Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Neozbiljno je nazivati nekog robom ovoga ili onoga ili teoreticarem zavere, takvi su na svu srecu jos uvek u manjini (mada uglavnom najbucniji). Pricamo o sistemu, naravno, ali nama, kojima validacija smeta, niko nije (pri tome mislim pre svega na busplus i DJP) objasnio kakve direktne koristi imamo od toga?
Ustupljen im je monopol i sami su priznali da ce ga koristiti za istrazivanje trzista (nece se prikupljati licni podaci, samo o KATEGORIJAMA putnika,kakve veze to ima sa opterecenoscu linija, jos mi niko nije objasnio).
Kada sam u kafani lose usluzen, ja ne ostavim baksis i ne vratim se vise nikad tamo. Ali ovde nemam izbora, jer je monopol u pitanju (nemojte mi samo reci da idem peske ili automobilom, ne vozim se javnim prevozom zato sto volim). Dakle poenta je u nivou usluge koju placamo ('pojedinacne' karte su vec poskupele).
Pracenje vozila nema veze sa validacijom, isto kao ni sa naplatom. Vise puta sam pominjao, znam ljude koje imaju kazni, mogu da ih optlate samo kad bi ih prodali u staru hartiju. Stigne tuzba, bace je u kantu i gotovo, kraj, ende, fin,konec. ZNAJU da im te kazne NIKAD nece naplatiti. Meni je zaista vise muka da me ubedjuju kako je sad sve divno,krasno i 'evropski' (o izlizane li fraze), samo zasto sto su stavili sarenu fasadu...a temelji klize i dalje.
Osnovna usluga, a to je prevoz, je ostala na istom nivou,a ubedjuju me da nije...e sad ko je tu lud? Lepo je ovo sa sms uslugom i podrzavam je. Ali i dalje cemo da cekamo autobuse, jer su se zaglavili negde u guzvi (10 kilometara prelazim po sat vremena). Sto ne izbace privatni saobracaj iz uzeg centra? I to je 'evropski', zar ne? Ali za resavanje tog problema se treba pomuciti i stisnuti zube i... al` ovako je lakse, a i stvara se privid da se nesto menja. Ponavljam ljudi ce radije da placaju za nesto i usvajaju nova pravila kada vide korist i svrhu toga. Koristi nema, a sto sto je tako u Londonu, i nije mi neka uteha kada i dalje cekam po 20 minuta umesto 5.

I naravno da ovaj forum (na koji sam se i registrovao jer mi se cini najozbljnijim) ne sme da se pretvori u poligon za predizborna trucanja, malo nam je sto ce sa svih strana da nas bombarduju glupostima.
 
Pozdrav svima!

Samo ukratko u vezi sa temom: posedujem mesecnu bus plus karticu za zaposlene za ITS 1 i ne validiram je jer sam za ukidanje validacije personalizovanih. Cekam da ukinu validaciju i cini mi se da sve ide u tom smeru, sto je pozitivno.

E sad, ono sto me danas sokiralo i malo i rastuzilo jeste haos koji sam videla na terenu.

Na uobicajenoj putanji BG-Obrenovac, danas sam se vozila besplatno(!): prvo me iznenadilo sto nisam mogla da kupim kartu na Lastinoj stanici na salteru, vec samo ulaz na peron (40 dinara), drugo sto me iznenadilo jeste da nisam mogla da kupim kartu ni u expres busu za Obrenovac. U povratku ka BG, ista situacija. Svi vozaci su odbili pare koje sam nudila, nije bilo ni onih devojaka i momaka koji su nam naplacivali karte..
Sta se to desava??
 
Evo kako lepo i civilizovano moze da se nesto kaze - bez agresije i prozivki. Inace, jos da dodam da sam izricito protiv iskljucivanja validatora izvan stanica, kao i da bi validatore trebalo postaviti "dublje" u unutrasnjost vozila a ne na stepenistu - znaci tamo gde su postavljani "ponistivaci".
 
Evo, samo da kažem da se slažem sa Tragačem.

