Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

kopmania":zsd76tlf je napisao(la):
zelja, smeta im validacija jel mogu da te prate, jel imaju tvoje podatke na kartici, i misle da je bespotreban čin samim tim što to do sad nije moralo ako imaš mesečnu markicu.

Slažem se sa ovim drugim, ali meni ne pravi nikakav problem da izvadim kartu iz džepa i potrošim 2 sekunde.
Na stranu sve to validirati se ili ne, zašto da, zašto ne...Mene lično smara da stalno vadim iz džepa karticu i da je validiram, ali me još više mrzi da gubim vreme, kojeg ionako nemam dovoljno, na rasprave sa kontrolorima (inače, podržavam svaku inicijativu da se ukine obaveza validiranja personalizovanih kartica ili barem da se ta obaveza ograniči na ovih prvih 6 meseci za koje su rekli da su im potrebni da prikupe sve neophodne podatke):p E sad, ako se svi zentaju od tog "praćenja"...hajde onda da svi bacimo čipovane lične karte, čipovane Visa i Master kartice i pre svega MOBILNE TELEFONE...koji su ujedno i najjednostavniji za praćenje (o smart telefonima sa GPS-om da i ne govorim). Kad se samo setim servisa na Mondo portalu...ortak lokator...bio je prilično precizan, a opet, tada je skoro 98% telefona pristupalo netu preko GPRS-a...
 
Kad se kaze pracenje, ja pre svega mislim na spamovanje ponudama i reklamama (malo mi je sto zivkaju na fiksni, sad jos treba i sms-ove da mi salju kako imaju povoljne kredite). Ponovicu, rekao mi juce lik sa reklamacija busplusa, da ce to poceti za mesec dva.
 
ja razmisljao da se odjavim iz benefita,kad se setih da sam im dao caletov mobilni,ja sam post pejd,sa dosta minuta za pricanje .njega ce da smaraju! :laugh:
 
gosha":c470fzk1 je napisao(la):
Kad se kaze pracenje, ja pre svega mislim na spamovanje ponudama i reklamama (malo mi je sto zivkaju na fiksni, sad jos treba i sms-ove da mi salju kako imaju povoljne kredite). Ponovicu, rekao mi juce lik sa reklamacija busplusa, da ce to poceti za mesec dva.
A kredit erste banke?

Ja sam student pa me ne zivkaju,ali od strane proleterijata,pardon zaposlenih ljudi cujem da im je erste banka ubila zelju za zivotom.
 
Dakle, da rezimiramo. Zvanična informacija koju retko ko javno pominje, namerno ili slučajno procenite sami, ali smo proverili i jedina je tačna od onoga što se priče i piše, je sledeća: jedina predviđena sankcija za putnike koji ne validiraju svoje uredno plaćene mesečne karte je blokiranje iste. Nakon blokiranja, ne napušta se vozilo i nastavlja se započeta vožnja. Karticu potom treba odblokirati, što se vrši na uplatnim mestima Bus Plusa na kojima se izdaju personalizovane karte i to POTPUNO BESPLATNO, i to tako neograničen broj puta ukoliko je potrebno. Evo mape uplatnih mesta na kojima se vrši odblokiranje, sa tačnim adresama i radnim vremenom: http://www.busplus.rs/prodajna_mesta.php. Ukoliko uđete u drugi prevoz sa blokiranom karticom, i opet vas zatekne kontrola, opet nema pravnog osnova da vam naplate bilo kakvu kaznu, već samo da vas zamole da napustite vozilo na sledećoj stanici. I opet, tako neograničen broj puta. Ne postoji pravni osnov po kojem bi kontrolori legitimisali građane i uzimali lične karte ili podatke, oni na to NEMAJU PRAVO PO ZAKONU. Obratite pažnju na razliku između termina SLUŽBENO lice (policija, komunalna policija) i OVLAŠĆENO lice (kontrolori, bankari, advokati...). Samo službena lica mogu da nas legitimišu, ne i ovlašćena. Priče da se naplaćuju kazne a pogotovo oduzimaju kartice su plasirane upravo zato što nemaju pravni osnov po kojem bi nas kažnjavali, pa žele da zbune i zastraše neobaveštene ljude, mahom starije sugrađane. Oduzimanje kartica je krivično delo krađe putne isprave i kažnjivo je po zakonu. Evo gde je procedura "kažnjavanja" definisana:
http://www.usnimi.me/?v=busplus.jpg, reč je o Odluci o javnom linijskom prevozu na teritoriji grada Beograda, objavljenoj u Službenom list grada Beograda, brojevi 61/2009, 10/2011 i 55/2011. Evo linkova za pomenute dokumente koji su JEDINI MERODAVNI:
http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2009/61-2009.pdf#view=Fit&page=1
http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2011/10-2011.pdf#view=Fit&page=21
http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2011/55-2011.pdf#view=Fit&page=10

