-54729668_f.jpg

_112166385_35414004_b.jpg


Reductio-ad-absurdum.jpg


Metro.jpg

150211-PROKOP-15.jpg

178696_20220104-123325_f.jpg

906z513_Trola.jpg

U3ek9kpTURBXy85Yzc3MDY3Nzc3ZmNjMjRiNDA4MTkxMmMwMjdlNDAxYS5qcGeRkwLNBLAA3gABoTAB


I neke stvari tako već decenijama... I kad su naplate bile nepostojeće, i kad su bile rekordno visoke. Obrni okreni, plaćaj, ne plaćaj - uvek je isto.
 
Poslednja izmena:
Dumeco, Strela i Saga Trans su jedini prevoznici u Bgu koji su dostojni čoveka
 
Secam se pre 20 godina kada je iz garaze Kosmaj izaslo samo 12 autobusa na svim linijama, u sred zime. Bilo ih 20 ali 8 ostalo u kvaru Budes srecan ako vidis bus za dva, tri sata cekanja a onda dodje i nemoze da otvori vrata jer je prepun, ne razmisljas da li je udoban, ima ili nema klimu, a nije imao, nego samo kako da udjes. Markicu moras da imas jer je kontrola unutra bila tada obavezna i ne mozes da udjes bez karte. Smanjenje cene karte mi se ne svidja jer trpi budzet grada, ali to je vec politika ove vlasti, na ovaj ili onaj nacin mi uvek platimo punu cenu prevoza.
Nikad u Beogradu nisam plaćala kartu a ridzovane sam uspešno izbegavala, a imam 54. Počev od 2004 kad sam se zaposlila pa do danas, poslodavac je plaćao. Zaista se ne sećam da je kontrola bila unutra osim iz priča roditelja. Mislim da od '78 nije više bilo konduktera u prevozu.
 
Jel ovo kontrola krenula da proverava karte bez pratnje Belih? Danas na Zrenjaninskom videh tri žene kontrolorke sa onim njihovim plavim majicama. Komunalaca nigde u blizini.
Ma to Šapić samo časti pred izbore. 😁

Aksioma glasi da svaki nepopularan potez pred izbore potencijalno dovodi u pitanje rezultate istih.

Ja ih zaista baš retko viđam već nedeljama, sa ili bez belih. Ono kad su krenuli stvarno su svi imali kartu. Čak nisam video da neko kuca na brzinu kad ih vidi da ulaze.

Evo šta kaže Zakon:

-Превозилац који обавља превоз на одређеној линији (линијски превоз) дужан је да редовно и уредно одржава објављену линију.

-Кад превозилац са започињањем превоза касни толико да друга страна више нема интереса за уговорени превоз, или кад превозилац неће или не може да изврши уговорени превоз, друга страна може одустати од уговора и тражити да се врати плаћена накнада за превоз.

-Превозилац је дужан да превоз лица изврши безбедно оним превозним средством које је одређено уговором о превозу и уз оне услове удобности и хигијене који се према врсти односног превозног средства и удаљености пута сматрају неопходним.

-(1) Превозилац је дужан превести путника до одређеног места на време.

(2) Он одговара за штету коју би путник претрпео због задоцњења, изузев ако је до задоцњења дошло из узрока који није могао отклонити ни пажњом стручњака.

E sad, kažite mi šta je od ovoga bilo koji od prevoznika u Beogradu ikada ispoštovao pošto se uporno insistira kako je prevoz usluga koja se mora platiti.
Ovo i jeste srž problema jer ne definiše eksplicitno jednak odnos naručioca prevoza prema svim partijama ponuđača (čitaj prevoznicima) nezavisno od vlasničke strukture (privatni ili državni).

Drugim rečima to što je GSP u javnom vlasništvu ne znači da treba da bude imun na posledice u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza.

Suzdržavanje od navedenog u praksi znači da će privatnik možda biti sankcionisan za neostvaren polazak a GSP za solo na 95 i sl. praktično nikad neće, što je apsurd.
 
Jel ovo kontrola krenula da proverava karte bez pratnje Belih? Danas na Zrenjaninskom videh tri žene kontrolorke sa onim njihovim plavim majicama. Komunalaca nigde u blizini.
Ma to Šapić samo časti pred izbore. 😁
Evo baš pre neki dan u Zemunskoj ulici patrola milicije častila korisnike Solarisa zaustavljanjem vozila, jer su ih najverovatnije kontaktirali Beli zbog "redovnog platiše". Videh u prolazu dok sam se vozio drugim vozilom.​
 
Stanje beogradskog javnog prevoza i ponašanje aktera koji su odgovorni za njegovo funkcionisanje zaslužuju mnogo aktivniju i agresivniju reakciju od neplaćanja karata.
Više od rasprava i kritika po forumima, društvenim režama i sl. nećeš dobiti, osim nekoliko izuzetaka sitnijeg dometa koje smo sporadično mogli da vidimo.
 
