Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@Bobb
Па и јесте најлогичније.
А да смо скренули од теме јесмо. Боље да се ово пребаци у прикладнију тему.
 
^Hajde da zatvorimo priču o RTV pertplati.

Kiril je pogodio suštinu, ali je priča mnogo dublja (od toga da je pretplata uvedena a medij nije prošao reformu u javni servis do načina naplate). Ipak - vrlo se tiče zloupotrebe podataka.

TV pretplata zakonita, svi da plate
IZVOR: B92
Pretplata za RTS je zakonska obaveza građana, koju je potvrdio i Ustavni sud Srbije, kaže Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Pošto je Ustavni sud početkom prošle godine potvrdio zakonitost pretplate na Javni servis, Goran Papović iz Udruženja potrošača smatra da je RTS trebalo da potpiše ugovor sa svojim gledaocima, a ne da se i dalje provlači kroz račun za struju.

"RTS je trebalo mnogo ranije da jasno definiše koji je period trajanja naplate RTS pretplate preko električne energije. Jer neko je zloupotrebio vaše lične podatke, a to nikada nije bilo zakonito i nikada nije bilo dozvoljeno. RTS je napravio niz prekršaja i oglušavao se o naše pozive da napravi to kako treba", kaže Papović.

Očigledan politički uticaj
Jedan od autora Zakona o radiodifuziji i nekadašnji urednik Radio Beograda Rade Veljanovski smatra da se RTS približava ispunjavanju standarda javnog servisa, ali da određene kriterijume i dalje ne ispunjava.

"On mora da pravi programe za manjinske narode i na njihovim jezicima, sem Radio Beograda koji ima emisiju na romskom. Zatim u zakonu je striktno navedeno da javni servis treba da posveti pažnju civilnom društvu, to je društveni segment kojem RTS uopšte ne posvećuje pažnju”, navodi Veljanovski.

Uz to, kako dodaje, RTS bi morao manje da bude pod političkim uticajem, a vidi se kroz njegov program da on u tome ne uspeva, a morao bi i da uspostavi mnogo bolji kontakt sa slušaocima i gledaocima jer oni treba da budu kontrolori njegovog programa.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=03&dd=17&nav_id=499793
 
4037_2.jpg
 
Objasnio ga je somborac za medalju :laugh: :lool: :lool:
 
Ne planiram da placam karte, ali hipoteticki gledano sta se desava ako se autobus pokvari a ja otkucam kartu?
 
Да сам модератор обрисао бих све постове у вези са ТВ-претплатом
 
U tom slučaju prevoznik je u obavezi da putniku sa istom kartom (pretpostavljam validacijom) omogući da nastavi započetu vožnju drugim vozilom. Tako piše u Odluci.
 
@jedan od nas
Рекли су да може да се настави у другом аутобусу у случају квара.
 
Mateja, ne, neka ostane. Neka ostane dokaz dvojnih arsina po kojima neki smatraju da se jedan namet mora placati bez obzira sto nije pravno definisan kao "porez" ili "taksa" nego "pretplata"i bez obzira da li se data usliga koristi, a da ti isti osipaju drvlje i kamenje po validaciji koja nije obavezna nkom ko se vozi prevozom. A da, imamo i gomilu dezurnih Cvorovica svuda unaokolo kojima ne smetaju mnogo gore stvari koje se rade u javnim poslovima, a toliko im smeta validacija.
 
tragac":33q32wcv je napisao(la):
a da ti isti osipaju drvlje i kamenje po validaciji koja nije obavezna nkom ko se vozi prevozom.

Nije obavezna? Izgleda da si zaboravio da je za "nevalidiranje" predviđena kazna od 1500 din...
 
cgmiki":9mjbnhbu je napisao(la):
Кабловском оператеру плаћаш услугу испоруке сигнала до куће/стана и одржавања исте. Сви кабловски оператери су навели да претплата за услугу не укључује и претплату за јавни сервис.

Очигледно ниси читао оно што сам написао. Је ли могуће да ти мислиш да кабловски оператери смеју бесплатно да преузимају и реемитују сигнал оних телевизија чије програме имају у понуди?

Извин'те за офтопик...
 
Danga":pd2dnt0c je napisao(la):
tragac":pd2dnt0c je napisao(la):
...drvlje i kamenje po validaciji koja nije obavezna...


Maybe I missed something? :|
Kada je ukinuta? :kk:

Nisi,nije ukinuta.I dalje busplus prica kako ce kaznjavati one koji se ne validiraju.

koliko razumeh uzmu ti povlasticu da provere,i cim vide da je neoverena automatski izlazi na aparatu kazna.
 
