Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ako ti vidis da ovde neko nekog napada, problem je u tebi.

Ne znam kakve su ovo seljacke fore, kad moram tako da kazem, da nas nazivas ,,oni" i pricas ovde o nama da smo ovakvi ili onakvi, dok mi ovde sve to citamo.

Jelancha covek normalno diskutuje, niko ga ne napada, kao sto ni tebe ne napada ili bilo koga drugog.
"Sama činjenica da je nekoliko glava ovde u stanju da kaže kako ''nije Beogradski prevoz uopšte ni neprijatan, ni smrdljiv, ni ispod dostojanstva'' mi govori koliko Marija Antoaneta ovde bivstvuje i ima pravo glasa."
sa prethodne stranice
i rest my case

Isključujem se sa ove stranice jer ovde nema nikakve konstruktivne diskusije i nemam vremena da čitam 10 stranica istih poruka od pojedinaca. Vi slobodno nastavite, a ostalima želim puno sreće na ovoj temi
 
Iznose ljudi misljenje, iznesi i ti svoje, nije zabranjeno, sta vise.

Nemoj samo ubacujes coveka na svoju stranu, a o ostalima pricas kao da nisu tu, kao mi smo ti ovakvi, a oni su onakvi...

Stani sam iza toga sto govoris i reci glasno i jasno svoj stav o datoj temi.
 
Evo, ja ću da kažem svoj stav da to što se pristojan, pametan i vredan momak kao što je Boki - upoznao sam ga - isključuje sa konkretne teme zbog nečijeg agresivnog nastupa, jeste osnovni problem ovog foruma. Na taj način su se mnogi kvalitetni ljudi povukli sa čitavog foruma, ili su se pritajili. Sa druge strane, šire se agresivci, jednoumlje i trolovi-mazohisti kao na temi o izbotima. To je tema za Igora, već odavno.

Dakle, da ne bi pobedili agresija i jednoumlje: prevoz treba da se plaća, država treba da primeni svoje osnovno obeležje - monopol na fizičko nasilje - da zaštiti svoju, tj. imovinu poreskih obveznika od švercera.

E, da - i litijum treba vaditi.
 
Tako je, država jedina ima pravo na agresiju, to ulazi u njenu definiciju... momče koji na jednoj temi zagovaraš 'otklon od komunizma', a ovde bi da se vozuš za 20 dinara od tuđih para.

(I Ćuta je komunjara)
 
Nećemo opet ovo neadekvatno poređenje. Ako je čokolada loša, nećeš je kupiti, nego ćeš otići u sledeću prodavnicu i kupiti neku ukusniju čokoladu. To ne može da se primeni na javni prevoz u Beogradu jer jednostavno nema izbora. I bitna reč je "javni" prevoz, dakle on je praktično u vlasništvu stanovnika, pa ako bi da navališ na poređenje sa prodavnicom i čokoladom, onda je prodavnica u mom vlasništvu, tako da ja ne kradem čokoladu, jer je u mom vlasništvu i platiću je kada se izdvoje pare iz budžeta, a maržu sam izgubio.
Dakle, onog trenutka kada bude postojala mogućnost da se bira prevoznik u Beogradu (ne računajući E linije), pri čemu svaka postojeća i buduća linija će imati mogućnost da za svaki polazak biraš hoćeš li uči u vozilo ovog ili onog prevoznika, onda možemo da pravimo ta poređenja sa radnjama, čokoladama, pekarama i hlebovima.
Upravo to, na primer do 2016 sam imao mogućnost da planiram polazak, da li ću ići vozilom Sage trans, ili Gsp-a, posto je na liniji bilo 50-50 Saga i Gsp, uvek sam planirao polaske vozilima Sage koja imaju odlično održavanje i pouzdanost i vozače koji ne divljaju za volanom i poštuju red vožnje, da je to ostalo i danas bih tako radio i bio bih zadovoljan prevozom barem na mom potezu. Slicno bi bilo i na mnogim linijama gde bi mogli uz solo autobuse privatnika da ubace zglobne autobuse Gsp-a na jednu liniju. Ja minibus E linije koristim sa zadovoljstvom i nikakav problem mi nije da platim kartu koja je poskupela na 200 dinara jer su vozila čista, uredna i brze stignem do svoje rute. Isto tako bih platio i 200 dinara kartu kad bi kupili Mercedese, Manove ili Solarise i da se uvede neka alternativna linija poteza 300 koja će ići kružnim putem. Imam neke stavove pri kojima čvrsto stojim i neću odustati od toga pa makar kontrola bude bila na svakoj stanici, ugradicu struju u bicikl i sa njim ću ići na posao, a kad je loše vreme ću ići kolima i to je to, jednostavno neću koristiti gradski prevoz ukoliko nas budu prisiljavali da platimo bez ikakvog poboljšanja.
 
Uuuuu kakva se diskusija povela ovde...:cool:

Sve ove što se švercuju bih poslao u Niš, tamo vas lepo sačeka kdk pa možete do sutra da mu pričate kako je prevoz loš, kako je autobus kasnio i već hiljadu razloga, ali džaba, ili platiš kartu ili letiš napolje jednostavno.
To što implementacija mehanizma kontrola karata u Nišu se ne može primeniti u Beogradskom slučaju je nešto drugo, ali vam jasno ukazuje da tamo gde postoji kontrola svi je plaćaju, a gde ne postoji niko je ne plaća..

