Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

e novac se odnosi na nepersonalizovane,tako mozes pitati tetu kontrolorku koliko imas parica na kartici
 
Danga":2k2cenbt je napisao(la):
@contradictive
(nomen est omen)

Nisi pročitao, ili nisi razumeo ili nećeš da razumeš post koji sam naveo, a zbog ovoga:
„…Ne bi moralo da bude zadržavanje ni milisekund duže nego do sada. Odnosno bilo bi tačno 1 puta duže, matematički gledano…“
bi te, ne iz matematike, nego „iz računa“ oborio i neki neuki piljar sa pijace i to ne Kalenićeve, nego onako „po obodu“. :cool:

Vidi, sve OK, ali nemoj da se vređamo za matematiku. :( Ako sam nešto u školi voleo i imao uspeha, to su bili matematika i fizika. :D
Možda je problem u tome što ja sve ovo više shvatam kroz cifre, nego što sagledavam stvari sa nekog ljudskog aspekta, ali svi smo mi različiti i mislim da je dobro što smo različiti. ;)

Što se tiče odgovora na konkretno pitanje, ja jednostavno nisam mogao da dam bolji. A nije mi ni jasno šta nisam razumeo. Mislim da nisam mogao konkretnije da odgovorim. I nadam se da nije bilo nikakve kontradikcije u odgovoru. :)


U vezi sa bazama personalizovanih kartica (moje tumačenje sistema):
- na kartici se nalazi samo serijski broj
- validator očitava serijski broj i šalje upit u bazu da li je za taj serijski broj uplaćen mesečni iznos
- u slučaju da jeste, validator daje zeleno svetlo
- u nekoj tamo drugoj bazi, nalazi se da korisnik sa tim i tim imenom, JMBG-om, brojem lične karte i adresom ima serijski broj kartice koja se nalazi u onoj drugoj bazi
- problem je spajanje (sparivanje) te dve baze, ali se nadam da su te dve stvari odvojene, kao što je Šabić naredio
- u slučaju da se pojavi neki propust, verujem da bi po zakonu mogle da pljušte teške tužbe protiv Busplusa
 
Славија :)
2012-02-25-173504.jpg
 
@contradictive

"...Možda je problem u tome što ja sve ovo više shvatam kroz cifre, nego što sagledavam stvari sa nekog ljudskog aspekta, ali svi smo mi različiti i mislim da je dobro što smo različiti...

"ČOVEK JE MERILO SVIH STVARI" i ja ne mislim da je dobro da smo po tom pitanju različiti!
 
da li je moguce da su u centru grada, turistickog Beograda koji je hvalisava naj-destinacija jugoistocne Evrope, stavili display samo sa cirilicnim pismom?
 
стварно, зашто су ставили ћирилицу? мислим, контам званично писмо и све то, али како ће странци да разумеју?
 
@contradictive
Moji poznainici bacaju tuzbe u kantu, a ne kazne (one sluze za tapete), sto ce reci da sud ne radi svoj posao, a iskreno sumnjam da ce policija nekog da juri i privodi sudiji za prekrsaje za 1500 din. Ta prica kako su privatna preduzeca svemoguca na sudu je malo prenaduvana.

U vezi sa bazama podataka, sami predstavnici busplusa su vise puta izjavili, a povodom paranoje o licnim podacima, da ce se prikupljati samo podaci o kategorijama putnika (i dalje cekam odgovor kakva je korist tih informacija sa planiranje saobracaja (nemojte samo pricu kako ce penzionerima da salju niskopodna vozila), uvaljen nam je ugovor o benefit programu u kom pise da mogu da prosledjuju te podatke sponzorima...e sad saberite 2+2. Istrazivanje trzista je legalno i legitimno, ali zna se kako se ono sprovodi, mene su ucili da pocinje sa pitanjem 'dobar dan, mi smo ti i ti, da li zelite da ucestvujete...'
Iskreno lakse bi mi bilo da te podatke prosledjuju samo BIA-i, CIA-i, BND-u i MOSAD-u, sa sve onom ruznom slikom, ako nista drugo, te sluzbe me nece spamovati kad ima popust na svinjski but u tempu i zasto bih trebao da uzmem kredit bas u erste banci.
Nesporan je potencijal sistema, sporno je ono sto oni sami govore i pokazuju. Ponavljam, sistem je pametan i napredan samo koliko i ljudi koji rukovode njime.
 