Iako sam već izneo svoj stav u par postova, probaću taksativno da nabrojim zašto smatram da je validacija potrebna i zašto ja (u 90% slučajeva) validiram svoju karticu:

- smatram da je ovaj način brojanja putnika mnogo precizniji od postojećeg, a pre svega daleko sveobuhvatniji (sve linije u svakom trenutku). Bio bi još bolji u slučaju validacije pri izlasku.
- mislim da će se smanjiti broj švercera. Već je pominjan psihološki pritisak na one švercere koje bi možda bilo sramota da budu viđeni da nemaju kartu, u slučaju kad bi se oko njih velika većina validirala, što do sada nije bio slučaj. Razumem da je u pitanju manjina (od onih koji se švercuju), ali ipak postoji procenat onih koji bi počeo da plaća karte. :)

- eventualna ideja da se na linije kojima u određeno doba dana ide veliki broj penzionera i starijih od 65 godina šalju niskopodna vozila, za tih najkritičnijih par polazaka koji bi se dobili statistikom ulazaka. U konkretnom slučaju, ako može samo jedno niskopodno vozilo da se koristi na određenoj liniji, da to upravo bude na polasku kad ga najveći broj penzionera koristi. Ako imaju dva vozila, na 2 polaska sa najvećom koncentracijom starijih putnika, itd.

- u kombinaciji sa gps praćenjem vozila i statistikom broja putnika, može se upravljati režimima rada semafora i davati prioritet vozilima sa jako velikim brojem putnika u saobraćaju (konkretno mislim na tramvaje, za autobuse i trolejbuse bi to bilo malo teže).

Mane:

- niko ne garantuje da bi se ova (naprednija) statistika koristila za dobrobit putnika i modifikaciju trenutnih redova vožnje u skladu sa tim. Pa opet, smatram da se ne treba unapred buniti i protiviti nečemu što može doneti dobrobit građanima, zbog toga što se sumnja da će neko to zloupotrebiti. Moja logika je da treba dati šansu sistemu, a ako sve bude po starom nakon 6-7 meseci, tek se onda treba buniti. I ja ću prvi ustati protiv validacije u tom slučaju.

- svakako će biti veliki problem, ako ostane opcija da se kartice validiraju isključivo dok vozilo stoji u stanici. Iz mog ugla gledano, ovo bi bio jedini veliki problem cele ove priče. :notok: Iako, teoretski, kada bi svi imali spremne karte pre ulaska, možda ne bi ni došlo do produženog stajanja u stajalištu u odnosu na sadašnje stanje, svakako će tu biti problema iz raznih razloga koji će usporiti saobraćaj.

- uz ideju (kao što očekujem) da validacija može da se obavi na daljini od 80 metara od stanice, trebalo je ubaciti i neki validator u unutrašnjosti vozila. Ili čak prebaciti sve ove koje su postavili na vrata u unutrašnjost, što bi bilo slično dosadašnjim "overavačima", samo mnogo naprednije.

- smaranje zbog stalnog vađenja kartice (što verujem da je glavni problem 95%-nom delu populacije koji su protiv validacije). Ovo smatram nužnim zlom za koje se lako stekne navika i meni je pored par situacija kad sam potpuno zaboravio da validiram karticu početkom meseca, polako prešlo u naviku da (već mahinalno) vadim karticu (zapravo, novčanik sa karticom u njemu) pri ulasku u vozilo ne razmišljajući uopšte o procesu validacije. Nešto kao kad operete ruke kad ulazite u kuću (ili uključujete računar istog momenta kad se probudite ujutru :laugh: ). :)
 
Ajd' ipak da se ponovimo :)

^Cenim stav, više je nego logičan, međutim moram da priznam da mi se čini da polazi od optimistične pretpostavke, koja je u startu - i to ne samo lošim PR-om i marketingom, opovrgnuta od strane onih koji pokušavaju da nas ubede u svoje dobre namere (i to kažem kao neko ko je po prirodi optimista :) )

contradictive":30p9nxhv je napisao(la):
- smatram da je ovaj način brojanja putnika mnogo precizniji od postojećeg, a pre svega daleko sveobuhvatniji (sve linije u svakom trenutku). Bio bi još bolji u slučaju validacije pri izlasku....

