Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Apsolutno si u pravu, ja sam jedan od mladih i bas sam spomenuo kako je to za mene lično dobro i korisno, al rado bih i plaćao 300 dinara noćni, samo da uvedu polazak u 2:10 sa Trga Republike i da vrate solo autobuse kao sto su radili dok je drzao Curdic, a sada kada Lasta radi 304N, ide mali minibus koji je prepun i još su sad stavili nas minibus da ide do Mokrog Luga i kruži dodatno. Tako da sa ovako ocajnom uslugom dnevnog i noćnog prevoza su ovakve cene i dobre
 
Из којих год да је побуда ово спуштање цена, ја подржавам. А ви се стручњаци буните и даље што је нешто појефтинило... Ово само на овом форуму има. :ROFLMAO:

ма није то спорно, спорно је што хоће каки, неће каки. а и питање је како ће да се финансијски покрије бесплатан ноћни превоз

Sutra u 10.30h je vanrednaa konferencija Kentkarta. Biće veoma zanimljivo.


ај у 100 марке да су продали граду цео систем за неке сумануте паре
 
Vlasnistvo grada je sva oprema ( validatori , GPS,) njihov je softwere .
Nekada je nocni bio besplatan uz markicu
 
Zapravo, ima dosta ljudi koji rade na crno, ne uplaćuju doprinose, nemaju zdravstvenu, ne uplaćuju penziono...
A pošto smo po menatiltetu takvi da u svakom propisu tražimo rupu kako da zeznemo sistem, možeš da očekuješ da će ti džipovi i ostali luksuzni automobili - da se registuju na neku foru van Beograda... i od toga bi se razvio unosan biznis.

Ove stvari treba da budu što jednostavnije da bi funkcionisale.
Kao u Londonu. Kada udje u grad preko registracije se detektuje vlasnik i naplati mu se porez.

Moguce je da je ideja da se naprav i novi projekat, novi validatori, novi trosak i neka dobra SNS firma da zaradi.
 
Navijam da interventna kontrolise putnike pa da ne placam 🤣
 
Vlasnistvo grada je sva oprema ( validatori , GPS,) njihov je softwere .
Nekada je nocni bio besplatan uz markicu
Da alimsu validatori pod šiframa koji ovi neće da daju. Zanimljiva je ta logika da Grad nikada nije imao svoju informaciju oko lokacije vozila niti o polascima privatnika...pa je sav obračun vršio po osnovu informacije koje je dobijao od Kenkarta.

Svakako i ako se bude nabavljala nova oprema GPS praćenje će da ostane...

Na stranu ovo ludilo i nepoznavanje prostoh matematičkih funkcija...sve predloženo je korak napred da napokon imamo jedan sistem koji će donositi kakvu takvu naplatu. Još da izanaliziraju sve cene...po osnovu možda korišćenja personalizovanog BusPlusa...pa da vide koliko prosečna osoba dnevno menja prevoza i u kom intervalu...ako imaju te podatke mogu lako napraviti najoptimalniju cenovnu politiku...bez nekih rupa koje mi Srbi svaki minut tražimo.
 
Nekada je nocni bio besplatan uz markicu

Ја у студентским годинама пролазио са RailPlus картицом на 31Н. Увек био један те исти кондуктер, звали га Шиптар јер није умео да бекне на српском ништа. Пролазила фора.
 
Da se nadovežem na pisanje @relja i @marrecar

1. Besplatan noćni prevoz


Za ovakvu odluku uopšte nisam, zato što je tu glavni problem isplativost sistema. Šta meni ili nekome drugome znači besplatan noćni prevoz, ako isti nismo u mogućnosti da koristimo.

Godinama se drže jedne te iste trase, uz minimalnu promenu istih, iako se nebrojeno puta sve to vreme govori o tome da moraju daleko bolje i daleko više noćnih linija i polazaka da bude. Nedavno nam je prezentovana reorganizacija noćnog prevoza gde su uvrštene i neke ideje i predlozi koji su proistekli odavde, ali opet polovično i ponovo bez pokrivanja određenih krajeva i naselja. Umesto rada na implementaciji tog plana uz poboljšanje istog, imamo da se noćni prevoz sve više i više smanjuje, da imamo linije koje sve više i više naselja obilaze, što je počelo i da gubi smisao, jer onome kome je cilj krajnje odredište, putuje kao da je koristio dnevni prevoz.

Drugi problem je i taj što noćni prevoz na dosta linija ima maltene na svakom polasku drugu trasu, te tako moraš da imaš sa sobom uvek mapu sa trasama i vremenima tih trasa. I opet se desi da jednom delu ljudi odgovara trasa koja je bila, na polasku u 00:10, a on mora da ostane u gradu do 1h, a polasci koji idu nakon 1h mu ne odgovaraju zbog drugih trasa.

Treći problem je i što određeni broj linija ima različite trase u smeru ka periferiji i centru.

Četvrti problem je što se i sa pomenutom predloženom reorganizacijom od strane grada, nije uvrstio u sistem i određeni broj noćnih linija koje bi povezivale periferne terminuse bez prolaska kroz centar, poput 7N, 45N, 50N, 85N...

Zbog svega pomenutog dosta ljudi ni ne koristi noćni prevoz, te ni ne čudi zašto je naplata pala. takođe, Tu imamo i kategoriju putnika koju čine zaposleni u marketima, kafićima, restoranima i sl. koji rade do 00h ili 1h i koji bi koristili noćni prevoz u daleko većoj meri da su ispunjeni gore pomenuti uslovi, između ostalog. Jedan od problema korišćenja noćnog prevoza je bio i taj što nije postojala mesečna karta koja bi po nešto skupljoj ceni pokrivala i noćni i dnevni prevoz.

