Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Mislim da je ovim retkim kontrolorima ( od uvođenja ovog samouništavajućeg sistema, kontrolisali su me samo jednom, a sa busplusom skoro svaki dan) posao kontrole postao potpuno besmislen. Pošto nema kontrole, iz našeg porodičnog budzeta je otišlo svega 200 dinara za 3 člana porodice od ukidanja busplusa. Ne računam sebe jer meni plaća Grad. Koristimo isključivo JGP jer nemamo kola.
 
Ja ih video jednom kako izlaze iz busa kad sam ja ušao i to je to, više ih nikad nisam sreo, koliko sam čuo ima 120-150 komunalaca i kontrolora zajedno sto je smešno, bez 400-500 kontrolora i komunalaca nema ništa od dobre naplate karata
 
Ja sam kontrolu sreo samo jednom: ekipa od jednog "kontrolora" i nekoliko "belih" koji su mu valjda bodigardovi... ušli su u autobus ali - nikome nisu tražili kartu :rolleyes:
 
Ja sam kontrolu sreo samo jednom: ekipa od jednog "kontrolora" i nekoliko "belih" koji su mu valjda bodigardovi... ušli su u autobus ali - nikome nisu tražili kartu :rolleyes:
Dođi na potez 300, ovde su stalni. Nijedan deo grada nema toliko loš prevoz a da je toliko kontrolisan kao ovaj. Bilo po starom, a sad je isto i po novom sistemu.
 
Ranije kontrole nisu bile sprovodive, pa ih ne treba ni spominjati. Meni tada to neko privatno lice nije moglo da napiše kaznu. Ovi sada mogu. Ponavljam to milion puta. Jer su neuporedive stvari kontrole od ranije i ove sada ne samo po broju kontrolora nego i koja ovlašćenja imaju.

Od septembra ako krenu jače kontrole, s obzirom da sada mogu efikasno da pišu kazne, prvo će broj kazni da poraste drastično a onda će svi da se istreniraju da pošalju taj sms.

Mislim ja bih to kao vlast uradio bez problema i angažovao bih još 500 kontrolora i niko mi ne bi ušao bez karte od 50rsd od prvog oktobra 2023.

Žalili ste se na sve, pa i na cenu, sad kad je spuštena cena, ostaju objektivni razlozi da se žalimo, ali cena je spuštena, kontrola je sprovodiva i efikasna.

Ko želi da kupuje futrole da čuva papirnate markice da ne bi platio cenu sms ili kaže ne može da sačuva sms poruku, izgubi mu se negde u telefonu, da je slučajno ne obriše... Bolje da nosi kožnu futrolicu... Budi bog s nama, što ću sve pročitati...

Plastika. Koga zanima šta radi Beč i London. Hajde mi da prednjačimo u nečemu, budemo prvi. Plastika se generalno izbacuje iz upotrebe, svuda gde može, a ne forsira. Nek papir pretovre u deblji papir ili karton za te mesečne.

Ovde treba da se efikasno primeni zakon i udari po džepu... Pa da vidimo da li će naplata da se poboljša... Onaj sistem nije bio bolji u pogledu cene i efikasne naplate. Nikako. Siromašno smo društvo. 89 rsd je bilo preskupo. Sve drugo su stari ili novonastali problemi, nema zvučne najave stajališta, nepouzdana aplikacija, ne koristim je pa ne znam, dotrajala vozila... Ali oko ove dve stvari koje sam nabrojao + plastika sa kioska koju dopunjujem na kiosku, a sad karta u jednom kliku... Ne želim da raspravljam oko toga šta je bolje...

Ja ovu vlast ne podnosim. Znam šta je populizam ali znam i šta je siromaštvo, efikasna i zakonita naplata i plastika. I brojni problemi ostaju. Ali samo tražiti izgovore za neplaćanje, ne ide...
 
Siromašno smo društvo. 89 rsd je bilo preskupo.
Београд, једноставно, није сиромашан; по статистици он је одавно high income, тј. на нивоу развијених земаља. 89 динара са краја на крај је изузетно јефтина карта у граду где је пиво два-три евра. Сва демагогија која се користи да се докаже супротно, јесте само то - демагогија - и од ње ће бити само штете, укључујући финансијску штету, за све, чак и за оне који се шверцују. Неодрживост садашње цене значи да ће, и брже него што се мисли, цена бити бити евро и по - и неће бити шверцовања. А и дотле ћемо све ово скупо да плаћамо, сви. Може лако да се направи паралела са ценом струје и са сломом ЕПС-а, и колико ће пута за кратко сад струја да нам поскупи, и колико то "вуче" инфлацију... Све дође на наплату. Радимо погрешно, сви други раде паметније.
 