Ipak, vrh stvar koju ovde mogu da pročitam jeste ovo oko novih vozila, znači ne plaćate kartu i samim tim vi niste korisnik usluga, a zahtevate u ovom slučaju zamenu voznog parka iako niste korisnik usluga, gde to ima? (iako je ovo opravdan zahtev od strane korisnika koji plaćaju kartu, ne sporim.)

A vlast baš želi ovakva razmišljanja oko švercovanja, vi se vozite za dž, a oni onda nemaju nikakvu obavezu oko obnove voznog parka ili poboljšanja sveobuhvatne usluge.
I ne, nisam pao sa Marsa, pa da ne znam da za prevoz ili nova vozila uvek sredtsva dotiraju, ali neplaćanjem karte dajete sjajni izgovor vlastima da ne mrdnu ni prstom oko javnog prevoza, sjajan autogol.

Ja bih baš voleo da vidim situaciju gde ulicama Bg-a voze Siemens tramvaji, Mercedes autobusi i Škoda trole, gde svaki prevoz ide na 10 min, i gde je svako vozilo uvek čisto, i šta mislite da li bi se prevoz opet plaćao?

Ne, bilo bi samo još gore sa naplatom, navukli bi se novi korisnici koji takođe ne bi plaćali, jer tobože to ne rade ni ostali i taj začarani krug bi se (ne)uspešno nastavio dalje, čast izuzecima.

Jednostavno, ili uvesti skroz besplatan prevoz ili pokrenuti mehanizme za kontrolu karata, treće opcije nema.
Sve to zvuci lepo, ali znaš i sam kakvi su ovde lopovi i prevaranti na vlasti i znaš da će uvek gledati da te prevare. Da 99% ljudi placa kartu, opet će kupiti najgore krseve, a odbiti Solaris koji je ponudio vozila po manjoj ceni od Bmc-a. Broj prevara i laži gradjana ide u nedogled, oni obećaju nešto, a onda samo čekaju i nadaju se da će ljudi na to da zaborave.
 
Mnogo je nerealnih želja na ovoj temi. Al to je samo moj stav naravno. Cena karte 20 dinara. Hahahaha moram da se nasmejem na to. Ok za mesečnu, pogotovu za treću i četvrtu zonu. Možda to može jeftinije, pa i neka godišnja za tipa 20000 dinara. Mada sumnjam da bi tu bilo baš puno interesenata. E sad da se vratim na onih 20 dinara. Litar nafte preko 200, što znači pun solo autobus, a nema ni za deset litara nafte. Treba preko deset karata za jedan litar??? Ne da je nerealno, nego je stvarno smešno. Vi ni za 100 dinara ne možete da kupite ništa ozbiljnije, do nekog soka, žvaka i šta ti ja znam. Za 20 vala stvarno ne može ništa. Onda neka uvedu besplatan i kraj, pa dok traje traje. Ono što Jelancha piše, a pisao sam i ja više puta do sad, ušli smo odavno u vrzino kolo iz kog se jako teško izlazi. Vlast ima opravdanja, kao i narod što se vidi iz svog ovog pisanija ovde. Najviše su nezadovoljni korisnici poteza 300, i to je očigledno. Imaju i razloga da budu, al to ne znači da je stanje svuda baš tako loše. U suštini, dok god ne plaćamo, ovi mogu da viču da nemaju mogućnosti, i to je činjenica. Boljitak teško da ćemo videti u skorije vreme.

Opet se moram vratiti na priču od pre. Posle devedesetih, imali smo period solidne obnove voznog parka, a to je između 2001 i 2006 godine, kad je i za javni prevoz odvajano i više novca. Gle čuda, baš u periodu kad je i naplata bila dosta solidna za naše uslove. Onda dolazi ITS. Za one koji nisu koristili Lastu pre tog perioda par reči, pošto moji odavno imaju vikendicu na Trešnji. Usluga je bila blagi užas, a morala je da se plati. Vozači i kondukteri udruženo su kidisali na putnike, a karta je bila i do tri puta skuplja nego u gradu. Polasci retki, gužve kataklizmične, ne stane ti na stanicu mrtav ladan, jer je veliki doktor volana procenio da više nema mesta itd. E sad, to je ITS kako tako uredio s vremenom. Međutim, nikada država, niti ovaj grad, nisu stvorili održive instrumente naplate. Kontrolori su tu nemoćni, i mogu samo da paradiraju. Prosto, narod je plaćao izvesno vreme, pa se jednostavno odvikao. Kvalitet usluge neće doneti mnogo bolju naplatu, u to sam siguran 95%, a sa druge strane neplaćanje usluge i te kako može da obori njen kvalitet. To se, kako napisah gore, pokazalo donekle i kod nas u praksi.

