Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

jedan od nas":p87u8x3x je napisao(la):
Sta znaci reč čekirati, vidim da je svi koriste, a koliko ja znam ta je rec nepoznata u srpskom jeziku??
Znam sta znaci čekati autobus pola sata i duže ali čekirati nemam pojma..
Postao si strašno naporan. Drviš oko nekih sitnica i pola postova su ti čista politika. Ako nemaš šta da kažeš u vezi sa temom, zaobiđi.
Nego, jel autobus izvorna srpska reč?
 
@azbuki
Да се снег задржи на коловозу дуже од седам дана имало би можда смисла за линије које саобраћају по брдима и долинама. 94 можда. Ипак су током дана скоро сви правци где су аутобуси били очишћени до асфалта или са 2-3 цм снега, а то је мало за ланце.
 
jlaki":14omo209 je napisao(la):
Ja mislim da nema nikakvog rasula, jer prevoz funkcioniše, možda se zbog zastoja čeka malo duže, ali to nije ništa novo, a takođe su i ulice u priličnoj meri počišćene.

Mislim da su se odlično snašli sa ovom šok-zimom.

Vidim lepo ti i toplo u udobnoj fotelji. Da si malo izasao napolje video bi da je gsp u rasulu ovih dana. Em sto prethodna 2 dana nisu radili tramvaji ujtro, em sto nisu poslali nikakvu zamenu pa sam morao da idem peske, a da ne spominjem sto grejanje u prevozu ne radi, a u bg vozu gde i radi prozori vise ne dihtuju i zreli su za remont. :rolleyes:
 
azbuki":jekg8rov je napisao(la):
Da li je izvodljivo da autobusi gspa koriste lance za gume u ovakvim zimskim uslovima?

Za početak bi trebali da zamene dotrajale gume sa novijim, tj. sa onima na kojima je ostala bar poneka šara...

Gledam juče u jednoj ulici pod nagibom kako se bus (verovatno sa novijim gumama) zaustavlja bez većih problema na semaforu u toku spuštanja niz ulicu, a za njim drugi autobus prvo klizi 5-6 metara kao sanke pa se tek onda jedva zaustavlja, tik iza ovog prvog... Garantujem da su mu gume skroz potrošene (pošto je vozač činio sve što može, uključujući lagano i naizmenično pritiskanje i otpuštanje kočnice kako bi izbegao proklizavanje, ali uzalud).
 
kopmania":3at17945 je napisao(la):
al kako da vide , kad pola vas neće da validira ?
Ne može ništa da se promeni ako pola ljudi ne čekira karte :)

Recimo da se svi koji imaju kartu validiraju, kako ce oni da vide onih deset, dvadeset, pedeset posto ljudi koji se svercuju? Oni ce da kazu: o, pa super, imamo 75 ljudi u tom busu u spicu znaci nema potrebe da pojacavamo liniju dok je realno stanje da ljudi vise sa vrata i taj bus se lomi od opterecenja. Koliko god da su jake njihove mere represije uvek ce biti ljudi koji se svercuju i uvek ce njihov procenat biti dvocifren, tako da ta prica o merenju opterecenja validacijom ne pije vodu :rolleyes: Da ih stvarno interesuje opterecenje u svakom trenutku merili bi neki automatskim sistemom tipa senzora na vratima, jednostavno i bez opterecenja putnika i usporavanja ulaska u vozila.

Druga stvar, otpor ovom sistemu nije slucajan i sasvim je legitiman. Jer se zasniva na obecanjima da ce nesto biti uradjeno u korist putnika ali obaveze putnika pocinju odmah. A takve stvari se u Srbiji izjalove na stetu korisnika usluge i onoga ko placa.