Diša je to lepo rekao :)
direktor":30p9nxhv je napisao(la):
.. zasto bi ja njima omogucavao besplatnu statistiku zato sto su oni ljeni da rade svoj posao direkcija za prevoz nebroji putnike tj opterecenost linija jer moze da maltretira gradjane da joj to pribave.Ja nebi imao nista protiv da su rekli MOLE se gradjani da se valdiraju u periodu od 01.02.2012. do 01.01.2013 radi prikupljanja informacija radi poboljsanja prevoza. A ne da prete kaznom kao sad .
Inace brojanje putnika vrsi 1.saobracajni fakultet [karlo potvrdi]
2.srednja saobracajna skola zemun[drug zavrsio istu radio brojanje]
3.srednja skola gsp
4.sam gsp ima sluzbu za to
Svi ovi podatcvi su dostupni ditrekciji cak je i sama vrsila brojanje putnika mada oni popunjenost mjere odokativno .Ako neznaju kako se radi neka pitaju onog ko zna njie sramota pitati otici do Sofije,Budimpeste,Priza .Kada je beograd odlucivao kako poplocati ulice krajem 19v poslali su delegaciju da vidi kako se to radi u parizu ,becu ,budipesti pa su ponudili najbolje rijesenje :kafa:

Drugo, da je prvashodna namera bila unapređenje sistema, mislilo bi se više na građane i uslugu. Ne bi ni postojala represija za redovne platiše, jer bi u tom slučaju karte bile bez ličnih podataka. Ali, ako je ovima važno da imaju te podatke kao i da se oni koji imaju kartice koje nose lične podatke overavaju u prevozu, onda mislim da nije toliko nebitno šta se sa njima radi, a da mi to ne znamo i da nismo na to pristali.

Inače, apsolutno me ne bi smaralo da se validiram niti smatram da je to ključni argument u odbijanju overavanja - navikli smo se mi na mnogo gore stvari u životu. Da su me gospoda iz Direkcije ili Busplusa ubedili da to zaista može da doprinese poboljšanju i da rade u interesu korisnika, vrlo rado bih se javljala i pri ulasku i pri izlasku iz vozila.
 
A da su pametni,lepo bi 50 dinara vise kostalo izdavanje kartica i imali bi RFID cipove i automatski bi se overale dok prolazis pored validatora bez da vadis karticu iz dzepa ili torbe.Naravno,onda bi morale biti nepersonalizovane zbog moguce zloupotrebe podataka zbog mogucnosti ocitavanja RFID-a iz daljine.

Jedino vidim to kao resenje,nove RFID kartice ili da ukinu validaciju,treceg vala nema.
 
Vecina problema koja postoji u javnom prevozu moze se resavati i bez validacije (nesporno da bi validacija mozda pomogla u resavanju nekih od njih, ovo oko psiholoskog pritiska na svercere je mozda i najjaci argument, ali opet ostaje problem NAPLATE), ali ne vidim cak ni pokusaje da se oni resavaju,tako da zaista sumnjam da im samo validacija fali, pa da pocnu.
Takodje videli smo da je upravljanje saobracajem u realnom vremenu veoma tesko, ako ne i neizvodljivo,zbog infrastrukture, guzvi i sl.
Postoje neki ciklusi u kretanju putnika (dnevni, nedeljni, sezosnki), koji su poznati, povremeno 'snimanje' situacije na terenu bi pomoglo, ali ne menja ta slika toliko cesto da je neophodan stalni uvid (popis stanovsnistva se sa razlogom vrsi na 10 godina, a mogao bi da se sprovodi svake godine).

Dakle nivo usluge je ostao isti, cena usluge je ostala ista (VISA u slucaju nepersonalizovanih karata), ne resavaju probleme za koje im nije neophodan uvid u stanje, a mogli bi ( na laksi ili tezi nacin), a od nas se traze nove navike (sto rece Nova, navikavali smo se i na gore stvari, nije to sporno, sporno je treba li se navikavati na nesto cemu ne vidimo smisao).

Ima jedna fraza, vezana za 'pametne' (precizno navodjene bombe), koja kaze 'pametno oruzje je pametno samo onoliko koliko i ljudi koji ih koriste'. Znajuci kako (ne) rade svoj posao, sa punim pravom smo skepticni i ajd` da kazem, frustrirani.
 