Za ovo što se piše da je u drugim gradovima sve baš idealno, mislim može se to tvrditi ako se nigde nije išlo. No, i da se nije nigde putovalo, sve na netu može da se dokuči koliko toliko. Pominjana Budimpešta. Zaista dosta dobar prevoz, bolji nego u Beogradu bez daljnjeg. Al, Budimpešta, Beč..., pa mnogo je tu razloga što je to kako jeste. Teško da Beograd može u tom domenu da parira. Vozni park Budimpešte je daleko od novog. Higijena uglavnom dobra, al i kod njih ima delimično otvorenih poklopaca na plafonima, mehanički očigledno lošijih vozila (razni zvukovi za nas koji ponešto znamo o tome), tramvaja koji uopšte nisu reprezentativni unutra. Konkretno, Ganz Mavag na dvojci uglavnom u jako dobrom stanju. Ipak je to linija i za turiste. Na 47 i 49, pa baš i nisu nešto. Samo primer. No, retko se prevoz čeka dugo, redovnost je stvarno dobra, i generalno deluje baš uređeno, al to je ponajviše zbog vrlo jakog tramvajskog podsistema. To je ono što Beograd nema. A gluposti se dešavaju i po svetu. Požari, razni defekti itd. Baš u Budimpešti smo skoro imali izuzetno ozbiljan udes tramvaja. Ne dešava se tako nešto baš slučajno.

Što se tiče cena po Evropi, pa pomešano je to dosta. Moje oko Kelna bukvalno deru sa cenama karata, usluga je ok, al prevoz nije čest. Imali smo i ovde slika o lošijoj higijeni kod nekih prevoznika, pa čak i dobro poznatog De Ljin-a iz Belgije. Idealno teško da postoji negde. Mi smo već otišli u neku drugu krajnost. Teško se stvari uvedu u red kad se jednom survaju baš duboko. Ovde nema političke volje niti sposobnosti onih koji tu nešto mogu da promene. Pokušavaju jedne te iste gluposti, počev od Đilasa, pa na ovamo. Dal su otpočeli rat sa narodom oko prevoza ne znam, al znam da oni imaju veće izglede za pobedu. Ovo što je pisao Jelancha za unutrašnjost ove naše države, takođe treba da nam kaže koliko su se pogledi na neke stvari u Beogradu iskrivili.
 
Ja bih baš voleo da vidim situaciju gde ulicama Bg-a voze Siemens tramvaji, Mercedes autobusi i Škoda trole, gde svaki prevoz ide na 10 min, i gde je svako vozilo uvek čisto, i šta mislite da li bi se prevoz opet plaćao?

Ne, bilo bi samo još gore sa naplatom
, navukli bi se novi korisnici koji takođe ne bi plaćali, jer tobože to ne rade ni ostali i taj začarani krug bi se (ne)uspešno nastavio dalje, čast izuzecima.

Primetio sam da si reterirao u narednim postovima, ali moram da pitam

Jel imaš ti neke objektivne pokazatelje da je odgovor na to pitanje tako jasno i definitivno - NE, čak kažeš bilo bi i gore? A nisi jedini, provlači se dosta...

Ja sam napisao da u Novom Sadu gde praktično nema kontrole, sem što vozač kontroliše na prednjim al ljudi ulaze i na ostala vrata, platim prevoz češće samo jer je karta jeftinija, a u Kijevu sam plaćao uvek jer je 2014. godine karta bila 10 dinara, a maločas pročitah da je neposredno pre rata bila 20 dinara. U New Yorku je mesečna 100$ što je samo ~ duplo više nego ovde!

Taj deo da i dalje niko ne bi plaćao da je bolja celokupna usluga (a to nije samo moderan vozni park) ne zasnivate na bilo kakvom objektivnom pokazatelju.

Mnogi ne bi plaćali da nema nikakve kontrole, naravno. Ali mnogi bi plaćali ako imaju platu od 2000 evra a mesečna je 45€ i Beki je to dosta dobro bio objasnio ali ne i 45€ na platu od 400€... Na tu platu mesečna treba da je oko 10-15€

Takođe, što me posebno nervira, predstavljate sve crno belo iako većina ljudi izbegava da plaća ili plaća polovično a ne da ne plaća uopšte i nikada i to koliko plaćamo sasvim odgovara usluzu koju dobijamo... Ko će za dve stanice u tramvaju da plati 90 dinara..?

Kažeš u Nišu mora. Pa ne u Nišu i kod nas je moralo ona 3 i 4 dinara privatnom prevozniku da platiš oko 2001. godine. jer je u svakom vozilu bio kondukter. Da uvedu konduktera u svakom vozilu što je za BG nemoguće bunt bi se samo reorganizovao u nešto drugo. Ljudi bi se tukli sa kontrolom, a oni koju mogu prešli bi na alternativne nacine kao što je naveo Vinča, bajs, pešačenje... Nikakav problem samo prinudom i odmah prinudom ne bi bio rešen. Niti će GSP imati više para niti će korisnici javne usluge biti zadovoljni. Ne kod ovakvih pitanja gde su ljudi ne podeljeni, nego gde preko 80% ne plaća redovno prevoz. Tu mora da dođe do dijaloga, a ne diktiranih rešenja i nametanja rešenja.

