Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

E al što je najgore, mogu ti reći da taj autošovinizam i međusobna netrpeljivost, koju nam nameću režim, kapitaljare i buržuji, se sada prima i među običnim svetom. U zadnjih mesec dana sam u dva navrata slušao kolegu koji živi u Resniku i koristi 47icu, kako priča da mu se gade ljudi oko njega u prevozu jer ne pucaju od sreće i elana nego mu ''kvare vajb'' dok ih gleda u povratku kući. Ja slušam i ne verujem. Još što i sam kaže ''znam ja da su to ovi radni ljudi, što se vraćaju sa posla. Oni oko 19-20h su još gori, to su sve ološi i zgubidani''. Znači, čistačica koja se vraća u 20h kući posle dana punog posla, ili momak koji vodi devojku u pozorište, su ološi i zgubidani. Prvo što ne pucaju od sreće i elana u ova sjajna vremena, a drugo što se usuđuju da u 20h koriste prevoz, umesto da sede kući ili još uvek budu na poslu. Da ovaj mladi Miroljub Petrović može slobodno i lagodno da se vozika prevozom, da mu ne smetaju i ne ''kvare vajb''.

Ne znam da li od Korone ili od nečega drugog, ali ljudi (obični ljudi) masovno pršnjavaju i počinju da razvijaju podaničke mentalitete i slepu Štokholmsku poslušnost, ili, kao u slučaju ovog fijuka od mog kolege, postaju portparoli onih koji ih eksploatišu i izrabljuju, a da ni sami nisu svesni toga. Znači s jedne strane lik je ultranacionalista, turbo-pravoslavac, borac protiv sistema i establišmenta, i još svašta nešto... Ukratko, bukvalno zvuči kao Miroljub Petrović samo Metallica edition i 20 godina mlađi... a s druge strane, kada uđe u prepun raspali autobus među ljude nalik sebi, on na to ne reaguje rastućim besom protiv režima i establišmenta, nego rastućim besom protiv običnih ljudi i paćenika oko sebe. I to je po meni još gori problem nego poplava ovih Marija Antoaneta. Jer Marije će postojati pa će postojati, uvek i svugde. Ali onog momenta kada običan čovek počne masovno da veruje u to što mu one govore, tada se polazi na put bez povratka, na put ka sunovratu društva. I prateći aktuelne trendove i događaje, mislim da će to biti sve jače i sve gore.
 
Poslednja izmena:
addtext-com-MDg0-NTU5-Mz-I5-OTc.jpg
 
Eh... a ja već uveliko planiram i vagam da li ću ove godine uštedeti toliko da lepšu polovinu vodim na Palić i u Suboticu na tri dana ili negde u Timočku Krajinu na pet. :LOL: Toliko nam dobro ide i toliko su putovanja i odmori postali pristupačni. Ubismo se sa Beogradskim platama od po 150.000. :LOL:
 
Ali koji bakrači opet...
Da svi mi radimo za 100k+ ali ne želimo da platimo kartu.
A provozajte se malo da vidite realnosti i "kvalitet".
Idite malo na okretnicu Ustanička da vidite kakva je finansijska situcaija prosečnog putnika linije 311 ili 50.
Najjači je osećaj kada posle radne nedelje provedene na poslu sa raznoraznim Srbendaškim pacijentima i koncentratima mrzovolje i pesimizma (nisu svi takvi, ali većina jeste), za bedu i sprdačinu od plate, čovek dođe kući i prebira preostale pare do sledeće plate i misli se da li da za koji dan svoju lepšu polovinu vodi u pozorište po ceni sa popustom (a za takve cene se obično dobijaju i očajne predstave) ili da je odvede na neku skromnu večeru, pošto nisu bili nekoliko meseci... I onda dođe ovde i mora da čita i sluša kako je ološ, lopov, štetočina, otpadnik, klošar što nakon 7 godina ''davanja fore'', bivanja većeg Hrišćanina i popuštanja, odbija da plaća uslugu drugoj strani koja se ne pridržava svojih ugovorom propisanih obaveza.

A kada druga strana, prevoznici i DJP, ne poštuju svoje ugovorom propisane obaveze, o tome isti moralisti i kritičari ćute.

