Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@krkan1
Sve si lepo objasnio,
„...mislim da će dobro poslužiti informacije tipa: taj-i-taj autobus na tu-i-tu stanicu stiže za toliko-i-toliko minuta.“,
ali još uvek čekamo odgovor na pitanje:
kak`e veze sa tim svim ima validacija personalizovanih kartica?

Ako je za validaciju 1.000 kartica potrebno barem 7,5 PUTA više vremena nego za validaciju 136 kartica nesporno je, po istim zakonima fizike, da to niukom slučaju ne može blagotvorno da deluje nego da (inače) veliki problem pravi još većim i to u svim vremenskim uslovima, ne samo u ovim trenutnim.
Prosto k`o šamar, ljudi!
Takvu ludost ne može da odbrani ni multidisciplinarni tim sastavljen od:
matematičara, inženjera svih struka, statističara, analitičara, psihologa, sociologa, demografa, istoričara...


“O narode, gde ste, gde ste seljaci, radenici, poštena inteligencijo... A, tu ste... Vi to nekom prečicom, nekom stranputicom. Moj narod me opet izaziva da im održim jedan govor, da to ovako sunem u masu pa kako padne... Nekako krene od nama ka njima... Neka taj govor klizi k'o po vodi... Ej, narode... Divan narod, divan, obožavaju me prosto... Ej, narode moj... Šta je to sa tim mojim narodom? Zameniću ga za neki nov, šta će mi polovan narod, zamenim to pa koliko dobijem, nije važno... O, narode... Moj narod je pretežno poljoprivredno-stočarskog, kafilerijskog tipa... Dobro je, dobro je... On meni sve šapuće, tu mi samo šoroboće u uvo, samo mi ubacuje muhu u uhu... Oho, bože, šta neće glava da nam pati... samo da se ne zarati... Oj, narode... Kakvi glasovi, kakvi intenziteti glasova, kakva snaga intenziteta glasovnih mogućnosti u ovom trenutku razvoja. Neću da menjam narod ipak, neka ostane, tak'i je kak'i je...”
http://www.youtube.com/watch?v=SYhOeudw2h0
 
Zahvaljujem na odgovoru.
Dakle, kao sto je jasno svakome ko se ikad provozao aubousom kroz Beograd, guzve su ogromne, broj automibila a i stanovnika samo u poslednjih 10 godina je povecan, a infrastrktura ostala manje vise ista, kasnjena su velika, a resenja za te probleme su daleko komplikovanija i ne mogu se resiti u kratkom roku (sve i da sutra pocnu da krampaju metro, nece biti gotov za...ko je upucen neka kaze).

I sad dolazimo opet na svrsishodnost obavezne validacije mesecnih karata, koristi i troskova koje ja imam zbog toga. Dakle,ja koristi NEMAM, prosto. Kraj. I dalje cu cekati autobus zbog guzvi, koje ce biti resene ili smanjene, nadamo se jednog dana.
Oni govore da ce ovo omoguciti dolazak u minut,a i deci je jasno da nece. Informacija kada dolazi sledeci autobus jeste veoma korisna (ukoliko sam u mogucnosti da odem na drugu liniju, na primer), ali opet za to nije neophodna moja validacija, GPS uredjaj radi te radi i salje informacije o polozaju vozila u kontrolni centar.
Dakle, kao sto je neko od korisnika vec napomenuo, ne dobijamo nista bolje, brze i udobnije, dok sa druge strane imamo nametnutu novu obavezu i troskove u vidu gubitka vremena (i dalje ne odustaju od validacije samo na stajalistu), kao i sankciju kojom me diskriminisu tretirajuci me potpuno isto kao neko ko uopste nije platio kartu.
Zakljucak sa mog stanovista kao korisnika usluge: platio sam (za sada istu cenu, nepersonalizovane karte su skuplje (karta +dopuna)), a dobio sam losiju uslugu nego ranije za iste pare (duze vreme putovanja), potencijalno tretiranje i kaznjavanje kao svercera zato sto sam zurio,presedao, kisa, sneg, mraz, nebitno.
I onda se naravno samo po sebi namece pitanje da li je nekome od onih koji su ukljuceni u taj projekat zaista do unapredjenja saobracaja i olaksavanja gradjanima. Njihovo krajnje arogantno drzanje ne doprinosi boljem imidzu. A to da ce ljudi radije da placaju za nesto od cega vide konkretnu korist, kao i da imaju manji optpor prema novimana kod kojih je vidljiva neposredna korist, nije neka velika misterija i novina u organizaciji i upravljanju.
 