A na stolu je i besplatan javni prevoz, ako Grad može da iznese to na svoja leđa, neka primeni i takvu mogućnost..

To (s druge strane) nije na stolu. I to bi stvorilo nesnosne gužve u i ovako haotičnom gradu kad je saobraćaj u pitanju.

Znam kako je u Kijevu izgledalo tih 10 dinara za metrokartu. Svi kupuju al u vagonu ne može da se diše... Ne daj bože da krene stampedo svi bi izginuli.

Beki kaže 20 dinara, ja bih rekao da je 40 dinara cena koju bih u 95% situacija platio a 20 dinara u 100% situacija, uz modernu i pristupačnu tehnologiju naplate što kredit na kartici koju kupuješ na kiosku nije! Nek uvedu i mastercard i uvek ću prisloniti za 20 rsd ne mora niko nikad da me kontroliše!

Treba napraviti nešto slično cost benefit analizi samo u smislu optimalna cena koja bi uz postojeću kontrolu dovela do bolje naplate a tek uz poboljšanje celokupne usluge (dakle na srednji rok) pojačati kontrolu i obezbediti efikasnu naplatu.

Ne možete pendrečiti nezadovoljnu većinu, time se ništa ne rešava.

Prevoz se neće srediti, vlast će se uvek terati svoju matricu da niko ne plaća prevoz i da oni ne žele da ga sređuju, dok narod neće plaćati kartu dok se prevoz ne sredi "....and the circle goes on, yet again, yet forever".

I kao što rekoh nemoj da im pomažes u matrici jer situacija nije crno bela. Većina plaća polovično, ponekad. Doprinose i takvi i treba da te zanima zašto je to tako, ako želiš bolju naplatu, a ne samo prinuda.

Druže ne bih gubio vreme, napašće te kao i sve druge

On uopšte nije na vašoj strani i nema razloga da ga napadamo nego argumentovano razgovaramo, da porazmisli o prvobitno napisanom postu, što je već i sam učinio...

Sama činjenica da je nekoliko glava ovde u stanju da kaže kako ''nije Beogradski prevoz uopšte ni neprijatan, ni smrdljiv, ni ispod dostojanstva'' mi govori koliko Marija Antoaneta ovde bivstvuje i ima pravo glasa."
sa prethodne stranice
i rest my case

I u pravu je Beneder... Kaže Pantograf evo vidi EKO 1 lepi ljudi se voze... EKO 1 sa dva električna vozila? Koliko ih tačno ima? a vezano za "Jablanički okrug" to ću tek ugovorom o radu iz kruga dvojke iz 2018. (pre otkaza pa zato od tada) da mu odgovorim kad budem imao vremena da ga slikam i pokažem na temi o radnim pravima. Neto plata mi je bila ispod 400 evra u renomiranoj instituciji od ugleda u krugu dvojke. Danas bi bila 500, ne više... i da plaćam mesečnu, pa odakle? Al dokumentovaću taj "Jablanički okrug" za fakultetski obrazovane al partijski nepodobne u krugu dvojke na adekvatnoj temi da ne pišem ovde.

Tako je, država jedina ima pravo na agresiju, to ulazi u njenu definiciju...

Ti si pametniji od ovoga i onda mi je bezveze da ti bilo šta odgovaram jer znam da znas da se na toj definiciji ne završava definicija države. Tako falično ostavljeno je i netačno.

I za demokratiju kažu nije puka vladavina većine, nego vladavina većine uz poštovanje prava manjina.

Dakle nama je prevashodno potreban dijalog i da se uvaže argumenti obe strane. Potreba za naplatom postoji ali i za poboljšanjem usluge javnog prevoz. Ja sam većinu recimo Boki123-jevog uvažio sem da mora sila odmah i po svaku cenu i da oni koji ne plaćaju ne bi nikad plaćali sve i da je prevoz dobar. Ali mimo tih nerazumnih postavki rešenje koje je i on ponudio i koje sam ja praktično samo ponovio, na srednji rok, bi moglo dati rezultate.

Nego on uz sva ta rešenja gde se ne razlikuje od većine razumnih ovde, kao da namerno doda "Ma oni koji ne plaćaju ne bi nikad plaćali. Samo sila rešava." I onda sve ukake tim svojim inatom...
 
Kešo, varijantu masovnog potkupljivanja i korumpiranja naroda smešnim cenama komunalnih usluga i osnovnih namirnica (hleb 3 dinara, šećer 8 dinara, besplatan a loš prevoz) imali smo baš u Srbiji, pod ovima istima, devedesetih. To je jednostavan i odavno opisan mehanizam.

Nasuprot tome stoji građanin koji plaća što potroši i koga demagozi ne mogu da ucene za male pare. To se neće, hoće se ovo prvo; da Onaj kuka, zapomaže, bogorada... ne preduzme ništa što je u njegovoj moći da se ne zameri, a posle se iz sažaljenja ('Mica mala...') glasa za njega. I tako taj vlada, menjajući asfalt kaldrmom, i ne brine za prevoz.

I tačno je, prevoz je napredovao početkom 2000-ih kad su radili kondukteri i bilo naplate. Ali su se posle povećale plate, i sistem sa kondukterima je danas neodrživ: to je bar 30 miliona evra troška godišnje. Zato mora onako kako je u bilo kojoj drugoj zemlji, ali će se, ipak, ovako.
 
