Bobb
Higher intermediate
Ma jeste li vi sigurni da je prepolovljen broj kontrolora? Po vašoj priči mi se čini da je pre udvostručen :/
FicaBlok38":2u06muda je napisao(la):Samo jendo pitanje jos, po kom osnovu ce meni komunalci napisati kaznu, tj. gde pise da mogu da mi napisu kaznu zbog voznje s blokiranom karticom (pise da ce da me udalje iz vozila i dok su pratnji komunalne policije ja cu dozvoliti da me udalje).
gosha":l3d59hmu je napisao(la):U drugoj varijanti ima jedna mala kvaka....
Nemaju nacina da im naplate (zakonski imaju, ali niko zaista nece da se mlati za 1500 dinara, ni sud ni policija (nema ovo veze za oblikom vlasnistva firme).
Nego zna li neko gde mora da se ide da se otkaze ugovor o benefit programu koji su nam svima podmetnuli? Poslao sam im mail, al ne odgovraju vec dva dana.
belgrey":1152pj36 je napisao(la):Zaboravih da dodam da sam jutros naleteo na trafiku unutar tržnog centra koja ima pos terminal i koja prima kartice. Video sam nalepnicu da prodaju i bus plus. Pitao sam prodavačicu da li može dopuna za bus plus kod njih da se plati karticom i ona mi je rekla da ne može. Pitao sam je zašto ne može kada već imaju pos terminal, i dobio sam šokantan odgovor: "od bus plusa nam je stigla naredba da dopune smemo da naplaćujemo isključivo u kešu, a nikako karticama"
Bio sam šokiran, pošto sam juče nakon neuspešnog pokušaja da dopunu platim karticom pozvao call centar bus plusa i pitao ih da li postoji prodajno mesto na kome mogu da platim karticom. Rekli su mi da to zavisi od prodajnog mesta !!! Ovo je jutros dokazano da nije tačno. Očigledno je da Bus plus želi samo keš, što je em sumnjivo em nelegalno!
zelja87":282boms3 je napisao(la):едит: тек сад видим драганов пост. нисам знао да је тако. знам да је кредит годинама уплаћиван искључиво готовином. си сигуран да је тако? ипак банка има велику корист што се плаћа преко њих?
Astorian":31wgvzpt je napisao(la):@gosha
Због таквих ствари се и уводе приватни судски извршитељи.
gosha":31wgvzpt je napisao(la):@Astrotrain
Koji rade po nekom resenju suda,a ne po mom licnom nalogu.
milanobelgrade":1jvi2k3x je napisao(la):Ја лично мислим да ће од обавезне валидације господа из БУСПЛУСА брзо одустати...
наиме ако сам добро разумео господина Градоначелника 8% од месечне наплате карата иде БУСПЛУСУ... а то је како је он рекао око 500.000 евра месечно!
уговор од 10 година...значи 500.000 еврића пута 120 месеци...то је...(ко се оно хвалио да је добар у математици) .... то су енормне паре за услугу која ова фирма пружа грађанима овог града...
да ли им се исплати да таласају или ће да ћуте и да се смешкају?
и на крају...расправља се о валидацији...а не о начину како је ова фирма добила овај уговор...
GOJE":2nomm1i8 je napisao(la):prostorni planer":2nomm1i8 je napisao(la):@ Goje - pa ti nas prosvetli ako znas.
Ja mislim da su ovo odgovori. Sistem je kupila firma Apex odnosno BusPlus. Sistem se sastoji od 1)tajkuna, 2) validatora, pri cemu je drugaciji onaj kod vozaca, koji u sebi ima i gps, 3) nekog centra za pracenje vozila, 4) uplatnih mesta za busplus sa potrebnim uredjajima, 5) kontrolora. Sto se tice koliki je ta firma imala profit na dan 31.12.2012, koliko ja znam imala je 0 rsd i jednog zaposlenog, jer je i bio cilj da samo fiktivno postoji. A bas me zanima da racunamprojekciju njhovih prihoda, jer je bitno sta ce nam uzeti a ne sta pre nisu imali da uzmu...
