Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@Beki
Znaš šta je jedino problem. Od tih slika pokačenih gore, pa skoro da ništa poodavno nije u radu. Vidim tačno o kojim vozilima je reč. Ima tu i lastiih ikarbusa iz 2005 godine. Znači ne rade barem zadnjih pet godina. Jel to karikiranje ima neki stvarni cilj na kraju? Jel zaista baš tako katastrofalno stanje na većini linija javnog prevoza, ali danas, u Beogradu? Ili ja baš nigde ne putujem pa ne znam, iako mi je adresa, pa evo neka zna i ceo forum, u XI krajiške divizije, a radim na Dorćolu. Trole nam jesu u lošem stanju realno, tramvaji jako stari, a preskočeni su remonti usled nezainteresovanosti Grada, i nedostatka sredstava kod prevoznika. A da budemo malo realni, pa da kažemo da nam autobusi, u globalu, nisu baš u tolikom raspadu? Ima primera iz SP Zemun, kao i kod nekih privatnika. Ima i po drugim pogonima naravno, al nije baš toliko strašno kao sa slika gore, to je poenta. Još jedan dokaz da nije ranije uopšte bilo sjajno, jer većina slika su solidno stare, pošto je bilo reči da je nekad puno bolje bilo.

A za 20 dinara, pa već sam rekao šta sam imao na tu temu. Pošto je to skoro pa pet puta manje od sadašnje pojedinačne karte od 90 minuta, znači mesečna za zaposlene prve i druge zone, ne bi trebala biti veća od 700 dinara. Zvuči baš realno, i ima da se nakupe para samo tako, mislim ako bi svi plaćali. Onda penzioneri moraju da plaćaju 100 dinara godišnje. Nema smisla da daju skoro pa celu mesečnu tokom jedne godine. I tako kad se budemo vozili ceo mesec za tri i po litara nafte, sve ima da procveta. Vozila će stizati u lotovima od bar 100 komada godišnje, vlast će odjednom iz zahvalnosti prema narodu, koji čisto dobrom voljom plaća prevoz, kao svuda u svetu jelte, ulagati stotine miliona evra u javni prevoz bez zadrške. Vozićemo se samo brendiranim vozilima, osoblja će uvek biti dovoljno, i nigde gužve više biti neće. Eto, značajnim pojeftinjem usluge ima sve očas posla da dođe na svoje mesto.
Ima ih i dalje. Ima svacega. Ima toga da nijedan tramvaj, a ni trolejbus nije kupljen od Djilasa. Ima toga da se zamenjuju necim sto je adekvatno tome kao da danas kupis Ajfon 1. Ok, bolji je od Nokije 3310, ali je i 2023.godina.

Vrtimo se u krug, ali da ponovim.

Ja pricam iz dva ugla.

Jedan je moj, neka je i utopijski, ali bih se potrudio na sto miliona nacina da grad zaradjuje pare i da ne zivi od drpanja gradjana po dzepu i tu istinski verujem u kartu od 20 dinara, makar i za pocetak. Plus sto i mislim da je toliko veliki broj ljudi koji ne placa da bi se mozda sa 20 i vise ukupno zaradilo.

Drugo sto pricam je ono kako je sad. Ja ne vidim nikakvu ideju, plan, naznaku plana. Sada spominju kontrolore, ono, ima da vas udaramo po dzepu makar to znacilo da je grad ukupno na gubitku placanjem tolikih plata za kontrolore. Mada, koga briga, udarice gradjane i stranacki zaposliti svoje.

U svakom slucaju, moj stav je da cena je od 20 do 90 dinara. Isao sam 50icom od prve do poslednje stanice, to je vremenski kao da ides busom do Novog Sada. Ne moze to biti isto kao neko ko je uskocio u bus jer zuri i ide do fotokopirnice dve stanice daleko.

A posto gospoda ne zele da naprave sistem, cak ni sa uvodjenjem kontrolora, koji bi to mogli da regulisu, niti spominju da ce nesto promeniti, ja ostajem pri stavu da je realna cena od 20 do 90, a posto vi ste samo stavili 90, ja cu da furam pricu 20 i ko vas sisa 🤣

Moj stav je, 20 dinara je dve stanice 23ojkom na Pozeskoj, 90 dinara je produzio sam dalje do Karaburme.

