Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A da li je zaista neophodno da se validacija vrsi kontinuirano? Zar ne bi bilo dovljno povremeno snimanje situaije, kao sto clan direktor rece, 'mole se korisnici...' Ne menja se stanje u saobracaju tolikom brzinom da je neophodan uvid svakog dana, cele godine, za planiranje. I popis stanovnistva bi mogao da se sprovodi svake godine, ali se s razlogom vrsi na svakih 10 godina.
Sve ide u prilog tezi, a narocito njihovo izbegavanje odgovora na konkretna pitanja, da njima nije do planiranja saobracaja.
 
Je l' mogu da pitam sve koji bojkotuju ovaj dosadašnji sistem da mi odgovore šta bi radili u sledećoj hipotetičkoj situaciji?

Dakle, imamo ovo:

-sadašnje nepersonalizovane karte ostaju nepersonalizovane kao i do sada.
-personalizovane mesečne za zaposlene nemaju nikakve podatke o korisniku (osim njegove slike, je l' te). Znači, svako ko hoće, dođe i traži da plaća ekonomsku cenu može da je dobije bez skeniranja lične karte, potpisivanja ikakvih ugovora, davanja ličnih podataka i bez roka trajanja. Samo mora da se slika na licu mesta, kako više osoba ne bi mogli da koriste istu karticu.
-personalizovane mesečne karte za povlašćene kategorije (đake, studente, penzionere...) se izdaju uz potvrdu škole, fakulteta, biroa, izveštaja iz banke o primanju penzije i slično. Trajanje kartice zavisi od kategorije, pa đacima i studentima važi samo do kraja školske godine, penzionerima neograničeno itd. Kartica ne sadrži matični broj, broj lične karte, a ovi dokazi o pripadnosti određenoj kategoriji se predaju samo na uvid. Naravno, slikanje ostaje zbog moguće zloupotrebe da je ne bi koristilo više lica.

Prilikom ulaza u vozilo, validacija za sve je obavezna, a na validatoru se daje podatak da je lice (ne zaposleni, ne student, ne penzioner) izvršilo validaciju. Znači, samo i jednostavno osoba! I da, neophodno vreme za izvršenje validacije je, recimo, pola stanice od ulaska, što smatram da je razumno.


Dakle, da li biste i dalje bojkotovali sistem pod ovim uslovima?
Ili i dalje ostaje problem nepotrebnog cimanja? Ili će neko reći, neću da validiram, neko se tu gadno ugradio, zarada im je prevelika, neću Turke u Srbiji, neću da validiram jer je autobus raspadnut i slično?

Bez zezanja, ovo me stvarno zanima. :)
 
Ne bi moglo tako, jer onda ne bi bilo navike i tek tad aniko ne bi validirao. Validacija zaista traje 1s i to nije teško... samo bi trebalo menjati navike. A otpor više ima elemenata prkosa i protesta, što je, opet, legitimno.
Opterećenost može da se meri na dva načina:

1. kontorlom
2. pravljenjem koeficijenata za svaku liniju i deonicu: na primer - broj poništenih karata pomnoži se sa 2,36 na liniji 31... koeficijent ond aobuhvata približno broj ljudi koji koriste markice ili ne plaćaju prevoz. Razlikovao bi se od linije do linije i doba dana, a računao bi ga program koji bi trebalo napraviti, a on bi koristio podatke koje bi odašiljali kontrolorski čitači
 
Moram priznati da me taj argumet oko navike prilicno iritira. Kao sto sam vec pomeuo u jednom postu, moje ponasanje NIJE devijantno, placam kartu svaki mesec. Sama cinjenica da me stavljaju u isti kosh sa onima koji ne placaju kartu, cini da se osecam diskriminisano i frustrinano. Evo veceras, kad sam isao iz grada kuci, nije mi padalo na pamet, prilikom presedanja kod Hajata, da se raskopcavam i validiram kartu. Minus, duva vetar, prste ne osecam...i sad zbog toga da budem tretiran isto kao neko ko uopste nije platio kartu, a samo zato sto njih mrzi da rade svoj posao brojanja putnika (Gradski saobracaj postoji 120 godina, pa planirali su ga do sad majka mu stara, manje vise uspesno.
Ponavljam, imam nametnutu dodatnu obavezu , za istu cenu, a nemam dodatnu korist.
 
