Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Каква монтипајтиновска мелодрама. Паз' ти ово, ноћни превоз бесплатан, па ште ће онда јадни таксисти... :ROFLMAO:

Сад већ почињем да мислим да се он спрда са нама. А не, ипак је то Намбић, тако да то није могуће...
 
Taman se ponadah da ce nesto dobro, neki pomak izaci iz svega ovoga, na kraju ce sve ovo ispasti sarena laza. Umesto da se dnevni (redovni) prevoz produzi do 1 ujutru, a nocni za sve posle, sa posebnom cenom karte, oni ce ugasiti i to malo i bednog nocnog prevoza sa ovom odlukom
I dalje je na snazi odluka o radnom vremenu ugostiteljskih objekata (do 24, odnodno 01 petkom i subotom) i puštanju muzike (do 23 odnosno do 24č, za bašte sat ranije).
Iako se to sve sabije poštuje :)
Noćni prevoz treba da bude u skladu sa radnim vremenom ugostitelja. Ako je fajront u 12, nema baš mnogo smisla da poslednji polazak "dnevne" linije bude 1 jedan iza ponoći.
Ideja sama po sebi nije loša, vredi razmišljati u tom pravcu i razraditi je dalje. Mogli bi da npr produže rad nekih linija koje se poklapaju sa trasom noćnih linija, dakle ne svih...
Ali, da smo ti i ja direktori GSP, da li bi se tako lako odrekli makar tog dela prihoda? Ja ne bih :)

Mada, više mi se dopadao onaj sistem sa privatnicima, pre Korone: kondukter(ka) u vozilu i polasci na pola sata.
Od kada je preuzeo GSP, to je haos.
 
Из којих год да је побуда ово спуштање цена, ја подржавам. А ви се стручњаци буните и даље што је нешто појефтинило... Ово само на овом форуму има. :ROFLMAO:
 
Znači i noćni pijanci su povlašćena kategorija. Šta ćemo sa dnevnim alkoholičarima i narkomanima, mislim red je da se i oni voze besplatno, ili uvesti povlašćenu kategoriju, ali da je mesečna 500. Jedino ta nije pošteno pojeftinila. Znači za nezaposlene, studente i dnevne pijandure 500 din. A može i 0. To neka bude vest za prekosutra.
 
Očekujem novi spin na sledećem obraćanju: "aha, znači vi ste protiv jeftinijeg prevoza" :)

Изгледа као да Шапић чита Беобилд и све за шта смо га испљували први дан је променио, међу првима сам и напао овде нове мере, сад нам једино остаје прича да ће појефтињењем карте и бесплатним ноћним превозом да пропадне ГСП, па да тражимо да врати старе цене,

ако на тренутак ставимо у страну Шапића, Намбију, Вучића итд што се мене тиче 50 дин је боље од 90 дин, 2500 дин је боље од 3275 дин и бесплатно је боље од 150 дин

ајде баш да видимо шта ће бити,
а ГСП ионако никад није ни функционисао нормално, нити је пружао редовност, сугурност и комфор каква год да је била цена карата.
 
Doktore Šapiću, znam ta čitate ovu temu.
Treba da ostanu: validatori sa GPS praćenjem (ali da se personalizovane kartice ne validiraju), aplikacija, kartice obe vrste, kupovina na svim trafikama.
Treba da se promeni: cene dopuna i cene pojedinačnih karata da se drastično smanje, uvedte i papirne karte sa QR kodom, treba da se poboljša i stabilizuje aplikacija, da se poštuje red vožnje, da se vozila peru, da ne smrde i da ne kaplje klima sa plafona, da na displejima piše stvarna trasa (potražite na google: "Filip Vukša"), da vozači ne voze kao manijaci.... pa onda tek onda možete očekivati civilizovan prijem kontrolora u vozilima. Pogledajte i kako izgledaju stajališta, kako izgleda npr. stajalište kod Dejtonke prema Brankovom mostu...
Narod i ne zanima toliko "Kentkart" koliko ga zanima pouzdan i bezbedan prevoz koji - radi.
 
Poslednja izmena:
Gangula, može vaučer na 15 vožnji besplatno svaki mesec za sve sa prebivalištem u :pob:. To za nas koji nismo dobili izlet, Sport Vision, bazen itd. Da se vozimo opušteno bez straha od stranačke milicije. Hvala i poyy.
 
Ljudi, opet morate da imate naplatu karata, i sa besplatnim prevozom! Da li ćete da poklonite posetiocima Beograda, uključujući famozne 'bugarske turiste' vožnje, a vi da plaćate? Tj. da plaćate za njih. Kad sam bio u Talinu, poslom, normalno, platio sam kartu, i to debelo.