Poslednja izmena:
Ja ti garantujem da i da imaju perfektan sistem da ne bi plaćali kartu
:LOL: A nekoliko nas je ovde pisalo da smo ranije uredno plaćali (ja čak od 13. godine, zbog jednog drkoša konduktera koji je obitavao po centru) i da smo prestali nedavno kada su naša uredna višegodišnja plaćanja nagradili ukidanjem jednih linija, sakaćenjem drugih, ukidanjem polazaka, odlaganjem klimatizacije, srozavanjem održavanja i drugim ispadima.

Tako da to što si ti nesposoban da se suočiš sa činjenicama i što jedino umeš da odgovaraš izvrtanjem reči, to ne znači da si u pravu niti da si uopšte izneo bilo kakav validan argument. Meni ljudi poput tebe i WLABmz i ne trebaju na ovakvim temama. Ne treba mi neko ko će da ćuti i pravi se lud pred dugogodišnjim nizom nekorektnosti, pljačkanja, incidenata, sramota, nepoštovanja ugovornih obaveza jedne strane... a onda da dođe na ovu temu da meni i drugima serinja što smo odlučili da posle više godina ''davanja kredita'' i glumljenja većih Hrišćana, uzvratimo udarac nenasilnim metodama. Ovde sam WLABZu lepo bio naveo sve situacije i prakse u kojima prevoznici i DJP nisu ispoštovali svoje ugovorom definisane obaveze
Ti si precutao svaki ili skoro svaki put kada se na forumu pricalo o: nepostovanjima ili ukidanjima polazaka; ukidanjima linija; ukidanjima okretnica; neodrzavanju unutrasnjosti vozila; neodrzavanju najvaznijih mehanickih sklopki vozila; idiotizmima mnogih stajalista sirom grada; idiotizmima pokusavanja da se po 20. put u Beograd uvede ulazak na prednja vrata za koji je jasno da je NEMOGUC bez enormnih promena celog sistema. Isto tako si precutao mnoge ispade raznih vozaca. Kao i to da je cela javnost - od samih vozaca, preko ovog foruma, preko meidja pa sve do visih pozicija - jos od 2017. upozoravala da ce biti strasna nestasica vozaca. A nadlezni za to su odgovorili stavovima i izjavama "kome je mala plata, neka ide, a kome prevoz ne odgovara, nek se ne vozi. Neka kupi kola". Politika i stav sacuvaj me boze. Isto tako si precutao sve one mesece tokom Kovid psihoze, kada su GSP i DJP rado uzimali moje, Vincine, Kizine i ko zna cije jos novce po PUNIM CENAMA a davali nam POLA usluge - uskracivanje ulazaka u vozila i ukidanje javnog prevoza posle 18h u gradu sa 1.8 miliona ljudi. Elem, ti si dakle precutao sve te stvari, i to u rasponu od nekoliko godina.
Svi odreda ste ponovo prećutali to, jer to je jedino što umete u životu, da budete ćutolozi i podanici, i nastavili dalje da recitujete unapred naučene pamflete. Samim tim, što se mene tiče, uopšte ni ne morate da učestvujete na temi. Dovoljno mi je što gledam razne pacijente i gadove koji mi na drugim temama pravdaju druge pljačke, diktature, prevare, mazohizme i perverzije. Ne treba mi to i ovde. Dovoljno je zombija i podanika u ovom društvu, ne trebaju mi još i ovde. Ajd vozdra sada, pa se vratite ponovo kroz šest meseci da svima solite pamet kako su divljaci i štetočine što odbijaju da ulaze na prednja vrata na stajalištima gde nema mačka gde da prođe, a kamoli reke ljudi... A u međuvremenu naravno kulirajte i prećutkujte svaku osakaćenu liniju, svaki neispoštovan polazak, svaki pomahnitali točak, svaki isprskani antifriz, svakog bolida za volanom koji ugrožava i one u svom vozilu i druge oko vozila... Samo kulirajte i ćutite. Jer ipak ste vi ćutolozi. Da se takvi kao vi pitaju, mi bismo i dan danas u 2023. imali policijske dane od petka do ponedeljka, u autobuse bi se puštalo samo 50 odnosno 75 ljudi a ostale ko šljivi, a posle 18h gradovi bi bili mrtvi, a ekonomija u još gorem stanju. Najluđe od svega je što su sada u vašim redovima neki koji su na sva zvona besneli protiv promašenih mera i jednoumlja, a sada su najgrlatiji portparoli režima i vladajuće klike. Fala bogu pa nisu svi takvi ima nas još koji imamo kičmu i razum i ne ustručavamo se da vratimo kada nas neko pravi boodalama, pljačka ili maltretira. A vi ćutite i dalje i mrzite nas što reagujemo a njih branite i volite.

P.S.
I činjenice o platama i kupovnoj moći ste takođe iskulirali, ili ste copy-pasteovali pamflete iz novina a onda opet nastavili da ćutite kada se to demantovalo. Toliko o tome.
 