Cena se ne formira tako da kazes plati ili cemo te kazniti i hapsiti nego tako da vidis koliko je realna ukupna cena te jedne voznje, da vidis koliki je broj putnika, koliko je ko presao i onda na osnovu toga da formiras.

Jel sa ovom najavom uvodjenja kontrolora na svakoj liniji neko video da su najavili neke karte koje kostaju toliko koliko se vozis? Ne bih rekao, ako jesu, izvinjavam se.

Moraju se razlikovati gradske karte, koje moraju biti neki sitnis iz dzepa, za sve ljude koji cirkulisu, zive zivot, uhvatilo ih je nevreme, malo kasne pa su uskocili...

Ne moze ti se setkas sa devojkom po gradu, krene kisa, a vi kod Beogradjanke, a krenuli do Terazija, upadate u trolu i 300 dinara kod vozaca

Before-Sunrise-before-sunrise-before-sunset-794605_800_450.jpg



Ne moze to biti isto kao krenula sam 50icom od Ustanicke do Banovog brda

FB-preview.jpg



To je sto se tice neke srednje i vise i klase, mladih, studenata, srednjoskolaca, ljudi koji cirkulisu i cine ovaj grad zivim.

Sto se tice socijalno ugrozenih, mora se ponuditi jos vise olaksica i jos jeftinije mesecne ili neki popusti za dnevne.

Ljudi se krpe, istresu poslednji dinar za hranu, kiriju i racune. Jedna mesecna krta je struja, dve za par su infostan. Stvar je sto stvarno veliki broj nema i bukvalno im sverc omoguci da izguraju mesec. Nije da nece, nemaju.
 
Pa jeste, noćni je primer da se može... sa kartom od 150 dinara.
Ajde veceras izbaci bus koji krece tacno na vreme sa Trga i pusti ljude da se smrzavaju sat vremena cekajuci sledeci, pa kad dodje da se vuce, da je hladan, prepun... Pa tako mesec dana. Pa da vidimo onda raspolozenje gradjana kad im pridje kontrolor.
 
Niš je najveći grad u kojem ulaz na prednja vrata u gradskom prevozu funkcioniše perfektno...
Ja se sa tim sistemom ulaska na prednja vrata susretoh prvi put tamo negde 1986. u jednom malo većem gradu od Niša, a to je Pariz. Poslednji put u Dubaiju, prošle godine. Ali slažem se da to ne može da radi u Beogradu, osim na prigradskim linijama.

Ovi su sad uzeli italijanski sistem, sa troja vrata, izlaz na srednja. Naravno, neće biti kondukter u svakom busu, nego u svakom petom eventualno. Posledično, više ljudi će imati BusPlus karticu ili kako se sad već zove za slučaj da ima konduktera, ali neće poništavati ako vide da ga nema :)
 
Проблем је што ни већа наплата крата неће побољшати кључне проблеме у јавном превозу, као што ни шверцовање није оправдано због лошег квалитета услуге.
Јавни превоз највише пати због лошег саобраћаја у глобалу што је последица очајне инфраструктуре. Ту се губе тактови и праве се гужве у возилима.
 
Ne moze ti se setkas sa devojkom po gradu, krene kisa, a vi kod Beogradjanke, a krenuli do Terazija, upadate u trolu i 300 dinara kod vozaca

Otvoriš kišobran 😆

Zamisli da svi tako razmišljaju krene kiša, ajmo u bus 😂 i ovako je kolaps u gradu kad padnu 2 kapi kiše još treba svi u bus... 😆

Slažem se ovo da nemaju ljudi i da gledaju gde da uštede ne iz bezobrazluka i hira nego jer moraju negde da hvataju krivine...