Busplus rece da ce te displeje da stave na 10 a ne na 100 cekalista.Naravno,zviznuce ih samo na stanice u centru jer tamo najredje ide gradski prevoz :rolleyes:
 
Ne, najava dolaska autobusa ne bi trebalo da ima ikakve veze sa validacijom bilo kojih karata, ali je i ta najava, kako sam shvatio, dio BusPlus sistema, u smislu da oni postavljaju i ove displeje (ili sam u krivu?).
Najava dolaska radi se na osnovu GPS pozicija autobusa, prosto se proračunava brzina kretanja i na osnovu toga vrijeme potrebno da autobus dođe do određene stanice i gotovo.
Vjerovatnoća pravilnog proračuna zavisi od kvaliteta primjenjenog matematičkog modela i nije stopostotna, kao i svaka prognoza. Nažalost, baba Vanga je umrla, a vidovita Zorka je u zatvoru, tako da se za predviđanje budućih događaja moramo osloniti na matematiku. Validacija karata bi tu mogla da bude od koristi da puni podatke o matematičkom modelu (slikovito: Recimo da se pokaže da se pokretljivost vozila smanjuje sa gužvom, npr 0.2 km/h po putniku; ako se nas 10 validira na Dorćolu, displej na Vuku će pokazivati npr. dodatni minut kašnjenja).
Validacija karata bi mogla da pomaže i u tom "GSP-BP-reklamne agencije" odnosu - marketinške agencije i zakupci bilborda bi reklame plaćali po količini validiranih kartica, po principu "više ljudi rekalmu gleda - više novaca za bilbord se izdvaja". Sad, da li, koliko, šta i kako od svega ovog će se kod nas koristiti...

Samo jedna mala napomenica u vezi stajališnih displeja: na hrv. željezničarskom forumu, u tramvajskoj sekciji, već nadugačko i naširoko raspravljaju o njihovim stajališnim displejima, a koji su postavljeni po Zagrebu, pa ako neko ima želje i volje, može pogledati kakva su iskustva, pohvale i pokude.
 
vucko":1zx0agjj je napisao(la):
Busplus rece da ce te displeje da stave na 10 a ne na 100 cekalista.Naravno,zviznuce ih samo na stanice u centru jer tamo najredje ide gradski prevoz :rolleyes:

:laugh: direkcija.....
 
Utvrdismo li, posle svega:

- da validacija personalizovanih karata ne pomaže u procenjivanju očekivanog vremena pristizanja nekog vozila, sa neke linije, na neko stajalište… (istini za volju kako god to bude, a ne očekujem previše, bolje je od sadašnjeg stanja)

- da validacija personalizovanih karata ništa ne znači u smislu eventualne reakcije (saveta, preporuke, naloga) nekog “dispečera” ne znam kome, da uputi dodatna vozila na tim i tim linijama, na tim i tim delovima trasa…

Kome, dakle, i zbog čega to treba (“QUI BONO?” - Marcus Tullius Cicero), ključno je pitanje!

Ako naplatu doplatnih karata, možda, “ortaći“ vide kao dodatni izvor prihoda onda to nije ništa do pokušaj bezobzirne pljačke na klimavim nogama ((o čemu je član "Кирилл" briljantno pisao). Iskreno se nadam da će biti veoma razočarani sudskom praksom po tom pitanju.
 
Ajde da ne mesamo 2 stvari koje su povezane a nisu iste, a to su gps pracenje autobusa i bus plus naplata karaata.

Sto se tice bus plusa, jedan vozac mi je rekao da ce prema broju otkucavanja kartica pustati i regulisati autobusi u saobracaju, al nisam skapirao bas najbolje kako ce to uspevati. I msislim da ne treba da bude obavezno da se validira kartica cim se udje u bus, nego da ljudi ako imaju neke stvari ili trce za autobusom mogu da izvade svoju bus plus karticu i onda je otkucaju, a zaista ne vidim to kao neki veliki problem.