Kao sto rece @direktor, jedno "mole se uvazeni korisnici..." bi bilo sasvim dovoljno.

Cudo je da uz sve svoje spin doktore ovdasnja garnitura ne razume da ljudi prvenstveno traze obzir i dostojanstvo.

Niko se nece zaliti sve dok ga ne uvredis, a kada ga uvredis, onda ce u inat da ti kontrira pa makar propao, sto je i razumljivo.

Zar je toliko tesko reci "molimo vas" kada nesto zelis, ili "izvinite" kada dodje do problema?

Sve dok se osnovna pristojnost ne bude uvela u gradske sluzbe, pa makar ih vrsili privatni subjekti, ne moze se ocekivati podrska i saranja gradjana.

BTW svi traze izgovore i objasnjenja za saobracajni haos zbog snega, a da li je neko preuzeo odgovornost i izvinuo se slucajno gradjanima? Niko, cak i par meseci pred izbore. Dotle ide oholost.
 
Pa jasno je da mi njima sluzimo a ne oni nama.Zato i meni prete koji kupujem povlastice.

Primetih zadnjih dana profil osoba kod kojih je upalila busplus propaganda i koji pokusavaju da overe povlastice i po vise puta,a ponekada i odu do drugog aparata da se overe.

Ja nisam zanikakvu validaciju.U becu imas lepo senzore koji broje koliko je ljudi uslo i gotovo.Zasto mi ne mozemo tako nesto da uradimo?Ako znamo unapred da ce sigurno 50% ljudi bojkotovati validaciju makar bila po uslovima koje je contradictive pomenuo.
 
Lično, GSP ne koristim, ali sam zbog novonastale situacije (zamrzla mi nafta u kolima, nemam mesta za parking, a i ako izparkiram ispred zgrade neki lešinar će da mi utrči na očišćeno mesto.....) bio prinudjen da koristim GSP.
U nedelju sam se švercovao. Nisam jednostavno znao šta treba da uradim, a i bila je mećava.
U ponedeljak sam kupio neku kartu koja traje 3 meseca u trafici (platio sam 500 dinara) i kada sam ušao u bus prineo sam aparatu. Čuo se zvuk. Pošto nije bila gužva u busu, jasno sam čuo opet taj isti zvuk posle par sekundi. Da li je moguće da se skinuo krediti dva puta u toku jedne vožnje?
Samo me to interesuje,
Hvala.

PS: BusPlus je bezveze. U autobusu je od 50 ljudi možda njih 15 validiralo.
 
Moravac":5ixe6jy7 je napisao(la):
Pošto nije bila gužva u busu, jasno sam čuo opet taj isti zvuk posle par sekundi. Da li je moguće da se skinuo krediti dva puta u toku jedne vožnje?
Samo me to interesuje,
Hvala.
Други пут кад принесеш испише да је карта већ оверена, не скине кредит. Не морате да безвезе трошите паре када свеједно нема казни у фебруару...

Матеја Бељан":5ixe6jy7 je napisao(la):
Validacija zaista traje 1s i to nije teško... samo bi trebalo menjati navike.
Ово није искуство већине нас на теми. Јуче сам покушао да оверим карту, држао једну страну новчаника 3-4 секунде, држао другу страну исто толико - ништа. Да вадим карту нећу. Ако кроз исти тај новчаник друга картица без проблема отвара врата на послу за секунд, онда очекујем да и бусплус то одради у сценарију за који је много потребнија бржа и прецизнија валидација. У 50% аутобуса сам успео да оверим карту на овај начин.

