Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

bice izbori. ja nisam dugo izasao ali ovo zoniranje i gsp izivljavanje se mora prokomentarisati na istim..
 
Niko ovde ne govori o fizičkom nasilju
Govori citirani primer iz Beča. Na to se odnosio moj komentar i apsolutno jeste u pitanju fizičko nasilje. Zna se kako se prinudna naplata vrši u skladu sa zakonom.

откуд наш народ мисли да либералан поредак значи и безакоње, тј. да нема принуде кад неко ради јасно штетну ствар?
Ne znači bezakonje, već upravo vladavinu prava, a ne vladavinu naoružanih komunalnih službi puštenih sa lanca.

у Немачкој и у Холандији, ето, носи
Žao mi je, ali to je njihov problem. Tome služi policija.

Ovde ni policija pored svih procedura ne postupa profesionalno. Zamislite kako bi tek postupali partijski zaposleni naoružani balvani sa ovlašćenjem na upotrebu fizičke sile. Sve više želim da se to desi pa da izbije revolucija.

прогласи ванредно стање мимо процедуре
Offtopic, ali ustavna odredba je nemušto napisana i podložna različitim tumačenjima od kog zavisi zaključak da li je 2020. procedura ispoštovana ili ne. Na stranu to, naravno da sam protiv svakog gaženja Ustava, ali to nije tema ovog foruma.
 
Ма дај какве се филозофије просипају овде зашто људи не плаћају карту. Сад испада да Благиња из Угриноваца и Лука из четвртог седам не плаћају карту јер сматрају да није постигнут друштвени консензус око нивоа услуге који треба бити пружен за новац који се од њих тражи да би ту услугу користили а не јер им се просто може да не плаћају. Сигурно прођу кроз овај сложени мисаони процес кад закораче у аутобус са слушалицама у ушима читајући вести/гледајући инстаграм на свом мобилном…
Ако би неко могао да наведе (наброји) шта је то толико страшно лоше у градском превозу и у ком проценту се појављују те аномалије на које се позивају. Јер из ваших прича испада да је у ствари нефункционалност и лоше стање правило, а да је нормална вожња од тачке А до тачке Б мисаона именица у шта просто не могу да поверујем, прво јер и сам користим тај градски превоз и искуство ми је другачије, а друго јер би онда град био паралисан да је то заиста тако.
Ево да је у оном минибусу Е1 ил како се већ зове карта 89 динара, опет би 90% људи чекало да наиђе аутобус јер могу да не плате карту док у минибусу то не може, иако је тај минибус врло коректан превоз.
Како сви тај грозни превоз плаћају кад је ноћни режим вожње и нико да дрекне док плаћа “ЗАШТО МИ ОВО ПЛАЋАМО, ДРУШТВЕНИ КОНСЕНЗУС НИЈЕ ПОСТИГНУТ А УСЛУГА КОЈУ ПРУЖАТЕ НЕ ВРЕДИ ОВИХ 150 ДИНАРА!!!” Плати јер после 00:00 опција безбрижног шверцовања није могућа и помирен је са чињеницом да овде не може да се провуче и мирно прихвата то.
 
Ljudi plaćaju i 200 dinara, pre neki dan pun E1 da sam jedva izašao iz njega, tako da to su priče za malu decu. Naravno da su ljudi nezadovoljni i to svi vide. A i posle 00 se ne placa ako nema konduktera, tad je praksa bar na 304N da se časti vozač kao baksisom sto te je pustio besplatno i to bih rado radio i u gradskom prevozu pre nego da dajem pare lopovima koji samo gledaju gde će bolje da se ugrade
 
Ljudi plaćaju i 200 dinara, pre neki dan pun E1 da sam jedva izašao iz njega, tako da to su priče za malu decu. Naravno da su ljudi nezadovoljni i to svi vide. A i posle 00 se ne placa ako nema konduktera, tad je praksa bar na 304N da se časti vozač kao baksisom sto te je pustio besplatno i to bih rado radio i u gradskom prevozu pre nego da dajem pare lopovima koji samo gledaju gde će bolje da se ugrade

Od svih silnih E linija opstadoše koliko njih? E1, E2, E6 i E9. I ja platim ponekad E2, al ne što baš moram, nego eto znači tih nekih desetak minuta uštede nekad, ako baš žurim. Prosto, ne staje svuda najčešće. Neki poseban sad komfor. Pa ništa specijalno. Ok je, i to je to. Prosto ta vrsta kombija sama po sebi nije naročito udobna, plus spor ulazak i izlazak iz vozila. Još jedna mana, čekanje ponekad na stanicama zbog prodaje karata, al neku promaši pa se to kompezuje.

