Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Da li se to meni čini da je validacija nepersonalizovanih kartica brža od personalizovanih, stekao sam taj utisak s obzirom da sam koristio obe vrste.
 
kopmania":240kuqcc je napisao(la):
Hvala,

Na nekim linijama koje sad voze recimo 3 A ne mogu da rade validatori , jel verovatno nemaju kodiranu liniju na aparatu pa vozač ne može da uključi koju liniju vozi :)

To je glupost ovog sistema što sve zavisi od vozača, recimo sinoć vozač u 39 zaboravio da stavi smer, i validatori nisu radili a uporni ljudi trljaju kartice o validatore :) , setio se tek u Kumodraškoj :)
Validirao sam prosle nedelje upravo na 3A (koja inace na vecem delu trase nema nikakve veze sa trasom linije tramvaja koga menja, ali to je vec druga tema). Takodje, validacija i najava bez problema rade i u busu u kome jedan od validatora nedostaje.
 
vucko":1ot0nl23 je napisao(la):
Pa jasno je da mi njima sluzimo a ne oni nama.Zato i meni prete koji kupujem povlastice.

Primetih zadnjih dana profil osoba kod kojih je upalila busplus propaganda i koji pokusavaju da overe povlastice i po vise puta,a ponekada i odu do drugog aparata da se overe.

Ja nisam zanikakvu validaciju.U becu imas lepo senzore koji broje koliko je ljudi uslo i gotovo.Zasto mi ne mozemo tako nesto da uradimo?Ako znamo unapred da ce sigurno 50% ljudi bojkotovati validaciju makar bila po uslovima koje je contradictive pomenuo.


Busplus propaganda :D Daj molim te..... Imaju bre pravo da uvedu sistem naplate koji god oni zele a ti kao korisnik usluga ili to postul ili nemoj da koristis javni prevoz vec auto, motor, bicikl ili sta vec hoces. I brate mili , ne zameri mi ali si tvrdoglav kao mazga! Sada bi svakog kome ne smeta validacija kartice svaki put na ulazu na kolac da nabijes?!
 
kopmania":1075wdp2 je napisao(la):
Hvala,

Na nekim linijama koje sad voze recimo 3 A ne mogu da rade validatori , jel verovatno nemaju kodiranu liniju na aparatu pa vozač ne može da uključi koju liniju vozi :)

To je glupost ovog sistema što sve zavisi od vozača, recimo sinoć vozač u 39 zaboravio da stavi smer, i validatori nisu radili a uporni ljudi trljaju kartice o validatore :) , setio se tek u Kumodraškoj :)


A jbg onda on nije za taj posao! Pored toga sto treba da vozi zamisli ima i taj posao da na okretnici promeni smer kojim vozi!! Zamisi da lekar zaboravi da izvadi gazu iz stomaka pri operaciji? jbg svako ima svoj posao koji mora da obavlja savesno i odgovorno....
 
Teško je zamisliti pliću i bezočniju zamenu teza:
"Sada bi svakog kome ne smeta validacija kartice svaki put na ulazu na kolac da nabijes?!

Upravo je obratno - ljubitelji, ili čak obožavaoci validacije neprestano zagovaraju i podržavaju represalije prema neistomišljenicima!

Teško je zamisliti i drskiju propagandu:
"Imaju bre pravo da uvedu sistem naplate koji god oni zele a ti kao korisnik usluga ili to postul ili nemoj da koristis javni prevoz vec auto, motor, bicikl ili sta vec hoces."
 
bokili84":u0o9dlni je napisao(la):
kopmania":u0o9dlni je napisao(la):
Hvala,

Na nekim linijama koje sad voze recimo 3 A ne mogu da rade validatori , jel verovatno nemaju kodiranu liniju na aparatu pa vozač ne može da uključi koju liniju vozi :)

To je glupost ovog sistema što sve zavisi od vozača, recimo sinoć vozač u 39 zaboravio da stavi smer, i validatori nisu radili a uporni ljudi trljaju kartice o validatore :) , setio se tek u Kumodraškoj :)