Idealna i ocekivana situacija bi bila ovakva (iliti kako je trebalo da bude):
Do kraja 2011 je kupljeno i isporuceno onih 250 autobusa koji su najavljeni jos negde 2009 ili tako nesto, znaci vozni park gsb-a je pristojan, trole sve nove. Privatnici su bili u obavezi da uzimaju niskopodna vozila sto je vecina njih i ucinila. Vozila su cista ko apoteka jer je angazovana ozbiljna firma za odrzavanje istih.
Uvodi se bus+ sistem i startuje od prvog januara 2012. Sistem je projektovan da ubrza proces naplate i omoguci dodatne pogodnosti putnicima koristeci najnovije tehnologije.
Jedna od beneficija korisnika tog sistema (u odnosu na prethodni) ce biti u tome sto ce u svakom trenutku biti u mogucnosti moci da znaju gde se vozilo koje treba da ih preveze nalazi tako sto ce:
-poslati besplatnu sms poruku i u najkracem roku dobiti povratnu sa informacijom o polozaju vozila
-iz udobnosti svog doma moci na internet sajtu da provere gde se vozilo nalazi i u pravom trenutku krenu na stanicu i tako izbegnu cekanje prevoza vani (po nepovoljnim vremenskim uslovima).
Putnicima ce pored karata za pojedinacnu voznju biti na raspolaganju i vremenske karte koje ce svakome dati mogucnost izbora da za sebe izabere najekonomicniju varijantu placanja prevoza.
Stanje kredita na karticama ce u svakom trenutku moci da se proveri na sajtu.
Overavanje pojedinacnih i vremenskih karata ce biti moguce koriscenjem tzv. "validatora" gde ce biti dovoljno samo prevlacenje legitimacije preko uredjaja umesto dosadasnjeg koristenja busaca papirnih karata cime ce taj proces biti visestruko ubrzan a takodje i izvrsen uticaj na ocuvanje zivotne sredine. :violina:


Da je ovako^^ krenuo bus+ ova diskusija bi poprimila veoma drugaciji tok, medjutim u zemlji raspaloj Srbiji dobili smo sledeci scenario:

Nabavka buseva je ostavljena za izbornu godinu iako je unazad 2-3 godine bila preko potrebna. Naravno, prethodno iskustvo sa isfusarenom N serijom Ikarbusa koja je takodje sklapana na brzinu ne obecava nista dobro (da, to su oni busevi sa selotejp trakama na prozorima). Autobusi gore leti, nedostatak odrzavanja i unutrasnjeg osvetljenja vozila koji nocu prikriva grafite, polomljena sedista i prasincinu. Grejanje slabo radi ili ne radi, sneg ulazi u vozila kroz rupe na istima. Privatnici su uzeli visokopodne autobuse, a jedan dobar deo vozila su jos i najgori niskobudzetni plasticni ruski autobusi. Naravno validatori kradu pogled u tom krsu i lomu, otuda i fiksacija onog karikaturiste na tu problematiku.
Bus plus je odlozeno "startovao" (jos uvek su tu busaci karata i vaze papirne karte) prvog februara u vidu nepotrebne validacije mesecnih legitimacija pod izgovorom navodnog vodjenja statistike za unapredjenje prevoza. To ce naravno usporiti prevoz, a o konforu korisnika, pretezno vlasnika mesecnih legitimacija, da ne govorimo. Sverc je legalizovan u februaru.
SMS informacije najavljuju. :bash:
Sajt osim osnovnih informacija o sistemu ne obezbedjuje nikakvu interakciju korisnicima tipa mapu sa polozajem vozila, proveru kredita na karticama itd.
Vremenske karte jok :rolleyes:

Znaci iz perspektive putnika je*******... nista ne funkcionise za sta bi moglo da se kaze da donosi nesto bolje u odnosu na kako je bilo do sada! :rant: Pa nek mi neko kaze da je prvo potrebno da se validiram da bi bilo bolje posle..
 
U gradu je valjda zabranjeno stavljati lance.

A dobro je poznato da vozači kamiona/buseva sami ili kod prijatelja prave šare na gumama, tako što ih dodatno produbljuju/buše/obrađuju bušilicom.
 
Imam još gomilu neiskorišćenih papirnih karata pa do pre neki dan nisam obratio pažnju na Bus plus. A super mi je ideja validizacije. Dok nisam video da karticu moraš da prisloniš na aparat?! Ne mogu da verujem da u 2012 nisu mogli da instaliraju RFID čitače sa jakim senzorima i da registruju i ulaske i izlaske iz vozila. Bez vadjenja kartice iz džepa. Ovo je toliko diletantski uradjeno da nemam reči. Čemu onda validizacija!!!??? Sad čitam unazad forum i ne verujem koji diletanti su dobili posao. Djilas ili već ko je nadležan u DJP odmah treba da nalože skidanje ovih čitača i postavljanje novih sa jačim senzorima. I brate nek traže i veliki deo para od korišćenja naših podataka u buduće marketinške svrhe. Kad nas prodaju nek nas barem dobro prodaju
 