Usput, na sve ovo gore navedeno, običnog radnog čoveka koji na današnji dan ima između 25 i 40 godina, iza ugla čeka i roditeljstvo. Ako već i nije ušao u tu fazu. S kojim parama će običan čovek da ga iznese, i uz kolike cene, odricanja i stresove... ostaje nam samo da nagađamo i da se molimo. Naravno, ovdašnje Marije Antoanete to ne zanima.

Žao mi je što je pretraga na ovom forumu disfunkcionalna, a i napravljena tako da se ''prošlosti'' članova kriju (ne može da se vidi više od 140 postova unazad), pa ne mogu relativno brzo da iskopam nekolicinu postova sa foruma, u kojima su različiti ljudi na različitim temama (ali istih mentaliteta) pozivali na: povećanje cene struje, povećanje cene prevoza, povećanje poreza, povećanje cena hrane, ukidanje ili srozavanje prava radnika, i još par drugih. A ima ih itekako, prosto da čovek ne poveruje šta su sve ljudi u stanju da napišu i da predlažu. Baš sam jutros jednom novopristiglom članu morao da objašnjavam kako stoje stvari i šta sve može da očekuje.
 
Ma jok, biće bolje sa evropskim cenama karata na srpske plate, i preduzećem iz koga nestaju čitavi autobusi a niko nikad ne zna ništa o tome.

Svi znamo da se (korupcijske) crne rupe najbolje rešavaju sipanjem još više para u njih.
 
Eh... a ja već uveliko planiram i vagam da li ću ove godine uštedeti toliko da lepšu polovinu vodim na Palić i u Suboticu na tri dana ili negde u Timočku Krajinu na pet. :LOL: Toliko nam dobro ide i toliko su putovanja i odmori postali pristupačni. Ubismo se sa Beogradskim platama od po 150.000. :LOL:

Pantograf gladnom ne veruje. 😆
 
To će sa kartom od 20 dinara sve da bude bolje.
Bar ce ustedeti novac da kupe nove cipele kad iscepaju cipele na rupu u prevozu. Inace, necu sad da se slikam, ali imam oziljak na nozi od onog grejanja u starim tramvajima :ROFLMAO:


A 20 dinara moze znaciti dve stvari.

Prva je da se stavi sada realna cena za uslugu koju pruzaju.

Druga je, u slucaju normalne vlasti, da se krene kako treba u svim oblastima, samim tim i vise novca sliva u budzet koji se moze trositi na GSP, kao i mostove, tunele, obilaznice, biciklisticke staze, nove puteve, metro...

20 dinara bi u tom slucaju bila ruka pomirenja gradjanima, koji bi polako sticali navike da placaju prevoz, dok bi im ujedno i grad pruzio da sticu navike da sede u normalnim autobusima koji dolaze po redu voznje.

Potom bi se moglo videti da li je zarada porasla sa cenom od 20 dinara. Ako nije, ne verujem da bi se iko bunio na dizanje cene, a voze se u normalnom prevozu i plate su im skocile. Moze se i odmah reci da ce biti 20 dinara prve dve godine na primer, da ne bude posle da je vlast bezobrazno digla cene, ko sta sada dize cene svega i svacega.

Tako da, 20 dinara ti je realnost, danas - jer ni ne zasluzuju vise, da je bolja vlast - imala bi razumevanja za situaciju u kojoj su gradjani.



Inace, taj ovde spomenuti nocni prevoz moze biti neka sredina i ruka pomirenja za dve zaracene strane ovde.

Jeste sramotno sto ti ne dodje poslednji dnevni pa ti ni kriv ni duzan moras da ides na nocni i placas, jeste glupo sto ti ne vazi mesecna karta ili sto nemaju neke olaksice, bar koliko znam...

Isto tako, vi jeste u pravu, plati se kada se mora i ja kada sam isao, svi plate.

Medjutim, ono iskustvo koje ja imam, a to je i poenta, nocni autobus dodje na vreme, gotovo uvek ima mesta i dodjem za 7 minuta od Trga do Banovog brda, gde mi za tu istu relaciju nekad treba sat vremena dnevnim autobusom. E, onda i kad platim 150 dinara, bar je toliko bilo poslednji put kad sam isao, nije mi zao.