ова "буна" је толико типична за нас. ништа нас не питају, узимају нам милијарде из џепа сваке године, гласамо за исте хоштаплере годинама, који се само задужују, распродају све својим рођацима и ортацима. али не! ми се бунимо за неку будалаштину, за то смо запели и онда ће то да нам можда учине и ми ћемо бити пресрећни! тако је било за пети паркић, покушало се и са забраном до 22.00, ево сад и са оверавањем.

ма шта вам смета да наслоните новчаник на 1 секунду. ако не стигнете одмах, после ћете. а ако је гужветина у бусу (фала богу има их колко хоћеш) контроле свакако неће бити. заиста не видим проблем.
 
zelja87":fpzux0bj je napisao(la):
ова "буна" је толико типична за нас. ништа нас не питају, узимају нам милијарде из џепа сваке године, гласамо за исте хоштаплере годинама, који се само задужују, распродају све својим рођацима и ортацима. али не! ми се бунимо за неку будалаштину, за то смо запели и онда ће то да нам можда учине и ми ћемо бити пресрећни! тако је било за пети паркић, покушало се и са забраном до 22.00, ево сад и са оверавањем.

ма шта вам смета да наслоните новчаник на 1 секунду. ако не стигнете одмах, после ћете. а ако је гужветина у бусу (фала богу има их колко хоћеш) контроле свакако неће бити. заиста не видим проблем.
Pogadjas pravo u metu. Fudbalskim zargonom receno, centriras na trepavicu.
 
@Vučko

Nije problem do tehnologije kartica, pošto su i u ovim karticama RFID čipovi. Problem je u validatorima koji imaju smanjen domet (namerno ili slučajno). Mi smo to na mašincu površno učili, ali ja sam razumeo da to funkcioniše ovako:
- u kartici stoji RFID čip koji je standardno neaktivan, jer u sebi nema bateriju, odnosno bilo kakav izvor napajanja
- validator, u našem slučaju, stalno emituje magnetno polje, pa kad RFID čip uđe u njegov domet, on koristi to polje i indukuje električnu energiju, pa tek onda čip odašilje informacije nazad u validator.

Ako je ovo tačno, to bi značilo da bi validator treba da stvara jače magnetno polje, pa bi to poskupelo njegovu cenu koštanja.

Sa druge strane, ja bih konkretno juče bio oštećen takvim sistemom, jer sam pored svoje lične kartice poneo od kuće i nepersonalizovanu da je dopunim kad sam usput u gradu, pa bi mi se u tom slučaju ceo dan očitavali dupli podaci. :laugh:
Ali dobro, i to bi se dalo rešiti nekako (nekom hardverskom blokadom na samoj kartici, ako nećemo da je koristimo ili slično). Ustvari, koristi li to iko u svetu? Ako ima neko, samo prekopirati rešenje. Doduše, pretpostavljam da bi realizacija takvog sistema bila skuplja.

@Nova

Itekako se slažem da su ovi iz Busplusa krenuli sa katastrofalnom kampanjom u startu. Jasno je pri tome da ih je narod napadao i za šta treba i za šta ne treba, ali firma koja vodi ovako osetljiv i delikatan posao koji uključuje stalnu interakciju sa milionskim stanovništvom, mora to da radi sa mnogo više obzira i taktičnosti. Zapravo, čudi me da PR služba već nije dobila otkaze.

Problem je i u broju kontrolora koji je, ako se ne varam, smanjen za duplo. Trenutno ih je svega 200, a po priči na netu, ranije ih je bilo oko 400 (ako je to tačan podatak).
To će svakako smanjiti broj kontrola u jednom danu, pa će švercerima biti olakšan posao.
Takođe, problem je i cena kartica. Mislim da je iznos od 250 dinara za parče plastike (sa igračkom od čipa) koje je kupljeno u milionskoj seriji bezobrazno skupo. Ne verujem da bi smelo da bude skuplje od 100 dinara.
Čak bi trebalo i da se ponudi da se uz dopunu od recimo 600 dinara dobije besplatno.