Manite se utopija i eksperimenata (ostalo to ovde od Kardeljevog vremena), treba da radimo kako i svi ostali. Kakav Infostan, kakve budalaštine.
 
Pa i RTS se i sluša na radiju, a i ako ga neki i ne gledaju i ne slušaju, on makar prikuplja i čuva građu kao audiovizeuelni arhiv i redovno prati kulturna dešavanja... stoga je i "pretplata" prevaziđen naziv takse.
 
Ljudi, opet morate da imate naplatu karata, i sa besplatnim prevozom!

Nije baš ljudi, nego čovek mislim da je jednina to predložila... MC_

S druge strane desetoro ljudi primećuju da ne treba samo korisnik javnog prevoza da snosi troškove istog i to iz više razloga i navode da plaćamo svašta nešto jer postoji opšti interes, koristili uslugu ili javno dobro neposredno ili ne, e to su već ljudi...
 
A da ja tebi naplatim prislilno nesto sto ne koristis?

Sent from my moto e(7) using Tapatalk

Zajednica ima pravo da ti naplati prisilno.
Svi placamo zdravstveno osiguranje, i kada ge na koristimo.
I penziono osiguranje placamo iako ga koristimo posle mnogo godina.
Prinudna solidarnost je temelj drustva..
Ako je interes zajednice da platis za GSP, platices.
Posobena porez mogli bi da uvedu na vlasniek automobila u Beogradu, narocito dzipova. Time bi se namakao deo novca za besplatni GSP.
 
Sada sam pročitao 15 stranica diskusije da uhvatim nit, i da uopšte ispratim sumanuti sled događaja. Direktor CLS mi je skrenuo pažnju na samo jedan od članaka, verovatno prvi, i ja sam mu odgovorio da sam se prijatno iznenadio zbog:
1) uprošćavanja sistema
2) besplatnog prevoza za đake i srednjoškolce, što sam u okviru raznih organizacija ili samostalno javno zagavorao još od 2013.godine.
3) nepersonalizovane karte na duži period, kao ova 1000 dinara za nedelju dana.
4) zaokruživanje cene prevoza, što jako olakšava planiranje potrošnje i plaćanje kešom.

Tek detaljnom analizom istorije događaja u poslednjih nedelju dana dolazim do zaključka da se promene uvode navrat nanos, da se cena menja iz sata u sat, a razlike u predloženim cenama ove ili one karte je +/- recimo 30 novih zglobnih trolejbusa koje ne kupujemo već jednu ipo deceniju. A javni prevoz nam je najveći gutač budžeta, pri čemu se sa vremenom samo pogoršava. U našim ekonomskim uslovima cilj tarifne politike treba da bude veći ili jednak prihod od prodaje karata, ne manji, jer i sada su investicije u tehnička unapređenja premale!

Takođe, dodao sam bio peticiju za noćni prevoz do svih predgrađa (ne da se završi u Sremčici i Pinosavi samo), i važenje dnevnih karata u noćnom. Sada, jako se bojim kvaliteta tog besplatnog noćnog.

Umesto šta ne valja, da dam neke smernice predloga rešenja:
1) Neka vrsta validacije sa brojanjem putnika i utvrđivanjem tipa poništene karte bi morala da ostane, ako zaista želimo da razvijamo metro, BG:VOZ, i integrišemo naselja van Beogradskog okruga koja gravitiraju Beogradu sa nekim skupljim, ali jedinstvenim tarifnim sistemom. BG:VOZ, metro, i autobuske linije van Beogradskog okruga moraju imati zatvoren sistem naplate. Kod autobusa za, na primer Opovo ulazak samo na prednja vrata, vozač kontrolor.
2) Karta za pola sata 60 dinara, karta za 90 minuta 100 dinara, karta za 2 zone 150 dinara, za pojedinačne karte.
3) Dnevna 200 za jednu, 300 za dve zone.
4) Za finasijski nesamostalno stanovništvo: đaci, srednjoškolci, invalidi, trudnice, majka deteta do godinu dana besplatno. Studenti, penzioneri mesečna karta 1000 dinara. Zaposleni jedna zona 3000 dinara, dve 4500. Karte za nepovlašćene kategorije nepersonalizovane.
5) Raznovrsnost mogućih sistema naplate, bankarskom kartom sa štampanjem karte, kartomati, kiosci, QR kod.
6) Sačuvati sistem sa tač skrin uređajima i praćenjem transporta.
7) Kontrolori obrađuju i primedbe. Osim pisanja prijava, primaju prijave za prljava vozila koja ne poštuju red vožnje na primer.
 
