Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A pro po valdatora u BGVto je glupost trebali su samo srediti kapije na stanicama tj prilagoditi vec postojece novim kartama iste one koje su se koristile za beovoz .Kako misle da sacuvaju valdatore u vozu od vandala :kafa:
 
Danas sam, u trenucima dokonosti i manjka guzve u tramvaju, prvi put validirao mesecnu kartu. Nista sto vec ne znamo: kroz zatvoren novcanik nije htelo, tek kad sam je dobrano pritisnuo uz validator (ne vadeci je iz novcanika, vec kroz dzep sa folijom u istom), posle neke 3-4 sekunde je reklo 'dobar si ti mali', mora mirno da se drzi, nema sanse 'u hodu'. Podnosljivo mozda za ulazak u zgradu, ali na Zelenom vencu nikako.
I dalje ne vidim korist od toga, vec samo duze vreme putovanja zbog zadrzavanja na stajalistima ako pocnu sa primenom onako kako najavljuju. Inace malo ko zarezuje validatore, koliko sam primetio ovih dana.
 
Ja sam od pre neki dan poceo da se validiram preko novcanika i radi odlicno.

Jedino sto je potrebno jeste da se na strani novcanika koju prislanjate nalazi kartica.
 
Meni radi kroz novcanik, ali posle desetak sekundi nisanjenja, i to ponekad... :blah:

Nije mi jasno kako ski pass na Kopaoniku radi bez problema, cak je i kartica obicna kartonska. Fusharili su na prijemnicima i sad fijasko!
 
Loši su aparati po tom pitanju, meni je novčanik tanak i nema problema, zaista mogu u hodu. Ali onaj ko prislanja karticu se spetlja, normalno, zalepi je pa mu ispadne... to je trebalo da bude samo da mahnete i da je očita. Mada bi u tom slučaju očitalo i kad ne treba. Pogotovo kod izbora grupne karte ili zone
 
Да ли ће или не бити већи приходи од наплате зависи превасходно од тога колико ће честа бити контрола.
 
Ђилас против Ђиласа
Бранко Павловић

уторак, 07. фебруар 2012.

У Утиску недеље (5. 2. 2012. год.) Драган Ђилас је нехотично изрекао тешке оптужбе против себе, говорећи о тзв. „Бус плус“ и мосту преко Аде, тако да је постао сам себи најљућа опозиција.

Бус плус

Из изјава самог Ђиласа смо сазнали:

1. да цена инсталирања целог система кошта 12 милиона евра,

2. да је на тендеру победила реномирана компанија из Турске у конзорцијуму са домаћим правним лицима,

3. да је процењени приход за извођача 600 хиљада евра месечно (8% од прихода),

4. да је уговор на 10 година (са правом откупа после пете године),

5. да ГСП није имао прилику да сам инсталира такав систем,

6. да је субвенција за ГСП за 2012. годину 100 милиона евра (већ одраније било као информација у јавности) и да то чини 15% буџета Града.

Водитељка, наравно, није из свега овога извукла никакве закључке, па ћу ја сада то учинити ради јавности, која не мора имати ни воље ни стрпљења за анализе, али која је свакако заинтересована да сазна чињенице и последице оваквог пословања Београда.

Ако су Турци међународно реномирана компанија за ову врсту посла, шта ће им било ко у конзорцијуму? Само Турци имају референце. Победе на тендеру и узму евенутално као своје подизвођаче домаћа привредна друштва, ради уштеде у реализацији једноставнијих техничких послова.

Очигледно да су били свесни да не могу да победе на тендеру, ако нису у конзорцијуму са тачно одређеним субјектима, који у тој врсти софтвера и инсталирања целокупног система немају никакаве референце.

Биће веома занимљиво видети како се дели новац међу члановима конзорцијума. Сигурно ће више од половине прихода припасти домаћим субјектима, без икаквог видљивог разлога. А затим ће бити занимљиво даље пратити токове новца.

За цео систем ће за 10 година ГСП платити Турцима 70 милиона евра. Од тога, како сазнајемо, 12 милиона кошта сам систем и да претпоставимо да одржавање система кошта милион годишње (а не кошта) то је још 10 милиона, дакле укупно 22. Због чега се плаћа разлика до 70 милиона?

Само та разлика је око 50 милиона евра. Лавовски део од тих 50 милиона ће извесно припасти српским члановима конзорцијума, без икакве видљиве економске логике и законитог пословног оправдања. Педесет милиона.


