Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

...hobotnice, to uopšte nije "priča" nego realnost koju sam videla zilion puta u ovh mesec dana, što zbog BP tehnikalija, što zbog nespretnih korisnika.
Ti, u svakom slučaju, nisi slepi putnik. Jedino ludilo, ali baš ludilo, moglo bi da nastane ako neki mudrac narihta da prenosni uređaji koje nose kontrolori automatski blokiraju PK koja nije uspešno validirana.
Dal` to nekome može da padne na pamet - ne znam.
Ustvari, ne može da mu padne na pamet jer ko dođe na tu ideju - taj pameti i nema! :notok:

EDIT: Ako bi se to čudo neviđeno ipak dogodilo (automatska blokada) onda treba da razmisle o prostoru za žalbe (hala na BG sajmu, npr) gde bi zbog gužve trebalo uvesti i uzimanje brojeva, kao pred kraj prošlog meseca...
6pt69v.jpg
 
Ne znam. Mada ako i dalje nisu u funkciji, verujem da prolazi, logicno.Ako jesu, mozda bi bilo 'ajd da probamo sad'. Da budem iskren nisam vidjao situacije da dve stanice rade, pa tri ne rade. Ili su radili ili nisu davali znake zivota (kao danas).
 
Kontrolori Gradskog saobraćajnog preduzeća i ovog jutra traže putnike bez karata. Imali bismo više vajde i mi i oni kad bi nam pregledali zube i merili krvni pritisak.

Duško Radović
 
gosha":3o4h75wg je napisao(la):
Ne znam. Mada ako i dalje nisu u funkciji, verujem da prolazi, logicno.Ako jesu, mozda bi bilo 'ajd da probamo sad'. Da budem iskren nisam vidjao situacije da dve stanice rade, pa tri ne rade. Ili su radili ili nisu davali znake zivota (kao danas).

gosho, kako "da probamo sad" kada je prva stvar po ulasku, kako ja kapiram, blokiranje radi onemogućavanja validiranja? :/ (ima u nekom crtanom filmu: "diži most, spuštaj most...)
 
Moj utisak je da se sve više ljudi validira, kako će biti dalje videćemo.

Drugo, želim da pohvalim sistem sa *011*, uz nadu da će uskoro postati dostupan korisnicima Telenora, da će ostati besplatan (nema smisla naplaćivati takvu uslugu), i da će šifre stanica postati jasno vidljive na svakoj stanici.

Imam jedno pitanje da li ekrani koji su na stanicama prikazuju nekad 0 (nulu) kao udaljenost.
 
djordje*******g":2p3oxxts je napisao(la):
Mozemo i da okrenemo stvari Felix- prosecna penzija u Hrvatskoj je 300 u Srbiji 200 evra. Godisnja karta je tamo 170 a ovde 4 evra.:

Uz jednu ogradu, tamo penzioneri ne moraju da brinu kad izadju u grad, markica im vazi i za nocni. :cool:

U ovoj zemlji su bitni samo penzioneri a ne mladi, posle se cude sto mladi odlaze iz Srbije...imaju takoreci besplatan prevoz, clanstvo u bibliotekama...
 
Pa trebalo bi tako :) jel sam primetio da kaad piše 1 tad nailaze trole gledao sam na slaviji
samo logičnije mi je kada je na putu ka tvojoj stanici da piše 0
 
gosha":1qwjchro je napisao(la):
Da budem iskren nisam vidjao situacije da dve stanice rade, pa tri ne rade. Ili su radili ili nisu davali znake zivota (kao danas).

Prošle srede sam prisustvovao situaciji da su validatori u sedmici pokazivali peščanik od Vuka do posle Beograđanke, a kasnije radili normalno. Ne znam da li je to bio pad servera ili nešto lokalno. Sistem bi morao da čuva podatke o stanju svih validatora u svakom trenutku u bazi podataka, tako da kontrolori dobiju informaciju kad uđu u vozilo u kome validatori nisu radili ili nisu bili ispravno podešeni neko vreme.
Da li je BusPlus proradio u bg:vozu?
 