Znači ja sam lud. U redu je da imaš svoje mišljenje ali nemoj da vredjaš nas koji radimo drugačije od tebe. Ja smatram da vredi dati 50 dinara za voznju, sad sto ima razmaženih pa bi da se za te pare voze u luksuznoj limuzini, mozda mnogo očekuju. Da bude za dzabe opet bi mu neki nasli manu. Udjes u taksi lepo i cim sednes start 270 dinara, pa svaki kilometar po 100 dinara, sve udobno, lepo mekano, ili svojim kolima, uvek postoji druga opcija. Taj prevoz se finansira iz budžeta grada, mi placamo direktno samo mali deo, ali zato svi placaju kroz akcize za gorivo, porez itd, cak i ako ne koristimo taj prevoz. Secam se pre 20 godina kada je iz garaze Kosmaj izaslo samo 12 autobusa na svim linijama, u sred zime. Bilo ih 20 ali 8 ostalo u kvaru Budes srecan ako vidis bus za dva, tri sata cekanja a onda dodje i nemoze da otvori vrata jer je prepun, ne razmisljas da li je udoban, ima ili nema klimu, a nije imao, nego samo kako da udjes. Markicu moras da imas jer je kontrola unutra bila tada obavezna i ne mozes da udjes bez karte. Smanjenje cene karte mi se ne svidja jer trpi budzet grada, ali to je vec politika ove vlasti, na ovaj ili onaj nacin mi uvek platimo punu cenu prevoza.
Prestanite da romantizujete siromaštvo, nemaštinu, "ćuti može gore" ideologiju, počev od prevoza za 50 dinara uz doskočicu "šta očekuješ za 50 dinara", pa sve do akcijskog parizera. Nije lepo i nije u redu, 2023. godina je, uz sve krize cela Evropa živi normalno a mi se zadovoljavamo time što smo živi, pa kako god.
 
Još uvak imam zarobljeno 2000 dinara na starim bus plus karticama. Odem pre neki dan u Staklenac u ofis GSP-a, pitam lika šta da radim, akda će to da se reši= Vrlo lenjo i nezainteresovano mi obrusi nešto u obliku "ne znam šta da vam kažem, enmamo aparate, nemamo ništa, ta firma ne postoji, nemožan sam..."
Kao da je očekivao da mu se izvinim šta ga uznemiravam u njegovoj sijesti sa tako glupim pitanjem
 
Nikad u Beogradu nisam plaćala kartu a ridzovane sam uspešno izbegavala, a imam 54. Počev od 2004 kad sam se zaposlila pa do danas, poslodavac je plaćao. Zaista se ne sećam da je kontrola bila unutra osim iz priča roditelja. Mislim da od '78 nije više bilo konduktera u prevozu.
Konduktera nije bilo, kontrole jeste, i zbog guzve nije ni izlazila iz busa, a nije bilo drugih autobusa na liniji. Samo mi nije jasno kako mislite da poboljsate neku uslugu neplaćanjem iste? Samo to ne mogu da shvatim. Ako nesto ne plaćam to moze da bude samo gore i gore, nikako bolje. Nisam ni ja zadovoljan ali uradim onoliko koliko je do mene, a 50 dinara nije mnogo i to moze svako da priušti.
 
Nije validator jer nemaš šta da validiraš, ovo je kartomat koji prima samo kartice
Kako god, uređaj izgleda kao kineska igračka, pogotovo u poređenju sa BusPlus validatorima, koji su ispisivali makar stajališta, ovo čudo deluje kao da neće ništa pametno ispisivati, a i rekao bih da će biti u kvaru (polomljen čak) češće nego što će biti ispravan.
 
Znači ja sam lud. U redu je da imaš svoje mišljenje ali nemoj da vredjaš nas koji radimo drugačije od tebe. Ja smatram da vredi dati 50 dinara za voznju, sad sto ima razmaženih pa bi da se za te pare voze u luksuznoj limuzini, mozda mnogo očekuju. Da bude za dzabe opet bi mu neki nasli manu. Udjes u taksi lepo i cim sednes start 270 dinara, pa svaki kilometar po 100 dinara, sve udobno, lepo mekano, ili svojim kolima, uvek postoji druga opcija. Taj prevoz se finansira iz budžeta grada, mi placamo direktno samo mali deo, ali zato svi placaju kroz akcize za gorivo, porez itd, cak i ako ne koristimo taj prevoz. Secam se pre 20 godina kada je iz garaze Kosmaj izaslo samo 12 autobusa na svim linijama, u sred zime. Bilo ih 20 ali 8 ostalo u kvaru Budes srecan ako vidis bus za dva, tri sata cekanja a onda dodje i nemoze da otvori vrata jer je prepun, ne razmisljas da li je udoban, ima ili nema klimu, a nije imao, nego samo kako da udjes. Markicu moras da imas jer je kontrola unutra bila tada obavezna i ne mozes da udjes bez karte. Smanjenje cene karte mi se ne svidja jer trpi budzet grada, ali to je vec politika ove vlasti, na ovaj ili onaj nacin mi uvek platimo punu cenu prevoza.
Само кад би на свету постојало нешто између чекање тројке 45 минута (такт је 11) да би у њој било 1389 степени и вожње климатизованим таксијем. Изгледа да нам је избор само луксуз и распад, црно или бело, моја омиљена логичка грешка
 
Još uvak imam zarobljeno 2000 dinara na starim bus plus karticama. Odem pre neki dan u Staklenac u ofis GSP-a, pitam lika šta da radim, akda će to da se reši= Vrlo lenjo i nezainteresovano mi obrusi nešto u obliku "ne znam šta da vam kažem, enmamo aparate, nemamo ništa, ta firma ne postoji, nemožan sam..." Kao da je očekivao da mu se izvinim šta ga uznemiravam u njegovoj sijesti sa tako glupim pitanjem​
Idi do Skender begove. Tamo su očitavali stare kartice bez ikakvih problema.
 
Vrh