На примедбу коју је Ђилас чуо од људи из ГСП, да су они могли да инсталирају исти такав систем за 12 милиона евра, он им је рекао: „Одакле ми 12 милиона?“ Да није истинито, било би смешно.

Па, по цени отплате од истих тих 600 хиљада евра месечно колико се плаћа Турцима, Град би за мање од две године вратио кредит од 12 милиона евра. Даље одржавање би вршио ГСП и уштеда за грађане би, за период од 10 година, била око 60 милиона евра.

Узгред, развили бисмо домаћу памет, изградили сопствени софтвер и даље били способни да понудимо свој производ другима.

Истовремено нас Ђилас обавештава да су планиране субвенције за исти тај ГСП 100 милиона евра за 2012. годину и да је због тога било неопходно рационализовати тај систем, а што се постиже на овај начин. Ајмо сад полако.

Прво, како нема 12 милиона који би се вратили за мање од две године, а има 100 милиона бесповратно.

Друго, шта је структура тих фантастичних 100 милиона? Просто речено, или се Ђилас бави тешком демагогијом, на тај начин што грађани Београда плаћају много мању цену превоза од стварне цене и тиме купује њихове гласове преко пореских прихода свих грађана Србије и задуживањем њихове деце и унука, или неко у Београду много краде, па иако грађани плаћају реалну цену настаје разлика од 100 милиона.

Треће, како то Ђилас управља системом да би дошао у ситуацију да му је за ГСП потребна субвенција од 100 милиона?

Четврто, шта је чекао до четврте године мандата да би се сетио да утегне систем и учини га рационалнијим? Па, у првој години је морао да наложи руководству ГСП да инсталира систем који би довео до уштеда.

Пето, као то да је тих 100 милиона 15% буџета Београда? На тај начин је Ђилас нехотично признао чињеницу да буџет Београда има реалну наплату од неких 670 милиона евра (а и то је питање), а да је све до планираних преко 900 милиона евра у 2012. години за буџет, у ствари даље задуживање Града. То даље значи да је, у најповољнијем случају по нас грађане, дефицит буџета фантастичних 26%.

На крају овог дела, једно реторичко питање: Када све ово произлази из навода самог Ђиласа, замислите шта би се видело када бисмо имали приступ свим документима. И свим трошковима буџета. И свим јавним предузећима Града. И свим тендерима.

Мост

О мосту само укратко.

1. сазнали смо да је цена моста са 120 отишла на 140 милиона евра „због неких нерешених имовинских односа због којих смо морали да плаћамо пенале“,

2. да је тачно да ће са приступним путевима цена моста бити преко 400 милиона евра,

3.- да је тачно да је цео мост саобраћајно бесмислен док се не изгради тунел испод Сењака и булевар до Раковице, који износи нису урачунати у ових 400 милиона евра.


Дакле, одмах смо за пенале потрошили невероватних 20 милиона евра. Да не поставим јеретечко питање, како је уопште добијена грађевинска дозвола, а да претходно имовинско-правни односи нису били решени.

Оно што Ђилас није рекао, јесте чињеница да су све изречене цифре без износа који се има платити на име пореза. Па дакле, права цена моста са приступним путевима заиста износи пола милијарде евра.

Смисао моста је у томе да се растерети Газела и омогући бржа проходност саобраћаја.

За пола милијарде евра могли смо да више растеретимо саобраћај преко Газеле на тај начин што бисмо изградили мост на садашњем месту железничке станице, а од разлике у цени коштања тог моста и пола милијарде евра смо могли:

- да завршимо нову железничку станицу и изместимо стару,

- сами изградимо мост преко Дунава уместо Кинеза,

- завршимо обилазницу око Београда.

Кад се заврши целокупна потребна саобраћајна инфраструктура неопходна за функционисање моста преко Аде, цена ће се приближити целој милијарди евра. Шта смо све могли да урадимо од тих додатних пара, сами закључите.

Овде само истичем невероватну дрскост са којом се од нас захтева да се дивимо што је за пола милијарде евра уопше нешто изграђено и да са одушевљењем ишчекујемо како ће нас и нашу децу и унуке, за изградњу тунела испод Сењака и булевара до Раковице, задужити за додатних више стотина милиона евра, без којих инвестиција је постојећи мост саобраћајно потпуно бесмислен.

О тврдњи како није могућа корупција у послу који надгледају ЕБРД и Европска инвестициона банка, другом приликом.