A jbg onda on nije za taj posao! Pored toga sto treba da vozi zamisli ima i taj posao da na okretnici promeni smer kojim vozi!! Zamisi da lekar zaboravi da izvadi gazu iz stomaka pri operaciji? jbg svako ima svoj posao koji mora da obavlja savesno i odgovorno....
Pade mi na pamet to ovih dana - da li je za vecinu slucajeva nefunkcionisanja validacije posle prvih par dana uhodavanja kriv upravo vozac. Informaticka pismenost vozaca u javnom prevozu je veoma niska, to su uglavnom ljudi koji broje do penzije ili imaju jako malo susreta sa racunarima i spravicama uopste. Cak i kad im vidite smartphone u ruci ne znaci da zna da koristi vise od 2% njegovih funkcija
 
Ali sam primetio da se mnogi od njih odlično snalaze sa spravicama zvanim mobilni telefon.
 
tragac:
Pade mi na pamet to ovih dana - da li je za vecinu slucajeva nefunkcionisanja validacije posle prvih par dana uhodavanja kriv upravo vozac. Informaticka pismenost vozaca u javnom prevozu je veoma niska, to su uglavnom ljudi koji broje do penzije ili imaju jako malo susreta sa racunarima i spravicama uopste. Cak i kad im vidite smartphone u ruci ne znaci da zna da koristi vise od 2% njegovih funkcija


Ne bih rekla. Informatička pismenost važna je za pilote (i to ne svih letilica), ali ne i za ove, po mom mišljenju, istinske heroje ovih dana. Mnogi koje lično poznajem jako su daleko od penzije, a ovih dana nose svoje (i naše glave) u torbi upravljajući znamokakvim vozilima, po znamokakvim saobraćajnicama, u znamokakvim uslovima, rizikujući robiju ili otkaz. Videsmo i to (tokom promocije novog pod-sistema) da ih iz toplog operativnog centra :kafa: opominju „ubrzaj, uspori, kako misliš da održiš red vožnje...“. ("Gubernare e tera" - Livius)
Na kraju, svi, bez razlike, bivaju podvrgnuti čestim, detaljnim, veoma rigoroznim medicinskim pregledima, pa ko prođe – taj ide u saobraćaj. Nemojte ih kriviti ako znaju „samo 2% funkcija smartphona“. To, jednostavno, ne utiče na njihov rad. E sad, ako takvi kakvi jesu ne zadovoljavaju prohteve „ortaća“, drugo je pitanje. „Ortaći“, dakle, drže kasu, miševe (džojstike...) i, naravno BIČ za „neadekvatne vozače“ i nas, koji ne delimo oduševljenje prema civilizacijskim iskoracima.
 
@Danga
+1 :)
Jesu heroji ovih dana

Zabranjeno ometanje vozača :kk:
Ako ga ometa razgovor mobilnim telefonom , ometa ga i naplata karata
i to još više
jer mora da skrece pogled što nije slućaj u korišćenju mobilnog telefona
 
Не знам који је смисао пљувања по возачима аутобуса, на другој теми је пљување по машиновођама..Ја мислим да им је изузетно тешко посебно на приградским линијама, онако са капом на глави, промрзли, морају да возе аутобусе са ћелавим гумама, по лошим путевима а увек су на удару гнева путника а у случају било чега они су ти који морају да преузму одговорност.
А и зашто мора бити имформатички писмен оно што му треба је лако објаснити, мени је баш фасцинантан њихов осећај за габарит када возе по тесним уличицама.
 
GSP nije sam razvijao ovaj sistem jer im je iz Direkcije sugerisano da to ne cine. Receno im je da nemaju novca za nabavku uredjaja jer su nelikvidno preduzece. Mogao je to grad da isfinansira ali nije...
Informacija je iz NIN-a.
 
djordje*******g":1hj7k5ms je napisao(la):
GSP nije sam razvijao ovaj sistem jer im je iz Direkcije sugerisano da to ne cine. Receno im je da nemaju novca za nabavku uredjaja jer su nelikvidno preduzece. Mogao je to grad da isfinansira ali nije...
Informacija je iz NIN-a.