A sto se tice gps pracenja autobusa, trebalo bi da pomogne u tome da kada i dodje do neke velike guzve u gradu da se busevi preorjentisu i preusmere kako bi posledice bile sto manje. Mislim da bilo gde u svetu, pa i u Beogradu da se desi neki sudar na sred raskrsnice i saobracaj bude prekinut autobusi tada sigurno ne idu u minut, pa ne vidim da to zahtevamo da bude kod nas. Sisitem sluzi da se posle lakse i brze popune 'rupe' u liniji. I jos jedna stvar kojom se kontrolise pomocu GPS pracenja autobusa je da neki gsp, a mnogi vozaci privatnih prevoznika ne zabusavaju, krecu liniju od pola i voze do pola ili kad je poslednji samo ode u garazu, jer ga mrzi da odveze jos jedan krug.
 
Не можеш, а да не мешаш. Бус плус је рекао да ће они обезбедити информације о томе где се у том тренутку налази аутобус и за колико стиже.

http://www.busplus.rs/page-sistem-prednosti-sistema.php

А спомињање Булевара Деспота Стефана и гужве у њему као и утицај на ред вожње ће постојати док год се не уклони сужење у истом где се две траке сливају у једну. Барем за почетак. После остали проблеми у БДС.

@Danga
Стварно не схватам који је твој проблем. Прочитао сам шта је човек питао, али сам му одговорио уопштено за Бус плус систем, а не за оверавање персонализованих карата.
 
Validacija karata, bilo pojedinačnih ili mesečnih nema nikakvih dodirnih tačaka sa praćenjem vozila. To se ostvaruje čak i bez potrebe za uređajima (validatorima) u vozilima, već preko uređaja kod vozača. Znači, to je moglo da se uradi i bez BusPlusa, prostom ugradnjom GPS uređaja u vozilo, uz zadržavanje postojećeg sistema naplate. Nedoumice oko ovoga su zamena teza usled pojavljivanja raznih informacija sa mnogo strana koje prave konfuziju kod građana. E sad, zbog novih saznanja koja isplivavaju svakog dana, možda ta konfuzija i nije slučajno napravljena. Radi se o sledećem: Koliko vas je prilikom vađenja legitimacija čitalo šta piše u ugovoru koji smo svi potpisali? Ja nisam, a verovatno i niko drugi jer smo svi hteli samo da uzmemo tu karticu posle dugog čekanja i da idemo kući. Kada se iz ove perspektive sagleda taj naizgled beznačajan detalj, to samo po sebi daje mnoge odgovore. Evo pomenutih dokumenata:
http://www.busplus.rs/images/zahtev-1.jpg
http://www.busplus.rs/images/zahtev-2.jpg
Kada detaljno pročitamo sada kada smo u prilici, vidimo šta smo u stvari potpisali. Ja sam to protumačio ovako, ako neko drugi vidi drugačije, bilo bi mi drago da čujem. Potpisali smo da podaci koji se sakupe kroz sistem BusPlus mogu da se koriste u cilju praćenja i evidencije potrošnje za proizvode... da dalje ne nabrajam, ali ovo je ključno, i sve je lepo bilo upakovano u oblandu da ako potpišeš dobiješ malo minuta u mreži telekoma, popust u Tempu da niko ne obrati pažnju na šta se u stvari obavezuje. Ovo me dalje navodi na pomisao da je možda BusPlus u stvari najmanje bitan deo celog "programa" i da služi kao sredstvo odvraćanja pažnje. Sve više mislim da je ceo biznis započet sa idejom da se sprovede istraživanje tržišta na ogromnog uzorku čije bi rezultate obradili zainteresovani i na taj način stekli mogućnost za ogroman profit. Možda i nije tako, možda stvarno žele da unaprede sistem naplate, a ovo im je idealna prilika da "prošire" kapacitete. Zainteresovani su naravno oglašivači na javnim mestima, a naročito oni koji vode taj posao u gradu, zna se naravno ko je u pitanju. Na ovaj način će dobiti precizne podatke o ulaznosti na svim stanicama u gradu i moći će da računaju na veliki profit od planiranja oglašavanja i prodaje reklamnog prostora. Ove fantomske firme su u stvari tu da zavaraju trag i da se preko njih zaobiđe stavka u ugovoru po kojoj se podaci ne mogu prodavati trećim licima. Neće biti prodaje, podatke će preuzeti zainteresovani koji ujedno drže i ove firmice a ove one će shodno broju zaposlenih i kapitalu jednostavno nestati u jednom trenutku kada obave posao. Jedino što može da bude dobro u svemu ovome je što to realno ne bi trebalo dugo da traje, dovoljna su po meni dva meseca van sezone odmora da se isprati kretanje putnika i dođe do potrebnih podataka. Nakon toga i BusPlus postaje nepotreban. Hajde da sačekamo još dve nedelje, papirne karte važe do kraja ovog meseca, sam podatak da li će u vozilima i od prvog marta ostati stari aparati za poništavanje će dati odgovore na mnoga pitanja. Sve mi se čini da oni koji uvode sistem ne bi uopšte bili potreseni kada bi projekat eventualno propao, naprotiv. Naravno, ne treba da pominjem da bi za bilo koji neuspeh BusPlusa isključivi krivac bili građani "koji su se protivili svemu što je inovativno, nisi bili disciplinovani, politički su izmanipulisani" itd. Svi koji rade znaju da je najslađa parica ona koja kaplje svakog meseca, još kada je sigurna na duže staze, to je najbolji biznis. Oglašavanje na stanicama i u prevozu je baš takav vid posla, a prilika sa BusPlusom dušu dala da se planira i omogući dugoročni razvoj istog. Voleo bih da grešim jer bi potvrda ovakvih saznanja bacila senku na mnoge druge urađene (do sada sam mislio dobro) stvari u gradu u prethodnom periodu.
Bus Plus, život Minus, stop validaciji mesečnih karata
http://www.facebook.com/BusPlusZivotMinus?sk=info
 