Nisam socijalno ugrozen kao sto mnogi jesu i na cijoj sam strani, ja sam ona kategorija koja nece da placa neadekvatnu cenu i tu se borim licno za sebe, a uz to se borim za one koji stvarno nemaju. I problem meni licno je da dam 90 ili 150 dinara za sedam minuta voznje dnevnim autobusom jer sam se za tih sedam minuta guzvao u raspalom autobusu i presao jedan kilometar ili dve stanice. Dakle, nije vreme problem, sta vise, meni je i drago sto me nocni brzo doveze i ne kukam sto sam dao 150 dinara za sedam minuta voznje jer sam dosao odmoran i ustedeo sat vremena pesacenja tj. dobio duzi san ili sam ustedeo 1000 plus dinara za taksi.

Dakle, nocni je dokaz da se moze, sa tim da bi trebalo korigovati cenu i dati olaksice. Medjutim, da nocni kasni, nema ga, raspada se, zaglavio se u saobracaju... pa gomila bi odustala i krenula peske, sela na taksi, odje*******ala konduktera...
 
Pa jeste, noćni je primer da se može... sa kartom od 150 dinara.

Ovde, inače, ima i elemenata Pavićevih serija. Ja, doduše, poznajem osobu rodom sa sjevera Crne Gore koja je svršila privatni fakultet, zaposlila se za platu od 65.000, probahatila se toliko da je... podigla kredit od 350.000 da ugradi silikone, al da postoje ljudi koji misle da se s platom od 100.000 letuje na Maldivima...🤣

Paralelni svetovi.
 
@Beki
Znaš šta je jedino problem. Od tih slika pokačenih gore, pa skoro da ništa poodavno nije u radu. Vidim tačno o kojim vozilima je reč. Ima tu i lastiih ikarbusa iz 2005 godine. Znači ne rade barem zadnjih pet godina. Jel to karikiranje ima neki stvarni cilj na kraju? Jel zaista baš tako katastrofalno stanje na većini linija javnog prevoza, ali danas, u Beogradu? Ili ja baš nigde ne putujem pa ne znam, iako mi je adresa, pa evo neka zna i ceo forum, u XI krajiške divizije, a radim na Dorćolu. Trole nam jesu u lošem stanju realno, tramvaji jako stari, a preskočeni su remonti usled nezainteresovanosti Grada, i nedostatka sredstava kod prevoznika. A da budemo malo realni, pa da kažemo da nam autobusi, u globalu, nisu baš u tolikom raspadu? Ima primera iz SP Zemun, kao i kod nekih privatnika. Ima i po drugim pogonima naravno, al nije baš toliko strašno kao sa slika gore, to je poenta. Još jedan dokaz da nije ranije uopšte bilo sjajno, jer većina slika su solidno stare, pošto je bilo reči da je nekad puno bolje bilo.

A za 20 dinara, pa već sam rekao šta sam imao na tu temu. Pošto je to skoro pa pet puta manje od sadašnje pojedinačne karte od 90 minuta, znači mesečna za zaposlene prve i druge zone, ne bi trebala biti veća od 700 dinara. Zvuči baš realno, i ima da se nakupe para samo tako, mislim ako bi svi plaćali. Onda penzioneri moraju da plaćaju 100 dinara godišnje. Nema smisla da daju skoro pa celu mesečnu tokom jedne godine. I tako kad se budemo vozili ceo mesec za tri i po litara nafte, sve ima da procveta. Vozila će stizati u lotovima od bar 100 komada godišnje, vlast će odjednom iz zahvalnosti prema narodu, koji čisto dobrom voljom plaća prevoz, kao svuda u svetu jelte, ulagati stotine miliona evra u javni prevoz bez zadrške. Vozićemo se samo brendiranim vozilima, osoblja će uvek biti dovoljno, i nigde gužve više biti neće. Eto, značajnim pojeftinjem usluge ima sve očas posla da dođe na svoje mesto.
 
Za početak, ne pada mi na pamet da platim istu cenu da bih se popeo od Slavije do Pravnog i da bih od Ustaničke stigao do 45. bloka.

Kao drugo, prevoz jeste u raspadu i to svi ovde znaju. To što su slike koje je Beki postavio nedavno postale prošlost je razlog za slavlje? Prevoz u kom ti ne provejava sneg je razlog za slavlje? Više ne provejava sneg, ali mi se bar dvadeset puta desilo da sednem na natopljeno sedište jer trole redovno prokišnjavaju.

