Bolje terasa nego bez mozga. Bio u Pirotu za 3 km puta platio bus jedan pravac 1200 dinara, dva polazaka dnevno, tri puta nedeljno. Dosao u Beograd, platio 120 dinara dnevnu, vozio se ceo dan, prevoz u svim pravcima, dan i noc, voznja bez prestanka, i ja sad treba da se blamiram i da pametujem da necu da platim 120 dinara, da toliko sitnicarim i da se ponozavam, da smatram da ta usluga ne vredi toliko?
Linije su ukinute jer vecina ne plaća, dok sam redovno koristio plaćao sam mesečnu markicu. Ti si se prikolonio vecini onoj koja ne placa, onda prestani da se zalis. Ok je da se zalis ako placas, ako ne plaćas, cuti i ne mozes da ocekujes bolje. Mi sto placamo mozemo i nesto da zahtevamo a vi sto ne placate stvarno ne vidim razlog da se bunite. U redu je, nemoj da placas, to je tvoje pravo, ali sto onda ocekujes nove buseve i da se stanje popravi? Onda nam treba neki madzioničar da nam stvori te buseve.
Koliko neznanja...
Linije i polasci su ukinuti iz sledećih razloga:
1) Tokom aljkave i predugačke rekonstrukcije Trga republike, GSP je opasno srozao svoje trolejbuse, jer ih je u tom periodu ''održavao'' i držao na okretnicama, što je dovelo do brojnih krađa, vandalizama i uopšte, sveopšteg propadanja vozila. Što se može videti sa
ove i
ove fotografije (bilo ih je još na forumu ali nisu preživele migraciju na novi server) a o svemu tome smo tada govorili i ovde na forumu. Za tih godinu dana, trolejbusi su istrošeni gore nego za prethodnih 10 godina službe.
2) Pošto su srozali stanja samih vozila i podsistema, Grad i DJP su odlučili da svoju brljotinu ne rešavaju i ne nadoknađuju, nego su prosto ''rešili'' problem - ukidanjem linije 28 i 19, i skraćenjem linija 21 i 22 do Slavije. Ono, Staljin metode -
Problemi na linijama? Koje linije? Pa, nema linija. Nema ni problema.
3) Potom je usledila Korona, koju su takođe brže bolje iskoristili da poukidaju još neke polaske i vozila, ali naravno da nisu zaboravili da i tada naplaćuju pun iznos za svoje usluge. To je ujedno i period kada je došlo do značajnog pada u plaćanju karata, između ostalog i usled ogorčenosti putnika i građana da plaćaju nešto što dobijaju polovično do nimalo.
4) Dodatno srozavanje i hohštapleraj usledili su posle kada je Vesić Gremlin iz šahta odbio da raspiše kršten tender za nabavke novih autobusa, a umesto toga sklopio dil sa NN rođačko-partijskom firmom koja je prijavljena na porodičnu kuću kod Prokopa, da kupi kontigent Kineskih krševa od autobusa koje verovatno niko drugi nije hteo
5) Sledeći autogol desio se kada je Korona prošla, a Grad i DJP su u svoj svojoj mudrosti odlučili da, nakon više godina stagnacije, osipanja, propadanja, korupcije, havarija, krize i nestašica, Beogradu prioritet do 2025. treba da bude da zameni 700 autobusa na dizel - elektroautobusima, da bi se šatro smnajilo zagađenje. U gradu u kome inače svakog dana bruji 700.000 drugih vozila na dizel, i u sistemu JGPa koji je na kolenima, neko je odlučio da je top prioritet da GSP Beograd više nema nijedan SUS motor... Dap, definitivno, 700 autobusa sa SUS motorima su najveći, i iedini preostali problem Beograda... Sve drugo smo rešili i sredili.
6) Pičvajz je prekipeo negde 2021. kada je postalo jasno da neće imati ko da vozi autobuse, jer je ovaj režim punih 5 godina ignorisao upozorenja: sindikata, medija, stručne javnosti i šire javnosti da povećaju plate i uslove rada, inače će Beograd zapasti u ozbiljnu nestašicu vozača. Ali avaj, pošto je ovo garnitura slepčina i ponavljača, oni su to izignorisali, sve dok im nije masa ljudi otišla, pa su bili primorani da prorede linije i polaske, a privatnicima su naredili da dovedu strance po hitnom postupku.
To su glavni razlozi ukidanja polazaka, linija i vozila za ovih zadnjih pet godina.
Što se plaćanja i komentarisanja tiče, ja i moja porodica smo tom propalom kriminalnom sistemu ostavili dovoljno para i živaca da možemo da komentarišemo dokle god smo živi. A uz to smo i građani ovog grada, koji isto finansiraju taj javni prevoz kroz poreze odnosno dotacije. Tako da dokle god sam živ, komentarisaću to što plaćam i izdržavam, na ovaj ili onaj način. Pritom ja sada sporadično i plaćam kartu i na taj drugi način takođe dajem pare tom sistemu, tako da i sa tog aspekta imam pravo da komentarišem.
Ali ništa od tog nije toliko bitno koliko je bitno da ti u startu imaš pogrešnu naopaku premisu, a to je da javni prevoz treba da postoji da bi pravio profit, i da svako kome dođe komad metala na 6 točkova (
mada i to je nekad relativno i promenljivo ovde...) treba da bude presrećan i zahvalan tom propalom sistemu i ovoj propaloj hohštaplerskoj državi. A to je, kažem, odraz neznanja. Neznanja i neshvatanja zašto uopšte postoji javni prevoz i kako on treba da funkcioniše.