To što daješ vozačima na 304N, ja ne bih nazvao baš čašćavanjem, nego čistom krađom od strane tog vozača. Mislim, briga me. Potrkada svoju firmu. Noćni prevoz Grad ne subvecioniše koliko mi je poznato. Tako su pre par godina malo malo, pa menjali vozače na 401N. Preprodavali karte naravno. Lasta je u pitanju. I još jedna nus pojava toga je bilo i ukidanje dva polaska, tj celog jednog vozila. Koliko se karata proda, toliko je putnika bilo. Ako ih po prodaji karata ima malo, pa može da vam se dogodi i ukidanje nekog polaska. Prosto, te linije žive od profita. Nije dobro što je noćni prevoz organizovan tako, al o tome se mnogo pričalo. Dok se to ne promeni, bolje kupujte karte normalno. Prevoznici ne voze putnike iz sentimenta, nego zbog zarade, pa ako se karte prodaju dobro, možda i pojačaju liniju iz interesa, a ovako vidim da je šalju u još veće kruženje. To bi mogla biti posledica upravo nedovoljne prodaje karata. Odsustvo konduktera nije opravdanje. Na GSP noćnim linijama ih nema, pa opet to sve odrađuju vozači, kojima je to i u interesu. Zarade su im zbog prodaje karata i više nego pristojne.
 
Ако би неко могао да наведе (наброји) шта је то толико страшно лоше у градском превозу и у ком проценту се појављују те аномалије на које се позивају. Јер из ваших прича испада да је у ствари нефункционалност и лоше стање правило, а да је нормална вожња од тачке А до тачке Б мисаона именица у шта просто не могу да поверујем, прво јер и сам користим тај градски превоз и искуство ми је другачије, а друго јер би онда град био паралисан да је то заиста тако.
Ja sam pre par stranica naveo ali mogu opet.
- red voznje koji se ne poštuje ( živim par stanica od početne trolejbusa 40 i 28 ) Nemoguće je da dodju dve 28 jedna za drugom i onda ih naravno nema 20 minuta... Juče pored doma sindikata dve za redom 27E, kako?
- vozači nas voze kao krompiri. Kada idem sa ženom i bebom u kolicima ok, ali kako da moja žena sama udje u trolejbus na srednja vrata sa kolicima i da krene da kuca kartu, kad će vozač odma zatvoriti vrata i dati gas do daske, i ona će odleteti sa kolicima...
- održavanje trolejbusa je katastrofa.
- Autobusi su novi, sve ok, ali da li će ovi turci i kinezi biti ok za par godine ili će se raspadati.
- pre par dana hteo sam da odem eko 1 autobusom do delta sitija sa ženom u shopping. Plaćam karticom mastercard 200 dinara tamo, 200 dinara ovamo
Izračunao sam da mi je jeftinije autom i benzin...
 
Prolaziš kroz mnogo "složen misaoni proces" da bi te ljudi ovde razumeli. Karta mora da se plaća. Tačka.
 
@Noki
Da ne zaboravim, kontrola karata u vozilima javnog prevoza i jeste svojevrsna predstava. Putnici se redovno foliraju, i čak više nisu ni maštoviti kao nekad sa izgovorima. Lupaju standardne gluposti, koje obično vređaju inteligenciju. Kontrolori se prave blesavi, jer im je tako lakše, plus realna nemoć, ovi što plaćaju glume budale i gde ćeš bolji repertoar za daske koje život znače? Tražiš dijalog? Sa kim i na koji način? Vučko je predložio tribine, što je ok, al ti si prilično neodređen u svojim prohtevima. Gangula priča da plaća 20% ljudi, i to se uzima zdravo za gotovo, iako stanje na terenu govori nešto potpuno drugo. Po ulasku kontrole neće biti da baš svi beže iz vozila. Više je sa kartom nego bez nje. Povlašćene kategorije su brojne, i one uglavnom plaćaju, sem srednjoškolaca i možda studenata. Plaća barem 40%, ako ne i više. To što Gangula tvrdi, verovatno mu treba kao izgovor da natovari još jednu nemalu firmu na budžet ovog grada. A time još i pravda opadanje kvaliteta usluge. Problem se može rešiti na mnogo delotvorniji i jeftiniji način. I da, prevoz treba da se plaća. Žalbe, nezadovoljstvo, ukazivanje na nepoštovanje propisanih obaveza itd., potpuno su legitimni, a pored protesta, javnih debata, dijaloga itd., tu su i izbori. Neplaćanje pod plaštom nekakvog bunta, teško da će promeniti išta na bolje. Samo može voditi ka daljem urušavanju sistema, a već smo jednom prošli kroz to. I ranije sam pisao da se Grad ponaša kao da mu nije u interesu da se naplata reši, jer izlaze sa rešenjima na nivou čitalaca Malog zabavnika. U najkraćem, neozbiljno i površno. Eto njima prostora za opravdanja, manipulacije i populizam, a to je ono o čemu i Pantograf priča. Narod se odavno primio na to, i to tako prolazi, kao što pisah i pre, barem zadnjih 15 godina.
 