Poslednja izmena:
@Kesha

Pa ocigledno da se ni sad gorivo ne kupuje od prodaje karata.

Moze da ti bude smesno koliko hoces, ali udji u bus pa vidi koliko ih je otkucalo kartu.

Sta je smesno ako bi karta od 20 dinara donela veci profit, sto uopste nije nerealno?

Uz poostrenu kontrolu koja bi u tom slucaju bila daleko tolerantnija i primarni cilj bi joj bio da putnik plati tih 20 dinara.

Nije samo na ovim popularnim gradskim linijama jako mali broj placa, ti imas na primer minibus 87a gde niko nikad nije otkucao kartu, a kontrola nikad nije usla i vozac te nista ni ne pita.

Pa imas kod mene na vikendici 581, to niko nikad niko u istoriji nije platio kartu, a da ide od Vrbovna do Stepojevca na primer.

Ti tamo ni nemas gde da dopunis.

Pa ti saberi sve to i doci ces do mizernog procenta placenih karata u odnosu na broj putnika.

I onda udje neka kontrola i trazi tamo nekom seljaku kartu, a covek posao sa njive da kupi pivo u prvom Maksiju. On kaze da nema, a oni mu kazu da ide kod vozaca za 150, gde ovaj samo sto ne padne od smeha 🤣

A moze i da se postavi pojacana kontrole i stav da bude, dobro, bre, Milorade, daj tih 20 dinara, bre, nemoj da nas brukas u selo.
 
Sve to zvuci lepo, ali znaš i sam kakvi su ovde lopovi i prevaranti na vlasti i znaš da će uvek gledati da te prevare. Da 99% ljudi placa kartu, opet će kupiti najgore krseve, a odbiti Solaris koji je ponudio vozila po manjoj ceni od Bmc-a. Broj prevara i laži gradjana ide u nedogled, oni obećaju nešto, a onda samo čekaju i nadaju se da će ljudi na to da zaborave.
Upravo to. Jednom sam rekao, ne na ovoj temi o naplati karata nego na nekoj gde smo uopšteno pričali o GSPu, da nema veze koliko se para slije u taj GSP, kada u njemu postoje korupcijske crne rupe koje će uvek usisati dao prihoda koliko god ti novaca odvojio za njih. Dokle god se to preduzeće ne dovede u red, nebitno je da li će naplata biti 0% i subvencije 0, ili naplata biti 100% i subvencije 100 miliona. Obrni okreni, rezultat će biti isti. Jer što više ih kljukaš, to će više da kradu.

Mislim alo bre, pričamo o preduzeću kome na dnevnoj bazi nestaju delovi u desetinama, a čak su im i čitavi autobusi nestajali iz pogona. Čak i da neko nikada nije ni ušao u GSPova vozila, niti se informisao o njemu, samo kada bi video ovo, bilo bi mu dovoljno da shvati o kakvom se ponoru od preduzeća radi.

Naravno, jedna grupa članova u vidu ćutologa, i druga grupa članova u vidu stubova režima, su i to bili prećutali. Jer oni se ne javljaju kada prevoznici i DJP ne ispunjavaju svoje obaveze, i to godinama i godinama i godinama... Javljaju se samo kada narod to uradi i kad treba da se oplete u Vučićevskom stilu ''ja pravednik osuđujem vas štetočine i kočničare društva''. A u nastavku, naravno, konstrukcije tipa ''nije nama ovde toliko loše koliko ste vi razmaženi''. A većina, ako ne i svi, ne vade dupeta iz automobila a imaju plate minimum kao dve realne prosečne.
 
@Beki
Koje ti troškove možeš pokriti tako mizernom cenom karata. Bolje onda da po ovom sadašnjem sistemu plaća 30%, nego po tvom 100%. Računica je tu jasna. Mesečna onda da bude 500 dinara pretpostavljam. Nema svrhe vršiti naplatu, ako će subvencije biti 80%. Ja stvarno ne razumem da se za sitan novac traži ne znam kakav kvalitet. Pa što nas onda ne regresiraju sa grejanjem, strujom, parkiranjem itd. Što da plaćam info stan ovoliko? Skupo mi je. Ajde da se traži cena karte 50 dinara, pa i nekako, al izvini 20 dinara je čisto prosjačenje, bez realnih mogućnosti da donese iole značajnije prihode.
 
Pa ništa onda, vi nastavite da terate ovako po sadašnjem modelu, pa vidite kuda će vas to odvesti. Vidim da je do sada odlično išlo. A biće još bolje kada uvedete i ulazak na prva vrata, i kada izbacite trole a zamenite ih kineskim krševima, a ovih 200 turskih krševa počne masovno da se kvari i štuca. Ima narod da se otima da vam plaća karte.


Naravno, na sve moguće sporove i prigovore, nastavite da odgovarate sa ''GSP nema saznanja''. Pošto je to od vajkada jedna firma koja ''nema saznanja'' ni o čemu. Firma ćutologa.
 