Да су валидатори на стајалиштима или некој врсти наплатних рампи, било би у реду вађење картице зарад оверавања. Овако како сад функционише није, успораваш улазак људи у возило, могу да ти испадну ствари, возачи не чекају да сви овере карте пре него што крене (мораш одмах да тражиш одговарајућу шипку) итд.
 
edit - otvorio mi se pogrešan topic kada sam se ulogovao :rolleyes:
 
vucko":35wrup4g je napisao(la):
U becu imas lepo senzore koji broje koliko je ljudi uslo i gotovo.Zasto mi ne mozemo tako nesto da uradimo?.
Postoje i kod nas u nekim TC

Pitanje je šta je jeftinije za nabavku
dodatni brojači ili dodatni validatori za zamenu ukvarenih :laugh: :lool: :laugh:
 
dobro bre, ocete samo da kukate na forumu, ili cemo da se udruzimo i da pravimo neku peticiju ili protest za ukidanje validacije?
od blebetanja necemo imati koristi
 
Ne kukamo vec pratimo i ukazujemo

Niti su slepi, niti su gluvi, ni glupi , čak šta više stručni ljudi i vode posao , sve ovo vide, i mnogo šire . . . .
stvar je njihove procene šta je povoljnije po njih,
uzimajuci u obzir zakon akcije i reakcije u odnosu na obaveze koje su preuzeli i na sam profit od posla
 
Validacija (tj. provjera broja putnika po vozilima) non-stop može koristiti i na dnevnoj bazi, da se uočavaju "čepovi", tj. zagušenja zbog prevelikog broja putnika, pogotovo u kombinaciji sa podacima o položaju i stanju autobusa putem GPS - od sada ne bi trebalo da bude problem da se uoči kolaps u saobraćaju u određenom dijelu grada, i slične situacije. Naravno, glavni bi dobitak trebalo da bude predupređivanje ovakvih događaja, a za to mora da postoje i dodatni matematički modeli i simulacije upravljane računarima. Trenutno ne znamo da li tako nešto postoji, kao što ne možemo znati ni da li i kako bi služba javnog prevoza odreagovala na dijagnostikovanje kritičnih situacija.

Validacija personalizovanih karata, po mom mišljenju, trebalo bi ovako da izgleda:
1) Samo izdavanje i pers. karte slično kao i do sad,ali uz maksimalnu relaksaciju podataka koji su tu potrebni (po meni, dosta je da piše ima i prezime i slika korisnika i gotovo). Ja lično ne mislim da davanje ličnih podataka na ovom mjestu može ne znam kako naškoditi, ali svako javno obznanjivanje podataka je stvar sa kojom se nije igrati. (Trenutno, uoliko javno objavite svoje ime, datum i mjesto rođenja, a živite u Beogradu, sa velikom vjerovatnoćom svako može da otkrije vašu adresu za manje od pola sata - u 99,9% slučajeva ovo neće biti problem za vas, ali znajte da kriminalci svih vrsta itekako koriste telefonske imenike, poštu i internet u svojim aktivnostima).
2) Prilikom validacije, validator provjerava samo rok važenja karte, nikakve ID, imena i slično. Ukoliko je sve u redu, ka centralnom serveru šalje se: validirana (još) jedna karta. Validacija bi morala da bude moguća bez da se validator kači na server (iz dosadašnje priče nisam načisto da li se validator kači na server svaki put kad se vrši validacija ili ne). Na centralnom serveru primali bi se podaci tipa: na toj i toj stanici ušlo toliko i toliko putnika, bez ikakve evidencije o njihovim imenima, brojevima karata i slično, što i jeste cilj, jer sistemu i treba broj putnika, a ne njihova imena.
Pitanje broja validatora u vozilima, kao i vremena potrebnog za validaciju teško je sada napamet određivati, i vjerovatno će tek u pravoj eksploataciji vidjeti da li se i koliko omašilo sa sadašnjim pravilima. Takođe će teško biti moguće da se validacija karte vrši kroz zatvoren novčanik u stopostotnom procentu (vidjećete, to je ono što će vas najviše nervirati - kartu morate da držite u novčaniku da je ne zaboravite, a zbog validacije morate stalno da vadite novčanik na izvolte džeparošima).
 