Чек' мало. Па, шта је Шабић стопирао. Евидентирање персонализованих картица или...?
 
Argumente da se podaci mogu zloupotrebiti prihvatam, ali argument: „teško mi je da podignem ruku" je smešan, nije vredan rasprave na ozbiljnom forumu
 
Mateja zasto bi ja njima omogucavao besplatnu statistiku zato sto su oni ljeni da rade svoj posao direkcija za prevoz nebroji putnike tj opterecenost linija jer moze da maltretira gradjane da joj to pribave.Ja nebi imao nista protiv da su rekli MOLE se gradjani da se valdiraju u periodu od 01.02.2012. do 01.01.2013 radi prikupljanja informacija radi poboljsanja prevoza. A ne da prete kaznom kao sad .
Inace brojanje putnika vrsi 1.saobracajni fakultet [karlo potvrdi]
2.srednja saobracajna skola zemun[drug zavrsio istu radio brojanje]
3.srednja skola gsp
4.sam gsp ima sluzbu za to
Svi ovi podatcvi su dostupni ditrekciji cak je i sama vrsila brojanje putnika mada oni popunjenost mjere odokativno .Ako neznaju kako se radi neka pitaju onog ko zna njie sramota pitati otici do Sofije,Budimpeste,Priza .Kada je beograd odlucivao kako poplocati ulice krajem 19v poslali su delegaciju da vidi kako se to radi u parizu ,becu ,budipesti pa su ponudili najbolje rijesenje :kafa:
 
Коментар из Политике ...

А можда би ГСП све те паре много лакше и јефтиније наплатио када би сваком домаћинству кроз месечне рачуне узимао од 500 или 1000 динара. Нема кондуктера, нема скупих уређаја, нема контролора, нема скупог система за праћење, нема пластике, нема још додатних издатака. Све иде кроз рачуне. Народ се вози без бриге да ли аутомат ради. Без бриге да ли је гужва. Да ли је купљена карта на трафици. Туристи сви срећни јер не морају да плате превоз. Дочекани су са осмехом да те паре троше у Београду ... Тако је у неким белгијским и немачким градовима. Што Београд не уведе то? 500 динара за једну породицу није велики издатак.

Да ли овако нешто постоји негде? Изводљиво јесте, а мислим и да је поштено јер се готово сви возимо ГСП-ом.
Можда би евентуално требало ослободити неку категорију грађана (нпр. особе старије од 65 година које саме живе и сл.)
Да ли би скупљена сума била довољна за функционисање ГСП?
 
Mislim da nije u redu da uslugu plaća onaj ko je ne koristi, jer javni prevoz jeste javno dobro, ali ne baš kao put ili škola... I, naravno, u tom slučaju bi svi koji u BGD dolaze morali da plaćaju kartu, recimo, kupovinom kod vozača...
 
^^ svi mi finansiramo puteve i semafore a ne vozi svako automobil



Gradski prevoz se u skoro svim francuskim gradovima finansira iz tri izvora:

- Glavna stavka je porez za prevoz placaju sva preduzeca, javna i privatna, sa vise od 9 zaposlenih (logika je: moraju nekako i zaposleni i musterije da dodju do vas zato finansirate gradski prevoz)

- naplata prevoza: karte i pretplate.
Taj prihod u sustini pokriva cenu funkcionisanja samog sistema: proizvodnju karata, prodaju, kontrolu.
Takoreci nema zarade ali zato ima radnih mesta.

- razne subvencije (grad, region)

13 manjih gradova u Francuskoj je vec uvelo besplatni gradski prevoz.

U sustini, ako se sa jedne strane prevoz indirektno finansira preko preduzeca/poreza (kao sto je danas i slucaj) a sa druge strane ukine direktna naplata i svi troskovi koji uz nju idu (pravljenje, karata, njihova prodaja, nabavka i servisiranje masina, parazitsko zanimanje kontrolora) prevoz postaje "besplatan" za direktnog korisnika, sistem ima pouzdnao i pozamasno finansiranje i moze da se ulozi u nabavku novih vozila i povecanje kvaliteta sistema.

Jedina mana je gubitak brojnih radnih mesta koja postaju suvisna (prvenstveno kontrolori).

Uostalom Gradski Prevoz je jedini vid prevoza koji se danas i direktno i indirektno naplacuje.
Asfalt, trotoare, semafore, ciscenje ulica ne placaju ni pesaci ni vozaci vec gradjani slozno. Samo se za JGP jos dodatno naplacuje karta.

To je kao da se na novom Mostu za koji se gradjani zaduzili jos i naplacuje mostarina.
 