Тако је Ђилас, у емисији у којој је требало да бриљира, постао сам себи оштра опозиција, а да тога није био ни свестан. Ја чак верујем да се он окружио људима који су му сви од реда честитали како је у емисији био феноменалан. Тако то увек бива. Пред крај.
http://www.enovosti.info/lat/index....novost=36148&Đilas-protiv-Đilasa#.TzWp6OTW4R0
 
Ne znam dal nisi slusao celu emisiju ili si napisao samo sta ti odgovara.

Nije problem u bus plusu nego u nama i nasem nacinu razmisljanja. Bus plus ce biti vrlo korisna stvar, ako ne budemo svi tolko mrzovoljni da prinesemo novcanik kad ulazimo u autobus.

Takodje nisi rekao da uz pomoc bus plusa moze da se prati svako vozilo, sto ce spreciti da privatnici voze kako im dune i da se autobusi bolje rasporede. Nisi rekao da ce za nekoliko meseci biti oko 100 stajalista na kojima ce pisati koji bus za kolko dolazi i da ce postojati mogucnos da se posalje besplatna sms poruka i dobije odgovor za koliko dolazi koji autobus.


A sto se tice mosta, jeste ispao skup, al most o kome ti pricas na mestu zeleznicke stanice je malo bezveze. Kad se zavrse sve planirane pristupnice mostu i tuneli i nadvoznjaci most ce ispasti vrlo isplatljiv. I mislim da ljudi koji su planirali sve to ipak znaju malo bolje i od tebe i od mene, pa cemin da kad bude sve gotovo da ce biti ok.


http://www.beoland.com/ump/trasaump.asp
 
Veceras u 21h u emisiji potrosacki savetnik na RTS-u 2 ce biti prilog o busplus sistem od nekih 10tak minuta.Pa koga zanima nek odgleda :cool:
 
vixi, #1.684:
„Ne znam dal nisi slusao celu emisiju ili si napisao samo sta ti odgovara…”

Kome sе ti („vixi“) ovom rečenicom obraćaš? :kafa:

Ako prihod od karata bude na dosadašnjim nivoima (oko 5ME) „ortaći“ su mesečno dobri 0,43 ME, a ako bude svih 7,5 ME, onda je njihov deo 0,64 ME. Koliko god bilo – za toliko je kratak GSP, ili možda svi prevoznici, srazmerno svom učešću u prevozu (ne znam po čemu, ali verujem da je kriterijum - pređeni kilometri).

Živo me zanima kako je ugovoreno - da li će ortaći i od naplaćenih doplatnih karata zadržavati samo tih istih 8.53%, ili će celokupni iznos zadržavati jer „to je njima njihova borba dala...“

@dorcol: na Kop-u je vazduh razređeniji (nadmorska visina...) pa zato tamo radi i kartonska kartica. Da ti je samo znati kako bi tamo radila BusPlus tehnika, sve u 16! :cool:
Ako su, kako ti misliš – fušarili na prijemnicima, to može da bude samo problem nas putnika jer će sajber kontrolori, sležući ramenima pričati: „Ma gospodine (gospođo) nemojte meni da pričate priče. Ajte molim vas! Što niste probali više puta, na svim uređajima u vozilu, valjda bi negde i uspeli. Ne, ne, nema to nikakve veze što imate personalizovanu mesečnu, unapred plaćenu kartu. Vi je niste validirali i to vas dođe, brat bratu, 1.500 RSD! Nemam ja nikakve veze sa ispravnošću validatora. Žalite se... :blah:

P.S.: "vucko", jel` danas vikend? :p
 
Da je GSP uvodio ovaj sistem, ovaj sistem nikada nebi proradio :cool:

Dovoljno je videti kako se ophode prema svojim autobusima, a i bilo je price da su samoinicijativno razbijali validatore, jer im je bilo dosadno.

Toliko od mene.
 
vranac":2ijz84wv je napisao(la):
Ђилас против Ђиласа
Бранко Павловић

уторак, 07. фебруар 2012.
...
Даље одржавање би вршио ГСП
...
GSP i odrzavanje u istoj recenici, slatko sam se nasmejao :lool:
:blah:

Da se uozbiljimo, moji utisci sto se tice validacije u praksi, sinoc tokom cetiri voznje nisam video nikoga da se validirao osim mene, koji sam hteo da isprobam kako radi. FAIL!
 
