Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Каже ЦЛС, приход од наплате карата се преполовио у односу на прошлу годину.
Podatke koje iznosi CLS (ipak još jedan prilepak Đilasove flaster politike, a podsećam i ko je doveo prethodnu firmu koja se bavila naplatom karata) bih unekoliko uzeo sa rezervom. Debelom.
 

Kakvi sad kontrolori
Nisam njih video, ali pre neki dan Zelenjak bio sav plav od istih majica, samo sa drugim natpisom na leđima - kontrola saobraćaja.

Ni bele ne viđam u poslednjih par nedelja.
Ideja za slanje primedbi na korišćenje aplikacije, ali od strane vozača:
- da aparat kod vozača nije uopšte uključen i da se vozilo na trasi ne vidi u sistemu
- da se vozilo vidi kako na stanicu dolazi iz suprotnog smera
Dakle, ne samo klima, čistoća i sl, već neke stvari koje mogu da se odmah isprave tako što bi se nakon provere poslala poruka vozaču.
Pre toga treba da je dovedu u red jer povremeno ne prikazuje ni to.

U poslednje vreme ume da zabaguje toliko da bude neupotrebljiva sve dok ne obrišeš keš i podatke. Vrti one tri zelene tačkice, ali ne izbacuje igle za stajališta. Ni pretraga stajališta ne reaguje dok se to ne uradi. Reset ne pomaže, niti apdejt.

Ima tu dosta operativnih poteškoća.

Mene nervira kada se pojave isključeni sa sistema ili prođu prazni uključeni. Prvo mi se dešavalo na 38L (Kosmaj), drugo na 88 (Novi Beograd).

Terminusi i semafori im predstavljaju veliki problem. Npr. dešava se da prikaže dve 30-ice za 6 minuta u Ustaničkoj, da istovremeno obe budu u Birčaninovoj, a da se samo jedna puna pojavi posle 12 minuta. Kakva je to "hit and miss" estimacija kada ni sa obližnjeg terminusa ne može da potrefi? U Medaku je još gore. Tamo nema polazaka pa nema ni na jednom stsjalištu između Miška Jovanovića i Medaka 2, ali zato prikazuje poziciju na Dušanovcu. Ovo se ne popravlja već nedeljama. Užas. Totalno nepouzdano.

Pre neki dan mi kod Belvila došao pun solo BMC bez Solarisa na vidiku iza, iako je isalo 85 2min, 85 4min. Tek ga u Požeškoj sustigao s cela 2 putnika (opterećenje čitavih 1,25%) pa mi je bilo jasno da je tromog zglobnog Solarisa obišao drkav solo BMC negde oko Zemuna (do kog zvrji prazan oko podne), pokupio mu sve putnike na presedačkim stajalištima i prošišao semafor na samoj raskrsnici Omladinskih brigada i Đorđa Stanojevića, te ga iz tog razloga nisam video da skreće kad je solo naišao. Nisam imao vremena da kliknem za poziciju zgloba jer je ovaj vwć vrata otvorio, linija saobraća na 15 min a najbliže stajalište 89 je praktično u drugom bloku.

Toliko o prakričnosti IT pi*darija koje guraju bez osvrta na osnovnu uslugu. Meni je samo zglob dovoljan gde treba da bude i alatka na sajtu SJP (bgprevoz) sa sirovim realtime podacima (što dispečerski centar vidi vide i svi korisnici), kao što je to u Čikagu. Transparentan sistem onemogućava manipulaciju podataka.

Al dobro, bar je i kao takva aplikacija ipak razotkrila mit o dobrobiti mešanja baba i žaba, čak i na retkim dugačkim linijama izloženim višestrukim zastojima.
 
1. Није нов систем наплате почео да важи од 1. јануара
2. До скора није било озбиљне контроле

Дакле, тек следећа година у односу на претходну може донети неки пресек или рецимо новембар 2023. у односу на новембар 2022. Ова година у односу на претходну није индикатор ничега.
 