Zajednica ima pravo da ti naplati prisilno.
Svi placamo zdravstveno osiguranje, i kada ge na koristimo.
I penziono osiguranje placamo iako ga koristimo posle mnogo godina.
Prinudna solidarnost je temelj drustva..
Ako je interes zajednice da platis za GSP, platices.
Posobena porez mogli bi da uvedu na vlasniek automobila u Beogradu, narocito dzipova. Time bi se namakao deo novca za besplatni GSP.
Zapravo, ima dosta ljudi koji rade na crno, ne uplaćuju doprinose, nemaju zdravstvenu, ne uplaćuju penziono...
A pošto smo po menatiltetu takvi da u svakom propisu tražimo rupu kako da zeznemo sistem, možeš da očekuješ da će ti džipovi i ostali luksuzni automobili - da se registuju na neku foru van Beograda... i od toga bi se razvio unosan biznis.

Ove stvari treba da budu što jednostavnije da bi funkcionisale.
 
Ako je to to od Šapića, onda da ponovo iskomentarišem.

Da krenem od poslednje vesti - besplatan noćni prevoz. To je stvar koja će najverovatnije krenuti naopako. Noćni prevoz će u jednom trenutku postati ogroman gubitak za budžet, što znači da će ga sigurno jednog dana ukinuti, ako prethodno ne vrate da se plaća. Sam po sebi je ionako beskoristan, jer ima malo polazaka, koji obavljaju daleko veću kilometražu, malo putnika, a rad se mnogo više plaća. Umesto besplatnog prevoza, trebalo je jednostavno uvesti isti način plaćanja, odnosno staviti planirane cene i vrste karata tako da uključuju i noćni prevoz. 50 dinara za to je daleko bolje nego besplatno ili 150-200 ili koliko god se dokle plaća. Taksisti i drugi prevoznici neće ništa izgubiti ovim besplatnim prevozom, jer je učestalost polazaka i dalje niska.

Uvođenje dnevne i smanjenje cena - pozdravljam. Ono što ne pozdravljam je očigledna neorganizovanost i cenkanje, bez ikakvog razmišljanja i proste matematike. Niska cena i dalje ne znači da bi eventualno neplaćanje bilo neopravdano, ali svakako bi bilo sramotno. Ako im je cilj da izjednače kvalitet i cenu - to je super, ali ne treba onda stati na niskom kvalitetu. Pretpostavljam da se nadaju da će se povećati naplati, pa time onda da mogu da unaprede kvalitet.

Ali to se neće desiti. Zašto? Zato što se ukidaju mnogi načini kupovine karata, a preostaju oni koji su za nas malo komplikovani, posebno za starije osobe. To naravno ne znači da ne treba da se nauči, ali nema uopšte razloga da se ukidaju drugi načini kupovine karata, pa i njihovo odlaganje. Kada sam prvi put posetio Beč, bio sam malo šokiran da se kod njih i dalje prodaju papirne karte koje se kucaju na nekim starim aparatima. Ali onda sam video da se karte mogu kupiti i digitalno, u tramvajima, kod vozača i na većini stanica - odnosno na svakoj stanici metroa. I nema ama baš nikakvog razloga da se ukidaju papirne karte, jer ne koriste svi pametne telefone, a ni platne kartice. Što više mogućnosti, to je bolje.

I tu naravno dalje ide sistem za informisanje. U vozilima ionako nema mapa gradskog prevoza, kao ni za tu konkretnu liniju. Isto tako nema elektronskih načina informisanja, osim busplus aparata, koji su ionako često zabagovani.

Ceo naš sistem mi se čini onako šturo urađeno, bez korišćenja postojećih sistema u vozilima. Vozila se danas prave sa zvučnicima, sistemima za praćenje, tim "opasnim" stop tasterima za najavu izlaska. Sve to naši ljudi ignorišu, pokidaju, pokvare i uklone, a onda dođe budženje neko kako bi se to sve vratilo. Nekako imam osećaj da bi to neko konačno hteo da uradi, ali da nailazi na otpor. Za potpuno uređenje javnog prevoza u Beogradu potrebno je ceo sistem od nule napraviti, jer menjanje postojećeg bi trajalo duže.
 
Neke od mera su mnogo populističke, kao taj noćni prevoz free tu se direktno dodvoravaju mladima kao i sa onih 2x 100e... Bće gužve vikendom, jeste kao dobro da ne sedaš za volan ako si pijan, ali ako imaš za izlazak i alkohol treba da imaš i za prevoz nazad...

Sniženje dnevnih cena karata pozdravljam jer smo siromašno društvo i sve je poskupelo, znam da i tu ima populizma, sns ne dobija moj glas u svakoj varijanti i da dube na glavi ispred mene 😊 uz da litar mleka i 300g bureka sa sirom smanje na 50rsd... ipak nemaju moj glas, ali pozdravljam cenu i plaćaću je...
 
Vrh