Danas sam pokušao da kupim dopunu za naredni mesec i shvatio sam da više ne postoji mogućnost da se plaća karticama pošto su jedina prodajna mesta trafike koje ne primaju kartice. Od svih silnih obećanja dobili smo jedan debilni sistem koji je još gori od onog starog, mislim gori po putnika. Ranije sam bar mogao da mesečnu plaćam karticom, nisam morao da je pokazujem svaki put kad ulazim u bus i nisam morao da je vadim sto puta dnevno. Dobili smo kvazi elektronsku kartu, koja je elektronska samo kada je to potrebno hohštaplerima iz bus plus-a, a sve prednosti elektronske karte koje putnici mogu da imaju su suspendovane: mogućnost dopuna online, plaćanja karticama, mogućnost reizdavanja u slučaju krađe ili gubitka, vremenske karte i slično.
Ne pronalazim ni jedan jedini plus u ovom sistemu, zato su ga valjda i stavili u ime, prema savetima đilasovih marketinških stručnjaka!
 
Kartograf":8ywyxxny je napisao(la):
da li je moguce da su u centru grada, turistickog Beograda koji je hvalisava naj-destinacija jugoistocne Evrope, stavili display samo sa cirilicnim pismom?
ja ne kontam ni sto koriste srpski jezik?ovih 6 stranaca sto zalutaju verovatno znaju samo engleski ili spanski. :( a ne kontam ni zasto su upotrebili velika slova u recenica Zelimo Vam Srecan Put na ekranu validatora.mora da su ovo uvalili nekom turcinu :laugh:
inace moja Bus plus personalizovana kartica je na latinici,a neke su i na cirilici.vervatno kako je kome koja zapala.
 
Ma ovo mešanje ćirilice i latinice je smešno,kada su u pitanju gradski servisi kao što je transport, Beograd kao metropola ovoga dela Evrope bi trebalo da svi natpisi pišu ćirilicom i engleskim ili latinicom u vozilima,stanicama,displejima
.Ne dolaze samo Englezi u bg već i ogroman broj ljidi iz ex yu,Beograd je ipak zadržao šmek bivšeg glavnog grada ex yu, te ravnopravno pisanje ćirilicom i latinicom na displejima ili autobusima je najbolje rešenje..dobar primer je i stanica Vukov spomenik gde je sve ispisano na ćirilici i engleskom,normalno je da će isto biti i u Metrou a ne bih se iznenadio da bude+francuski.. :kafa:
Dakle tehnologija omogućava da se koristi i ćirilica i latinica,isključivanje jedne od ovih opcija je pogrešno..
 
Da pitam jedno pitanje, nije za milion USD, nego za 1.100 RSD?
Danas, ili sutra nameravam da platim Mart, a u Februaru (naravno – plaćenom) imam 0 (nula) uspešnih validacija, jer nisam bila čak ni znatiželjna.
Ako sistem ne prihvati novu uplatu, da li nekome, možda, treba da pišem neku izjavu?
 
Hmmm, hoćeš na ćirilici ili latinici da im pišeš :) Ja imam jednu uspešnu validaciju i juče bez problema uplatih mart.

Mislim da neće biti problema, sistem je ipak napravljen da uzima lovu :p

A ako se slučajno desi ... pravac BusPlus.
 
Nevena Glušica je glas koji čujete iz validatora GSP-a


Autor: G. Svilar 28.02.2012. - 00:02 11:30 Komentara (4)

„Sve mi nedostaje iz Berlina, a posebno ženski glas koji izgovara stanice u metrou”, u šali je napisao turista iz Španije koji obilazi svetske metropole na jednom internet forumu. Ako sa sličnim utiscima ode kući nakon posete Beogradu, onda će sigurno upamtiti i glas Nevene Glušice, koju svakodnevno slušamo u gradskom prevozu kako izgovara nazive stajališta.
Nevena, koja je po profesiji kompozitor primenjene muzike, iščitala je više od 4.000 naziva stanica

Nevena, koja je po profesiji kompozitor primenjene muzike, iščitala je više od 4.000 naziva stanica
Share41



VALIDATOR - Glušica je prvi i zasad jedini glas gradskog prevoza jer je nazive svih stanica, a bilo ih je više od 4.000, iščitala sama. Da je ona ta koja čita nazive stanica, prvi su zaključili klinci iz kraja u kom živi.