Ali sistem kao sistem, meni deluje jako dobar u načelu i moram da budem optimista da će profuncionisati kako treba. U krajnjem slučaju, ja zaista trenutno vidim mnogo više prednosti nego mana, pa nekako moram da kontriram većini ovde (koja mahom ima negativan stav prema validaciji, a i ukupno Busplusom kao pojavom). To ne znači da neću pljuvati, ako sve ispadne teška šarena laža.

Ovo oko evidencije broja putnika metodom brojanja i zapisivanja u svesku, bez da uvredim ikoga, meni deluje jako primitivno. Zašto ne iskoristiti bolji i neuporedivo precizniji sistem, ako ga već imamo uvedenog?

Probaću da dam analogiju: To je kao da smo do sada koristili sveće i uveli električnu energiju i sijalice. Knjige možemo da čitamo i uz sveću, ali je neuporedivo bolje uz sijalicu. I na kraju kažem, ma ne mogu ja da se maltretiram da svaki put kada padne mrak da pritiskam taj prekidač za sijalicu, kad imam upaljenu sveću pored sebe, a i ona vrši posao. ;)

Jednostavno, treba napustiti sistem koji apsolutno ne može da napreduje i preći na novi koji ima jako velike mogućnosti za razvoj.

@Gosha

Analogija sa popisom stanovništva nije dobra, jer popis košta solidne pare, a pri tom nema značajna odstupanja nakon perioda od jedne godine.
Kad je već uveden Busplus radi validacije nepersonalizovanih karata (nadam se da bar ovo nije sporno kao pomak), sam "popis" svih putnika ne košta ni dinara.

Isto tako, ne verujem da će privatni sektor biti blagonaklon prema bacačima kazni u smeće, kao što je to bio GSP. Iskreno verujem da će upirati svom snagom da naplate svaku kaznu u početku, pa i po cenu da se sude za 1500 dinara, kako bi dali primer svima da stvari neće biti iste.
Ali opet se pojavljuje problem duplo manjeg broja kontrolora, pa ne znam kako će se sve to završiti.


Da zaključim: Ja trenutno branim sistem kao sistem, jer verujem da ima potencijal da znatno poboljša stanje u prevozu. Sa druge strane, zaista ne mogu da dam kontraargument ikome ko kaže da se podaci neće iskoristiti za dobrobit i to poštujem, a i sam sam delimično skeptičan po tom pitanju, ali mi nekako optimizam i dalje prevladava nad pesimizmom. :cool:
 
Aman ljudi
pišite krace
ne potcenjujte IQ čitaoca predugačkim obrazloženjem .

Primer
contradictive wrote
To je kao da smo do sada koristili sveće i uveli električnu energiju i sijalice. Knjige možemo da čitamo i uz sveću, ali je neuporedivo bolje uz sijalicu. :bash:
 
Rekla bih da je skoro sva argumentacija iscrpljena i bilo kakvo dalje, uporno ponavljanje razloga, pa i onih koji to nisu – a čemu je nekolicina učesnika veoma sklona, bilo bi besmisleno.

Ne volim ni da čitam duge postove, a tek da ih pišem :/ , stoga – u najkraćem:

Ne dobih odgovor na pitanje: koliko PUTA je više vremena potrebno za validaciju 1.000 kartica u odnosu na 136 kartica i kako se to odražava na režim saobraćaja (red vožnje i bezbednost – o čemu je realnu sliku dao “orion” u postu 1.978)?

Rekla bih da je kod svih učesnika, napokon, sazrela svest o tome da je broj validiranih ulazaka samo “polupodatak”, a time i beskoristan, varljiv i veoma podesan za najrazličitije manipulacije. Verovanje da će taj podatak biti upotrebljen za “brzo reagovanje" nekih – nečijih dispečera i to u realnom vremenu – čista je utopija, ali i nečija svesna hipokrizija :notok: . Živi bili pa videli!