Ma ja ću da izvadim busplus ponovo nego me procedura smara... treba do NSZ, pa ponovo prijava, pa ponovo razgovor sa savetnikom, pa potvrda, pa idi do Beograđanke, ako je to i dalje tamo i izvadiću ponovo karticu pa na kiosk da uplatim i na svakih 6 meseci moram nove povrde da vadim i donosim.. ali dobro, koliko je mesečna za nezaposlene 10 evra? Može, ajde od aprila evo... Nije strašno 10 evra mesečno, bolje nego da razmišljam o kontroli... ali da radim kao do 2019. za 45000 dinara ne bih kupio za zaposlene kartu svaki mesec, nema sile... Nego svaki treći, četvrti mesec... Prosto mi je to tad bilo skupo šta god ko mislio...
 
Ne nosim kisobran, gej je nekako 🤣. A i mislio sam na nevreme svakako.

Kako nezaposlen jedes u Meku svaki dan? 🤣
 
Па и кад се ради за минималац послодавац ти уплаћује бус плус (ако се определиш за ту опцију а не гориво), не одузима ти га од плате тако да не видим по чему је примање запослене особе релевантно за плаћање месечне карте с обзриом да је терет надокнаде трошкова превоза пао на послодавца а не запосленог?
 
Stvar je u tome što ti poslodavac uračuna prevoz u platu za koju ste se dogovorili... i onda mu ispadne utoliko jeftinije, koliko je 'markica' skuplja - jer na taj deo ne plaća porez. Naopak je to sistem. Zapravo bi se pojeftinjenjem mesečne pretplate oštetili - poslodavci (jer ne verujem da bi krenuli da smanjuju plate linearno). Ali, Bože moj, ionako im poskupljuje radna snaga, nek se stisnu za sitno.

Nezadovoljstvo bi nastalo u javnim službama, kao i u firmama koje regularno isplaćuju prevoz a plate dele po koeficijentima, gde bi se sigurno defakto smanjila mesečna primanja - da skratiš zdravstvu i prosveti u Beogradu mesečnu apanažu za 1.000 din, ne bi se obradovali...
 
Добро ја сам ту мислио на озбиљне системе и послодавце, код “на руке” послодавца јесте тако како кажеш, у кеш део ти рачунају и превоз али то је већ проблем државе што не регулише муљање правних лица са кешом и не може се то приписати Закону о раду, он јасно предвиђа право на накнаду трошкова превоза који пада на терет послодавца.
 
Prema zakonu o radu moguće je isplaćivati i zaradu na ruke jer se za razliku od normalnih Zakona o radu nigdje ne pominje tekući račun ili banka.

Znam bar 5 ambasada koje u Beogradu dete radnike na crno a to rade i UN agencije za svoje koji dobijaju vise stotina hiljada dinara na crno. Ova država je loša šala u kojoj samo mali nagrabuse.
 
Добро ја сам ту мислио на озбиљне системе и послодавце, код “на руке” послодавца јесте тако како кажеш, у кеш део ти рачунају и превоз али то је већ проблем државе што не регулише муљање правних лица са кешом и не може се то приписати Закону о раду, он јасно предвиђа право на накнаду трошкова превоза који пада на терет послодавца.
Ne mora da bude 'na ruke'; dogovoriš se - imaš platu 70.000, dobiješ na račun platu plus markicu, u okviru tih 70.000. I što markica skuplja - poslodavcu jeftinije.
 
Ne nosim kisobran, gej je nekako 🤣. A i mislio sam na nevreme svakako.

Kako nezaposlen jedes u Meku svaki dan? 🤣

Puno pitanja 😆 stavi kapuljaču 😋

Evo Pantograf zna sve moje izvore finansija... 😊

Formalno sam nezaposlen i neprijavljen ali snalazim se... Online rad = kaplje pomalo + renta jednog malog stana u NS... Ništa nisam ukrao nekom...

Па и кад се ради за минималац послодавац ти уплаћује бус плус (ако се определиш за ту опцију а не гориво), не одузима ти га од плате тако да не видим по чему је примање запослене особе релевантно за плаћање месечне карте с обзриом да је терет надокнаде трошкова превоза пао на послодавца а не запосленог?

Relevantno je jer smo mi dobijali dok sam radio uplatu za prevoz na račun. I svako novac troši na šta hoće ili šta mu je priroritet.
 