Jovanović odgovorio Šapiću: Potvrdio pad prihoda od karata, ali ne prihvata odgovornost
Gospodin Šapić je juče u intervjuu Tanjugu potvrdio navode CLS-a o značajnom padu prihoda od prodaje karata u javnom prevozu u poslednja tri meseca, ali to pripisuje nižoj ceni karata, što je besmisleno. Pa on sam je tvrdio da će niža cena karata dovesti do veće prodaje i bolje naplate, a desilo se upravo obrnuto. Zbog toga treba da preuzme odgovornost, a ne da relativizuje brojke i navodi lažne uzroke ovoga, izjavio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji gradski odbornik.

Gospodin Šapić takođe ne navodi činjenicu da se po novom sistemu proda dnevno oko 40 hiljada pojedinačnih karata (putem sms-a), a da se po ranijem prodavalo dnevno preko 60 hiljada i to po većoj ceni, navodi Jovanović.

Gradonačelnik ne navodi ni da još uvek ne postoji sistem praćenja prevoznika, pa grad isplaćuje pare iz budžeta prevoznicima paušalno, što otvara vrata za brojne zloupotrebe i pljačku budžeta, dodaje Jovanović.

Još jedan lažni razlog koji Šapić navodi za pad prihoda od prodaje karata jeste da je prevoz danas besplatan za srednjoškolce, a svako ko je ikada koristio gradski prevoz zna da oni ni ranije nisu nikada plaćali karte.
 
Klasična lupetanja Gangule. Nije da se nismo navikli na to. Po ovim sadašnjim cenama, realno jako teško za očekivati bilo kakvo povećanje prihoda, pa ne znam koliko da se poveća broj platiša. Dobro, kapiram da je cilj uspostavljanje nekog reda na prvom mestu, al ovo sa cenama je ipak preveliki populizam. Sve u ovih par godina skače gore, a on skida cene duplo sa nadom u povećanje prihoda, a povrh svega je i proširio listu neplatiša preko povlašćenih kategorija. Opet se vraćam na priču od pre da je totalni nonsens da penzioneri ama baš ništa ne plaćaju. Pa barem 500 dinara mesečno mogu. Apsolutno ne vidim niti jedan validan razlog da za tu kategoriju putnika prevoz bude potpuno besplatan. Paradoks je i to što treba da plaćaju oni koji prevoz baš moraju da koriste, a gore pomenuta grupa, koja realno ne mora u nekoj posebno velikoj meri, tj. mogu kako hoće uglavnom, ne plaća ništa. Cilj je valjda upravo zaposlene prebaciti na javni prevoz u što većoj meri, a zarad smanjenja gužvi u saobraćaju. No, znam da je glasanje posebno bitna društvena pojava u sistemima kao što je naš.
 
Наравно, Кешо, али то што пишеш су математика+основна логика, а те две госпође су овде народни непријатељи бр. 1.
 
Sinoć htedoh da kupim kartu. Imam sačuvanu karticu u aplikaciji. Kliknem kupi novu kartu, izaberem sve i kliknuo plati. PIše nije uspelo a meni uredno skinulo sa računa. I sad tamo na sredini nemam aktivnu karticu.. I posle trebaš sa njima da se prepireš
 
Само карту у физичком облику признајем с обзиром да је апликација ђубре.
 
Klasična lupetanja Gangule. Nije da se nismo navikli na to. Po ovim sadašnjim cenama, realno jako teško za očekivati bilo kakvo povećanje prihoda, pa ne znam koliko da se poveća broj platiša. Dobro, kapiram da je cilj uspostavljanje nekog reda na prvom mestu, al ovo sa cenama je ipak preveliki populizam. Sve u ovih par godina skače gore, a on skida cene duplo sa nadom u povećanje prihoda, a povrh svega je i proširio listu neplatiša preko povlašćenih kategorija. Opet se vraćam na priču od pre da je totalni nonsens da penzioneri ama baš ništa ne plaćaju. Pa barem 500 dinara mesečno mogu. Apsolutno ne vidim niti jedan validan razlog da za tu kategoriju putnika prevoz bude potpuno besplatan. Paradoks je i to što treba da plaćaju oni koji prevoz baš moraju da koriste, a gore pomenuta grupa, koja realno ne mora u nekoj posebno velikoj meri, tj. mogu kako hoće uglavnom, ne plaća ništa. Cilj je valjda upravo zaposlene prebaciti na javni prevoz u što većoj meri, a zarad smanjenja gužvi u saobraćaju. No, znam da je glasanje posebno bitna društvena pojava u sistemima kao što je naš.
Mnogim penzionerima je 500 dinara jako puno, koliko god to možda čudno zvučalo, a pored toga oni, za razliku od ostalih, nemaju alternativu da odu peške.

