Kirlil je sjajno objasnio stvari.
A sto se tice mene kao pojedninca, da smeta mi validacija: nametnuta mi je dodatna obaveza, za uslugu placam isto, a ne dobijam nikakvu dodatnu korist. Argunemti da red voznje do sad nije postovan samo zato sto nije bilo bus plusa je vise nego smesan.
Red voznje ne mogu da ispostuju jer im se vozilo zaglavi u guzvi. Slaba je meni uteha, ako sa Zelenog venca posaljem taj sms i pise da je sledeca 95 negde kod Pancevackog mosta i da dolazi za 20 minuta. Dakle validacija ne resava guzvu i neosnovano je reci da ce od sad ici u minut, jer eto, samo nam je validacija bila neophodna, posle 120 godina postojanja GSP-a.
Imam bojazan da ce zbog validacije vozilo predugo da stoji na stajalistu, opet gubitak koristnosti koje sam ranije imao (duze vreme putovanja nije unapredjenje,pa sve da mi validator svira Hendrixa). Dakle iste pare, manja korist.
Karte su zapravo skuplje (osim mesecnih), neko je to vec pominjao. (Karton 40 din + dopuna,plastika 250din+ dopuna), nebitno da li je razlika mala ili velika, karte JESU skuplje. (Mada ovo nema direktne veze sa validacijom)
Argument da je tako u 'normalnom svetu', je isto klimav, ne sagledavaju se svi faktori u tim gradovima (metro i sl). Uostalom u Kini jedu pse.
'Uvodjenje reda'-moje ponasanje nije devijantno,a stavljen sam u ravan kao kao oni cije jeste (tretiran sam preti mi opassnot od kaznjavanja kao da nemam kartu, ako to nije diskriminacija, ne znam sta je, po ko zna koji put teret se opet prebacuje na one koji redovno izmiruju svoje obaveze ,a zbog njihove lenjosti ili nesposobnosti).
'Navicicemo se' - Navikavali smo se i na vece gluposti i daleko ozbiljnije nedace,i nije sporno da cemo se navici, sporna je svrsishodnost toga. Ne znaci da svaku glupost treba bez razmisljanja da prihvatimo. Ponavljam, trazi se promena mojih navika, koje nisu devijante, pod pretnjom sankcije, a nema dodatne koristi od toga.
Povecanje naplate- najslabija karika je izvrsenje. Kao sto sam vec jednom pomenuo, imam prijatelja koji moze sobu da oblepi kaznama, ponekad mu stigne tuzba, baci je u kantu, zna da niko nece da ga privodi zbog toga i miran je. Mislim da kazne zastarevaju posle godinu dana (ukoliko niste tuzeni).
'Statisktika'- Sami kazu nece uzimati licne podatke, vec samo o kategorijama putnika. Jos mi niko nije objasnio statististicku znacajnost, sa stanovista planiranja saobracaja, izmedju informacije 'u autobusu je 3 penzionera, 2 nezaposlena, 5 studenata i 10 zaposlenih' i informacije 'u autobusu je 20 ljudi'. Sa stanovista segmentacije trzista i targetiranja ciljnih grupa ne mora da mi se objasnjava, navodi me na zakljucak da se radi o kontinuiranom istrazivanju trzista u kojem ne zelim da ucestvujem. (Ozbiljne firme vam traze pristanak, u slucaju fokus grupa dobijate novac (retko) ili poklone za ucesce). U ostalim slucajevima istrazivanje se vrsi intervjuom (s vremena na vreme razgovor za vozacima verujem da bi bio vise nego koristan), posmatranjem (terenskim radom, brojanjem putnika, kamerama u autobusu ili na stajalistima). Neka putnike broje foto senzorima, imace preciznije podatke o frekventnosti, bice registrovan moj ulazak, a ja necu morati svaki put da se strecam prlikom presedanja (evo npr. po ovakvom hladnom vremenu, kada mi je nezgodno da skidam rukavice,vadim novcanik, vadim kartu,bla bla) da li sam overio kartu i da budem tretiran kao neko ko se svercuje.
I na kraju stavovi firmi Apex, DJP-a i ostalih, koji su vremenom od neinformativnih polako prerasli u bezobrazne i naredjujuce. A dat im je monopol u vrsenju javne delatnosti (Kiril je uostalom to najbolje objasnio) koju dnevno koristi vise stotina hiljada ljudi. Malo fleksibilnosti sa njihove strane ne bi bilo na odmet, a ako ne umete da vodite javnu sluzbu (za korist gradjana,a ne vasu licnu), onda neko drugi na vase mesto. Kada god sam ih kontaktirao, dobijao sam neka opsta mesta i fraze kao odgovore, neozbiljno, u najmanju ruku.
Eto nema zavera, nema pracenja, nema namestanja tendera... ima samo plati mi jos vise (novcem, vremenom, zivcima), a ja ne dobijam nista za to.
Vucko svaka cast za stihove. Mali info, poemu 'Prvo su dosli' napisao je nemacki svestenik Martin Niemeler, o nereagovanju nemacke intelektualne elite za vreme uspona nacista. I sam je zavrsio u logoru, na srecu uspeo je da pezivi rat.