- Deca su me odmah prepoznala, ali i neki prijatelji kojima je uglavnom sve smešno jer me dobro poznaju. Reakcije su u stilu „čekaj, jesi to stvarno ti?”. Ovih dana dobijam i dosta SMS-ova. Pre neki dan mi je drugarica napisala: „Cvetkova pijaca, ne verujem” - priča Glušica, inače po profesiji kompozitor primenjene muzike.

Postala je to što jeste spletom okolnosti jer je, kako kaže, neko čuo njen glas u jednoj od televizijskih reklama ili u navigaciji za automobile. Prvo je radila na radiju, ali je sada sluša mnogo više ljudi jer se gradskim prevozom dnevno preveze njih najmanje milion.

- Plan je bio da čitam brzo jer je poenta da nazive izgovorim istom intonacijom. Trudila sam se da izgovor stanica bude što ravniji po uzoru na glasove u metroima svuda po svetu. Bilo je dosta pojmova i naziva koje nikad nisam čula. Bilo je malo i „guglovanja” kada se sve završilo da saznam ko su neki ljudi. Na primer, imaš Ulicu Đorđa Jovanovića i Ulicu Đoke Jovanovića, pa je sad trik pitanje koji od njih je vajar - objašnjava Nevena.

Kao primer dobrog govornog automata u gradskom prevozu Nevena pominje berlinski metro.

- Tamo kažu koja je konekcija sa linijom u kojoj se putnici voze, da li izađite sa leve ili desne strane, a sve to izgovore na engleskom i nemačkom i još upozore da se obrati pažnja prilikom izlaska jer često postoje različiti nivoi - priča Glušica.

Na konstataciju da je na granici sveta poznatih, Nevena odgovara da se i ona uvek pitala ko je misteriozni ženski glas koji izgovara tačno vreme na 95. Ukoliko prekorači tu granicu, neće zaboraviti majčin savet.

- Mama mi je napisala: „Da li je moguće da si ono ti u autobusu? Nadam se da ćeš sada manje para da trošiš na taksi” - kroz smeh završava Nevena.



Nevena kao Žudit Uime, Rendi Miler..
POZAJMICA - Glasovi koji se mogu čuti u metroima u metropolama širom sveta poznati su javnosti, a reč je o ljudima koji se profesionalno bave pozajmljivanjem glasa. U Montrealu ćete čuti glas Žudit Uime, u Vašingtonu to je Rendi Miler, a u Londonu Ema Klark. Od zavodljivih i prijatnih ženskih glasova ipak je bolji glas Franca Kajde, mislili su predstavnici bečkog metroa.

Izvor .24sata.rs/
 
Izgleda da je pao sistem oko 13h, nigde validatori nisu radili, i ekrani su imali start up screen-ove.
 
Evo šta ja predlažem za one koji dopune kredit na personalizovanu karticu a ne žele da se validiraju iz bilo kog razloga neka kontroleru kada uđe daju BusPlus karticu i račun da su na tu BusPlus karticu dopunili kredit. Račun se dobija prilikom dopunjavanja kartice, a ovo ću i ja raditi i nadama se da će proći
 
Taj kontrolor, ako mu daš karticu, će je odmah prineti svom aparatu da je proveri. Ako sledećeg meseca bude uključena funkcija tih njihovih aparata da blokiraju automatski svaku karticu koja im je prineta a nije validirana, i tvoja će biti blokirana.

Sa blokiranom karticom ćeš, pretpostavljam moći da se voziš sve dok ne dođe vreme da je dopuniš. Tada ćeš morati prvo da odeš u predstavništvo BusPlus-a da ti je (besplatno) odblokiraju, pa tek onda da na nju uplatiš pare za sledeći mesec, što u suštuni i nije preveliko cimanje.

Zaključak - jednostavnije je nikad ne validirati karticu i pustiti prvom kontroloru da je blokira, i onda na kraju meseca samo otići do BusPlusa da je besplatno odblokiraju, nego se ceo mesec non-stop bespotrebno maltretirati sa validiranjem :D
 
JohnnyLee":1pf6ik7l je napisao(la):
стварно, зашто су ставили ћирилицу? мислим, контам званично писмо и све то, али како ће странци да разумеју?