Jeste u pitanju kupovina biračkog tela, ali je, ako stavimo motive na stranu, odluka ispravna.
 
Ovo je neko moje viđenje stvari, od kada je počeo novi sistem naplate, red vožnje kao da ne postoji. Spadam u kategoriju putnika koji imaju besplatnu kartu za prevoz, međutim ne bih platio ni 50 din ako mi autobus nije došao po redu vožnje. Obično koristim 3A nakon 17h u smeru ka gradu, i čekam ga uvek 30 minuta. Pre neki dan sam 36 čekao 40 minuta, jer je išao samo jedan autobus u krugu umesto dva. Kada se to sve ispegla, i kada svaki polazak bude ostvaren, onda možemo da pričamo o nekoj naplati. Do tada treba oni putnicima da plaćaju što u centru Beograda a i šire čekaju prevoz, tj određenu liniju 30+ minuta.
 
@končar
A vidiš mnogim penzionerima je smešno dati i 3000, a kamoli 500 dinara. Mom dedi na primer. Penzija preko 80000. Mislim, to kad čitam te žalopojke o katastrofalno niskim penzijama, kao da se one stiču tako što se pola života provede u kući. Zaista ne mogu da ulazim u to, i ne želim. Ko je radio vala, ima i neku kakvu takvu penziju, gde tih 500 dinara ne može nikako da ugrozi egzistenciju. Pa to nije ni 5 evra. To, ako tako gledamo, ko zna koliko je porodica socijalno ugroženih sa više i od dvoje dece. Dal imaju stan, dal oba roditelja rade i za koje pare, i tako dalje. Mnogo široko socijalno pitanje. Sve ima svoju cenu, dal pričali o robi ili uslugama, a ko šta može sve sebi da priušti, opet jako široka tema. U svakom slučaju, i dalje sam pri stavu da se ne mogu očekivati iole smisleni prihodi od naplate prevoza, ako se isti gurne u tešku socijalnu kategoriju. Onda treba i takva usluga da bude, da ne budem shvaćen pogrešno, al to je ono čuveno koliko para toliko i muzike. Kad se do sad nisu mnogo hvatali za novčanike, sa dodatno smanjenim prihodima sigurno neće odvijati više, pa tako dolazimo do toga da će se prevoz na kraju svesti na takav nivo, da će ga koristiti samo oni koji apsolutno nemaju nikakvu drugu alternativu. E onda nam sledi kolaps u svakom smislu te reči. Nadam se da do toga neće doći naravno.

Ovo je neko moje viđenje stvari, od kada je počeo novi sistem naplate, red vožnje kao da ne postoji. Spadam u kategoriju putnika koji imaju besplatnu kartu za prevoz, međutim ne bih platio ni 50 din ako mi autobus nije došao po redu vožnje. Obično koristim 3A nakon 17h u smeru ka gradu, i čekam ga uvek 30 minuta. Pre neki dan sam 36 čekao 40 minuta, jer je išao samo jedan autobus u krugu umesto dva. Kada se to sve ispegla, i kada svaki polazak bude ostvaren, onda možemo da pričamo o nekoj naplati. Do tada treba oni putnicima da plaćaju što u centru Beograda a i šire čekaju prevoz, tj određenu liniju 30+ minuta.