Deo cele priče jeste i bezobrazan način na koji su nam podmetnuli da potpišemo ta dva papira. Koliko je vas uopšte znalo, tj da li su vam uopšte rekli da ne morate da koristite i benefit program? Meni nisu, čak sam bila ubeđena da potpisujem dva identična primerka i bila sam iznenađena što oba zadržavaju.
Ko je uopšte imao vremena da čita šta potpisuje..a baš nam i nije ostavljena mogućnost niti smo obavešteni kako da biramo drugačije.

Izgleda mi da je jedan od načina da se predupredi nedozvoljeno korišćenje ličnih podataka, to da se zatraži njihovo povlačenje – na nekom od mesta za izdavanje, što stoji i na ovim dokumentima koja smo potpisali, a koja smo dobili na uvid tek toliko da se na ista potpišemo.

Dakle, opet maltretiranje i čekanje, pa će se verovatno većina odlučiti da to i ne radi, i veruje na reč dotičnima.

Mislim da su peticije i bojkot validacije (personalizovanih) više nego legitimni.
Kao što reče Šabić, čim nema jasno definisane svrhe korišćenja podataka (a niko ni sada ne ume jasno da kaže kako se to GSP poboljšava skupljanjem ličnih podataka građana/ki) postoji osnovana sumnja za zloupotrebu istih.
 
Је ли неко гледао синоћ на РТС2 Потрошачки саветник? На њиховом YT каналу још нема ништа.
 
Ako bi grad tužio u ime građana sam Apeks
lepe pare bi se slile u našu gradsku kasu :lool:
 
Mala "ilustracija" kako bi cela stvar mogla da se tumači.