Verovanje da je ovo Win – Win biznis (svi dobijaju, a "građani najviše), dakle - ne igra, nego eksperiment “sa živi ljudi, a ne sa zamorčići”, više je od puke naivnosti, ustvari - obična je budalaština. Ovo je ZERO SUM BUSINESS (da bi neko mogao da dobije - neko mora da izgubi) u pravom smislu te reči i u kome se tačno zna samo ko sigurno dobija, a ko će sve, koliko i čega možda i/ili sigurno izgubiti – nije teško uvideti. Gubici mogu biti ne samo materijalni (oni su već sada sasvim očigledni), nego i nematerijalni i ne bih da ih nabrajam. Dobitnici (novca naravno) su, rekla bih, malobrojni - na prste se mogu izbrojati, a gubitnika (novca, vremena, strpljenja, živaca, zdravlja, dostojanstva…) može biti na stotine hiljada! Misli li, stvarno, neko drugačije?

O “stilu” u kojem je cela “operacija” do sada vođena (za dalje ćemo videti) mnogi, daleko umniji od mene rekli su više nego dovoljno. Dečjim rečnikom – bljak i nije vredno ni slova više.

Ponavljam da se ovo, kao i sve što sam do sada pisala, odnosi samo na validaciju personalizovanih kartica, a ne na ceo BusPLus (pod)sistem. Sam po sebi on nije bez potencijala, ali umesto da nađe pravi način da i njemu, kao i postojećem sistemu, budem lojalna i savesna, on se nameće primenom (za sada još uvek samo pretnjom) neopravdane, neselektivne i prekomerne sile (pogledati i Treći Njutnov zakon, a ne samo Drugi). Stoga se bojim i samo ću to ponoviti – da sa prljavom vodom ne ode i dete!
Od inata nema goreg zanata!
 
@Boca-ica
Dobro, kad već citiraš primer, mogao si bar do kraja, pa ne bi bilo potrebe da razbijaš cigle (ili glavu, svejedno).
Jasno je da sam preterao sam dužinom posta (mislio sam nisam ni pola od ove dužine ispisao), ali ti si mogao da citiraš i drugu rečenicu.

A čak i ovako nije preterano daleko od analogije sa svećom i sijalicom.
Sistem sa bušenjem 3 ili 4 rupe na papiru ne smatram vrhunskom tehnologijom. Kad malo razmislim, takav mehanizam je mogao neko da isprojektuje pre 6-7 vekova.
Nasuprot sistema očitavanja bežičnim putem koji ima mogućnost da se razvije tako da očitava karte za jednu, tri, pet osoba, vremenske karte, da se kredit dopunjava mobilnim telefonom, putem interneta itd.
Meni to zaista deluje kao nebo i zemlja.
 
boca-ica":hnnh69yq je napisao(la):
Primer
contradictive wrote
To je kao da smo do sada koristili sveće i uveli električnu energiju i sijalice. Knjige možemo da čitamo i uz sveću, ali je neuporedivo bolje uz sijalicu. :bash:
A najbolje po dnevnom svetlu.... :grand: :lol:
 
Da ispoštujem Bocu :)
Stvar je u tome što mi nismo uveli električnu energiju da bismo mogli uz sijalicu da čitamo knjigu, već da bi struju sproveli do onog ko plati više. Dakle, dok god moja kartica ima moje lične podatke i neko me uz pretnju tera da je overavam iako plaćam uslugu, ja ću da čitam danju. (preteče me Bob)
PS najzanimljivije u celoj diskusiji oko overavanja mesečnih karata je to da su njeni najveći zagovornici, ili do juče bili šverceri ili su korisnici nepersonalizovanih karata ...
 
contradictive,
ne ljuti se ali čitanje dugih tekstova sa CRT ekrana, u mojim godinama boooli :laugh:

Mnogi koj su priželjkivali elektronsku naplatu sada se ljute jer nisu očekivali Srbistan sistem
a ljutili se onda kada su bili upozoravani i to ovde na BBu . . .
 
@Nova

A recimo hipotetička kupovina godišnje karte za pozorište, bazen, utakmice?
Svaki put mora da se overi/pokaže na ulazu, isto kao karte koje ljudi kupuju samo za taj konkretan termin. Da li se to smatra represijom ili ne?
Pre bih rekao da je u pitanju to da se za pozorište/utakmicu/bazen to stalno radilo, a u GSP-u do sada nije (a nije bilo u mogućnosti, osim da se ostavlja ulaz na prednja vrata, pa da se povlastica stalno pokazuje vozaču), pa nećemo iz principa da menjamo naviku.

