kopmania":3at17945 je napisao(la):
al kako da vide , kad pola vas neće da validira ?
Ne može ništa da se promeni ako pola ljudi ne čekira karte
Recimo da se svi koji imaju kartu validiraju, kako ce oni da vide onih deset, dvadeset, pedeset posto ljudi koji se svercuju? Oni ce da kazu: o, pa super, imamo 75 ljudi u tom busu u spicu znaci nema potrebe da pojacavamo liniju dok je realno stanje da ljudi vise sa vrata i taj bus se lomi od opterecenja. Koliko god da su jake njihove mere represije uvek ce biti ljudi koji se svercuju i uvek ce njihov procenat biti dvocifren, tako da ta prica o merenju opterecenja validacijom ne pije vodu
Da ih stvarno interesuje opterecenje u svakom trenutku merili bi neki automatskim sistemom tipa senzora na vratima, jednostavno i bez opterecenja putnika i usporavanja ulaska u vozila.
Druga stvar, otpor ovom sistemu nije slucajan i sasvim je legitiman.
Jer se zasniva na obecanjima da ce nesto biti uradjeno u korist putnika ali obaveze putnika pocinju odmah. A takve stvari se u Srbiji izjalove na stetu korisnika usluge i onoga ko placa.
Idealna i ocekivana situacija bi bila ovakva (iliti kako je trebalo da bude):
Do kraja 2011 je kupljeno i isporuceno onih 250 autobusa koji su najavljeni jos negde 2009 ili tako nesto, znaci vozni park gsb-a je pristojan, trole sve nove. Privatnici su bili u obavezi da uzimaju niskopodna vozila sto je vecina njih i ucinila. Vozila su cista ko apoteka jer je angazovana ozbiljna firma za odrzavanje istih.
Uvodi se bus+ sistem i startuje od prvog januara 2012. Sistem je projektovan da ubrza proces naplate i omoguci dodatne pogodnosti putnicima koristeci najnovije tehnologije.
Jedna od beneficija korisnika tog sistema (u odnosu na prethodni) ce biti u tome sto ce u svakom trenutku biti u mogucnosti moci da znaju gde se vozilo koje treba da ih preveze nalazi tako sto ce:
-poslati besplatnu sms poruku i u najkracem roku dobiti povratnu sa informacijom o polozaju vozila
-iz udobnosti svog doma moci na internet sajtu da provere gde se vozilo nalazi i u pravom trenutku krenu na stanicu i tako izbegnu cekanje prevoza vani (po nepovoljnim vremenskim uslovima).
Putnicima ce pored karata za pojedinacnu voznju biti na raspolaganju i vremenske karte koje ce svakome dati mogucnost izbora da za sebe izabere najekonomicniju varijantu placanja prevoza.
Stanje kredita na karticama ce u svakom trenutku moci da se proveri na sajtu.
Overavanje pojedinacnih i vremenskih karata ce biti moguce koriscenjem tzv. "validatora" gde ce biti dovoljno samo prevlacenje legitimacije preko uredjaja umesto dosadasnjeg koristenja busaca papirnih karata cime ce taj proces biti visestruko ubrzan a takodje i izvrsen uticaj na ocuvanje zivotne sredine.
Da je ovako^^ krenuo bus+ ova diskusija bi poprimila veoma drugaciji tok, medjutim u zemlji raspaloj Srbiji dobili smo sledeci scenario:
Nabavka buseva je ostavljena za izbornu godinu iako je unazad 2-3 godine bila preko potrebna. Naravno, prethodno iskustvo sa isfusarenom N serijom Ikarbusa koja je takodje sklapana na brzinu ne obecava nista dobro (da, to su oni busevi sa selotejp trakama na prozorima). Autobusi gore leti, nedostatak odrzavanja i unutrasnjeg osvetljenja vozila koji nocu prikriva grafite, polomljena sedista i prasincinu. Grejanje slabo radi ili ne radi, sneg ulazi u vozila kroz rupe na istima. Privatnici su uzeli visokopodne autobuse, a jedan dobar deo vozila su jos i najgori niskobudzetni plasticni ruski autobusi. Naravno validatori kradu pogled u tom krsu i lomu, otuda i fiksacija onog karikaturiste na tu problematiku.
Bus plus je odlozeno "startovao" (jos uvek su tu busaci karata i vaze papirne karte) prvog februara u vidu nepotrebne validacije mesecnih legitimacija pod izgovorom navodnog vodjenja statistike za unapredjenje prevoza. To ce naravno usporiti prevoz, a o konforu korisnika, pretezno vlasnika mesecnih legitimacija, da ne govorimo. Sverc je legalizovan u februaru.
SMS informacije najavljuju. :bash:
Sajt osim osnovnih informacija o sistemu ne obezbedjuje nikakvu interakciju korisnicima tipa mapu sa polozajem vozila, proveru kredita na karticama itd.
Vremenske karte jok
Znaci iz perspektive putnika je*******... nista ne funkcionise za sta bi moglo da se kaze da donosi nesto bolje u odnosu na kako je bilo do sada! :rant: Pa nek mi neko kaze da je prvo potrebno da se validiram da bi bilo bolje posle..