@Kesha Sa tobom se može diskutovati jer si ozbiljno ušao u temu (slagao se ja ili ne, a postoje delovi gde se slažem) i na tebe se ne odnosi moj pređašnji post.
 
- pre par dana hteo sam da odem eko 1 autobusom do delta sitija sa ženom u shopping. Plaćam karticom mastercard 200 dinara tamo, 200 dinara ovamo
Izračunao sam da mi je jeftinije autom i benzin...

Pa to... ako zabrane šverc većina će preći na auto i eto dodatnog problema i kolapsa.

Nema tu puno filozofije, ulaz na ova vrata ona vrata, leva desna ovlašćenja itd. Duplo niža cena karte i neće biti šverca, biće i više para u kasi jer će biti veći procenat naplate.

Spominjali ste plate od 150.000, znam više ljudi koji zaradjuju oko te cifre, bukvalno niko nikad ne koristi javni prevoz.
 
U zakonu o zaštiti potrošača piše da potrošač ima pravo na reklamaciju proizvoda i usluge koje plati. Dakle, ako si platio tvoje pravo je da nisi zadovoljan time što si platio.
Problem sa gradskim prevozom je što se on subvencioniše iz budžeta grada Beograda što znači da ga građani Beograda plaćaju delom čak i kada se švercuju. Stoga postoje dve mogućnosti, plati pa se žali ili se švercuju ali deluju aktivistički/politički da se popravi situacija da bi došao do stanja u kojem ćeš iz bojkot grupe 2 preći u grupu platiša broj 1.
 
Poslednja izmena:
Meni je dovoljno što sam u ponedeljak ujutru čekala BG voz u Rakovici koji je prvo kasnio 15 minuta, dok je napolju bio minus, pa onda stajao u stanici još 15 minuta, otvorenih vrata, bez grejanja. Naravno, bez ikakvog obaveštenja o kašnjenju i da li će uopšte doći. Bar da te obaveste pa da ideš na alternativne prevoze (koji su tu očajni) ali ni to. To što ljudi kasne na posao ili gde god, koga briga. Uvesti monitor sa obaveštenjima, nemoguća misija. I sad ja to treba da im platim? Važi... U određenim državama kad prevoz / voz kasni više od 20 min imaš pravo da uzmeš taksi na teret grada...
 
Spominjali ste plate od 150.000, znam više ljudi koji zaradjuju oko te cifre, bukvalno niko nikad ne koristi javni prevoz.
However, ja ih znam, već u sopstvenoj spavaćoj sobi, dvoje.

A znam i koji sa platom od 3.000€ idu svaki dan na posao prevozom (da ne kažem da mi je kum), jer je to i lakše i brže nego kolima (NB - centar).

U Beogradu, takođe, postoje i milioneri (u $) koji na posao idu biciklom.
 
U kom procentu Pantografe?

Koji procenat ljudi na minimalcu koristi prevoz a koji procenat visokoplatežnih? Mislim ne moraš da mi daješ statistiku koje i nema, dovoljno je da uđeš u prevoz i okreneš se oko sebe da ti bude jasno. I ne pričam o par stanica da se pređe Brankov već putovanju sa jednog kraja grada na drugi.
Ja prva ne volim da vozim po gradu i često mi je lakše busem, posebno zbog parkinga, ali ako bi me maltretirali sa ulaskom na ovim i izlaskom na onim vratima, dodatnim čekanjima i provlačenjima, u bus bih ušla samo kad moram.
 
Evo, ja imam 34 godine. Sve koje znam da imaju iznad 100.000 sramota ih je da idu prevozom jer su mlađe generacije napravile stav da se prevozom voze samo siromašni, penzioneri, učenici i i studenti. A ti Panto uz dužno poštovanje imaš naklonost ka gradskom prevozu.
 
U kom procentu Pantografe?