Ма хај'те молим вас. Био сам у Кини и Јапану где је све на кинеском/јапанском, па сам баш све разумео, гледаш цифре и скапираш одмах. Као да смо ми неки град који живи од туризма...не само да не живимо од тога него...уопште. Но, много ми је јадно када се тако форсира латиница, у стилу јаоо па шта ће странци да мисле. То су ти наши комплекси ниже вредности...не долазе странци овде због писма, нити ће престати због истог. За њих је то једноставно небитно, понеком и занимљиво. С тим да:

Уверен сам да све треба да буде на ћирилици, а где може и треба, и на енглеском. Латиница је српско писмо колико је и ћирилица хрватско = УОПШТЕ!
 
Uopšte nisu kompleksi, nego želja da se život učini lakšim nekome ko dođe sa strane. Ne mora biti turista, može biti sportista, poslovni čovek i sl. Ovo sa Kinom i pogotovo Japanom ti je odvala.
 
Koji će turista da sa slavija ide na crveni krst ili medaković ... xD u beogradu sve može peške da se obidje, plus sa brankovog mosta jedna stanica do shopping centra... Onaj ko hoće veći deo beograda da obidje svakako će se pre polaska / dolaska raspitati kojim autobusom i gde da ide...
 
Felix55":3fz3ca05 je napisao(la):
Taj kontrolor, ako mu daš karticu, će je odmah prineti svom aparatu da je proveri. Ako sledećeg meseca bude uključena funkcija tih njihovih aparata da blokiraju automatski svaku karticu koja im je prineta a nije validirana, i tvoja će biti blokirana.

Sa blokiranom karticom ćeš, pretpostavljam moći da se voziš sve dok ne dođe vreme da je dopuniš. Tada ćeš morati prvo da odeš u predstavništvo BusPlus-a da ti je (besplatno) odblokiraju, pa tek onda da na nju uplatiš pare za sledeći mesec, što u suštuni i nije preveliko cimanje.

Zaključak - jednostavnije je nikad ne validirati karticu i pustiti prvom kontroloru da je blokira, i onda na kraju meseca samo otići do BusPlusa da je besplatno odblokiraju, nego se ceo mesec non-stop bespotrebno maltretirati sa validiranjem :D

Samo jedna greska u analizi.Ako vide da imas blokiranu personalnu tretiraju te kao svercera,dakle pisu ti kaznu.
 
a kako to tretiraju pravnici. E sad svaka baška i obaška da me tretira.
 
Felix55":1pzj2zqo je napisao(la):
Taj kontrolor, ako mu daš karticu, će je odmah prineti svom aparatu da je proveri. Ako sledećeg meseca bude uključena funkcija tih njihovih aparata da blokiraju automatski svaku karticu koja im je prineta a nije validirana, i tvoja će biti blokirana.

Sa blokiranom karticom ćeš, pretpostavljam moći da se voziš sve dok ne dođe vreme da je dopuniš. Tada ćeš morati prvo da odeš u predstavništvo BusPlus-a da ti je (besplatno) odblokiraju, pa tek onda da na nju uplatiš pare za sledeći mesec, što u suštuni i nije preveliko cimanje.

Zaključak - jednostavnije je nikad ne validirati karticu i pustiti prvom kontroloru da je blokira, i onda na kraju meseca samo otići do BusPlusa da je besplatno odblokiraju, nego se ceo mesec non-stop bespotrebno maltretirati sa validiranjem :D

Ukoliko ne validiras karticu to se smatra prekrsajem, kontrolor je automatski blokira bez obzira sto si uplatio mesecnu markicu. Dakle, nema dalje voznji dok je ne deblokiras. Deblokada nije besplatna, tarifira se kao pola kazne, znaci moras da platis u BusPlusu 1500 dinara da bi je dalje koristio. Nista ne znaci to sto si uplatio mesecni iznos za neogranicen broj voznji ako je ne validiras.
 
Dragane,nisi pratio izjave direkcije za saobracaj koja propisuje zapravo validaciju i ostale stvari oko tarifnog sistema.

Deblokada je besplatna,za ostalo si u pravu.
 
Vrh