Ja koristim liniju povremeno, i nikad mi se nije desilo da je baš toliko nema. Jedan ili dva autobusa teško da su ostala po pravcu. Nego ti baci pogled malo na Topčider u špicu, pa će ti biti jasno zašto je nemoguće održati bilo kakav red vožnje na toj liniji. Kad završiš školu, pretpostavljam da si maloletan, slobodno nastavi sa istom filozofijom. Napisah već gore šta nas mogućno čeka, ako se nastavi sa takvim razmišljanjem. Mada, verujem da i političarima to odgovara. Mogu da se pravdaju do besvesti, i nastave da ovako ne ulažu ni izbliza dovoljna sredstva za prevoz, pa nam ostaje samo da maštamo da ćemo ikad dostići nivo jednog Beča ili Budimpešte. Ne treba ići dalje od ova dva grada. Tu su nam, ima gomila naših ljudi, plus ih je većina videla makar turistički, pa znaju otprilike bar kako bi javni prevoz trebao biti organizovan.
 
Ko je radio vala, ima i neku kakvu takvu penziju
Pa imao je, dok mu država, partija i Nelečeni nisu pokrali pre par godina. 700 miliona evra su država i partija pokrali od penzionera od 2014.
gde tih 500 dinara ne može nikako da ugrozi egzistenciju.
Ali ipak, slažem se sa ovim. Po meni bi bilo ok da penzioneri plaćaju 500, eventualno simboličnih 300 dinara mesečno odnosno 6.000 ili 3.600 godišnje za javni prevoz.
Onda treba i takva usluga da bude, da ne budem shvaćen pogrešno
Pa već i jeste. XD U 70% vremena gde god da sam u gradu ulazim u vozila koja su večito prepuna. Tek ponekad imam komfor da se vozim vozilima koja ne pucaju po šavovima.
Takođe, i ovo leto su i GSP i privatni hohštapleri smandrljali sa većinski neispravnim klimama. Evo, prošlo im je i ovo leto, izvukli su se i ovaj put. Sad čak i da naiđu neki dani kad će da bude vrućinčina, oni se samo izvade na foru ''a pa jbg, prošlo je leto, ne palimo klime u vozilima van leta... Taa-taa.''
E onda nam sledi kolaps u svakom smislu te reči.
Ja sam pri stavu da kolaps svakako sledi, pošto je u Beogradu stanje i saobraćaja generalno, i javnog prevoza, sve gore i gore. A kako ne bi i bilo, kada em što se ne ulaže dovoljno u JGP, em nema ko da vozi, em se pritom grad tovari ljudima, sadržajima i automobilima a 2//3 površine su mu i dalje saobraćajno nepromenjene u odnosu na 19. vek. Sve i da Beograd magično dobije 5 milijardi evra da uloži samo u saobraćaj, opet bi jedva neki boljitak doživeo jer nema tih para koje mogu da isprave 100+ godina slepila i kriminala u vođenju Beograda, uz tek poneke kratke izlete razuma i poštenja.


P.S.
I dva fun fact-a, za kraj:
700 miliona evra iznosi suma koju je država otela penzionerima pre nekoliko godina
600 miliona evra iznosi suma koju je država bacila na prenos šutiranja lopte pre dve godine.
 
Poslednja izmena:
@končar
A vidiš mnogim penzionerima je smešno dati i 3000, a kamoli 500 dinara. Mom dedi na primer. Penzija preko 80000. Mislim, to kad čitam te žalopojke o katastrofalno niskim penzijama, kao da se one stiču tako što se pola života provede u kući. Zaista ne mogu da ulazim u to, i ne želim. Ko je radio vala, ima i neku kakvu takvu penziju, gde tih 500 dinara ne može nikako da ugrozi egzistenciju. Pa to nije ni 5 evra. To, ako tako gledamo, ko zna koliko je porodica socijalno ugroženih sa više i od dvoje dece. Dal imaju stan, dal oba roditelja rade i za koje pare, i tako dalje. Mnogo široko socijalno pitanje. Sve ima svoju cenu, dal pričali o robi ili uslugama, a ko šta može sve sebi da priušti, opet jako široka tema. U svakom slučaju, i dalje sam pri stavu da se ne mogu očekivati iole smisleni prihodi od naplate prevoza, ako se isti gurne u tešku socijalnu kategoriju. Onda treba i takva usluga da bude, da ne budem shvaćen pogrešno, al to je ono čuveno koliko para toliko i muzike. Kad se do sad nisu mnogo hvatali za novčanike, sa dodatno smanjenim prihodima sigurno neće odvijati više, pa tako dolazimo do toga da će se prevoz na kraju svesti na takav nivo, da će ga koristiti samo oni koji apsolutno nemaju nikakvu drugu alternativu. E onda nam sledi kolaps u svakom smislu te reči. Nadam se da do toga neće doći naravno.