@Beki
Koje ti troškove možeš pokriti tako mizernom cenom karata. Bolje onda da po ovom sadašnjem sistemu plaća 30%, nego po tvom 100%. Računica je tu jasna. Mesečna onda da bude 500 dinara pretpostavljam. Nema svrhe vršiti naplatu, ako će subvencije biti 80%. Ja stvarno ne razumem da se za sitan novac traži ne znam kakav kvalitet. Pa što nas onda ne regresiraju sa grejanjem, strujom, parkiranjem itd. Što da plaćam info stan ovoliko? Skupo mi je. Ajde da se traži cena karte 50 dinara, pa i nekako, al izvini 20 dinara je čisto prosjačenje, bez realnih mogućnosti da donese iole značajnije prihode.
Ali ne plaća se 30 posto. Ni blizu.
 
Otkud ti znaš da ne plaća ni 30%. Vidim i kad uđe kontrola, pa nisu baš svi bez karata. Sve i da plaća samo 20%, dođe ti na isto da uvedeš tvoj sistem. Para opet biti neće.

Pa ništa onda, vi nastavite da terate ovako po sadašnjem modelu, pa vidite kuda će vas to odvesti. Vidim da je do sada odlično išlo. A biće još bolje kada uvedete i ulazak na prva vrata, i kada izbacite trole a zamenite ih kineskim krševima, a ovih 200 turskih krševa počne masovno da se kvari i štuca. Ima narod da se otima da vam plaća karte.


Naravno, na sve moguće sporove i prigovore, nastavite da odgovarate sa ''GSP nema saznanja''. Pošto je to od vajkada jedna firma koja ''nema saznanja'' ni o čemu. Firma ćutologa.

Šta ima GSP da tera po svome. Niti reguliše cene karata, niti se bavi naplatom, niti to treba da ga interesuje. Al Grad reže sredstva sa dobrim izgovorom, e to već pogađa i GSP. Ja sam baš protiv tog ulaska na prednja vrata. Neka i narod nastavi ovako, i šta vrzino kolo ide dalje, pa videćemo dokle tako🙂 To što ti zagovaraš na forumu se ne rešava.
 
Verovatno je Grad i taj koji održava vozila, nadzire rad vozača, poštovanje polazaka, obezbeđenje pogona...

Jasna mi je poruka, GSP nikad ni za šta nije kriv. On je uvek žrtva. Svi su krivi sem GSPa.
 
Dakle, da ne bi pobedili agresija i jednoumlje: prevoz treba da se plaća, država treba da primeni svoje osnovno obeležje - monopol na fizičko nasilje - da zaštiti svoju, tj. imovinu poreskih obveznika od švercera.

E, da - i litijum treba vaditi.

Autoritet države se ne zasniva na monopolu sile nego na društvenom konsenzusu.

Na primer kod krivičnog dela krađe postoji društveni, nedvojbeni konsenzus da takvo ponašenje treba sankcionisati i država ako mora koristi sredstva prinude da hapsi, privodi, procesuira.

Ako kod prevoza imaš 80% neuspešne naplate sa isto tolikim procentom nezadovoljnih građana kvalitetom javnog prevoza, vozila, cenom, redovnim polascima, odnosa zaposlenih prema putnicima itd.

Onda imamo problem. Nemamo situaciju za upotrebu fizičke sile, nego imamo problem. 🙌

Ajde da se traži cena karte 50 dinara, pa i nekako, al izvini 20 dinara je čisto prosjačenje, bez realnih mogućnosti da donese iole značajnije prihode.

Ja sam napisao cena pojedinačne karte od 40rsd i mesečne od 1200 uz kontrolu... Sve dok ne unaprede sistem gradskog prevoza mora da se subvancioniše.

Kontrola na terenu bi trebalo da izgleda da ide jedan kondukter a ne u paru, ali uz komunalnog policajca, jer nema svrhe da idu u paru ili njih deset ako ne mogu da pišu kaznu...

Neće moći svakom kontroloru da bude dodeljen komunalni, ali kod generalne prevencije znači puno. Nek bude dodeljen polovini značilo bi puno, onaj jedan kontrolor koji ide sam moći će samo da apeluje i pokuša naplatu, ne treba mu par jer ništa neće raditi na silu, pa nije u povećanom riziku da ga neko napadne. A ovaj što ide uz komunalnog će imati uspešnost naplate kazne od 100% tog dana.
 
U Zagrebu koji ima značajno veću prosečnu platu od Beograda postoji karta za 4 kune (oko 60 dinara) koja važi 30 minuta. Možda se sad od uvođenja evra nešto promenilo, ali prošle godine je bilo tako.

Ovde si sa manjom platom prinuđen da kupiš kartu koja je za 50% skuplja od toga čak i ako se voziš pet minuta. Recite mi da li je to normalno.

Da ne pričam o tome da su sva vozila u Zagrebu u daleko boljem stanju. Npr. njihove katice i naše su nebo i zemlja.
 
Ja sam napisao cena pojedinačne karte od 40rsd i mesečne od 1200 uz kontrolu... Sve dok ne unaprede sistem gradskog prevoza mora da se subvancioniše.

Trenutno cena mesečne karte je 1090 odnosno 1120 dinara za mnoge kategorije putnika. Sta vise procenat naplate je u tim kategorijama verovatno i najmanji npr studenati i srednjoškolaci.
Kod naplate mogu pomoći samo represivne mere, jer taj problem nije od juče niti ima veze sa kvalitetom usluga.
 