А слушао сам господина Градоначелника како гостујући у утиску недеље прича како је на критике и питања и ГСП-а "зашто ми нисмо развили тај систем" одговорио питањем "зашто нисте?"
и после се питам и ја,па зар није његова влада управљала ГСП-ом у овом мандату и кога он то уопште пита онда?
 
Grad nije imao da ulozi 12 miliona eura kobajagi dok ovamo baca novar na raznorazno ubrzanje izgradnje mosta preko ade.Pametnom dosta
 
nego čuste li za priču o podizanju para sa gsp računa preko bus plusa?
 
img2836.jpg


img2839.jpg
 
Pozdrav svim učesnicima ove teme koja je vrlo interesantna :kk: , moram da naglasim da sam pročitao svih 1,665
postova i za to mi je trebalo nedelju dana.
Iz svega pročitanog nisam uspeo da nadjem odgovor na pitanje zašto će biti potrebno validirati karte isključivo dok vozilo nije u pokretu odnosno dok je na stanici. Ako će kontrolori "blokirati" validatore pri kontroli putnika onda ne vidim razlog za nemogućnost poništavanja karte u vozilu koje je u pokretu. Onaj putnik koji se nije validirao, kada udje kontrola i "blokira" validatore on se neće moći naknadno validirati kada vidi kontrolu. Ne znam zašto će onda "maltretirati" putnike da se validiraju odmah pri ulasku u vozilo??
Jedino logično rešenje je to da kontrolori u stvari nemaju mogućnost blokade validatora pa unapred plaše ljude kako bi osujetili svercere. Jer kada bi kontrolori blokirali validatore nastao bi opšti haos sa putnicima koji žele da udju na sledećoj stanici dok je kontrola još u toku. Jedini način da "blokiraju" validatore je da se kontrolor fizički postavi kod validatora i da dozvoljava validaciju samo putnicima koji ulaze u vozilo dok onim putnicima koji su u vozilu validacija nije dozvoljena dok kolege ne završe kontrolu. To bi u praksi značilo da je za kontrolu vozila potrebno 4 kontrolora koji bi svojim telima blokirali sve validatore i još najmanje dva kontrolora koji bi kontrolisali karte putnicima. To znači da bi ta dva kontrolora koji kontrolišu karte veoma sporo radili kontrolu što daje na vremenu svim švercerima da na vreme napuste vozilo već na sledećoj stanici. Što znači da će šverceri opet izigrati skupi sistem koji plaćaju redovni uplatioci markica koji će još plus ( verovatno se zato i zove busplus) morati da se i validiraju.
Zaključak : kada smo im već "poverovali" da je validacija nešto od čega ćemo imati korist onda je najmanje što rukovodioci busplus sistema mogu i moraju da učine za gradjane je da se omogući validacija u toku vožnje.
 
Meni je iz ovog novinskog članka najjače razmišljanje:

GSP je od naplate prihodovao 5 miliona Eura pre uvođenja sistema
Uvođenjem sistema i strožim kontrolama ukupan prihod biće 7.5 miliona Eura
0,675 milona Eura će se slivati Apeksu i Lanusu, pa je GSP oštećen za te pare!!!
 
HCMF":2d7ahuh3 je napisao(la):
Zaključak : kada smo im već "poverovali" da je validacija nešto od čega ćemo imati korist onda je najmanje što rukovodioci busplus sistema mogu i moraju da učine za gradjane je da se omogući validacija u toku vožnje.

Mislim da je iz više razloga najopravdanije zahtevati da se overavaju samo oni koji imaju nepersonalizovane karte, kao i da se ubuduće (nakon isteka važenja od 3 godine) personalizovane karte izdaju samo sa imenom i slikom.
 