Ja koristim liniju povremeno, i nikad mi se nije desilo da je baš toliko nema. Jedan ili dva autobusa teško da su ostala po pravcu. Nego ti baci pogled malo na Topčider u špicu, pa će ti biti jasno zašto je nemoguće održati bilo kakav red vožnje na toj liniji. Kad završiš školu, pretpostavljam da si maloletan, slobodno nastavi sa istom filozofijom. Napisah već gore šta nas mogućno čeka, ako se nastavi sa takvim razmišljanjem. Mada, verujem da i političarima to odgovara. Mogu da se pravdaju do besvesti, i nastave da ovako ne ulažu ni izbliza dovoljna sredstva za prevoz, pa nam ostaje samo da maštamo da ćemo ikad dostići nivo jednog Beča ili Budimpešte. Ne treba ići dalje od ova dva grada. Tu su nam, ima gomila naših ljudi, plus ih je većina videla makar turistički, pa znaju otprilike bar kako bi javni prevoz trebao biti organizovan.
Nisam maloletan, imam 33 godine, i vrlo dobro znam za stanje tog dela u Topčideru, jer sam vozač, pa izbegavam taj pravac. Međutim evo konkretno danas sam čekao 32 minuta liniju 3A, dok su u smeru ka Kneževcu za to vreme otišla ukupno 6 autobusa. Nakon 9 minuta jedan je otišao za garažu, a ovaj polazak što je došao u 18:05 trebao je da krene iz Kneževca u 17:34h. Hoću da kažem da se oni gore na okretnici odmaraju, i čekaju naredni polazak, ne mareći za putnike. A kada sam pitao vozača za liniju 36, zašto ima samo jedno vozilo, rekao mi je da drugi vozač vozi od ujutru neke sportiste na Adi, i da ne zna kada će završiti. Dakle svaki drugi polazak je bio ostvaren iz Prokopa u smeru ka Savskoj, tj na 40 minuta. Bio sam u svim pomenutim gradovima, zapravo svuda po EU, tamo je prevoz tačan u minut, da ne kažem u sekund.
 
@Bender Rodriguez
Slažem se da su im uzimali, kao što su uzimali i meni i ostalim zaposlenima u javnom sektoru i JKP. Al nije baš da im ništa nisu vraćali. Nama kroz solidarnu pomoć od famoznih četrdesetak hiljada, a njima kroz jednokratnu pomoć, i naravno povećanja. Primera radi, moja baba sad ima uveliko preko 40000, a u to neko vreme kad su uzimali oko 25000, a deda tada oko 50000. Ako proture i ovo povećanje od nove godine, deda će ići preko 90000 uveliko. Pa nama u GSP-u nikako nisu tako rasle plate zadnjih već koliko godina. Vozačima jesu nešto više kroz ugrađene stimulacije. Samo želim reći da ne mislim da ova država baš toliko zapostavlja penzionere, i da nije tolika greda da plaćaju i nešto simbolično kako i sam kažeš. Meni prevoz, opet, nije toliko loš i ne guram se baš mnogo, niti čekam dugo, al mi je, moram biti realan tu, radno vreme od 7h do 15h. Često se vraćam posle za grad, i naravno da sam svestan velikih gužvi oko pet sati popodne. Sa klimama isto nemam tako loše iskustvo ovog leta, al jes bilo češće lošije kod privatnika, dobrim delom i zbog vozila.