Danas sam nesto zanimljivo primetio u vezi sistema *011*, naime racun mi nije bio placen i iskljucili su mi uslugu zvanja i slanja poruka, ali je sistem najave radio perfektno. Sto znaci da sistem radi i ako niste platili racun :)
 
Evo jos par nedostataka sistema: "A ko je doplatio za ekspres, ne prihvata mu validator u banbusu... nakon razgovora sa sluzbenicima bus plusa, receno je da ko je doplatio ekspres, moze samo da se vozi u ekspresu, a ne u lasti ili banbusu! Juce su tako rekli! Info iz prve ruke! No comment! Budite obazrivi!", "U pokusaju da danas dopunim svoju BUSplus karticu, odnosno da uplatim studentsku mesecnu markicu sa doplatom za Ekspres, dobijam povratne informacije od prodavacice na Futura plus trafici: 1. Da ukoliko uzmem Banbus/dupla Lasta, obicnu varijantu mogu putovati do Umke :D i 2. jako interesantan odgovor da moja BUSplus karta nije "formatirana" za Ekspres i da je to greska salterske radnice Laste.. Inace karta je izdata u oktobru i tada je naglaseno da zelim doplatu koja je izdavana totalno regularno u vidu papirnih karata.. U korisnickom servisu govore da moram otici u Beogradjanku da mi se karta proveri, pa me sada zanima hoce li me narednih dana na krkacama nositi dugonokta Lastina salterusa kada budem zelela da u dogledno vreme i na dogledan nacin stignem na predavanja.. Takodje apel svima koji imaju isti problem da se upute u Beogradjanku i Lasti da malo bolje obuci operatere koji ne znaju ni sta/kako uplacuju.."
 
GORICA MOJOVIĆ SE ŠVERCOVALA U AUTOBUSU?

Poslanica ZES juče ujutru umalo nije izbačena iz gradskog prevoza, pošto joj nije uvažena poslanička legitimacija


BEOGRAD - Šta zna kontrolor šta je vlast?
Gorica Mojović, poslanica ZES, juče ujutru umalo nije izbačena iz gradskog prevoza, jer kontrolor nije hteo da, umesto karte, prihvati njenu poslaničku legitimaciju, saznaje Kurir. Kako kaže naš izvor iz Skupštine, Mojovićeva se na taj nemili događaj odmah požalila jednom kolegi, ali i generalnom sekretaru Veljku Odaloviću, od koga je tražila informaciju o tome da li poslanici i dalje mogu da se voze besplatno ili moraju da kupe „bus plus“ kartice.

- Ispričala je da ju je jutros uhvatila kontrola i da nisu želeli da uvaže njenu legitimaciju. Zato je odmah otišla kod sekretara da se raspita o tome - kaže naš izvor. Dodaje da je zbog toga negodovala, jer ju je bilo sramota od ostalih putnika u autobusu.

Podsetimo, narodni poslanici su dosad mogli besplatno da se voze svuda po gradu, ali i državi, što čak piše i u njihovim legitimacijama.

Mojovićeva je potvrdila za Kurir da se kod Odalovića raspitivala o gradskom prevozu. Međutim, njena verzija događaja bila je malo blaža.

- Ma nije bio nikakav problem, samo sam pitala sekretara da li i dalje imamo pravo da se vozimo besplatno ili moramo da kupimo „bus plus“. Neka mi kažu, bolje da kupim nego da se blamiram po prevozu. Stalno se vozim gradskim prevozom i neću svaki put da strepim da li će ući kontrola i da li će mi prihvatiti poslaničku legitimaciju - kaže ona. Dodaje da joj je sekretar Odalović obećao da će zvati direktora GSP da se raspita u vezi s prevozom poslanika. Ona nije želela da nam kaže kojom linijom GSP se vozila, samo je rekla da živi na Dorćolu.

Poslanica ZES je samo bila opomenuta jer kontrolori u februaru nikome nisu naplaćivali kazne.

Ukoliko joj se to ponovi, moraće da na licu mesta iskešira 1.500 dinara za doplatnu kartu.





Ovo su prvo pričali u Bus plusu...

