Dostavljamo Vam odgovore na pitanja u vezi validacije kartica za javni prevoz:
Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika, u članu 36. i članu 36.a propisana je kontrola korisnika prevoza tj. putnika. Putnici su dužni da u vozilu imaju važeću i ispravnu voznu ispravu.
Kažnjavanje putnika koji poseduju personalizovanu karticu sa važećom mesečnom kartom, a koji se nisu validirali, i putnika bez važeće i ispravne vozne isprave tj. putnika koji nisu platili prevoz se razlikuje.
Ako putnik nije validirao personalizovanu karticu kontrolor će istu blokirati i dati putniku uputstva u pogledu načina deblokade, nakon čega putnik može da završi započetu vožnju.
Nije predvidjena naplata usluge deblokade kartice, a moćiće da se izvrši na mestima gde se izdaju perosnalizovane kartice.
Ukoliko putnik u vozilu ne poseduje važeću i ispravnu voznu ispravu kontrolor mu na licu mesta izdaje: doplatnu kartu ukoliko putnik plaća odmah, odnosno uručuje opomenu ukoliko putnik ne želi da plati na licu mesta.
Ugovorom je predvidjeno postavljanje po jednog validatora u zoni svih vrata na vozilu, stoga nije planirano postavljanje dodatnih validatora.
S poštovanjem,
Direkcija za javni prevoz