Onoga koji pretežno koristi tramvaj ili trolejbus se ne tiče to što su neki autobusi malo bolji nego pre.

Sledeća stvar, nisu bitni samo kvalitet i stanje vozila već i pouzdanost linija koja je, kao što znate, jeziva. To što imamo par lepih primera kao što je Brankov most ili vožnja nakon 6 popodne me uopšte ne zanima. Provozajte se malo na liniji 40 Takovskom u špicu ili pak sedite kod Dunav stanice na autobus na liniji 33 u pola osam ujutru i provozajte se do Slavije. Javite mi koliko vam je vremena trebalo i da li je vredelo neverovatno jeftinih 89 dinara.

I ne, ne kažem da je sve crno. Vrlo često je sve okej, ali ipak ne vredi 89 dinara (naročito na kraćim relacijama!).

Svaki Beograđanin koji može da priušti putovanje automobilom, a pored toga sedne u ovaj i ovakav gradski prevoz je učinio uslugu prvo gradu, pa tek onda sebi i zato ga ne treba dodatno destimulisati u tom pogledu.
 
Samo da napomenem, a povodom ove priče da je neizvodljivo da se u prevoz ulazi samo na prednja vrata-da to odlično funkcioniše u Pančevu.. U buseve Pantransporta ulazi se samo na prednja vrata, očitava se, ili se kupuje karta kod vozača, ako nema konduktera, a izlazi se samo na zadnja vrata.. ako se neko napravi pametan i uleti u bus na zadnja vrata, vozač zamoli da izađu i stanu u red ispred prednjih vrata.. ako neće, vozači pobesne i bude i nekih ružnih scena.. ali stvarno retko.
 
@končar U pravu si, pogotovo za kraće relacije... Ko će stanicu, dve po centru da čekira 89 rsd...
Nego vrtimo se u krug... Sve smo već rekli, ponavljaju se postovi...

@Vox91 Ja odem u Pančevo da odmorim mozak bukvalno... Novi Sad se izgradio, a Pančevo ima taj očuvani vojvođanski feel, uglavnom kuće, niska gradnja, nema gužve, i uopšte ne čudi da tamo to funkcioniše...
 
Samo da napomenem, a povodom ove priče da je neizvodljivo da se u prevoz ulazi samo na prednja vrata-da to odlično funkcioniše u Pančevu.. U buseve Pantransporta ulazi se samo na prednja vrata, očitava se, ili se kupuje karta kod vozača, ako nema konduktera, a izlazi se samo na zadnja vrata..
Jedino u gradu veličine Pančeva takav sistem i može da funkcioniše. Tamo gradski vozi u taktu kao ovde BG Voz, pola sata u špicu, sat vremena van špica. Slično je i u mom rodnom gradu.

U Novom Sadu je isto propisano da se ulazi na prednja vrata i kupuje karta kod vozača, ali to u praksi malo ko poštuje, ulazi gde ko stigne, a vozači se na to ne cimaju. Vozio sam se više puta novosadskim busevima, možda 1/3 putnika kupuje pojedinačnu kartu ili očitava vožnju na validatoru, ne više od toga. A kontrolore u NS nisam video nikad.
 
@končar
To za par stanica bi moglo da se reši, kako napisa @WLABmz. Da se uvedu ponovo karte za pojedinačnu vožnju, pre nego vremenske od 30 minuta, a zbog pre pobrojanih mana. Mogla bi biti tipa 50 dinara. To je realna cena po meni. Ovo od 20 ili 30, više je utopijska želja. I što napisa @Noki, sve je već rečeno, i stvarno se duže vreme vrtimo u krug.
 
U Pančevu imaš mnogo linija, idu busevi svaki čas, što gradski, što busevi ka selima, koji staju i na stanicama po gradu itd, nije da je takt slab.
 
Niš je najveći grad u kojem ulaz na prednja vrata u gradskom prevozu funkcioniše perfektno, tamo svaki bus ima konduktera, kao u Pančevu. U Novom Sadu se karta zvanično kupuje kod vozača, i naplata je dobrano ispod 50%. Takav sistem je u milionskom gradu apsolutno neizvodljiv, osim ako se sve linije ne redukuju da voze na 30+ minuta, a pitanje da li bi i taj takt mogao da se poštuje ako bi se bus na svakom stajalištu zadržavao po 5 minuta zbog kontrole.
 
Vrh