Ako bi noćni prevoz bio besplatan, koji god da je prevoznik u pitanju, za njega bi to bio čist trošak, te tako bi jedan po jedan odustajali i na kraju bi se samougasio noćni prevoz. Sa novouvedenim mesečnim personalizovanim kartama koje bi važile i za noćni i dnevni prevoz, po neznatno skupljoj ceni od onih mesečnih koje bi važile samo za dnevni saobraćaj, prevoznicima bi bilo isplativo da voze, jer bi mogli da umesto subvencija iz gradskog budžeta, dobijaju pare od personalizovanih mesečnih karata uz naplatu pojedinačnih karata za one koji nemaju personalizovanu za noćni prevoz. Te pojedinačne karte bi naravno bile jeftinije od 150 din, koliko trenutno iznosi.

2. Kupovina karata

Apsolutno kupovina karata mora da ostane na kioscima, jer je višesatno čekanje u redu da bi se kupila karta, vraćanje nekoliko koraka unazad (najpribližnije u 90. - e prošlog veka) i nešto što uz svu današnju tehniku i tehnologiju neprihvatljivo.

3. Cena karata i tarifni sistem

Sniženje cena karata je OK, ali tu mora još da se poradi, i ako treba, da se angažuje matematičar, kako ne bi morali građani da predstavljaju na društvenim mrežama računice gde se pokazuje da se više isplati kupovati pojedinačne karte nego nedeljne i mesečne. Takođe, barem meni je sumanuto da penzioneri imaju besplatan prevoz a da nezaposleni moraju da ga plaćaju, umesto da je obrnuto.

Takođe je OK da za povlašćene kategorije markica važi za obe zone, kao i samo uprošćavanje sistema zoniranja.

4. Info table za zone

Obzirom da je neophodno da se izrade nove table za informacije o zonama, da one budu čitljive, a ne da se mora stati maltene uz sam stub da bi se video kod stajališta. Ovo isto važi i za table na nadstešnicama.

5. GPS praćenje vozila

Apsolutno mora isti da ostane, a ne da se i po ovom pitanju vraćamo u 90. - e. Poraditi na tome da i SMS sistem i aplikacija rade u svakom trenutku, a ne da malo ne rade a malo ne rade.

Neophodno je da se u svakom trenutku prikazuju realne udaljenosti vozila, kao i da sistem prepoznaje svako vozilo, a ne da imamo situacije gde sistem ne vidi vozilo koje je skraćeno radi uklapanja u turažu i red vožnje na liniji, a vidi vozilo koje je isključeno i de za garažu.

6. Ostalo

Da se redovi vožnje poštuju, a ne da na nekim linijama vozači kreću ranije ili da se polasci preskaču, da se ne dešava da šihtaši (aubosi koji rade u određenim delovima dana) ni ne izađu na nekim linijama i sl.

Da promene redova vožnje i trasa linija ne budu nešto što se dešava samo mesec dana pred izbore ili da imaš debelu vezu da bi uveo neku liniju. Isto važi i za uspostavljanje stajališta za određene linije. Da se javno pokažu svi ti podaci sa čitača brojača putnika, na koje se vade u Sekretarijatu za svaku odluku koju donesu (velikom većinom na štetu građana) ili kada god im se građani obrate za neku promenu, a oni odgovore da je brojač putnika pokazao da ne postoji potreba za tako nečim. Takođe da se prestane sa davanjima odgovora da red vožnje ne može da se menja zato što nekim pojedincima odgovaraju određeni polasci, pa većina građana mora da trpi zbog toga.

Da se poradi na preraspodeli linija na solo i zglobne, zato što na dosta linija koje su nekada bile zglobne, a danas su solo, stvaraju enormne gužve.

Poraditi i na kulturi vozača i na tome da ne voze kao manijaci (određeni broj), da se ne dešava da samoinicijativno vozači ne odrade poslednji i / ili pretposlednji polazak na liniji (često se dešava da vozači voze trasom linije ali sa ugašenim svetlima i displejima na vozilima, tako da ih sistem vidi kao da rade polazak, a oni ustvari voze prazni), da vozači sačekaju da svi uđu / izađu iz vozila pa da onda krenu da zatvaraju vrata, da sačekaju koji sekund po zatvaranju vrata da putnici mogu bezbedno da se uhvate za šipke ili da sednu, da vozači ne glume jednorkog Krstivoja sa mobilnim u jednoj ruci a drugom za volanom, da ne glume DJ - eve i da puštaju muziku sa radija tako glasno da ceo autobus može da je čuje (ne prija svim putnicima muzika koju puštaju)...

Poraditi na tome da nas leto i vrućine ne iznenađuju kao i sneg koji padne u toku zime, već da zimi ulice budu prohodne da ne moraju da se skraćuju linije, a da leti klime budu isprave i da rade, a ne da budu popravljene na jesen i spremne za puštanje u rad kada temperatura počne da pada i prestane potreba za istim.

 
Lopovi naprednjački. Mrš iz Starog dvora!

U ovome bi mogla biti i kvaka: znaju da gube Beograd otkako su čuli da postoji ovaj snimak, i žele da onom ko dođe posle njih ostave da mora drastično da poskupi prevoz. Treba razgolititi ovu poganu bratiju.
 
Шапић жртвени јарац. Мада су неки причали да је тројански коњ у СНс редовима .
 
Sad nema nazad.

20230410_142626.jpg
 
Vrh