U holandiji imaju check in check out sistem, što mi jedan reče takodje ne bespotrebno, i prave se dodatne gužve, ali eto oni ćute i tako je.
Zašto mi moramo da budemo specijalni u svemu i sve da nam smeta ?
 
Ko kaže da u Holadniji ćute... http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=166644#p166644

Nismo mi nikakvo "specijalno odeljenje", osim toga i da jesmo prvi u svetu započeli ovu priču, ne radimo to bez argumenata. I pravo da ti kažem, sviđa mi se što živim u društvu gde još ima onih koji razmišljaju, nasuprot pukom povinovanju svim pravilima koja se uvode.

krkan1":1j21w20p je napisao(la):
Validacija personalizovanih karata, po mom mišljenju, trebalo bi ovako da izgleda:
1) Samo izdavanje i pers. karte slično kao i do sad,ali uz maksimalnu relaksaciju podataka koji su tu potrebni (po meni, dosta je da piše ima i prezime i slika korisnika i gotovo).

Samo u ovom slučaju bih pristala na overavanje. + Da se traži pristanak da u tom istraživanju učestvujemo - a više je nego očigledno da se neće koristiti samo za GSP unapređenje.
 
nova":1c661eu4 je napisao(la):
I pravo da ti kažem, sviđa mi se što živim u društvu gde još ima onih koji razmišljaju, nasuprot pukom povinovanju svim pravilima koja se uvode.
Upravo tako, ponekad imam osecaj da se polako stvara tupa masa koja je spremna da se povinuije bilo cemu sto se nametne, jer to je in i moderno.
Neko je predlozio da bi trebali da placamo po domacinstvu za gsp jer se svi vozimo. Boze sacuvaj, onda bi po toj logici mogli da placamo i tc uscu npr za odrzavanje , jer svi ponekad udjemo u njega.

I sto grad kad nas vec zaduzuje do besvesti nije uzeo 12 miliona evra i sam uveo ovaj sistem, i isplatio ga za 6 godina? Ili kad vec nisu mogli, zasto ta "velika i nadasve poznata" turska firma sama nije dobila posao nego su morali da se nameste i domaci grebatori? To je kao kada bi microsoft pravio softver i trazio pomoc od malog pere koji ume da instalira windows.
 
Тешко могу да поверујем да је разлог валидације заправо праћење броја путника ради побољшања неких линија.

1. и до сада је помоћу здравог мозга и вечите кукњаве грађана на једне те исте линије могло да се закључи шта колико треба да се појача, а шта да се смањи. Дирекција се једноставно прави луда.

2. Ко нама гарантује да ће они те податке заиста искористити. Податке о броју путника ми као грађани не добијамо, а Дирекција може без обзира на скупљене податке да каже, да по подацима нема потребе за појачавањем одређених линија. И како да докажеш да лажу? Никако.

Све сам више убеђен да је ово урађено у рекламне сврхе. Да зна Ђилас, тј. Масел, која возила имају највише протока путника, па да облепљивање истих наплаћују пар пута више.
 
И ја сумњам у добру вољу дирекције. Управљање у реалном времену градским линијама није ни мало лако и за то није довољно имати само податке.
Али ево један леп пример. На линији 702 постоји један аутобус који кружи на 40 мин, увек је препун и то није никаква тајна. Чуо сам да су путници писали и петицију и тражили још један аутобус али их је дирекција искулирала. Да се не лажемо и даље ће се затварати очи на лош превоз или ће исти бити нека врста кажњавања и препуцавања на релацији власт опозиција али на жалост то трпе грађани. Јел неко верује да ће сада да уведу тај један аутобус јер ће ето сада имати неке податке које до сада нису имали?