HCMF":liy2bt5n je napisao(la):
Pozdrav svim učesnicima ove teme koja je vrlo interesantna :kk:
Dobrodošao na forum :)

HCMF":liy2bt5n je napisao(la):
moram da naglasim da sam pročitao svih 1,665 postova i za to mi je trebalo nedelju dana.
...a za ovo si sazlužio da te Beobuild časti pićem :vops:

U vezi sa tvojim pitanjem:
Apex insistira na uvođenju obaveze validiranja isključivo dok je vozilo na stanici iz jednog prostog razloga - jedino tako mogu da pruže/prodaju marketinškim agencijama (Maselu i ostalima) precizne statističke podatke o tome koje stanice, koje linije i koji pravci kretanja su najpopularniji, koje kategorije putnika (tj. ciljne grupe) gde ulaze i gde presedaju, kako bi se marketinške kampanje po stanicama, bilbordima i u vozilima usklađivale sa time.

Iz istog razloga se i vlasnici personalizovanih kartica gnjave od strane Apexa da moraju da validiraju svoje kartice.
 
Ових дана ми се пар пута десило да уђем у бус тренутак пре него што возач затвори врата и крене. оба пута сам једва ухватио бус па није било шансе да, овако забундан, припремим карту и оверим је одмах након уласка. Дакле: скидање рукавица, откопчавање јакне, вађење новчаника и све што већ следи...

Друго, нисам ниједном успео да оверим (валидирам, како год) карту прислањајући новчаник, морао сам да је извадим, прислоним, сачекам...

Треће, видео сам пар девојака које су ушле у бус мало пре мене са путним торбама, нашле место да их оставе, па тек онда овериле карту.

Наравно, неће увек бити снега, јакни, торби и пратећих елемената, али ме занима како извести валидацију у овим случајевима, ако не буде дозвољена и током кретања буса, не само током оних 80 метара о којима се писало. Реч је о неперсонализованим картама, да не буде забуне.

@HCMF, добродошао, од мене за сада имаш само плус за све оне прочитане постове, како сам зинуо када сам прочитао. :D Још имаш снаге и да пишеш након тога, е то је воља. :laugh:
 
Ni ja ne vidim razlog da se karte overavaju samo u stanicama i nadam se da će se od toga odustati! Nije moguće uvek imati pripremljenu kartu, a nije ni u interesu firme da neko ne plati kartu, a hteo je...

Drugo, u vozu su validatori postavljeni ksamokod velikih vrata i to u putničkom salonu, a ne u hodniku. Tu tek nema ništa od validiranja samo u stanici. Ako uopšte u vozu i zaživi Busplus.
 
Jerkovic":23nhoucv je napisao(la):
http://www.facebook.com/pages/Kontrola-Busplus/355060057852780

Ne znam da li neko troluje ili je stvarno u pitanju neko ko se razume... :D


Ne bih rekla da troluje, još manje da “loži”, jer su odgovori pristojni, jasni i u dlaku istovetni objavljenima kroz druge medije. Možda to samoinicijativno radi neki od kontrolora, a možda je i dobio takvo zaduženje. :cool:

Od svega tu pročitanog, najinteresantnije mi je (i hrabri me) sledeći odgovor:
“Najvise je pitanja i dalje u vezi validiranja mesecnih kartica pri ulazu u prevozno sredstvo. Naravno da se slazemo sa putnicima da je to nepotrebno…“ :kk:
 
GOJE":1uhq5mwf je napisao(la):
Meni je iz ovog novinskog članka najjače razmišljanje:

GSP je od naplate prihodovao 5 miliona Eura pre uvođenja sistema
Uvođenjem sistema i strožim kontrolama ukupan prihod biće 7.5 miliona Eura
0,675 milona Eura će se slivati Apeksu i Lanusu, pa je GSP oštećen za te pare!!!

Ne zna se koliki ce biti prihodi.Ja pre mislim da ce biti na istom nivou kao i ranije.

Validacija u toku voznje je samo jedna stvar koju ce nam ponuditi dok na kraju ne ukinu validiranje personalizovanih kartica.
 
Vrh