Danga":3ngto532 je napisao(la):
Ne dobih odgovor na pitanje: koliko PUTA je više vremena potrebno za validaciju 1.000 kartica u odnosu na 136 kartica i kako se to odražava na režim saobraćaja (red vožnje i bezbednost – o čemu je realnu sliku dao “orion” u postu 1.978)?

Potrebno je oko 7,35 puta više vremena. Da li to znači da bi se 7,35 puta duže ulazilo u vozilo i 7,35 puta pogoršao trenutni režim saobraćaja? Ne.
Ne bi moralo da bude zadržavanje ni milisekund duže nego do sada. Odnosno bilo bi tačno 1 puta duže, matematički gledano.

Pod pretpostavkom da validacija može da se vrši do 80 metara nakon polaska vozila iz stajališta, može bez problema da uđe čak i po 7-8 putnika po vratima i da opušteno izvrše validaciju. To je 22-23 nova putnika u običnom solo autobusu, 30ak putnika u zglobnom autobusu i tramvaju, odnosno 60 putnika u uparenom tramvaju.
A to je jaaako puno putnika iznad proseka ulaska za prosečno stajalište.
Naravno, postoje i ekstremne situacije i gužve, ali verujem da tada neće biti problem ni kontrole, jer ni ona neće ulaziti u takve autobuse, niti će se ljudi koji vise na vratima validirati.

Edit:
@Boca-ica Nema ljutnje... stvarno ću se truditi da smanjim... kad se piše u ovom boxu, stvarno ne izgleda preveliki tekst. :(
 
Kratko ... pare se vraćaju kada nema predstave, i ključna reč, ta karta nema lične podatke!
 
Ako mislimo na godišnju propusnicu svakako ima sliku, ime i prezime i serijski broj. Bar sam ja tako pre par godina imao propusnicu za bazen. A to isto ima i bus plus kartica. To i ništa više. Bar koliko ja znam. :)

A ne znam gde vraćaju pare za godišnju propusnicu, ako dan kad namerimo nešto da odgledamo bude otkazana predstava iz nekog razloga?
 
@contradictive
(nomen est omen)

Nisi pročitao, ili nisi razumeo ili nećeš da razumeš post koji sam naveo, a zbog ovoga:
„…Ne bi moralo da bude zadržavanje ni milisekund duže nego do sada. Odnosno bilo bi tačno 1 puta duže, matematički gledano…“
bi te, ne iz matematike, nego „iz računa“ oborio i neki neuki piljar sa pijace i to ne Kalenićeve, nego onako „po obodu“. :cool:

„…Naravno, postoje i ekstremne situacije i gužve, ali verujem da tada neće biti problem ni kontrole, jer ni ona neće ulaziti u takve autobuse...„

Ne znam za autobuse :cool: , ali danas je u trolu 29 (na Slaviji) ušla “ekipa” u takvu gužvu da je to bilo strašno gledati. Da ne dužim – počeli su da se qrče i “veoma brzo su izašli” ;) , a o detaljima – možda neki drugi put.
 
Nemaš pojma koliko navijam da si u pravu.... ali JMBG i br lične karte su lični podaci koji vrede u kombinacija sa tvojim imenom, slikom, br telefona, i još ostavljeni u svakom prevozu, u neku bazu, na savest firmi registrovanoj kao marketinška agencija.
 
uuuuuu koliko je danas sluzbi svih vrsta i fela koje zahtevaju da im deponujes svoj JMBG, potpis i ostale licne podatke da bi stekao pravo koriscenja njihovih usluga. Kada bi se sve te njihove baze podataka centralizovale i integrisale u jednu superbazu pa znali bi i koje sve carape nosim, a ne samo koje prevoze koristim.
 
A nije ti palo na pamet da postoji razlog zbog koga nisu centralizovane...uostalom, dovoljno je Šabić rekao.
 
Ma Sabic je teoreticar zavere... :lol:

Nego,evo kako izgleda kada aparat proverava personalizovanu kartu

BG-busplus.jpg
 
Kakav sad E-Novac? Zašto bi kontrolor imao uvid u bilo šta osim da li je dotična kartica aktivna ili ne?
 
Vrh