Hvala na odgovorima. E sad, ti si na početku ove diskusije napisao da firma ima 1 zaposlenog i 600-700 hiljada Eura mesečnog prihoda. Zapitao si se koliki će biti mesečni profit tajkuna iza te firme.
Sad imaš jedan deo troškovne strane (sam si naveo):
- Oprema (validatori, uređaji za kontrolore, serverska i mrežna infrastruktura....). Ove je višemilionski iznos
- Održavanje opreme (pošto je oprema đubre, realno je da se svake godine izdvoji ogroman iznos kao prilikom inicijalne nabavke).
- Zaposleni (ova cifra je sigurno 6-cifrena).
- Softver i održavanje (možda čak i najam u vidu procenta od naplate). Verovatno lepa cifra.
- Redovni operativni troškovi, provizije i troškovi izdavanja, dopuna, prodaja, marketing...
Po mom skromnom mišljenju, najveća troškovna stavka ovde trebalo bi da bude tehnički i politički rizik. To skoro sigurno vodi ka 2 varijante:
1. Iza firme zaista stoji neko blizak gradonačelniku (tj. meni (kopirajt by p.planer)). To odmah nameće pitanje korupcije i deo profita koji ide nekom gore.
2. Iza firme stoji bilo ko drugi. Sistem bez podrške grada nema šanse da zaživi, i samim tim taj bilo ko drugi postaje blizak gradonačelniku. To svakako nije besplatno i vraća nas na stavku 1.
Dakle, ja uopšte ne sporim da ste svi vi u pravu, samo bih voleo da se koriste argumenti koji imaju smisla,
PS: Prostornog planera bih zamolio da pogleda moje postove na prethodnih nekoliko strana.
Apeks, koji je osnovan sa 500 evra što je zakonski minimum, 2009. godinu završio je, prema podacima APR, sa isto toliko. Pa ipak, ovo malo preduzeće sa jednim zaposlenim koje je 2010. godinu dočekalo sa 500 evra, nepunih devet meseci kasnije, tačnije 20.9.2010. pod vođstvom Vlahovića, dobija višemilionski posao naplate Bus plus kartica u Beogradu. I tu nije kraj finansijskim čudima koja se dešavaju u Apeksu. Samo deset dana posle potpisivanja ugovora sa Beogradom, Apeks uzima kredit od dva i po miliona evra sa zalogom od 500 evra osnivačkog kapitala, pa 2010. godinu završava sa oko dva i po miliona evra na računu.
U registru založnog prava Apeks je, pod datumom 1.10.2010, upisao dva kredita, a u februaru 2011. još jedan. Prvi kredit od 2,54 miliona evra, jedan od dva podignuta deset dana posle potpisivanja ugovora, Apeks uzima kod Erste GCIB Finance I B.V. iz Holandije, kompanije koja se bavi davanjem zajmova, registrovane kao društvo sa ograničenom odgovornošću u stopostotnom vlasništvu Erste banke iz Austrije. Istoga dana Apeks je u upisao i kredit u iznosu od 116 hiljada evra podignut u Erste banci a.d. Novi Sad, istoj onoj u kojoj je Aleksandar Vlahović član Upravnog odbora. Ova dva kredita Apeks treba da vrati za 54 meseca. Dva meseca kasnije u založbenom registru Apeks upisuje još jednu, kratkoročnu pozajmicu, od 50 miliona dinara uzetu takođe kod Erste bank a.d. Novi Sad. Sva tri kredita ukupno od oko tri miliona evra Apeks je dobio a da nije imao prihode!
Pod kojim uslovima je Apeks dobio kredit i ko je i kakve garancije dao bankama da će im novac sa kamatom biti vraćen, ostaće verovatno tajna. Na pitanje Pištaljke da li je možda te garancije za Apeks dao Beograd, nadležni u Direkciji za javni prevoz su odgovorili negativno.