O ovome sam pričao da se ljudi ne igraju jer ćeš lagano biti osudjen za napad na službeno lice ako pipnes belog i popijes krivičnu prijavu, al ljudi očigledno ne znaju to

Znaju ljudi nego ih boli ona stvar...Prso narod sa mozgom pa ih boli uvo dal je službeno lice ili nije. Kapiram da tu likušu baš ono zabole i u zatvor da je strpaju na 30 dana...
 
Ovakva cenovna politika je apsolutno bez bilo kakve potpore, u čistoj logici prvo, bez i da se pomenu neki ekonomski aspekti. Opet, ne govorimo o usluzi kao takvoj. Cena od 89 dinara, koja se baš dugo vukla, apsolutno nije previsoka za preko 90 minuta vožnje. Falila je možda neka jeftinija karta za kratke vožnje, i možda je mesečna mogla biti malo jeftinija. No, ne može ni to, a uz siline povlašćene kategorije. Vraćamo se na priču od pre da prevoz ne treba da bude profitabilan, al neka praksa po evropskim gradovima sličnim Beogradu pokazuje da ne treba da se subvencioniše više od 30% troškova. Sa ovakvom cenovnom politikom, mislim da je mnogo za očekivati pokriće više od 40% troškova javnog prevoza. Suludo arčenje novca iz budžeta, a za nešto što u većini treba da pokriju poslodavci za kategorije koje najviše treba da plate. 89 dinara mnogo, a što Pantograf kaže, odavno u kafani nemate pivo ispod 200 i kusur dinara. Pušač nisam, al veliki broj ljudi jeste, i nije im mnogo 300+ dinara za jednu kutiju, al 89 dinara je stravična suma. Jedan paketić žvaka košta 80 dinara. Ne rade u Beogradu baš svi sad za ne znam kako velike pare, al ne radi se baš ni za 300 i 400 evra više, pa čak ni po velikim trgovinskim lancima. No, realno je da cene svih mogućih usluga skaču, a to se odnosi na svu moguću vrstu robe naravno, pa je stvarno paradoksalno da prevoz pojeftini duplo, pogotovu po ovim cenama goriva, koje evo već traju i traju.
 
Ti pričaš kao da je narod izašao na ulicu i tražio da se smanji cena karte, pa oni smanjili. Ne, niko nikad nije kukao na cenu karte. Smanjenje cene karata je isključivo zarad maskiranja tumbanja sistema gradskog prevoza u korist "nekih novih klinaca".
 
Možda obaraju cenu JGP da bi ga jeftino prodali strancima, a beli u prevozu + njihovi kontejneri će možda imati neku opipljivu svrhu u budućnosti npr. : da budu neka vrsta carine između delova 15-minutnog grada, da efikasno sprovode klimatsku agendu i tzv klimatski lokdaun i sve što ide uz to ( pisanje kazni zbog vidljivih klima uređaja itd..), da kažnjavaju ko na zapadu nenošenje maski napolju u slučaju novih plandemija.
U svakom slučaju, njihova uloga danas u prevozu je potpuno besmislena.
SMS karte su zaista napredni nivo, jači smo od zapada. Mislim, ako gledamo budućnost kao svet bez keša, sve preko kartica/mobilnog to jest digitalno.Ali onda sledeća faza je čip pod kožu. Gradovi se pretvaraju u digitalne zatvore, pa će biti stroža kontrola na obodu grada za one koji žive na selu ili predgrađu.
 
Poslednja izmena:
Ti pričaš kao da je narod izašao na ulicu i tražio da se smanji cena karte, pa oni smanjili. Ne, niko nikad nije kukao na cenu karte. Smanjenje cene karata je isključivo zarad maskiranja tumbanja sistema gradskog prevoza u korist "nekih novih klinaca".