Mogla bi da se kroz infostan placa taksa za gradski saobracaj, koju bi grad koristio za poboljsanje ukupnog saobracaja u gradu (pa i infrastrukture za privatne automobile).

Uostalom, ako bi javni gradski prevoz bio besplatan onda bi bile manje guzve, pa bi i automobilistima bilo mnogo bolje.

Manji troskovi kontrole/karata, i manja steta od guzvi (kao i manje novca za novu infrastrukturu i obnovu stare), mislim da bi efekat bio revolucionaran.
 
Mislim da je nemoguće uvesti besplatan saobraćaj u Beogradu. Bar ne u nekoj bližoj budućnosti i sa ovim standardom. Iako se slažem da bi to bilo jako jako lepo.
Po navodima iz novina, od prodatih karata za javni gradski prevoz, u budžet direkcije se slivalo oko 700 miliona dinara mesečno i prema tvrdnjama, to je jako malo i da se od novog sistema očekuje oko milijardu dinara prihoda (uz to, grad daje subvencije od oko 100 miliona evra godišnje, tj. malo jače od 800 miliona dinara mesečno, plus kupuje autouse, trolejbuse i tramvaje GSP-u). Kada bismo tih dosadašnjih 700 miliona prihoda (koji su, da opet ponovim, nedovljni) podelili na 1,4 miliona stanovnika, došli bismo do toga da svaka osoba (uključujući i novorođenče od par dana) treba da plaća po 500 dinara mesečno.

To samo po sebi nije mnogo za one koji inače koriste prevoz. Na primer, standardna četvoročlana porodica od 2 zaposlena roditelja i 2 deteta koji idu u srednju školu/fakultet koji im nisu ispred nosa, bi višesturko profitirali od ovakvog nečega, pa bi plaćali 2000 dinara mesečno umesto 6600 dinara, ali onaj ko ne koristi prevoz bi žestoko bojkotovao ovako nešto, a verovatno bi neko pokrenuo i revoluciju. :)
Takođe, to je novac koji se do sada prikpljao prodajom karata i koji je nedovoljan. Ako bi se išla celokupna suma koja bi bila potrebna plus onaj deo sa subvencijama grada, plus kupovina vozila (2 milijarde din. mesečno), to bi u konačnom iznosu bilo malo manje od 1500 dinara po osobi, što je ipak previše.


Inače, da nastavim offtopic za kablovske operatere i tv pretplatu:
Naravno da kablovski operateri ne plaćaju ni dinara TV stanicama od kojih dobijaju terestrijalni signal, a kamo li RTS-u koji je javni servis i koga je obaveza imati u ponudi. Mislim da isto važi i za ostale emitere sa nacionalnom frekvencijom, ali za RST 1 i 2 sam 100% siguran. Kanali koji se plaćaju su satelitski kanali, kao i privatni sportski, na primer. Dakle, Discovery, Nat. Geographic, Fashion TV, History Ch., Eurosportovi, Cartoon Network... od domaćih kanala koji se plaćaju, tu su Sport klubovi, Arene i slično. Neki od onih VHS kanala (Duge, Kopernikusi) sami plaćaju kablovskom operateru da bi ih ubacio u ponudu.
 
Validacijom će se steći uvid u to koliko putnika ulazi, samim tim i čeka prevoz na pojedinim stanicama. Dok čekaju, ljudi gledaju okolo i vide ono što se oko njih nalazi. To su uglavnom bilbordi i reklame kojih je pun grad, a u tome se verovatno svi slažu, postavljene su bez ikakvog reda, gde je bilo slobodnog mesta. Sada, kada se bude sprovela evidencija, znaće se koje su tačno najprometnije, tj. udarne stanice na kojim čeka (u kontekstu ove priče naglasak je na čeka a ne ulazi) najveći broj ljudi. Oni su ciljna grupa oglašivačima, i na najprometnijim mestima će biti zone sa najviše bilborda, i potencijalnim zakupcima će biti izdavani po najvišoj ceni zakupa. Jednostavno, izvršiće se zoniranje reklamnog prostora. E sad, možda to i nije loše, ali ja u tome ne želim da učestvujem, pogotovo ne bez nadoknade i da me niko nije pitao. Još kada je ova priča upakovana u oblandu kobajagi sakupljanja informacija radi unapređenja prevoza, neću iz inata jer vređa zdrav razum. Ako treba, prestaću da plaćam kartu ne zbog toga što želim da se švercujem, već zato što neću da me neko iskorišćava radi sticanja lične dobiti. Kada se ovo ukine, mogu da računaju da ću plaćati ponovo.
http://www.facebook.com/BusPlusZivotMinus
 
Vrh