U firmi „Bus plus“ nisu znali da nam kažu da li će poslanici ubuduće morati da plaćaju prevoz, iako njihovi kontrolori već sami paušalno određuju kome će progledati kroz prste. Portparol te firme Jelena Bogavac uputila nas je na Direkciju za javni prevoz (?!). A ovako je tekao razgovor sa njom:

Kurir: Imaju li poslanici i dalje pravo na besplatan prevoz?
Bogavac: Ne znam kako je dosad bilo, na piću sam... U stvari, na sastanku.
Kurir: Kad možemo dobiti odgovor?
Bogavac: Pošalji mi mejl, pa ću videti kad se vratim u kanc i javljam.
Portparol se posle izvesnog vremena javila.
Bogavac: Ne znam da li plaćaju i dalje, zovi Direkciju za javni prevoz. Mi smo samo preuzeli sve cene od GSP.
Kurir: Kako onda vaš kontrolor može da kaže da nekome ne važi legitimacija?
Bogavac: Zaista nisam sigurna kako je ranije bilo, zato zovi Direkciju.

A ovo posle pet sati...

Iz „Bus plusa“ su nam, posle pet sati, odgovorili:
- Svi poslanici imaju pravo na besplatan javni prevoz. Da bi to pravo ostvarili, potrebno je da izvade personalizovanu „bus plus“ karticu. Lepo je što među poslanicima ima onih koji koriste gradski prevoz. Koristimo ovu priliku da zamolimo poslanike da izvade „bus plus“ karticu - piše u odgovoru.

http://www.kurir-info.rs/vesti/politika/gorica-mojovic-se-svercovala-u-autobusu-187470.php
 
Иначе,какви су утисци првог дана обавезног валидирања?

Колико сам ја видео,већи број људи се валидирао...али далеко од тога да су сви почели да се валидирају...контролу данас нисам видео...тако да не знам како се понашају...
 
u tramvaju se (ne) validiraju isto kao i ranije,a u bg vozu jos ne umeju da nameste sistem da radi.ekran na validatoru mrtav,a on ispusta neke cvrkutave zvuke
 
Danga":1stmbs86 je napisao(la):
gosha":1stmbs86 je napisao(la):
Ne znam. Mada ako i dalje nisu u funkciji, verujem da prolazi, logicno.Ako jesu, mozda bi bilo 'ajd da probamo sad'. Da budem iskren nisam vidjao situacije da dve stanice rade, pa tri ne rade. Ili su radili ili nisu davali znake zivota (kao danas).

gosho, kako "da probamo sad" kada je prva stvar po ulasku, kako ja kapiram, blokiranje radi onemogućavanja validiranja? :/ (ima u nekom crtanom filmu: "diži most, spuštaj most...)

Vidis, to mi nije palo na pamet... pa kad je prilagodjeno svima, samo ne prosecnom korisniku u veoma verovatnoj svakodnevnoj situaciji.

Pade mi nesto drugo na pamet,zamislimo da oni stvarno planiraju prevoz na osnovu validacija, juce kao sto pomenuh, u busu 45 niko zivi (ali zaista niko,prvi put to videh) niko nije validirao kartu. Tim busem sam isao u gimnaziju i posle dok sam studirao u citaonicu u studentskom gradu... za sve te godine, kontrolu sam na tom potezu (blok 44-studentski grad) vidjao u proseku jednom u 3-4 meseca, , verovatno je to doprinelo da se ljudi masovno svercuju na toj liniji ili da ne validiraju kartu.
E sad ako bi se oni samo oslanjali na informacije dobijene na osnovu validacije, ocigledno bi dosli do zakljucka da se tom linijom niko zivi ne vozi, ili da se preveze dnevno 20 ljudi. A vozi se daleko vise, dosta ih ima zbog veze Zemun-Surcin, kao i dosta ljudi koji idu u dom zdravlja u bloku 44. Verujem da svako od vas zna jos ovakvih primera.
Isto tako ne secam se da sam IKAD video kontrolu posle 6 uvece na bilo kojoj liniji.