Danga":1njjzrr4 je napisao(la):
pošto „vitez od Apeksa drugog reda“ piše: “al kako da vide, kad pola vas neće da validira”

Ja bi zamolio bez ovakvih komentara, i moderatore da malo obrate pažnju kako ko koga naziva.... Forum je postao prava politička scena i pljuvačina svega i svačega, totalno je otišao na pogrešnu stranu.
Svako svakoga vredja, piše ko šta misli, prozivaju se razni političari...
Od jednog ozbiljnog foruma postao je smešan.
 
Sporni post je u celosti obrisan zbog navoda koji si prijavio. Neka ostane za opomenu za ostale, jel jasno je da nema smisla i da ne prilici beobuild forumu da jedni druge tako oslovljavamo.
 
“Validacija zaista traje 1s i to nije teško..., uporno ponavlja jedan član, ne dajući odgovore na laka potpitanja u vezi toga.

Оd istog autora ima još:
“Opterećenost može da se meri…pravljenjem koeficijenata za svaku liniju i deonicu: na primer - broj poništenih (šta god to značilo) karata pomnoži se sa 2,36 na liniji 31...koeficijent onda obuhvata približno broj ljudi koji koriste markice ili ne plaćaju prevoz"????

Dakle(m), naprave se koeficijenti za svaku liniju&deonicu, a onda se tako dobijene vrednosti samo pomnože sa 2 (dva), pošto drugi član piše: “al kako da vide, kad pola vas neće da validira”

Uostalom, zar nije 6x9=42? :cool: (Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything)

I da, oprezno sa reklamama :cool:
2wewbqc.jpg
 
Hvala,

Na nekim linijama koje sad voze recimo 3 A ne mogu da rade validatori , jel verovatno nemaju kodiranu liniju na aparatu pa vozač ne može da uključi koju liniju vozi :)

To je glupost ovog sistema što sve zavisi od vozača, recimo sinoć vozač u 39 zaboravio da stavi smer, i validatori nisu radili a uporni ljudi trljaju kartice o validatore :) , setio se tek u Kumodraškoj :)
 
Čomski

Na osnovu rada jednog od najuticajnijih svetskih intelektualaca, američkog lingviste Noama Čomskog, donosimo vam spisak od deset strategija manipulacije putem medija.

1) PREUSMERAVANJE PAŽNJE
Pažnju javnosti preusmeravati sa važnih problema na nevažne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmišljali i stekli osnovna saznanja u razumevanju sveta.

2) STVARANJE PROBLEMA
Ta metoda se naziva i “problem-reagovanje-rešenje”. Treba stvoriti problem, da bi deo javnosti reagovao na njega. Na primer: izazvati i prenositi nasilje sa namerom, da javnost lakše prihvati ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rušenje socijalne države.

3) POSTUPNOST PROMENA
Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu meru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”, mesecima i godinama. Promene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, biće sprovedene politikom malih koraka. Svet se tako vremenom menja, a da to ne budi svest o promenama.

4) ODLAGANJE
Još jedan način za pripremanje javnosti na nepopularne promene je, da ih se najavljuje mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu težinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promeni. Sem toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje.

5) UPOTREBA DEČIJEG JEZIKA
Kada se odraslima obraća kao kad se govori deci, postižemo dva korisna učinka: javnost potiskuje svoju kritičku svest i poruka ima snažnije dejstvo na ljude.Taj sugestivni mehanizam u velikoj meri se koristi i prilikom reklamiranja.

6) BUĐENJE EMOCIJA
Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svest zamjenjuju emotivni impulsi (bes, strah, itd.) Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvesnom, pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.

7) NEZNANJE
Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanje manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod proseka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

8) VELIČANJE GLUPOSTI
Javnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

9) STVARANJE OSEĆAJA KRIVICE
Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.

10) ZLOUPOTREBA ZNANJA
Brz razvoj nauke u poslednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga poseduju i koriste, vladajuće elite. “Sistem”, zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije, ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.
 
Vozać nije zaposlen u Apexu i ne mogu da direktno reaguju na nj, nego klasika . . . . dopis. . .