Едит
Ово сам навео као најједноставнији пример где је толико очигледно.
Други је лично искуство. Дуго сам чекао 65 на Бракновом мосту и свакодневно је у исто време наилазила кратка 65 у јутарњм шпицу и константно је остајало 10'ак путника који нису могли да уђу али нису лако ни одустајали па је аутобус дуго стајао док и најупорнији не одустају. И без високе технологије могли су возачи да бележе времена и линије када су се дешавале ситуације да се не могу затворити врата и бар да постигну да сви могу да се "потрпају"
 
al kako da vide , kad pola vas neće da validira ?
Ne može ništa da se promeni ako pola ljudi ne čekira karte :)
 
Kako da vide?! Pa ne znam zaista, kako li su samo proteklih 120 godina uopste i radili... Ima nesto sto se zove 'terensko istrazivanje',mislim da bi intervjuisanje vozaca isto tako bi pomoglo.
Evo upravo sam otrkio toplu vodu GSP-i i DJP-u i saobrajnim inzenjerima :)

Jedno pitanje: kako ce validiranje da mi pomogne ako cekam 95 na Zelenom vencu u smeru ka NBG, prva sledeca je na primer negde kod policije u 29. novembra, zapela u guzvi (sto se desava svakog dana), ili kad cekam tramvaj kod zeleznicke stanice, a on se zaglavio na Slaviji zbog guzve? Kako ce meni u tom slucaju validacija, GPS i ostalo meni da pomogne? Da mi kazu da sledeci dolazi za 20-30 minuta? Validacija ne resava problem guzvi, a kao sto je @orion pomenuo, sumnjam u mogucnost efikasnog upravljanja u realnom vremenu.
Ponavljam po ko zna koji put, koja je moja korist od te nametnute obaveze i pretnje sankcijom? Svi koji placaju neku uslugu, ocekuju neku korist illi vrednost (brzo,tacno, efikasno) i zato imaju neke troskove (u vidu vremena,novca, stprljenja). Njihova korist mi je kristalno jasna, moja nije,tacnije ne vidim je uopste. Dakle zanima me KORIST koju ja imam za date pare i nametnutu obavezu, a ne tamo negde je to tako zato sto mora. Platio sam, necu da putujem ni minut duze zbog 'modernijeg' sistema, jer ne traje validacija bas sekund (dodajte vreme dok se zastane,ne ide bas u hodu)
 
Ван теме

@zidar
Дај, молим те. У овом граду настане хаос када пада киша, а снег од 5 цм је изгледа катаклизма. Било је ранијих зима са још већим падавинама и нико није кукао. Само зато што су избори за пар месеци се и ствара оволика кукњава. И на крају је Мост преко Аде и Бусплус крив зато што пада снег. Чисто политиканство. Не видим ко би требао да се извини за нешто што је нормално за зиму. Температуре испод -10 степени, со не делује, а снег пада 24 часа.

На тему.

Да ли ико зна где могу да се нађу неперсонализоване пластичне картице? По киосцима су само папирне.
 
Sta znaci reč čekirati, vidim da je svi koriste, a koliko ja znam ta je rec nepoznata u srpskom jeziku??
Znam sta znaci čekati autobus pola sata i duže ali čekirati nemam pojma..
 
@cgmiki

Mislio sam da neko treba da se izvini gradjanima sto je saobracaj u kolapsu a tramvajski prevoz totalno obustavljen.

Normalno je da na -10 i sneznoj mecavi bude poteskoca ali nije ni prvi ni poslednji put da zimi bude takvo vreme
Ta situacija se da preduhitriti i spreme se vanredne mere kako bi se javni saobracaj iole odrzao:
redukuju se linije, naprave pouzdani prohodni koridori, obaveste se putnici o tim merama (zar je toliko tesko staviti obavestenja na sajt i objaviti ih na gradskoj televiziji?).

Ali ne, gradski cinovnici udobno uzivaju u svojim foteljama a putnici se smrzavaju na stanici cekajuci fantomski tramvaj koji nikada nece doci.

Ovo rasulo koje posmatramo je veliki propust gradskih sluzbi i gradjani zasluzuju barem izvinjenje.
 
Ja mislim da nema nikakvog rasula, jer prevoz funkcioniše, možda se zbog zastoja čeka malo duže, ali to nije ništa novo, a takođe su i ulice u priličnoj meri počišćene.

Mislim da su se odlično snašli sa ovom šok-zimom.
 
Da li je izvodljivo da autobusi gspa koriste lance za gume u ovakvim zimskim uslovima?
 
Vrh