Zakljucak je da se i dalje moraju itekako oslanjati na povremene informacije ljudi sa terena (kontrolora, vozaca, brojaca ili koga god), u protivnom, zaista ce dobiti veoma krivu sliku o putnicima, i ako bi je se slepo drzali, kao sto je vec pominjano, jake linije ce biti jos jace,a one slabe jos slabije. Sto ce reci senzor kretanja na vratima bi radio posao samo tako.
 
ПОЛИТИКА данас

БЕОГРАД – Старе папирне карте за превоз у Београду од данас више не важе и путници могу да користе смо неку од „Бус Плус” карата, које ће при уласку у возило морати да овере, с обзиром да почиње оштрија контрола и кажњавање путника без карте.

Период прилагођавања на нови систем наплате карата у возилима јавног градског превоза трајао је током протеклих месец дана, а они који не буду поштовали нова правила убудуће ће бити кажњавани, саопштио је „Бус Плус”.

Редовну контролу карата обављаће 200 контролора помоћу преносних контролних уређаја, а писаће казне свим путницима који нису валидирали своје перонализоване и неперсонализоване карте, истичу из система „Бус Плус”.

Путници су, подсећају из „Бус Плуса”, у обавези да приликом уласка у возило валидирају своје карте, јер ће тако у контролно-оперативни центар новог система стизати подаци о редовности и оптерећености линија, на основу којих ће моћи да се побољшају услуге јавног превоза.

У циљу унапређења јавног превоза грађани ће од 15. марта моћи да користе СМС сервис у оквиру „Бус Плус” система и добију информације о томе колико станица од њих је удаљен први аутобус на одређеној линији.

Позивом мобилним телефоном на *011* и уношењем кода стајалишта путници ће моћи бесплатно да сазнају где се налази аутобус који им је потребан и када ће стићи на станицу.

Персонализоване Бус Плус карте могу се извадити на 15 локација - у „Београђанки”, у згради ГСП -а у Скендер беговој улици, на Тргу Републике и у Делиградској 10, као и у објектима Темпа, филијалама МТС у Булевару уметности и на Обилићевом венцу и на продајним местима Ласте у Младеновцу, Обреновцу, Лазаревцу, Барајеву и Сопоту.

Неперсонализоване карте продају се на око 800 киоска широм града, где се картице могу и допунити, док се код возача продају папирне Бус Плус карте за једну вожњу.


Танјуг
објављено: 01.03.2012
 
gosha":2ti5e69w je napisao(la):
...Zakljucak je da se i dalje moraju itekako oslanjati na povremene informacije ljudi sa terena (kontrolora, vozaca, brojaca ili koga god), u protivnom, zaista ce dobiti veoma krivu sliku o putnicima, i ako bi je se slepo drzali, kao sto je vec pominjano, jake linije ce biti jos jace,a one slabe jos slabije. Sto ce reci senzor kretanja na vratima bi radio posao samo tako.

…sa nekog sajta, danas:
“…Iako su mesečnu vožnju u gradskom prevozu platili unapred i vlasnici personalizovanih kartica moraju da se čekiraju. Oni će morati da otkucaju karticu kako bi u Direkciji za javni prevoz imali uvid u tačan broj putnika na svim linijama gradskog prevoza i posle šest meseci izvršili promene broja vozila na pojedinim trasama ako se pokaže potreba za tim - ističu u "Bus plusu"…”

Šest (6) ČEGA?!? i to AKO?!?

EDIT: Po ko zna koji put - broj registrovanih ušavših putnika je bezvredan, neupotrebljiv, ali veoma "zloupotrebljiv" podatak!!!
 
Jedna pohvala za busplus.U mojoj firmi (Lola - Železnik) gazda, iz samo njemu poznatih razloga, uplaćuje za prevoz GSP-u između 5.i 10. u mesecu.Danas sam provukao personalizovanu kartu bez martovskog kredita i pokazalo mi je da važi do 02.03.2012.,valjda zbog sporog ručnog unosenja podataka ko je uplatio recimo zadnjeg dana u mesecu za sledeći mesec.
 
Jao kako mi idu na živce penzioneri kad krenu da trljaju karticu o validator, pa posle kažu ne radi mi kartica.
Danas sam gledao, ali svi do jednog su trljali karticom po ekranu, i svakom penzioneru je trebalo 10 sekundi da očita kartu.
Inače definitivno je povećan broj validacija po onom što sam danas video. Skoro svako se validirao.
 