Apelujem na sve koji posećuju ovaj forum da o ovome obaveste svoje rođake, prijatelje, kolege, komšije, ili jednostavno glasno kažu u punom autobusu da svi čuju, NEMAJU ZAKONSKO PRAVO DA NAS KAZNE AKO SMO PLATILI MESEČNE KARTE, sve ostalo je zastrašivanje, pa ako upali. Ide lepo vreme, šetnja je zdrava, pa kada i ako nam blokiraju karticu, onda lepo ženu, muža, devojku, dečka, decu... za ruku pa na druženje na šaltere Bus Plusa.

Ne mogu oni toliko puta da nam blokiraju kartice, koliko puta mi možemo da ih odblokiramo!!!!
 
Pa to su svi vec saznali da nece biti naplate kazne, ali moras svaki put na salter BusPlusa da je deblokiras. Pa jesi li stvarno uzeo u obzir da li je 99% stvarno dokono da to radi? Njemu treba 1 sekunda da je blokira, a meni 2 sata da je deblokiram, i jos da se svadjam sa blokiranom karticom u nekom drugom prevozu dok ne odem do mesta deblokade. Taktika neizvodljiva, predlozi nesto drugo.
I ja sam za to da se ukine validacija, ali ovoliko da se cimam ne mogu. Oni ce uvek biti u mnogo vecoj prednosti i ja nista ne dobijam, a oni jos manje gube.
 
Nek svako izvaga da li više vremena gubi validirajući se ili odblokiravajući se. Protestvujući protiv jednog oblika represije uleće se u drugi.
^^^ preteče me Dragan, otprilike to je to ;)
 
Bobb":3roqecpu je napisao(la):
Nek svako izvaga da li više vremena gubi validirajući se ili odblokiravajući se. Protestvujući protiv jednog oblika represije uleće se u drugi.

Pa ovo sam rekao zato sto sam izvagao, ja uopste stvarno ne gubim vreme, ono zapisti jos u hodu, samo sto mora da se izvadi kartica. Dajte bolji predlog.
 
Dragan77":20ljv8vv je napisao(la):
... Dajte bolji predlog...

Validiranje 1.000 kartica traje višestruko duže nego validacija 136 kartica i neminovno dovodi do gužvi, zastoja, nervoze, prepirki, svađa i mnogih drugih apsolutno nepotrebnih i štetnih posledica, a koristi za putnike nema! Jedina vajda je besplatna masaža kičme, „kiropraktika 4 free“, o čemu je Aca Dorćol slikovito, nadahnuto i duhovito pisao.

Ne bolji, nego najbolji predlog je ukidanje obavezne validacije PK!
Svako drugo rešenje je inaćenje BP+DJP sa stotinama hiljada putnika. Nije li?

EDIT: ... ili uvođenje obavezne validacije i prilikom izlaska iz vozila?!! Dakle, ili bez ili obe :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=dDQK5SRQ-JI
 
Najbolji i jedini nacin jeste ukidanje obavezne validacije PK i naravno ukidanje blokade istih.

Do konacne pobede! :)
 
Zna li ko od vas da li je moguce negde pogledati studiju izvodljivosti ili projekat uvodjenja ovog sistema , sa svim svojim delovima: tehnicko tehnoloska naliza ,analiza kadrovskih i organizacionih resenja , marketing plan (sa planom prodaje i nabavke), i na kraju finansijski plan (na osnovu kog se donosi konacna ocena o isplativosti projekta)?. Da li ja kao zainteresovani gradjanin imam pristup tome uopste?
 
Studija izvodljivosti ti je bilo koja razvijenija zemlja na svetu.
Ovaj sistem je prosto bolji za prevoznike i naplatu i to je to.
Nama jeste gore jer je svaka promena teska, ma kakva ona bila, i otpor se javljao svuda, ali sta ces. Jedina stvar zbog kog ja podrzavam ovaj sistem je nada da ce se povecati broj onih koji prevoz placaju da ja ne bih bio dezurni ovan. Ako zbog toga moram da se kliknem, pa kliknucu se, sta da radim.
 
dragane, na osnovu čega misliš da će se ovim sistemom povećati broj onih koji plaćaju prevoz ako kontrola bude kao i ranije. U čemu je razlika. Ranije smo imali markice i papirne pantljičare za ujedanje, sada kartice za prislanjanje. Uvek je postojalo sredstvo za plaćanje, a da li su svi plaćali i da li će plaćati to je drugo pitanje.
 