Otkud ti znaš da ne plaća ni 30%. Vidim i kad uđe kontrola, pa nisu baš svi bez karata. Sve i da plaća samo 20%, dođe ti na isto da uvedeš tvoj sistem. Para opet biti neće.



Šta ima GSP da tera po svome. Niti reguliše cene karata, niti se bavi naplatom, niti to treba da ga interesuje. Al Grad reže sredstva sa dobrim izgovorom, e to već pogađa i GSP. Ja sam baš protiv tog ulaska na prednja vrata. Neka i narod nastavi ovako, i šta vrzino kolo ide dalje, pa videćemo dokle tako🙂 To što ti zagovaraš na forumu se ne rešava.
20 dinara je realna cena karte za ovo sto sada imamo.

Nisam ja lud da mislim da treba za 20 dinara da se vozim od Bulevara despota Stefana do Vidikovca.

Ali isto tako ne treba ni za 89 dinara da idem od Bulevara despota Stefana do Takovske.

Pa sta nam treba onda?

Treba nam autobus u koji udjes i sednes i pridje ti kondukter i ti kazes, evo, usao sam zbog pljuska, idem dve stanice do Takovske, on kaze 20 dinara i ti platis.

Udje sa tobom tvoj kolega, on ide do okretnice na Vidikovcu, kaze mu kondukter 90 dinara, on plati.

Ako su kondukteri trosak, ulazak na prva vrata i regulisanje to sa vozacom.

Dakle, trebaju nam autobusi gde nije guzva, odnosno gde svi sede i ima prostora i vremena za kupovinu karata i proveru u miru.

Da li bi kupovina gomile novih tramvaja, autobusa i trolejbusa to resila? Ne bi. Svi bi sedeli, ali bi nam grad bio jos samo u vecem haosu sa povecanim brojem vozila na ulicama.

Sta je resenje? Resenje je sve. I novi autobusi, tramvaji i trolejbusi... i novi mostovi i podzemni tuneli... i metro... i prosirenja ulica... i bolji rad saobracajne policije i semafora... i biciklisticke staze i subvencije za kupovinu bicikla... i ucenja naroda opstoj kulturi i dobrim odnosima da ne idu sami automobilom vec da povezu komsiju ili se dogovore sa njim... i nadvoznjaci novi i rekonstruisanje starih... i pasarele... i jos sto drugih stvari.

Pa onda ti vidis u redu voznje kada ide autobus 23, dodjes na stanicu kod policijske stanice 29. novembar, on dodje u minut tacno, udjes i sednes, ako ides tu do Skupstine, platis 20, 30, dinara, ako ides do okretnice na Vidikovcu, platis 90, 100 dinara... Sedis, autobus lepo rashladjen leti, lepo greje zimi, dosao na vreme, nije guzva kroz grad, dosao po redu voznje na polaziste, dosao po redu voznje na stanicu gde silazis...

Cena karte je od 20 do 100 dinara. To je realnost. Dok se vlast odlucuje da uvek bira uvek vecu cenu i dere narod i narod ce se inatiti i niko nece biti srecan i imacemo ovo sto imamo.

Ono sto sada imamo i sta je trenutna ponuda, realno vredi 20 dinara. Vlast i GSP to treba da prihvate kao realnost i krenu da dizu standarde.

Ja znam tri akorda na gitari, a ni to nisam uvezbao kako treba, ne mogu da trazim da idem da sviram sa Colicem i da me placa 1000 evra po nastupu. Mogu sviram u lokalnoj kafani i udarem se u dupe ako me neko olati 10 evra.

Kada danas udjem u autobus na dve stanice jer me uhvatilo nevreme, a krenuo sam peske tu negde u kraj na rucak, autobus je tu meni kao pomocno sredstvo, nesto sto je u mojoj sluzbi i spasillo me da ne dobijem upalu pluca.

I to je poenta, GSP treba da sluzi da bude na usluzi gradjanima, a ne kao sredstvo da se puni budzet. I ne treba da bude nesto da kada se ne placaju karte, salju miliciju da bije narod da plati.

Sa tim, naravno, sto moze da se napravi sistem i da bude na usluzi i da puni budzet.

No, nije moja krivica sto oni nemaju nacin da mi naplate sto sam usao dve stanice, a lopovluk od 90 dinara tj.150 u stvari za dve stanice, necu da podrzavam.

To vam je realnost. Mozete vi da zivite u nekom imaginarnom svetu. Ima ljudi, rade i idu od Belvila do centra svaki radni dan, kupuju mesecnu, to im je trosak, imaju da izdvoje. Ali gomila ili nema ili im je GSP samo neko pomocno sredstvo. Ja na primer kad god koristim, to ni ne racunam kao put. Kada idem do Kraljeva, sednem i platim kartu, kada me uhvati nevreme ili nesto tu kasnim po kraju ili sta znam, to ni ne racunam kao neki put i nesto sto treba da kosta 150 dinara. Niti treba da racunam, niti treba toliko da kosta.
 
Vrh