U navedenom primeru veliku štetu od propuštenih ne skinutih kredita sa kartica
Apeksu je odgovoran GSP - ,,švercerska,, majka, kojoj je uvaljen takav sistem koj baguje .

Uzimajuci u obzir odnos šteta i kazne (opomena, ukor, 5-10-20 % od plate)
sam GSP će ,,potopiti ,, Apex
:laugh: :lool: :laugh:
 
Eh, kada bi se pojavio neko ko će potopiti GSP... A ne čekaj, on je već na aparatima...
 
Uopšte mi nije jasno zašto neki pominju da je forum "propao", "izgubio kvalitet", "totalno otišao na pogrešnu stranu" i okrivljuju izbore i politiku za to...

Koliko (ni)je politika bila prisutna na forumu ranije, toliko (ni)je i sada prisutna. Kritika ("pljuvačina" kako neki to nazivaju) je na forumu uvek bila izražena, pošto ne mislimo svi isto i uvek će se naći bar neko da glasno kritikuje ono što ne podržava, kao što umemo i da pohvalimo ono pozitivno što nam se dopada...

E sad što nekome mišljenje različito od njegovog para uši kada ga pročita ovde, to ne znači da je forum "propao", već da i dalje nastavlja da bude to što i treba da bude - mesto za razmenu mišljenja, diskusiju i dobijanje informacija...
 
Pa forum odlazi u pogresnom smeru, jer je tema Bus Plus i pre smo citali zanimljive komentare i probleme o sistemu, a sada imamo citate od pola strane i 100 linija teksta o kojekakvim sistemima sirom sveta. Ja sam poceo da preskacem svaki drugi post, jer se prostire na petsto strana i nema nikakve veze sa konkretnim sistemom naplate u Beogradu.

Ovakve rasprave bi trebale da se nalazu radionicama gde bi se diskutovalo o drugim modelima koji su primenjeni u drugim gradovima.

Konkretan primer procitajte prva tri posta na ovoj strani koji nemaju dodirnih tacaka sa naplatom karate, vec pricaju o stanju u JGP ili snegu.

Isto tako i na drugim podforumima se vode politicka i druga prepucavanja bez konkretnih dodira sa nazivima tema.
 
Interesuje me da li bus plus sistem nudi korisnicima sa personalizovanim karticama da ih blokiraju u slučaju gubitka ili krađe. S obzirom da se radi o elektronskoj a ne papirnoj karti njen gubitak za vlasnika bi trebalo da nosi minimalnu štetu. Pretpostavljam da u slučaju gubitka ili krađe korisnik može da izvadi novu karticu i da mu se kredit ponovo unese. Ne znam da li su to spominjali. Nadam se da je to moguće. Stvarno bi bilo bezveze da nije.
 
Baš tako, ovde se ne vodi reč o bus plusu nego je glavna tema do pre par dana, ko je kome deda, ko je kome unuk u direkciji i u apexu...
sada se u svakom drugom postu govori o djilasu i izborima zbog validacija i praćenje podataka...
 
@belgrey

Oko nestanka ili gubitka kartice, doduše zbog nečeg drugog, pisali su članovi "vucko" i moja malenkost

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=165586#p165586

Sve pretpostavke za to postoje i ne vidim razloge da ne bude baš kako ti očekuješ. :kk:
Šta bi odgovorili ako im se neko obrati Mail-om - ne usuđujem se da prognoziram jer čitah da su im ljudi dosta pisali, a nešto ne videh da su bili zadovoljni odgovorima. :(
Dalje, ne sumnjam da bi to koštalo onih inicijalnih 250 RSD (troškovi izrade) ili više (jer je duplikat) :notok:
Cenim da bi bilo pošteno (avaj) da ne mora ponovo da se uplati i iznos "markice" jer je već jednom plaćena, a ona prva (odjavljena) ne može da se koristi jer je blokirana.
Tako rade u Ljubljani, a na sajtu imaju i spisak nađenih i od poštenih nalazača vraćenih, odnosno predatih prevoznih dokumenata. Čak, na sajtu imaju u nešto što bi se moglo nazvati "biro za nađene - izgubljene stvari". Mooderno, za svaku pohvalu.