Baš neće biti da niko nikada nije kukao na cenu karte. Dosta ljudi i ovde na forumu je podržalo ovo pojeftinjenje, i na kraju krajeva, ako ispratiš malo priču u prethodnih par postova, videćeš malo bolje o čemu sam ja tačno pisao. Glavna stvar cele ove priče je ekonomska održivost uz ovakvu cenu usluge, što može značiti i dodatni pad i inače ne bog zna kako kvalitetne usluge.
 
Rečeno je već više puta, ove cene su samo privremena navlakuša i biće podignute posle izbora. Tako da ćemo se vratiti na onaj nivo kad su bile 89 dinara, ili, znajući naše vladare i državu - čak i prešišati taj nivo i otići na još skuplje. :)
 
Коме није јасно како је претходни систем функционисао нека лепо погледа клип Срђана Нога "Почиње обрачун!?” (ћирилицом) на тему Бус плуса и тих тобожњих ”Турака”...
 
89 динара са краја на крај је изузетно јефтина
pa sa jedne strane i nije jeftino.
Živim kod vuka i jedan dan hteo da idem sa ženom i detetom do delta sitija. Reko ajde da sednemo na EKO autobus. Nemam bus plus jer se ne vozim često pa plaćam direktno karticom. 100 dinara je tada bilo.
Da bi otišao i vratio 400 dinara.
Auto mi za 20 km potroši 1,4 litara odnosno 266 dinara.
Zašto bi ja tada išao autobusom?
1. skuplje je
2. manje komforno
3. u delta sitiju nije problem parking

Da je na ovoj relaciji bio metro i da treba da dam tih 400 dinara, i da dodjem tamo za tipa 10 minuta vrlo rado bi.
A ovako bi ko zna koliko čekao. Ko zna da li će raditi klima.
Logičan izbor je auto.
 
Без понуде јефтиније карте за краће релације мени лично је било скупо како год окренеш и шта год да су нудили за тих 89 РСД.
 
Систем је био сулуд. Дођу женице с оним апаратима, прочитају карте онима који хоће да покажу, остале изигноришу.

Ако хоће да реше превоз они мора да реше проблем наплате. Прво нека плаћа 100% корисника ову цену од 50 динара.

Мислим да се неће урадити ништа. Они брину о губитку избора у БГ, па су спремни да толеришу неплаћање карата, деле бесплатне уџбенике, бесплатне вртиће. Циљају на сиромашнији део популације, а не оне који пију у Бетон хали пиће од 600 динара.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
pa sa jedne strane i nije jeftino.
Živim kod vuka i jedan dan hteo da idem sa ženom i detetom do delta sitija. Reko ajde da sednemo na EKO autobus. Nemam bus plus jer se ne vozim često pa plaćam direktno karticom. 100 dinara je tada bilo.
Da bi otišao i vratio 400 dinara.
Auto mi za 20 km potroši 1,4 litara odnosno 266 dinara.
Zašto bi ja tada išao autobusom?
1. skuplje je
2. manje komforno
3. u delta sitiju nije problem parking

Da je na ovoj relaciji bio metro i da treba da dam tih 400 dinara, i da dodjem tamo za tipa 10 minuta vrlo rado bi.
A ovako bi ko zna koliko čekao. Ko zna da li će raditi klima.
Logičan izbor je auto.
Е, па, у Сегедину ти је 1,1 евро по особи, а исто није проблем за паркинг у молу.
Још кад би се цена путовања аутомобилом тако рачунала. А мош` мислити каква би рачуница била тамо где је карта за превоз 2,50 евра, а литар бензина исто ко код нас...
А штавише - имао си скоро па метро од Вука до Делта ситија (дуже се чека, ал је зато брже од метроа).

Како ће реалност горко да нас отрезни, као и толико пута... кад буде 200 динара карта.
Ево, већ можемо да чујемо да су ребалансом градског буџета смањена давања за здравство, за културу и за животну средину.
 
Poslednja izmena:
А штавише - имао си скоро па метро од Вука до Делта ситија (дуже се чека, ал је зато брже од метроа).
Ne mogu ovo da koristim idem sa kolicima. Nije udobno da da spuštam kolica i penjem u voz
Ja pričam za uslugu koju dobijam, zašto dati više para nego automobilom. Negde gde je usluga na vrhunskom nivou i vredna je svojim para zašto ne bi koristio prevoz kao recimo u budimpešti...
 
Па, у Будимпешти се знатно више користе кола него у Београду.
А појединачна карта кошта 134 динара.
А 90-минутна карта 225 динара!
 
Vrh