Neka neko bude ljubazan i da mi ukratko (a moze nasiroko) i argumentovano objasni kako ce validacija mesenih karata da smanji guzve u saobracaju i time obezbedi nesmetan protok vozila i dolazak u minut (neka bude i u 5 minuta). Autobusa nema jer se zaglavio negde, i nema da mrdne odatle, zbog guzve koja je jedan od najvecih problema u Beogradu. E sad, kako ce novi sistem konkretno to da unapredi, predupredi i omoguci meni da planiram svoje putovanje tacno po redu voznje kao kod BG voza, na primer, posto kazu uz 'busplus dolazi u minut'.
Bez floskula, bez zamena teza, bez teorija zavera, bez politikanstva, nego najkonkretnije moguce, kako ce busplus da olaksa kretanje vozila da bi stizala na vreme po redu voznje i time svima nama olaksala zivot.
Unapred zahvalan na objasnjenju.
 
Зато што ће по станицама поставити инфо панеле који ће да исписују аутобус који стиже и за колико или да прикажу GPS позицију. На почетку не на свим, али ће ширити. То је једна од ставки коју су рекли урадити. До тада би требао да проради сервис са порукама.
 
Lepo od njih, ali kako ce to da smanji guzvu i obezbedi postovanje reda voznje,da autobus stize u minut onda kada je propisano? Mislim, redovi voznje postoje, zar ne? Moze se zalepiti i obican papir, a moze i info displej (prakticnije i manje opterecujuce), na kome ce pisati da bus 95 dolazi na Zeleni venac u 16:54 npr...on nije tu jerbo se zaglavio negde u guzvi u 29. novembra, dakle, ponavljam, kako ce busplus da obezbedi da stize,odnosno krece sa stajalista u 16:54, oni sami tako kazu da ce to biti moguce, ja zaista ne razumem kako, jer guzva je tu da ostane,a ona je glavni problem nepostovanje reda voznje.

Ne zelim da umanjim znacaj informacije za koliko dolazi sledeci, to je veoma korisno, ali sa mog stanovista, kao krajnjeg korisnika,opet ne mogu da se pouzdam u red voznje, kao kod BG voza. Zaista je tacan u minut i moze da se odlicno isplanira putovanje i ustedi vreme. Od blokova do Vuka ustedi se i do 15 minuta, umesto da se ide samo tramvajem,ali to je moguce jer znam da je voz tamo kad pise da ce biti. Dakle ne vidim kako ce busplus i moja validacija mesecne karte, sami po sebi da obezbede tacnost polazaka.
Citat iz Ko to tamo peva 'Ako su objavili da krece u pet, ima da bude u pet, ni minut kasnije'.
 
@cgmiki:
Ti, izgleda, nisi razumeo pitanje koje je „gosha“ postavio. Pročitaj ga još nekoliko puta, za svaki slučaj.

BTW, evo tog info-panela, koji može samo da pruži informaciju o vremenu stizanja i ništa više od toga.

sq3xy0.jpg


Čovek priča o dinamičkom praćenju i (ne)moći reagovanja na eventualne gužve, zastoje..., u čemu (ne)validacija personalizovanih kartica treba da bude (ne)obavezna, ali obavezno – kažnjiva radnja! To je pitanje!
Recimo i da na početku Brankovog mosta (na zgradi APR-a i na mnogim ključnim mestima) budu postavljene kamere (naravno - povezana u BP podsistem) koja će, u realnom vremenu, pokazati stanje na čak tri stanice, s leva u desno:
- u pravcu Zelenog Venca (nekim linijama je to pretposlednja stanica);
- u pravcu Novog Beograda (veći broj linija) i
- malo niže, u pravcu Zemuna (veći broj linija kojima je to druga stanica, a ZV – polazna).
Šta kukavi, ne znam čiji dežurni, koji to sve vidi zna, šta i u kom roku može da uradi? Da li ja na prvoj navedenoj stanici čekam bilo šta do ZV jer me bole noge ili me mrzi da ih pružim, ili ću ići čak do Doma omladine, ili dalje...? Najbolje je da se mi na tim stanicama „grupišemo“ i da u svakoj od tih grupa neko nosi „pano“ sa brojem linije koja nam treba (jednom ili više). Znaš one panoe koje skromno obučene lepojke nose po ringu, u pauzi između dve runde? Da bre, te panoe, koje obavezno treba okrenuti prema kameri, inače – batal pos`o. Još bolje bi bilo ako bi panoi bili digitalni, kao oni kojima četvrti sudija objavljuje koji fudbaler izlazi iz igre i koji ga menja. Moooderno, zar ne?

Pošto sam odužila, ovo na slici montirali su neki Nobelovci ili barem „Tesla“ i „Pupin“, jer možeš da ga čitaš samo kada napraviš „stoj na rukama“. Greška je samo 180 stepeni jer nisu znali da protumače crtež – kako se instalira!?!
 