EDIT: sada videh da nekima smeta što se "piše ko šta misli" (citat). Naopako! Pomislih da menjam avatar, ali neka ga :cool:
 
^^
Belgrey ne postoji ta mogucnost.Cak se kao sto i pomenuh ranije ne zna koliko imas mogucnosti da dopunis nepersonalizovanu kartonsku karticu sve dok ne pokusas da je dopunis.(mislim na ukupni limit od 600 dinara dopune).Tek saznas da ne mozes vise posle sto pokusas da je dopunis.

Sto se tice moderacije,bice strozija,i za to vam dajem vam moju rec.Ubuduce ce sve psovke,vredjanja i oftopik biti brisani momentalno.

Ja recimo primetih u tramvajima ovih dana da cesto polovina ili makar trecina validatora uopste ne radi.

I moram da se pohvalim,da se juce validirah,cisto da bih video kako je :)
 
Dobar ovaj Busplus, kako ide bice mesec dana voznje za dz. :D Koja to jos metropola ima, a a? :D

Salim se malo, spustite loptu ljudi, bice sve to ok na kraju, jos niko nije nastradao zbog novog sistema naplate. Siguran sam da ce uvaziti objektivne zamerke, vremenom ce uvesti i ostale vrste karti, info panele itd. Posle fijaska u Skopju i Prizrenu Kentkart u Beogradu zabija trojku. :D
 
Danga, šta Vam nije jasno oko moje ideje u vezi sa koeficijentom?

To je jedan od načina da se prevaziđe problem sa obaveznom validacijom mesčenih karata.
Ponavljam, da se na osnovu validiranih nepresonalizovanih karata izračuna aproksimativno broj putnika u vozilu. Dao sam primer da bi to mogao da bude koeficijent 2,36 za liniju 31, ali to je naravno izmišljena brojka. Ideja je da će na svakoj liniji biti određen procenat neplatiša i korisnika personalizovanih karata, koje se ne bi overavale, a taj odnos bi varirao u zaviisnosti od linije, doba dana i deonice. Koeficijent bi u tom slučaju bio različit, a sve bi računao kompjuter na osnovu izveštaja kontrole.

Molim Vas da me manje citirate, ako ne mislite da je to u interesu kvalitetnije diskusije, jer se time stvara spam,a ja ne želim na svaki citat da dajem repliku. Ne znam što ste se toliko zalepili za mene, nisam ja funkcioner DJP-a da bih bio dužan da Vam odgovaram na svaku zamerku, već kao i svaki drugi član foruma izlažem svoje mišljenje, poštujući tuđa
 
@djordje*******g
Razumem i dopada mi se tvoj kozerski stil i želja da "relaksiraš" ovu važnu temu.
Istine radi, međutim, ne treba bilo kome da se utisne u svest nečija želja da je Februar - mesec dana "free of charge" vožnje. To jednostavno nije istina i takav, u osnovi lažan argument niko ne bi smeo bilo kada ni bilo gde da poteže. Pritom i ovde ne mislim na one koji nemaju niti kupuju bilo kakve karte, nego na sve ostale.
Isto tako, Februar će, prema najavama, možda biti samo mesec "bez represalija", a i sam pišeš "do sada niko nije nastradao" :cool: . Veoma sam zabrinut da će oni koji su doneli ovakvu odluku, već u Martu pokušati "da izvade štetu" i da će grunuti svom snagom i svim sredstvima, vadeći se na Februarski "mesec uhodavanja". Fijasko (i to ne jedan, kako pišeš), o čemu veoma malo znam, meni nije preporuka "za trojku". Pre mi liči da će biti "airball" :notok: , koliko god mi se neke stvari iz ovog BusPlus Podsistema sviđale. BTW - zašto ga zovu "Sistem" kada on to ustvari nije? Sistem je Javni Gradski Prevoz, a BusPlus (dakle - Podsistem) prati, upravlja, kandžija GSP, a po svoj prilici planira da to radi i sa putnicima... :kafa:

@Матеја
одмах и овде, да не правим нови пост. Уместо даље расправе - цитати су важни јер је човек господар својих речи само док их не изрекне, у овом случају - док их не напише. После тога, човек који држи до своје речи - постаје њихов роб, ако ме разумете? Надам се да ћемо се лако сложити да ни у једном мом досадашњем посту нико, па ни злонамерни, неће пронаћи ни бледу сенку политикантства, а тако ће бити и убудуће.
 
Vrh