Bio danas da raskinem ugovor o benefit programu, poslali mi zahtev koji sam popunio, pa mi rekose ili da ga posaljem postom na adresu `Lanusa` ili da im predam na reklamacijama. Momak koji radi na reklamacijama rece 'ja nemam nikakvu potvrdu da ti dam, evo destiklirao sam te da nisi u programu vise, a ovo (zahtev) cu da im prosledim'. I rece mi jos: ' ma da, pored svih spamova koji stizu, samo ti jos ovo fali, sad ce to da krene, za mesec, dva'.
Inace u oba smera (tramvaj 7) nisam video kontrolu (cudno, kod hajata ih gotovo uvek ima), kartu je validirao mozda svaki treci, a bilo je i dosta onih sa 'na gotovs spremnim' nepersonalizovanim.
 
kopmania":aan28aw5 je napisao(la):
Jao kako mi idu na živce penzioneri kad krenu da trljaju karticu o validator, pa posle kažu ne radi mi kartica.
Danas sam gledao, ali svi do jednog su trljali karticom po ekranu, i svakom penzioneru je trebalo 10 sekundi da očita kartu.
Inače definitivno je povećan broj validacija po onom što sam danas video. Skoro svako se validirao.


Не знају. Покажеш им једном па ће знати следећи пут, па неће више трљати. И њима и теби ће бити лакше.
 
Veceras, tramvaj dvojka, Dorcol - Gl.Zel. st. Provera preko moba luduje, cas nula, cas dva, cas tri, pobrkan redosled dolaska itd.????? Kad je konacno dosla dvojka, validira se oko 30% i to uglavnom oni koji nisu persone (medju kojima sam i ja). Persone kuliraju i bledo me gledaju, valjda misle da i ja imam personalizovanu pa se cude zasto se validiram :D ista je situacija i na sledecim stajalistima. Opet sam pri ulasku popio u kicmu u nastojanju da procitam preostali iznos na nepersoni, a baba koja mi namesti diskus (jedna od nasih novih sugradjanki sa Jaruzelski naocarama iz 6-te Licke brigade), ne samo da se nije validirala nego me gledala sa takvim cudjenjem, pitajuci se u sebi zazsto li stojim na prolazu???, ali srecom brzo je shvatila da treba da se ponizno provuce pored ostecene mi kitchme i udalji od mene brzinom prosecnog tramvajskog puvonjka :notok: snjurajuci po vozilu u nastojanju da nadje prazno sediste. Tako klasicno ponasanje za svakog mrmota punog puvonjaka koji igrom sudbine stvori ovde....
Ona buckava se dernja iz validatora ali je skroz pobrkala redosled stanica. malo malo pa se vrati stanicu dve nazad, pa se vrati na pravu stanicu. Predpostavljam da mi je zato i po istom principu ludovala najava dolaska preko moba.

Povratak istom linijom u kontra smeru, posle jedno pola sata GL.Z.st.-Dorcol. Najava preko moba radi malo bolje, ali luduje stanicu-gore-dole. Redosled dolaska remeti sedmica koja je uletela iz pravca SKC-a i promenila sve, a sistem je sam pobrkao devetku i dvojku menjajuci redosled po broju stanica iz samo njemu poznatih razloga. Napokon stize dvojka, validira se oko 30% i to isto kao i u dolasku, istim redom, kitchma, 6-ta licka brigada, Jaruzelski naocare, mrmoti, cak je i jedna zena sa kuferima kupila papirnu kod vozaca ......buckava se dernja iz sive kutije, Ka, Ka, ka, le, le, le, me, me, me, gdan, gdan......Puvonjci pocinju da se ozbiljnije osecaju, valjda im treba vremena od shtajge do one nizbrdice niz Tadeusa koscuska.......
Srecom otoplilo, pa odskrinuh prozor koji je tako dobro osmisljen na katicama..... :).....a i miomirisi iz zoo vrta, narocito moshus bizona potre te balkanske gasne note.....
Uskoro i silazim....srecan i veso :D
 
Vrh