@čika srđan: ciko nisi morao da trazis sve ovo i da kucas ovoliki post, sve je moglu u jednu recenicu da stane "e bas necu, iz inata" :laugh:
 
@dragan77
Interesuje me da pgledam neke svtari koje svaki projekat mora da ima, a na osnovu nekog dokumenta se pristupilo uvodjenju ovoga. Znaci negde mora da postoji napisana studija izvodljivosti ili generalni projekat, narocito posto je u pitanju javna delatnost. Pa me zanima da li ja, kao gradjanin, mogu negde to da pogledam, da li imam ikakvu mogucnost uvida u to.
 
Sto se tice povecanja prodaje, to su vec uspeli i to odlicno! Prema onome sto je izrekao D.Đ. u gostima kod Olje B. (pre tri nedelje), krajem 2010. god. prodavali su 150K markica. Sada su izdali vise od 600K PK, a uplaceno im je za feb.2011. vise od 380K presonalizovanih dopuna + ne znam koliko su prodali NPK.
To mu je vise nego duplo u odnosu na pre-bus+ naplatu. Obzirom da se unapred znalo da u feb. nece biti kazni to je vise nego odlican rezultat prodaje.
Ako sada udare malo jacu i azurniju kontrolu (pogotovu ako je iskoordiniraju sa Komunalcima), onda ce efekti povecanja prodaje biti zaista impozantni.
Licno mislim da zbog ostvarenja tog cilja insistiraju na validaciji PK, kako bi sverceri bili pod dodatnim psiholoskim pritiskom da se validiraju (jer za sada na ulasku moraju svi da se validiraju). Da bi ostvarili to u rezervi imaju jos psiho-metoda, tipa, zaustavljanje vozila ako neko nece da da dokumenta ili ako nece da izadje, zatim dodatna izmena i dopuna Odluke, gde ce uvesti clan po kome imaju pravo da oduzmu neispravnu kartu (komunalci), ili gde ce se deblokada naplacivati kao kazna i sl. Polako dok malo vide kako ide, a i tajming ih malo kolje, ipak idu izbori........A onda kad udare da se hvale kako je prodaja porasla nekoliko puta :violina: i kako to dokazuje da je validacija PK neophodna :blah: i niskopodni za penzose :grand: po narudzbini na bazi njihove validacije u tolko i tolko sati :laugh:
 
AcaDorcol":1hlmurl1 je napisao(la):
i niskopodni za penzose :grand: po narudzbini na bazi njihove validacije u tolko i tolko sati :laugh:

Ironican si ili...?
Izvinjavam se unapred ako nisam pravilno protumacio. Ne treba biti doktor saoobracajnih nauka da bi zakljucio da je prosek godina putnika na liniji 82, koja ide pored novog bezanijskog groblja, preko 70 (sa sve onom decom iz osnovne skole) :) A na toj liniji su oduvek bili samo teski krsevi (ali bas) , tako da sumnjam da ce informacije od validacija sluziti tome.
 
[box]Sada su izdali vise od 600K PK, a uplaceno im je za feb.2011. vise od 380K presonalizovanih dopuna[/box]]
Ako su prodali (ne izdali, velika razlika jer smo tu pukli po 250,00 dindži i to samo za 3 godine) 600 BPK a dobili dopunu za 380 BPK, šta je sa ostatkom od 220 . Pola od tih 380 dopuna je prinudna od strane poslodavaca na račun BP i vodi se kao sigurna parica koju nisu imali 2010. godine jer su zaposleni mogli da biraju. E sad ti nepersonalizovani. Kako njima doakati, pa kontrolom.??? Najsigurniji su personalizovani, oni savesni i pošteni i oni što moraju u Bus Plus pa ih još izmaltretirajte validacijom. Ovi drugi mogu da se švercuju kao i do sada. Kupe karticu a da li će da je dopune ili prislone zavisi koliko ih pritisnu .
 