Validacijom se stiče uvid samo u broj putnika koji ulazi na određenoj stanici. Zamislimo situaciju: Imamo autobus na liniji X, projektovan za 100 putnika koji saobraća od početne stanice A do krajne stanice Š. Između, jelte ima stanice B, V, G... i tako dalje. Recimo da na stanici A uđe 95 putnika, ili 95% kapaciteta, što bi pretpostavljam moglo da se nazove opterećenošću. Na stanici V je npr. pijaca na koju su se ti ljudi uputili i svi redom izađu na njoj uključujući i recimo 5 koji su ušli na stanici B, a uđe 6 koji se sa pijace upućuju ka krajnjoj stanici Š. Dakle, u autobusu se između stanica V i G vozi ukupno 6 (šest) putnika dok je sitem evidentirao da ih ima 107 što je veći broj od maksimalnog kapaciteta. Dakle, BusPlus nam daje zaključak da je ova linija preotperećena, iako na svim ostalim stanicama recimo naizmenično uđe i izađe po 5 putnika jer naš autobus X dolazi na krajnju stanicu Š sa 95+5+6+27x5=241 putnikom što je oko 2,5 puta više od maksimalnog kapaciteta. Ljudi verovatno sede na krovu kao u Indiji koliko je autobus pun, barem po BusPlusu a u stvari je u istom trenutku, posle "pijace" istovremeno u autobusu ne više od 10 putnika.

Međutim, stvari mogu da se gledaju i ovako: Na početnoj stanici A autobus na liniji X čeka 95 putnika koji su krenuli na pijacu. Polasci su na svakih 15 minuta recimo. Za tih 15 minuta, na stanici se stvara solidna gužva. Putnici gledaju oko sebe i imaju priliku da vide bilborde sa ponudama firmi. Na stanici D, autobus čeka samo 5 ljudi u proseku. Nagradno pitanje glasi: Ako ste vlasnik firme koja pod zakup daje bilborde i reklamni prostor po gradu, gde ćete staviti više bilborda i po kojoj ceni ćete ih davati u zakup, na stanici A ili na stanici D?
Bus Plus, život Minus, stop validaciji mesečnih karata
http://www.peticije24.com/bus_plus_zivot_minus_stop_validaciji_mesecnih_karata
 
boca-ica":lz5rj4yc je napisao(la):
Ako bi grad tužio u ime građana sam Apeks
lepe pare bi se slile u našu gradsku kasu :lool:

To ne biva jer su, u ovoj priči - sva je prilika, to glava i pismo istog novčića.
Nesporazume, vremenom, ne treba u potpunosti isključiti, ali samo oko podele love, a onda su moguće i drugačije "validacije" da ne kažem "overe" :/

"Dok je nama zdravlja i pameti,
I dok nam je biogradskog grada,
Mi smo kadri upraviti gradom,
Oko grada sirotinjom rajom."
 
Mada reklamiranje na vozilima JGP nije tema za ovaj topić, prenosim ga u Kolor Seme Vozila GSP-a onaj gde su već postavljali slična pitanja, ali ponukalo me razmišljanje Čika srdjana koji odlično dovodi u vezu praćenja, istraživanja i reklamiranja.
 
Da se radi o istrazivanju trzista bilo je jasno cim su oni pomenuli (oko sve buke oko licnih podataka), da validacijom ne ostaju licni podaci, vec samo o kategorijama putnika. Kakve veze ima da li su u autobusu 3 penzionera, 2 nezaposlena, 10 studenata i 10 zaposlenih, ili da li je unutra 25 ljudi. I onda cemo u busu 75 imati ponude studentima,a na liniji 82 lepak za protezu ili pogrebne usluge i slicno.
Poslovanje po principu 'ideje moje-benzin vas'

Nisu ni prvi ni poslednji koji ce nesto ukrasti,zloupotrebiti, ugraditi se i slicno...ali ponavljam, nametnuli su dodatne obaveze, a ne dobijamo nikakvu korist za to. I to je najveci izvor frustracija, barem meni.
 
nbumbic":i0qcbstk je napisao(la):
Koje informacije BusPlus skuplja o Vama i ko ima pristup Vašim podacima


[video]http://www.youtube.com/watch?v=R4YCvL2GYsU[/video]

Prilog iz emisije Potrošački savetnik emitovane 11.02.2012 na RTS-u.
Fino je ispalo.