Čekajte on je postavljen tako da zaklanja panel na kome pišu linije ???
 
Jel to u Beogradu slikano?Vidim platan i zgrade koje lice na nase ali ne prepoznajem zgrade.
 
Dabre, BG :) . Ovo je kropovano da se ne vide lica osoba, ne bi bilo u redu... ;) .
A "postavljači" su, za razliku od vozača, "informatički pismeni" :cool:
Slikano mobilnim jer nemam Canon Power Shot A 700, kao "djordje*******g" što slikaše one dve stranice iz NIN-a. :kk:
 
Fino.A koja stanica i gde je u pitanju?Da odmerimo,mi zaludjenici to sokocalo :D
 
Dobro, dobro bre, pa jel na ovom forumu ima toliko ljudi koji iznosenje stavova nazivaju vredjanjem? Nisam vresjao vozace, samo sam izneo cinjenicno stanje, jeste, ima i mladjih vozaca, ali dosta je starijih (posebno u GSP) koji su jednostavno, prestari za takve stvari. Pritom ne mora da znaci da je onaj koji ne ukljuci busplus glup, mozda je upravljacki interfejs kontrolne jedinice isuvise komplikovan za nekoga kome informacione tehnologije nisu struka.
Druga stvar, sto se tice validacije, jeste da je nerealno ocekivati od putnika da validiraju kad su napolju arkticki uslovi. Jednostavno, previse stvari na sebi, prevelika guzva u prevozima, skidanje rukavica da bi se napipala kartica, dok se pazi da se ne pokliza. Naravno da ovu obavezu treba suspendovati onda kad je njena izvodljivost nerealna.
 
gosha":4uba2odb je napisao(la):

Kad je gužva, pomoći nema, jer zakoni fizike važe uvjek i svuda, a po tim zakonima zasad je nemoguće da autobus dođe do stajališta prolazeći kroz druge autobuse i automobile. A ako mu je put slobodan, to onda nije gužva.
Šalu na stranu, informacije mogu pomoći, ali samo ako su integrisane u sistem. U praksi, to bi značilo da centralni dispečer za saobraćaj na displeju uoči npr. tu gužvu u B.d.S. i automatski izreguliše semafore da se gužva raščisti. Još naprednija varijanta je da računar unapred proračunava ove odluke, a čovjek samo aminuje i nadgleda. Postoji samo jedna "sitnica" koja spriječava sa se ovakav sistem napravi: još ga se majci nije rodio delija koji bi smislio fazon za ekspeditivno raskrčivanje automobilske gužve po ulicama u svim situacijama!
Zato su pametni ljudi po svijetu i napravili metroe, a ne zato što vole željeznicu i što im se bacaju milijarde na kopanje tunela ispod gradova. I BGV ne održava vozni red zato što je neko dobro napisao taj vozni red (upravo, nema šta ni da se piše, jer vozovi idu taktno), već što se Grad postarao da nova, uređena vozila imaju slobodnu trasu kad god im je potrebno (što je, igrom slučaja, suprotno uobičajenim pravilima na željeznici).
Dok se ne izmoda neki ozbiljniji sistem upravljanja saobraćajem u BG (a još će mnogo vode - pardon, leda - proći Savom i Dunavom dok se to desi), mislim da će dobro poslužiti informacije tipa: taj-i-taj autobus na tu-i-tu stanicu stiže za toliko-i-toliko minuta.
 
Bolje bi bilo da na tim displejima pise na koliko stanica i metara je taj i taj autobus. Vreme ne znaci nista kad cekate 95 na zelanjaku a on mili niz 29-ti od pancevackog mosta. Ovako bi osvezavanjem na svakih 30s bar znali koliko je blize vama, a ne da buljis u displej koji kaze "95 - 7 minuta" vec 18 minuta.... a znam da ce tako biti i onda ce reci kako su displeji neupotrebljivi, neprecizni, nerealni posle ih zapuste i sa sledecim tipom stanica ih demontiraju :bash:
 
Ни мени се не допада то са проценом времена чекања. Чини ми се да не функционише најбоље. Уместо дисплеја могао је да буде и најобичнији панел-схема где би биле избушене рупице за лед диоде. Када погледате схему и стајалишта, видели бисте на којем светли лед диода и за коју линију, што би значило да је возило ту. То је толико јефтино да би могло да се постави на 500, а не на 100 станица.
 
Vrh