Koji procenat ljudi na minimalcu koristi prevoz a koji procenat visokoplatežnih? Mislim ne moraš da mi daješ statistiku koje i nema, dovoljno je da uđeš u prevoz i okreneš se oko sebe da ti bude jasno. I ne pričam o par stanica da se pređe Brankov već putovanju sa jednog kraja grada na drugi.
Ja prva ne volim da vozim po gradu i često mi je lakše busem, posebno zbog parkinga, ali ako bi me maltretirali sa ulaskom na ovim i izlaskom na onim vratima, dodatnim čekanjima i provlačenjima, u bus bih ušla samo kad moram.
Već sam o tome pisao - često ulazim u prevoz i npr. u popodnevnom špicu, vidim većinom dobro obučene i pristojne ljude koji nema šanse da rade za minimalac. Kako ovde kod mene (NB), tako i npr. u tramvaju kod Cvetka. Da, jasno je da, što se više ide ka periferiji, prosek se menja, ali baš je za te koji daleko putuju, po sat-sat i po, prevoz u Beogradu izrazito jeftin. Nije realno sa kraja na kraj grada za manje od 89 dinara - nekad su postojale i zone, a nije moglo ni da se preseda s jednom kartom.

Vozim kola od 1996, nikad ne bih krenuo subotom autobusom u npr. Sremčicu, ali na Terazije u 4 popodne radnim danom nikad ne bih krenuo kolima.

@vucko
Naravno da imam naklonost prema javnom prevozu, jer je to civilizacija a ne 'svi u kola fazon', dok su ti koje je 'sramota da idu prevozom zbog stava koji su napravile mlađe generacije', uz dužno poštovanje, malograđani. I rade na svoju štetu.
 
Polako (puzevim hodom) ali sigurno, tema dolazi do onih tacaka i sustina koje sam izneo ovde jos pre nedelju dana. Samo sto ljudi ne vole da pisu i cuju sirovu istinu nego mora da ide okolo naokolo i bude umotano u blage oblande. Vole da ih neko hrani istinom na kasicicu, da mogu decica lakse da svare. A na kraju se sve svede na to da dok prevoznici i DJP ne postuju svoj deo obaveza, nece ga postovati ni putnici.

Mada sve je to irelevantno jer ne mislim da ce na ovoj temi iko ikada korigovati svoj stav, tako da je bespredmetno uopste se i truditi. Pogotovu u zadnjih par meseci, otkako delovi foruma zrace anti-ljudskim stavovima i propagandom koji su otvoreno protiv naroda i koji, dal iz nekog inata ili frustracija ili kompleksa, uvek staju na stranu rezima, eksploatatora i/ili burzoazije.
 
U Bgd je minimalac 60k, tako da plata od 100k i nije neka. Odbojnost prema gspu imaju deca rođena u bgdu, tech fleece generacija kako je ja zovem. Ovi što su došli iz unutrašnjosti su bar u početku bili osuđeni na gsp dok su studirali, a penzioneri su sad osuđeni na prevoz, mada njima ionako ništa ni ne smeta, tako da oni nemaju neki problem sa gspom.

Nekih 1000e, ili po hiljadu za par je realno da ne koriste gsp. Izuzimam one koji imaju službeni auto, a nije ih malo u bgdu. Ujutru idu mahom ljudi na posao, od 9-10 kreću babe sa turbo krmačama - torbama u prevoz, i studentarija koja je preskočila prvo predavanje jer baš nisam mogao da ustanem pikali smo fifu do 4. Uveče su mahom fini, pristojni ljudi, prijatnog izgleda, kada se zapravo i ne gade prevoza jer su gužve manje, prevoz redovniji, brže se stiže i slično.
 
Minimalac je malo iznad 40 znam jer radim za njega
Znam koliko je zakonski minimalac, ali sam govorio o realnom minimalcu-plati koja je realna u Beogradu, da se zaradi bez nekih posebnih znanja. Žao mi je što radiš za minimalac, mislim da si dobar lik, ali očigledno najgori po sebe.
Evo, ovde imaš jedno 3-4 pozicije na koje sigurno možeš da konkurišeš, plata higijeničara je 55k, što je za 15 više nego minimalac. Neke pozicije su i minimalac x2. To sam našao posle 8 sekundi traženja. Uglavnom, ne znam koji posao radiš, ali sigurno nije neki koji se ne ispušta iz šaka, ako je plata 40k. Ako hoćeš možeš da mi pošalješ pp. možda mogu da te posavetujem da se bolje snađeš, napreduješ s platom, i sl.
 

plata higijeničara je 55k, što je za 15 više nego minimalac.
I plata roštiljdžije je 100.000.

A dostavljači npr zarađuju i do 2.000 evra.
Novine i ''stručnjaci'' tako rekli, pa mora da je i istina.
 
Poslednja izmena:
Ma, brate, čekam na Dorčolu, pristojna standža, vrh mladi ljudi, samo klošar neće da plati.

22326.jpg




Osim što... prosečna stanica u Beogradu izgleda ovako

1231.jpg
 
Vrh