Kazu da su izdali (prodali za 250 din) vise od 600.000 personalizovanih do polovine februara ove god., a da je uplacena dopuna za februar za vise od 380.000 tih kartica. 220.000 vlasnika PK nije uplatilo dopunu za februar (verovatno i zbog toga sto se javno saopstavalo da u februaru nece biti kaznjavanja, vec samo ``edukacije``). Kako ce biti u martu nemam pojma. :| Predpostavljam da ce se broj uplacenih dopuna povecati sto zavisi i od sprovodjenja kontrole......
Isto tako, dal je pola ili vise ili manje od svih uplacenih dopuna PK nastalo od prinudne (naredjene) uplate poslodavaca za zaposlene, ili ne, zaista ne znam, ali u odnosu na 150.000 prodatih markica u decembru prosle godine ovo jasno govori da je prodaja vise nego duplirana (ubelezili su vrlo efektan poen u svoju korist, ko god da su ).
Licno mislim da njima (direkciji i konzorcijumu) komoditet personalizovanih (sto bi trebalo da bude) nije na listi prioriteta, vec da je njima prioritet svih prioriteta naplata i samo naplata. Sve te price oko unapredjenja saobracaja, oko pojacanja linija, preusmerenja neiskoriscenih vozila, sve je to striktno podredjeno i u funkciji berbe zelene salate.......(i opravdavanja brljotina nastalih trapavim uvodjenjem u zurbi da se taj monopol prigrabi pre izbora)
Inace sto se svercera tice, njih ce jos dugo biti (zavisi od kontrole), a moja kitchma to najbolje zna (o cemu sam i pisao ranije). Najvise mrzim kada zastanem na sekund da validiram svoju NPK pri ulazu, a uz to moram da na ledjima drzim par ljudi iza sebe koji nadiru ne bi li ugrabili bolje (sedece) mesto u vozilu.
Da li su ti ljudi na mojim ledjima sverceri ili vlasnici PK koji ne zele da se validiraju, mojoj kicmi je svejedno. ;)
 
Dobro, ima onih koji su uzeli personalizovanu, a neće je uvek koristiti. Evo, na primer, moja majka je kupila, ali je izračunala da ovog meseca neće dovoljno koristiti da bi se isplatio mesečni iznos (već će koristiti nepersonalizovanu), dok je u prošlom koristila. Ne kažem da je tipičan slučaj, ali ima i takvih.
Takođe, studenti iz unutrašnjosti koji su ovaj mesec otišli svojim kućama ako su završili sa ispitima na vreme itd.

Nego da prepričam sinoćni doživljaj:

- Ulazim u trolejbus 21 preko puta srednje arhitektonske škole u V.Ilića u smeru ka gradu. Otprilike je 19:45
- Nas petoro koje je ušlo (po vratima 1, 2, 2 od prvih prema zadnjim), svi smo validirali karte na ulazu.
- Sledeću stanicu, opet ulazi 4-5 osoba i sve se validiraju.
- Sa sedišta ustaju 3 osobe od kojih jedna ima validator i kreću da proveravaju kartice nama 10-ak putnika koji smo ušli na poslednje 2 stanice i svi imaju overene karte.
- Sledeću stanicu opet ulazi 4-5 osoba od kojih je jedna starija koja se muči da validira (trljanje karticom u krug), a kontrolori (ovog puta vidljivi pošto su stajali) pomažu i objašnjavaju kako treba ispravno validirati. Ostale osobe takođe validirane do tada.
- Stanica Crveni krst. Jedan mladić ulazi i odmah zauzima prazno sedište. Ostali koji ulaze (vide kontrolu) i svi se validiraju. Kontrola prilazi mladiću i pita za legitimaciju, on ćuti. Posle par pitanja za kartu, kažu mu da siđe na sledećoj stanici. On to zaista i čini.
- Kontrola silazi sa njim, ali koliko mi se čini, krenuo je svako svojim putem. Nije bilo traženja ličnih dokumenata i slično.
- Pošto sam išao do Narodnog pozorišta, pratio sam situaciju praktično do okretnice. Ljudi su se negde do Slavije validirali u 80-90% slučajeva, ne računajući đake GSP škole kojih je ušlo 10-15 (valjda je oko 20h bio i kraj nastave) i nijedan (brojevima 0) se nije validirao.
- Međutim od Slavije, dakle stanice Slavija, Beograđanka, Terazije, validiralo se možda 2 ljudi, a ušlo ih je bar 25-30 za te tri stanice.

Eto, mislim da se svakakvi zaključci mogu izvući odatle. :)
 
Vrh