@NecaBG
Izvini onda. Pomislio sam na konto tvoje tvrdnje da imaš pravo na besplatan prevoz. Iskreno, meni firma oduvek uplaćuje mesečnu, iako eto radim u GSP-u. To što se desilo na liniji 36, prosto nametnuto GSP-u kao operateru i to je to. A za trojku rekoh već. Ni bog otac ne može da je uklopi u ikakv red vožnje. Em se prave gužve kod Mostara, em je Topčider postao ogromni saobraćajni čep na svakodnevnom nivou, pogotovu u smeru prema centru. Nema tu govora o nekom blejanju, mislim namernom, po okretnicama, već jednostavno imaju i ti ljudi pravo na kraću pauzu, tipa 5 minuta, jer ne mogu vrteti krugove kao ludi hrčci po ceo dan, a kako trasa nije baš mnogo duga, plus ima više jakih čepova, apsolutno je nemoguće da ide u pravilnim taktovima. Na kraju krajeva, za celo to stanje od Topčidera do Rakovice, najmanje je kriv GSP. Za to su odavno trebale da robijaju neke mnogo veće glave, al znamo svi dobro da je ovdašnji sistem izuzetno zaštitnički nastrojen prema svim glavnim i odgovornim strukturama.
 
Slažem se da su im uzimali, kao što su uzimali i meni i ostalim zaposlenima u javnom sektoru i JKP. Al nije baš da im ništa nisu vraćali. Nama kroz solidarnu pomoć od famoznih četrdesetak hiljada, a njima kroz jednokratnu pomoć, i naravno povećanja.
Prvo, nema tu povećenja, to je samo vraćanje onoga što su prethodno oteli.
Drugo, zamisli da ti i ja imamo ugovor po kome ti ja, na osnovu tvojih decenija rada, svakog meseca dajem 10 jabuka. Onda ja odlučim odjednom, protivustavno i protivzakonito, da ti otfikarim deo toga što ti sleduje, i da ti 2 godine dajem po 6 jabuka, pa posle 2 godine 7 jabuka, i tako po nekoliko puta... ČAK i da jednog dana ja ponovo počnem da ti dajem 10 jabuka, ja ću s takvim sistemom tebi na kraju dati manje jabuka nego što bih ti dao da smo ostali na dogovoru kakav je nekad bio. Kraće rečeno, čak i da se iznosi penzija vrate na ono kako su bili, opet se nikad neće nadoknaditi ono što je pokradeno u toku ovih godina dok su se ''povećavale'' postepeno.
Primera radi, moja baba sad ima uveliko preko 40000, a u to neko vreme kad su uzimali oko 25000, a deda tada oko 50000. Ako proture i ovo povećanje od nove godine, deda će ići preko 90000 uveliko.
Da, ali uračunaj na to i inflaciju i druge pljačke. Na kraju, kad se sve sabere i oduzme, mislim da penzionerima čak ni sa tim najavljenim povećanjem ništa neće biti povećano u smislu povećano u odnosu na to kako je bilo pre 10 godina. Samo će im biti vraćena primanja na ono što su nekad bila, i to OPET uz izostavljanje odnosno nevraćanje onoga što je pokradeno prethodnih 10 godina.
Samo želim reći da ne mislim da ova država baš toliko zapostavlja penzionere, i da nije tolika greda da plaćaju i nešto simbolično kako i sam kažeš.
Da li zapostavlja, ne bih znao da kažem napamet i to je opširna tema. Ali ono što znam da je da ako je neko radio pošteno i vredno - a ima takvih u ovoj zemlji i dalje - da jedna banda bitangi, probisveta, ponavljača, lopova i kriminalaca bez dana radnog staža, drugima otimaju ono što su sami zarađivali i odvajali nekoliko decenija.

Ali da, smatram da je ok da se plaća nešto. I pogrešno sam se izrazio pod ''simbolična cena''. Može i tako da se nazove, ali ja bih je više smatrao kao ''ispomoć'' ostalim platišama odnosno kategorijama. Dakle, kao nešto gde bi i penzioneri dali svoj mali doprinos javnom prevozu.
 
Naravno da tu ima i inflacije, kao i za sve nas. Razumem vrlo dobro o čemu pričaš, al sam hteo reći da su im zasigurno penzije rasle više nego plate u pojedinim državnim sektorima. Na kraju krajeva, normalno je da i dosta komuniciram i sa babom i sa dedom, i nisu se nešto bunili ni onda, a još manje sada. Verovatno razumeš šta hoću da kažem. Podržavali su ove i onda, a to čine i sada. Za većinu ne znam naravno, al ovi moji uopšte nisu nezadovoljni. Al dobro, nije to tema svakako, i da slažemo se na kraju da treba bar da kako tako učestvuju u plaćanju prevoza, makar i zbog svih ostalih platiša, a povrh svega ne treba beogradski penzioneri da budu baš toliko povlašćeni u odnosu na vršnjake iz raznih drugih gradova, naselja i sela u ovoj zemlji.
 