A sada da se postave pitanja direkciji za saobracaj koja je sve zakuvala i da se trazi da se benefit program jasnije objasni gradjanima da nije da sve dobijaju dzabe vec da imaju i dodatne obaveze koje su navedene u prilogu.
 
nova":1s2vsvu7 je napisao(la):
Deo cele priče jeste i bezobrazan način na koji su nam podmetnuli da potpišemo ta dva papira. Koliko je vas uopšte znalo, tj da li su vam uopšte rekli da ne morate da koristite i benefit program? Meni nisu, čak sam bila ubeđena da potpisujem dva identična primerka i bila sam iznenađena što oba zadržavaju.
Ko je uopšte imao vremena da čita šta potpisuje..a baš nam i nije ostavljena mogućnost niti smo obavešteni kako da biramo drugačije.

Izgleda mi da je jedan od načina da se predupredi nedozvoljeno korišćenje ličnih podataka, to da se zatraži njihovo povlačenje – na nekom od mesta za izdavanje, što stoji i na ovim dokumentima koja smo potpisali, a koja smo dobili na uvid tek toliko da se na ista potpišemo.

Dakle, opet maltretiranje i čekanje, pa će se verovatno većina odlučiti da to i ne radi, i veruje na reč dotičnima.

Mislim da su peticije i bojkot validacije (personalizovanih) više nego legitimni.
Kao što reče Šabić, čim nema jasno definisane svrhe korišćenja podataka (a niko ni sada ne ume jasno da kaže kako se to GSP poboljšava skupljanjem ličnih podataka građana/ki) postoji osnovana sumnja za zloupotrebu istih.

Хајде да разграничимо две ствари.

1. Базобразлук и покварењаштво Апекса, зато што су свима папири о Бенефит програму подметани подмукло, уз исто тако подмукло питање : " Да ли желите додатне минуте у оквиру МТС мреже?", без било каквих додатних објашњења.
2. Неопрезност и незнање грађана који потписују сагласности и уговоре чије одредбе не читају, као и генералну необавештеност о стварима које се касније покажу као јако битне.

Ја сам знајући у шта се упуштам кад је требало да вадим картицу, на сајту (где је то исто било мало прикривено, али могло се наћи) одмах погледао одредбе једног и другог папира и било ми је јасно о чему се ради, тако да сам на лицу места рекао да не желим да потписујем Бенефит програм, иако су покушали да ми увале тај папир на исту фору "бесплатних минута". Кад ћемо сви схватити да на овом свету ништа није бесплатно? А посебна је прича то што када сам о томе причао многим људима из моје околине, или су ме „бело“ гледали као да сам пао са Марса, или су ми просипали она питања типа: „Ма дај шта ме брига што ће да имају моје податке, шта ће са њима?... “ и слично . :bash:
 
Blago tebi, mene niko nije pitao za besplatne minute, već sam dobila sms. Dakle mogli su da pitaju da li želimo?

To što je to tako vešto skriveno na sajtu je takođe bezobrazluk, kao i nepostojanje nikakvog sličnog obaveštenja na mestima izdavanja.

I da budem krajnje iskrena, ja sam oduzela dečku koji mi je davao karticu par sekundi jer sam se zaustavila da pročitam dokument, na šta se on osmehnu - i to onaj za izdavanje kartice, a onaj drugi je on uzeo, a ja sam naivno mislila da se radio o istom.

Dakle, njihova je dužnost da te jasno i glasno obaveste o tome šta potpisuješ.
 
Тачно је, то би требало да буде њихова дужност, али то нико као и штошта друго у овој земљи наравно не поштује, зато што знају да ће проћи некажњено.
Искрено, што је неко горе написао, и ја сам прво помислио када ми је момак који је радио на издавању картице дао два папира на потпис, да се ради о два истоветна примерка уговора, али сам ипак за сваки случај погледао и тад сам видео да су различити. Нисам хтео да правим сцену, већ сам му само вратио папир за Бенефит програм, али био сам јако бесан због целе те ситуације.
 
Текстови су поучни, како за ову, тако и за многе друге ситуације, али имам утисак да се из поста у пост све више удаљавамо од теме "Наплата карата и контрола".
Ево покушаја да се на њу вратимо.
Нити су ми, приликом вађења перс. картице ово нудили, нити ми је у општој лудници пало на памет да им тражим.
Да ли су се они који су то потписали обавезали на валидирање (експлицитно или имплицитно и где то пише), а они срећници (попут мене), или опрезни (као "Astrotrain") ту обавезу немају?
 
Vrh