Prema zakonu o radu moguće je isplaćivati i zaradu na ruke jer se za razliku od normalnih Zakona o radu nigdje ne pominje tekući račun ili banka.
Jeste moguće isplati novac na ruke, ali pod uslovom da su za isti uplaćeni porezi i doprinosi. Za svaki dinar u računovodstvu mora postojati dokument na osnovu koga je isplaćen.
Firme koje muljaju skidaju novac preko lažnih faktura drugih firmi, ali to već jeste krivično delo.
 
Ne mora da bude 'na ruke'; dogovoriš se - imaš platu 70.000, dobiješ na račun platu plus markicu, u okviru tih 70.000. I što markica skuplja - poslodavcu jeftinije.
Да али ти си се онда договорио за плату од 66.725 динара а не плату од 70.000. Превоз није део плате (правно-формално).

@vucko под “на руке” сам мислио на део плате на који се не плаћају порези и доприноси, за државу невидљиви део зараде, а то што ти причаш је подизање плате преко благајне и то је легално с тим што би то створило велике логистичке проблеме фирмама са много запослених кад би сваки од њих тражио плату преко благајне (у кешу).
А ово остало се слажем, једино решење је да се предузетницима уведе улазак у ПДВ + књиге са милион динара а не са 8 како је сад па да видимо јел ће моћи тек тако да извлаче кеш за послодавце-муљаторе.
 
Ganže, care, nemam ja šta tebi da objašnjavam na zahtev. Ponajmanje pojedinačne slučajeve, i još manje kad se obraćaš sa 'pametnjakoviću' i prozivaš nekoga ko te nikad nije prozvao. Je l' to neka škola forumskog ponašanja pokojnog Giške?

Meni je grejanje u prevozu u principu uvek smetalo - ne kažem da ne treba da ga bude - al al ti ako ne plaćaš grejanje kod kuće, ne znam da li bi očekivao da ga dobiješ... Pa tako i ovde. Bogme ja pamtim kad ga godinama uopšte nije bilo u autobusima - nije se plaćalo. Surovo je to sve, jbg, ko na voždovačkom asfaltu.
 
Prozivam te jer me nerviras i branis ovde nesto sto ne treba da branis. Nije pojedinacni slucaj nego redovan ali ti to ne zelis da vidis a ljudi ti kace slike snimke i pisu iskustva svoja al dzaba. Mora neko da ti utuvi u glavu da nisi samo ti u pravu. Znam kakvi su takvi ljudi koji guraju svoju pricu i kad to nije u redu.
 
Boli me baš levi čukalj što tebe nerviram, da ti kažem. Ako te nervira da čitaš što ti se ne sviđa, imaš ozbiljan problem, i u životu ćeš generalno biti osuđen da se voziš hladnim tramvajima.
 
Ne znam da li vas pamcenje lose sluzi,ali ja kad sam isao u srednju skolu 2002-2005 svi koji su se vozili u autobusima Dumeco i Brace Sarac morali su da kupe kartu.U svakom autobusu je kondukter cepkao karte i niko nije mogao da prodje na sverc bez obzira da li je guzva ili ne..Bilo je situacija da neko nece da plati,ali je istog trenutka kondukter zaustavljao bus tako sto se prodere i kaze vozacu "Stani!"Postojali su tada i oni crveni GSP autobusi ali su isli toliko neredovno da je kod ovih privatnika guzva bila uvek.I sad kako su svi ti privatnici mogli da funkcionisu sa busevima,a danas ne moze da se regulise placanje karata?
 
Može, Ivke, ali nije ista računica kao 2003. Jer, tada sam, na jesen, ja primao izuzetno solidnu platu od 20.000 dinara (manje od 300€), a kondukter dosta manje. Tek 2004-05. smo ovde došli na primanja uporediva sa iole normalnijim zemljama, a da nisu u Africi. A i nafta je do krstaškog pohoda Buša Glupljeg na Irak 2004. bila džabe. Sad da staviš konduktera, košta ko Sverog Petra kajgana, plus ostali troškovi... i dobićemo ubrzo tačno to što već napisah: midibuseve sa ulazom na jedna vrata i kartom od 250 dinara. Dakle 1997-2002. al po cenama iz 2025. Sigurnim korakom idemo ka tome.
 
Vrh