Kontrola karata u trolejbusu 28, idu dva obična kontrolora koja rade za JKP Naplatu prevozne usluge zajedno sa dvoje komunalnih milicajaca. Veći deo putnika je imao karte.


Pogledajte prilog 171777

U principu ovako kontrola izgleda u mnogim Evropskim zemljama, odnosno idu u tandemu policajac prevozničke firme (ili ti u našem slučaju Komunalac) i kontrolor ili nekada 3 policajca prevozničke firme koji kontrolišu karte bez ikakvog kontrola.
Ako se budu držali ove formule da šalju "Bele" sa kontrorolima uspeće da održe sistem, a ako ne ništa neće uraditi i ostaće sve isto, a ozbiljne pare su bačene..
 
Ipak ne mogu da 'održe sistem', bilo kakav, sa ovom cenom. Sa duplo boljom naplatom - što neće biti - neće dostići prihode od pre... inflacije. Smešno.

Naebo je ko u Beogradu dođe na vlast posle ŠČ uprave.
 
Takođe, i ovo leto su i GSP i privatni hohštapleri smandrljali sa većinski neispravnim klimama. Evo, prošlo im je i ovo leto, izvukli su se i ovaj put. Sad čak i da naiđu neki dani kad će da bude vrućinčina, oni se samo izvade na foru ''a pa jbg, prošlo je leto, ne palimo klime u vozilima van leta... Taa-taa.''
Od ovog leta GSP je uveo jedan novitet vezano za klime kod Solarisa, a to je da zaključaju sve prozore i preko dana kad radi klima sve je u redu, ali onda uveče majstori lepo ugase klimu i u autobusu pakao. Kad je poluprazan bus i nije toliki problem, ali preko veče uđoh u punu 56-icu gde su svi prozori bili zaključani i klima ne radi pa je bio osećaj ko u saunu da sam ušao, a napolju 19 stepeni.
 
Nije uveo GSP, jer ne postoji nikakva naredba za tako nešto. To se pojedini vozači prave pametni, jer imaju četvrtku kod sebe. Niko to neće proveravati na pregledima ili servisima, pa ostaje jedino da to prosto prijavite. Nema vozač u suštini pravo da ide tako, i na svoju inicijativu zaključava prozore zbog klime. Ili ako to već radi, neka posle iste otključa. Pa valjda im je jednostavnije da na okretnicama provere dal je neki prozor otvoren, nego da ih otključavaju i zaključavaju svaki dan. Možda su to na CAF-ovima radili ranije i u garaži, a evo i ja kao stanovnik Labudovog brda koristim 56, pa nisam još naleteo na Solarisa sa zaključanim prozorima. Definitivno smatram da to ne treba raditi. Klima kad radi kako treba, ako i jeste neki prozor otvoren, apsolutno ništa posebno neće da smeta. Ne treba ih otvarati svakako kad klima radi, al ako i bude neki otvoren teško da može posebno uticati na njen rad. Kad je slaba, kao u slučaju više tipova vozila i u GSP-u, i kod privatnika, isto joj dođe dal su otvoreni ili zatvoreni prozori. Mislim, za putnike je u tim slučajevima bolje i otvoriti prozore, al kad radi kako treba, pored stalnog otvaranja vrata, ništa posebno neće smetati, niti umanjiti učinak klime taj neki otvoren prozor. Aj sad, što je baš ono retko, verovatno bi već bila smetnja da se otvore svi ili većina da tako kažem.
 
@Kesha

Nisam znao da je to do vozača, ja rekoh zaključavaju tamo po pogonima zbog kilme. Kako bilo, stvarno potpuno besmisleno. Prijavio sam par vozila pa da vidimo hoće li preduzeti nešto
 
Vrh